PDA

Bekijk de volledige versie : The Criterion Collection



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Richard B.
15-02-2002, 21:45
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/19/Criterion_logo.jpghttp://www.seeklogo.com/images/C/Criterion_Collection-logo-4C44758B32-seeklogo.com.gifhttp://members.home.nl/rnmboon/pics/criterion.jpghttp://www.filmbuffonline.com/FBOLNewsreel/wordpress/wp-content/uploads/2010/06/CriterionCollectionLogo.jpg

Wat is nu eigenlijk The Criterion Collection? Ze omschrijven het zelf zo:


The Criterion Collection, a continuing series of important classic and contemporary films, is dedicated to gathering the greatest films from around the world and publishing them in editions that offer the highest technical quality and award-winning, original supplements. Criterion began with a mission to pull the treasures of world cinema out of the film vaults and put them in the hands of collectors. All of the films published under the Criterion banner represent cinema at its finest. In our seventeen years, we've seen a lot of things change, but one thing has remained constant: our commitment to publishing the defining moments of cinema in the world's best digital editions.

Of, zoals forum-member Eddy het in deze thread eens beschreef:


Criterion Collection produceert zelf geen films, maar brengt films uit op dvd (vroeger laserdisc). Zoals ze het zelf zeggen, is Criterion Collection 'a continuing series of important classic and contemporary films'. Met andere woorden, ze brengen voornamelijk films uit die een belangrijke rol hebben gespeeld in de filmgeschiedenis. denk daarbij aan films van regisseurs als Ingmar Bergman, Andrej Tarkovski, Akira Kurosawa, Federico Fellini, Luis Bunuel, Michelangelo Antonioni, Rainer Werner Fassbinder, Sergej Eisenstein, Jean Renoir, Jean Cocteau en vele anderen.

Waar andere bedrijven deze, minder commercieel aantrekkelijke, films vaak in kale versies op de markt brengt gaat Criterion vaak op zoek naar inhoudelijk sterke extra's. Zo vindt je vaak informatieve audiocommentaren, degelijke interviews en uitstekende documentaires op hun releases.

En het belangrijkste van allemaal, ze nemen de films op een prima manier onder handen. Beeld en geluid worden gerestaureerd tot een vaak prachtig resultaat. Vooral hierdoor hebben ze hun goede naam verkregen en worden ze zeer gewaardeerd door filmliefhebbers over de hele wereld.

Heel kort samengevat kan ik zeggen dat Criterion gewoon de meest hoogstaande uitgever van films op dvd ter wereld is. De films die ze uitbrengen zijn in de filmgeschiedenis van groot belang en de DVD's die ze produceren behoren tot de topstukken van ieders collectie.

Een paar belangrijke links:

- The Criterion Collection's site (http://www.criterion.com)
- Een overzicht van de catalogus van 'The collection' (http://www.criterion.com/library)
- Toekomstige releases (http://www.criterion.com/library/expanded_view?f=1&s=release_date)
- criterionforum.org (http://www.criterionforum.org/forum/): DE bron voor 'inside info' rondom Criterion, hun releases en film in brede zin
- De Wikipedia-beschrijving van The Criterion Collection (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Criterion_Collection)
- De FAQ van criterionforum.org (http://www.criterionforum.org/forum/viewtopic.php?t=27): hierin zijn vele wetenswaardigheden te vinden over Criterion.

************************************************** **********************************

Mijn oorspronkelijke begin-post:

Ik wilde wel eens weten wie er hier allemaal Criterion Collection DVD's verzamelen of er een aantal in zijn bezit heeft.

Wat betreft mezelf: ik heb er 4 (Spartacus, Charade, Brazil en The Third Man) en ik ga er zeker nog meer aanschaffen. De aangekondigde set van 'Traffic' klinkt erg goed en 'Seven Samurai', 'A night to remember' 'Chasing amy' en 'Rushmore' staan ook hoog op mijn lijstje. Het hangt heel erg van de film af of ik een Criterion ervan wil hebben en of de set een beetje de moeite waard is. De 'Spartacus' en 'Brazil' sets horen wat dat betreft bij de kroonstukken van mijn collectie: betere SE's ken ik eigenlijk niet.

Richard

EDIT: achterstalig spelvautje uit de titel weggehaald. :wink:
EDIT 2: inleiding aangepast
EDIT 3: beginpost teruggeplaatst en bijgewerkt

Marco
15-02-2002, 21:56
Ik heb er 6, waarvan 3 bekende en 3 mindere bekenden.

Armageddon, The Rock, RoboCop, The Red Shoes,Chasing Amy....And God Created Women.

Wil nog Traffic hebben. En hopelijk komt er ooit The Game CC uit.

hitch_fan
15-02-2002, 22:22
Ik heb er 38 en nog een aantal in bestelling. Ik verzamel ze niet echt. Ik zie mezelf bv nooit Armageddon of The Rock kopen - het gaat me om de film en niet om door wie die is uitgebracht. Maar het heeft wel wat, zo'n mooi rijtje genummerde Criterions ;).

Mijn Criterions:

8 1/2
39 Steps, The
Big Deal on Madonna Street
Billy Liar
Black Narcissus
Brazil
Brief Encounter
Charade
Children Of Paradise
Diabolique
Do the Right Thing
Grand Illusion
Great Expectations
Hidden Fortress
Lady Eve, The
Lady Vanishes, The
L'Avventura
Life of Brian
M
Night to Remember, A
Notorious
Oliver Twist
Peeping Tom
Rebecca
Red Shoes, The
Rififi
Robocop
Seven Samurai
Seventh Seal, The
Sid & Nancy
Silence of the Lambs, The
Spartacus
Sullivan's Travels
Summertime
Third Man, The
Unbearable Lightness of Being, The
Wages of Fear
Yojimbo

Nathan Strik
15-02-2002, 23:42
Ik heb nog geen Criterions, maar mocht dit jaar die Criterion van The Game nog uitkomen, dan wordt dat waarschijnlijk mijn eerste... :D
Ook die Spartacus lijkt me wel wat...

MAD
16-02-2002, 00:01
Ga er ook een aantal bestellen: Spartacus, Notorious,... Als the Game uitkomt zal ik hem ook zeker kopen.(heb the Game eigenlijk om die reden ook nog steeds niet gekocht) Twijfel nog over de aankoop van Silence of the Lambs, gezien de R2 SE versie die ik heb al erg mooi is en de Criterion versie daar, lijkt mij, niet veel aan kan toevoegen. Maar, zeg het maar hitch_fan, jij hebt hem in jouw bezit zie ik (Misschien kan je mij voor de 2e keer deze week overhalen mijn huidige versie te wisselen :D )

hitch_fan
16-02-2002, 08:54
Ga er ook een aantal bestellen: Spartacus, Notorious,... Als the Game uitkomt zal ik hem ook zeker kopen.(heb the Game eigenlijk om die reden ook nog steeds niet gekocht) Twijfel nog over de aankoop van Silence of the Lambs, gezien de R2 SE versie die ik heb al erg mooi is en de Criterion versie daar, lijkt mij, niet veel aan kan toevoegen. Maar, zeg het maar hitch_fan, jij hebt hem in jouw bezit zie ik (Misschien kan je mij voor de 2e keer deze week overhalen mijn huidige versie te wisselen :D )

Ik zou gewoon de R2 SE van Silence Of The Lambs houden. De Criterion heeft andere maar niet betere extra's. Bovendien is hij niet anamorf dus de R2 heeft (meer dan waarschijnljk) een beter beeld.
Als Hitchcock fan kan ik je ook de Criterion 2-disc set van Rebecca aanbevelen. Het is de enige film van Hitchcock die ooit een Oscar als beste film won dus die mag eigenlijk in niemands collectie ontbreken ;). Zie specs hier: http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=135&section=feature

MAD
16-02-2002, 09:26
Als Hitchcock fan kan ik je ook de Criterion 2-disc set van Rebecca aanbevelen. Het is de enige film van Hitchcock die ooit een Oscar als beste film won dus die mag eigenlijk in niemands collectie ontbreken ;). Zie specs hier: http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=135&section=feature

thanx, denk er over na / zet hem op mijn verlanglijst. moet nog zoveel kopen, maar dat is geloof ik een probleem van velen hier :D

Nathan Strik
16-02-2002, 11:50
Bovendien is hij niet anamorf dus de R2 heeft (meer dan waarschijnljk) een beter beeld. Inderdaad... ga maar voor de Regio 2, want naast dat die WEL anamorph beeld heeft, heb ik me laten vertellen dat de transfer op zich ook veel beter en mooier is dan de Criterion.
Wel jammer van dat regisseurscommentaar, maar ja...

haije
16-02-2002, 16:02
Ik heb (voorlopig...) de volgende:

Seven Samurai Kurosawa, Akira Japan 1954 2

Silence of the Lambs
Out of Print Demme, Jonathan USA 1990 13

Shock Corridor Fuller, Samuel USA 1963 19

RoboCop
Out of Print Verhoeven, Paul USA 1987 23

Brazil Gilliam, Terry UK/USA 1985 51

Life of Brian - Monty Python's Jones, Terry UK 1979 61

Rushmore Anderson, Wes USA 1998 65

Chasing Amy Smith, Kevin USA 1997 75

Brief Encounter Lean, David UK 1946 76

Do the Right Thing Lee, Spike USA 1989 97

Spartacus Kubrick, Stanley USA 1960 105

Sullivan's Travels Sturges, Preston USA 1942 118

Withnail and I Robinson, Bruce UK 1986 119

Notorious Hitchcock, Alfred USA 1946 137

8 1/2 Fellini, Federico Italy 1963 140

En er is nog zoveel meer moois...aaargh

hitchberg
16-02-2002, 16:20
Ik heb 39 steps van criterion, een van mijn favoriete films ooit. Maar daar blijft 't wel bij.
Ik vind die criterions
veel te duur

haije
17-02-2002, 09:54
Als je zoekt naar de goedkoopste aanbieder kun je de meeste Criterion titels (op dingen als Brazil na) voor 26 dollar kopen (DVDplanet b.v.).

OK, je betaalt (incl. shipping) ietsje meer dan voor een r2 uitgave van de zelfde film, maar dan ben je wel verzekerd van:
goede transfer
goed geluid
relevante extras
mooie verpakking

In tegenstelling tot veel grote maatschappijen worden de DVD's bij Criterion overduidelijk met liefde voor de Cinema gemaakt en niet (hoofdzakelijk) om (dollar)centjes te verdienen. Dat zie je alleen al aan de titels af die ze uitbrengen!

Ik hou mijn hart vast voor de kwaliteit van DVD's en DVD-extra's als Criterion om wat voor reden dan ook zou moeten stoppen.

Dus, m.a.w. ik vind ze wel prijzig maar zeker niet veel te duur.

:)

Mark_vdH
20-02-2002, 12:20
'Seven Samurai', 'A night to remember' 'Chasing amy' en 'Rushmore' staan ook hoog op mijn lijstje.
Richard

A Night To Remember is ook uit in R2 en R4. Deze versies zijn in tegenstelling tot de Criterion wel anamorf, maar bevatten geen audiocommentaar. Enige verschil tussen de R2 en R4 is dat bij R2 de 'Making Of' op kant B staat (DVD 10) en bij R4 op laag 2 van een DVD 9.

Van Seven Samurai had ik de R2 (BFI) versie en nu de Criterion, maar ik weet eerlijk niet of de Criterion versie beter te noemen is. Voor zover ik me herinner was het beeld wat beter op de R2 versie. De R2 is 190 minuten en de Criterion 207, maar toch mist de R2 volgens mij geen scenes. De R2 bevat namelijk een internationale print van de film, waarin de openingsaantiteling is ingekort en de intermission is weggelaten. De PAL- speedup doet de rest.....

Mark S
20-02-2002, 12:23
Ik heb alleen Cronenberg's Dead Ringers van Criterion, simpelweg omdat er geen andere R2 versie te krijgen is.
Ik zie trouwens net op hun site dat deze film "out of print" is.
Is ie dan tijdelijk niet meer leverbaar, of wordt deze dan niet meer gemaakt?

Mark_vdH
20-02-2002, 12:32
Oh ja, ik heb zelf 28 Criterions als ik me niet vergis, mijn favorieten zijn:

The Passion Of Joan Of Arc
The Seventh Seal en
Do The Right Thing

en mijn minst favoriete is Yojimbo (Niet anamorf en de ondertiteling helemaal onder in beeld......hoe kun je dat kijken op een 16:9 T.V :mad:??? )

(Pre-)ordered zijn Wild Strawberries en Rashomon



Ik heb alleen Cronenberg's Dead Ringers van Criterion, simpelweg omdat er geen andere R2 versie te krijgen is.
Als je alleen maar Nederlandse ondertitels wilt, dan klopt dat. Aan de aanwezigheid van Blue Velvet (= zonder ondertitels) in je collectie zie ik dat dat niet het geval is.
Veel Criterion DVD's zijn regiovrij. Van mijn lijsje van drie favorieten hierboven is bijvoorbeeld alleen The Passion Of Joan Of Arc Regio 1. Goede Criterions als Spartacus, Brazil, Eisenstein: The Sound Years en Mony Python's Life Of Brian zijn alle Regiovrij!! (Alle Kurosawa Criterions zijn trouwens blijkbaar wel Regio 1 - behalve de eerste druk van Seven Samurai)

Dat Dead Ringers Out Of Print is betekent dat ie inderdaad niet meer zal worden gemaakt door Criterion. De rechten van de film liggen immers niet meer bij Criterion. Dit geldt volgens mij wel alleen voor de Amerikaanse versie van Dead Ringers.


P.S. De aankomende R2 (BFI) release van The Hidden Fortress zou wel eens exact dezelfde kunnen zijn als de Criterion versie. Hij is namelijk 2:35 anamorf en bevat het interview met George Lucas.

Marco
20-02-2002, 20:06
Ik heb alleen Cronenberg's Dead Ringers van Criterion, simpelweg omdat er geen andere R2 versie te krijgen is.Geen andere R2 versie. Dat snap ik ff niet. Is er mis dan met de Nederlandse Criterion versie? (http://www.dvdinfo.be/bespreking/criterion/dead-ringers.html) of kan je Dead Ringers niet meer kopen in de winkels

Richard B.
20-02-2002, 20:24
Van Seven Samurai had ik de R2 (BFI) versie en nu de Criterion, maar ik weet eerlijk niet of de Criterion versie beter te noemen is. Voor zover ik me herinner was het beeld wat beter op de R2 versie. De R2 is 190 minuten en de Criterion 207, maar toch mist de R2 volgens mij geen scenes. De R2 bevat namelijk een internationale print van de film, waarin de openingsaantiteling is ingekort en de intermission is weggelaten. De PAL- speedup doet de rest.....

Bedankt voor deze informatie. Ik had die BFI-editie van Seven Samurai recent al zien liggen en vroeg me al af of ie beter zou zijn dan de Criterion-versie. Omdat die versie dezelfde commentaar-track bevat als de Criterion-versie en PAL-beeld heeft neig ik in dit geval dan eerder naar BFI. 't zal ook schelen in de prijs denk ik.

Richard

Richard B.
20-02-2002, 20:34
Ik heb nog geen Criterions, maar mocht dit jaar die Criterion van The Game nog uitkomen, dan wordt dat waarschijnlijk mijn eerste... :D
Ook die Spartacus lijkt me wel wat...

Spartacus is echt een hele goeie keus om te beginnen met Criterions: een echte klassieke 'epic' met een perfecte transfer (vooral als je bedenkt dat de film iets van 40 jaar oud is), een hele leuke set extra's (zie http://www.criteriondvd.com/details.asp?spine=105), een van de meest interessante commentaar-tracks die ik ken (o.a. met Kirk Douglas en Peter Ustinov) en een hele mooie verpakking.

BTW wat betreft The Game: het is een beetje onduidelijk of deze wel echt uitkomt als Criterion. Begin dit jaar is er een bericht gepost op een fan-site van David Fincher (wat door zo'n beetje alle DVD-nieuwssites is overgenomen) dat ie in april of mei uit zou komen, maar door Criterion zelf is ontkend dat deze titel in voorbereiding is. Feit is dat ie niet op de Criterion-releaselijst staat en dat het niet duidelijk is of ie daar ooit op zal komen. Ik ben zelf ook benieuwd of ie uit gaat komen, want naast die schiterende SE's van Se7en en Fight Club zou ik dolgraag een Criterion van The Game willen hebben staan.

Richard

Richard B.
20-02-2002, 20:41
Ik heb alleen Cronenberg's Dead Ringers van Criterion, simpelweg omdat er geen andere R2 versie te krijgen is.
Ik zie trouwens net op hun site dat deze film "out of print" is.
Is ie dan tijdelijk niet meer leverbaar, of wordt deze dan niet meer gemaakt?

OOP betekend bij Criterion dat ie definitief uit productie is. Voor jouw versie geldt dat trouwens niet want dat is eigenlijk niet een echte Criterion, maar een uitgave van Video Film Express die gewoon de oorspronkelijke versie als R2 versie heeft uitgebracht puur voor de NL markt. Bij mijn weten is die versie nog gewoon in productie.

Richard

Richard B.
20-02-2002, 20:51
Originally posted by Mark_vdH
Veel Criterion DVD's zijn regiovrij. Van mijn lijsje van drie favorieten hierboven is bijvoorbeeld alleen The Passion Of Joan Of Arc Regio 1. Goede Criterions als Spartacus, Brazil, Eisenstein: The Sound Years en Mony Python's Life Of Brian zijn alle Regiovrij!! (Alle Kurosawa Criterions zijn trouwens blijkbaar wel Regio 1 - behalve de eerste druk van Seven Samurai)

P.S. De aankomende R2 (BFI) release van The Hidden Fortress zou wel eens exact dezelfde kunnen zijn als de Criterion versie. Hij is namelijk 2:35 anamorf en bevat het interview met George Lucas.

Over dat regio-vrij zijn: wat ik ervan begrijp is dat ze zelfs bijna allemaal regio-vrij zijn, op een aantal van de 'grote' releases na (Aramageddon en The Rock enzo) die alleen R1 zijn.

Hoe zit het trouwens met BFI? Hebben ze soms een licentie-deal met Criterion ofzo? Als je zo hun releaselijst bekijkt (zie http://www.bfi.org.uk/bookvid/videos/dvd/index.html) dan staan daar toch wel aardig wat titels uit de Criterion collectie op.

Richard

hitch_fan
20-02-2002, 21:36
Over dat regio-vrij zijn: wat ik ervan begrijp is dat ze zelfs bijna allemaal regio-vrij zijn, op een aantal van de 'grote' releases na (Aramageddon en The Rock enzo) die alleen R1 zijn.

Hoe zit het trouwens met BFI? Hebben ze soms een licentie-deal met Criterion ofzo? Als je zo hun releaselijst bekijkt (zie http://www.bfi.org.uk/bookvid/videos/dvd/index.html) dan staan daar toch wel aardig wat titels uit de Criterion collectie op.

Richard

Alle Criterion Kurosawa films zijn ook R1.

BFI heeft geen licentie-deal met Criterion. De Kurosawa films zijn bv eigendom van het Japanse Toho Films - zowel Criterion als BFI zullen hun eigen deal met Toho gesloten hebben.

De commentaartrack op de BFI versie van Seven Samurai is overigens een andere dan die op de Criterion. De BFI track is gedaan door Philip Kemp die alleen in key scenes wat zegt (heb ik gehoord), de Criterion track door Michael Jeck die wel de hele film commentaar geeft.

Richard B.
20-02-2002, 21:49
De commentaartrack op de BFI versie van Seven Samurai is overigens een andere dan die op de Criterion. De BFI track is gedaan door Philip Kemp die alleen in key scenes wat zegt (heb ik gehoord), de Criterion track door Michael Jeck die wel de hele film commentaar geeft.

Klopt. Ik heb met mijn neus lopen kijken. :)

De andere 'overlappende' BFI-releases verschillen trouwens ook van de Criterion-versies. Kennelijk is het gewoon een kwestie van de overeenkomende smaak van de samenstellers van beide collecties.

Richard

hitch_fan
20-02-2002, 22:18
Klopt. Ik heb met mijn neus lopen kijken. :)

De andere 'overlappende' BFI-releases verschillen trouwens ook van de Criterion-versies. Kennelijk is het gewoon een kwestie van de overeenkomende smaak van de samenstellers van beide collecties.

Richard

Een goede smaak dus ;)

De aankomende BFI release van Hidden Fortress heeft wel het interview met George Lucas dat de Criterion ook heeft. Misschien hebben ze recent toch een deal gesloten wat betreft de extra's.

Mark_vdH
20-02-2002, 22:58
Over dat regio-vrij zijn: wat ik ervan begrijp is dat ze zelfs bijna allemaal regio-vrij zijn, op een aantal van de 'grote' releases na (Aramageddon en The Rock enzo) die alleen R1 zijn.


Er zijn er toch heel wat alleen Regio 1. Uit mijn collectie (van 28) zijn het de volgende:
Chasing Amy. The Discreet Charm Of the Bourgeoisie, Gimme Shelter, Notorious, The Passion Of Joan Of Arc, The Vanishing en mijn Kurosawa's (Seven Samurai. Hidden Fortress en Yojimbo).
The Third Man weet ik niet zeker, maar de regio 2 versie daarvan is toch (bijna) identiek aan de Criterion - en goedkoper.

Zijn toch geen echte grote releases, dacht ik zo.

Mark S
21-02-2002, 07:14
Is er mis dan met de Nederlandse Criterion versie? of kan je Dead Ringers niet meer kopen in de winkels.
Verwarring alom. Deze R2 versie heb ik dus, Criterion Collection uitgegeven door Video Film/Express. Deze is volop verkrijgbaar.
Als de Criterions met liefde worden samengesteld hadden ze dat ook met het geluid mogen doen. Maar dit is dus geen echte Criterion? Men heeft alleen de rechten van Criterion overgenomen om deze film uit te brengen?

Als je alleen maar Nederlandse ondertitels wilt, dan klopt dat. Aan de aanwezigheid van Blue Velvet (= zonder ondertitels) in je collectie zie ik dat dat niet het geval is.

Ik heb inderdaad het liefst NL ondertitels. Maar nood breekt wet.
Wat Blue Velvet betreft, de uitgave van Castle Rock is zwaar ***. Totaal verkloot qua aspect ratio, weinig detail, vooral in donkere scenes. Dialogen soms moeilijk verstaanbaar, wat niet zo'n probleem zou zijn als er bijvoorbeeld Engelse ondertitels zouden zijn, maar deze heeft er helemaal geen.
MGM schijnt een kwalitatief betere uitgave te hebben in originele aspect ratio, maar of deze NL of UK ondertiteld is ben ik nog niet achter.

Serge
21-02-2002, 07:47
Ik heb er al een aantal maar wegens de dure aankoopprijs ben ik er voorlopig mee gestopt. Ik zou er dit jaar toch nog graag enkelen willen aanschaffen.

Mijn Criterions tot nu toe:
Hard Boiled
Robocop
Silence of the Lambs
Brazil
Carnival of Souls
Chasing Amy
High and Low
A Long Good Friday
The Third Man
Insomnia
Dead Ringers

dazzler2
21-02-2002, 08:50
:eek: Serge heb je hard boiled, dat is een echte OOP die is wel rond de 150 euro waard, een echte collectors item onder de dvdliefhebbers net als 'the killer' van criterion.
Lucky bastard !!

Richard B.
21-02-2002, 13:33
Verwarring alom. Deze R2 versie heb ik dus, Criterion Collection uitgegeven door Video Film/Express. Deze is volop verkrijgbaar.
Als de Criterions met liefde worden samengesteld hadden ze dat ook met het geluid mogen doen. Maar dit is dus geen echte Criterion? Men heeft alleen de rechten van Criterion overgenomen om deze film uit te brengen?


Die uitgave is enigzins berucht vanwege de kwaliteit van het geluid ja. Wat ik ervan begrijp is dat de soundtrack niet de originele van Criterion is, maar dat VFE zelf heeft zitten prutsen met een eigen mix. Het fijne weet ik er niet van.




Ik heb inderdaad het liefst NL ondertitels. Maar nood breekt wet.
Wat Blue Velvet betreft, de uitgave van Castle Rock is zwaar ***. Totaal verkloot qua aspect ratio, weinig detail, vooral in donkere scenes. Dialogen soms moeilijk verstaanbaar, wat niet zo'n probleem zou zijn als er bijvoorbeeld Engelse ondertitels zouden zijn, maar deze heeft er helemaal geen.
MGM schijnt een kwalitatief betere uitgave te hebben in originele aspect ratio, maar of deze NL of UK ondertiteld is ben ik nog niet achter.

Die Castle Rock -editie van Blue Velvet is inderdaad errug slecht. Hij staat met stip in mijn top 3 van dvd's met slechtste beeldkwaliteit. De beeldkwaliteit van hun versie van Dune is ook vrij beroerd trouwens, dus de benaming 'lompe dvd-bakkers met smaak' is hier wel op zijn plaats. :)

Richard

Mark S
21-02-2002, 13:43
In ieder geval ga ik Blue Velvet zsm vervangen zodra ik een betere heb gevonden. Desnoods maak ik mijn speler regiovrij als ik op een R1 terug moet vallen. Tot nu toe had ik er geen behoefte aan, maar de grens is nu echt bereikt:mad:

Serge
21-02-2002, 20:26
:eek: Serge heb je hard boiled, dat is een echte OOP die is wel rond de 150 euro waard, een echte collectors item onder de dvdliefhebbers net als 'the killer' van criterion.
Lucky bastard !!

I know :D
The Killer had ik ook graag gehad maar was te laat. De DVD was reeds OOP. Robocop en Silence Of The Lambs zijn trouwens ook OOP, en Robocop is bij mij nog sealed.

Serge
21-02-2002, 20:33
Die uitgave is enigzins berucht vanwege de kwaliteit van het geluid ja. Wat ik ervan begrijp is dat de soundtrack niet de originele van Criterion is, maar dat VFE zelf heeft zitten prutsen met een eigen mix. Het fijne weet ik er niet van.


In onze review (http://www.dvdinfo.be/bespreking/criterion/dead-ringers.html) heb ik dit ook vermeld. Bij VFE vertelden ze me doodleuk dat er niets mis is met de soundtrack. Ja, hallo??

Louis Bouduin
26-02-2002, 10:51
Heb een paar criterium zoals:

The Red Shoes
Amarcord
The Killer
Andrei Rublev

Vroeger (en nu gelukkig nog) had ik vrijwel de gehele criterium collectie op Laser Disc, wat toen nog heel wat meer de moeite was, gezien zij zowat als enige de extra's aanboden.
Het is en blijft natuurlijk een fantastische collectie, maar ik weet niet of ik ze ooit allemaal zal vervangen, ook al zijn de DVD's stukken beter.

Anonymous
10-03-2002, 18:40
Ik heb :

Spartacus
The Rock
Seven Samurai
Brazil
Third Man

En in bestelling :

The Last Temptation Of Christ
The Passion Of Jean Of Arc
Traffic
The Game (als hij inderdaad uitgaat komen)

En wil nog
Rebecca
8 1/2

Ze zijn wel erg duur. Brazil koste mij 82 Euro, niet mis. Maar je krijgt wel waar voor je geld.

Voor degenen die zitten te denken over :
Silence Of The Lambs & Robocop, deze zijn inmiddels niet meer leverbaar.

hitchberg
11-03-2002, 08:03
Ik heb op play247 een niet criterion versie van Charade gekocht.
Audio commentaar, screen debuts van Gary Grant en Audry Hepburn, Prima Beeld en (mono) geluid, scheelde toch ff €40 (goedkoper) met de Criterion versie bij RODISC


CRITERION IS EN BLIJFT VEEL TE DUUR

Het is belachelijk dat de Criterions zo duur blijven, het is gewoon een DVD schijfje met de zelfde productie kosten als de DVD van
€ 9,95.

vanwege de kwaliteit lijkt mij een prijs tussen de € 20,- en € 25,- mooi genoeg.

Ik wil graag, heel graag, Sisters van Brian de Palma maar ik ga er echt geen € 55,- voor betalen.

Anonymous
11-03-2002, 08:21
Wanneer je een Criterion disc koopt dan weet je gewoon dat je kwaliteit in handen hebt. Zij gaan vaal zelf met de regiseur in zee, of met andere betrokkenen. Maken zelf documantaires en stellen de discs samen. Denk je dat een regiseur als Micheal Bay op komt draven voor twee kwartjes. Vaak verkopen hun de rechten van bepaalde dingen die hun hebben geregeld, niet. Zoals het commentaar van silence of the lambs. Dus houden ze dat in eigen beheer, om exclusief te blijven. Feit is gewoon dat een disc bij hun toch wel toegevoegde waarde heeft. De films zijn vaak directors cuts, Brazil, Seven Samurai of Robocop. Dat is voor mij alleen al heel wat.

Criterion is voor mijn gevoel een organisatie die wel begrijpt dat je de regiseur volmacht moet geven. En heeft dan Brazil ook uitgebracht zoals Gilluam het wilde en niet zoals Universal het wilde. Wij als liefhebbers moeten juist blij zijn met dat soort mensen, en daar mag je dan best wel ietsje meer voor betalen. Maar als jij het liever afdoet met een of andere baggerversie, laat je vooral niet misleiden door mij.

En trouwens is Dutch Filmnetworks niet bezig om de rechten te krijgen en Criterions in Nederland uit te brengen. The Third Man is inmiddels al met dezelfde extra's in Engeland uitgebracht door Warner, dus misschien laten ze het toch langzamerhand los.

hitch_fan
11-03-2002, 13:06
Ik heb op play247 een niet criterion versie van Charade gekocht.
Audio commentaar, screen debuts van Gary Grant en Audry Hepburn, Prima Beeld en (mono) geluid, scheelde toch ff €40 (goedkoper) met de Criterion versie bij RODISC


CRITERION IS EN BLIJFT VEEL TE DUUR

Het is belachelijk dat de Criterions zo duur blijven, het is gewoon een DVD schijfje met de zelfde productie kosten als de DVD van
€ 9,95.

vanwege de kwaliteit lijkt mij een prijs tussen de € 20,- en € 25,- mooi genoeg.

Ik wil graag, heel graag, Sisters van Brian de Palma maar ik ga er echt geen € 55,- voor betalen.

Is RODISC niet een beetje erg duur? Sisters kost gewoon $34,95 =+/- €24,50 incl. shipping bij DVDBoxoffice (net zoals de meeste single disc Criterions trouwens).

Rochan
12-03-2002, 11:40
Ik vind de Criterions dvd ook veel te duur. Ik zag dat Armagedon
160 was, Ik kon het voor 80 gulden krijgen. Maar 150 of 160 gulden voor een 2disc dvdfilm vind ik erg veel geld. Ik heb 2 Vista
films en die zijn ook heel erg mooi en het geluid en beeld is ook heel mooi. Voor de Vista films betaal ik de helft , dan wat een Criterion film kost. Als ze goedkoper zouden zijn, dan zal ik heus weleens wat titels kopen. Maar nu vind ik ze nog veel te duur.

Godbluff
19-03-2002, 20:30
Ik heb alleen Hard boiled. Is deze nog te krijgen trouwens? Ik ben namelijk in Canada geweest en volgens mij zag daar een andere versie. Ik wil nog graag de volgende aanschaffen: Spartacus, Brazil en The Rock (jaja ik vind the rock geweldig..). Maar dit gaat mondjesmaat vanwege de prijs...
Is de R2 NL deadringers nou wel of niet identiek aan de Criterion editie. Hij is in elkgeval goed geprijst. Ik heb nu de R1 Anchor bay editie en die is niet bijzonder.

Richard B.
19-03-2002, 21:46
Ik heb alleen Hard boiled. Is deze nog te krijgen trouwens? Ik ben namelijk in Canada geweest en volgens mij zag daar een andere versie.

Volgens mij is dat een van de duurste OOP's die er zijn! Op Ebay doet ie ruim 0 per stuk momenteel. Da's dus een hele mooie aanwinst.


[B]Is de R2 NL deadringers nou wel of niet identiek aan de Criterion editie. Hij is in elkgeval goed geprijst. Ik heb nu de R1 Anchor bay editie en die is niet bijzonder.

Die R2 editie is niet helemaal hetzelfde: de extra's zijn wel identiek, maar er is wat met het geluid (zie een eerdere posting over dit onderwerp in deze thread).

Richard

jps
01-04-2002, 22:33
Ik heb Robocop en Silence of the lambs.

Ook wel mooie schijfjes op zich.....op ebay doen ze tegenwoordig wel heel erg gek wat de OOP's betreft dus wie weet over een paar maandjes zijn deze ook een klein fortuin waard net als Hard Boiled en The Killer nu :)

Oakey
01-04-2002, 22:49
Als je zoekt naar de goedkoopste aanbieder kun je de meeste Criterion titels (op dingen als Brazil na) voor 26 dollar kopen (DVDplanet b.v.).

OK, je betaalt (incl. shipping) ietsje meer dan voor een r2 uitgave van de zelfde film...

Tja, op zich een leuk idee die Crierions, maar ietsje meer?? Ik heb nog nooit meer dan €18,00 voor een dvd betaald en dat was voor een 2-dvd-SE. Verder zit ik meestal rond de €10,00. Ik vind die Criterions dus ook veel te duur.

Als ik er 1 zou kopen zou dat The Elephant Man zijn, echt mijn all-time favourite.

Rochan
09-04-2002, 10:41
Nieuwe releases Criterions films. De titels zeggen mij helemaal niets. Maar voor Criterions verzamelaars. Zie onderstaande bericht.

Arriving on 6/25 are the three latest entries to the Criterion Collection, all classics. Oscar Wilde's The Importance of Being Earnest is presented in 1.33:1 standard and English mono, and features a still gallery with rare production material and the original theatrical trailer. Often called the best film ever made about the Olympics, Tokyo Olympiad is presented in 2.35:1 anamorphic widescreen and Japanese mono, along with an audio commentary by historian Peter Cowie, liner notes by sports writer George Plimpton, a complete list of the winners in all the events depicted in the film, and "Symposium on Tokyo Olympiad," excerpted from the Cinematheque Ontario book by Kon Ichikawa. Last but not least is Hearts and Minds, presented in 1.85:1 anamorphic widescreen and featuring an audio commentary by director Peter Davis, never-before-seen outtake footage, and a booklet with liner essays on the film. Retail is $39.95.

Bron dvdfile

Louis Bouduin
13-04-2002, 18:19
Ik vind de Criterions dvd ook veel te duur. Ik zag dat Armagedon...

Dat mag dan wel zo zijn, maar ik heb bijvoorbeeld een paar honderd laserdiscs en die zijn nog zo'n 2 € het stuk waard, uitgezonderd mijn Criterions... daar is nog altijd vraag naar.

En voor bepaalde Criterion DVD's zoals The Killer, Hard Boiled en nog een paar anderen krijg je ook een mooie prijs. Ik bedoel ze hebben ook een hogere "inruilwaarde."
Bovendien is het een schitterende collectie.

martin
18-04-2002, 14:02
Ik heb er 1tje van de beastie Boy's.

Reinbo
11-05-2002, 15:01
Ik spaar ze wel een beetje. Ik heb :

Armaggedon
Gimme Shelter
Hard Boiled
The Killer
Life of Brian
Rebecca
Robocop
Rushmore
Sid & Nacy
Silence of the Lambs
Sisters
Unbearable Lightness of Being
Walkabout

op DVD en dan nog 51 laserdisc waar onder:

Adventures of Baron von Munchausen
The Game
Dr. No, From Russia with love, Goldfinger (allen met audio commentaar)
Halloween
Magnificent Ambersons, the
Man who Fell to Earth
Blade Runner (Original Cut)

Reinbo
11-05-2002, 15:02
Ik spaar ze wel een beetje. Ik heb :

Armaggedon
Gimme Shelter
Hard Boiled
The Killer
Life of Brian
Mona Lisa
Rebecca
Robocop
Rushmore
Sid & Nacy
Silence of the Lambs
Sisters
Unbearable Lightness of Being
Walkabout

op DVD en dan nog 51 laserdiscs waar onder:

Adventures of Baron von Munchausen
The Game
Dr. No, From Russia with love, Goldfinger (allen met audio commentaar)
Halloween
Magnificent Ambersons, the
Man who Fell to Earth
Blade Runner (Original Cut)

Louis Bouduin
11-05-2002, 21:46
Ik spaar ze wel een beetje. Ik heb :

op DVD en dan nog 51 laserdiscs waar onder:

Adventures of Baron von Munchausen
The Game
Dr. No, From Russia with love, Goldfinger (allen met audio commentaar)
Halloween
Magnificent Ambersons, the
Man who Fell to Earth
Blade Runner (Original Cut)

Heb misschien nog wel wat dubbele laserdiscs... mocht het je intresseren en een paar euro's over hebben voor verzendkosten?

Anonymous
12-05-2002, 08:42
In vele gevallen moet je gewoon de Criterion kopen, omdat er anders geen versie is uitgebracht. Rebecca, 8,5, Passion Of Jean De Arc, en ik denk ook Brazil, maar het kan zijn dat hier ook een gewone versie van is. In dit geval moet je wel geld neertellen voor een DVD, als je em wil hebben, dus zul je wel moeten.

In andere gevallen. The Rock, Third Man, Last Temptation Of Christ, Traffic en zo door zijn er vaak ook al andere versies uitgebracht. Waardoor je de keuze hebt welke versie je in huis haalt. Als ik een keuze moet maken tussen deze twee, dan weet ik het heel gauw en kies ik voor een Criterion, en betaal liever iets meer.

Kaplan
12-05-2002, 09:02
In vele gevallen moet je gewoon de Criterion kopen, omdat er anders geen versie is uitgebracht. Rebecca, 8,5, Passion Of Jean De Arc, en ik denk ook Brazil

Ook van Rebecca is een gewone versie te koop. Regio 2 bij play.com, in de zelfde serie ook spellbound en notorious. allen met extra's. Toch zal ik in deze gevallen de criterion versie kopen.
Bij The Third man, Citizen Kane en Silence of the lambs niet.

August de Heij
25-05-2002, 15:21
Verwarring alom. Deze R2 versie heb ik dus, Criterion Collection uitgegeven door Video Film/Express. Deze is volop verkrijgbaar.
Als de Criterions met liefde worden samengesteld hadden ze dat ook met het geluid mogen doen. Maar dit is dus geen echte Criterion? Men heeft alleen de rechten van Criterion overgenomen om deze film uit te brengen?


Ik heb ook die VFE versie maar vond de kwaliteit nou niet zo superdesuup, is dus eigenlijk ook geen echte criterion begrijp ik, genaaid dus...


[B]
Ik heb inderdaad het liefst NL ondertitels. Maar nood breekt wet.
Wat Blue Velvet betreft, de uitgave van Castle Rock is zwaar ***. Totaal verkloot qua aspect ratio, weinig detail, vooral in donkere scenes. Dialogen soms moeilijk verstaanbaar, wat niet zo'n probleem zou zijn als er bijvoorbeeld Engelse ondertitels zouden zijn, maar deze heeft er helemaal geen.
MGM schijnt een kwalitatief betere uitgave te hebben in originele aspect ratio, maar of deze NL of UK ondertiteld is ben ik nog niet achter.

Ik heb de MGM regio 1 versie van Blue velvet by the way en ik moet hem nog kijken, maar kan je wel zeggen dat er alleen Franse en Spaanse subs opzitten.

Over Lynch gesproken ik heb de Twin Peaks Pilot en eerste seizoen...

Daniel1974
18-06-2002, 17:08
Ik heb er nu 11 en ik ben er erg tevreden mee. Vaak zijn het prachtige films uitgevoerd met ongelofelijk veel extra's. Kortom je krijgt wel waar voor je geld. Heb net Traffic binnen. Superfilm, met super extra's.

Robbo
19-06-2002, 11:03
Hoi,

Is het zo dat alle 2-disc versies van Criterion net zo'n mooie case hebben als The Rock ?

Thanks,
Rob

Tossie
19-06-2002, 12:06
Kan iemand me vertellen welke voordelen de criterion DVD's hebben?

Welke redenen zijn er om ze te kopen?

Daniel1974
19-06-2002, 17:05
Voordelen van Criterion zijn voornamelijk de extra's. Deze zijn zo veel beter uitgevoerd dan bij vele andere uitgevers. Kijk maar eens op www.criterion.co.com en oordeel zelf. Ook zijn de films die worden uitgebracht vaak klassiekers of baanbrekende films, alhoewel ik mij wel een beetje afvraag wat het baanbrekende aan een film als de The Rock of Armageddon is.

Kijk maar eens naar de Criterion editie van Brazil of Spartacus, met hoeveel deze zijn uitgevoerd, dat zegt wel genoeg, het betreft ook vaak een directors cut, met nieuw geluid en beeld door de betreffende regiseur alhoewel daar niet altijd wat van te merken is.

Het doosje van The Rock is typisch amerikaans volgens mij. Ik heb ook een paar andere Amerikaanse DVD;s gezien met dit doosje.

Tossie
19-06-2002, 17:13
Voordelen van Criterion zijn voornamelijk de extra's. Deze zijn zo veel beter uitgevoerd dan bij vele andere uitgevers. Kijk maar eens op www.criterion.co.com en oordeel zelf.

De url is overigens:
http://www.criterionco.com/

Daniel1974
19-06-2002, 17:20
Bijna goed !!!!!!!!!!!

Tossie
19-06-2002, 18:41
Bijna goed !!!!!!!!!!!



:rolleyes:

Matt D
10-07-2002, 14:46
ik heb momenteel maar 1 criterion titel namelijk branded to kill

heb ook the royal tenenbaums besteld

verder heb ik ook wel interesse voor seven samurai en man bites dog


over het algemeen vind ik de criterions ook veel te duur, het is er bij bepaalde mensen die criterions kopen nt echt om te doen om de beste versie te hebben (criterions zijn meestal maar nt altijd de beste keuze). Ik zou het durven omschrijven als een vorm van snobisme. Alle fanatieke criterion kopers hoeven zich nu nt geroepen voelen om te reageren. Ik heb soms gewoon mijn bedenkingen bij de stevige meerprijs die volgens mij nt altijd terecht is.

Matt D
10-07-2002, 14:47
tuurlijk wil ik ook de criterions van brazil en the killer en zo maar prijzen van 50 tot 200 dollar vind ik toch wel zwaar overdreven

Rogier Burghout
11-07-2002, 14:36
Toch zou ik The Killer en/of Hard Bpoiled gráág willen hebben!! :)
Maar niet voor die belachelijk hoge prijs natuurlijk....
Ik heb nu 5 Criterions, zie profiler.... :)

oscar_merkx
12-07-2002, 19:58
ik heb de volgende Criterion DVDs

RoboCop
The Hidden Fortress
Seven Samurai

:D

Harry B.
27-12-2002, 22:32
Na het 'doorbladeren' van deze thread heb ik 1 simpele vraag:

Als je niks om extra's geeft, heeft het dan zin om criterions te kopen?

Richard B.
28-12-2002, 00:20
Na het 'doorbladeren' van deze thread heb ik 1 simpele vraag:

Als je niks om extra's geeft, heeft het dan zin om criterions te kopen?

Alleen als je een film zoekt die alleen op dvd uitgegeven wordt door Criterion OF als de Criterion-release een duidelijk betere beeld-/geluidskwaliteit heeft dan de 'gewone' versie.
Wat betreft dat laatste: ik heb zelf bijv. de Criterion van Charade, een film die in het 'public domain' terecht gekomen is (wat wil zeggen dat iedereen hem uit mag brengen omdat de rechten verlopen zijn) en de meeste van die PD-releases zijn echt van waardeloze kwaliteit, terwijl de Criterion-release prachtig gerestaureerd is.

Daniel1974
28-12-2002, 07:35
Inderdaad. Het is meestal wel zo dat wanneer er verschillende versies zijn uitgebracht men nog steeds de Criterion boven alle versies prefereerd.

Het is echter wel jammer dat er nog steeds verschillende films niet zijn uitgebracht en dat anderen weinig of geen extra's bezitten, zoals verschillende films van Lean & Kurosawa. Anderen zouden een voorbeeld moeten zijn voor iedereen, zoals Brazil.

Overweeg dus weg goed jij het het geld waard vind !!!

Tossie
28-12-2002, 11:19
Heb vandaag mijn eerste besteld. De Criterion versie van Royal Tenenbaums. Ben benieuwd!

Harry B.
28-12-2002, 13:25
Inderdaad. Het is meestal wel zo dat wanneer er verschillende versies zijn uitgebracht men nog steeds de Criterion boven alle versies prefereerd.

Het is echter wel jammer dat er nog steeds verschillende films niet zijn uitgebracht en dat anderen weinig of geen extra's bezitten, zoals verschillende films van Lean & Kurosawa. Anderen zouden een voorbeeld moeten zijn voor iedereen, zoals Brazil.

Overweeg dus weg goed jij het het geld waard vind !!!
Deze beeld/geluidskwaliteit is dan wel zoals de film oorspronkelijk is uitgebracht of niet? Als ik bijv. naar Hard Boiled kijk, waar prijzen van $100-$150 worden geboden, terwijl de dvd MONO-geluid heeft en er andere releases zijn die wel 5.1-geluid hebben.

Daniel1974
28-12-2002, 17:45
Maar Hard Boiled is niet meer leverbaar. het is dus een collecters Item, daarom de veelvoudige pecunia, die er ervoor moet neerleggen.

Ik heb een Hardboiled copie, (een Chinese kopie van de Criterion editie) en deze is wel 5.0, geloof ik. Maar vaak is het niet het geval. Zoals met Silence of The Lambs die nog 2.0 is terwijl de MGM SE wel 5.1 is. En zullen er vele andere voorbeelden zijn.

De reden waarom ik Criterions koop is in de eerste plaats voor de extra's, want deze zijn erg goed. Vaak commentaar en erg goede making offs. Regiseurs werken ook mee aan deze uitgaven, ze zijn Director Aproved. Waardoor je dus om te beginnen altijd al de film ziet zoals de regiseur em had gewild.

Verder zijn er uitgaven die niet uit zijn gebracht door anderen, dus nog een reden om ze te kopen, zoals Rashomon of Seven Samurai bijvoorbeeld.

Vaak zijn de DVD's ook regio 0, kortom reden genoeg dus.

Wim S.
29-12-2002, 13:03
Dit z'n mijn criterions:

Armageddon 2 discs
Last temptation of Christ
Robocop
Deadringers r2 nl
For all Mankind

Harry B.
29-12-2002, 13:14
Dit z'n mijn criterions:

Armageddon 2 discs
Last temptation of Christ
Robocop
Deadringers r2 nl
For all Mankind

Wat fijn voor je :D (6)

Wim S.
29-12-2002, 13:22
Hmmm krijg het idee dat je wat tegen me hebt,alle postings die ik hier plaats krijg ik commentaar van je.

Reageer dan liever niet!

Rogier Burghout
30-12-2002, 09:39
Toch zou ik The Killer en/of Hard Bpoiled gráág willen hebben!! :)
Maar niet voor die belachelijk hoge prijs natuurlijk....
Ik heb nu 5 Criterions, zie profiler.... :)

Nu intussen al wat meer...:) INCLUSIEF The Killer en Hard Boiled!! :)

Harry B.
30-12-2002, 14:55
Hmmm krijg het idee dat je wat tegen me hebt,alle postings die ik hier plaats krijg ik commentaar van je.


Overdrijven is een ook een kunst natuurlijk :o

Wim S.
30-12-2002, 15:27
Oke maar het is wel vervelend zulke reacties!

Mark_vdH
30-12-2002, 15:36
Is For All Mankind wel wat, Wim?

Lijkt me zeer interessant, maar ik 'durf' hem toch niet blind aan te schaffen.....

Wim S.
30-12-2002, 15:49
Een hele mooie documentaire over de eerste maanlanding met mooie beelden en interviews,waar de mensen die op de maan zijn geweest vertellen terwijl je de beelden ziet van hun ervaringen,1 van de mooiste documentaires die ik heb gezien.

Godbluff
31-12-2002, 00:29
Niet alle criterions zijn duur! Chasing amy is een voorbeeld. Maar ook Monthy Pythons Life of brian en Time bandits zijn redelijk geprijst. Heb zelf op dit moment alleen Hard boiled en de The royal Tenenbaums (die ook goedkoop was). Feitelijk is de engelse versie van the Rock natuurlijk ook criterion of niet soms?
Ga zeker nog voor de eerder genoemde python film en natuurlijk Brazil. bij boxoffice is tie $75 (en dat is inclusief verzenden in canadese dollars, ongeveer niet teveel voor deze bijzondere 3 disc versie van een al even bijzondere film).

