PDA

Bekijk de volledige versie : Sony DVP-NS400D regiovrij



Bora
15-02-2002, 13:18
Ben van plan om de Sony NS400 te kopen en vraag me af of deze eenvoudig regiovrij te maken is. Lees allerlei tegenstrijdige berichten :confused: maar heb twee manieren gevonden op een "DVD-players hack list" die op het eerste gezicht eenvoudig en aannemelijk klinken :) , echter ik weet niet of ze inderdaad werken of eventuele schade toebrengen. Misschien heeft iemand ze al eens uitgeprobeerd en kan mij het resultaat vertellen...

Manier 1 (is eigenlijk bedoeld voor NS300):

Put player into standby modus by pressing power button on remote control.
Then press Title button.
Press Clear button.
Press Power button.

A blue options menu opens.
Here you can change settings, for instance
macrovision on/off and regional settings.



Manier 2 (is bedoeld voor NS300, NS400 en nog een paar modellen):

To switch to a new region:-

Put your player in standby mode and then enter:
[[0] [ENTER] Default Default region code
[1] [ENTER] or [UP] [ENTER] Region 1
[2] [ENTER] or [RIGHT] [ENTER] Region 2
[3] [ENTER] or [DOWN] [ENTER] Region 3
[4] [ENTER] or [LEFT] [ENTER] Region 4
[5] [ENTER] or [TITLE] [ENTER] Region 5
[6] [ENTER] or [DVDMENU] [ENTER] Region 6
[7] [ENTER] or [RETURN] [ENTER] Region 7
[8] [ENTER] or [DISPLAY] [ENTER] Region 8
[SHUFFLE] [ENTER] Auto switching OFF (only play DVD´s with the selected region)
[PROGRAM] [ENTER] Default Auto switching ON
[PREV I<< ] [ENTER] Enable video interference impulses (Macrovision ON)
[NEXT >>I ] [ENTER] Default Disable video interference impulses (Macrovision OFF)
[SCAN
[SCAN I> ] [ENTER] Default Disable user operation prohibitions* and access restrictions

check out: http://www.tronika.no/dvdmod/sony_nsx00user.doc voor aanvullende info


Nogmaals, ik heb geen idee of het werkt en ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade aan het apparaat.
Wel ben ik erg benieuwd of het bij iemand werkt. Wil namelijk erg graag deze speler kopen omdat deze het mooiste bij mijn Sony receiver past.

Grt,
Bora

Dennis Veldhuizen
15-02-2002, 17:20
het is mij nog niet gelukt
(heb de speler Sony DVP-NS400d)

Dave
15-02-2002, 17:32
Als jij hem gewoon koopt en probeert dan zal ik je volgen (als het goed is gelukt)
Ik heb zelf die speler ook maar ga hem echt neit lopen verkoeien zo hoor...

Bora
15-02-2002, 20:44
Leuk Mr. Blonde...

Ik vraag niet of iemand het voor mij wil uitproberen, ik vraag of iemand reeds succes heeft gehad met een van deze manieren of misschien op een andere wijze deze speler regiovrij heeft kunnen maken zonder een al te technische ingreep te verrichten...

Grt,
Bora

Dave
16-02-2002, 07:10
Leuk Mr. Blonde...

Ik vraag niet of iemand het voor mij wil uitproberen, ik vraag of iemand reeds succes heeft gehad met een van deze manieren of misschien op een andere wijze deze speler regiovrij heeft kunnen maken zonder een al te technische ingreep te verrichten...

Grt,
Bora

OK dan;)

daar ben ik ook wel benieuwd naar hopenlijk post hier iemand het verlossende antwoord!:D

martin_senders
16-02-2002, 10:24
Een Sony dvd speler zijn de moelijkste dvd spelers om regio vrij te maken.
Eigelijk moet er heel de speler voor uit elkaar gehaald worden en op heel wat bordjes gesoldeert worden.
Ook moeten er chips vervangen worden ik denk dat de goedkoopste upgrade voor een sony speler is ongeveer 225 Euro.
Ik weet het dit is niet goedkoop!!!
In Eindhoven zit een winkel die hier een expert in is ga maar eens naar:

www.meerview.nl

In die winkel staan zelfs ook diverse Sony spelers regiovrij.
De makkelijkste spelers om regio vrij te maken is Pioneer dit kost dan ook maar 85 euro.

groetjes:


martin

Dennis Veldhuizen
17-02-2002, 19:13
in dat service menu kan je niks veranderen, maar idd wel alles bekijken

Bora
17-02-2002, 22:29
Jammer dat manier 1 niet werkt, toch vreemd dat je dus wel in een soort menu kunt komen...

Schijnt dat Philips spelers makkelijk regiovrij te maken zijn met een bepaalde universele afstandsbediening. Had een Philips DVD 622 silver gekocht (aanbieding Makro). Past met zo'n vies groen gekleurde display die je vanaf de overkant van je woonkamer nog kunt lezen dus echt niet bij mijn Sony receiver. Heb hem inmiddels terug gebracht, en het makkelijke van de Makro is dat je gewoon je geld terug krijgt.

