PDA

Bekijk de volledige versie : The Curious Case Of Benjamin Button



Jeroen C
05-07-2005, 13:28
Fincher Helming Zodiac & Benjamin Button

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/universal_pictures/along_came_polly/brad_pitt/pollypre14.jpg http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/oscars/77th_academy_awards_luncheon_photos/cate_blanchett/oscar6.jpg

Source: Variety July 5, 2005

Paramount Pictures and Warner Bros. Pictures have signed David Fincher to direct Zodiac, starring Mark Ruffalo, and The Curious Case of Benjamin Button, with Brad Pitt and Cate Blanchett, back-to-back.

Variety says Fincher (Panic Room) is in pre-production on Zodiac, which also stars Robert Downey Jr., Jake Gyllenhaal and Anthony Edwards. Production is slated to start in September, with Jamie Vanderbilt adapting from Robert Graysmith's "Zodiac" and 2002 sequel "Zodiac Unmasked: The Identity of America's Most Elusive Serial Killer Revealed." Shooting will take place in San Francisco - where the Zodiac Killer operated starting in the late 1960s - and in Los Angeles.

Warner is taking the lead on producing Zodiac. Paramount will handle domestic distribution while Warner will handle international.

Par and Warner are aiming for Fincher to start lensing "Benjamin Button" in October 2006. Pitt and Blanchett currently are starring in Paramount's Babel. "Button" will mark the third time Pitt has teamed with Fincher following Se7en and Fight Club.

"Benjamin Button" is produced by Kathleen Kennedy and Frank Marshall with a script by Eric Roth (Forrest Gump). The film centers on a man who, at age 50, begins aging backward and the complications that ensue when he falls in love with a woman of 30. The story's been set in New Orleans.

Paramount is taking the lead on "Button" and handling domestic distribution; Warner will market the film in foreign territories.

Variety (http://www.variety.com/)

rkrijger
05-07-2005, 21:38
Fincher... Zonder meer interessant... Ik hou deze film in de gaten!

dborhem
05-07-2005, 22:34
Dat word vast heel cool,ik heb naar mijn weten al zijn films in huis... (y)

Jeroen C
27-07-2006, 13:29
.
..
...

Brad Pitt Commits to Benjamin Button

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/warner_brothers/ocean_s_twelve/brad_pitt/twelvepreg.jpg

Source: Variety July 27, 2006

Brad Pitt has committed to star in The Curious Case of Benjamin Button, a Paramount/Warner Bros. co-production, which he'll make after he reprises his role this summer in the Steven Soderbergh-directed Ocean's 13 at Warner Bros.

Variety says Pitt is also circling Universal's State of Play, the Americanized adaptation of the acclaimed British miniseries. Matthew Carnahan is writing the script. Pitt is interested in playing a journalist and former campaign manager of a fast-rising politician who unravels a murder conspiracy involving his former boss.

"Button," which has been on Pitt's radar for at least a year, re-teams the actor with his Fight Club director David Fincher and Cate Blanchett, his Babel co-star. The project has been developed for more than a decade in several different incarnations.

Written by Eric Roth from a story by F. Scott Fitzgerald, the drama casts Pitt as a man who hits age 50 and begins aging backward. Complications ensue when he falls in love with a woman of 30. "Button," which is produced by Kathleen Kennedy and Frank Marshall, is likely to start production in late fall.

Variety (http://www.variety.com/)

Jeroen C
26-09-2006, 23:04
.
..
...

Swinton Set to Push Benjamin Button

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/sundance/sundance_film_festival_2005_photos/tilda_swinton/sunprethumbsucker.jpg

Source: Production Weekly September 24, 2006

Production Weekly reports that Tilda Swinton (The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe, Constantine) is in talks to star opposite Brad Pitt and Cate Blanchett in David Fincher's The Curious Case of Benjamin Button.

Jason Flemyng and Taraji P. Henson are also in negotiations to join the cast.

Written by Eric Roth from a story by F. Scott Fitzgerald, the drama casts Pitt as a man who hits age 50 and begins aging backward. Complications ensue when he falls in love with a woman of 30, played by Blanchett.

Shooting starts November 6th in New Orleans and photography wraps in Los Angeles on February 7th.

Production Weekly (http://productionweekly.com/2006/09/22/swinton-set-to-push-benjamin-button/)

Jeroen C
19-10-2006, 20:39
.
..
...

Ormond Joins Fincher's Benjamin Button

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/cannes/cannes_film_festival_2001_photos/julia_ormond/cannes.jpg

Source: Variety October 18, 2006

Julia Ormond (Inland Empire) has joined the cast of Paramount's The Curious Case of Benjamin Button, directed by David Fincher.

Written by Eric Roth from a story by F. Scott Fitzgerald, the drama casts Pitt as a man who hits age 50 and begins aging backward. Complications ensue when he falls in love with a woman of 30, played by Cate Blanchett.

Ormond will play the daughter to whom Blanchett's character tells the story of her love affair with Benjamin Button.

Shooting starts November 6th in New Orleans and photography wraps in Los Angeles on February 7th.

Ormond's credits include HBO's "Iron Jawed Angels," Sabrina, First Knight and Legends of the Fall.

Variety (http://www.variety.com/)

Z-Man
21-10-2006, 22:41
Yes!! Gelukkig laat Fincher niet zo lang op zich wachten als dat ie deed na Panic Room. Begin volgend jaar dus eerst Zodiac en hopelijk eind volgend jaar Benjamin Button!! En aangezien Fincher gecombineerd met Pitt nu al 2 meesterwerken heeft opgeleverd kan deze film me al helemaal niet snel genoeg komen!!

Cinemaniac
23-05-2008, 17:38
Spaanse trailer (http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=45392)

Ziet er prachtig uit in elk geval.

Jordy van Buel
23-05-2008, 17:53
Ziet er veelbelovend uit, sprookjesachtig a la Big Fish..

Mr. Incredible
13-06-2008, 10:21
Nu eindelijk ook een engelstalige trailer (http://www.traileraddict.com/trailer/curious-case-benjamin-button/teaser-trailer).

Visueel erg mooi, hoewel het er niet echt uit ziet als een David Fincher film. Maar ik kijk er in ieder geval naar uit.

Patrick van den Hul
13-06-2008, 11:18
Het lijkt zo wel op een Tim Burton film. Ik kijk hier in ieder geval erg naar uit, elke film die Fincher tot nu toe heeft gemaakt is niets minder dan briljant (m.u.v. Alien 3 misschien, maar die was ook niet slecht).

tesssam
13-06-2008, 14:30
wow. had nog niet van de film gehoort maar ziet er echt fantastisch uit vind ik.
nog wel ff wachten.

intexor
13-06-2008, 16:04
Ben ook wel benieuwd naar deze film.

Dennis Oosterhuis
13-06-2008, 18:56
Me too...

Oudlid_X5
14-06-2008, 14:49
Kan dit fout gaan? Nee, tuurlijk niet want Ficher zit aan het roer!

Bruce Lee
15-06-2008, 12:03
Fincher vind ik (bijna) altijd top, alleen Panic Room vond ik niet zo heel tof. Fight Club staat in me top 5 aller tijden dus. Moet Zodiac trouwens nog steeds zien.

1der
20-06-2008, 15:33
Die trailer....:-o
Ik ruik Oscarmateriaal...ik ruik IMDb Top 250...ik ruik een hele goede film?:wink:

Het bronmateriaal -- het gelijknamige korte verhaal van F. Scott Fitzgerald uit 1922 -- is hier (http://www.readbookonline.net/read/690/10628/) overigens te lezen.

tesssam
20-06-2008, 15:54
idd. dit zou wel eens een hele grote kunnen worden.

BrianB
20-06-2008, 21:53
Bij dit soort films is de balans (tussen het drama en de fantasie) vaak erg lastig te bepalen. Ik hoop dat Fincher het in ieder geval goed doet. Slechte films heeft Fincher in ieder geval nog niet gemaakt. Panic Room (voor de meeste mensen de minste film) vond ik geweldig. The Game staat nog steeds (en veel te lang) onbekeken in de kast.