Alexander V
31-12-2002, 13:10
Ik heb er een paar, ben niet echt een die-hard verzamelaar:

Armageddon
The Rock
Robocop
Traffic

Verder heb ik Brazil, Spartacus en Fear and Loating in Las Vegas nog op mijn wishlist staan.

Rogier Burghout
31-12-2002, 14:35
Heb vandaag Charade CC binnengekregen, The Killer CC kan ik donderdag ophalen en als het goed is heb ik morgen via Ebay The 400 Blows. Leuk OOP setje dus....:D

Daniel1974
31-12-2002, 18:27
Ik dacht dat The Killer & 400 Blows niet meer leverbaar waren ? Vreemd, zal dan nog wel eigen voorraad zijn. Ik heb net de HKL van The Killer gekocht, het schijnt dat deze film in het Guiness World Of Records Book staat, met de meeste doden in een film.

Wel een goede film, maar of hij vaak is geimiteerd en nooit is geevenaard, dat vraag ik me af.

Rogier Burghout
31-12-2002, 19:32
Ik dacht dat The Killer & 400 Blows niet meer leverbaar waren ?

Klopt, ik heb ze ook particulier overgenomen. Maar deze zijn inderdaad OOP.

Rogier Burghout
04-01-2003, 19:44
Helaas geen 400 blows maar de andere twee wel...

Harry B.
04-01-2003, 19:56
Helaas geen 400 blows maar de andere twee wel...
You lucky bastard (6) !

Rogier Burghout
04-01-2003, 19:59
You lucky bastard (6) !

Lucky? helaas niet, anders was The 400 Blows ook onderweg...;):D

Piet Pijpers
05-01-2003, 11:52
Hier nog een fervente verzamelaar. Geen idee hoeveel ik er heb.

Groeten,

Piet

Mark_vdH
05-01-2003, 21:00
Je kunt in DvdProfiler ook makkelijk checken hoeveel dvd's je per studio hebt.
Ik sta volgens Profiler op 39, plus nog de Eisenstein en de Dreyer box-sets.

Van Warner heb ik er geloof ik het meest: 49.

Piet Pijpers
06-01-2003, 15:40
Ik zou er 33 moeten hebben volgens DVD Profiler.

Groeten,

Piet

hitch_fan
12-01-2003, 14:09
Heb vandaag Charade CC binnengekregen, The Killer CC kan ik donderdag ophalen en als het goed is heb ik morgen via Ebay The 400 Blows. Leuk OOP setje dus....:D

The 400 Blows wordt dit jaar door Criterion opnieuw uitgebracht.
Ik zou trouwens wel opletten met OOP Criterions die je op Ebay koopt. Er zijn een heleboel bootleg (dwz namaak) "Criterions" van vooral Salo, The Killer en Hard Boiled in omloop.

John
21-01-2003, 21:13
Ik heb er nu 2 (Dead Ringers en Royal Tenenbaums), en nr 3 (Chasing Amy) is onderwerg....

Tossie
21-01-2003, 21:30
En wat vind je van Royal Tenenbaums?

John
21-01-2003, 21:36
En wat vind je van Royal Tenenbaums?

zie ook HIER (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=883) , maar ik moet hem echt nog een 2e keer kijken. tis een beetje een weirde film. kweetnogniet goed wat ik ervan moet vinden.




heb trouwens zonet ook nog even Rushmore Criterion besteld bij CDwow......

Tossie
21-01-2003, 21:49
zie ook HIER (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=883) , maar ik moet hem echt nog een 2e keer kijken. tis een beetje een weirde film. kweetnogniet goed wat ik ervan moet vinden.


Er is toch wel verschil met de R2 SE uitvoering?

Rogier Burghout
22-01-2003, 07:51
Er is toch wel verschil met de R2 SE uitvoering?

Ja, het audiocommentaar zit er niet op. Ook heeft de R1 CC DTS (kweenie of de R2 dat wel heeft maar ik vermeld het even).

R. Schaap
25-01-2003, 13:57
Ik ben zeker van plan om als ik beetje uitgekocht ben met al die dvd's die ik nog wil dat ik dan zeker een aantal Criterions ga aanschaffen. Waarvan de eerste Spartacus zal zijn.

Criterions zijn hele mooie uitgaves in mijn ogen!!

JayLunar
25-01-2003, 14:18
Ik heb naast Dead Ringers (de NL versie, die eigenlijk niet echt meetelt imho) ook Kwaidan en The Royal Tenenbaums. Van de laatstgenoemde wil ik overigens snel vanaf.

Er zijn ontzettend veel Criterions die ik nog wil hebben, maar ik doe het vanwege de prijzen rustig aan :) Ik zal waarschijnlijk echter binnenkort wel de Criterions van Solaris (mijn favoriete film aller tijden) en Four Samurai Classics (Kurosawa) aanschaffen.

R. Schaap
25-01-2003, 14:25
Ik heb naast Dead Ringers (de NL versie, die eigenlijk niet echt meetelt imho) ook Kwaidan en The Royal Tenenbaums. Van de laatstgenoemde wil ik overigens snel vanaf.

Waarom wil je ervan af? Ik hoor echt hele verschillende geluiden over deze film. De ene vind hem heel goed, de ander wil er snel vanaf! Veemd!! Ik ga hem toch een keertje kijken ofzo....

John
25-01-2003, 14:27
Ik heb naast Dead Ringers (de NL versie, die eigenlijk niet echt meetelt imho) ook Kwaidan en The Royal Tenenbaums. Van de laatstgenoemde wil ik overigens snel vanaf.


vonje de RT nix?

Tossie
25-01-2003, 14:29
vonje de RT nix?

Ik ook. Ik kon niet zo gauw de humor in deze film zien. Zal wel aan mij liggen, maar deze humor is aan mij (en velen denk ik) niet besteed.

John
25-01-2003, 14:35
Ik ook. Ik kon niet zo gauw de humor in deze film zien. Zal wel aan mij liggen, maar deze humor is aan mij (en velen denk ik) niet besteed.

Ik kan me het voorstellen. Ik weet ook nog steeds niet wat ik ervan moet denken. Vandaar dat ik hem nog maar eens ga kijkne. Tis wel een speciaal gevoel voor humor ja, wat erin zit.
Zoolander (ook met Stiller en Owen) heeft een beetje dezelfde soort humor, hoewel minder diepgaand/meer oppervlakkig. Daar moet je ook van houden.

yakhals
27-01-2003, 18:50
Sinds kort verzamel ik ze ook nadat ik the Royal Tenenbaums had toch maar eens gekeken of alle andere Criterions ook zulk goede extra's en hebben :D

Ik heb nu de volgende 6 in mijn bezit (in volgorde van aankoop):
The Royal Tenenbaums
Chasing Amy
RoboCop
The Rock
Charade
Silence Of The Lambs

De laatste via Ebay voor 35 eurootjes. Ik zie ze nog wel eens duurder langs komen op de verschillende forums.

In ieder geval er tevreden met mijn Criterions tot nu toe, maar er gaan er nog wel meer komen.

Hennie
21-02-2003, 19:48
heb een vraagje zie overal criterions staan maar ik weet niet wat dat is kan iemand ff uitleggen wat dat is?

John
21-02-2003, 21:46
Kijk maar eens HIER (http://www.criterionco.com/asp/)

MKW
09-09-2003, 15:06
Ik heb slechts een heel mager voorraad:
Royal Tenenbaums
Kwaidan

Natuurlijk zijn de criterions duur, maar ik ben het eens dat de dvd's qua transfer en extra's uitstekend zijn. Zelf wil ik meer criterions kopen van films vanaf de jaren kopen. Van daarvoor ook indien deze echte klassiekers zijn. Weten jullie wat toppers (zowel qua film, transfer als extra's) uit de categorie horror, thriller, drama uit de Criterion collectie?

MKW
09-09-2003, 15:07
Ik bedoel vanaf de jaren 70.

Coen Vermeer
09-09-2003, 15:20
ik heb 1 criterion en dat is de fantastische leuke yojimbo. ik heb er nu 2 ik bestelling namelijk kwaidan en hidden fortress.

Mark de Jong
09-09-2003, 15:48
Verzamel ze niet, want het zijn zeker niet allemaal goeie films, maar ik heb momenteel Seven Samurai besteld. Heeft iemand de UPC daarvoor ?

JaapM
09-09-2003, 17:00
Ik verzamel ze niet, maar ik heb er wel een paar

peeping tom
man bites dog

en ik wil nog heeeel graag

hard boiled en the killer, en verder zou ik het niet weten

Harry V.
09-09-2003, 17:48
Ik verzamel ze niet, maar ik heb er wel een paar

peeping tom
man bites dog

en ik wil nog heeeel graag

hard boiled en the killer, en verder zou ik het niet weten

Killer en Hard Boiled.... Wil ik ook nog steeds :(

Mijn Criterions:
Charade
Chasing Amy
RoboCop
The Rock
Seven Samurai
The Royal Tenenbaums
The Silence of the Lambs
Straw Dogs
Traffic

Rogier Burghout
09-09-2003, 19:55
Heb er ook wel wat, zie mijn sig. O.a. The Killer en Hard Boiled in de mooie custom made box van Paul Champagne. Supercool:
http://www.designpaulchampagne.com/images/cases/woocase1.jpg

Verder in mijn wishlist welke ik allemaal nog zoek. Vorige week maar Spartacus besteld, die zie je haast nooit 2e hands op een forum aangeboden oid.

JaapM
09-09-2003, 20:35
Heb er ook wel wat, zie mijn sig. O.a. The Killer en Hard Boiled in de mooie custom made box van Paul Champagne. Supercool:
http://www.designpaulchampagne.com/images/cases/woocase1.jpg

Ja, wrijf het er nog ff lekker in :lol: :twisted:

Harry V.
09-09-2003, 21:06
Heb er ook wel wat, zie mijn sig. O.a. The Killer en Hard Boiled in de mooie custom made box van Paul Champagne. Supercool:
http://www.designpaulchampagne.com/images/cases/woocase1.jpg

Verder in mijn wishlist welke ik allemaal nog zoek. Vorige week maar Spartacus besteld, die zie je haast nooit 2e hands op een forum aangeboden oid.

*kwijl kwijl* Hoe ben je daar aan gekomen? Heb je tips? *kwijl kwijl*

MKW
10-09-2003, 09:09
Ik zag op play dat eind september Hard Boiled Special Edition uitkomt. Weet niet of deze 2 disc is. Welke moet nou aangeschaft worden: de criterion (naast de exclusiviteit en extra's) of deze nieuwe versie (wellicht nog meer extra's, nog betere transfer?)?

Idem dito voor de Killer: Criterion aanschaffen of de normale R2 versie?

andrebin
10-09-2003, 09:46
Stja ...zal wel aan mij liggen ..maar de piep zijn "Criterions"

Andre

Coen Vermeer
10-09-2003, 12:37
Ik zag op play dat eind september Hard Boiled Special Edition uitkomt. Weet niet of deze 2 disc is. Welke moet nou aangeschaft worden: de criterion (naast de exclusiviteit en extra's) of deze nieuwe versie (wellicht nog meer extra's, nog betere transfer?)?

Idem dito voor de Killer: Criterion aanschaffen of de normale R2 versie?

tja ligt er aan wil je 70 euro betalen voor een dvd of niet. Trouwens the killer criterion bijvoorbeeld had al minder beeld dan de hong kong legends versie die super goedkoop in de winkel ligt dus ik zou voor de nieuwe versie gaan.

hier nog een linkie: http://www.compare.dvdbeaver.com/ kijk maar eens naar the killer.

Ik snap wel dat veel mensen criterion kopen alleen al door de naam maar dat vind ik zowiezo zonde. Koop zelf alleen de speciale releases als ik geld heb tenminste.

zaitsev
10-09-2003, 21:47
Ben aan het wachten op releases van Kubrick op criterion... Enkel spartacus is uit, maar had graag 2001: A Space Odyssey gezien met veel extra's 8)

Voor de rest zijn er paar intressante releases op criterion die zeker de moeite zijn.

Harry V.
10-09-2003, 23:22
Ben aan het wachten op releases van Kubrick op criterion... Enkel spartacus is uit, maar had graag 2001: A Space Odyssey gezien met veel extra's 8)

Voor de rest zijn er paar intressante releases op criterion die zeker de moeite zijn.

Waarom denk jij dat Kubrick uit gaat komen op DVD bij Criterion?

zaitsev
11-09-2003, 09:38
Waarom denk jij dat Kubrick uit gaat komen op DVD bij Criterion?

3 redenen waarom ik dat denk ->

- Er alvast 1 film van kubrick uit op criterion: spartacus
- The foundation of the collection is the work of such masters of cinema as Renoir, Godard, Kurosawa, Cocteau, Fellini, Bergman, Tarkovsky, Hitchcock, Fuller, Lean, Kubrick, Lang, Sturges, Dreyer, Eisenstein, Ozu, Sirk, Buñuel, Powell and Pressburger.
- Op laserdisc staan er een 5-tal films van kubrick erop.

Harry V.
12-09-2003, 00:31
3 redenen waarom ik dat denk ->

- Er alvast 1 film van kubrick uit op criterion: spartacus
- The foundation of the collection is the work of such masters of cinema as Renoir, Godard, Kurosawa, Cocteau, Fellini, Bergman, Tarkovsky, Hitchcock, Fuller, Lean, Kubrick, Lang, Sturges, Dreyer, Eisenstein, Ozu, Sirk, Buñuel, Powell and Pressburger.
- Op laserdisc staan er een 5-tal films van kubrick erop.

Ikzelf zie het helaas niet zo snel gebeuren (zou het wel erg graag willen).... Van wat ik begreep is Spartacus min of meer een studio-film waarvoor Kubrick werd gecontracteerd (heb eens gehoord dat Kubrick daarna nooit meer op die manier wenste te werken),

Dat het de richtlijn is van Criterion om films van de genoemde regisseurs (onder punt 2) uit te brengen is mooi, maar als ze de rechten niet krijgen wordt het een ander verhaal. Dat de films ooit op laserdisc zijn uitgekomen bij Criterion is volgens mij absoluut geen zekerheid dat ze ooit op DVD uit zullen komen.... Laserdisc was niet zo'n massamedium als DVD, dus waren studio's ook minder happig met uitbrengen van laserdiscs.

Van Kubrick is er inmiddels een collectie op dvd. Of Criterion dus nog ooit de rechten krijgt ( :wink: ik hoop, ik bid.... :wink: ) is nog maar te bezien. Voorbeeld is o.a. 'The Game' van David Fincher. Daarvan had Criterion bijna de DVD-rechten gehad (hadden ze ook uitgebracht op LD), maar omdat Universal zelf een versie wilde uitbrengen ging dat feest niet door.

Hopen erop doe ik dus wel, rekenen niet. :wink:

Coen Vermeer
12-09-2003, 09:49
vonje de RT nix?

Ik ook. Ik kon niet zo gauw de humor in deze film zien. Zal wel aan mij liggen, maar deze humor is aan mij (en velen denk ik) niet besteed.

ook niet aan mij en meestal hou ik wel van dat soort humor rushmore bijvoorbeeld vond ik erg goed.

Paul Tilburgs
14-09-2003, 02:38
Ik verzamel de Criterion DVD's ook niet echt, maar heb er wel een stel :

Alphaville
Armageddon
Blood for Dracula
Charade
Carnival of souls
Flesh for Frankenstein
Henry V
The lady vanishes
The last temptation of Christ
Lord of the flies
The most dangerous game
The passion of Joan of Arc
Robocop
Saló: the 120 days of Sodom
The silence of the lambs (weliswaar niet anamorphic, maar qua kleur beter dan de MGM special edition)
The 39 steps
This is Spinal Tap
Time bandits
Walkabout
For all mankind
Nanook of the North
Chasing Amy
Yojimbo
Sanjuro
Black Orpheus
Rushmore
Samurai 1 : Musashi Miyamoto
Samurai 2 : Duel at Ichijoji temple
Samurai 3 : Duel at Ganryu island
The seventh seal
Sid & Nancy
The unbearable lightness of being
Fishing with John
Brief encounter
The blob
Kwaidan
Pygmalion
Häxan, witchcraft through the ages
Spartacus
Dead ringers
M
Diaolique
The scarlet empress
The ruling class
The vanishing
The last wave
The magic flute
the hidden fortress
Great expectations
Oliver Twist
The Rock
Brazil
Insomnia
Fear and loathing in Las Vegas
Throne of blood

Het is de kwaliteit (ook de niet anamorphic versies zijn erg fraai), de titels (sommige uitgaven zijn alleen de Criterion uitgaven (in ieder geval op het moment dat ik ze kocht)) en soms ook de extra's (juist niet 'o wat een goeie film hebben we gemaakt', maar echte) die de Criterion colletie interessant maakt (in ieder geval voor mij, dan).

