PDA

Bekijk de volledige versie : The Elephant Man



rkrijger
02-07-2005, 20:39
Vanavond is deze monumentale film op TV. Waarschijnlijk heb je het te druk met Live 8 kijken, maar neem hem dan in ieder geval op. En kijk hem op je gemak. Dit is een fantastische film over een man met een ongelofelijke handicap...

Maick Werner
02-07-2005, 20:45
Welk kanaal en hoe laat?

rkrijger
02-07-2005, 20:46
Tot je dienst: NED1 even voor middernacht...

Maick Werner
02-07-2005, 20:51
Tot je dienst: NED1 even voor middernacht...

Dank u :D

BrownB
02-07-2005, 20:52
Schandalig dat hier nooit een fatsoenlijke dvd-release van is gekomen. Wellicht iets voor Criterion?

BrianB
03-07-2005, 22:04
De uk-versie is best aan te raden, hoor. Oke, het beeld en het geluid is iets minder, maar er zit wel een boekje bij over het maken van de film, over John Merrick zelf en over David Lynch. Bovendien is ie erg goedkoop.

rkrijger
04-07-2005, 07:09
De uk-versie is best aan te raden, hoor. Oke, het beeld en het geluid is iets minder...

Ik denk dat de meeste mensen hier niet eens meer verder lezen...

BrianB
04-07-2005, 12:36
Ik denk dat de meeste mensen hier niet eens meer verder lezen...

Hoe bedoel je?

rkrijger
04-07-2005, 12:38
Ik denk dat de meeste mensen hier niet eens meer verder lezen...

Hoe bedoel je?

De meeste mensen hier zijn niet geïnteresseerd in versies met een mindere kwaliteit van beeld en/of geluid.

Z-Man
04-07-2005, 12:40
Ik heb de Elephant Man al een jaar of 2 op DVD en ik ben tevreden met de kwaliteit. Het gaat mij er om dat ik de film kan zien die uiteraard fantastisch is, zeker weten in de top 3 van David Lynch films. Maar toch hoop ik dat ze hier eens een mooie special edition van gaan maken.

Coen P.
04-07-2005, 12:57
Ik heb de Elephant Man al een jaar of 2 op DVD en ik ben tevreden met de kwaliteit. Het gaat mij er om dat ik de film kan zien die uiteraard fantastisch is, zeker weten in de top 3 van David Lynch films. Maar toch hoop ik dat ze hier eens een mooie special edition van gaan maken.

De film is idd fantastisch, maar beeld en geluid zijn toch wel zeer matig. Ik hoop op een restauratie a la raging bull. Kraakhelder zwart/wit beeld en een heldere soundtrack. Dat wordt dan met zijn allen huilen als op het eind de klanken van adagio for strings van Samuel Barber uit de speakers schalt....

maar voorlopig blijft het bij hopen op en dromen van...

gr Coen

BrianB
04-07-2005, 13:00
De meeste mensen hier zijn niet geïnteresseerd in versies met een mindere kwaliteit van beeld en/of geluid.

Ik denk dat als er geen betere versie van uit is, er weinig keuze overblijft.

rkrijger
04-07-2005, 13:02
De meeste mensen hier zijn niet geïnteresseerd in versies met een mindere kwaliteit van beeld en/of geluid.

Ik denk dat als er geen betere versie van uit is, er weinig keuze overblijft.

Dat klopt. Maar in het berichtje staat juist dat er *wel* een betere versie van is. Dan zijn *we* hier toch niet geinteresseerd in een *mindere* versie?!? Dat was mijn punt zo ongeveer... :)

Begotten
07-07-2005, 05:03
Is er niemand die de regio 1 dvd heeft en wat over de kwaliteit kan vertellen.
Ik heb zelf de UK dvd en was er prima tevreden over, maar het kan zeker beter.
De regio 1 van paramount heeft wel als extra:
-Retrospective interviews cast & crew
-Interview with make-up artist
-Narrated photo gallery
-Trailer
en een dolby digital 5.1 track, dus mij lijkt dat deze de beste versie tot nu toe is.

Dat is wel een stuk beter als de UK en NL dvd.

Nathan Strik
07-07-2005, 11:17
Is er niemand die de regio 1 dvd heeft en wat over de kwaliteit kan vertellen.
Ik heb zelf de UK dvd en was er prima tevreden over, maar het kan zeker beter.
De regio 1 van paramount heeft wel als extra:
-Retrospective interviews cast & crew
-Interview with make-up artist
-Narrated photo gallery
-Trailer
en een dolby digital 5.1 track, dus mij lijkt dat deze de beste versie tot nu toe is.

Dat is wel een stuk beter als de UK en NL dvd.
Ik heb de R1 DVD (helaas uitgeleend nu, dus ik kan niet snel even wat screenshots voor je maken) en die is zowel qua beeld en geluid supergoed.

Ook de extra's zijn interessant, vooral de interviews en de gedeelten over de ingewikkelde make-up.

Ik heb destijds verschillende reviews op internet gelezen en uiteindelijk besloten voor de R1 versie te gaan. Daar heb ik zeker geen spijt van gekregen.

Aanrader dus!

Begotten
07-07-2005, 14:03
Nou, dan ga ik deze ook nog aanschaffen :)

rkrijger
12-07-2005, 07:04
Ook de extra's zijn interessant, vooral de interviews en de gedeelten over de ingewikkelde make-up.

Voor die tijd was het natuurlijk zeer vooruitstrevend (als je het zo mag noemen) make-up effect...