PDA

Bekijk de volledige versie : Lord of the Rings op dvd



Franklin
16-02-2002, 18:25
Ik heb zojuist Lord of the Rings besteld op dvd. Nu weet ik dat deze film officieel nog niet uit is.
De dvd is widescreen, dolby 5.1 en heeft engelse, indonesische en thaise ondertiteling.
Hij is ook regio vrij maar dan wel ntsc.

Heeft iemand ervaring met dit soort dvd's?

Cenobite
16-02-2002, 21:30
Er is een grote kans ( 95% ) , dat dit een illegale DVD is van zeer twijfelachtige kwaliteit met chinese ondertitels. ik kom ze ook regelmatig tegen , omdat collega's ze uit China en Taiwan meenemen. De beeld en geluidskwaliteit zijn meestal heel treurig.

het beste is te wachten tot de ( 4 DVD ) collectors edition uitkomt in november , dan weet je zeker dat je perfecte kwaliteit hebt.

Franklin
17-02-2002, 09:16
Bedankt. Ik twijfelde al een hele tijd. Ik heb hem toch maar geannuleerd. Ze hadden hem nog niet opgestuurd. Wacht liever tot november dan maar.

martin_senders
18-02-2002, 21:16
In nederland komt de dvd van Lord of the rings al in September uit.
Deze dvd bevat ook het DTS soundtrack en wordt uitgebracht door A-video.


groeten:


martin senders

LordHades
20-02-2002, 20:19
Kennis van me heeft ook zo wazige dvd gekocht in beverwijk zwarte makrt maar goed ik wascht wel lekker op die versie in nov en ik koop die in sep komt ook :) ..

Dus nog ff geduild hebben

Tremor
22-02-2002, 19:48
het beste is te wachten tot de ( 4 DVD ) collectors edition uitkomt in november , dan weet je zeker dat je perfecte kwaliteit hebt.

Cool. waar heb je dat gelezen als ik vragen mag? Want dan wacht ik nog ff met de gewone DVD die in augustus in de winkel moet liggen

suyver
01-03-2002, 08:57
Wel even opletten. De (illegale!) SVCD versie van Lord of the Rings die je her en der kan kopen bestaat ook uit 4 discs. Dan natuurlijk wel SVCD's, zonder extra's, met slecht geluid, etc.

Gewoon even ter informatie.

-Freek.

Dunky
01-03-2002, 09:53
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik ook een paar van die DVD's heb en dat vaak het geluid erg slecht is maar er zaten er ook een paar goede bij.
Met name:

An American Werewolf in Paris Dolby Digital 5.1 4x3/1.85:1 lett ws
Childsplay 2 (THX) Dolby Digital Surround 16x9/1.78:1
Mimic 2: Hardshell Dolby Digital 5.1 Surround 16x9/1.85:1

En met toch wel zeer goede kwaliteit.

En er waren natuurlijk ook missers zoals:

Jurassic Park 3 Dolby Digital 5.1 Surround (zeer slecht) 4x3/1.85:1

suyver
01-03-2002, 12:02
Ook ik heb wel eens zo'n film bekeken (je kan ze downloaden, scheelt ook nog geld), maar het voelde toch niet helemaal lekker. Uiteindelijk is het natuurlijk diefstal...

-Freek.

arno
01-03-2002, 13:11
Ik heb hem in goede DIVX kwaliteit, en ach diefstal vind ik het niet...
-Keurig naar BIOS geweest
-Nog niet te koop / te huur
-Ik koop hem toch wel op DVD

s9538798
14-03-2002, 15:04
Wel, ik heb nu een week of drie de regiovrije DVD van LOTR en hij is best de moeite en het geld (€ 1,7) waard. De Dolby Digital track is ok. De twee trailers zijn van sublieme kwaliteit en waarschijnlijk is 1 van de Taxi 2 DVD gehaald.
Het is de New line Press DVD die in handen van de Chinezen is gekomen. 1-800 no copys verschijnt er af en toe in beeld maar ik ben niet ontevreden over deze DVD.

http://abacus.sj.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_6a694c81ec42ad9f9a7e166cd1/i-2.JPG

Het menu is wat simplistisch maar wel leuk gedaan met de muziek van Enya. Leuke bijkomstigheid is dat ik geen 4 CD's nodig heb om hem te kijken maar slechts 1.
Verder zijn er 18 hoofdstukken wat ook wel bijzonder is vergeleken met bootleg DVd's als Indiana Jones en Back To the Future of star Wars. Een ding blijft echter als een paal boven water staan:
Deze bootelgs zullen het echte materiaal nooit kunnen overstijgen. :D

Daniël R.
14-03-2002, 15:24
De versie die in November uit komt, duurt zelfs 30 minuten langer dan de versie die in Augustus op koop uitkomt.
Voor de rental wordt gehoopt op een Juni/Juli release.

M.G
14-03-2002, 16:08
De versie die in November uit komt, duurt zelfs 30 minuten langer dan de versie die in Augustus op koop uitkomt.
Voor de rental wordt gehoopt op een Juni/Juli release.


Komt deze 30 min. langer duurende film ook nog in de bios ?



Het menu is wat simplistisch maar wel leuk gedaan met de muziek van Enya. Leuke bijkomstigheid is dat ik geen 4 CD's nodig heb om hem te kijken maar slechts 1.

Je kunt ook hiervan de divx-rip downloaden die is 2cd's groot en behoorlijk goede kwaliteit.


Nog 1 vraagje: De dvd van lotr komt in augustus uit maar ik hoorde/las dat er een maand (of 2) later een special edition al uitkomt ?

std. kickass
16-03-2002, 16:29
M.G het downloaden van divx films is illegaal en het schaad de filmindustrie dus je kunt beter even wachten

xxxMaverick
16-03-2002, 17:25
ik heb hem in zeer goede kwaliteit op 2cd's........mensen met intresse moeten mailen, met hun bod ;)

Maar ik ben naar bios geweest en koop zeker ook de dvd's.......

M.G
17-03-2002, 14:14
M.G het downloaden van divx films is illegaal en het schaad de filmindustrie dus je kunt beter even wachten


Het schaad de industrie alleen als je de dvd niet koopt en zoals je vast wel weet is lotr nog niet op dvd te verkrijgen......

en ja ik ga hem ook op dvd kopen dus zolang is divx een prima oplossing.

Tommy Brok
17-03-2002, 14:19
Hey, de divx films die jullie downloaden! Kunnen jullie die ook op je dvd speler afspelen, want dat is bij super video cd wel het geval! De kwaliteit is beter dan divx maar niet net zo goed als dvd! Het hangt er tussenin! Ik heb tot nu toe alleen Jeepers Creepers op svcd, dus ik weet niet of dat bij alle svcd's is! Maar ik denk het wel! Ik weet niet waar je ze kunt downloaden maar ik kan er via een vriend van me aan komen! Dah is wel lekker!

Digger
17-03-2002, 15:33
Divx kun je niet op een stand-alone speler afspelen. Verder is SVCD misschien wel beter maar momenteel heb ik wel LOTR in divx met dolby digital (3 cd's). Dat heb ik liever dan de svcd versie (4 cd's) met slecht geluid.

Tommy Brok
17-03-2002, 15:51
Aha, ik wist niet dat de geluidskwaliteit slechter is! Ik heb zoiezo geen dolby surround stuff enzo! Op de pc wel maar geef toch de voorkeur om de voor de tv te gaan zitten!

Digger
17-03-2002, 15:58
Ik heb ook zeker de voorkeur voor de tv, maar ik heb dan ook een tv-out op mijn videokaart zitten, dan kan ik die film op mijn tv kijken.