Richard B.
14-09-2003, 17:23
Ik verzamel de Criterion DVD's ook niet echt, maar heb er wel een stel

Hmm.. die opmerking was een BEETJE overbodig met een lijstje van 55 Criterions. ;)

FLEPSER
14-09-2003, 18:21
misschien domme vraag, maar wat is criterion?

Paul Tilburgs
14-09-2003, 21:28
misschien domme vraag, maar wat is criterion?

Criterion is een Amerikaans bedrijf dat (zoals ze zelf zeggen) belangrijke (internationale) films in een goede editie op dvd (vroeger laserdisc) uitbrengt. Ze zijn zelfs de uitvinders van de special edition : waar eerst laserdiscs alleen maar de film bevatten, begonnen zij met extra's zoals de commentaar track, 'making of's, etc.

Als je meer wilt weten moet je maar eens op hun website kijken :

http://www.criterionco.com/asp/

Paul Tilburgs
14-09-2003, 21:32
Hmm.. die opmerking was een BEETJE overbodig met een lijstje van 55 Criterions. ;)

Euh.... hm.... 8)

Ive
15-09-2003, 12:56
Ik heb reeds volgende titels in bezit:

#100 - Beasty boys
#13 - Silence of the lambs OOP
#133 - The Vanishing
#146 - The cranes are flying
#150 - Bob le flambeur
#164 - Solaris
#165 - Man Bites Dog
#175 - Fear and loathing
#2 - Seven Samurai
#21 - Dead Ringers OOP
#23 - Robocop OOP
#26 - The long good friday
#27 - Flesh for frankenstein
#28 - Blood for Dracula
#30 - M
#40 - Armaggedon
#47 - Insomnia
#6 - Beauty and the beast
#65 - Rushmore
#75 - Chasing Amy
#9 - Hard Boiled + box OOP
#56 - 39 Steps
#12 - This is spinal tap OOP
#61 - Monty python life of brian
#57 - Charade OOP
#111 - Mon oncle OOP


en counting

RTetteroo
15-09-2003, 17:01
Ik spaar geen Criterions, maar waar ik wel een paar maanden op gewacht heb is de Criterion Editie van mijn favoriete film: The Rock 8) . (t'is geen regio 1, dus ik weet niet of ik wel in het goede forum zit ;) )

Harry V.
15-09-2003, 21:57
Ik spaar geen Criterions, maar waar ik wel een paar maanden op gewacht heb is de Criterion Editie van mijn favoriete film: The Rock 8) . (t'is geen regio 1, dus ik weet niet of ik wel in het goede forum zit ;) )

Eigenlijk niet..... Er is maar 1 officiele Criterion die buiten Amerika is uitgegeven: Dead Ringers, hier in Nederland. In feite is The Rock een door de studio (dacht hier Buena Vista) overgenomen versie van de Criterion. Het is dus min of meer een officieuze versie :wink:

Mark de Jong
15-09-2003, 22:41
Momenteel heb ik er dan drie (alhoewel ze alle 3 nog binnen moeten komen):

Silence Of The Lambs
The Rock
Spartacus

Seven Samurai heb ik maar weer weggedaan, want van de kwaliteit en extra's werd ik niet echt vrolijk.

Tom van den Hout
18-09-2003, 16:53
Ook ik heb er 3;

Robocop OOP
Silence of the Lambs OOP
The Rock

ik verzamel ze nie, vind ze veel te prijzig :( denk dat ik ook dees weg ga doen.

Rogier Burghout
19-09-2003, 14:05
Heb er de laatste 2 weken maar es wat besteld en allemaal onderweg :)

- Spartacus
- Last temptation of Christ
- High and Low
- Night and Fog
- Straw Dogs
- Throne of blood

Ben benieuwd!

Rogier Burghout
19-09-2003, 14:09
Voorbeeld is o.a. 'The Game' van David Fincher. Daarvan had Criterion bijna de DVD-rechten gehad (hadden ze ook uitgebracht op LD), maar omdat Universal zelf een versie wilde uitbrengen ging dat feest niet door.

Hopen erop doe ik dus wel, rekenen niet. :wink:

Dat vond ik dus een vreemde actie van Universal. Ze weten dat Criterion er een mooie uitvoering maakt en dat ze, als tegenprestatie van het leveren van de rechten, de extra's kunnen gebruiken bij de europese releases. Buena Vista doet dit ook al, kijk maar naar The Royal Tenenbaums en The Rock. En nu brengen ze zelf een karige versie uit, die weinig mensen kopen omdat ze toch een SE verwachten.

MKW
19-09-2003, 15:03
Harry V. schreef:
Voorbeeld is o.a. 'The Game' van David Fincher. Daarvan had Criterion bijna de DVD-rechten gehad (hadden ze ook uitgebracht op LD), maar omdat Universal zelf een versie wilde uitbrengen ging dat feest niet door.

Hopen erop doe ik dus wel, rekenen niet.


Deze vraag hoort/mag eigenlijk hier niet gesteld worden , maar weten jullie iets van een Panic Room 2 disc SE. Ik las laatst op een thread (een opmerking van Roger Avery)dat er eentje aankwam.

Harry V.
20-09-2003, 17:53
Harry V. schreef:
Voorbeeld is o.a. 'The Game' van David Fincher. Daarvan had Criterion bijna de DVD-rechten gehad (hadden ze ook uitgebracht op LD), maar omdat Universal zelf een versie wilde uitbrengen ging dat feest niet door.

Hopen erop doe ik dus wel, rekenen niet.


Deze vraag hoort/mag eigenlijk hier niet gesteld worden , maar weten jullie iets van een Panic Room 2 disc SE. Ik las laatst op een thread (een opmerking van Roger Avery)dat er eentje aankwam.

Bedoel je deze?
http://www.avary.com/rogeravary/journal/archive/2003_04_01_journalarchive.php

Reinbo
21-09-2003, 10:20
Deze week binnen:

Straw Dogs
Insomnia

Gisteren bestelt:

The Last wave


Heb inmiddels op DVD

Armaggedon
Carnaval of Souls
Charade
Chasing amy
Fear and Loathing in Las Vegas
Gimme Shelter
Hard Boiled
Insomnia
The Killer
Life of Brian
Mona Lisa
Picnick at Hanging Rock
Rebecca
Robocop
Rock, The
Royal Tennebaums, The
Rushmore
Sid & Nacy
Silence of the Lambs
Sisters
Spartacus
Straw Dogs
Third Man
Traffic
Unbearable Lightness of Being
Walkabout

en dan nog 51 laserdiscs waaronder:

Adventures of Baron von Munchausen
Blade Runner (Original Cut)
Bram Stockers 'Dracula'
Citizen Kane
Dr. No, From Russia with love, Goldfinger (allen met audio commentaar)
The Game
Halloween
Magnificent Ambersons, the
Man who Fell to the Earth, the
Menace II Society
Raging Bull
Short Cuts
Taxi Driver

Atmosphere
21-09-2003, 11:44
Dat Criterions niet altijd beter zijn, zie hier:
http://dvdscan.com/m_fl.htm
De UFA editie is veel beter zowel, geluid als het beeldkwaliteit betreft...

Ik heb zelf de Criterion van Robocop (op Laserdisc) en deze is wel super!
Je kunt namelijk niet zeggen dat Regio 1 altijd beter zijn dan Regio 2 DVD's
want dit hangt af van de moeder band, is de film opgenomen in PAL
dan zal de Regio 2 versie beter zijn, komt de film uit America, dan zal meestal de Regio 1 versie beter zijn (maar dit gaat niet altijd op...)
Check voordat je koopt altijd even hier:
http://www.bytesandbobs.com/dvdcompare/default.asp
http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/comparisons.php

MKW
22-09-2003, 13:52
Geplaatst: 20-09-2003 16:53 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

MKW schreef:
Harry V. schreef:
Voorbeeld is o.a. 'The Game' van David Fincher. Daarvan had Criterion bijna de DVD-rechten gehad (hadden ze ook uitgebracht op LD), maar omdat Universal zelf een versie wilde uitbrengen ging dat feest niet door.

Hopen erop doe ik dus wel, rekenen niet.


Deze vraag hoort/mag eigenlijk hier niet gesteld worden , maar weten jullie iets van een Panic Room 2 disc SE. Ik las laatst op een thread (een opmerking van Roger Avery)dat er eentje aankwam.


Bedoel je deze?
http://www.avary.com/rogeravary/journal/archive/2003_04_01_journalarchive.php
_________________
Co-StarTrader
DE tijd-, ruimte- en geldvretende hobby bij uitstek

Silent Bob: ...



Ja, die bedoel ik Harry V. Weet jij er meer van af??

MKW

Harry V.
22-09-2003, 22:59
Ja, die bedoel ik Harry V. Weet jij er meer van af??

MKW

Misschien handig om de 'quote' knop ook eens te gebruiken..... :wink:

Over die versie heb ik helaas de laatste tijd niet veel meer gehoord.... Mocht ik er meer van horen/lezen, dan zal ik er een nieuwe thread (mocht die dan nog niet open zijn) over openen.

slex40
25-09-2003, 19:48
Criterion is niet heilig, maar 't scheelt niet veel. Niet dat ik Criterion verzamelaar ben, maar sonnige films zijn nu eenmaal allen via dit dit label verkrijgbaar. Check vooraf Tartan, BFI, Anchor Bay (óh polanski box....) voor goedkopere en goede releases. www.dvdbeaver.com kan behulpzaam zijn.
Enfin, waar het om gaat, mocht je toch Criterion willen bestellen, buurt dan ff bij www.dvdpacific.com. Criterion zijn daar meestal het goedkoopst. Bovendien, deze site is betrouwbaar.

Rogier Burghout
05-10-2003, 18:58
Vandeweek na een beschonken nachtelijk internetbezoek twee OOP's aangeschaft: Dead Ringers en This is spinal tap. Vooral de laatste vond m'n portomonnee niet zo leuk....;)

Paul Tilburgs
07-10-2003, 18:44
heb er inmiddels nog een paar (nee, ik verzamel ze echt niet. eerlijk. alleen degenen die ik leuk vind... :wink: ) :

Fiend without a face
Straw dogs
Rashomon
Red beard
High and low

The Scratcher
07-10-2003, 19:02
Indien er NL subs bij zouden zitten zou ik ook er best wel eens eentje willen aanschaffen (Spartacus bijv.), maa ja helaas het is niet zo... :?

Paul Tilburgs
07-10-2003, 19:07
Voor zover ik weet zijn ze wel allemaal Engels ondertiteld, dus misschien heb je daar wat aan. En anders kun je altijd nog The Vanishing kopen.... (Spoorloos :) )

Rogier Burghout
08-10-2003, 19:34
Voor zover ik weet zijn ze wel allemaal Engels ondertiteld, dus misschien heb je daar wat aan. En anders kun je altijd nog The Vanishing kopen.... (Spoorloos :) )

Dan kom je helaas van een kouwe kermis thuis, want in deze film wordt nog best veel frans gesproken. De enige optie voor de NL subs die hards is Dead Ringers.

Paul Tilburgs
27-10-2003, 20:12
Heb er weer een paar bij :

Rebecca
Spellbound
Notorious

Lex v/d Moolen
27-10-2003, 20:24
Ik heb er inmiddels ééntje in mijn collectie: Spartacus. Prachtig gerestaureerde uitgave met zeer veel extra informatie. Top (y)

Richard B.
28-10-2003, 22:08
Heb er weer een paar bij :

Rebecca
Spellbound
Notorious

Goeie keus. Ik las net het volgende op DVD Times:


Four Criterions going OOP on December 31st

Criterion has announced on its website that four of their DVDs are to go out of print on December 31st 2003. The discs are Notorious, Rebecca, Spellbound and Straw Dogs.

Paul Tilburgs
29-10-2003, 07:40
Goeie keus. Ik las net het volgende op DVD Times:


Four Criterions going OOP on December 31st

Criterion has announced on its website that four of their DVDs are to go out of print on December 31st 2003. The discs are Notorious, Rebecca, Spellbound and Straw Dogs.

Ik had hier al een gerucht over gehoord, dus inderdaad... daarom heb ik ze ook gekocht (straw dogs had ik al). :wink:

Rogier Burghout
29-10-2003, 08:08
Goeie keus. Ik las net het volgende op DVD Times:


Four Criterions going OOP on December 31st

Criterion has announced on its website that four of their DVDs are to go out of print on December 31st 2003. The discs are Notorious, Rebecca, Spellbound and Straw Dogs.

Ik had hier al een gerucht over gehoord, dus inderdaad... daarom heb ik ze ook gekocht (straw dogs had ik al). :wink:

Rebecca en Notorious ook maar aangeschaft, was toch een beetje met de OOP's bezig...;)
BTW: Mon Oncle (Tati) staat gepland voor een rerelease voor volgend jaar. Dus voor de mensen die em nog niet hadden: niet naar Ebay gaan, maar gewoon nog even geduld hebben...

Kaplan
29-10-2003, 19:05
Goeie keus. Ik las net het volgende op DVD Times:


Four Criterions going OOP on December 31st

Criterion has announced on its website that four of their DVDs are to go out of print on December 31st 2003. The discs are Notorious, Rebecca, Spellbound and Straw Dogs.

Ik had hier al een gerucht over gehoord, dus inderdaad... daarom heb ik ze ook gekocht (straw dogs had ik al). :wink:

Rebecca en Notorious ook maar aangeschaft, was toch een beetje met de OOP's bezig...;)
BTW: Mon Oncle (Tati) staat gepland voor een rerelease voor volgend jaar. Dus voor de mensen die em nog niet hadden: niet naar Ebay gaan, maar gewoon nog even geduld hebben...

Dat ze die Hulot films opnieuw gaan uitbrengen is goed nieuws. Die heb ik toendertijd net gemist toen ze OOP gingen.
Verder komt ook Regle du Jeu uit zie ik. Door critici vaak hoog aangeprezen film, die ik zelf op een aantal scene's na niet zo erg boeiend vond.

Richard B.
29-10-2003, 19:17
Zouden de erven van Hulot zelf niet met eigen DVD's komen? Ik meen zoiets eens gelezen te hebben: als dat waar is dan is het misschien een beetje vreemd dat de Criterions nu weer op de markt komen.

Btw: die Hitcocks zijn een goeie investering. Die dvd's moeten erg goed zijn, maar ik hou het toch maar ff bij die 'budget' box die een paar maanden geleden uitkwam hier in Nederland. Binnenkort wil ik nog WEL de Criterion van Tarkovsky's Andrej Rublev gaan kopen btw.

Kaplan
29-10-2003, 19:28
Zouden de erven van Hulot zelf niet met eigen DVD's komen? Ik meen zoiets eens gelezen te hebben: als dat waar is dan is het misschien een beetje vreemd dat de Criterions nu weer op de markt komen.

Btw: die Hitcocks zijn een goeie investering. Die dvd's moeten erg goed zijn, maar ik hou het toch maar ff bij die 'budget' box die een paar maanden geleden uitkwam hier in Nederland. Binnenkort wil ik nog WEL de Criterion van Tarkovsky's Andrej Rublev gaan kopen btw.

Het Filmmuseum met de films van Hulot zie site boudisque hieronder.
Boudisque verkoopt trouwens ook Criterions in hun winkels, niet goedkoop trouwens zo rond de 40 euro.
Je moet echt de box met 5 films van Hitchcock van Criterion kopen.
Absoluut de moeite waard, veel beter dan die budget box.
http://www.cult.nl/acties.asp?actieid=40

hitch_fan
29-10-2003, 19:34
Verder komt ook Regle du Jeu uit zie ik.

En Kurosawa's "Ikuru", en Fuller's "Pickup On South Street", en Bresson's "Diary Of A Country Priest". 2004 wordt een zeer mooi Criterion jaar want ze werken ook nog (samen met de BFI) aan een release van Visconti's "The Leopard" en aan een release van het magnifieke "Battle Of Algiers".

Kaplan
29-10-2003, 19:44
Verder komt ook Regle du Jeu uit zie ik.

En Kurosawa's "Ikuru", en Fuller's "Pickup On South Street", en Bresson's "Diary Of A Country Priest". 2004 wordt een zeer mooi Criterion jaar want ze werken ook nog (samen met de BFI) aan een release van Visconti's "The Leopard" en aan een release van het magnifieke "Battle Of Algiers".

