PDA

Bekijk de volledige versie : Blood Simple



rkrijger
16-06-2005, 09:14
DE TV-tip voor vanavond is "Blood Simple". Het lijkt een onbekende film met een onbekende cast, en dat is ook zo. Maar vergis je niet, een medewerker van deze film regisseerde later Men in Black.

Je ziet maar, het is te doen op Belgie 2 vanavond!

Blood Simple
De boze bareigenaar Marty (Hedaya) huurt de immorele detective Visser (Walsh) om zijn ontrouwe vrouw Abby (McDormand) en haar vriendje Ray (Getz) om te leggen. Dit is het tikje tegen het eerste dominosteentje in het ingenieuze plot van de gebroeders Coen. Voor het eerst deden de Coens het scenario, de regie, het produceren en de montage van een speelfilm en gelijk met verbluffende zelfverzekerdheid.

invader_ace
16-06-2005, 09:44
De blood simple die vanavond op tv komt is toch echt geregiseert door Joel Coen, geen onbekende lijkt me. En Joel Coen heeft naar mijn weten niks met Men in Black te maken.

rkrijger
16-06-2005, 09:58
De blood simple die vanavond op tv komt is toch echt geregiseert door Joel Coen, geen onbekende lijkt me. En Joel Coen heeft naar mijn weten niks met Men in Black te maken.

Hm, zou ik dan zo abuis zijn?!?

frank33_98
16-06-2005, 11:23
De blood simple die vanavond op tv komt is toch echt geregiseert door Joel Coen, geen onbekende lijkt me. En Joel Coen heeft naar mijn weten niks met Men in Black te maken.

Hm, zou ik dan zo abuis zijn?!?
ja

rkrijger
16-06-2005, 11:26
ja

Goh. Typisch... :oops: :oops: :oops:

Dennis Kuijper
16-06-2005, 12:08
Geweldige film vind ik dit,Komt als tweede bij mij na The big Lebowski.

Sneaker
16-06-2005, 20:35
Vond dit een hele goede film. Weet iemand toevallig van wie dat aanstekelijke liedje is die je de gehele film en op het einde hoort.

xirow
16-06-2005, 21:30
De blood simple die vanavond op tv komt is toch echt geregiseert door Joel Coen, geen onbekende lijkt me. En Joel Coen heeft naar mijn weten niks met Men in Black te maken.

Maar de regisseur van Men in Black heeft er wel aan meegewerkt (zegt mijn tv-gids)

Dennis Kuijper
16-06-2005, 22:17
Vond dit een hele goede film. Weet iemand toevallig van wie dat aanstekelijke liedje is die je de gehele film en op het einde hoort.

In the original theatrical version, as well as the version shown on TV, the Four Tops song "It's the Same Old Song" is played on the jukebox and over the end credits. In the video version it is "I'm a Believer" by Neil Diamond.

Op de dvd hoor je ook het liedje van The four tops.

rkrijger
17-06-2005, 07:32
Maar de regisseur van Men in Black heeft er wel aan meegewerkt (zegt mijn tv-gids)

Ha! Ga ik toch ff mijn gelijk halen! :-)

Tim k
17-06-2005, 07:32
Gisteren gezien. Althans, de laatste 3 kwartier, want het stond verkeerd aangegeven in de Veronica gids. Op zich niet zo erg, ben nu zeer benieuwd naar de 1e 3 kwartier en dan blijft er nog een beetje verrassing over voor als ik de dvd aangeschaft heb.

mark t
17-06-2005, 08:06
De blood simple die vanavond op tv komt is toch echt geregiseert door Joel Coen, geen onbekende lijkt me. En Joel Coen heeft naar mijn weten niks met Men in Black te maken.Maar de regisseur van Men in Black heeft er wel aan meegewerkt (zegt mijn tv-gids)Barry Sonnenfeld, de regisseur van Men in Black, was cameraman bij de vroege films van de Coens. Op de dvd van Miller's Crossing is nog het een en ander terug te vinden over de samenwerking tussen Sonnenfeld en de Coens.

Reinbo
17-06-2005, 10:05
DE TV-tip voor vanavond is "Blood Simple". Het lijkt een onbekende film met een onbekende cast, en dat is ook zo.



Maar de regisseur van Men in Black heeft er wel aan meegewerkt (zegt mijn tv-gids)

Ha! Ga ik toch ff mijn gelijk halen! :-)

Jahoor het is idd een onbekende film: op 127 in de Moviemeter top 250, van de Coen (nooit van gehoord :? ) Brothers met een onbekende cast (Frances (3 oscarnominaties en een oscar) McDormand, John (The Fly 1&2) Gets, M. Emmet (in meer dan 140 films gespeeld) Walsh, Dan (Daylight, Shaft, Mullhollnad Dr) Hedaya. Echt heel obscuur allemaal.


Ga jij maar ff je gellijk halen! :twisted:

rkrijger
17-06-2005, 10:08
Filmkenner bij uitstek!

Seth__Gekko
17-06-2005, 12:12
De Coen brothers kunnen we wel keer op keer verbazen, Blood Simple en Fargo zijn meesterlijk. The Big Lebowski ook heel leuk.

en dan Oh....Brother..wat een kl()te film.
Al was intollerable Cruelty wel amusant.

The Ladykillers nee dat was niks

makkabeer
20-06-2005, 15:47
De Coen brothers kunnen we wel keer op keer verbazen, Blood Simple en Fargo zijn meesterlijk. The Big Lebowski ook heel leuk.

en dan Oh....Brother..wat een kl()te film.
Al was intollerable Cruelty wel amusant.

The Ladykillers nee dat was niks

Oh Brother een klote film? HOW DARE YOU!!!

Richard B.
25-06-2005, 20:30
Vannacht draait ie hier in het filmhuis in Zwolle. Oh well.. slapen kan altijd nog. :wink: