PDA

Bekijk de volledige versie : Disney: Peter Pan, Doornroosje en Frank en Frey



Eric van Ballegoie
15-02-2002, 13:28
Disney: Peter Pan, Doornroosje en Frank en Frey



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=276)

MvdS
15-02-2002, 13:41
Yes, yes, yes.

Helaas dat ze niet gewoon iedere maand, of om de 2 maanden een klassieker uit brengen.
Zou veel leuker zijn, wat minder uitgaven in één keer, 'en je kan wat vaker blij zijn' i.p.v. meerdere DVD's in één keer.

Dave
15-02-2002, 15:35
Frank & Frey echt een hele goede Disney (Jeugdsentiment:D )

Ga ik aanschaffen!

Marco
15-02-2002, 20:31
Frank & Frey echt een hele goede Disney (Jeugdsentiment:D )
Zeker weten. Het was mijn 1e Di$ney tekenfilm die ik zag in de bioscoop. Als 8 jarige heeft deze film een grote indruk achtergelaten. Het was een zeer gevoelige film. Ik koop normaal altijd R1 DVD's van Di$ney, echter voor deze maak ik een uitzondering. Wil dus de NL versie hebben. Het beeld is jammer genoeg 1.33:1 ipv 1.78:1 :( helaas is nergens ter wereld een Fox And The Hound DVD versie met een beeldverhouding van 1.78:1, dus het wordt zo wie zo al de NL versie.

Danny Woensdregt
15-02-2002, 22:36
Thiz iz good newz:D

Ryko Prins
16-02-2002, 17:27
Ik heb Peter Pan al een paar weken, exact dezelfde dvd (dus met Nederladse taal) in een Frans doosje. Hoezo goed marketingbeleid van Disney?

En over die Doornroosje wil ik eigenlijk niet eens praten. 1.33:1! Ik heb vorig weekend de Duitse Deluxe edition aangehad die 2.35:1 heeft. En als je die ziet dan blijkt dat de hele film alle beeldcomposities op 2.35:1 heeft op een weergaloos mooie wijze. Het afkappen van die film door er 1.33:1 van te maken is ongehoord vandalisme. Die paar stukjes die alleen in 't Duits zijn neem ik dan graag voor lief. (Sorry, geen Nederlandse ondertitels)

OK Fox and the Hound wil ik dan nog wel kopen omdat ik geen andere keus heb.

En waar blijven de De twee Reddertjes Films (Allemaal al uit in Engeland en Duitsland), Robin Hood (Duidsland 13 Juni), The Three Caballero's (uit in Duitsland) The Many Adventures of Winnie (USA 7 mei) The Black Cauldron (USA 3 okt 2000) en vele anderen die alleen nog in de USA zijn uitgekomen? En dat om er maar een paar te noemen. Er zijn er nog veel meer.

Vindt Disney soms Europeanen inferieur t.o.v. Amerikanen, en Nederlanders een inferieur soort Europeanen?

Groeten, Ryko Prins

Peter
16-02-2002, 20:54
Hi en yes kopen die clasic heb van de week A Bug's Life gekocht en nou deze er bij ken beter om de maand komt wat dat komt beter uit voor bruintje de beer die ken het af en toe niet trekken maar goed het is voor me zoontje dus ik heb er er graag voor over kom maar op met die clasic's :D :D :D ik heb ze bijna allemaal op dvd.

Werner
19-02-2002, 14:18
Yech, 4:3!!!!!! Disney gaat toch behoorlijk in de fout hiermee.

Euphoria
24-02-2002, 14:12
Disney (maar eiegnlijk Buena Vista) gaat de fout niet in. Sterker nog, ze verdienen er goed aan! In Europa wordt heel veel Disney verkocht en hoe kan je een koe twee keer dezelfde melk laten geven? Eerst breng je een soort DVD-VHS versie op de markt (voor 4x3) zonder extra's en wat doe je over 2 jaar? Dan breng je de Delux Edition uit in de orginele formaten. Wedden dat zo'n 40% van de Disney liefhebbers/freaks hem weer koopt? Dus dan pak je 2x geld! Zo werkt dat...vind je dat niet eerlijk, koop de DVD dan niet! Maak een kopie en wacht op de goede uitgave over een jaartje of 2. ;)

Oakey
25-02-2002, 21:55
Disney (maar eiegnlijk Buena Vista) gaat de fout niet in. Sterker nog, ze verdienen er goed aan! In Europa wordt heel veel Disney verkocht en hoe kan je een koe twee keer dezelfde melk laten geven? Eerst breng je een soort DVD-VHS versie op de markt (voor 4x3) zonder extra's en wat doe je over 2 jaar? Dan breng je de Delux Edition uit in de orginele formaten. Wedden dat zo'n 40% van de Disney liefhebbers/freaks hem weer koopt? Dus dan pak je 2x geld! Zo werkt dat...vind je dat niet eerlijk, koop de DVD dan niet! Maak een kopie en wacht op de goede uitgave over een jaartje of 2. ;)

Wat nog erger is is dat al die kinderwagenschuivende jonge ouders per se een 4:3-release van die Disney-films willen hebben. Balken boven en onder staat immers moeilijk en artistiekerig, gewoon beeldvullend moet het zijn. Buena Vista voldoet gewoon aan de vraag. Zeer ergerlijk...