PDA

Bekijk de volledige versie : Aanschaf receiver + boxen



anton
15-02-2002, 11:37
Ik ben van plan een onkyo 595 of een 494 receiver te kopen maar ik word er helemaal gek van ik weet niet welke ik moet kiezen.

En ik weet helemaal niet welke speakers je daar bij kan hebben.

Het moet allemaal nog wel betaalbaar zijn, ik ben op zoek naar leuke boxen en receiver met een goede prijs kwaliteits verhouding.

Vooral de speakerskeuze valt mij tegen, ik ben daar niet in thuis maar weet wel dat de speakers heel belangrijk zijn.

Kunnen jullie mij op weg helpen ???

Raskel
15-02-2002, 11:44
Wat is ongeveer je speakerbudget en in welke richting zoek je iets? kleine, grote speakers? meer muziek, meer thuisbios?

Groeten!

anton
15-02-2002, 11:54
De speakers moeten niet te groot zijn, het is al heel wat dat ik mijn huidige set weg mag doen van mijn vrouwtje.

Mijn totaal budget is zo rond de 1200 a 1500 euro.

Ik heb al speakers gezien nl. KEF KHY-2005 á € 825 (mediacheckpoint) en Quadral (type weet ik niet meer maar de prijs was rond de € 580)

Het is voornamelijk voor thuis bios en gewoon t.v. kijken natuurlijk luister ik ook wel eens een cd'tje of naar de radio

mocht iemand ideen hebben altijd welkom

Raskel
15-02-2002, 11:59
Zoals je zelf al aangeeft, de Kef is echt een super goede set voor HT en schijnt bij muziek ook goed te presteren. Het design is natuurlijk ook erg mooi (naar mijn mening;)). Op verschillende sites met reviews komt de Kef KHT2005 er heel goed uit. ga vooral zelf een luisteren. Er zijn ontzettend veel speaker op de markt en voor een 1500 euro kun je ook zelf leuke sets samenstellen.

Er zijn op het forum uiteraard genoeg mensen die je daar wel verder mee zullen helpen :D

Peter Porrio
15-02-2002, 12:10
Wat de versterker betreft, zou ik kiezen voor de 595. Dit omdat deze meer vermogen heeft dan de 494. Dit extra vermogen zorgt ervoor dat het geluid, met name bij films (explosies, onweer), krachtiger klinkt.

Tja welke speakers moet je nemen? Dit is erg persoonlijk. Het gaat erom wat je zelf prettig vindt klinken, hou je van een goede bas of wil je alles zo rusig mogelijk tot je laten komen?

Onkyo heeft van zichzelf een krachtige sound. Speakermerken die hierbij goed klinken zijn o.a. Infinity en JBL. Ik heb zelf speakers van JBL.

Je hoeft niet gelijk de duurste speakers te kopen. De eisen die je aan speakers stelt worden grotendeels bepaald door de ruimte waarin ze komen te staan.

Ik zou wel extra kritisch zijn op de keuze van de frontspeakers, aangezien deze erg belangrijk zijn voor muziek. Die moeten dus lekker klinken. Ik zou hier kiezen voor 3-weg pilaren.

Wanneer je de keus voor de frontspeakers hebt gemaakt, is het verstandig om van hetzelfde merk de center- en surroundspeakers te kopen, zodat de klank hetzelfde is.

Zelf heb ik de Onkyo 575X reciever (voorloper van de 595) met 140W 3-weg frontspeakers van JBL.
De JBL center- en surroundspeakers heb ik in een set gekocht.

Wanneer mijn financiële situatie het toelaat koop ik nog een actieve subwoofer om de set compleet te maken.

Succes,

Peter