Neil
21-06-2008, 02:37
Wooow, helemaal over het hoofd gezien, maar dit wordt echt een heeeeele goede film. Dat voel je gewoon (y)

Juvefan
05-07-2008, 14:41
Dit lijkt inderdaad een hele mooie film te worden. Mooi stukje muziek onder de trailer trouwens. Ik weet alleen niet hoe het heet. Maar het is in ieder geval bekend.

Zin in!

Jordy van Buel
05-07-2008, 15:11
Release is 29 januari pas.. jammer want dit was een heerlijke kerstvakantie film geweest anders.

Patrick van den Hul
05-07-2008, 15:39
Release is 29 januari pas.. jammer want dit was een heerlijke kerstvakantie film geweest anders.

Maar elk voordeel heb zn nadeel, aangezien er met de kerst meestal al genoeg draait, en nu houden we nog wat moois over voor januari ;)

Jeroen D
05-07-2008, 18:19
Kijk hier toch wel erg naar uit. Fincher weet me niet altijd te raken (Panic Room en Fight Club deden me zeer weinig) maar The Game, Seven en Zodiac zijn toch wel favorieten van mij.
Laat maar komen deze :grin:

intexor
03-09-2008, 15:10
Blijkbaar zijn David Fincher en Paramount het oneens over de speelduur van deze film. Ik denk niet dat Fincher nog snel terug met die studio zal samenwerken ;)

http://www.slashfilm.com/2008/09/02/confirmed-paramount-feuds-with-david-fincher-over-benjamin-button/

mercapto
03-09-2008, 16:30
Fincher kan ook erg langdradig zijn soms, Zodiac was op veel punten ook net even te saai/lang...

Patrick van den Hul
03-09-2008, 22:14
Fincher kan ook erg langdradig zijn soms, Zodiac was op veel punten ook net even te saai/lang...

Dat is jouw mening...

intexor
03-09-2008, 22:22
Een film als Zodiac is inderdaad best lang, maar ik vond eigenlijk niet dat er veel overbodige scenes in zaten en wil zeker ook nog wel eens de Director's Cut zien. Alleen, we zijn nu eenmaal in een periode beland waarin het meer en meer gebeurt dat studio's korte en cleane films willen uitbrengen in de cinema en de langere of unrated cuts achterhouden voor de thuisbioscoop-ervaring. En Fincher is daar blijkbaar nogal eigenzinnig in, wat zijn goed recht is natuurlijk, maar als je van een studio een budget krijgt van 150 miljoen dollar voor een film die in geen enkel opzicht een blockbuster is dan mag je vind ik ook wel wat meer bereid zijn tot een compromis over die bioscoop-cut. Ik ben als kijker zelf ook meer gericht op de thuisbioscoop-ervaring, dus mij maakt het niet uit als ik moet wachten tot de DVD-release voor een langere director's cut.

mercapto
03-09-2008, 22:52
Dat is jouw mening...

Uiteraard :)
Ik had hem zelf 20min ingekort en 100 miljoen meer verdiend, maar ach, ik heet geen Fincher ;)
En hij dreigde bijna meteen al met een langere versie, bbbrrr.

Patrick van den Hul
05-09-2008, 08:34
Uiteraard :)
Ik had hem zelf 20min ingekort en 100 miljoen meer verdiend, maar ach, ik heet geen Fincher ;)
En hij dreigde bijna meteen al met een langere versie, bbbrrr.

Ik vond de lengte juist bijdragen aan een goede spanningsopbouw.

pokalapoketl
28-09-2008, 12:53
Nieuwe trailer (http://www.apple.com/trailers/paramount/thecuriouscaseofbenjaminbutton/)

Jordy van Buel
29-09-2008, 18:33
Damn, dit ziet er echt fantastisch uit. Ik hoop eerlijk gezegd dat de film zeker 2,5 uur gaat duren. Dit wordt een heerlijke film!

TheGodfather
29-09-2008, 21:38
Bril-jant!

Erwin_W
18-11-2008, 08:28
Ben heel benieuwd naar deze film.. zal wel de kerstfilm van dit jaar worden :)

Jordy van Buel
18-11-2008, 08:36
Posters:

http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/4a50258.jpg
http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/d3ce51b.jpg
http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/1deec8c.jpg

tesssam
18-11-2008, 09:50
Ziet er goed uit. Kijk hier heel erg naar uit.

intexor
18-11-2008, 13:55
De posters vind ik nogal lelijk maar de film zal hopelijk wel de moeite zijn. Hij wordt toch al genoemd als Oscar-kandidaat.

Oudlid_X5
18-11-2008, 14:21
De posters vind ik nogal lelijk maar de film zal hopelijk wel de moeite zijn. Hij wordt toch al genoemd als Oscar-kandidaat.

Dat zeggen ze al heel snel en vrij vaak bij sommige regisseurs... :sad:

Sicco
22-11-2008, 15:55
heerlijk die trailers!
volgens mij wordt dit een ontzettend bijzondere en vooral mooie film.
ik kan niet wachten!!

steven van dijk
24-11-2008, 23:57
Lijkt me weer een goede Fincher film, ik heb van weinig regisseurs een compleet ouvre maar van deze Fincher wil ik alles hebben. Alien3 the directors Cut is nog altijd superfavoriet van mij en natuurlijk the Fightclub.

InfamousGeorge
28-11-2008, 11:27
Trailer zag er goed uit. Ik ben benieuwd

Daan de G.
30-11-2008, 10:03
Trailer was inderdaad goed, vooral de muziek en de make up zijn geweldig! Volgens mij wordt dit, samen met the wrestler, de verrassing van het jaar.

RobinB
30-11-2008, 10:17
Ziet er zeer goed uit..Blanchet blijft toch wel 1 van mijn favoriete speelster..Heb hoge verwachtingen van deze film..

1der
05-12-2008, 13:06
http://awardsdaily.com/FYC/2008/images/december3/benjaminbutton.jpg

Jordy van Buel
05-12-2008, 13:11
Wow, prachtig! :)

tesssam
05-12-2008, 13:50
Dat is een hele bizarre foto. Zou gaaf zijn als die in poster zou verschijnen.

Marc T.
05-12-2008, 18:10
Dit gaat een klapper worden.

TheGodfather
05-12-2008, 21:38
Dat is een hele bizarre foto. Zou gaaf zijn als die in poster zou verschijnen.
Nogal! en als hoes voor de dvd zou worden gebruikt! (y)

Jordy van Buel
12-12-2008, 13:33
Running Time is volgens Wikipedia 167 minuten. Uitstekend dus! (y)

intexor
12-12-2008, 16:13
Running Time is volgens Wikipedia 167 minuten. Uitstekend dus! (y)

Lijkt me toch wat aan de lange kant. Plus nogal wat critici zeggen ook dat de film makkelijk een uur korter had kunnen zijn, al zijn ze meestal wel zeer positief over de film zelf.

Edgar Smit
12-12-2008, 16:20
nogal wat critici zeggen ook dat de film makkelijk een uur korter had kunnen zijndaarom zijn het ook critici:razz: .
Ben wel benieuwd naar deze film.

Jordy van Buel
12-12-2008, 23:09
Lijkt me toch wat aan de lange kant. Plus nogal wat critici zeggen ook dat de film makkelijk een uur korter had kunnen zijn, al zijn ze meestal wel zeer positief over de film zelf.

Dat komt denk ik mede omdat het oorspronkelijke verhaal van Fitzgerald behoorlijk kort is. Ik denk dan ook dat de film de grote lijnen van het geschreven verhaal overneemt en daar omheen ons zal gaan trakteren op een fascinerende (sprookjes)wereld: 2 uur en drie kwartier is overigens best goed te doen :)

pete928
13-12-2008, 15:16
ik ben heel benieuwd naar deze film ik was gisteren in de bios waar ik de trailer zag
mooi gemaakt ik ben benieuwd hoe de karakters uit de verf komen

Bugssje
13-12-2008, 15:33
Ik heb in de trailer nog geen (qua uiterlijk) echt jonge Benjamin gezien. Krijgen we deze nog wel te zien of richt het verhaal zich meer op de (qua uiterlijk) oude Benjamin en de leeftijd waarop hij ongeveer dezelfde leeftijd als Daisy (Blanchett) heeft?

