PDA

Bekijk de volledige versie : Bloed Donor Dag 2005



rkrijger
14-06-2005, 14:55
Vanavond ga ik weer bloedplasma doneren in het ziekenhuis in Eindhoven. Toevallig is het vandaag ook nog eens Bloed Donor Dag waardoor ik op een feestelijk onthaal mag rekenen.

In dit kader, graag jullie aandacht voor het volgende: er is in Nederland nog steeds een groot tekort aan bloed(plasma) donoren. Ik heb me een paar jaar geleden aangemeld als donor en ik heb hierbij een heel goed gevoel. Ik weet dat ik me inzet voor een goede zaak en het kost me heel erg weinig moeite. Daarbij wordt ook nog eens mijn bloeddruk en mijn bloed in de gaten gehouden...

Wellicht kun je eens overwegen ook bloeddonor te worden. Een normale donor wordt ongeveer 4x per jaar opgeroepen voor donatie een plasmadonor iedere maand. Een donatie duurt ongeveer 30 minuten.

Kijk voor meer informatie eens op: http://www.sanquin.nl/

rkrijger
16-06-2005, 07:11
Iemand nog iets mee gedaan?!?

Godsmack
16-06-2005, 12:20
Iemand nog iets mee gedaan?!?

Ik heb het helemaal doorgelezen je stukje :wink:

Dennis Kuijper
16-06-2005, 12:22
Iemand nog iets mee gedaan?!?

Ik heb het helemaal doorgelezen je stukje :wink:

:mrgreen:

rkrijger
16-06-2005, 12:36
Ik heb het helemaal doorgelezen je stukje :wink:

:-)

Veel meer kon ik van jou ook niet verwachten... :wink:

Godsmack
16-06-2005, 12:44
Wat zijn voor mij de gevolgen van het geven van bloed?
Normaal gesproken merkt u van het bloed geven zelf niets.
Mensen die op hoog niveau sport bedrijven kunnen echter de eerste weken na donatie een verminderd prestatievermogen ondervinden

Smoes gevonden :wink:

Herjan
16-06-2005, 13:17
Ze willen mijn bloed toch niet hebben... Daarnaast heb ik nog altijd last van een naaldenfobie die ik vroeger had, dus zou toch niet gaan.

Diana
16-06-2005, 13:19
Door medische omstandigheden zou ik niet eens bloed mogen geven.

Herjan
16-06-2005, 13:28
Door medische omstandigheden zou ik niet eens bloed mogen geven.
Same here...

Coen P.
16-06-2005, 13:28
ik mag geen bloed geven van mezelf...alle sporen van lichtverdovende middelen die ze zouden vinden kunnen me mijn baan kosten :oops:

Martin Stanneveld
16-06-2005, 17:08
Als ze mijn bloed willen hebben zullen ze het uit me moeten slaan :twisted:

Even zonder gekheid: ik heb nu makkelijk praten maar mocht de dag dat ik zelf bloed nodig hebt komen, dan piep ik wel anders denk ik. Zelf zit ik er aan te denken om me op te geven als donor, maar ben er nog niet helemaal uit.

rkrijger
16-06-2005, 21:34
Even zonder gekheid: ik heb nu makkelijk praten maar mocht de dag dat ik zelf bloed nodig hebt komen, dan piep ik wel anders denk ik. Zelf zit ik er aan te denken om me op te geven als donor, maar ben er nog niet helemaal uit.

Hey Martin.

Wel. Ik heb aan de ene kant wel een bijsmaak omdat ik *denk* dat mijn bloed voor grof geld (ahum) wordt doorverkocht, terwijl ik het gratis doneer.

Maar ja, aan de andere kant. Er is een enorme infrastructuur voor nodig die ook onderhouden en afgeschreven moet worden. En... Je zal toch maar bloed nodig hebben (van levensbelang) en er is geen voorhanden...

Het kost me weinig moeite. Ik neem altijd een boek mee... Heerlijk rustig...

En weet je wat: soms zijn het ook nog hele mooie, lieve, verpleegsters... :-)

Dennis Kuijper
16-06-2005, 21:46
En weet je wat: soms zijn het ook nog hele mooie, lieve, verpleegsters... :-)

Die lijken me een stuk noodzakelijker als je zaad donor bent. :wink:

rkrijger
16-06-2005, 21:59
Die lijken me een stuk noodzakelijker als je zaad donor bent. :wink:

Heh-heh, het is een publiek geheim dat zaaddonoren het met een filmpje moeten doen...