PDA

Bekijk de volledige versie : Lord of War (2005)



jan_tran
01-07-2005, 16:59
Nieuwste film van Andrew Niccol, schrijver van The Truman Show en regisseur van Gattaca en S1mone. Cast bestaat onder andere uit Nicolas Cage, Ethan Hawke, Bridget Moynahan en Ian Holm. Plot klinkt naar mijn mening al veelbelovend:


Een wapenhandelaar (Cage) baant zich listig een weg, al kogels en verraders ontwijkend, naar de top van de wapenmarkt. Totdat hij een vijand ontmoet die hij nooit had verwacht: zijn eigen geweten. Een leven vol glamour, wapens en vrouwen is echter niet zo makkelijk achter je te laten. Vooral niet als iedereen, zelfs je vijanden willen dat je blijft.

Posters

http://img75.imageshack.us/img75/6278/lordofwarver26gk.jpg
http://img161.imageshack.us/img161/3893/229626zc.jpg
http://img130.imageshack.us/img130/3042/lordofwar0ef.jpg

Releasedatum in the US is 30 september.

spielberg_rules
01-07-2005, 17:09
Wow, klinkt inderdaad veelbelovend. Het lijkt wel alsof Hollywood weer in een opwaartse spiraal terecht is gekomen, maar laten we niet te vroeg juichen. Bovendien is een Amerikaanse film is niet per definitie Hollywood, maar er staan toch heel veel belovende films gepland met goede regisseur/cast/crew en deze komt er ook bij.

jan_tran
18-07-2005, 15:51
Prachtige nieuwe poster even toegevoegd, misschien wel dé meest originele poster van het jaar.

Jordy van Buel
18-07-2005, 16:03
Dit lijkt me toch wel een goede film te gaan worden, even de teaser afwachten ..

JohnDoe
18-07-2005, 20:14
Klinkt zeer veelbelovend!!! Deze ga ik dan ook goed in de gaten houden... En die posters zijn inderdaad ubercool :)

JohnDoe
19-07-2005, 09:49
Oe, op de officiele site staat de rating al:
Rated R for sadistic violence, strong mature content, language and drug use. 8) Ben benieuwd wat ze met sadistic violence bedoelen :lol:

Z-Man
19-07-2005, 11:01
Superposter!! Heeft het potentieel een van de betere films van dit jaar te worden......en de cast is ook erg cool.

1der
22-07-2005, 23:11
De poster is idd meesterlijk :wink: De briljante kop van Cage mooi vastgelegd. :)

Seth__Gekko
23-07-2005, 14:11
Woah mooie posters, nu maar afwachten.

Roland
29-07-2005, 09:08
trailer:

http://movies.yahoo.com/feature/lordofwar.html

Jordy van Buel
29-07-2005, 10:58
Ben er niet van onder de indruk eerlijk gezegd ..

spielberg_rules
30-07-2005, 09:18
Sterke regisseur+cast, interessant onderwerp, maar de trailer kon me nog niet geheel overtuigen. Volgens mij is de trailer gewoon te commercieel gemonteerd (nogal actiegericht), dus ik ga deze film zeker kijken.

Jordé den Tenter
30-07-2005, 12:29
YES! lijkt me echt weer zo'n oude wetse aktiefilm, á là de Rock, of Face Off.
Kijk zeker naar deze film uit!!!

Wav[e]
30-07-2005, 12:39
De poster is erg vet :). Van de trailer ben ik niet zo onder de indruk eerlijk gezegd. Lijkt toch vrij veel op een standaard actie film. Maar goed ik wacht wel op de eerste reacties.

spielberg_rules
30-07-2005, 12:55
YES! lijkt me echt weer zo'n oude wetse aktiefilm, á là de Rock, of Face Off.
Kijk zeker naar deze film uit!!!

Zo komt de trailer inderdaad over ja. Maar volgens mij is die trailer met opzet zo actiegericht (commercieel?) gemonteerd. Ik hoop/verwacht toch een interessantere film.

jan_tran
30-07-2005, 12:59
YES! lijkt me echt weer zo'n oude wetse aktiefilm, á là de Rock, of Face Off.
Kijk zeker naar deze film uit!!!

