PDA

Bekijk de volledige versie : DVD en speler worden heeel heet



Alexander D
25-06-2005, 15:51
Mijn Onkyo DV-S757 wordt heel heet na wat langer gebruik.

De speler staat bovenop mijn receiver met daartussen van die trillingsdoppen die ik daar behalve voor de trillingen ook geplaatst heb om extra ruimte voor koeling te krijgen. Dit alles staat dan weer midden in een kast met daarboven nog zo'n 7 centimeter ruimte en links en rechts zo'n 25 centimeter ruimte.

Het opvallende is dat niet de versterker maar de speler heet wordt, te heet zelfs. De extended versie van LoTR film kon ik in de winter kijken maar iedere keer met tussenstop omdat de speler dan door oververhitting de disk eruit gooit. Gistereavond stopte de speler door oververhitting al na een uur.

De dvd zelf wordt heel heet maar ook de dvdspeler wordt voornamelijk in het midden aan de onderkant bijzonder heet. Heeft iemand een idee waar dit door kan komen?

Dit is ie:

http://www.hnny.nl/archief_onkyo/dvd-spelers/dv-s757.html

Thanks!

Arnold van Oostrum
25-06-2005, 19:15
Aangezien warme lucht stijgt, krijgt je DVD speler dus alle warmte van de AV-receiver te verwerken. Met dit warme weer koelt de apparatuur nauwelijks waardoor de temp. nog eens extra stijgt.

Mijn advies: plaats nooit een apparaat bovenop een versterker of receiver. Dat is beter voor de warmte afvoer en daarmee het apparaat zelf.

Indien mogelijk kun je beter speler en receiver omdraaien, al is 7 cm ruimte aan de bovenzijde niet veel.

Ik mag hopen dat de kast aan de achterzijde ook gewoon open is, zodat er tenminste wat luchtstroming kan plaats vinden.
Een actieve ventilator erbij plaats kan in jouw geval geen kwaad. Of je kast anders gaan indelen, zodat de warmte beter afgevoerd kan worden.

Herjan
25-06-2005, 20:05
Ik vermoed hetzelfde als Arnold. Ik denk dat het de combinatie is van de warmte van de receiver en een tekort aan luchtcirculatie. De lucht rondom je apparatuur kan waarschijnlijk niet weg, waardoor de warmte zich ophoopt. Zet de DVD-speler eens buiten de kast. Of op zijn minst: zorg dat de achterkant open is en vrij staat van de muur.

Johan van den D.
26-06-2005, 08:23
Ik denk dat het hier iets verder gaat dan de genoemde luchtstromings problemen.
Er is welliswaar niet al teveel vrije ruimte rondom de speler maar het moet voldoende zijn.
Dit is dus maar een gedeelte van het probleem.
Ik denk dat het probleem bij/in de speler zelf zit en zou eens contact opnemen met een Onkyo dealer danwel direct een importeur en deze vraag voorleggen.
Dit omdat ik van je begrijp dat het om extreme hitte gaat en het ook in de koudere maanden voorkomt.
Je kan tuurlijk eerst eens proberen om de speler vrij te zetten maar hier is meer aan de hand.
Heeft ie dit al vanaf het begin gedaan ?

Wel mooie speler overigens. :wink:

Alexander D
26-06-2005, 11:25
In den beginne stond de speler naast de receiver om juist deze problemen te voorkomen. Dat zag er helaas niet uit. Vandaar met de dempers voor extra ruimte en dus koeling de speler op de receiver geplaatst. Daar waren de eerste twee jaren geen problemen maar ik merk dat het langzaam erger wordt.

Bovenruimte is 10 centimeter en de kast is achter open dus ventilatie zou voldoende moeten zijn. De receiver geeft bijna geen warmte af. Die voelt amper lauw na langdurig spelen. Dat kan dus nooit (denk ik.... :confused: ) de reden zijn dat de speler zo heet wordt. De speler wordt ook enkel aan de onderkant en onder aan de voorkant zo heet, de 'open' bovenkant waardoor de warmte afgevoerd zou moeten worden is dan ook niet echt warm.

Ik ga maar eens contact opnemen met de dealer en hnny (importeur) want ik hoop toch wat langer dan 3,5 jaar van een 1700 euri kostende speler te kunnen genieten.

In ieder geval dank voor de reacties en mochten er nog ingevingen zijn hoor ik het graag....

Groeten

Johan van den D.
26-06-2005, 11:42
Het probleem zit duielijk in de speler zelf.
Denk aan bijvoorbeeld teveel hitte van de laser of dat soort dingen.
Omdat jezelf al zeg dat het langzaam steeds erger wordt direct even stappen ondernemen voordat zo,n prachtige speler helemaal kapot is.

Alexander D
01-07-2005, 08:56
M'n dealer weet niet wat het probleem is.

Vandaag wordt de speler opgestuurd naar de importeur. Balen, dat gaat weer weken duren. :cry: :cry:

Nog meer balen: tijdelijke speler opgehaald!!!! Onkyo DV-SP402E. Wat een verschil zeg. :?

Alexander D
29-07-2005, 17:16
Hij is weer terug!!! :lol: 8) :lol:

Werkt weer als een tierelier. Nada aan onkosten. Dat is nog eens service van Van Beeck uit Helmond voor een speler die al 1,5 jaar uit de garantie is. :wink:

Johan van den D.
29-07-2005, 18:40
Absoluut.

