PDA

Bekijk de volledige versie : Brein opent aanval op illegaal film en muziekaanbod



Eric van Ballegoie
17-06-2005, 12:56
Brein opent aanval op illegaal film en muziekaanbod



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1804)

Joost van Hoek
17-06-2005, 13:39
volgens mij staan de derde en de vierde alinea verkeerd om.


En inhoudelijk vind ik het twijfelachtig of providers namen af moeten staan. Ik kan ook met een geheim nummer telefoneren, of een CD versturen in een enveloppe zonder afzender. Niemand die weet waar het vandaan komt.

Het is allemaal zo defensief, de komst van divx en mp3 biedt ook veel mogelijkheden, misschien is het verstandig om daar eens naar te gaan kijken. Distibueer Divx trailers, maak legaal aanbod snel beschikbaar etc etc. Dat helpt meer tegen piraterij dan een paar mensen, als voorbeeld, aan te pakken. (Maargoed ik koop dan ook erg veel DVD's, dus ik heb makkelijk praten)

Edgar Smit
17-06-2005, 13:57
de derde en vierde alinea staan goed, het ligt er net aan hoe je het leest.

eerst uitleg, dan de een en de ander aan het woord en dan de gevolgen, maar het zou ook andersom kunnen, dat wel.

Feit blijft dat brein achter de feiten aanloopt en stel dat het lukt, wie blijft er dan nog bij een internetprovider die naw gegevens moet afgeven als een van zijn klanten iets aanbiedt op het www?

Ik ben het met je eens, met de komst van Blu-Ray of HD-DVD moet het mogelijk zijn om alle meest verkochtte audiosporen en ondertitels op 1 schijf te zetten en die werelwijd tegelijk uit te brengen en de regio indeling laten vervallen.

Pepijn Wildbret
17-06-2005, 16:12
Misschien moeten brein en consorten eerst zelf even orde op zaken gaan stellen:
http://www.pc-active.nl/toonArtikel.asp?artikelID=655

Begrijp me goed, Ben tegen het handelen in kopieen, en mijn mening over dowloaden staat elders op dit forum. Maar de manier waarop Brein de laatste tijd een statement probeert te maken is in mijn opinie vrij kansloos een zelfs een beetje zielig (Peter R. de vries en een varken als logo nemen, nee daar scrikt men van)

Dan is ook pas nog dit onderzoek openbaar gemaakt:
http://www.tweakers.net/nieuws/37684

uiteraard moet je ieder onderzoek een beetje objectief bekijken, maar het bewijst in ieder geval wel dat niet alles wat Brein roept direct waar is.

BuffyLover
17-06-2005, 20:55
grutjes, wat een toestand.. :!:

Joost v.d. Ham
17-06-2005, 21:07
Misschien niet helemaal dezelfde kwestie maar toch wil ik het even melden. Ik word zo moe van het fenomeen copy-control op mijn origineel gekochte cd's. Zoals iedere reizende zelfrespecterende muziekliefhebber luister ik mijn muziek (onderweg) van mp3 . Mijn gekochte cd's wil ik dus zonder moeite kunnen omzetten naar dit formaat. Helaas zorgt de copy-control er nog wel eens voor dat het downloaden van dezelfde cd sneller danwel makkelijker is om dit gewenste resultaat te bereiken. Dat is toch te belachelijk voor woorden?! Niet dat ik wil dat ze puur de muziek legaal gaan aanbieden als mp3, want daarvoor vind ik de cd, het hoesje en het boekje te veel charme hebben (zo'n beetje voor mij nog de enige reden voor aanschaf) maar de toevoeging van mp3 bestanden op cd's zou in het huidige tijdperk toch geen overbodige luxe zijn.

SuperDre
17-06-2005, 21:58
Misschien moeten brein en consorten eerst zelf even orde op zaken gaan stellen:
http://www.pc-active.nl/toonArtikel.asp?artikelID=655


Dat gaat niet om Brein, maar om de stichting Thuiskopie (die dus zorgdraagt voor de inning van die kopieheffingen) dat zijn 2 compleet verschillende instanties..

Pepijn Wildbret
17-06-2005, 23:25
Misschien moeten brein en consorten eerst zelf even orde op zaken gaan stellen:
http://www.pc-active.nl/toonArtikel.asp?artikelID=655


Dat gaat niet om Brein, maar om de stichting Thuiskopie (die dus zorgdraagt voor de inning van die kopieheffingen) dat zijn 2 compleet verschillende instanties..

Klopt, vandaar de zin "Brein en CONSORTEN" Zijn inderdaad verschillende instanties maar hebben uiteindelijk hetzelfde doel: Zorgen dat de artiest / rechthebbende geen verlies maakt.

8t88
18-06-2005, 01:34
Ik blijf lekker downloaden, ze kunnen me toch niets maken. Want de rechten zijn betaald bij de aanschaf van de 'lege media' .............