Zo komt de trailer inderdaad over ja. Maar volgens mij is die trailer met opzet zo actiegericht (commercieel?) gemonteerd. Ik hoop/verwacht toch een interessantere film.

Idd, gezien Niccol's eerdere werk verwacht ik niet gelijk een Face/Off, The Rock of Con Air, ook al doet de trailer je dat vermoeden. Toen ik de trailer voor S1mone het eerst zag dacht ik eerst dat het een komedie was, bleek toch meer een tragi-komedie/drama te zijn (niet dat ik hem dan slecht vond).

Bart de Rechter
01-09-2005, 13:44
Clips en TV-spots:
http://www.themoviebox.net/movies/2005/IJKLM/Lord-of-War/trailer.php
8)

deweb
02-09-2005, 20:31
Lijkt me een leuke film, beetje komedie, beetje actie en Nicolas Cage. Poster is gaaf, maar een beetje te creepy.

Grt. Deweb

Limmel
26-10-2005, 08:44
Inmiddels gezien in de Sneak Preview. Het is dus absoluut geen actiefilm ala The Rock of wat dan ook.

Het is een mix van komedie, actie en drama. De actiescenes overheersen niet. Absoluut een leuke film, die ook vrij lang duurt (tegen de 2 uur aan). Nicolas Cage past goed in zijn rol, alhoewel hij soms wel wat vreemt oogt (hij moet doorgaan voor Oekraïniër (hoe schrijf je dat :)), maar verder speelt hij acceptabel.

Leuke film om te zien, geen topper, maar absoluut leuk om te zien!

El-Jorge
26-10-2005, 10:48
Ik ben ook erg benieuwd naar deze film, helaas heb ik de laatste tijd weinig de tijd om naar de bios te gaan :(

John Sital
26-10-2005, 11:22
Inmiddels gezien in de Sneak Preview. Het is dus absoluut geen actiefilm ala The Rock of wat dan ook.

Het is een mix van komedie, actie en drama. De actiescenes overheersen niet. Absoluut een leuke film, die ook vrij lang duurt (tegen de 2 uur aan). Nicolas Cage past goed in zijn rol, alhoewel hij soms wel wat vreemt oogt (hij moet doorgaan voor Oekraïniër (hoe schrijf je dat :)), maar verder speelt hij acceptabel.

Leuke film om te zien, geen topper, maar absoluut leuk om te zien!

wat deze persoon zegt

Richard B.
30-10-2005, 20:45
Ik zag net voor het eerst de trailer. Die is behoorlijk misleidend als ik de synopsis zo lees. :?

xbarryx
30-10-2005, 21:23
Ik ben zelf ook niet zo weg van de trailer...Maar ga deze cker bekijken als ie in de bios is.

Limmel
01-11-2005, 14:39
Ik zag de trailer laatst voor het eerst, na het zien van de film. Hij is idd erg misleidend. De nadruk ligt absoluut niet op actie!

Er zitten twee erg leuke scenes in trouwens :) De openingsscene [spoiler:f0cd314fc2]waarin je het complete proces van een kogel volgt vanuit gezichtspunt van een kogel, van productie tot impact[/spoiler:f0cd314fc2] en de scene in de woestijn [spoiler:f0cd314fc2]waar je een vliegtuig 'realtime' (dwz versneld in dit geval) gestript ziet worden[/spoiler:f0cd314fc2].

slindenau
03-11-2005, 11:23
Die openings scene stond dus zonder waarschuwing (achteraf pas...) beschreven in de spits van vandaag. Wel een beetje jammer, leek me wel een spectaculaire opening.

Marc1978
06-11-2005, 09:33
Ik ben niet zo happig om Nicolas Cage, hij valt voor mij in dezelfde acteerklasse als euhm laten we zeggen Steven Seagal 8)

Maar goed, ze maken wel goede popcornfilms 8) (dus gewoon niet nadenken maar kijken).

