PDA

Bekijk de volledige versie : Spielberg verfilmt Olympisch gijzelingsdrama uit 1972



Eric van Ballegoie
06-07-2005, 09:23
Spielberg verfilmt Olympisch gijzelingsdrama uit 1972



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1834)

Surya
06-07-2005, 09:35
Hmmm, dit is toch wel zeer oud nieuws, Spielberg heeft 2 jaar geleden al laten weten dat deze op de planning stond voor dit jaar...

pieter bond
06-07-2005, 09:37
Waren er ook al plannen voor een "Kuifje" film?

deweb
06-07-2005, 09:50
Ja, het is oud nieuws. Ware het niet dat het filmen nu echt is begonnen volgens IMDB.

Er zouden inderdaad nog 3 kuifje films op stapel staan, hiervoor heeft
Spielberg al bij Weta gevraagd of ze een digitale Bobbie kunnen realiseren :) .

Grt. Deweb

Philippe
06-07-2005, 13:41
Dit is niet meteen het soort film waarbij je aan Spielberg als regisseur denkt, maar dat neemt niet weg dat dit een zeer sterke film kan worden.

Werner
06-07-2005, 14:43
Er zouden inderdaad nog 3 kuifje films op stapel staan, hiervoor heeft
Spielberg al bij Weta gevraagd of ze een digitale Bobbie kunnen realiseren :) .

Ik geloof NOOIT dat een Amerikaanse regisseur op de goeie manier de Europese stijl van strips nog maar bij benadering kan op het witte doek brengen, en al zeker een monument als Kuifje niet. (We kunnen het zelf overigens niet: Kiekeboe? Sus en Wis?...) Ik huiver bij de gedachte.

deweb
07-07-2005, 12:35
Van de hele reeks.

Al toen Herge nog leefde zag Spielberg elementen in de strips die hij wilde gebruiken. Hij kocht toen de rechten van Herge en gebruikte o.a. enkele elementen in Indiana Jones.

De te verfilmen albums:
"De te verfilmen albums zijn ook al gekozen. Het tweeluik Het Geheim van de Eenhoorn/De Schat van Scharlaken Rackham, de verhalen De Blauwe Lotus en Kuifje in Tibet die in één film worden verteld en tenslotte een film naar de twee albums De 7 Kristallen Bollen en De Zonnetempel." aldus de website van de stripspeciaalzaak.

Als verzamelaar van europese stripverfilmingen vond ik Suske en Wiske trouwens nog niet eens zo slecht, hoewel je hem niet vaker dan 2 keer moet zien. De kiekeboe-films waren ook niet slecht, zeker de DC van "het witte bloed" viel ernstig mee.
Blueberry viel dan weer wel tegen, waar tegen over staat dat de verfilmingen van Asterix weer wel ok waren.

"les dalton" nog steeds niet gezien, maar hij lijkt me wel geestig.

Meer stripnieuws: http://www.stripspeciaalzaak.be/InThePicture_strip.htm