Jordy van Buel
14-12-2008, 01:08
Ik heb in de trailer nog geen (qua uiterlijk) echt jonge Benjamin gezien. Krijgen we deze nog wel te zien of richt het verhaal zich meer op de (qua uiterlijk) oude Benjamin en de leeftijd waarop hij ongeveer dezelfde leeftijd als Daisy (Blanchett) heeft?

Volgens de casting list op IMDb krijgen we wel degelijk een jonge Benjamin te zien, al is dat natuurlijk lastig te interpreteren gezien het verhaal :p

Bugssje
14-12-2008, 16:12
Er zijn wel drie acteurs voor de jonge Benjamin!:shock: Hoe worden de acteurs daar eigenlijk gerangschikt? Ik neem aan op grootte van de rol want Brad Pitt staat vrij laag in de lijst...

RobinB
26-12-2008, 12:08
IGN geeft the CCOBB een 10 en spirit een 3

http://www.ign.com/index/reviews.html

Reviews zijn opzich wel betrouwbaar,check ook de onderstaande reacties van de film reviews

intexor
26-12-2008, 12:42
Op Rottentomatoes staat hij op 76% positieve reviews. Vrij goede score, maar niet super. De verwachtingen waren ook wel hoog bij velen, en sommigen vonden hem iets te sentimenteel.

intexor
30-12-2008, 22:56
Laat me maar meteen met de deur in huis vallen: dit was de enige van alle films die als grote Oscar-kandidaten genoemd worden die me tegenviel. Het was zelfs echt een vervelende en vooral saaie film. Ongetwijfeld zullen velen het met mij oneens zijn als ze deze film gezien hebben, maar ik vond het echt maar een sentimentele prul. En dat zeg ik zeker niet met plezier, want alle andere films van David Fincher vind ik geweldig.

Op IMDB vat men het plot samen als het verhaal van een man die achterstevoren veroudert en dat dit tot bizarre gevolgen leidt. Nou, daar heb ik dan toch niks van gemerkt, de gebeurtenissen zijn allemaal zeer voorspelbaar eigenlijk, en op het feit dat hij jonger in plaats van ouder wordt na is er ook helemaal niets speciaals aan de gebeurtenissen in het leven van Benjamin Button. Hij maakt gewoon de dingen des levens mee, en de twist dat hij er niet zo oud uitziet als hij is verandert daar weinig aan. Reken daarbij nog een verhaalstructuur waarbij het verhaal verteld en voorgelezen wordt door een vrouw die op sterven ligt en haar dochter, hetgeen absoluut niets toevoegt en bovendien ook redelijk cliché is en je om de zoveel minuten wegtrekt uit het verhaal van Button. Natuurlijk leidt dat uiteindelijk ergens naartoe, maar ze hadden dit volgens mij anders en beter kunnen aanpakken.

De film is ontieglijk traag, vooral in de eerste helft is het niets anders dan conversatie na conversatie en zo boeiend was wat er verteld werd echt niet. De film duurt 159 minuten maar voelde makkelijk twee of drie keer zo lang aan. Na pakweg een half uur had ik het eigenlijk al wel gehad met dit aan een slakkengang voortkruipende sentimentele levensverhaal en de in slaap wiegende trage camera-bewegingen overgoten met een melige piano-soundtrack. Naar het einde van de film lijkt het tempo iets toe te nemen aangezien Benjamin jonger en levendiger wordt, maar tegen dan was het kalf eigenlijk al verdronken.

Het enige wat een beetje boeiend was en niet toevallig ook het gegeven waar de hele film rond gebouwd is, is natuurlijk de manier waarop ze het verjongingsproces van Button in beeld brengen. En ja hoor dat is best goed gedaan, ten minste tot op het punt waar Button echt een kind wordt aangezien ze dan van Brad Pitt overschakelen naar een kindacteur die nu niet bepaald erg op hem lijkt. Niet toevallig de enige fase van zijn leven dat niet in de trailer te zien was, bewust lijkt me. Maar zeker de bejaarde Button is erg knap gedaan, en ook alle decors doorheen de verschillende decennia zien er heel goed uit en daar waar er computergraphics bij komen kijken ziet het er allemaal geloofwaardig uit. Maar dat mag je ook wel verwachten vind ik voor een film met een blockbuster-budget.

Ik vond Pitt en eigenlijk zowat de hele cast ook maar standaard, maar ik denk dat het verhaal zich gewoon niet leent voor uitzonderlijke acteerprestaties, daar is het gewoon te ordinair voor. Hier en daar zit er wel een leuke bijrol in, zoals de kapitein van een schip waar Button een tijdje werkt. Er wordt ook nog een link in het verhaal gelegd naar orkaan Katrina omdat de film zich grotendeels in New Orleans afspeelt, maar dat vond ik toch ook maar een beetje bij de haren getrokken eerlijk gezegd.

Kortom: een grote ontgoocheling, al zal waarschijnlijk niet iedereen dat vinden, maar dit is niet het type film dat mij aanspreekt en los daarvan gaat het ook aan mij voorbij in welke zin deze film tot de beste films van het jaar zou behoren. Awards voor make-up, special effects en decors kan ik nog begrijpen (al was qua decor bijv. Changeling of Revolutionary Road zeker zo sterk) maar het verhaal, de regie of de acteerprestaties stijgen niet boven de middelmaat uit. Bovendien is het een lange zit en biedt Button gewoon weinig kijkplezier. Iets zegt me dat dit de Shawshank Redemption van dit decennium gaat zijn, in die zin dat een deel van het publiek het allemaal fantastisch gaat vinden en de rest het overdreven sentimentele nonsens vindt. Drie keer raden tot welke groep ik behoor.

5/10.

Marco1983
04-01-2009, 17:53
Bij de mening van intexor sluit ik me aan. Hij duurt te lang en brengt niet wat je zou verwachten.

intexor
04-01-2009, 18:23
Ik kan me overigens ook goed vinden in Roger Ebert's review (http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081223/REVIEWS/812239995) van deze film:


Given the resources and talent here, quite a movie might have resulted. But it's so hard to care about this story. There is no lesson to be learned. No catharsis is possible.

en verder


According to the oddsmakers at MovieCityNews, "The Curious Case of Benjamin Button (http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/classifieds?category=REVIEWS01&TITLESearch=The%20Curious%20Case%20of%20Benjamin%2 0Button&ToDate=20091231)" is third among the top five favorites for best picture. It may very well win. It expends Oscar-worthy talents on an off-putting gimmick. I can't imagine many people wanting to see the movie twice.

Mr. Incredible
29-01-2009, 20:03
Aardige film maar niet de topper waar ik op had gehoopt. De film duurt veel te lang en bevat daardoor een aantal overbodige scènes en personages. Vooral de beginjaren van de 'oude' Benjamin Button duren maar voort zonder dat het echt ergens toe leidt. Het hele ziekenhuis gebeuren voegde ook vrij weinig toe aan het verhaal.

Brad Pitt zet wel een uitstekende acteerprestatie neer en de uitstekende special effects en make up maken de verschillende leeftijden van Benjamin Button geloofwaardig. Oscar nominaties in deze categorieën zijn dan ook volkomen logisch. Die voor Beste Film snap ik echter niet. 7,3

Oudlid_X5
30-01-2009, 12:25
Een meesterwerk. Geen moment verveeld. Hoop op een DC zodat ik meer dan drie uur kan genieten van misschien nu al de mooiste film van de maand/jaar. Wil er zelf niet al te veel over kwijt en zou de film zeker in de bioscoop gaan zien als je dat nog niet gedaan hebt.

Fincher flikt het gewoon alweer...

Vincent Vega
30-01-2009, 16:18
Heerlijk om te zien hoe de meningen weer kunnen verschillen. :razz:
Meesterwerk gaat me te ver, maar score: 8/10

Pascal Barroso
31-01-2009, 19:03
Ben net terug van Benjamin Button. Vanaf het begin werd ik meteen het verhaal in gezogen en leefde ik mee met Button en wat ie meemaakte in zijn leven mede dankzij de mooi geschoten beelden en sets. Prachtige film met sterk spel van Pitt, Henson en Blanchett.

