PDA

Bekijk de volledige versie : Austin Powers in Goldmember



rkrijger
13-06-2005, 12:44
Als je nou in een hele melige stemming bent of wilt komen, dan is dit de uitgelezen mogelijkheid! De film is vanavond op TV bij SBS6 om half negen...

Austin Powers in Goldmember

Austin Powers in Goldmember van regisseur Jay Roach is alweer de derde film waarin komiek Mike Myers de snoevende geheim agent Austin Powers speelt. En het is ook het beste deel, vol prettige flauwiteiten en melige verwijzingen. In deze parodie op James Bond (en andere films) zijn gadgets vooral bedoeld voor in de slaapkamer.

Mark de Jong
13-06-2005, 13:11
Leuke film, alhoewel 2 nog altijd de beste is in mijn ogen.

Cloud
13-06-2005, 13:19
[spoiler:0b4c37dffe]
Wat me opviel was dat Dr. Evil uit België komt en Goldmember een Nederlander is.

En op een bepaald moment zei hij dat Belgen eenmaal niet van Nederlanders houden (ofzo in de aard).

Vroeg me altijd af hoe ze opeens hierop komen.
Misschien is 1 van scriptschrijvers een Belg?[/spoiler:0b4c37dffe]

Traveller
13-06-2005, 13:45
Jammer is dat...
[spoiler:bffb2b1a93]
Goldmember, hoewel Nederlands, een duidelijk Duits accent heeft.
[/spoiler:bffb2b1a93]

Verder een topfilm, met geweldige quotes:

[spoiler:bffb2b1a93]
Do you like my submarine, it is long, hard and goes very deep (of iets in die trant)
[/spoiler:bffb2b1a93]

Mark de Jong
13-06-2005, 13:56
Jammer is dat...
[spoiler:e042fbd9ea]
Goldmember, hoewel Nederlands, een duidelijk Duits accent heeft.
[/spoiler:e042fbd9ea]

Verder een topfilm, met geweldige quotes:

[spoiler:e042fbd9ea]
Do you like my submarine, it is long, hard and goes very deep (of iets in die trant)
[/spoiler:e042fbd9ea]

Full of seamen was het dacht ik :lol:

Toontje1985
13-06-2005, 16:20
Tja valt voor Britten of Amerikanen niet altijd mee om erachter te komen hoe Nederland eruit ziet of hoe Nederlanders zijn en praten.
Zeker bij Eurotrip zag Amsterdam er uit als een klein Italiaans stadje en spraken de mensen daar met een Oost-Europees/Russisch accent, tja beetje jammer.

pieter bond
13-06-2005, 19:31
Wat is het leuk om Michael Caine als Hollandhater te zien :lol:
Zeker als je Belg bent. :lol:

rientio
13-06-2005, 19:34
jaaa hij is begonnen, ik ga hem nu kijken :P :D

Seth__Gekko
14-06-2005, 09:40
Inderdaad erg storend, moet je maar eens naar Die Hard kijken, ook nederlanders die Duits praten, of waren het Duiters die Nederlands praten.

Enige goede nederlands in een Amerikaanse productie:
BoB......vuile h**r! Scheer haar kaal! :wink:

1101
14-06-2005, 09:47
Of Jason Bourne: Weet je wie ik ben? Als je weet wie ik ben, hou dan godverd*mme op met dat gezeik en zeg het me!

rientio
14-06-2005, 10:02
Of Jason Bourne: Weet je wie ik ben? Als je weet wie ik ben, hou dan godverd*mme op met dat gezeik en zeg het me!

ja dat vond ik geweldig toen hij opeens nederlands begon te praten, viel me de mond spontaan van open :D

Kornuit
14-06-2005, 10:20
Of Jason Bourne: Weet je wie ik ben? Als je weet wie ik ben, hou dan godverd*mme op met dat gezeik en zeg het me!

ja dat vond ik geweldig toen hij opeens nederlands begon te praten, viel me de mond spontaan van open :D

Idd classic, echt goed gedaan ook.

FF kijken, dan heb je nog de nederlander in Friends die er een frans/duits accent op nahield.
Veder kan ik me niet zo snel nog meer voorbeelden herrinneren. Misschien een leuk idee voor een topic? ;)

Hankster
14-06-2005, 10:20
leukste stukjes van Nederlands in Amerikaanse producties blijft toch wel in Friends :D (edit; je was met net voor, Kornuit ;) .. maar ik had t eigelijk over die nederlandse buurvrouw in die flat waar Ross wilt gaan wonen en dat Gunther opeens ook Nederlands blijkt te kunnen praten :lol: )

maargoed .. Goldmember is echt een ontzettend hilarische film, ksnap niet wat de liefhebbers van 1 en 2 hier nou op tegen hebben :lol:

Kornuit
14-06-2005, 10:23
Oja ik vergat Eurotrip bijna! Das ook en extreem hoe duits ze daar klinken. En waarom ziet amsterdam er daar uit als Rome? :?

Kornuit
14-06-2005, 10:24
leukste stukjes van Nederlands in Amerikaanse producties blijft toch wel in Friends :D (edit; je was met net voor, Kornuit ;) .. maar ik had t eigelijk over die nederlandse buurvrouw in die flat waar Ross wilt gaan wonen en dat Gunther opeens ook Nederlands blijkt te kunnen praten :lol: )

maargoed .. Goldmember is echt een ontzettend hilarische film, ksnap niet wat de liefhebbers van 1 en 2 hier nou op tegen hebben :lol:

Ja die helemaal vergeten. "je bent een ezel" was het toch? haha :D

Seth__Gekko
14-06-2005, 10:54
Jason Bourne was inderdaad wel goed Nederlands!

1101
14-06-2005, 11:54
Leuk taaldingetje zat ook in Swordfish:

Die Finse hacker, Axel Torvalds, krijgt bezoek van zijn, zogenaamd, eveneens Finse advocaat. Ze wisselen een paar zinnen dialoog, waarvan er één luidt: "Es geht, danke.". Is dat Fins of is dat Fins? I don't think so.

Appelsiininmakuinen leivoskeksi!

slindenau
14-06-2005, 12:49
Bij Swordfish heb ik me ook zeer geërgerd aan dat "Finse" taaltje ja :(.

Traveller
14-06-2005, 12:54
In een tv-serie (volgens mij Cafe American of zoiets) zie je in een voorstukje Valerie Bertinelli die een straatmuzikant uit de tent moet sturen. Als de straatmuzikant zich omdraait is het Eddie van Halen (toendertijd getrouwd met Valerie) die vraagt: 'Had je wat?'. Erg grappig.

Kees Hoekerd
14-06-2005, 13:37
Leuke film,nog flauwer dan de eerste 2,maar deze is duidelijk wat minder.

pavago
14-06-2005, 16:54
YEAH BABY AUSTIN RULES! is er eigenlijk een mooie dvd box uit met alle 3 de delen?