Alexander D
29-07-2005, 21:21
Hij is weer terug!!! :lol: 8) :lol:

Werkt weer als een tierelier. Nada aan onkosten. Dat is nog eens service van Van Beeck uit Helmond voor een speler die al 1,5 jaar uit de garantie is. :wink:

:evil: En nu heb ik net m'n fronts ook nog verkocht dus heb ik welgeteld nul speakers om van te genieten.

Hmm, HT of stereo..... :mrgreen:

Johan van den D.
29-07-2005, 21:32
Dat brengt mogelijkheden.

Ago
29-07-2005, 22:01
wat?! die pied pipers kunnen slijten aan een arme drommel? :twisted:

nee hoor, geintje, die gaat daar heel veel plezier aan beleven.

en jij ook met je nieuwe spul, ben benieuwd wanneer je ze binnen hebt :wink:

Alexander D
29-07-2005, 22:07
wat?! die pied pipers kunnen slijten aan een arme drommel? :twisted:

nee hoor, geintje, die gaat daar heel veel plezier aan beleven.

en jij ook met je nieuwe spul, ben benieuwd wanneer je ze binnen hebt :wink:

Dat nieuw spul moet ik nog uit gaan zoeken. Quads staan hoog op het lijstje. Monitor Audio RS1 ook maar daar heeft nog niemand ervaring mee en zijn lastig verkrijgbaar.

Die PP koper was blij. Speakers bleken 3/4 jaar jonger te zijn.

Ago
29-07-2005, 22:10
wat?! die pied pipers kunnen slijten aan een arme drommel? :twisted:

nee hoor, geintje, die gaat daar heel veel plezier aan beleven.

en jij ook met je nieuwe spul, ben benieuwd wanneer je ze binnen hebt :wink:

Dat nieuw spul moet ik nog uit gaan zoeken. Quads staan hoog op het lijstje. Monitor Audio RS1 ook maar daar heeft nog niemand ervaring mee en zijn lastig verkrijgbaar.

Die PP koper was blij. Speakers bleken 3/4 jaar jonger te zijn.

een kwart jaar of 3 à 4 jaar? :wink:

niemand ervaring mee? maar vind je ze zelf beter klinken dan de quads??

Alexander D
30-07-2005, 08:38
wat?! die pied pipers kunnen slijten aan een arme drommel? :twisted:

nee hoor, geintje, die gaat daar heel veel plezier aan beleven.

en jij ook met je nieuwe spul, ben benieuwd wanneer je ze binnen hebt :wink:

Dat nieuw spul moet ik nog uit gaan zoeken. Quads staan hoog op het lijstje. Monitor Audio RS1 ook maar daar heeft nog niemand ervaring mee en zijn lastig verkrijgbaar.

Die PP koper was blij. Speakers bleken 3/4 jaar jonger te zijn.

een kwart jaar of 3 à 4 jaar? :wink:

niemand ervaring mee? maar vind je ze zelf beter klinken dan de quads??

0,75 jaar :wink:
Ik heb ze nog niet gehoord, kan geen dealer vinden die ze heeft staan. Vandaar misschien dat niemand ze goed beluisterd heeft.

Ago
30-07-2005, 09:56
wat?! die pied pipers kunnen slijten aan een arme drommel? :twisted:

nee hoor, geintje, die gaat daar heel veel plezier aan beleven.

en jij ook met je nieuwe spul, ben benieuwd wanneer je ze binnen hebt :wink:

Dat nieuw spul moet ik nog uit gaan zoeken. Quads staan hoog op het lijstje. Monitor Audio RS1 ook maar daar heeft nog niemand ervaring mee en zijn lastig verkrijgbaar.

Die PP koper was blij. Speakers bleken 3/4 jaar jonger te zijn.

een kwart jaar of 3 à 4 jaar? :wink:

niemand ervaring mee? maar vind je ze zelf beter klinken dan de quads??

0,75 jaar :wink:
Ik heb ze nog niet gehoord, kan geen dealer vinden die ze heeft staan. Vandaar misschien dat niemand ze goed beluisterd heeft.

ik zei een kwart maar bedoelde natuurlijk drie kwart :oops: :oops:
kun je ze in België of Duitsland beluisteren? (toch handig als je in Eindhoven woont :wink: )

Alexander D
02-08-2005, 08:52
Hij is weer terug!!! :lol: 8) :lol:

Werkt weer als een tierelier. Nada aan onkosten. Dat is nog eens service van Van Beeck uit Helmond voor een speler die al 1,5 jaar uit de garantie is. :wink:

:!: :!: CORRECTIE :!: :!:

De speler wordt nu inderdaad niet meer warm... Na toevalstreffer dat hij het eerste cd'tje met 1 hapering begon af te spelen blijkt nu dat hij helemaal geen dvd's meer pakt. Tja, dan is het warm worden wel voorbij :evil: .
Dealer was gisteren gesloten dus naar importeur gebeld, daar was volgens de dealer de speler geweest ter reparatie. Hoofd TD gesproken. "nee, niet zo'n speler gezien" Wat is het serienummer? "Nee, echt niet hier gehad".
Daarom wil ik Van Beeck alsnog voordragen voor De Loden Eikel, de koude douche en wat er nog meer mogelijk is.