PDA

Bekijk de volledige versie : Nightwatch



R.Franzen
15-02-2002, 13:04
Aan alle mensen op dit forum:
Wie van jullie heeft de film 'Nightwatch' op DVD en hebben jullie onderstaand probleem ook?

Probleem:
Tijdens het afspelen van de DVD krijg ik geen tijds- en chapterindicatie weergegeven op het display van m'n speler. Alleen het introfilmpje van RCV geeft dit wel weer!

Jaak
15-02-2002, 13:34
Ik heb 'm zelf ook en zie ook geen tijdsaanduiding.
Rare strategie van RCV trouwens.
Heb dit nog voorgehad met andere titel van RCV
"Letters from a killer" (m'n allergrootste miskoop)

Luchtgordijn Bogey
16-02-2002, 12:05
Na de aanschaf van Final Destination (met 'ingebakken' ondertitels) ben ik een tijdje behoorlijk terughoudend geweest richting RCV. Sindsdien weet ik dat ik bij hun de aanduiding "Ondertitels: Nederlands" moet interpreteren als: "ondertitels a la VHS". Alleen als er expliciet bijstaat "aan/uit" mag je de film ook zonder ondertitels kijken.

Je vindt hun titels voor leuke prijzen, maar van welke DVD-conventie zijn ze nu weer afgeweken? Zonder een review gelezen te hebben weet je gewoon niet wat er boven je hoofd hangt.

Ik heb sindsdien toch wel wat technisch goede RCV-titels gekocht en gezien. zoals "End of Days", "Talented Mr Ripley", "What Women Want", dus mijn vertrouwen is een beetje hersteld. Wel jammer dat er bijna nooit Engelse ondertitels beschikbaar zijn, want ik vind Nederlandse ondertitels altijd zo afleiden (en zonder ondertitels kun je geen chips eten zonder iets te missen).

In Nightwatch ontbreekt dus de tijdcode tijdens de hoofdfilm, en het bonusmateriaal.
Datzelfde geintje doen ze ook bij extra's van andere titels. Bij "Copland" bijvoorbeeld (wel tijdcode bij hoofdfilm) ontbreekt eveneens de tijdcode in de extra's.

Erg lastig, want met dit soort geintjes is het bedieningsgemak van een DVD minder dan dat van een video (zelfs een VCR heeft 'remaining time'), ook al omdat informatie over de lengte van extra's vaak ontbreekt op de hoes of in de booklet (overigens niet alleen bij RCV).