Martin Z.
01-02-2009, 00:04
Mooie meeslepende film. Echter het middenstuk was wat traag en het einde daarintegen ging wat te snel. Als ze voor het einde wat meer tijd hadden genomen en wat meer dramatische muziek hadden gebruikt kwam het nog beter aan.

RRR
01-02-2009, 15:25
Hoge verwachting, matig resultaat.
Het concept van een oude man die jonger wordt is interessant, maar slecht uitgewerkt. Het hele verhaal is van te voren logisch, het kabbelt maar voort.
Benjamin heeft een aandoening, daar wordt totaal niet op gefocust, iedereen in zijn omgeving lijkt het maar normaal te vinden. Dat kan, maar dan moet de geschiedenis van Benjamin zelf interessant en memorabel zijn. Dat is het helaas niet. Er gebeuren ging aparte, schokkende, mooie zaken in zijn leven, het is zo vanzelfsprekend. Het liefdesverhaal is ook erg standaard, krijgt hij de vrouw van zijn leven? Ja, nee, toch wel, toch niet?
Het wekte bij mij totaal geen emotie op, het middenstuk is langdradig saai. Alleen het einde wordt enigszins boeiend, maar een echt dilemma blijkt uit.
Sorry, toch de vergelijking met Forrest Gump. Hier is het verhaal wel interessant, omdat Forrest veel opmerkelijke en memorabele gebeurtenissen meemaakt. Bovendien is dat liefdesverhaal veel mooier gebracht. Ook weet het de emoties veel meer te raken, als bijv. Bubba doodgaat, voel je dat veel meer dan als bijv de moeder van Benjamin overlijdt.
Echt jammer, het had zo mooi kunnen zijn...2.5*

Patrick van den Hul
01-02-2009, 15:29
Ik wordt nu toch steeds benieuwder naar de film, gezien de grote verdeelheid. Beoordelingen variëren zo ongeveer tussen de 6 en de 9 op een schaal van 1-10.
Ik denk dat ik bij de hogere beoordelingen ga horen, ben enorm Fincher fan en vind de trailer al een heerlijk sfeertje hebben!

Oudlid_X5
01-02-2009, 15:58
Sowiezo zijn de meeste mensen niet te spreken over de lengte van de film. Iets wat ook een probleem was bij Zodiac. Mocht je die goed vinden en je hebt je geen moment gestoord aan de lengte dan zal je deze Fincher film heel erg bevallen!

Martin Z.
01-02-2009, 16:05
Ik wordt nu toch steeds benieuwder naar de film, gezien de grote verdeelheid. Beoordelingen variëren zo ongeveer tussen de 6 en de 9 op een schaal van 1-10.
Ik denk dat ik bij de hogere beoordelingen ga horen, ben enorm Fincher fan en vind de trailer al een heerlijk sfeertje hebben!

Met de sfeer is dan ook niks mis.(y)

Pascal Barroso
01-02-2009, 16:13
Sowiezo zijn de meeste mensen niet te spreken over de lengte van de film. Iets wat ook een probleem was bij Zodiac. Mocht je die goed vinden en je hebt je geen moment gestoord aan de lengte dan zal je deze Fincher film heel erg bevallen!

Dus als je je niet stoort aan de lengte is de film meteen goed als je Zodiac ook goed vond? Het zijn volgens mij 2 compleet verschillende films met als enige overeenkomst de lange speelduur.

Oudlid_X5
01-02-2009, 16:17
Dus als je je niet stoort aan de lengte is de film meteen goed als je Zodiac ook goed vond? Het zijn volgens mij 2 compleet verschillende films met als enige overeenkomst de lange speelduur.

Nope, maar je weet van te voren dat het verhaal goed is uitgediept. Dat de karakters genoeg screentime gekregen hebben om te schitteren. etc.

En als er iets is waar mensen een probleem aan hebben is het feit dat een film langer duurt dan de normale speelduur van anderhalve uur. En als de film te traag word beginnen mensen zich steeds meer te storen aan andere dingen in de film.

intexor
01-02-2009, 16:34
Sowiezo zijn de meeste mensen niet te spreken over de lengte van de film. Iets wat ook een probleem was bij Zodiac. Mocht je die goed vinden en je hebt je geen moment gestoord aan de lengte dan zal je deze Fincher film heel erg bevallen!

Ik vind Zodiac erg goed en hoop daar de director's cut nog eens van te kijken, maar bij Benjamin Button heb ik me 3 uur zitten te vervelen. Ze zijn van dezelfde regisseur maar verder toch echt niet te vergelijken. Eén van de dingen die het meest stoort is net dat ze niets fatsoenlijk uitwerken in Button ondanks de epische speelduur. Zijn levensverhaal is gewoon niet interessant, en al helemaal niet in vergelijking met de zoektocht naar de Zodiac-killer ;-) Niets tegen een lange film, maar dan moet er ook wel iets in gebeuren.

Pascal Barroso
01-02-2009, 19:35
Nope, maar je weet van te voren dat het verhaal goed is uitgediept. Dat de karakters genoeg screentime gekregen hebben om te schitteren. etc.

En als er iets is waar mensen een probleem aan hebben is het feit dat een film langer duurt dan de normale speelduur van anderhalve uur. En als de film te traag word beginnen mensen zich steeds meer te storen aan andere dingen in de film.

Over die speelduur ben ik met je eens. Regelmatig hoor ik mensen zuchten of blazen als we naar de bioscoop gaan en ik de speelduur vertel en dan weten ze nog niets over de film zelf.

Patrick van den Hul
01-02-2009, 19:42
De speelduur moet passen bij de film zelf, zo simpel is het naar mijn mening. De speelduur staat ten dienste van het verhaal en moet zodanig lang zijn dat deze goed verteld kan worden. Te lang is dus niet goed, maar teveel geknip ook zeker niet.

John Sital
02-02-2009, 11:30
zaterdag gezien,uitstekende film, beetje humor, goede acteerprestaties van pitt en dat vrouwke

Jordy van Buel
02-02-2009, 13:18
Ik ga zaterdagavond 8)

Oudlid_X5
02-02-2009, 14:22
Ik vind Zodiac erg goed en hoop daar de director's cut nog eens van te kijken, maar bij Benjamin Button heb ik me 3 uur zitten te vervelen. Ze zijn van dezelfde regisseur maar verder toch echt niet te vergelijken. Eén van de dingen die het meest stoort is net dat ze niets fatsoenlijk uitwerken in Button ondanks de epische speelduur. Zijn levensverhaal is gewoon niet interessant, en al helemaal niet in vergelijking met de zoektocht naar de Zodiac-killer ;-) Niets tegen een lange film, maar dan moet er ook wel iets in gebeuren.

Benjamin levensverhaal is boeiend en ontroerend tegelijk. Wat had je verwacht? De film gaat dan niet helemaal persé over zijn leven maar meer over de liefde en het leven in het algemeen. Een ode op het leven zeg maar. :wink:

David P.
02-02-2009, 15:32
Goeie film. Deed mij wel erg veel aan Forrest Gump denken. Goeie acteerprestaties van met name Cate Blanchet. Vond het eerste deel wel wat te lang duren.

intexor
02-02-2009, 16:27
Benjamin levensverhaal is boeiend en ontroerend tegelijk. Wat had je verwacht? De film gaat dan niet helemaal persé over zijn leven maar meer over de liefde en het leven in het algemeen. Een ode op het leven zeg maar. :wink:

Nou wat mij betreft kan hij zo in jouw topic over pretentieuze cinema. Als je er 3 uur over moet doen om zo'n ordinaire boodschap en oninteressant (én onrealistisch én anti-climatisch) liefdesverhaal te verkondigen dan heb je volgens mij de bal misgeslagen. Maar zoals ik eerder zei, het verbaast me niet dat heel wat mensen het wel een goede film vonden, maar ik zag alleen 3 uur pulp met wat mooie cinematografie en enkele knappe effecten.