Van Visconti had ik liever "the Damned" zien uitkomen.
Battle of Algiers is geweldig nieuws.

hitch_fan
29-10-2003, 19:49
Zouden de erven van Hulot zelf niet met eigen DVD's komen? Ik meen zoiets eens gelezen te hebben: als dat waar is dan is het misschien een beetje vreemd dat de Criterions nu weer op de markt komen.

De erven Hulot produceren meer dan waarschijnlijk zelf geen DVD's maar verkopen gewoon de DVD rechten aan een producent. De "nieuwe" Criterion DVD's van Mon Oncle en M. Hulot's Holiday zijn overigens identiek aan de oude. Van Playtime komt denk ik wel een nieuwe DVD die ongetwijfeld gebruik zal maken van de recente 70mm restauratie. Jour de Fete komt er ook nog aan :).


Btw: die Hitcocks zijn een goeie investering. Die dvd's moeten erg goed zijn, maar ik hou het toch maar ff bij die 'budget' box die een paar maanden geleden uitkwam hier in Nederland.

Het is nu of nooit voor de drie Hitchcock titels. Disney heeft de rechten op Rebecca, Notorious en Spellbound. Als ik me niet vergis heeft MGM van deze titels nu de DVD rechten voor een tijdje van Disney gekocht dus het is maar de vraag of Criterion ooit weer toestemming krijgt om zijn DVD versies op de markt te brengen.

Harry V.
29-10-2003, 23:02
Niet te geloven..... Gisteren heb ik net naar de betreffende titels zitten kijken (evenals The 39 Steps en The Lady Vanishes (moeten we die binnenkort ook OOP verwachten? (dvdtimes zegt van niet, maar dat geloven....))), zonder dat ik wist dat ze OOP zouden gaan, en dacht ik bij mezelf dat ik die op termijn wilde aanschaffen. Straw Dogs heb ikzelf al en voor de liefhebber: Absolute aanrader.

Heb nu toch maar Notorious bij CD-Wow besteld. Hopelijk dat leveren zonder problemen gaat en zal gaan proberen de andere twee in de laatste 2 maanden van het jaar nog aan te schaffen.... Zonde als ik deze nog mis.

Richard B.
29-10-2003, 23:03
Zouden de erven van Hulot zelf niet met eigen DVD's komen? Ik meen zoiets eens gelezen te hebben: als dat waar is dan is het misschien een beetje vreemd dat de Criterions nu weer op de markt komen.

Btw: die Hitcocks zijn een goeie investering. Die dvd's moeten erg goed zijn, maar ik hou het toch maar ff bij die 'budget' box die een paar maanden geleden uitkwam hier in Nederland. Binnenkort wil ik nog WEL de Criterion van Tarkovsky's Andrej Rublev gaan kopen btw.

Het Filmmuseum met de films van Hulot zie site boudisque hieronder.
Boudisque verkoopt trouwens ook Criterions in hun winkels, niet goedkoop trouwens zo rond de 40 euro.
Je moet echt de box met 5 films van Hitchcock van Criterion kopen.
Absoluut de moeite waard, veel beter dan die budget box.
Tja, ik weet het... Helaas is hij niet goedkoop natuurlijk en ik heb toch ook nog wel wat andere dingen op mijn verlanglijst staan EN een budget dat niet oneindig is (jammer genoeg!). :wink:

Maarru.. die filmmuseum-uitgaven van Tati zien er mooi uit. Dit lijken me de releases waar ik eerder wat over las ja. Wat ik ervan begreep is dat de familie van Tati de films heeft laten restaureren volgens de bedoeling van Tati zelf en dat ze nu dus op dvd uitgebracht worden. Criterion of niet maar als de extra's ook maar minimaal interessant zijn dan lijken deze versies me aantrekkelijker als de Criterion-versies, vooral ook als je kijkt naar de prijs.

Paul Tilburgs
30-10-2003, 17:47
Als je niet wilt wachten : The Battle of Algiers komt op 17 November in Engeland uit :

http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000084943

Harry V.
03-11-2003, 22:35
Welke film beviel jullie eigenlijk beter:
Notorious of Spelbound? Goede films?

Richard B.
04-11-2003, 19:01
Welke film beviel jullie eigenlijk beter:
Notorious of Spelbound? Goede films?
Spellbound vindt ik beter: het verhaal zit erg goed in elkaar en lijkt wel een klein beetje op dat van North by Northwest. Notorious vondt ik wat 'statischer' en minder spannend. Beiden zijn goeie films maar horen niet bij de echt allerbeste Hitchcocks (misschien haalt eentje wel de top 10). ;)

Harry V.
04-11-2003, 20:07
Ben ik natuurlijk weer vergeten om er 1 bij te noemen in mijn vraag.... :oops:

Hoe is Rebecca dan weer t.o.v. die andere twee?

Richard B.
04-11-2003, 21:51
Ben ik natuurlijk weer vergeten om er 1 bij te noemen in mijn vraag.... :oops:

Hoe is Rebecca dan weer t.o.v. die andere twee?
Rebecca vond ik ook erg goed, maar ook weer net ietsje minder goed als Spellbound. Het verhaal is wel sterk maar het is duidelijk een wat oudere Hitchcock.

Harry V.
04-11-2003, 22:10
Dank je, Richard (y)

Zal even Spellbound op de verlanglijst plaatsen voor einde dit jaar ;)

Coen Vermeer
05-11-2003, 00:10
Ben ik natuurlijk weer vergeten om er 1 bij te noemen in mijn vraag.... :oops:

Hoe is Rebecca dan weer t.o.v. die andere twee?
Rebecca vond ik ook erg goed, maar ook weer net ietsje minder goed als Spellbound. Het verhaal is wel sterk maar het is duidelijk een wat oudere Hitchcock.

Ik vond Rebecca juist erg goed. Zit toch wel een mooie twist in het verhaal. Erg goed. Echte goeie rollen van de fantastische Laurence olivier en ook van die onbekende actrice althans ik kende haar niet (kom even niet op haar naam). Daphne du Maurier maakt zowiezo wel mooie boeken.

Harry V.
05-11-2003, 00:51
Ben ik natuurlijk weer vergeten om er 1 bij te noemen in mijn vraag.... :oops:

Hoe is Rebecca dan weer t.o.v. die andere twee?
Rebecca vond ik ook erg goed, maar ook weer net ietsje minder goed als Spellbound. Het verhaal is wel sterk maar het is duidelijk een wat oudere Hitchcock.

Ik vond Rebecca juist erg goed. Zit toch wel een mooie twist in het verhaal. Erg goed. Echte goeie rollen van de fantastische Laurence olivier en ook van die onbekende actrice althans ik kende haar niet (kom even niet op haar naam). Daphne du Maurier maakt zowiezo wel mooie boeken.

Dure laatste twee maanden van het jaar waren het al en ze zijn zojuist weer een beetje duurder geworden ;)

Richard B.
05-11-2003, 20:15
Ben ik natuurlijk weer vergeten om er 1 bij te noemen in mijn vraag.... :oops:

Hoe is Rebecca dan weer t.o.v. die andere twee?
Rebecca vond ik ook erg goed, maar ook weer net ietsje minder goed als Spellbound. Het verhaal is wel sterk maar het is duidelijk een wat oudere Hitchcock.

Ik vond Rebecca juist erg goed. Zit toch wel een mooie twist in het verhaal. Erg goed. Echte goeie rollen van de fantastische Laurence olivier en ook van die onbekende actrice althans ik kende haar niet (kom even niet op haar naam). Daphne du Maurier maakt zowiezo wel mooie boeken.

Dure laatste twee maanden van het jaar waren het al en ze zijn zojuist weer een beetje duurder geworden ;)
Hey, ik zou je zeker niet EEN specifieke Criterion-Hitchcock aan willen smeren: als ik jou was dan zou ik gewoon de HELE set aanschaffen!

Daar. Is dat duur genoeg voor je? ;)

Harry V.
06-11-2003, 03:51
Ben ik natuurlijk weer vergeten om er 1 bij te noemen in mijn vraag.... :oops:

Hoe is Rebecca dan weer t.o.v. die andere twee?
Rebecca vond ik ook erg goed, maar ook weer net ietsje minder goed als Spellbound. Het verhaal is wel sterk maar het is duidelijk een wat oudere Hitchcock.

Ik vond Rebecca juist erg goed. Zit toch wel een mooie twist in het verhaal. Erg goed. Echte goeie rollen van de fantastische Laurence olivier en ook van die onbekende actrice althans ik kende haar niet (kom even niet op haar naam). Daphne du Maurier maakt zowiezo wel mooie boeken.

Dure laatste twee maanden van het jaar waren het al en ze zijn zojuist weer een beetje duurder geworden ;)
Hey, ik zou je zeker niet EEN specifieke Criterion-Hitchcock aan willen smeren: als ik jou was dan zou ik gewoon de HELE set aanschaffen!

Daar. Is dat duur genoeg voor je? ;)

Daar doelde ik ook op, Richard. Een specifiek aanschaffen zal ik niet doen, maar alle titels zullen in bezit gaan komen. :oops: ;)

De set zal ik niet in ene aan kunnen schaffen. Ga daarom maar eerst achter de titels aan die OOP gaan. Die zullen wat lastiger te vinden zijn dan bijv. The 39 Steps over enige tijd. ;)

Kars
17-11-2003, 21:53
Net mijn eerste criterion besteld! De 2-disc van Fear and Loathing in Las Vegas.

lodi
18-11-2003, 07:35
Heb vorige week nog maar snel de Wrong Men, Notorious Women set aangeschaft. Nu kan het nog !

S. Marino
18-11-2003, 11:13
Hehe, ook ik heb maar even Wrong Men, Notorious Women besteld.
Ik ben erg benieuwd...

De Hitchcocks worden een leuke aanvulling bij de rest van de Criterion:

Seven Samurai
Hidden Fortress
Rashomon
Yojimbo
The Seventh Seal
Kwaidan
WC Fields: 6 Shorts
Solaris

Door de box zullen de Ozu's en resterende Kurosawa's en Tarkovksy's maar even wachten, ben ik bang...

Rogier Burghout
21-11-2003, 15:54
Net mijn eerste criterion besteld! De 2-disc van Fear and Loathing in Las Vegas.

Een briljante eerste aankoop! Topfilm in een meesterlijke uitvoering. Als je van Gilliam houdt kan ik je de 3-disc set van Brazil ook erg aanraden. Vergeleken daarbij vallen alle overige releases in het niet...

Kars
21-11-2003, 16:08
Net mijn eerste criterion besteld! De 2-disc van Fear and Loathing in Las Vegas.

Een briljante eerste aankoop! Topfilm in een meesterlijke uitvoering. Als je van Gilliam houdt kan ik je de 3-disc set van Brazil ook erg aanraden. Vergeleken daarbij vallen alle overige releases in het niet...

Ja, ik ken Fear and Loathing al van de goedkope RCV buttuitgave en toen ik van deze uitgave hoorde heb ik meteen een regiovrije DVD-speler aangeschaft (zo erg is het). Ik moet zeggen dat ik die Criterion van Brazil wel erg duur vind. Of weet je toevallig een link waar dat nog wel meevalt? :)

Richard B.
22-11-2003, 16:58
Buitenkansje: ik heb een tweedehands Criterion van "M" (de film van Fritz Lang uit 1931) kunnen kopen voor 12 euro. Ik heb hem nog niet bekeken maar ik ben erg benieuwd naar deze film: het schijnt een erg spannende film te zijn, en het is in ieder geval een mooie 'companion' voor m'n Metropolis-set. :)

Reinbo
22-11-2003, 17:28
Nieuwe aanwinsten:

Do the Right Thing
Notorious
Spellbound
The 39 Steps
Naked Lunch

Ik heb inmiddels 34 dvd's en 51 laserdiscs

ToshiroMifune
23-11-2003, 09:12
Buitenkansje: ik heb een tweedehands Criterion van "M" (de film van Fritz Lang uit 1931) kunnen kopen voor 12 euro. Ik heb hem nog niet bekeken maar ik ben erg benieuwd naar deze film: het schijnt een erg spannende film te zijn, en het is in ieder geval een mooie 'companion' voor m'n Metropolis-set. :)

Superfilm! Gemaakt in '31 maar zooo modern. Lang heeft met deze film veel technieken geintroduceerd die nu nog gebruikt worden. Jammer dat dit een van criterions missers is.....

Harry B.
23-11-2003, 13:06
Buitenkansje: ik heb een tweedehands Criterion van "M" (de film van Fritz Lang uit 1931) kunnen kopen voor 12 euro. Ik heb hem nog niet bekeken maar ik ben erg benieuwd naar deze film: het schijnt een erg spannende film te zijn, en het is in ieder geval een mooie 'companion' voor m'n Metropolis-set. :)

Superfilm! Gemaakt in '31 maar zooo modern. Lang heeft met deze film veel technieken geintroduceerd die nu nog gebruikt worden. Jammer dat dit een van criterions missers is.....
Misser? Kun je misschien uitleggen waarom?

Richard B.
23-11-2003, 14:18
Ik heb hem nog niet bekeken maar ik heb wel gezien dat er geen extra's op de dvd staan.

Hmmm... ik lees nu net dat deze dvd wat masteringproblemen bevat. Zie http://dvdscan.com/m_fl.htm Misschien dat dit toch niet zo'n buitenkansje was als ik had gehoopt. :(

lodi
23-11-2003, 14:21
Buitenkansje: ik heb een tweedehands Criterion van "M" (de film van Fritz Lang uit 1931) kunnen kopen voor 12 euro. Ik heb hem nog niet bekeken maar ik ben erg benieuwd naar deze film: het schijnt een erg spannende film te zijn, en het is in ieder geval een mooie 'companion' voor m'n Metropolis-set. :)

Superfilm! Gemaakt in '31 maar zooo modern. Lang heeft met deze film veel technieken geintroduceerd die nu nog gebruikt worden. Jammer dat dit een van criterions missers is.....
Misser? Kun je misschien uitleggen waarom?

Geen misser, maar er is een betere uitvoering dan de Criterion, iets wat niet zo vaak voorkomt :

http://207.136.67.23/film/dvdcompare/m.htm

Richard B.
23-11-2003, 17:18
Ik heb "M" net bekeken en ik ben wel tevreden met de kwaliteit van beeld en geluid. Er is zeker ruimte voor verbetering (wat ze met die allernieuwste versie kennelijk ook bereikt hebben) maar voor een film uit 1931 is de transfer toch best redelijk. In ieder geval goed genoeg om je van de film te kunnen laten genieten.

Voor die 12 euro is het een leuke aanwinst maar in alle andere situaties zou ik mensen aanraden om de BMG of Eureka-versie te kopen: "full price" zou het toch wel jammer zijn om duidelijk betere versies te laten liggen. In lodi's en mijn eigen post zijn er links te vinden met meer info over die versies.

Ernest Hamstra
23-11-2003, 18:49
Ik wilde wel eens weten wie er hier allemaal Criterion Collection DVD's verzamelen of er een aantal in zijn bezit heeft.

Ik verzamel niet specifiek Criterions, wel probeer ik de beste versie van mijn favoriete films te verkrijgen. Voor Traffic (http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=151), Spartacus (http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=105) en Spoorloos (http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=133) ben ik daarom bij Criterion terechtgekomen. Voor The Rock heb ik voor de UK Special Edition gekozen, qua beeld, geluid en extra's is deze identiek aan de Criterion uitgave (zelfs de menu's zijn identiek, het Criterion logo staat gewoon rechts bovenin). De hoes van de versie die ik heb is wel een stuk minder dan die van Criterion zelf.

Ik geef toe dat de Criterion DVD's wel een soort magische aantrekkingskracht hebben, ik zal het alleen nooit over mijn hart kunnen verkrijgen een astronomisch bedrag voor een OOP exemplaar uit te geven.

http://www.criterionco.com/content/images/full_boxshot/151_box_348x490.jpg http://www.criterionco.com/content/images/full_boxshot/105_box_348x490.jpg
http://www.criterionco.com/content/images/full_boxshot/133_box_348x490.jpg http://www.criterionco.com/content/images/full_boxshot/108_box_348x490.jpg

MKW
24-11-2003, 10:56
Ik ben wel benieuwd naar die Hitchcock criterions. Hmm, even snel snel kijken op cd-wow.

