PDA

Bekijk de volledige versie : DivX versie 6 voegt nieuwe functionaliteit toe



Eric van Ballegoie
16-06-2005, 12:35
DivX versie 6 voegt nieuwe functionaliteit toe



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1801)

Surya
16-06-2005, 17:05
Het ergste is dat ze er nog geld durven voor vragen ook. Hoe dan ook, over kwaliteitsverbetering ofzo is geen sprake, iets wat volgens mij toch belangrijker is dan menutjes ofzo...

Ron kars
16-06-2005, 19:59
Wat een onzin dit, als ze het nu eens bij een video-codec houden, want een 'interactief' systeem bestaat al en het heet dvd.

expo
16-06-2005, 21:07
Wel deze versie bewijst nog maar eens dat dit HET alternatief (lees: illegaal alternatief) van DVD wil zijn voor de downloader. Want welke idioot gaat nu zijn eigen DVD's in DivX zetten om dan opnieuw menu's ed toe te voegen. ipv al die Bittorrent en Kazaa servers te sluiten zouden ze 't beter bij de bron gaan zoeken en DivX een halt toe roepen. (en nog zo'n paar)

Surya
17-06-2005, 06:46
Wel deze versie bewijst nog maar eens dat dit HET alternatief (lees: illegaal alternatief) van DVD wil zijn voor de downloader. Want welke idioot gaat nu zijn eigen DVD's in DivX zetten om dan opnieuw menu's ed toe te voegen. ipv al die Bittorrent en Kazaa servers te sluiten zouden ze 't beter bij de bron gaan zoeken en DivX een halt toe roepen. (en nog zo'n paar)
Ik denk dat ze dit vooral bedoelen voor mensen die thuis filmpjes maken en die nu op internet zetten, om deze dus die mogelijkheden van menus en zo te geven... Maar eigenlijk is het natuurlijk voor het illegale circuit...

Ron kars
18-06-2005, 13:31
Wel deze versie bewijst nog maar eens dat dit HET alternatief (lees: illegaal alternatief) van DVD wil zijn voor de downloader. Want welke idioot gaat nu zijn eigen DVD's in DivX zetten om dan opnieuw menu's ed toe te voegen. ipv al die Bittorrent en Kazaa servers te sluiten zouden ze 't beter bij de bron gaan zoeken en DivX een halt toe roepen. (en nog zo'n paar)
Ik denk dat ze dit vooral bedoelen voor mensen die thuis filmpjes maken en die nu op internet zetten, om deze dus die mogelijkheden van menus en zo te geven... Maar eigenlijk is het natuurlijk voor het illegale circuit...

Zelfs dan nog, waarom zou je dat in divx doen, zet je film op internet en brand de boel met menus etc lekker op dvd, daar zijn die dingen voor.

Andre van Helvoort
18-06-2005, 15:06
Wel deze versie bewijst nog maar eens dat dit HET alternatief (lees: illegaal alternatief) van DVD wil zijn voor de downloader. Want welke idioot gaat nu zijn eigen DVD's in DivX zetten om dan opnieuw menu's ed toe te voegen. ipv al die Bittorrent en Kazaa servers te sluiten zouden ze 't beter bij de bron gaan zoeken en DivX een halt toe roepen. (en nog zo'n paar)

Ik ben het helemaal met je eens Expo.

Surya
19-06-2005, 11:08
Zelfs dan nog, waarom zou je dat in divx doen, zet je film op internet en brand de boel met menus etc lekker op dvd, daar zijn die dingen voor.
Vanwege het toch wel aanzienlijke verschil in filesize vermoed ik. DivX is uiteindelijk toch wel een aantal keer kleiner dan DVD he

Henk van der Weerdt
21-06-2005, 19:58
Zojuist een van de eerste DIVX6 goodies gedownload (legaal!)

StarWars Revelations. Een Fan productie binnen het StarWars universum

Kwaliteit van het DIVX6 bestand is goed. Je ziet in eerste instantie niet dat het een Divx file is, en menu optie werkt goed (beetje zoals bij een wat goedkopere dvd)

http://www.panicstruckpro.com/revelations/revelations_movie.html

47 minuten in een bestand van 410 mb (incl het menu, subs en audiocommentaar)

Leuk om te zien, maar ook idd weer een stapje verder voor de downloaders :?

Ron kars
26-06-2005, 20:42
Zelfs dan nog, waarom zou je dat in divx doen, zet je film op internet en brand de boel met menus etc lekker op dvd, daar zijn die dingen voor.
Vanwege het toch wel aanzienlijke verschil in filesize vermoed ik. DivX is uiteindelijk toch wel een aantal keer kleiner dan DVD he

Das waar, maar de kwalitiet is echt zoveel minder...en als de "simpelere" mensen die daar niet veel om geven divx kunnen leren, kunnen ze beter Ulead DVD Workshop gebruiken, ook easy-to-use-programma en veel betere kwaliteit.