Lex v/d Moolen
02-02-2009, 16:54
Ben wel benieuwd naar de film, maar wacht toch tot ie op BR uitkomt. :)

Filmfan Leroy
02-02-2009, 17:09
Goede film, ben er zaterdag naar toe geweest. De 3 uur durende film is echt een avondopvulling, maar het prachtige verhaal, de sterke acteerprestaties en het mooie camerawerk maken een hoop goed.

Patrick van den Hul
02-02-2009, 17:19
Wat een verdeeldheid zeg...
Aan de andere kant, veel mensen waren ook negatief over Zodiac en die vond ik briljant.

Woensdag is het zover :-)

Oudlid_X5
03-02-2009, 17:13
Nou wat mij betreft kan hij zo in jouw topic over pretentieuze cinema. Als je er 3 uur over moet doen om zo'n ordinaire boodschap en oninteressant (én onrealistisch én anti-climatisch) liefdesverhaal te verkondigen dan heb je volgens mij de bal misgeslagen. Maar zoals ik eerder zei, het verbaast me niet dat heel wat mensen het wel een goede film vonden, maar ik zag alleen 3 uur pulp met wat mooie cinematografie en enkele knappe effecten.

Heeft het niets te maken met jou (kijk)houding. Ik bedoel je bent volgens mij de enige die er zo over denkt. :razz:

intexor
03-02-2009, 17:23
Heeft het niets te maken met jou (kijk)houding. Ik bedoel je bent volgens mij de enige die er zo over denkt. :razz:

Als je alleen dit forum volgt misschien, heb toch al genoeg reviews of bijv. IMDB user comments gelezen van mensen die er net zo als ik over denken. Het is wellicht een minderheidsopvatting, dat wel. Maar dat heb je altijd bij overgewaardeerde films ;-) :mrgreen:

Evidence
07-02-2009, 22:20
Was enorm benieuwd na alle verdeelde reacties (ene kant: saaaaai, andere kant: meestwerk). Vandaag in de bioscoop gezien, en hoewel geen meesterwerk, is het een fantastische film. Zelden zulke mooie grime / subtiele special effects gezien, en zoals je van Fincher kunt verwachten ziet de hele film er verder 'gelikt' uit. Het verhaal is op sommige momenten misschien wat traag, maar ik heb me geen minuut verveeld.

Aanrader!

Daniël V.
07-02-2009, 23:08
Ik vind Zodiac erg goed en hoop daar de director's cut nog eens van te kijken, maar bij Benjamin Button heb ik me 3 uur zitten te vervelen. Ze zijn van dezelfde regisseur maar verder toch echt niet te vergelijken. Eén van de dingen die het meest stoort is net dat ze niets fatsoenlijk uitwerken in Button ondanks de epische speelduur. Zijn levensverhaal is gewoon niet interessant, en al helemaal niet in vergelijking met de zoektocht naar de Zodiac-killer ;-) Niets tegen een lange film, maar dan moet er ook wel iets in gebeuren.
Ik heb exact het tegenovergestelde. :smile: Zodiac vond ik verschrikkelijk saai, maar Benjamin Button mocht van mij nog wel even doorgaan. Echt een prachtig absorberende film. Fincher's beste sinds Fight Club.

De zoektocht naar de Zodiac ging juist nergens naartoe, en onder leiding van die houten schapenkop van Gyllenhaal was er geen redden meer aan. Zo stoffig en droog. Realiteit maakt niet automatisch boeiend, maar dat is open voor eigen affiniteit en interesse.

De speelse wijze waarop Benjamin Button een stukje magie vermengt met feitelijke levenswijsheid vond ik persoonlijk bijzonder boeiend.

intexor
08-02-2009, 03:58
Ik heb exact het tegenovergestelde. :smile: Zodiac vond ik verschrikkelijk saai, maar Benjamin Button mocht van mij nog wel even doorgaan. Echt een prachtig absorberende film. Fincher's beste sinds Fight Club.

De zoektocht naar de Zodiac ging juist nergens naartoe, en onder leiding van die houten schapenkop van Gyllenhaal was er geen redden meer aan. Zo stoffig en droog. Realiteit maakt niet automatisch boeiend, maar dat is open voor eigen affiniteit en interesse.

De speelse wijze waarop Benjamin Button een stukje magie vermengt met feitelijke levenswijsheid vond ik persoonlijk bijzonder boeiend.

Welja het is dus duidelijk een verschil in voorkeur waar dus niet echt over te discussiëren valt, maar ik wil mijn standpunt nog wel iets verder toelichten. Voor de mensen die Zodiac niet gezien hebben zal ik het tussen spoiler-haakjes doen.

Zodiac gaat inderdaad nergens naartoe, simpelweg omdat de dader nooit gepakt is. Dat is gewoon een feit uit de realiteit, maar als je niets van de zaak kent en aan die film begint kan het einde inderdaad wel een zware anti-climax zijn. Echter vind ik dat net de kracht van die film, het geeft de zaak weer zoals hij was: een hele grote hype maar die uiteindelijk nergens toe geleid heeft qua resultaten zijnde het vinden van de dader, en ik vond dat dit erg goed naar voor kwam door het personage van Gyllenhaal dat obsessief bezig is met de zaak, er alles voor verwaarloost, maar uiteindelijk ook niet verder komt. De film verlegt voor mij in zekere zin de grenzen van het detective mysterie verhaal net omdat het niet eindigt met één of andere twist of oplossing voor de zaak.

Benjamin Button daarentegen daar had ik op voorhand het gedacht van dat het een film zou zijn die mij een bepaalde boodschap zou overdragen, die een betekenisvol einde zou hebben en die ook zou weten te boeien. Echter vond ik de film vanaf het begin langdradig en zelfs minder betekenisvol naargelang we dichter bij het einde kwamen. Veel daarvan heeft volgens mij te maken met de relatie tussen Pitt en Blanchet die op mij zeer geforceerd overkwam, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de relatie tussen Pitt en Swinton die wel boeiend was maar eigenlijk slechts een klein zij-verhaal is van het groter geheel.

De film was volgens mij sterker geweest als hij een stuk korter was, maar daarnaast is er ook werkelijk niets in het leven van Button dat ik echt interessant vond om te zien. Ik had teveel het gevoel dat de film wil scoren met de gimmick van het achterwaarts verouderen en voor de rest eigenlijk niets te vertellen heeft. En het is een zeer verzorgde film die er mooi en door de verschillende decors heen ook echt uitziet, alleen is het me absoluut niet duidelijk wat er nu zo fantastisch aan deze film moet zijn behalve dat hij van hoge technische kwaliteit is (wat ook niet meer dan vanzelfsprekend is gezien het budget). De boodschap is naar mijn gevoel zeer ordinair en Button als personage niet interessant genoeg. Hij kwam mij teveel over als een mentaal gehandicapte à la Forrest Gump (wat ik overigens wel een goede film vond), niet toevallig van dezelfde schrijver, die gewoon een toeschouwer is van wat er rond hem gebeurt maar daar ondanks zijn speciale eigenschappen niet echt een impact op maakt en ook telkens tot vrij banale conclusies komt met betrekking tot wat hij meemaakt. Nu besef ik dat één van de boodschappen die de film wil overdragen is dat leeftijd geen rol speelt op hoe je bepaalde zaken in je leven ervaart en dat je altijd kan groeien hoe oud of jong je ook bent, maar dat vond ik nu echt niet voldoende om bijna 3u voor een scherm te zitten.

