PDA

Bekijk de volledige versie : The Inside Man - Spike Lee



spielberg_rules
24-06-2005, 10:27
De nieuwe van Spike Lee, met een interessant onderwerp (hoe kan het ook anders bij Lee) en een GEWELDIGE cast. Volgens mij wordt dit één van de sterkste ensembles die ooit op een scherm te zien is geweest. Kan nu al niet meer wachten....


http://www.imdb.com/title/tt0454848/fullcredits

BlackFilm.com reports that Chiwetel Ejiofor, Christopher Plummer, Peter Gerety, Peter Frechette, Jason Manuel Olazabal, Darryl 'Chill" Mitchell and Ashlie Atkinson have joined the cast of director Spike Lee's The Inside Man.

They join Denzel Washington, Clive Owen, Jodie Foster and Willem Dafoe in the drama which pits a cop against a clever bank robber who's trying to pull off the perfect heist and finds himself in the middle of a hostage situation.

The studio targeting a March 24 release date for the film.

-> Daar komt ook nog Eli Wallach bij. Dit moet wel een topper worden.

Dennis Kuijper
24-06-2005, 10:39
Ben benieuwd,Lee maakt altijd wel films die mij meestal wel kunnen boeien.De cast is ook zeker niet verkeerd.

Cupido
24-06-2005, 13:24
Jups, zeer belovende cast!! :shock:

Z-Man
24-06-2005, 15:55
Fantastische cast en een fantastische regisseur!! Veel van Spike Lee's onderschatte films behoren tot mn favoriete films (b.v. Summer Of Sam, 25th Hour en Clockers) maar ook zijn wel op waarde geschatte films zoals Malcolm X en Do The Right Thing zijn super dus ik kan echt niet wachten op deze film!

Jibbe Stuijts
12-12-2005, 09:29
nieuwe trailer te zien :

http://www.apple.com/trailers/universal/insideman/trailer/

Ziet er veelbelovend uit en echt een rol voor Denzel Washington. Toevoeging van Jodie Foster is ook perfect. Blij dat ze weer eens een paar films meepakt.

Filmfan
24-12-2005, 17:30
Goede cast zeg... Hopen maar dat een leuke film wordt, maar dat zal wel goedkomen :wink:

YAH87
23-03-2006, 15:40
Komt dus vandaag uit deze film.
Heb de reclame op tv gezien en zag er wel erg goed uit en de cast is natuurlijk ijzersterk.
Is wel een bioscoopbezoekje waard lijkt me. :)

Bladerunner
24-03-2006, 18:47
Bijnzonder sterke film :D recensie (http://www.marceljoosse.nl) Spike Lee komt eens eventjes supersterk terug na een wat mindere periode!

Philippe
25-03-2006, 17:23
Ben erg benieuwd naar deze film, met Denzel Washington in de cast kan het natuurlijk nooit fout lopen.

Pascal Barroso
26-03-2006, 00:44
Vond dit een goeie film. Geen standaard bankoverval plot waardoor je geboeid bleef kijken.

En prima acteerwerk ook van de cast wat te verwachten was met die namen. Clive Owen is 8)

martini
26-03-2006, 15:23
Goeie film. Heb me geen moment verveeld. Zeker Denzel Washington is speelt weer een goeie rol.

Rogier Burghout
26-03-2006, 17:44
Had deze ook in de sneak en heb me zeker goed vermaakt. Clive Owen speelt erg goed en Denzel Washington stelt eigenlijk nooit teleur. Zelf de bijrollen waren top: Christopher Plummer, Willem Dafoe en Jodie Foster. Niet elke regisseur weet zoveel sterren in te zetten zonder dat een film Ocean's 12-achtige taferelen krijgt. Echt super!

Dennis Oosterhuis
26-03-2006, 19:25
Vette cast, uitstekende regisseur, m.a.w. lamakomuh! :D

LuxXxie
13-04-2006, 18:23
De begin tune van de film "chaiyya chaiyya" is afkomstig uit een Indiase (Bollywood) film genaamd "Dil Se"

Grappig om dit te zien en te horen in een film als deze :D

Dennis Kuijper
13-04-2006, 19:07
Goede film die op een mooie manier wordt verteld,zodat je de hele film met vragen blijft zitten die Lee op een mooi en niet te moeilijke manier beantwoord als de film zich verder ontvouwt,alleen had ik wel een vermoeden soms hoe het zou gaan lopen.De film laat mooi zien waar hebzucht toe kan lijden en wat het doet met je geweten.Spannende en verrassende triller met mooie rol van Washington en prachtige bijrollen van Plummer,Dafoe en Foster.8-/10

martini
17-04-2006, 15:00
De begin tune van de film "chaiyya chaiyya" is afkomstig uit een Indiase (Bollywood) film genaamd "Dil Se"