Lennart H.
06-11-2005, 09:42
.. je vindt dit een popcornfilm? :shock:

Marc1978
06-11-2005, 09:56
Nee joh, dat heb je mij niet horen zeggen, ik heb deze film niet eens gezien, ben best benieuwd ! (daarna zeg ik je wel of dit 'n popcornfilm is :wink: :lol: )

Mark de Jong
06-11-2005, 12:49
Leuk voor een keer, maar absoluut geen topper. Cage speelt zoals altijd goed. 1/3 (het begin) van de film gaat lekker vlot, daarna valt de snelheid weg waardoor ik 'em iets te lang vond. Jammer.

Paul_Knoop
20-11-2005, 00:07
prachtige film, met veel diepgang en een ijzersterke Cage :)

LJ
20-11-2005, 09:11
Die openings scene stond dus zonder waarschuwing (achteraf pas...) beschreven in de spits van vandaag. Wel een beetje jammer, leek me wel een spectaculaire opening.


Je bedoelt zeket scene 2 aangezien de openingscene (waar Yuri zijn befaamde uitspraak doet over zijn wapenhandel) al in de trailer stond. Zelf vond ik de ik de scene die jij bedoelde tegenvallen qua impact, maar best wel aardig gevonden.

De film zelf is goed en loopt lekker door, alhoewel een echte climax ontbreekt (dus voor je het weet zit je aan het eind). Ook ben ik blij dat er eens niet naar een happy end gewerkt wordt.

Overigens ben iki het eens dat de trailer enigszins misleidend was (op basis van de trailer begon ik te twijfeleb of ik er wel naartoe zou moeten gaan). Maar de reviews op TV en in de kranten waren gelukkig wel goed zodat je toch een goed beeld kon hebben over wat voor een soort film dit is

Alexander D
20-11-2005, 11:14
Die openings scene stond dus zonder waarschuwing (achteraf pas...) beschreven in de spits van vandaag. Wel een beetje jammer, leek me wel een spectaculaire opening.


Je bedoelt zeket scene 2 aangezien de openingscene (waar Yuri zijn befaamde uitspraak doet over zijn wapenhandel) al in de trailer stond. Zelf vond ik de ik de scene die jij bedoelde tegenvallen qua impact, maar best wel aardig gevonden.

De film zelf is goed en loopt lekker door, alhoewel een echte climax ontbreekt (dus voor je het weet zit je aan het eind). Ook ben ik blij dat er eens niet naar een happy end gewerkt wordt.

Overigens ben iki het eens dat de trailer enigszins misleidend was (op basis van de trailer begon ik te twijfeleb of ik er wel naartoe zou moeten gaan). Maar de reviews op TV en in de kranten waren gelukkig wel goed zodat je toch een goed beeld kon hebben over wat voor een soort film dit is

Aub de spoiler tags gebruiken. :roll: :evil:

LJ
20-11-2005, 21:39
Aub de spoiler tags gebruiken.

Hmmm, zie niet echt in waarom. Als je de trailer gezien heb valt er weinig meer te verklappen want je hebt het al gezien. Heb je de trailer niet gezien dan lijkt het mij toch echt vreemd om te weten wat er in scene 1 gebeurt. Het enige wat ik verklap is dat je je een paar seconden "bekocht" voelt omdat je van iedereen gehoord hebt hoe de film begint en dan begint deze opeens anders (en je moet dan nog steeds weten wat er in de review van de Spits, en andere reviews, stond).

Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik de clou heb weggeven van het einde. Afhankelijk van hoe je tegen de film aankijkt is het namelijk een happy end of niet een happy end. Overigens zit hier een deel van de kracht van de film (je kan op verschillende manieren tegen deze film aankijken) en maakt het een aardige goede film.

Paul H.
28-12-2005, 12:56
Zeer sterke film die absoluut geen popcorn-film is als hierboven een keer geoperd wordt. Het einde vond ik juist erg sterk en drukt je hard op de feiten.