Ik had iets speciaals verwacht, maar kreeg naar mijn mening een tamelijk ordinair levensverhaal van een tamelijk ordinaire persoon, die gewoon bij toeval achterwaarts ouder wordt. Het is daarom voor mij niet meteen een slechte film, maar zeker ook weer niet zo betekenisvol dat hij met awards overladen zou moeten worden. Ik heb deze film ook gezien nadat ik vele andere Oscar-kandidaten al gezien had en zeker in vergelijking met de andere Oscar-kandidaten van 2008 vind ik Button maar erg bleek, plus dat het de eerste Fincher-film is die me niet compleet wegblaast. Het kan te maken hebben met verwachtingen die te hoog waren, maar ook zonder enige verwachting denk ik niet dat deze film me goed bevallen zou zijn. Misschien is het ook een kwestie van inlevingsvermogen in het verhaal van Button, maar op mij kwam het allemaal te geforceerd, te geef-mij-een-award-voor-deze-film, te landradig en vooral ook niet interessant genoeg over. Ten slotte vond ik ook dat de regie bijdraagt aan al deze gevoelens, omdat de film haast alleen lijkt te bestaan uit erg lange shots waarbij de camera tergend traag voortbeweegt (en dan hoe jonger Button wordt ook toeneemt in snelheid en dat vond ik eigenlijk net jammer omdat de jonge Button me interessanter leek dan de oude, die we veel te lang te zien krijgen wat dan naar mij mening weer bijdraagt aan het gevoel dat het alleen om de gimmick te doen is om een bejaarde Brad Pitt te zien).

Desalniettemin ben ik blij voor de meeste anderen hier dat de film jullie wel goed beviel, voor mij was het helaas eerder 3 uur van mijn leven die ik nooit ga terugzien en wellicht beter had kunnen besteden ;-) Ik kan alleen maar hopen dat Fincher voor zijn volgende weer iets helemaal anders gaat doen dan dit, maar dat zal ook wel zo zijn.

Jordy van Buel
08-02-2009, 12:24
Gisteren gezien en het is gewoon een fantastische film! Ik heb zo zitten genieten van de visuele pracht van deze film. Brad Pitt en Cate Blanchett spelen ook geweldig en de hele setting van het oude New Orleans is gewoon heel mooi uitgewerkt. Echt een film die je het ene moment laat lachen en het andere moment een hevige brok in de keel laat krijgen. De film duurt lang, maar in mijn ogen niet té lang want het verhaal van Benjamin is zo rijk en afwisselend dat deze tijd er zeker voor nodig was.

(y)

BobT
08-02-2009, 23:46
Fincher vertelde deze week in Film 2009 met Jonathan Ross hoe hij over de film dacht. In plaats van een verhaal te vertellen over een doodgewone man n buitengewone situaties wilde hij eens een verhaal vertellen van een ongewone man in nogal banale situaties.

Hij grapte meteen dat dat misschien niet de best manier was om de film te promoten. Ik vind het wel een goede beschrijving van de film en de film geeft precies wat Fincher zegt.

Wat ik uit de film haalde was dat elk leven er toe kan doen en boeiend kan zijn. Dat hoeft niet meteen het meest bijzonder levensverhaal te zijn. (grappig genoeg had "Synecdoche, New York" die ik ook deze week zag, een zelfde soort boodschap). De film staat of valt dus bij hoeveel het verhaal van Benjamin Button je meesleept.

Als je het niet zo interressant vind dan wordt de film al snel saai en te lang.

Sjeisbroochem
09-02-2009, 19:15
Hmm ga deze binnenkort zien.
Ben benieuwd.

RobinB
10-02-2009, 13:28
Wl deze graag zien,maar ga deze huren vind 2 uur en 3/4 te lang om te zitte:p

Jordy van Buel
10-02-2009, 13:37
Wl deze graag zien,maar ga deze huren vind 2 uur en 3/4 te lang om te zitte:p

En als je hem huurt ga je staan? ;) Dit is juist een film die in de bios goed tot zijn recht komt! Gewoon gaan bekijken en vervolgens aanschaffen op DVD of BR (y)

Daan de G.
10-02-2009, 13:59
Vanavond ga ik hem dan eindelijk zien! Ben benieuwd :D

BobT
15-02-2009, 08:31
Voor mensen die geïnterresseerd zijn in de effects achter de film is dit ene fijne site die het allemaal netjes uitlegd; http://www.benjaminbuttonfx.com/site.html

Ik zou de site wel pas kijken nadat je de film hebt gezien, want het haalt wel wat van de magie van de film weg.

Maar ik heb nog eens extra bewondering gekregen voor de film, ik had geen idee dat ze de oude Benjamin Button met zoveel effects voor elkaar hebben gekregen. Ik dacht toch echt dat het een combinatie van make up en compositing was.

Dit is de eerste keer waar ik dit soort perfomance capture echt effectief vind. Dit is nog eens andere koek dan een Beowulf.

Bas Hokke
15-02-2009, 08:38
Thanks voor de link, ik heb hem bij bookmarks gezet en zodra ik de film heb gezien, open ik die link :D

Rohim
15-02-2009, 16:20
Als je alleen dit forum volgt misschien, heb toch al genoeg reviews of bijv. IMDB user comments gelezen van mensen die er net zo als ik over denken. Het is wellicht een minderheidsopvatting, dat wel. Maar dat heb je altijd bij overgewaardeerde films ;-) :mrgreen:

Precies. En ik vond de film ook tegenvallen. Als je naar een film gaat kijken met zoveel oscarnominaties verwacht je toch wel iets speciaals, maar dat was het niet. De technische zaken waren dik in orde, evenals de cinematografie en acteerprestaties, maar van het verhaal had ik toch meer verwacht. Het leven van Benjamin kabbelt maar wat voort, met weinig noemenswaardige gebeurtenissen. Geen conflicten en geen dingen die me roerden. Leuk dat hij steeds jonger wordt, maar na anderhalf uur heb je dat wel gezien.

rrrick
16-02-2009, 08:54
"We worden geboren in een luier en we sterven in een luier", aldus Cate Blanchett. In de tussentijd krijgen we in Benjamin Button bijna drie uur poep voorgeschoteld. Trage dikke poep.

Ongelofelijk vervelende film, waarbij een interessant gegeven tot vrijwel niets leidt, en uiteindelijk zelfs de film helemaal de soep indraait. We kijken naar de nachtmerrie van elke plastisch chirurg. Straktrekkend vel, terugkerende haargroei. Maar dat is het dan ook. Meer gebeurt er eigenlijk niet.

De fout zit er in dat Benjamin Button alleen uiterlijk een omgekeerd leven leidt. Het was veel interessanter geweest als hij ook geestelijk de omgekeerde weg had afgelegd, oftewel 'wijsheid verdwijnt met de jaren'. Welke invloed zou dat hebben gehad op zijn keuzes en ontwikkeling?
Niets van dat alles in deze afstandelijke tamme bedoening waarin vrijwel niets gebeurt wat de moeite van het melden waard is. Karakters die zonder aanleiding voorbij komen én gaan.

Brad Pitt herhaalt in feite zijn rol uit Meet Joe Black. Sowieso komen er nogal wat elementen uit die film terug in Benjamin Button. De prominente en onvermijdelijke rol van de dood, waarbij Brad Pitt de rol van onwereldse catalysator en toeschouwer speelt.
Door het gebrek aan verhaallijn en plot ligt het voor de hand te zoeken naar een andere invalshoek voor de film, wellicht een diepere moraal of filosofische betekenis. Maar ook daarin reikt de film niet heel ver.
Life is what happens to you while you're making other plans? Misschien, maar bij Benjamin Button lijkt het wel of er nauwelijks een plan was. Behalve gebruik maken van technieken om zeer overtuigend het ouder, en in dit geval jonger worden, in beeld te brengen.

(Natuurlijk was er wel de boodschap dat leeftijd geen issue hoeft te zijn, en dat je altijd 'jong' genoeg bent om alsnog je dromen in vervulling te laten gaan. Ik garandeer dat we het komend jaar minstens 100 dames op hogere leeftijd een poging zullen zien doen om het Kanaal over te zwemmen.

Hart van Nederland is er helemaal klaar voor.)

2/10

TheGodfather
16-02-2009, 12:13
De fout zit er in dat Benjamin Button alleen uiterlijk een omgekeerd leven leidt. Het was veel interessanter geweest als hij ook geestelijk de omgekeerde weg had afgelegd, oftewel 'wijsheid verdwijnt met de jaren'. Welke invloed zou dat hebben gehad op zijn keuzes en ontwikkeling?