Zelf spaar ik meer 'hedendaagse' criterions en af en toe de classics. Ik heb:

Royal Tenenbaums
Rushmore
Seven Samurai
Kwaidan
8 1/2
Dead Ringers(Dutch version, telt half)
Last Temptation of Christ
In the Mood for Love

Binnenkort:
Do the Right Thing
Brazil

Criterion doet echt top werk, alleen de dvds zijn zo verrekt duur!

Rogier Burghout
24-11-2003, 16:06
Heb de laaste tijd wat OOP's verzameld. Heb ze nu allemaal, behalve Salo en de first printing van Seven Samurai (andere first printings zijn bij mij niet bekend).

MKW
24-11-2003, 16:18
Heb de laaste tijd wat OOP's verzameld. Heb ze nu allemaal, behalve Salo en de first printing van Seven Samurai (andere first printings zijn bij mij niet bekend).

Hmm, jij hebt volgens mij een heel goed betaalde baan.

Bob Hiemstra
24-11-2003, 20:52
Ik ben bezig de Akira Kurosawa Criterions te sparen heb er nu 3
Seven Samurai
The Hidden Fortress
Yojimbo

Ik heb ook nog de film
Samurai I

MAD
25-11-2003, 00:10
Ik ben wel benieuwd naar die Hitchcock criterions. Hmm, even snel snel kijken op cd-wow.

Je mag wel opschieten, want deze gaan aan het einde van het jaar bijna allemaal Out of Print (OOP)!!!

De_Schaduw
25-11-2003, 03:54
Ik ben wel benieuwd naar die Hitchcock criterions. Hmm, even snel snel kijken op cd-wow.

Je mag wel opschieten, want deze gaan aan het einde van het jaar bijna allemaal Out of Print (OOP)!!!

En gelijk de 5-DVD set (http://www.criterionco.com/asp/connections.asp?id=63) 'Wrong Men & Notorious Women: Five Hitchcock Thrillers 1935 – 1946' bestellen bij DVD Pacific of zo. Die kost daar $86.63 + $1.99 en $0.99 per DVD verzendkosten = $93.57 = €79.36

Da's €15.87 per Criterion. En dat is niet duur :D

MKW
25-11-2003, 11:07
Ik ben wel benieuwd naar die Hitchcock criterions. Hmm, even snel snel kijken op cd-wow.

Je mag wel opschieten, want deze gaan aan het einde van het jaar bijna allemaal Out of Print (OOP)!!!

En gelijk de 5-DVD set (http://www.criterionco.com/asp/connections.asp?id=63) 'Wrong Men & Notorious Women: Five Hitchcock Thrillers 1935 – 1946' bestellen bij DVD Pacific of zo. Die kost daar $86.63 + $1.99 en $0.99 per DVD verzendkosten = $93.57 = €79.36

Da's €15.87 per Criterion. En dat is niet duur :D


Ja, maar ik twijfel of al die films wel ok zijn. Ja natuurlijk zijn ze ok, maar dan sluimert in mij weer de vooroordeel dat de films 60 jaar oud en daarmee erg gedateerd zijn. En ik heb ook gelezen dat deze niet de beste Hitchcocks zijn. Wie kan mij toch overtuigen en over de streep helpen!

pavko
25-11-2003, 23:31
Ik ben wel benieuwd naar die Hitchcock criterions. Hmm, even snel snel kijken op cd-wow.

Je mag wel opschieten, want deze gaan aan het einde van het jaar bijna allemaal Out of Print (OOP)!!!

En gelijk de 5-DVD set (http://www.criterionco.com/asp/connections.asp?id=63) 'Wrong Men & Notorious Women: Five Hitchcock Thrillers 1935 – 1946' bestellen bij DVD Pacific of zo. Die kost daar $86.63 + $1.99 en $0.99 per DVD verzendkosten = $93.57 = €79.36

Da's €15.87 per Criterion. En dat is niet duur :D

Zucht, ik had beter deze draad niet gelezen, zojuist bij DVD Pacific op de "confirm order"-button gedrukt... :roll:

En ik had er ook al 3 los gekocht (de OOPs). Die laat ik dan maar lekker in de seal zitten om vervolgens over een jaartje maar te koop aan te bieden. 8)

Van de week ook al Rushmore binnengehad

MKW
26-11-2003, 08:40
Ik ben wel benieuwd naar die Hitchcock criterions. Hmm, even snel snel kijken op cd-wow.

Je mag wel opschieten, want deze gaan aan het einde van het jaar bijna allemaal Out of Print (OOP)!!!

En gelijk de 5-DVD set (http://www.criterionco.com/asp/connections.asp?id=63) 'Wrong Men & Notorious Women: Five Hitchcock Thrillers 1935 – 1946' bestellen bij DVD Pacific of zo. Die kost daar $86.63 + $1.99 en $0.99 per DVD verzendkosten = $93.57 = €79.36

Da's €15.87 per Criterion. En dat is niet duur :D

Zucht, ik had beter deze draad niet gelezen, zojuist bij DVD Pacific op de "confirm order"-button gedrukt... :roll:

En ik had er ook al 3 los gekocht (de OOPs). Die laat ik dan maar lekker in de seal zitten om vervolgens over een jaartje maar te koop aan te bieden. 8)

Van de week ook al Rushmore binnengehad


Ja, je hebt gelijk. Mijn dvd 'hobby' begint nu flink uit de hand te lopen. Waarschijnlijk ga ik deze set ook kopen. Maar dvdpacific is 'goedkoop' en ik koop daar steeds meer criterions.

pavko
26-11-2003, 21:00
Ik maak me wel een klein beetje zorgen over de garanties die ze (niet) geven over de verzending

Als ik de voorwaarden een beetje doorlees lijkt het er op dat er staat: weg = pech

DHL shipping is iets beter "verzekerd" tegen verlies, maar de 10 dollar die je daar méér voor moet betalen in combinatie met een gegarandeerde (!) naheffing door de douane (over het totaal van bestelling + DHL-Shipping-kosten) , hebben mij doen besluiten de gok toch maar te wagen en te kiezen voor 1st Class Air Mail.

.....Livin' on the edge!

Tom van den Hout
26-11-2003, 21:52
Ik ben wel benieuwd naar die Hitchcock criterions. Hmm, even snel snel kijken op cd-wow.

Je mag wel opschieten, want deze gaan aan het einde van het jaar bijna allemaal Out of Print (OOP)!!!

Hoe weet je wanneer een Criterion OOP gaat?

MKW
27-11-2003, 10:57
Goeie keus. Ik las net het volgende op DVD Times:
[quote]
Four Criterions going OOP on December 31st

Criterion has announced on its website that four of their DVDs are to go out of print on December 31st 2003. The discs are Notorious, Rebecca, Spellbound and Straw Dogs.

Zie ook Criterionco.com.

En dvdpacific is echt betrouwbaar!

pavko
29-11-2003, 10:47
Ik maak me wel een klein beetje zorgen over de garanties die ze (niet) geven over de verzending

Als ik de voorwaarden een beetje doorlees lijkt het er op dat er staat: weg = pech



En die zorgen waren dus helemaal nergens voor nodig. Vandaag al, amper 80 uur nadat ik op de "confirm" knop heb gedrukt stond de postbode bij mij voor de deur met een doosje voor mij met daarin de

Wrong Men & Notorious Women: Five Hitchcock Thrillers 1935-1946

Keurig gesealde box met daarin 5 keurig gesealde Criterions . 8)

En gelukkig geen briefje van de douane erbij...

Criterionlover
29-11-2003, 19:13
Ook maar even mijn lijstje


The Lady Vanishes
Amarcord
Walkabout
Shock Corridor
Andrei Rublev
Armageddon
Fishing with John
Brazil
For All Mankind
The 39 Steps
The Night Porter
The Third Man
The Element of Crime
Sisters
Gimme Shelter
Spartacus
The Rock
The Shop on Main Street
Häxan
Rebecca
Spellbound
Notorious
8 1/2
Ballad of a Soldier
Hearts and Minds
Man Bites Dog
The Complete Monterey Pop Festival
Fear and Loathing in Las Vegas
Straw Dogs
Night and Fog
The BRD Trilogy
A Film Trilogy by Ingmar Bergman



Plus nog wat bestellingen : Ik bestel meestal via DVD planet en soms (met acties ) via CDWOW

Criterionlover
29-11-2003, 19:39
More new Criterions in 2004:


Maîtresse February


Diary of a Country Priest February


Tunes of Glory February


Pickup on South Street February


Le Corbeau February


Salvatore Guilano February


Richard III February

Richard B.
29-11-2003, 21:02
Ook maar even mijn lijstje

Andrei Rublev

Wat vind je van deze film en de dvd? Ik wil deze misschien ook gaan aanschaffen maar ik twijfel nog een beetje.

Cinemaniac
30-11-2003, 12:04
Twee vragen:


Richard III February

Is dit de Ian McKellen-film?


En die zorgen waren dus helemaal nergens voor nodig. Vandaag al, amper 80 uur nadat ik op de "confirm" knop heb gedrukt stond de postbode bij mij voor de deur met een doosje voor mij met daarin de

Wrong Men & Notorious Women: Five Hitchcock Thrillers 1935-1946

Keurig gesealde box met daarin 5 keurig gesealde Criterions .

En gelukkig geen briefje van de douane erbij...

Zitten in deze box de Criterions die op 31 december OOP worden?

Criterionlover
30-11-2003, 12:08
Richard III February

Is dit de Ian McKellen-film?








With Richard III, Laurence Olivier—as director, producer, and star—transfigures Shakespeare’s great historical drama into a mesmerizing vision of Machiavellian villainy. Olivier’s performance, viewed as the greatest of his career, charges Richard with magnetic malevolence as he steals his brother Edward’s crown through a murderous set of machinations. His inspired direction brings to the screen superlative performances by veteran theater actors Ralph Richardson and John Gielgud and the young Claire Bloom. Filmed in VistaVision and Technicolor, The Criterion Collection is proud to present the restored full-length version for which Olivier received the 1956 British Academy Film Awards for Best Actor and Best Film.

Criterionlover
30-11-2003, 12:11
Ook maar even mijn lijstje

Andrei Rublev

Wat vind je van deze film en de dvd? Ik wil deze misschien ook gaan aanschaffen maar ik twijfel nog een beetje.

Zit nog in seal ! Bedoeld voor de kerstvakantie !!

Wel erg goede recensies gelezen.

pavko
01-12-2003, 12:57
Twee vragen:


Richard III February

Is dit de Ian McKellen-film?


En die zorgen waren dus helemaal nergens voor nodig. Vandaag al, amper 80 uur nadat ik op de "confirm" knop heb gedrukt stond de postbode bij mij voor de deur met een doosje voor mij met daarin de

Wrong Men & Notorious Women: Five Hitchcock Thrillers 1935-1946

Keurig gesealde box met daarin 5 keurig gesealde Criterions .

En gelukkig geen briefje van de douane erbij...

Zitten in deze box de Criterions die op 31 december OOP worden?

Inderdaad hierin zitten 3 films die OOP gaan. Spellbound, Rebecca en Notorious. 8) Drie vliegen in 1 klap (en dan nog 2 erbij!)

Bob Hiemstra
03-12-2003, 16:07
Ik heb gisteren Throne of Blood en Rashomon besteld en ga volgende maand Ikiru bestellen.

Dane
02-01-2004, 21:22
De enige Criterion titels die ik heb zijn

- The Royal Tennenbaums
- Armageddon
- The Rock
- Armageddon

En sinds vandaag heb ik ook The Killer, en daar ben ik wel erg blij mee :)

Elwood.

Coen Vermeer
02-01-2004, 23:39
ik heb nu:

Yojimbo
Kwaidan
Beasty Boys Anthology

en laast

Rushmore binnen gekregen :D :D

Richard B.
03-01-2004, 01:13
Ook maar even mijn lijstje

Andrei Rublev

Wat vind je van deze film en de dvd? Ik wil deze misschien ook gaan aanschaffen maar ik twijfel nog een beetje.

Zit nog in seal ! Bedoeld voor de kerstvakantie !!

Wel erg goede recensies gelezen.
De kerstvakantie is voorbij: ben je er al uit? :)

Martijn_R
03-01-2004, 18:09
Een vraagje,
De criterions zijn vrij duur, maar nu heb ik er 2 besteld, kan ik die in een mooie verpakking verwachten of zoals op dvdsoon gewoon staat in een keepcase.. of is dat afhankelijk van de dvd die je besteld? heb bijvoorbeeld fear and loathing in las vegas besteld. Alvast bedankt

pavko
03-01-2004, 19:14
Meestal zitten ze gewoon in keepcases (wel van goede kwaliteit) en vallen ze voornamelijk op vanwege het vaak iets beter verzorgde artwork van de cover. Ook zit er vaak een mooi uitgewerkt leaflet in (bij gewone dvd's vaak gewoon een los velletje, bij Criterion vaak een heel boekwerkje).

Bij de CC van The Royal Tenenbaums zat er om de Amaray wél een mooie slipcase, maar dat is zeker niet voor alle titels het geval.

Het belangrijkste verschil zit hem (uiteraard) in de kwaliteit van het gebodene op de dvd zelf. Mooie extraas, extra documentaires, totaal opgepoetste transfer, commentaartracks, etc.

Kaplan
03-01-2004, 19:18
Een vraagje,
De criterions zijn vrij duur, maar nu heb ik er 2 besteld, kan ik die in een mooie verpakking verwachten of zoals op dvdsoon gewoon staat in een keepcase.. of is dat afhankelijk van de dvd die je besteld? heb bijvoorbeeld fear and loathing in las vegas besteld. Alvast bedankt

Ja hoor in een mooie keepcase. De dubbel dvd's zitten in een keepcase die anderhalf keer zo dik is als een gewone keepcase. Meestal zit er ook een 'booklet' bij de dvd.

Martijn_R
03-01-2004, 21:08
Thanks voor de reacties, ben erg benieuwd naar hoe goed de criterion versies zijn. Mijn vraag was eigenlijk gebaseerd omdat er op dvdsoon stond dat het een keepcase was en op een andere site stond dat het een custom case was.
Heb namelijk nog geen Criterion en dit worden men eerste 2. Ik zal nog wel laten weten wat ik er van vind, maar de extras van fear and loathing lijken me erg interessant.

pavko
04-01-2004, 00:52
-----------------------------------
"I'm gonna get divorced. No marriage counselling, no trial separation, divorced."



Hmmmm, de Pulp Fiction die ik gezien heb bevat in deze quote tevens nog een paar maal een woord dat begint met een "F"...

:wink:

Kars
04-01-2004, 09:55
Gisteren heb ik de four samurai boxset van Kurosawa besteld, heb ik er weer vier bij!

Rogier Burghout
04-01-2004, 10:51
Ik heb voor de liefhebbers nog wat Criterions te koop staan:

http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=37450

:)

synoise
04-01-2004, 11:41
Een vraagje,
De criterions zijn vrij duur, maar nu heb ik er 2 besteld, kan ik die in een mooie verpakking verwachten of zoals op dvdsoon gewoon staat in een keepcase.. of is dat afhankelijk van de dvd die je besteld? heb bijvoorbeeld fear and loathing in las vegas besteld. Alvast bedankt

De criterion van Fear and loathing zit in zo'n dubbel keepcase en deze zit ook nog eens in een plastic omhulsel (waarop de tekst geschreven staat) + zit er ook nog een mooi boekje bij. Mooie uitgave!

Martijn_R
04-01-2004, 12:21
-----------------------------------
"I'm gonna get divorced. No marriage counselling, no trial separation, divorced."



Hmmmm, de Pulp Fiction die ik gezien heb bevat in deze quote tevens nog een paar maal een woord dat begint met een "F"...

:wink:

Zou dat mogen :wink:, maar tnx voor de verbetering ;)

Paul Tilburgs
07-01-2004, 23:07
Nog een paar erbij :

man bites dog
knife in the water
naked lunch
do the right thing
Fassbinder's BRD trilogy (the marriage of maria braun, veronika voss, lola)

en twee vergeten in mijn eerste lijstje :

the third man
seven samurai

Matt D
20-01-2004, 10:38
heb deze

branded to kill
royal tenenbaums (heel slechte release op gebied van beeld volgens mij)
brazil
tokyo story
seven samurai
throne of blood

vorige week verzonden maar nog nt ontvangen :

four samurai classics box :

sanjuro
seven samurai
yojimbo
hidden fortress

besteld

rules of the game (la règle du jeu)
ikiru

Eddy
20-01-2004, 18:25
Ik heb op dit moment slechts 3 Criterion Collection dvd's in mijn verzameling, maar ik ben pas sinds kort in het bezit van een regiovrije speler. Momenteel heb ik:

- Brazil (1985, Terry Gilliam)
- Black Narcissus (1946, Powell/Pressburger)
- The Passion Of Joan Of Arc (1927, Carl Theodor Dreyer)

Onderweg zijn:

- The Beauty And The Beast (1946, Jean Cocteau)
- Children Of Paradise (1945, Marcel Carné)

Daarnaast staan er nog tientallen op mijn verlanglijstje.

