PDA

Bekijk de volledige versie : Xiron? Dvd Recorder



Maver21
21-06-2005, 10:21
Ik heb laatst bij Blokker een dvd recorder gekocht die ook tevens divx afspeelt van het merk Xiron. Ik heb overal al gezocht maar ik kan helemaal niets vinden op internet over Xiron terwijl ze toch mp3 spelers leveren en nog meer dingen. Dus als iemand een link weet van Xiron heel graag :)

8t88
21-06-2005, 10:54
Xiron is een rebrand van Vestel!

http://www.vestel.nl/


Voor meer informatie (het kan zijn dat de kast ook enigzins verschilt......)

Veel succes met je Vestel DVD recorder


EDIT ..... kan aleen geen dvd-recorders daarop vinden

Maver21
21-06-2005, 17:53
bedankt voor de link.

ik heb een Xiron RW300 , Hij kan tevens ook Divx afspelen. maar ik wilde weten of je die ook kan updaten met nieuwe codecs omdat divx6 er is :D

TAFKAM
23-06-2005, 11:51
Xiron is een rebrand van Vestel!

http://www.vestel.nl/


Voor meer informatie (het kan zijn dat de kast ook enigzins verschilt......)

Veel succes met je Vestel DVD recorder


EDIT ..... kan aleen geen dvd-recorders daarop vinden

Thx 4 da tip, 8t88 :D.

Xiron is inderdaad een rebrand van Vestel (net als trouwens SEG, Techwood, TVE en nog een paar).



bedankt voor de link.

ik heb een Xiron RW300 , Hij kan tevens ook Divx afspelen. maar ik wilde weten of je die ook kan updaten met nieuwe codecs omdat divx6 er is :D

Maver21, ik heb net FF met de service-afdeling van Vestel gebeld (0900-2005555). De medewerker vertelde me dat het niet waarschijnlijk is dat er een firmware-upgrade uitkomt voor deze DVD-recorder. In ieder geval niet voor divx6, want de policy van Vestel is om alleen nieuwe firmwares uit te brengen als een apparaat niet naar behoren functioneert (DivX6 niet ondersteunen valt daar niet onder). De Vestel-medewerker achtte het dan ook veel waarschijnlijker dat Vestel/Xiron t.z.t. een nieuwe versie van de recorder uitbrengen die dan wel divx6 ondersteunen. Maar daar ziet je als consument natuurlijk niet op te wachten, dat je steeds weer een nieuwe recorder moet aanschaffen :?

Mijn exemplaar van de Xiron-recorder gaat dus ook weer ongebruikt retour richting de Blokker (binnen 8 dagen kun je je geld terugkrijgen). Wel jammer, want ik heb de handleiding doorgebladerd, en ik vond het er best goed uitzien. Als je niet voor DivX gaat, heeft dit apparaat volgens mij een mooie prijs/functionaliteit-verhouding (qua kwaliteit kan ik niets zeggen, want ik heb het apparaat dus niet uitgepakt :wink:).

Maver21
23-06-2005, 15:18
bedankt TAFKAM voor het informeren erover. Het enige is dus dat ik deze recorder al weer 3 weken heb, precies die dag gekocht toen hij te koop was. En ik ben dus niet echt blij dat je niet kan upgraden zodat tie ook Divx6 ondersteunt :( . En dan alleen voor Divx6 een nieuwe versie uitbrengen vind ik een beetje nutteloos want een firmware update uitbrengen lijkt mij makkelijker

jony
04-05-2006, 10:42
ik had hem ook gekocht bij blokker maar toen ik hem wilde gebruiken bleek er een probleem tezijn met de chart ingang waar door ik geen signaal keeg en dus nexs tezien kreeg de scart in gang is waardeloos echt een mis koop van BLOKKER :evil:
En hij blokeert de opname gelijk als je bv tv home hept en wilt opnemen is dit niet mogelijk met dit ding!! :evil: :twisted:

weetal
29-10-2006, 14:16
Ik heb ook die xiron dvd recorder onder de naam TVE.
Op een dag wilde het ding niet meer starten, waarna ik de harde schijf er uit gehaald heb (het is een western digital) en met een tooltje wat je van de site van western digital kan downloaden gecontroleerd.
De firmware van het ding staat namelijk op die harde schijf en dus gevoelig voor storingen!!
Het is een doodgewone IDE schijf van 160 Gig en past dus in elke pc.
Het enige nadeel is dat de pc het formaat niet kan lezen, dus moet je een CHS editor hebben om de data te kunnen bekijken.
Uiteindelijk heb ik het met veel gedoe wel voor elkaar gekregen om mijn recorder weer aan de praat te krijgen, maar ik vind het wel heel vervelend dat bij de levering van het apparaat geen cd of dvd met firmware geleverd is voor noodgevallen.

weetal
29-10-2006, 14:22
Nog even een tip:
Aangezien de totale firmware op de hdd staat, moet je het ding echt wat tijd gunnen om zijn lees/schrijfbewerkingen uit te laten voeren voordat je wat anders doet, dus van even snel achter elkeer een paar items verwijderen kan de hdd al over zijn theewater gaan.

Voor de vragen over het copieren van hdd naar dvd:
In het hdd menu druk je voor elke titel die je wilt copieren op de knop add/clear (rechtsonder op je ab)
Heb je alles wat je wilt hebben, dan druk je op record met een lege dvd in de lade (platinum dvd+ werkt ook heel goed) en dan krijg je knipperend "dubbing" in het display te zien.
Als je iets wat lang is zoals een film in HQ mode hebt opgenomen, past het niet op een 4,7 Gb disc en moet je de film splitsen.

mel123
02-02-2009, 16:58
Ik heb dus een xiron dvd recorder gekregen, doet het redelijk maar de timer en het kopieeren en dergelijke is echt K***t, dat ding leeft een eigen leven,

Nu heb ik hem gisteren op dubbing gezet zodat hij naar dvd gaat kopieren, alleen is hij nu al bijna 24u aan het "dubbing"en en ik krijg hem met geen mogelijkheid uitgezet of geannuleerd, ik kan de dvd er niet meer uithalen, kan niks meer,

wie weet hoe ik dit kan ongedaan maken????

DVDProfilersFilmgek
03-02-2009, 17:46
Ik heb dus een xiron dvd recorder gekregen, doet het redelijk maar de timer en het kopieeren en dergelijke is echt K***t, dat ding leeft een eigen leven,

Nu heb ik hem gisteren op dubbing gezet zodat hij naar dvd gaat kopieren, alleen is hij nu al bijna 24u aan het "dubbing"en en ik krijg hem met geen mogelijkheid uitgezet of geannuleerd, ik kan de dvd er niet meer uithalen, kan niks meer,

wie weet hoe ik dit kan ongedaan maken????

Stekker er even uitgehaald en weer in het stopcontact al geprobeerd?