Dat gebeurd toch ook? op het einde weet ie niets meer en wordt ie dement
of bedoel je dat niet?

rrrick
16-02-2009, 17:48
Precies, op het eind krijgt hij een vorm van dementie. Zijn leven is dus eigenlijk volkomen 'normaal' verlopen, met uitzondering van zijn uiterlijke kenmerken. Het was een stuk spannender geweest als zijn kennis, karakter en houding ook de omgekeerde weg hadden afgelegd. .

Jordy van Buel
16-02-2009, 19:36
Precies, op het eind krijgt hij een vorm van dementie. Zijn leven is dus eigenlijk volkomen 'normaal' verlopen, met uitzondering van zijn uiterlijke kenmerken. Het was een stuk spannender geweest als zijn kennis, karakter en houding ook de omgekeerde weg hadden afgelegd. .

Ik vond dat eigenlijk wel een prima keuze om een oude man kinderlijk gedrag te laten vertonen en andersom. Als de pas geboren Benjamin heel veel kennis zou hebben gehad en direct zou kunnen praten (zoals in het oorspronkelijke verhaal) dan zou het in onze hersenen voorkomen alsof we echt naar een oude man aan het kijken zijn, nu is dat niet en besef je je telkens dat we hier kijken naar een kind in een oud lichaam

BobT
16-02-2009, 20:01
Het lijkt me juist een vervelende film als ze het zo hadden aangepakt. Dan zie je dat Benjamin opgroeit tot betweterige twintiger en vervolgens een eigenwijse puber? Liever niet zeg.

En hoe geef je dan weer dat iemand minder levenservaring krijgt? Waar heeft zo'n persoon dan aanvankelijk die levenservaring vandaan?
Bovendien is het verhaal ontsproten uit het idee hoe het zou zijn als je je jeugd ten volste zou kunnen benutten en waarderen als je eenmaal veel levenservaring achter de rug hebt.

Als ze letterlijk een oude man andersom op zouden laten groeien is dat hele idee weg.

intexor
16-02-2009, 20:03
Ik weet niet of het beter was geweest als hij ook geestelijk volwassen was geweest bij zijn geboorte, wat mij meer stoorde is dat Button gedurende de hele film nogal traag en simpel overkomt, wat zich meer dan eens uit in een vrij apathische houding ten opzichte van wat er rond hem gebeurt. Ik vond dat er geen evolutie zat in zijn omgang met de wereld. Hij staat erbij en kijkt ernaar, maar heeft er weinig impact op.


Fincher vertelde deze week in Film 2009 met Jonathan Ross hoe hij over de film dacht. In plaats van een verhaal te vertellen over een doodgewone man n buitengewone situaties wilde hij eens een verhaal vertellen van een ongewone man in nogal banale situaties.

Als dat zijn bedoeling was dan is hij daar volgens mij wel in geslaagd, ik weet alleen niet of het een prestatie is om trots op te zijn dat je de kijker 3 uur bewust banaliteiten voorschotelt :-) Of hij had de film beter "The Not So Curious Case Of Benjamin Button" genoemd, dan wist ik ten minste op voorhand wat te verwachten :mrgreen:

rrrick
16-02-2009, 20:35
Het lijkt me juist een vervelende film als ze het zo hadden aangepakt. Dan zie je dat Benjamin opgroeit tot betweterige twintiger en vervolgens een eigenwijse puber? Liever niet zeg.

Maar dat zijn toch juist de interessante vragen? Wat gebeurt als de 'ballast' van kennis, verantwoordelijkheid en levenservaring langzaam maar zeker wordt weggehaald om plaats te maken voor kinderlijke/jeugdige onbezonnenheid en naïviteit. Hoe heeft dat invloed op de (grote) beslissingen die je in je leven neemt? Dat had echt een interessante film opgeleverd.

En hoe geef je dan weer dat iemand minder levenservaring krijgt?
Precies, dat is een stuk moeilijker dan met een hoop techniek iemand alleen fysiek een ander uiterlijk geven. Dat was pas echt een uitdaging voor Fincher geweest. ;)

TheGodfather
17-02-2009, 22:53
Denk dat de film dan een stuk minder interessant was geweest. Wellicht had je je dan ook alleen maar geirriteerd als je vanaf het begin van de film aan een kleine, bejaarde man in een baby lijfje.Zo denk ik er ten minste over.

Sjeisbroochem
23-02-2009, 17:33
Heb em zaterdag gezien. Vond het geen vlees en geen vis.
Een eigenaardig verhaal, dat een beetje voortkabbelt en nergens echt boeiend wordt.
Benjamin lijkt wel beetje autistisch, ook als ie jong volwassen is.
Een soort 'curious case of Benjamin rainman' zeg maar.

Toch heb ik hem wel zonder problemen uitgekeken.De effecten zijn goed gemaakt en Kate Blanchet acteert prima. De bijzondere liefdesrelatie tussen de 2 hoofdcharacters intrigeert wel maar is mij net niet boeiend genoeg.

Desalniettemin geef ik een 7 tje.

YAH87
23-02-2009, 19:39
Mooie film met een origineel verhaal.
Heb de hele film geboeid zitten kijken en had geen enkele moeite met de lengte van de film.
Vond het ook leuk om te zien hoe je hem zag opgroeien met eigenlijk het typische gedrag van een jonge jongen (nieuwsgierig toen hij voor het eerst de Afrikaan zag).

Wat ik misschien een beetje jammer vond is dat je Benjamin nooit in zijn dagboek zag schrijven en zijn “relatie” met zijn zusje word helemaal niet behandeld..

Jordy van Buel
02-03-2009, 17:42
Interessant filmpje over de effecten van Benjamin Button:

http://www.youtube.com/watch?v=jUIfiLplNqQ

Melzz
03-03-2009, 11:44
The Curious Case of Benjamin Button

Wederom een film gezien die behoorlijk de hemel wordt ingeprezen maar waarvan ik niet echt onder de indruk ben. Het verhaal is bekend, Benjamin wordt oud geboren en leeft zn leven achterstevoren. Ondertussen ontmoet hij allerlei mensen....het lijkt het echte leven wel. De film begint met een vrouw op haar sterfbed die ook een deel van de voice over voor haar rekening neemt. Haar manier van praten en stemgeluid in tergend en niet om aan te horen. Gelukkig was ze niet de hele tijd aan het woord.

Een dikke pluim voor de grime en make-up....dat is echt een prestatie in deze film. Het verhaal is vooral.....lang......heeeeeel.....ergggg....lang. Te lang dus voor mijn gevoel. Ik heb de film in Cineworld gezien in Beverwijk. Daar hebben ze nog pauzes.....ik heb in Amsterdam al in geen 10 jaar (of langer) een pauze meegemaakt maar in Beverwijk bestaan ze nog.....pauzes. Had er dit keer geen moeite mee maar normaal vind ik dat vreselijk. Soms is een bioscoopervaring te gek maar als een film niet altijd even boeit dan begin ik me te ergeren aan mensen die wat tegen elkaar zeggen, lachen op ongepaste momenten etc. Ook 166 minuten lang in een stoel zitten gaat je opbreken. Ik verlangde ineens naar mn thuissituatie.....languit op de bank.

Anyway....beetje gemengde gevoelens over deze film. Aan de ene kant vind ik hem langdradig en saai maar aan de andere kant is het ook een vakkundig gemaakte film. Brad Pitt acteert op zich ook vrij eentonig. Je zou zelfs kunnen zeggen dat Benjamin maar een saai en oppervlakkig figuur is. En Cate Blanchet.....da's een persoonlijk iets.....ben niet zo weg van haar. Martin Koolhoven vertelde bij DWDD dat ie drie uur lang heeft zitten janken. Zelf heb ik geen enkel emotioneel moment ervaren.

Ik heb me niet zitten irriteren maar echt gegrepen of ontroerd ben ik ook zeer zeker niet. Dan blijft er dus een vakkundig gemaakte film over. Ik hoop dat Fincher weer een donkere thriller gaat maken en niet op deze "middle of the road" tour door blijft gaan. Beetje de Ilse de Lange van de film....deze Curious Case. Niemand zal zich er een buil aan vallen maar echt bijzonder is het ook weer niet. Degelijk.