Sakke
28-12-2005, 13:28
Ik ben niet zo happig om Nicolas Cage, hij valt voor mij in dezelfde acteerklasse als euhm laten we zeggen Steven Seagal 8)


:shock:

1der
23-01-2006, 18:10
Niet nuttig dit maar ik vond dit ff coole poster :roll:

http://img383.imageshack.us/img383/2443/lordofwar200525dh.th.jpg (http://img383.imageshack.us/my.php?image=lordofwar200525dh.jpg)

(Klik voor vergroting)

Ramon van Dam
25-01-2006, 13:53
Zeer sterke film, met tevens veel humor, zeker een aanrader!

Swanski
17-03-2006, 23:46
aardige film, absoluut geschikt om te huren als je een film in de trend van Blow en Goodfellas (wel een heel verre gelijkenis maar ik denk dat ja na afloop wel begrijpt waarom ik deze 2 noem) wil zien...

Leto [spoiler:eb5c31a242]speelt weer eens een junkie na RFAD en dat past eigenlijk wel bij hem...[/spoiler:eb5c31a242]

geen koop voor mij, vond ik de film iets te gewoon voor...

Barry de Nijs
18-03-2006, 00:09
Cage is bijna altijd goed (zeker als hij een badguy speelt). Maar ik vond dit niet echt een film die bij mij indruk achter laat, wel een vermakelijke. Deze zal bij mij dus ook waarschijnlijk niet in mijn collectie verschijnen

*NERAZZURRI*
18-03-2006, 00:16
Ben ook geen fan van Cage en deze film bevestigde dat eigenlijk weer. Ondanks Cage vond ik de film wel aardig maar zeker niet beter dan een bovengenoemde Blow of Goodfellas (waar die inderdaad STERK aan deed denken, neem alleen al het begin met die kogels en zet dat af tegen het begin van Blow met die cocaïne).

Wel een leuk filmpje maar ik zal hem nog eens moeten zien om te beslissen of ie in m'n collectie komt. M'n gevoel zegt nu van niet.

Hrodbern
18-03-2006, 09:05
Deze film sprak mij erg aan, vond Nicholas Cage (zeker niet mijn favo acteur) erg goed in zijn rol.
Het cynisme en de "zwarte humor" vond ik af en toe wel wat weg hebben van American Beauty (maar die is toch een klasse beter).

Jeroen D
18-03-2006, 14:56
Man, wat een saaie film was dit zeg.
Nicolas Cage vind ik normaal wel goed maar net zoals in National Treasure was hij hier erg middelmatig.
Met veel moeite heb ik deze afgekeken.......... :(

Beatrice M.
18-03-2006, 17:19
Net gezien en oke bevonden. Ik vond Leto op een of andere manier wel een beetje verkeerd gecast als z'n broer.

denizg
14-05-2006, 16:44
Ik vond cage hier toch echt wel goed.. leuk film
7.5/10

intexor
14-05-2006, 20:54
ik vond dit een erg goede film, interessant onderwerp dat op een leuke manier behandeld wordt. ik weet niet wie ze hier anders voor de hoofdrol hadden kunnen vragen als Cage, in dit soort rollen vind ik hem super.

ToyBoy
07-06-2006, 16:57
http://nu.nl/news/748533/15/Acht_jaar_cel_voor_Kouwenhoven.html

rkrijger
09-01-2007, 07:49
ik vond dit een erg goede film, interessant onderwerp dat op een leuke manier behandeld wordt. ik weet niet wie ze hier anders voor de hoofdrol hadden kunnen vragen als Cage, in dit soort rollen vind ik hem super.

Dat ben ik wel met je eens. Het is een goeie rol voor Cage. Ik heb gisteren de film gezien (voor het eerst). Ik heb me redelijk vermaakt, maar vond het toch wel een oppervlakkige film. En op een gegeven moment ergerde ik me aan steeds weer die voice over. De laatste 10 minuten trekken de film naar een voldoende, maar meer zit er niet in voor deze prent.