De Megapool heeft de Sony NS300 en NS400 in de aanbieding. Als ik het goed begrijp heeft de 300 buiten dat ie geen CD-R en MPEG afspeeld, ook geen slowmotion, stilstaand beeld en multi angle... De 400 zou dit allemaal wel hebben. Bovendien heeft de 400 een ingebouwde decoder, maar die heb ik reeds in de receiver zitten, dus niet echt noodzakelijk. Iemand die mij nog meer voordelen van de 400 kan vertellen waardoor ik i.p.v. de 300, 90 Euro meer voor die 400 zou betalen?

Tja en voor wat betreft dat regiovrij maken, ga dus echt geen 225 euro uitgeven voor regiovrij maken, dan nog liever niet regiovrij...

Grt,
Bora

Dave
18-02-2002, 08:40
Iemand die mij nog meer voordelen van de 400 kan vertellen waardoor ik i.p.v. de 300, 90 Euro meer voor die 400 zou betalen?
Grt,
Bora

Optisch Digitale Uitgang, voor de DTS true...

Verder hoorde ik dat je een Sony ook met een universele afstandsbediening zoals de Pronto Regiovrij kan maken....

Remco Out
18-02-2002, 09:10
Als ik het goed begrijp heeft de 300 buiten dat ie geen CD-R en MPEG afspeeld, ook geen slowmotion, stilstaand beeld en multi angle... De 400 zou dit allemaal wel hebben. Nou, ik weet niet hoe je aan die info komt, maar de NS300 kan gewoon CD-R afspelen en heeft ook stilstaand beeld, dus dat klopt niet helemaal.

Dave
18-02-2002, 09:14
Nou, ik weet niet hoe je aan die info komt, maar de NS300 kan gewoon CD-R afspelen en heeft ook stilstaand beeld, dus dat klopt niet helemaal.

Heb je dat zelf geprobeert!?
Ik wel in ieder geval en het werkte niet...
ook geen cdrw...

Stilstaandbeeld wel maar slowmotion weer niet...

Bora
18-02-2002, 09:24
quote:
------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Remco Out
Nou, ik weet niet hoe je aan die info komt, maar de NS300 kan gewoon CD-R afspelen en heeft ook stilstaand beeld, dus dat klopt niet helemaal.
------------------------------------------------------------------------

Hmm, vreemd... staat in de officieele Sony Style magazine catalogus Herfst/Winter 2001/2002 in de technische specificaties... Klopt het dan wel dat de NS300 geen slomotion en multi-angle view heeft? Overigens volgens die specificaties heeft de NS400 ook geen stilstaand beeld ???

Dave
18-02-2002, 09:27
quote:Klopt het dan wel dat de NS300 geen slomotion en multi-angle view heeft? Overigens volgens die specificaties heeft de NS400 ook geen stilstaand beeld ???

Dat Klopt.

Stilstaand beeld hebben ze allemaal de PAUZE stand(DVD heeft dan meteen perfect stilstaand beeld)

Remco Out
18-02-2002, 09:38
Klopt het dan wel dat de NS300 geen slomotion en multi-angle view heeft? Ja, dat klopt, de NS300 heeft geen slowmotion en multi-angle view, maar de rest heeft de NS300 dus wel. Vreemd, dat Sony dus iets anders beweert. :confused:

Bora
18-02-2002, 16:27
Paar goede test reviews gevonden van gangbare DVD spelers waaronder de Sony NS400:

http://www.areadvd.de/
(helaas in het Duits, check onder "hardware")

http://www.areadvd.de/hardware/sonydvpns400d-1.shtml
(directe link naar Sony NS400 test)

http://www.home-entertainment.co.uk/grouptest.asp

Morgen maar even naar de Megapool

:)

Jeroen T
04-03-2002, 20:05
Voor diegene die de NS 400 D Regiovrij willen kopen (en voor diegene waar het nog niet te laat is :D). Ik heb de speler voor 379 euro REGIOVRIJ gezien bij de MM in Rijswijk. Ben op dit moment ook een beetje kijken welke speler ik moet kopen en naar mijn idee wordt dit hem.

Jeroen

Bora
04-03-2002, 22:24
Heb inmiddels de DVP-NS400 gekocht voor 332 Euro (incl btw) bij de Makro ! Goedkoper heb ik hem nergens gezien...

Btw, ik heb hem NIET regiovrij...

Jeroen T
04-03-2002, 22:30
Jammer van dat regiovrij, maar daarmee is de wereld zeker nog niet vergaan. Veel plezier met je speler en laat eens weten wat je ervaringen zijn. Ik zal toch eens kijken bij MM of ik hem neem. Zoals ik al zei, ik denk het wel.

Jeroen

Dave
05-03-2002, 08:05
Ik heb zlef de speler ook, en ook niet regiovrij(zoals je hierboven kunt opmerken) en ik moet zeggen, ik ben echt heeel tevreden met de speler, echt zeeer goed geluid eeen zeeer strak beeld!!!!!
verder makkelijk in bediening en een fijne overzichtelijke ab.
verder een uitgebreid menu waar je vanaales kunt insteelen veranderen en goede uitgangen!
Echt een aanrader!