7,3

TheGodfather
19-03-2009, 22:33
Over verassingen gesproken: Criterion brengt de film uit op 2 disc dvd en 2 disc blu-ray!! woehoe!!

http://i300.photobucket.com/albums/nn2/Blu-news/BenButton.jpg

http://www.slashfilm.com/2009/03/19/the-curious-case-of-benjamin-button-on-criterion/

Sicco
22-03-2009, 10:33
wow. release date al bekend?
wel cool dat criterion ook BR's uitbrengt. ben tijdje terug gestopt met de dvd's, dus ik wist dit nog niet eens. is er een topic waar de criterion br's releases worden bijgehouden?

Roy de Jong
22-03-2009, 10:43
Nice!
Zijn de criterions op Blu-Ray regiovrij?

Neil
22-03-2009, 12:52
Nice!
Zijn de criterions op Blu-Ray regiovrij?

Nee

TheGodfather
22-03-2009, 20:57
wow. release date al bekend?
wel cool dat criterion ook BR's uitbrengt. ben tijdje terug gestopt met de dvd's, dus ik wist dit nog niet eens. is er een topic waar de criterion br's releases worden bijgehouden?
Ja, gewoon in het Criterion topic ;)

Coen P.
22-03-2009, 21:01
Ik moet deze film nog zien. Kom niet zo vaak in de bios :(

Sicco
25-03-2009, 17:26
Nee

niet regio vrij... dan houdt het al op...

BrianB
25-03-2009, 17:45
Paramount releast ze wel regiovrij, dus je kan gewoon wachten tot die hem op de markt brengt.

DVD Watcher
04-05-2009, 20:57
Over verassingen gesproken: Criterion brengt de film uit op 2 disc dvd en 2 disc blu-ray!! woehoe!!

http://i300.photobucket.com/albums/nn2/Blu-news/BenButton.jpg

http://www.slashfilm.com/2009/03/19/the-curious-case-of-benjamin-button-on-criterion/


Ik vind persoonlijk deze verpakking het mooiste, de Limited 2 DVD Steelbook :

http://www.dvd-home.nl/pers/images/warner/juni/buttonsteel.gif
Dit is overigens de Nederlandse uitgave en verdere uitgaves zijn :

http://www.dvd-home.nl/pers/images/warner/juni/buttonBD.jpg
De nederlandse 2 Disc Blu Ray.

http://www.dvd-home.nl/pers/images/warner/juni/button.gif
De single DVD.


BRAD PITT SCHITTERT IN HET MEESLEPENDE EPISCHE VERHAAL VAN REGISSEUR DAVID FINCHER ''THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON''
Vanaf 10 juni op single Disc DVD, twee-Disc Special Edition DVD en twee-Disc Blu-ray

Boordevol fascinerend bonusmateriaal

Warner Home Video brengt 10 juni a.s. de Academy Award® winnende film THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON uit op single disc DVD, twee-disc DVD en twee-disc Blu-ray. De film is geregisseerd door David Fincher en ontving 13 nominaties voor een Academy Award® en won in de categorieën ‘Beste Visual Effects’, ‘Art Direction’ en ‘Makeup’. De ware sterrencast bestaat uit Brad Pitt, Cate Blanchett, de voor een Academy Award genomineerde Taraji P. Henson (Hustle & Flow), Academy Award winnaar Tilda Swinton (Michael Clayton) en Julia Ormond (Legends of the Fall). Beleef het grootse verhaal over een niet zo gewone man, de mensen die hij ontmoet, de plaatsen die hij ontdekt, de liefde die hij vindt en het geluk en de romantiek die de tand des tijds weten te doorstaan.

De twee-disc DVD en twee-disc Blu-ray THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON bieden meer dan drie uur intrigerend bonusmateriaal, waaronder interviews met de sterren Brad Pitt en Cate Blanchett en behind-the-scenes materiaal van hun wonderbaarlijke transformaties. De documentaire onthult de wonderbaarlijkheden van de film, waaronder de geheimen van de prijswinnende visual effects en de grensverleggende computerkunsten die de magische wereld van Benjamin Button tot leven brengen.

SYNOPSIS
“I was born under unusual circumstances.” Zo begint The Curious Case of Benjamin Button, gebaseerd op het verhaal van F. Scott Fitzgerald uit 1920 over een man die als tachtigjarige ter wereld komt en ieder jaar een jaartje jonger w ordt. De film is geregisseerd door David Fincher (Zodiac, Fight Club) en hoofdrollen zijn voor Brad Pitt en Cate Blanchett als tijdoverlappende zielsverwanten Benjamin en Daisy. The Curious Case of Benjamin Button is een epische reis door de tijd, een aangrijpend verhaal over het plezier van leven, het verdriet van dood en liefde die alles overstijgt.

BONUSMATERIALEN
De twee-disc DVD ‘The Curious Case of Benjamin Button’ wordt geleverd in een exclusieve gelimiteerde steelcase.

Digitale kopie
De Blu-ray versie van ‘The Curious Case of Benjamin Button’ is voorzien van een digitale kopie. De consument krijgt toegang tot deze files via een autorisatiecode op de speciale Warner website. De gratis kopie van de film kan op PC en digitale mediadragers als een MP4-speler worden afgespeeld.

ALGEMENE INFORMATIE
Releasedatum: 10 juni 2009
Speelduur: 165 minuten
Leeftijd: 6; geweld, angst
Geluid: Dolby surround / Dolby Digital

Bron : DVD-Home.nl

TheGodfather
04-05-2009, 21:41
Mooie hoes idd. maar wel jammer van dat rode rating logo.

Trouwens: gratis kopie? yeah right :D

DVD Watcher
04-05-2009, 22:10
Mooie hoes idd. maar wel jammer van dat rode rating logo.

Trouwens: gratis kopie? yeah right :D

Dat rode logo verneukt heel de hoes, maar het blijft de mooiste van de 3 hoezen, alleen mag hopen dat de blauwe op de Blu Ray een sticker is die er makkelijk af gaat, anders is de Blu Ray helemaal verkloot.

En de gratis kopie heb je wel betaald hier met die hoge prijzen.

Maar ik ga dus voor de steelbook DVD.

BrianB
05-05-2009, 00:03
Lijkt me niet kloppen, eerlijk gezegd. Waarom zouden wij een hoes met 'Criterion' erop krijgen?

Frank
05-05-2009, 00:15
De artwork van de blu-ray klopt inderdaad niet. De afbeelding is van de Amerikaanse release.

Dit is de juiste artwork:

http://images2.frs.nl/f/72/d44/5051888030653.jpg

Neil
06-05-2009, 00:09
Heb vandaag de Amerikaanse criterion binnen gekregen.
Dat blauwe is inderdaad een sticker, en ging er makkelijk af.

Sicco
06-05-2009, 07:03
en hoe ga je die bekijken dan? hij is niet regiovrij toch?

Neil
06-05-2009, 10:41
Heb mijn blu-ray speler laatst regiovrij laten maken :)

BobT
07-05-2009, 16:58
Ik neem aan dat Warner dezelfde extra's aanhoud als de Amerikaanse Criterion uitgave?
Ik hoop het in ieder geval wel. Fincher is één van die regisseurs die juist extra veel moeite steeks in het bonusmateriaal, dus het zou jammer zijn als er dingen exclusief op de criterion release staan.

TheGodfather
07-05-2009, 22:05
Vandaag de Criterion ontvangen. De extra`s zijn:


Interviews with Brad Pitt and Cate Blanchett
Audio commentary featuring Academy Award-nominated director David Fincher
Never-before-seen footage revealing the innovative techniques behind the Academy Award–winning visual effects and makeup
Step-by-step examination of the motion-capture process aging Brad Pitt
In-depth exploration of David Fincher’s creative process on the set
Interview with acclaimed composer Alexandre Desplat about the score
Featurettes on the film’s storyboards, costumes, and Academy Award–winning art direction
Stills galleries, including costume design and candid behind-the-scenes production photos
Optional French- and Spanish-dubbed soundtracks
Optional English subtitles for the deaf and hard of hearing, and optional French and Spanish subtitles
PLUS: An essay by film critic Kent JonesWeet niet of de Warner uitgave dezelfde extra`s heeft?