Johan van den D.
18-06-2005, 07:52
Brein opent aanval op illegaal film en muziekaanbod
Alweer :? :roll:

Edgar Smit
20-06-2005, 10:14
Ik blijf lekker downloaden, ze kunnen me toch niets maken. Want de rechten zijn betaald bij de aanschaf van de 'lege media' .............Het downloaden is ook niet het probleem, maar het aanbieden zonder dat er rechten over betaald zijn. Brein en conorten pakken de aanbieders (de uploaders) van grote hoeveelheden aan, niet de downloaders, immers volgens de wet mag downloaden.

SuperDre
20-06-2005, 10:19
Ik blijf lekker downloaden, ze kunnen me toch niets maken. Want de rechten zijn betaald bij de aanschaf van de 'lege media' .............Het downloaden is ook niet het probleem, maar het aanbieden zonder dat er rechten over betaald zijn. Brein en conorten pakken de aanbieders (de uploaders) van grote hoeveelheden aan, niet de downloaders, immers volgens de wet mag downloaden.

Klopt Downloaden mag (slaat nergens op IMHO), maar veel mensen denken dus ook dat downloaden via bittorrent gewoon downloaden is, terwijl dit dus niet het geval is. Downloaden via programma's die dus werken zoals bittorrent is dus wel illegaal, want je upload ook data.. (en veel programma's werken op deze manier tegenwoordig)..

8t88
20-06-2005, 11:54
Ik blijf lekker downloaden, ze kunnen me toch niets maken. Want de rechten zijn betaald bij de aanschaf van de 'lege media' .............Het downloaden is ook niet het probleem, maar het aanbieden zonder dat er rechten over betaald zijn. Brein en conorten pakken de aanbieders (de uploaders) van grote hoeveelheden aan, niet de downloaders, immers volgens de wet mag downloaden.

Klopt Downloaden mag (slaat nergens op IMHO), maar veel mensen denken dus ook dat downloaden via bittorrent gewoon downloaden is, terwijl dit dus niet het geval is. Downloaden via programma's die dus werken zoals bittorrent is dus wel illegaal, want je upload ook data.. (en veel programma's werken op deze manier tegenwoordig)..

Films pak ik van UseNet, en muziek DVD's van Torrent's (maar dit zijn dan weer allemaal private recordings of uitgezonden concerten dus ook weer niet illegaal) Kan dus met een gerust hart blijven downloaden.....

athome
20-06-2005, 17:45
Ook wat uitgezonden is op TV mag je niet vrij verspreiden. Dit is dus net zo illegaal als de rest

8t88
20-06-2005, 20:02
Ook wat uitgezonden is op TV mag je niet vrij verspreiden. Dit is dus net zo illegaal als de rest

Zal best maar er wordt toch niet tegen op getreden.... Er is nog geen enkel persoon veroordeeld voor bovenstaand feit.

SuperDre
21-06-2005, 08:24
Ook wat uitgezonden is op TV mag je niet vrij verspreiden. Dit is dus net zo illegaal als de rest

Zal best maar er wordt toch niet tegen op getreden.... Er is nog geen enkel persoon veroordeeld voor bovenstaand feit.

Nee, maar ook niet alle personen die een moord hebben gepleegd zijn veroordeeld voor dat feit..

8t88
21-06-2005, 10:37
Ook wat uitgezonden is op TV mag je niet vrij verspreiden. Dit is dus net zo illegaal als de rest

Zal best maar er wordt toch niet tegen op getreden.... Er is nog geen enkel persoon veroordeeld voor bovenstaand feit.

Nee, maar ook niet alle personen die een moord hebben gepleegd zijn veroordeeld voor dat feit..

Maar er zijn al duizenden mensen veroordeeld voor moord en nog geen 1 voor het verspreiden van een 'legaal' opgenomen tv uitzending.........

athome
21-06-2005, 23:21
Het feit blijft dat het illegaal is in tegenstelling tot wat jij beweert.

Mark van L.
22-06-2005, 17:01
Ook wat uitgezonden is op TV mag je niet vrij verspreiden. Dit is dus net zo illegaal als de rest

Zal best maar er wordt toch niet tegen op getreden.... Er is nog geen enkel persoon veroordeeld voor bovenstaand feit.

Nee, maar ook niet alle personen die een moord hebben gepleegd zijn veroordeeld voor dat feit..

Maar er zijn al duizenden mensen veroordeeld voor moord en nog geen 1 voor het verspreiden van een 'legaal' opgenomen tv uitzending.........

Dus jij vind dat, mits de pakkans klein is, je iets strafbaars mag doen. Is de pakkans groot mag je het niet doen (of doe je het minder).
Fijn....... :roll:

8t88
23-06-2005, 08:45
Denk ervan wat je wilt, dit is een eindeloze discussie....... Waar ik overigens nu mee ga stoppen want ik heb nog zo veel te downloaden dat ik geen tijd over heb om dat te verdedigen in dit forum :)