PDA

Bekijk de volledige versie : Wie heeft er zelf wel eens een computerspel gemaakt?



FredKroket
25-06-2005, 19:32
Wie heeft er hier zelf wel eens eigen computerspel gemaakt? Ik heb eens 3 á 4 jaar terug (toen ik nog tijd over had) 2 kleine spelletjes gemaakt, met het programma The Games Factory. Zelfs een website erover gemaakt, maar na een tijdje was ik er flauw van en de site offline eraf gehaald.

Maar het grappige is, mijn spelletjes blijven rondzwerven op het internet en met een beetje googlen heb ik ze weer terug gevonden. Het valt me op dat het het veel tjechische sites zijn! Maar ik heb zelfs een Nederlandse site gevonden waar een spelletje op staat. Hieronder staan de links (met screenshots):

Tentacle Island (een adventure)
http://plnehry.idnes.cz/arkady/tentacleisland.html [tjechische site]
http://members.lycos.nl/maartfordan/links7.html [nederlandse site, scroll helemaal naar onderen]
En een walkthrough van een één of ander Duitser:
http://gamesurf.tiscali.de/spielewiese/loesungen/tentacleisland.shtml

LucasArts Fighters (een vechtspel)
http://freehry.doupe.cz/index.php?gid=418 [tjechische site]


Een paar opmerkingen:
- De spelletjes zijn beide gebaseerd op karakters en achtergronden van oude LucasArts adventure-spellen.
- De spelletjes refereren steeds naar de oude homepage, maar daar staat dus niks zinnigs meer op. Het email-adres heb ik ook nog, maar daar heb ik al zo lang niet meer opgekeken, dat ik hem opnieuw heb moeten registreren ;)
- Mijn naam bij de spellen is "Ferdy G.". Vanwege de waarde die ik hecht aan mijn anonimiteit heb ik nooit mijn volledige naam erbij gezet.

Tenslotte, de spelletjes stellen niet zo veel voor, dus verwacht er niet te veel van.

Sneaker
25-06-2005, 22:22
Die adventure is erg vermakelijk. Vooral ook omdat ik van adventures houdt. Kort maar vermakelijk.

Ikzelf heb geen echte games gemaakt. Ik heb wel een scenario gemaakt van drie levels voor Star Craft. Met zelf ingesproken teksten en verhaal lijn en dergelijke. Heb zelf ook wat dingen in Flash gemaakt. Voor een school project een paar kleurplaten en een getallenslag (zie www.portfolio-pe.tk - Groepsopdrachten (pagina 2) >> Project 78. De site www.koningvandejungle.tk doet het niet, maar de slang en kleurplaten zijn wel direct te spelen via de gelijknamige kopjes.)

Ben zelf ook bezig met een Flash adventure maar ik heb jammer genoeg geen tijd nu met mijn drukke stage en ook omdat ik meer actionscript wilt leren. Maar het is in principe wel iets wat ik later graag zou willen doen.

FredKroket
27-06-2005, 09:03
Tof dat je hem even geprobeerd hebt! Sommige puzzels vind ik zelf nogal onlogisch...

Verder niemand hier die eens een keer wat gemaakt heeft?

Mark de Jong
27-06-2005, 09:55
Vervolg op de open-source DOS Mario. Qua stijl exact hetzelfde als de Mario games dus niet die flauwe Flash games en al, gewoon een lekkere sidescroller. Heb het nog over de originele versie hier, niet over m'n eigenste. Heb geen flauw idee wat andere mensen er namelijk over zouden vinden.
Maar goed, nooit afgemaakt helaas. Er zaten wel nieuwe characters in en compleet nieuwe, langere levels. Heb ook nog geprobeerd boss fights te implementeren, maar dat ging helaas niet al te makkelijk en heb het project na korte tijd ook maar gestaakt... Toch zonde als ik er achteraf over nadenk... Maar goed...

En een kort demo level in Max Payne trouwens, met het programma dat ze toen beschikbaar hadden gesteld. Daar kon je makkelijk en snel (leuke) dingen mee doen. Wel afgemaakt, echter nooit gepubliceerd op het Internet.

Ramon van Dam
27-06-2005, 16:23
Best vaak, en met allerlei verschillende programma's (ook enkele compleet zelf geschreven in Q-Basic en C++). Erg leuk om te doen, ben nu de draad weer aan het oppikken om wat games te maken van enkele stripreeksen waar ik nu aan meewerk.

Henk van der Weerdt
27-06-2005, 17:32
in 91 en 92 wel eens wat text adventure's geschreven (was toen 12 ofzo... :shock: ). Daarna nooit meer iets mee gedaan.

Daarna een divers aantal Doom Levels gemaakt (waaronder uiteraard de school nagemaakt)

Op dit moment rustig wat betreft development :cry:

Weekstrom
27-06-2005, 18:17
In 88 en 89 in cobol op een Digtal mainframe. Geheel text based. Stuk of drie spellen als afstudeeropdracht. Zou niet meer weten waar ze over gingen....