PDA

Bekijk de volledige versie : Top 3 meest ondergewaardeerde films



Kornuit
24-06-2005, 20:59
Wat vinden jullie de meest ondergewaardeerde films. Gooi er een top 3 meest overgewaardeerde films naast als je er gelukkig van wordt.

Waarschijnlijk is het beter om alle niet-engelstalige films uit te sluiten want anders is er geen beginnen aan.


Ik zeg:
Equilibrium
Fistful Of Dynamite
The Mothman Prophecies

Misschien een "eervolle" vermelding voor Man on Fire, die wat te vaak als standaard actiefilm wordt gezien.

Overgewaardeerd:
Lotr triology
O Brother, were art thou?
se7en

BrianB
24-06-2005, 22:29
Misschien ook handig om een toelichting te geven waarom jij die films onder- of overgewaardeerd vind.
Ondergewaardeerd vind ik in ieder geval:
Pay it Forward.
Ik vind het een erg goede film, iedereen vind het een slecht drama.
Titanic.
Afgezien van de hype die er toen om heen hing, vind nu iedereen het bijna de slechtste film ooit gemaakt. Ik blijf het een geweldige film vinden, en stoor mij dan ook totaal niet aan de romantiek in het eerste gedeelte.
Eyes Wide Shut.
Deze laatste Kubrick werd vooral als saai en te lang ervaren. Ik ben van mening dat ie helemaal niet saai is, en een geweldige sfeer heeft.

overgewaardeerd:
Quentin Tarantino en zijn films.
Ik zeg niet dat zijn films slecht zijn. Pulp Fiction vond ik wel goed, alleen niet het meesterwerk dat velen zeggen dat het is. Ook Tarantino tot de beste regisseur aller tijden dopen is een beetje overdreven na een paar films gemaakt te hebben - waarvan er twee eigenlijk echt de moeite waren.

Lex v/d Moolen
24-06-2005, 22:36
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=5806