Grappig om dit te zien en te horen in een film als deze :D

Bedankt. Vond het een leuk lied, maar kon m niet vinden.

spielberg_rules
30-04-2006, 00:47
Inside Man - Spike Lee (2006)

Pretentieloos entertainment van Spike Lee, en zolang het pretentieloos blijft, is een dergelijke film van tijd tot tijd hoogst amusant. Vanuit auteursperspectief is Lee's eerste blockbuster een minder gelukkige keuze, maar dat mag de ruimschoots aanwezige pret natuurlijk niet bederven. Lee's visuele stijl is als vanouds uitstekend, het verhaaltje zit leuk in elkaar, de dialogen zijn lekker scherp en de charismatische cast geniet zichtbaar van het onderlinge vuurwerk. Plezier is dan ook het beste woord om deze film te omschrijven: de makers moeten veel plezier hebben gehad bij het maken van de prent, en bezorgen ons als kijker eveneens een aangenaam avondje. Critici prezen Lee voor het aanbrengen van zijn 'bekende thema's' in deze blockbuster, maar dat vind ik toch iets te overdreven. Lee raakt ze slechts vluchtig aan, en ik denk dat ze ook al in het scenario aanwezig waren. Een ander cineast had dergelijke vluchtige en vrij voorspelbare bemerkingen waarschijnlijk ook wel in de film opgenomen. De uiteindelijke climax/boodschap is zelfs vrij voorspelbaar, moralistisch en simplistisch zwart-wit voor 'a Spike Lee Joint'. Maar goed, Lee slaagt met een voor het genre puike regie uitstekend in zijn opzet, en bezorgt ons twee uur lang heerlijk, pretentieloos entertainment. En dat mag ook wel een keertje...

7/10

erin
30-04-2006, 02:16
Inside Man - Spike Lee (2006)

Pretentieloos entertainment van Spike Lee, en zolang het pretentieloos blijft, is een dergelijke film van tijd tot tijd hoogst amusant. Vanuit auteursperspectief is Lee's eerste blockbuster een minder gelukkige keuze, maar dat mag de ruimschoots aanwezige pret natuurlijk niet bederven. Lee's visuele stijl is als vanouds uitstekend, het verhaaltje zit leuk in elkaar, de dialogen zijn lekker scherp en de charismatische cast geniet zichtbaar van het onderlinge vuurwerk. Plezier is dan ook het beste woord om deze film te omschrijven: de makers moeten veel plezier hebben gehad bij het maken van de prent, en bezorgen ons als kijker eveneens een aangenaam avondje. Critici prezen Lee voor het aanbrengen van zijn 'bekende thema's' in deze blockbuster, maar dat vind ik toch iets te overdreven. Lee raakt ze slechts vluchtig aan, en ik denk dat ze ook al in het scenario aanwezig waren. Een ander cineast had dergelijke vluchtige en vrij voorspelbare bemerkingen waarschijnlijk ook wel in de film opgenomen. De uiteindelijke climax/boodschap is zelfs vrij voorspelbaar, moralistisch en simplistisch zwart-wit voor 'a Spike Lee Joint'. Maar goed, Lee slaagt met een voor het genre puike regie uitstekend in zijn opzet, en bezorgt ons twee uur lang heerlijk, pretentieloos entertainment. En dat mag ook wel een keertje...

7/10

Couldn't agree more with this review (I can read Dutch... but don't feel comfortable writing it yet... bear with me :) ). Saw it just before I left California and will definitely pick it up on dvd when it comes out.

rkrijger
07-05-2006, 20:14
Afgelopen weekend deze film in de bios gezien. Waar het overigens druk was, deze film was nagenoeg uitverkocht.

Mooie film. Ik had 1 opmerkinkje: die [spoiler:462a75a2ca]allereerste gijzelaar die uit de bank kwam, waarom vertelde hij niet dat de gijzelnemers iedereen had opgedragen zich te verkleden[/spoiler:462a75a2ca] als zij?

Maar, ik heb me prima vermaakt. Mooi plot, goeie cast!!!

misterfun
14-05-2006, 08:50
vraagje.....

[spoiler:62c9144cac]waaom wordt er in dat magazijntje een gat gegraveb baar die wc leidingen...?[/spoiler:62c9144cac]

[spoiler:62c9144cac]en wel vaag dat denzel ineens zo'n aha moment had op het laatst als ie die diamant in z'n hand heeft van o hij is tegen me aangelopen[/spoiler:62c9144cac]

Pascal Barroso
14-05-2006, 12:53
vraagje.....

[spoiler:3cecf7f842]waaom wordt er in dat magazijntje een gat gegraveb baar die wc leidingen...?[/spoiler:3cecf7f842]

[spoiler:3cecf7f842] Daar kon Clive Owen z'n karakter zijn behoefte doen in de week dat hij opgesloten zat daar [/spoiler:3cecf7f842]

misterfun
14-05-2006, 20:27
thx Pascal B. vrij logisch ja.

Frank
05-07-2006, 18:57
Inside Man verschijnt op 8 augustus in Amerika op DVD. Op 31 juli verschijnt de DVD, voorzien van Nederlandse ondertitels, in Engeland op DVD. Op 31 augustus is Nederland aan de beurt. Aangezien de Engelse release Nederlandse ondertitels bevat zal de Nederlandse release hetzelfde zijn als de Engelse.

De Europese release moet het trouwens zonder de volgende extra's doen die natuurlijk wel op de Amerikaanse release terug te vinden zijn:

- 5 Deleted Scenes
- The Making of Inside Man
- Number 4
- Feature Commentary with Director Spike Lee

Niet veel extra's, maar toch. We worden weer eens benadeelt door Universal die zich de laatste tijd van zijn slechte kant laat zien (alleen een 1-DVD van Munich en Jarhead bijvoorbeeld).

Bron: www.dvdtimes.co.uk.

Jeroen D
16-08-2006, 17:18
Deze film viel me erg tegen.
- Denzil Washington speelt zijn rol goed maar het is allemaal wel erg automatisch piloot werk wat hij doet.
- Clive Owen speelt echt te gek, zijn uitstraling is eigenlijk al genoeg.
- Het zwakke punt van deze film is gewoon het verhaal. Het begint goed en word eigenlijk steeds zwakker. De film wekt vanaf het eerste moment de indruk dat de bankrovers iets geniaals van plan zijn en dat de ontknoping van de film iets heel bijzonders is. Maar na 2 uur valt dat vies tegen en de film eindigt met een sisser.

Leuke film om een keer te zien maar 1 x is genoeg. Deze film is gewoon te 'gewoon' om op te vallen tussen al die releases.
6.5/10

Wouter van Dis
16-08-2006, 18:21
De film laatst op dvd gezien en was echt aangenaam verrast. Het was niet de Spike Lee joint die ik verwachtte maar proefde toch hier en daar wat vleugjes van thema's die Spike nooit ongemoeid laat. Ik vond het verhaal erg leuk, uiteindelijk niet heel gecompliceerd, maar zeker de moeite waard. Het einde van denzel was dan weer niet helemaal ok, maar dat deed de pret niet derven.

8/10

martini
17-08-2006, 17:04
Erg goeie film. Alleen een bagger dvd. Geen dts en geen extra's

Rotterdam5314
20-08-2006, 10:26
Deze film viel me erg tegen.
- Denzil Washington speelt zijn rol goed maar het is allemaal wel erg automatisch piloot werk wat hij doet.
- Clive Owen speelt echt te gek, zijn uitstraling is eigenlijk al genoeg.
- Het zwakke punt van deze film is gewoon het verhaal. Het begint goed en word eigenlijk steeds zwakker. De film wekt vanaf het eerste moment de indruk dat de bankrovers iets geniaals van plan zijn en dat de ontknoping van de film iets heel bijzonders is. Maar na 2 uur valt dat vies tegen en de film eindigt met een sisser.

Leuke film om een keer te zien maar 1 x is genoeg. Deze film is gewoon te 'gewoon' om op te vallen tussen al die releases.
6.5/10

Goed gezegd, ik sluit me er volledig bij aan
Je verwacht echt een spectaculair einde maar dat valt idd vies tegen

Bubba
20-08-2006, 11:02
Ik vond het ook een leuke film, maar geen DVD koopfilm voor mij. 1 keer is genoeg :)

Tim k
05-02-2008, 17:37
Net gezien en ik zal hem zeker nog een keer bekijken. Vooral vanwege de dialogen die erg humorvol en goed verzorgd waren. 75 / 100.