Voor de duidelijkheid, het gaat me niet zozeer om Criterion Collection, maar om de goede films die ze uitbrengen (en dat doen ze trouwens op een zeer verzorgde manier!).

Cloud
24-01-2004, 17:20
Ik heb net men eerste Criterion besteld, nl. In the Mood for Love.
Later ga ik Seven Samurai nog kopen en misschien Traffic (pas gezien dat er ook een Criterion van is).

Ik zal nooit een Criterion verzamelaar worden, want meeste films uit hun lijst ken ik niet eens (hoewel, dit kan altijd veranderen).
Of het moeten echt beroemde films (voor mij toch) zijn zoals Seven Samurai.
De meeste films stammen van voor men geboorte ('82). :lol:

Tom P
25-01-2004, 13:05
1 van m'n eerste dvd's was een criterion nl. "The Beastie Boys Video Anthology". Knappe relase zeker in die tijd en nog altijd een van de weinige muziek dvd's die ik heb.

En nu heb ik "Brazil" en "Fear and Loathingin Las Vegas" in bestelling. Ik moet een film al kennen en hem heel goed vinden voor ik de prijs die criterion ervoor vraagt eraan kan geven.

Tom

Harry B.
25-01-2004, 13:41
Gaandeweg ben ik extra's steeds interessanter gaan vinden en intussen heb ik dan ook de nodige Criterions:

Robocop
The killer
Hard boiled
Silence of the lambs
Armageddon
The rock
Traffic
The royal tenenbaums
Dead ringers
Chasing amy
Sanjuro
Yojimbo
The hidden fortress
Seven samurai
Spartacus
Time bandits
Fear and loathing in Las Vegas
Brazil
Solaris
The blob
Man bites dog
Straw dogs
The 39 steps
The lady vanishes
Rebbeca
Spellbound
Notorious

Coen Vermeer
23-02-2004, 16:35
heb net rebecca bestelt

dan zijn dit mijn criterions:

Kwaidan
Beasty Boys Anthology
39 Steps
Rushmore
8 1/2
Do the right thing
Man bites dog

Er zijn er echt een hoop die ik nog wil hebben. Maar the samurai boxset van kurosawa staat bovenaan.

Kevin Baeckelandt
23-02-2004, 16:39
Deze maand mijn eerste criterion gekocht, nl Seven Samurais

skank
23-02-2004, 17:08
Deze maand mijn eerste criterion gekocht, nl Seven Samurais :bier:

slex40
23-02-2004, 17:18
Ik zie net op de criterion site dat de giftset Hitchcock (39 steps, the lady vanishes, rebecca, notorious & spellbound) OOP is, evenals de afzonderlijke releases van rebecca, notorious & spellbound. CDWOW heeft inderdaad alleen nog maar 39 steps & the lady vanishes in de verkoop staan.

Ah! Maar via DVDPACIFIC is de giftset nog op voorraad! En voor een zeer redelijke prijs: 75,00 EURO incl. verzenden: http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=51306 .

Kopen en het risico nemen dat de fiscus nog wat euri's gaat naheffen?

slex40
23-02-2004, 17:33
Kopen en het risico nemen dat de fiscus nog wat euri's gaat naheffen?

FF later:

Van : <orders@dvdpacific.com>
Verzonden : maandag 23 februari 2004 17:28:59
Aan : <slex40@hotmail.com>
Onderwerp : Thank you for shopping at DVD Pacific

| | | Postvak IN


Thank-You for choosing DVD Pacific!
Details of your Order ID: 47928 are provided below:
51306 | Wrong Men & Notorious Women: Five Hitchcock Thrillers
1935-1946
1 x &euro;68.44


Remember..we do not charge your credit card until an order
ships.

Best Regards,
Management and Team
DVD Pacific

Richard B.
29-02-2004, 16:18
Dacht ik dat ik met de Criterion van Charade een leuk OOP collectorsitem te hebben, blijkt dat er nu een re-release aankomt! Zie http://www.criterionco.com Deze uitgave wordt nog ietsje verbeterd ook: de transfer is nu Anamorfisch en de verpakking en menu's worden ook ietsje verandert.

Mark de Jong
29-02-2004, 16:49
Deze maand mijn eerste criterion gekocht, nl Seven Samurais

Ai, wat een barslechte kwaliteit heeft die release :)
Goed, er is niet veel beters te krijgen, maar toch ;)

Kaplan
02-03-2004, 19:47
Er komen weer een aantal prachtige releases aan o.a.

Die Blechtrommel van Volker Schlöndorf
http://www.criterionco.com/content/images/full_boxshot/234_box_348x490.jpg
en
Das testament der dr. Mabuse van Fritz Lang
http://www.criterionco.com/content/images/full_boxshot/231_box_348x490.jpg[/img]

Bob Hiemstra
02-03-2004, 19:54
In mei komt er ook weer een nieuwe Kurosawa uit, Stray Dog .

Joost v.d. Ham
02-03-2004, 22:07
eerste criterion is binnen: Spartacus.
denk niet dat er meer zullen volgen.....

Kars
03-03-2004, 09:08
Er komen weer een aantal prachtige releases aan o.a.

Die Blechtrommel van Volker Schlöndorf
en
Das testament der dr. Mabuse van Fritz Lang


Super! Ik zit al ik weet niet hoe lang op een fatsoenlijke uitgave van die Blechtrommel te wachten.

Jaap22
03-03-2004, 13:38
Klopt het dat Fear and Loathing in Las Vegas Criterion Collection een dikke dubbele dvd box is met een plastic doorzichtig kaftje met opdruk van de criterion collection en de titel enz. ????

Kars
03-03-2004, 17:00
Klopt het dat Fear and Loathing in Las Vegas Criterion Collection een dikke dubbele dvd box is met een plastic doorzichtig kaftje met opdruk van de criterion collection en de titel enz. ????


Ja, klopt.

Jaap22
03-03-2004, 17:03
Klopt het dat Fear and Loathing in Las Vegas Criterion Collection een dikke dubbele dvd box is met een plastic doorzichtig kaftje met opdruk van de criterion collection en de titel enz. ????


Ja, klopt.

Ik vroeg me af of dat zo hoorde toen ik hem vandaag binnen kreeg. Ziet er echt fantastisch uit imho. 8)

lodi
03-03-2004, 17:13
Klopt het dat Fear and Loathing in Las Vegas Criterion Collection een dikke dubbele dvd box is met een plastic doorzichtig kaftje met opdruk van de criterion collection en de titel enz. ????


Ja, klopt.

Ik vroeg me af of dat zo hoorde toen ik hem vandaag binnen kreeg. Ziet er echt fantastisch uit imho. 8)
Niet alleen in jouw ho trouwens :wink:

Harry B.
03-03-2004, 18:25
Klopt het dat Fear and Loathing in Las Vegas Criterion Collection een dikke dubbele dvd box is met een plastic doorzichtig kaftje met opdruk van de criterion collection en de titel enz. ????


Ja, klopt.

Ik vroeg me af of dat zo hoorde toen ik hem vandaag binnen kreeg. Ziet er echt fantastisch uit imho. 8)
Niet alleen in jouw ho trouwens :wink:
Inderdaad, een zeer fraaie verpakking (y)

Cloud
03-03-2004, 18:38
Hmm...
Ik denk dat ik Fear and Loathing ook eens bij men wishlist ga plaatsen.
Ik was al aan het twijfelen, maar nu ik weet dat het een mooie hoes heeft... :lol:

Heb onlangs Man Bites Dog gekocht.
Dit is men 2e Criterion na In the Mood for Love.
Rashomon en Seven Samurai staan ook hoog op mijn lijst.
Spijtig dat CDWOW Rashomon (nog) niet in stock heeft.

Jason Bourne
07-03-2004, 13:53
Deze maand mijn eerste criterion gekocht, nl Seven Samurais

Ai, wat een barslechte kwaliteit heeft die release :)
Goed, er is niet veel beters te krijgen, maar toch ;)

Ik stond ook op het punt deze te bestellen maar ik las gelukkig gisteren op een of ander forum (volgens mij criterion forum ofzo) dat er binnenkort (lees: binnen een jaar ofzo) waarschijnlijk een betere criterion re-release zit aan te komen dus daar wacht ik maar even op.

Edit: Heb de link gevonden http://pub125.ezboard.com/fcriterioncollectionforumfrm2.showMessage?topicID= 118.topic
Seven Samurai staat bij the distinct possibilities (lijkt dus toch niet helemaal zeker). Het zou hier gaan om een twee-discer met een betere transfer.

EricO
07-03-2004, 14:30
Als het je om de film zèlf gaat, sinds vorige maand is er een betere versie van Seven Samurai in R4/Australia verschenen.

De Criterion-versie heeft op onderdelen een n.m.m. slechtere transfer van video en geluid, maar heeft wel een commentaarspoor. De R4/AU heeft naast het originele mono ook een DD5.1 bewerking (klonk heel goed).

Heb beiden, maar voor de film kijk ik nu liever de ozzie-versie.

Mijn keuze voor R4 is EzyDVDhttp://www.ezydvd.com.au/, maar er zullen ongetwijfeld nog meer handelaren zijn.

Mijn Criterions: Brazil; Chasing Amy; Complete Monterey festival; Discrete Charm of the Bourgoisie; Fear and Loathing...; The hidden fortress; M. Hulot's holiday; Mon Oncle; Monty Python's life of Brian; Peeping Tom; Rashomon; The night porter; Rififi; Robocop; The Rock; The Royal Tenenbaums; Rules of the game; Samurai 1,2,3; Seven Samurai; Time Bandits; Yojimbo.

Criterion-titels op andere labels: The killer; This is spinal tap; Silence of the lamds, Salo, Armageddon; Charade; Do the right thing; Spartacus; Mona Lisa; Traffic

Verontschuldingen voor het niet gebruiken van de VO filmtitels. :oops:

Herjan
15-03-2004, 19:54
Ik ben zo langzamerhand wel nieuwsgierig naar criterions en wil eigenlijk The Rock wel eens gaan aanschaffen, maar is zo'n criterion z'n geld wel waard? En met name dan in dit geval The Rock? Voor 10 euro minder heb ik de normale 2-disc editie...

Micoom
15-03-2004, 20:20
Ik ben zo langzamerhand wel nieuwsgierig naar criterions en wil eigenlijk The Rock wel eens gaan aanschaffen, maar is zo'n criterion z'n geld wel waard? En met name dan in dit geval The Rock? Voor 10 euro minder heb ik de normale 2-disc editie...

Nee voor the Rock is het het zeker niet waard. Die "normale"2 disc SE is precies dezelfde versie. de regio 2 UK dan wel te verstaan. Die heeft ook Engels DTS, in tegenstelling tot de nl release die heeft Frans DTS :x Ik heb die engelse :)

Coen P.
16-03-2004, 09:29
ikzelf beschik over de criterions spartacus & the third man.

met name spartacus is een juweeltje. Het beeld en het geluid zijn echt erg mooi.

Ik vroeg me alleen af of er iemand is die de criterion insomnia heeft. Zo ja zou hij / zij mij kunnen vertellen of het wat is?

gr. Coen

Herjan
16-03-2004, 13:42
Ik ben zo langzamerhand wel nieuwsgierig naar criterions en wil eigenlijk The Rock wel eens gaan aanschaffen, maar is zo'n criterion z'n geld wel waard? En met name dan in dit geval The Rock? Voor 10 euro minder heb ik de normale 2-disc editie...
Nee voor the Rock is het het zeker niet waard. Die "normale"2 disc SE is precies dezelfde versie. de regio 2 UK dan wel te verstaan. Die heeft ook Engels DTS, in tegenstelling tot de nl release die heeft Frans DTS :x Ik heb die engelse :)
Bedankt voor je reactie. Ik heb dus maar voor 9 euro (leek me wel een goede prijs) de UK versie 2 disc gekocht.

matthe
16-03-2004, 15:49
Uhhh wat zijn dat ?

Coen Vermeer
16-03-2004, 16:00
Uhhh wat zijn dat ?

je kan het topic ook doorlzen misschien een idee? Of kijk eens naar www.criterioncollection.com. Begrijp je het nog steeds niet ga dan naar Torque een heel erg coole film.

chaos
16-03-2004, 19:40
Uhhh wat zijn dat ?

je kan het topic ook doorlzen misschien een idee? Of kijk eens naar www.criterioncollection.com. Begrijp je het nog steeds niet ga dan naar Torque een heel erg coole film.

Haha :lol:

/on topic: is iemand die CC's wel eens in NL of op een NL site tegengekomen :??

Prekip
16-03-2004, 19:50
www.cdwow.nl
www.boudisque.nl (duur)
en enkele op www.rodirect.nl (duur)

tolpol
19-03-2004, 13:32
Als het je om de film zèlf gaat, sinds vorige maand is er een betere versie van Seven Samurai in R4/Australia verschenen.

De Criterion-versie heeft op onderdelen een n.m.m. slechtere transfer van video en geluid, maar heeft wel een commentaarspoor. De R4/AU heeft naast het originele mono ook een DD5.1 bewerking (klonk heel goed).



Als je hier kijkt naar een vergelijking tussen de twee:
http://207.136.67.23/film/DVDCompare2/sevensamurai.htm
dan lijkt me dat de Criterion uitgave nog steeds beter is van beeldkwaliteit.

Mijn Criterions btw:

Amarcord
Beastie Boys: Video Anthology
In the Mood for Love
Il Posto
Seven Samurai
Spartacus

Niet bijster veel - maar soit.

sander_kok
22-03-2004, 18:56
Ik ben zelf in het bezit van 3 Criterions:

Chasing Amy
Night And fog
The Royal Tenenbaums

Ben zeker van plan er meer aan te schaffen....

theThinWhiteDuke
28-03-2004, 15:20
Mijn Criterions dan maar even:

-Robocop
-Silence of the Lambs
-Chasing Amy
-the Rock
-Traffic
-Armageddon
-Fear & Loathing in Las Vegas

Naar mijn mening is er op dit moment helaas geen andere film die ik zou willen.
Hopelijk gaat dit snel veranderen want met name de covers zien er steeds erg fraai uit!

cosaBlaze
03-04-2004, 19:18
Ik ben van plan om binnenkort the killer criterion te kopen. Ik zat te denken om hem dan op ebay te kopen, maar ik wil natuurlijk dan wel een echte en niet zo'n aziatische kopie. Klopt het dat als er zo'n witte ring in het midden van de dvd zit dat ie orgineel is?
Wat is een beetje een richtprijs voor The Killer? Soms zie ik namelijk dat ze er meer als 400 dollar voor bieden en soms gaat ie voor minder dan 150 naar een winnaar.

theThinWhiteDuke
03-04-2004, 19:38
Naar mijn mening is er op dit moment helaas geen andere film die ik zou willen.
Hopelijk gaat dit snel veranderen want met name de covers zien er steeds erg fraai uit!
Foute uitspraak van me.....ik had the Last Temptation of Christ niet gezien! :oops: :oops:
Gelijk vandaag in bestelling gegooid.

theThinWhiteDuke
03-04-2004, 19:40
Ik ben van plan om binnenkort the killer criterion te kopen. Ik zat te denken om hem dan op ebay te kopen, maar ik wil natuurlijk dan wel een echte en niet zo'n aziatische kopie. Klopt het dat als er zo'n witte ring in het midden van de dvd zit dat ie orgineel is?
Wat is een beetje een richtprijs voor The Killer? Soms zie ik namelijk dat ze er meer als 400 dollar voor bieden en soms gaat ie voor minder dan 150 naar een winnaar.
Ik heb begrepen dat er 2 versies van zijn: een met 5.1 geluid, en een met 2.0.
Misschien is t dat?

John Sital
03-04-2004, 21:40
ik heb hard boiled criterion te koop staan :wink: