PDA

Bekijk de volledige versie : World Trade Center - Oliver Stone



spielberg_rules
08-07-2005, 10:02
Eén dag na Londen, kan het nog ironischer, is bekend geworden dat Oliver Stone en Nicolas Cage gaan samenwerken aan een film over 9/11. Veel is er nog niet over bekend, maar het zal niet zozeer een politieke film worden, eerder een 'menselijk drama'. Als er één Amerikaanse regisseur is die van mij dit onderwerp mag verfilmen, dan is het wel Stone, dus wat dat betreft zit het wel goed (het moet al heel raar lopen willen we een over-patriottistische film krijgen). En Cage nog een keer in een glansrol. Bovendien gun ik het Stone, want na alle verschrikkelijke kritieken rond Alexander (waarin Stone zelf belachelijk werd gemaakt, schande), zal deze film zonder enige twijfel zijn status weer herstellen. De Amerikanen zullen ervoor warm lopen, de rest van de wereld ook, en ja, het onderwerp is Oscarmateriaal van de bovenste plank. Maar goed, blij dat Stone een film over 9/11, dat kan niet slecht worden...

ps: er zijn meerdere projecten over 9/11 in preproductie

-------------------------------------------------------------------------------------

Oliver Stone and Nic Cage to team up for Twin Towers drama
Empire Magazine, 08 July 2005
Well, readers, in the light of yesterday’s appalling terrorist attack in London, it seems strange to be writing a story about not one, but TWO 9/11 movies going into production in the States – something that, four years, would perhaps have been unthinkable.

The first, 102 Minutes, was optioned back in February of this year. Based on a book by Jim Dwyer and Kevin Flynn, it tells the story of the rescue attempts by New York emergency services personnel between 8.46am and 10.28am – that’s the time that elapsed between the first plane that flew into the World Trade Centre, and the collapse of the first tower.

Shattered Glass writer/director Billy Ray is writing the script, for Columbia Pictures to fast-track into cinemas.

But the big news is surely the announcement that Oliver Stone and Nicolas Cage will team up to make a 9/11 movie, which is already in pre-production.

The as-yet untitled movie will see Cage play one of two police officers, Will Jimeno or John McLoughlin, who were themselves trapped in the rubble of the towers after they collapsed. Stone’s film will document the rescue operation mounted to free the officers, and will focus on the plight of Jimeno and McLoughlin as they wait to be freed, before their oxygen runs out.

There has already been a series of plays about 9/11, one of which – The Guys – was turned into a low-key film starring Sigourney Weaver and Anthony LaPaglia. It may also surprise you to know that Dude, Where’s My Car? director Danny Leiner has his own 9/11 project – The Great New Wonderful – on the go. And, of course, Spike Lee’s blistering The 25th Hour was probably the first Hollywood movie to tackle the aftermath of the Twin Towers attack, head-on.

But these movies – and certainly the Stone/Cage movie – are the first major productions to deal directly with 9/11. Stone’s involvement would normally suggest that his untitled project - to be backed by Paramount - could be something of a political hot potato, but we imagine that this time he’ll focus on the human drama of the moment. Either way, it’s sure to be direct, immediate and suffused with anger and emotion.

Of course, whether this means that 2009 will bring some British movies about 7/7 remains to be seen – and quite frankly, doesn’t bear thinking about right now. But if today’s news has shown anything, it’s that all scars, even the deepest ones, can start to heal in time.

Z-Man
08-07-2005, 11:33
Als ik iemand vertrouw met dit materiaal is het wel Oliver Stone, maar ik vraag me alleen af of het niet veel te vroeg is voor een film over 9/11. In 25th Hour was het onderwerp zeer goed aangepakt en in de film verwerkt, nu speelde dat wel een beetje op de achtergrond maar goed. De scene dat Philp Seymour Hoffman en Barry Pepper over de WTC site uitkijken geeft me elke keer kippenvel. Stone kennende zal hij het niet oversentimenteel gaan maken, zoals een Michael Bay zou doen, dus Stone doe je best!

Jordé den Tenter
08-07-2005, 12:08
Jammer dat het zo vroeg is, deze film had ik liever pas over 10 a 15 jaar gezien, nu ligt het ook nog zo vers in de gedachten van de getroffenen en hun vrieden/familie.

Maar ik hoop dat Oliver er wat van maakt, ik ben niet al te grote fan van Oliver Stone. :(

deweb
08-07-2005, 13:09
hmm, dit is zeker niet de eerste film. Al eerder maakte men een film genaamt "buddy" over de burgemeester tijdens de aanslagen. Als ik me niet vergis een televisie film.

Wel grappig dat de Amerikanen eigenlijk vrij snel na een gebeurtenis al minstens een televisie-film maakte. Zo maakte ze namelijk al eerder "sniper", over de schutter in Washington.

Maar ik benieuwt naar deze film, Nicolas Cage = goed (y)

JCL
08-07-2005, 13:28
Ben ook erg benieuwd. Stone staat natuurlijk bekent als een grote naam, maar of Cage een goede cast is, ik weet het niet zo. Bij mij komt het beeld van Gone in 60 seconds, The Rock en National Treasure boven, of hij nou ook echt goed een drama kan neerzetten. Hij heeft het wel gedaan maar deze films heb ik nooit gezien, misschien dat ik daarom zijn andere kant niet ken.

Dennis Kuijper
08-07-2005, 13:32
Stone is zeker de geschikte man hiervoor,en waarom wachten?Weet jij wat de toekomst nog gaat brengen.Ook vind ik Cage geen slechte keuze hij kan ook goed met drama ver weg,kijk maar b.v. naar Leaving las vegas en Adaptation.

Philippe
08-07-2005, 17:17
De naam van Oliver Stone klinkt alleszins veelbelovend.

spielberg_rules
29-07-2005, 22:11
Gyllenhaal & Bello in Oliver Stone's 9/11 Film
Source: Variety July 29, 2005


Maggie Gyllenhaal and Maria Bello will portray the wives of Port Authority officers rescued from the World Trade Center in the Paramount's untitled Oliver Stone project, reports Variety.

Nicolas Cage and Michael Pena had been previously announced as filling the respective roles of Sgt. John McLoughlin and Officer William J. Jimeno.

The trade says Stone is expected to start shooting the film, based on Andrea Berloff's script, this fall in New York.

Jimeno and McLoughlin were among the many rescuers who risked their lives Sept. 11, 2001, by rushing into the smoking WTC buildings. The duo was among the few who survived the fall of the towers, thanks to the frantic efforts of other rescuers who pulled them from the rubble before their oxygen ran out.

Le-Fab
30-07-2005, 08:35
, nu ligt het ook nog zo vers in de gedachten van de getroffenen en hun vrieden/familie.

nu doe je alsof als de mensen het vergeten zijn gewoon weer feest kunnen
vieren en als het te vers in je geheugen zit je beter maar je mond erover
kan houden :?
zo zit het niet in elkaar
maar even verder over de film die die wil maken

ik zou liever niet willen dat oliver stone het maakt
want de film alexander viel me ook al erg tegen
wie neemt colin farell nou om een ridder te spelen :?:
en dan die val kilmer die ook erg ongeloofwaardig speelde
nee dat kan nooit een goeie film worden met hem als regieur

JCL
30-07-2005, 08:56
Casting is idd niet zijn sterkte kant, ik zie Cage nog steeds niet zitten :cry:

spielberg_rules
30-07-2005, 09:00
, nu ligt het ook nog zo vers in de gedachten van de getroffenen en hun vrieden/familie.

nu doe je alsof als de mensen het vergeten zijn gewoon weer feest kunnen
vieren en als het te vers in je geheugen zit je beter maar je mond erover
kan houden :?
zo zit het niet in elkaar
maar even verder over de film die die wil maken

ik zou liever niet willen dat oliver stone het maakt
want de film alexander viel me ook al erg tegen
wie neemt colin farell nou om een ridder te spelen :?:
en dan die val kilmer die ook erg ongeloofwaardig speelde
nee dat kan nooit een goeie film worden met hem als regieur

Le Fab, het was dit soort onzin dat me zo aan je irriteerde. Nu begin je weer, waar haal je al die onzin toch vandaan? Erger nog, de Le Fab ziekte lijkt zich te gaan verspreiden. Als Stone geen goede cineast is voor deze film, dan is geen enkele cineast het (gezien Stones oeuvre). Bovendien is hij gewoon één van de Grote Amerikaanse cineasten, geen twijfel over mogelijk. En slechte casting? Komaan, bekijk zijn films nog maar eens goed. Weinig cineasten haalden meer uit hun acteurs dan Stone. Maar goed, lang leve de onzin van Le Fab blijkbaar...

mark t
30-07-2005, 09:10
Le Fab, het was dit soort onzin dat me zo aan je irriteerde. Nu begin je weer, waar haal je al die onzin toch vandaan? (etc.)Nu overdrijf je toch een beetje. LeFab heeft gewoon een andere mening dan jij -in dit geval tegengesteld. Als jij Stone briljant vindt, mag LeFab net zo goed het tegendeel vinden. Trouwens, dat zegt hij niet eens. Hij vindt Stone gewoon niet geschikt als regisseur voor deze specifieke film.

Zo lang er maar geen onzin-argumenten of flame-achtige onderbouwingen worden gebruikt.

spielberg_rules
30-07-2005, 09:12
Le Fab, het was dit soort onzin dat me zo aan je irriteerde. Nu begin je weer, waar haal je al die onzin toch vandaan? (etc.)Nu overdrijf je toch een beetje. LeFab heeft gewoon een andere mening dan jij -in dit geval tegengesteld. Als jij Stone briljant vindt, mag LeFab net zo goed het tegendeel vinden. Trouwens, dat zegt hij niet eens. Hij vindt Stone gewoon niet geschikt als regisseur voor deze specifieke film.

Zo lang er maar geen onzin-argumenten of flame-achtige onderbouwingen worden gebruikt.

Als dat hier niet het geval is, dan weet ik het ook niet meer... Grote onzin is het, of je nu van zijn films houdt of niet... En enige onderbouwing onderbreekt al helemaal (zoals altijd bij Le Fab)...

Lex v/d Moolen
30-07-2005, 09:14
Oliver Stone is de juiste persoon om zo'n film te maken, dat heeft hij met gevoelige onderwerpen als JFK en Nixon al bewezen. De vraag is natuurlijk in hoeverre hij de fouten van de Amerikaanse inlichtingendiensten/politiek aanpakt op hun fouten van voor de catastrofe. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat Stone simpelweg alleen maar een heldenverering film maakt. Wat Cage betreft, ik zie liever iemand anders, maar ik denk wel dat hij het aankan om de rol te spelen.

mark t
30-07-2005, 09:22
Als dat hier niet het geval is, dan weet ik het ook niet meer... Grote onzin is het, of je nu van zijn films houdt of niet... En enige onderbouwing onderbreekt al helemaal (zoals altijd bij Le Fab)...Wat ik bedoel is dat deze opmerking:

Als er één Amerikaanse regisseur is die van mij dit onderwerp mag verfilmen, dan is het wel Stone, dus wat dat betreft zit het wel goed
Net zo min onderbouwd is als deze mening:

ik zou liever niet willen dat oliver stone het maakt
want de film alexander viel me ook al erg tegen

Ook al ben ik het met één opmerking wèl eens en met de andere niet. Ik denk dat Stone ook bij uitstek geschikt is voor een 911-film, al heb ik nog de nodige reserves over de schaarse informatie die nu beschikbaar is over het project.

Gun elkaar een beetje de ruimte om een andere mening te hebben zonder meteen persoonlijk te worden (Hetgeen niet wil zeggen dat je niks moet zeggen als je je mening voor je moet houden als je het ergens niet mee eens bent).

spielberg_rules
30-07-2005, 09:23
Als dat hier niet het geval is, dan weet ik het ook niet meer... Grote onzin is het, of je nu van zijn films houdt of niet... En enige onderbouwing onderbreekt al helemaal (zoals altijd bij Le Fab)...Wat ik bedoel is dat deze opmerking:

Als er één Amerikaanse regisseur is die van mij dit onderwerp mag verfilmen, dan is het wel Stone, dus wat dat betreft zit het wel goed
Net zo min onderbouwd is als deze mening:

ik zou liever niet willen dat oliver stone het maakt
want de film alexander viel me ook al erg tegen

Ook al ben ik het met één opmerking wèl eens en met de andere niet.

Gun elkaar een beetje de ruimte om een andere mening te hebben zonder meteen persoonlijk te worden (Hetgeen niet wil zeggen dat je niks moet zeggen als je het ergens niet mee eens bent).

Ik dacht dat het wel duidelijk was waarom Oliver Stone één van de meest geschikte regisseurs voor deze film was. Lees de mening van Lex er maar even op na. Dat spreekt voor zichzelf...

mark t
30-07-2005, 09:28
Ik dacht dat het wel duidelijk was waarom Oliver Stone één van de meest geschikte regisseurs voor deze film was. Lees de mening van Lex er maar even op na. Dat spreekt voor zichzelf...Da's wederom een mening. Een respectabele mening, maar wat mij betreft net zo respectabel als de mening dat Alexander een lelijke uitschieter was. Al zou ik zelf daar niet de conclusie aan verbinden dat Stone als regisseur daardoor ongeschikt is voor welke film dan ook.

Maar goed, laten we er maar over ophouden voordat het hier weer eens uit de hand gaat lopen.

spielberg_rules
30-07-2005, 09:32
Ik dacht dat het wel duidelijk was waarom Oliver Stone één van de meest geschikte regisseurs voor deze film was. Lees de mening van Lex er maar even op na. Dat spreekt voor zichzelf...Da's wederom een mening. Een respectabele mening, maar wat mij betreft net zo respectabel als de mening dat Alexander een lelijke uitschieter was. Al zou ik zelf daar niet de conclusie aan verbinden dat Stone als regisseur daardoor ongeschikt is voor welke film dan ook.

Maar goed, laten we er maar over ophouden voordat het hier weer eens uit de hand gaat lopen.

Iedereen mag Alexander van mij een uitschieter vinden, daar heb ik geen probleem mee. Wel met onzin als 'het kan nooit een goede film worden met hem als regisseur'. Andere discussies met Le Fab vervielen ook al in dergelijke onzin/banaliteit (lees er maar de andere post op na). Dat mag best gezegd worden en heeft niks te maken met een mening. Ik heb geen probleem met het feit dat hij Alexander slecht vond, wel met de onzin die hij constant schrijft. Als ik de enige ben die me daar aan ergert, het zij zo...

Paul_Knoop
31-07-2005, 10:16
Aan lefab & spielbergrules...:

Laat het toch is gaan :wink:
Ook al heeft iemand een in jouw ogen compleet onjuiste mening ( ik vind O.Stone ook een geweldige regisseur ) dan mag diegene dat toch gewoon zeggen..?

En om terug te komen op het eigenlijke onderwerp van deze thread:
Het is inderdaad denk ik behoorlijk vroeg om al een 9/11 film bij de amerikanen door de strot te duwen, maar ik heb toch het idee dat het vaak allemaal om geld te doen is ( ook al zie ik O.Stone daar niet voor aan ) en 9/11 zal de komende tijd nog genoeg aandacht bij het publiek trekken.

As for Nicolas Cage..een beetje ongunstig gecast, ook al kan die de rol wel aan..

JCL
31-07-2005, 10:39
Ja, vroeg of niet, het is ook niet de eerste film. Spiderman had een hoog 9/11 gehalte en ladder 49 al helemaal dus ik denk dat ze Amirikanen het wel 'aan kunnen' voor zover dat volk ook maar iets aankan...

Evil Hobbit
21-09-2005, 09:19
Oliver Stone kondigde laatst aan dat hij de gebeurtenissen van 9/11 gaat verfilmen. De film zal twee agenten volgen die vast komen te zitten onder het puin van de twee neerstortende torens, nadat deze geraakt zijn door de vliegtuigen.

Ik las hetvolgende vandaag op het nieuwsforum van Torrentspy:

Quote:

Oliver Stone's 9/11 Film is Given Restrictions

The city of New York has placed tight restrictions on what it will allow director Oliver Stone (Platoon, Alexander) to show and what kind of visual effects he may create for his movie about the 9/11 attacks on the World Trade Center, according to syndicated columnist Cindy Adams. For example, she wrote, the city will not permit Stone to "dress the streets with dirt and debris and ash and people's belongings and falling bodies."


Quote:

I found this pretty wrong, myself. If you're going to do a movie about one of the most shocking moments in US history, you better do it mean and gritty. I think those who aren't expecting to see this kind of stuff shouldn't even think about seeing the movie in the first place. It's 9/11! It's not a walk in the park popcorn movie!


Ik was benieuwd naar de mening van andere filmfans rondom deze opgelegde restricties.

Ikzelf ben het eens met wat de schrijver van 't artikel zegt. Je kan het onderwerp van de film niet gaan 'sugarcoaten' om zo een "12-jaar en ouder" publiek te vermaken onder het genot van overprijsde aso-dure popcorn en cola.

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0469641/

Evil Hobbit
21-09-2005, 09:20
Stone kennende zal hij hard voor zijn visie pleiten en het is idd belachelijk dat ze dit uberhaupt proberen te verbloemen. Je zou toch denken dat met meer gruwelijkheden het patriotisme alleen maar vergroot kan worden... :roll:

RickySway
21-09-2005, 11:28
[quote=RickySway]
...

Thnx Evil Hobbit... scheelt mij weer herposten.

Le-Fab
21-09-2005, 12:36
jullie zijn wel erg lang doorgegaan op die opmerking van mij
dat ik oliver niet geschikt vin da's toch niet nodig maarja

Paul_Knoop
21-09-2005, 16:22
en toch moet je er weer over doorgaan he :wink:


klein kind.. :roll:

Kars
22-09-2005, 01:06
jullie zijn wel erg lang doorgegaan op die opmerking van mij
dat ik oliver niet geschikt vin da's toch niet nodig maarja

Tja, had je het maar beter moeten onderbouwen dunkt mij. Een paar foute casting keuzes maken een film nog niet slecht mijns inziens. Geef eerst goed weer waarom Alexander (die ik overigens nog niet gezien heb) een slechte film is en ga vervolgens door met het aangeven waarom Stone niet geschikt is voor het regisseren van 9/11. Misschien weet je me dan nog te overtuigen. Je huidige verhaal is gewoon niet erg sterk, waardoor ook veel mensen erover vallen en dus een reactie geven.

deweb
22-09-2005, 19:22
Ben ook erg benieuwd. Stone staat natuurlijk bekent als een grote naam, maar of Cage een goede cast is, ik weet het niet zo. Bij mij komt het beeld van Gone in 60 seconds, The Rock en National Treasure boven, of hij nou ook echt goed een drama kan neerzetten. Hij heeft het wel gedaan maar deze films heb ik nooit gezien, misschien dat ik daarom zijn andere kant niet ken.

Dat zijn de titels waar hij bekend mee is geworden. Maar wat hij zelf zegt "ik speel net zo lief in een blockbuster als in een arthouse film".

Films als "Adaptation" en "Mahstick man" getuigen daarvan.

Ja, als hij wil kan hij dat best. Het hangt alleen af van het script.

Grt. Deweb

Ron kars
13-10-2005, 08:39
jullie zijn wel erg lang doorgegaan op die opmerking van mij
dat ik oliver niet geschikt vin da's toch niet nodig maarja

Leer eerst een spelling en grammatica!!!!

spielberg_rules
07-11-2005, 16:27
Stone Promises Sensitivity in 9/11 Film

Director Oliver Stone promises his forthcoming film about the September 11 terrorist attacks will be respectful to victims of the atrocities. The Platoon movie-maker is confident the Nicolas Cage starring movie will not offend survivors because he is not attempting to glamorize the incident which claimed thousands of lives. Instead, he will focus on the accurate re-telling of just one story from the fateful day - the two policemen who were rescued from the rubble of the Twin Towers 22 hours after they collapsed. Co-producer Michael Shamberg says, "We're not doing the 'Towering Inferno-Titanic' version. We're not doing everyone's story that day. We're trusted with the accuracy of the particular story that we're telling." Both Stone and Shamberg have consulted New York residents and families of the victims to ensure the project is handled sensitively. Most of the film's scenes will be shot out in Los Angeles, and the movie will incorporate television footage of actual events.


--------------------------------------------------------------------------------------

Goed nieuws, al had ik niet anders verwacht van Stone. Dit is absoluut een film waar ik heel erg naar uitkijk, ook door mijn persoonlijke voorliefde voor de cineast Stone.

Dennis Kuijper
23-11-2005, 12:53
Ik hoop trouwens dat Stone gewoon het pad inslaat kwa films als JFK en Nixon en z,n licht laat schijnen over zaken waar twijfels over het gebeuren zijn.Want als het een ''gewoone'' dramafilm ben ik minder
entousiast.

1der
19-12-2005, 21:17
Net JFK weer gekeken en kijk nu wel uit naar deze film.
JFK en 9/11, toch wel twee heel erg belangrijke gebeurtenissen in de (Amerikaanse) geschiedenis, en waarvoor bij allebei (naar mijn mening makkelijk te aanvaarden) complottheorieeen bij ''ontstaan'' zijn.
(Het is natuurlijk net welke info je binnen krijgt en hoe gevoelig je hiervoor bentl; ik ben zelf vrij gevoelig voor al die theorieen, zo ook JFK :roll: )

Maar laat deze film in ieder geval maar komen! Een film die de gebeurtenissen van 9/11 bespreekt in de stijl van JFK(-rechtbankscene) mag van mij niet snel genoeg komen! :)

(OK, IMDb geeft als Plot Summary een ander verhaal, maar dit terzijde :roll: )

1der
23-12-2005, 09:30
http://www.joblo.com/newsimages1/oliver-stone.jpg

Source: JoBlo.com (http://joblo.com/index.php?id=9735)

Stone's 9/11 film title

The continually cool Digifruitella recently informed us that the latest copy of "Premiere" Magazine says that Oliver Stone's upcoming 9/11 film starring Nic Cage is called WORLD TRADE CENTER, which is not the most creative title in the world but I suppose it gets the point across. In fact, it's more a descriptive and literal title than it is creative, kinda like Spielberg's MUNICH.

Dennis Kuijper
23-12-2005, 10:44
http://www.joblo.com/newsimages1/oliver-stone.jpg

Source: JoBlo.com (http://joblo.com/index.php?id=9735)

Stone's 9/11 film title

The continually cool Digifruitella recently informed us that the latest copy of "Premiere" Magazine says that Oliver Stone's upcoming 9/11 film starring Nic Cage is called WORLD TRADE CENTER, which is not the most creative title in the world but I suppose it gets the point across. In fact, it's more a descriptive and literal title than it is creative, kinda like Spielberg's MUNICH.

Als er nog een part 2 komt weet ik wel een mooi titel :P
World trade Center:The Twin Towers

spielberg_rules
23-12-2005, 10:46
http://www.joblo.com/newsimages1/oliver-stone.jpg

Source: JoBlo.com (http://joblo.com/index.php?id=9735)

Stone's 9/11 film title

The continually cool Digifruitella recently informed us that the latest copy of "Premiere" Magazine says that Oliver Stone's upcoming 9/11 film starring Nic Cage is called WORLD TRADE CENTER, which is not the most creative title in the world but I suppose it gets the point across. In fact, it's more a descriptive and literal title than it is creative, kinda like Spielberg's MUNICH.

Als er nog een part 2 komt weet ik wel een mooi titel :P
World trade Center:The Twin Towers

Niet echt een bijzondere titel, maar dat waren 'JFK', 'Nixon' en 'Platoon' ook niet, dus dat kan bij Oliver Stone wel eens een goed teken zijn dat hij voor een kritische en realistische aanpak gaat :)

martini
23-12-2005, 10:56
Vind Stone een goeie regisseur dus de titel maak mij niet zo uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

1der
30-12-2005, 14:53
Foto's

http://www.joblo.com/big-movie-images/picworldtrade1.jpg

http://www.joblo.com/big-movie-images/picworldtrade2.jpg

Dennis Kuijper
30-12-2005, 14:55
Foto's

http://www.joblo.com/big-movie-images/picworldtrade1.jpg

http://www.joblo.com/big-movie-images/picworldtrade2.jpg
Ik zie alleen maar 2 kruisjes,stonde daar die torens :twisted:

1der
31-12-2005, 10:02
Foto's

http://www.joblo.com/big-movie-images/picworldtrade1.jpg

http://www.joblo.com/big-movie-images/picworldtrade2.jpg
Ik zie alleen maar 2 kruisjes,stonde daar die torens :twisted:

Mmm, irritant, gebeurt vaker met foto's die op JoBlo.com staan.

Bekijk ze hier: http://www.imdb.com/title/tt0469641/photogallery

Jordy van Buel
12-02-2006, 17:17
Filmposter:

http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/wtc/poster.jpg

Z-Man
13-02-2006, 15:28
Mooie en respectvolle poster, ze hadden voor tzelfde geld de kop van Nicolas Cage de helft van de poster in kunnen laten nemen....laten we hopen dat dat ook niet gebeurt bij latere posters van deze film.

1der
13-02-2006, 16:06
Erg mooie poster, idd respectvol.

Chris Taylor
13-02-2006, 18:10
Gave poster, heel anders dan andere filmposter. idd respect!

Jordy van Buel
13-02-2006, 20:46
Ik hoop dat Stone er een realistisch beeld van maakt en er niet een patriotistische film van maakt. Hoe dan ook denk ik dat veel mensen benieuwd zullen zijn naar deze film. Iedereen heeft de gebeurtenis nog op het netvlies staan dus ik ben iig erg benieuwd, met name ook naar Nicolas Cage.

Rohim
13-02-2006, 22:28
Ja, vroeg of niet, het is ook niet de eerste film. Spiderman had een hoog 9/11 gehalte en ladder 49 al helemaal dus ik denk dat ze Amirikanen het wel 'aan kunnen' voor zover dat volk ook maar iets aankan...

Op welke link tussen Spiderman en 9/11 doel jij eigenlijk? Ik kan me een weggeknipte scène herinneren waarin spiderman een helikopter in zijn web vangt tussen de twin-towers, maar die zat dus niet meer in de film. Verder had Spiderman volgens mij weinig met 9/11 te maken.

Frank
13-02-2006, 22:40
Ja, vroeg of niet, het is ook niet de eerste film. Spiderman had een hoog 9/11 gehalte en ladder 49 al helemaal dus ik denk dat ze Amirikanen het wel 'aan kunnen' voor zover dat volk ook maar iets aankan...

Op welke link tussen Spiderman en 9/11 doel jij eigenlijk? Ik kan me een weggeknipte scène herinneren waarin spiderman een helikopter in zijn web vangt tussen de twin-towers, maar die zat dus niet meer in de film. Verder had Spiderman volgens mij weinig met 9/11 te maken.
Volgens mij ook niet. Wel zie je de Twin Towers op de achtergrond in een aantal shots.

spielberg_rules
22-02-2006, 11:21
Is Amerika klaar voor mijn 9/11-film? Tja!" (VRT)

di 21/02/06 - De Amerikaanse regisseur Oliver Stone heeft de opnames van zijn 9/11-film "World Trade Center" afgerond. Maar of de Verenigde Staten klaar zijn voor zijn film over de aanslagen op de WTC-torens, daar heeft hij zijn twijfels over.
"Is Amerika klaar voor 11 september? Is Amerika klaar voor homoseksualiteit? Ik weet het niet," zei Oliver Stone gisteravond op het Internationale Filmfestival van Bangkok.
Hij alludeerde daarmee op de film "Brokeback Mountain" van regisseur Ang Lee over twee homoseksuele cowboys. De film is acht keer genomineerd voor de Oscars.

Stones film "World Trade Center" focust op twee politieagenten die vastzitten in de Twin Towers en brengt ook het verhaal van hun familie en vrienden. Nicolas Cage speelt de hoofdrol.

De draaidagen zijn net achter de rug en de film moet uitkomen in september, rond de vijfde verjaardag van de aanslagen van 11 september 2001 in New York.

Stone wil een realistisch beeld geven
Of de film ook een politiek statement wordt, valt af te wachten. Stone zegt dat hij een realistisch beeld wil geven van wat er zich in de torens afgespeeld heeft.

Maar in het verleden heeft de regisseur zich al meermaals kritisch uitgelaten over de manier waarop president George Bush de crisis na 9/11 heeft aangepakt.

Op het filmfestival in Bangkok zei hij nog dat de Amerikaanse regering een "nachtmerrie" is.

Oliver Stone regisseerde onder andere de Viëtnam-films "Platoon" en "Born on the fourth of July" en de biografische films "Nixon" en "JFK".

--------------------------------------------------------------------------------------

De poster is mooi, maar de tagline is om van te walgen en past helemaal niet bij een Oliver Stone-film. Hoewel ik zelfs van een Oliver Stone-film over 9/11 geen 'anti-Amerika-pamflet' verwacht, hoop ik toch dat Stone zich met deze film niet laat verleiden tot goedkoop patriottisme en nationalisme. In dat geval zou de film best een 'goed' drama kunnen worden, maar geen echte Oliver Stone-film meer zijn. En als Stone zijn ziel/persoonlijkheid verkoopt om bij de Amerikanen weer op een beter blaadje te komen, zou ik zwaar teleurgesteld zijn. Maar goed, Oliver is één van mijn grote idolen, en dus zijn mijn verwachtingen voor deze film hoog gespannen.

spielberg_rules
23-02-2006, 14:47
Oliver Stone Talks Controversy
Exclusive: 9/11 film won't be a soapbox
23 February 2006 (Empire)


Controversial director Oliver Stone has insisted that his upcoming World Trade Centre is a sincere attempt to depict the human aspect of 9/11, rather than a political commentary on the terrorist attack.

The director, well known for his politically confrontational films, including the conspiracy-theorising JFK, is not jumping on a soap box this time around.

"Is America ready for 9/11? Is America ready for gay sex? I don't know," he said, alluding to Oscar frontrunner Brokeback Mountain. "I'm not in the business of knowing when America's ready. You hope for the best.

"We just finished shooting two weeks ago," he continued. "It's a very simple, austere film in many ways, a technical attempt to be realistic about what happened in that building, to really show it as it is, feel it as it is."

Nicolas Cage stars in the film as one of two real-life Port Authority policemen, who lay trapped for a day in the wreckage of the twin towers.

"It's truly a 24-hour document of these men's story," said Stone, while discussing his career at the Bangkok International Film Festival. "They survived under extraordinary circumstances. It's about their rescue, and their families at home, basically; their lives and relationships. I was curious about how mentally they made it, under those conditions."

Making the film gave the cast and crew a grim, if superficial sense, of what it must have been like for the real survivors of the attack. "I've had a cough in my chest for six weeks now, because the last four weeks of shooting was all smoke. It was horrible. All dark holes and smoke."

Stone seems to have become weary with the reaction to some of his earlier films and to his reputation for being outspoken. But he couldn't help jumping to the defence of JFK, which was vilified by the political right in the States.

"They wouldn't hate it so much if it was boring. But it was good," he said. "The big wrap on me is that I brainwash the young. That's ridiculous, because they don't even know history to begin with. How can you brainwash a moron?

"But at least after the film [some people] started getting involved, they were asking 'what is our history?' That is the supreme sign of the film's success."

Thailand (for the geographically inept among you, this is where Bangkok is) was the setting for Stone's 1993 film, Heaven and Earth. "I love this region. And I've seen some very fine films here. In fact, they did the first Brokeback Mountain - Tears of the Black Tiger."

1der
06-05-2006, 10:28
Foto's: http://www.joblo.com/forums/showthread.php?s=87a6b190fb88867a4ac03b7bfbc58fbb&threadid=100570

Bart de Rechter
17-05-2006, 09:50
De trailer is nu online.
Trailer (http://www.apple.com/trailers/paramount/wtc/)

HIGH-DEF (http://www.apple.com/trailers/paramount/wtc/hd/)

sg_sg1
17-05-2006, 10:23
*Zucht* Dit is dus precies wat die terroristen willen én krijgen: aandacht. Typisch Amerika.

Z-Man
17-05-2006, 10:26
Film ziet er zeer goed, realistisch en trouw uit. Ik heb er alle vertrouwen in dat Oliver Stone een waardige film heeft gemaakt. Van sommige beelden blijf ik rillingen krijgen.

Dennis Kuijper
17-05-2006, 10:32
*Zucht* Dit is dus precies wat die terroristen willen én krijgen: aandacht. Typisch Amerika.
Volgens mij ben jij niet echt bekend met de films van Oliver Stone :?

sg_sg1
17-05-2006, 14:37
*Zucht* Dit is dus precies wat die terroristen willen én krijgen: aandacht. Typisch Amerika.
Volgens mij ben jij niet echt bekend met de films van Oliver Stone :?

Het gaat mij niet om de regisseur. Ik ken zijn films met daarin vaak waargebeurde verhalen en daar is (op sommige producties na) niets op aan te merken. Waar het mij om gaat, is het onderwerp: de mensen nog eens tonen wat er gebeurde op 11 september. En volgens mij is dat voor de terroristen gratis reclame voor de Westerse wereld: 'Weet wat er gebeurt als je aan ons zit.'

1der
17-05-2006, 17:58
Holy shit.
Dit wordt me er eentje

expo
17-05-2006, 18:26
Ik hoop dat deze film over het menselijk drama gaat, niet dat ik daar op kick, maar het verhaal achter de facade is er een van Amerikaanse machtspelletjes en heeft weinig te maken met moslim terrorisme.

Ik raad btw iedereen aan deze film eens te bekijken, hij is gratis:
Loose Change (http://www.loosechange911.com/) (kijk via Google video (http://video.google.com/videoplay?docid=-5137581991288263801&q=loose+change))

René.
17-05-2006, 18:44
Ga deze film zeker zien. Ben benieuwd.

Yo-Ecko
17-05-2006, 20:28
ik wil hem ook wel zien maar niet dat ik hem perse in de bios wil zien, gewoon een stukje van je opvoeding denk ik :D

Chris W
17-05-2006, 21:28
:? trailer gezien :? Weet t niet. Beetje te soft heb ik het idee. Ik verwacht veel vioolmuziek en een hoop wapperende vlaggen.

Evil Hobbit
17-05-2006, 21:29
:? trailer gezien :? Weet t niet. Beetje te soft heb ik het idee. Ik verwacht veel vioolmuziek en een hoop wapperende vlaggen.

Uhm, de trailer was een aaneenschakeling van vioolmuziek en wapperende amerikanen.

Chris W
17-05-2006, 21:35
Ik weet t, maar ik verwacht de film niet anders. I Love U note? Come on :roll:

Denk dat ze de meest geaccepteerde weg maar hebben genomen. The American Way :P

1der
17-05-2006, 21:49
Ik weet t, maar ik verwacht de film niet anders. I Love U note? Come on :roll:

Denk dat ze de meest geaccepteerde weg maar hebben genomen. The American Way :P

In theorie ziet dat er idd vrij soft uit, maar een brandweerman die in het puin van een gebouw ligt en verwacht dood te gaan, en dan een ''I Love U''-note maakt, is dat soft?
Ik heb er gemengde gevoelens over; Het is realistisch dat ie zoiets schrijft, maar in een (Amerikaanse) film komt het al snel soft over.

Ik denk dat deze film erg goed kan zijn, maar ook erg gemakkelijk in een ''America, Fuck Yeah!''-montage kan veranderen.

Het had me trouwens ook vrij tof geleken als Stone hier een JFK-achtige film van gemaakt had die een beetje alle samenzweringstheorieen kracht bijzette.

Evil Hobbit
18-05-2006, 13:40
Ik weet t, maar ik verwacht de film niet anders. I Love U note? Come on :roll:

Denk dat ze de meest geaccepteerde weg maar hebben genomen. The American Way :P

In theorie ziet dat er idd vrij soft uit, maar een brandweerman die in het puin van een gebouw ligt en verwacht dood te gaan, en dan een ''I Love U''-note maakt, is dat soft?
Ik heb er gemengde gevoelens over; Het is realistisch dat ie zoiets schrijft, maar in een (Amerikaanse) film komt het al snel soft over.

Ik denk dat deze film erg goed kan zijn, maar ook erg gemakkelijk in een ''America, Fuck Yeah!''-montage kan veranderen.

Het had me trouwens ook vrij tof geleken als Stone hier een JFK-achtige film van gemaakt had die een beetje alle samenzweringstheorieen kracht bijzette.

Ja! Dat had me dus ook vet geleken. Dit is een gigantische stijlswitch voor Stone. Vind dat shot waarbij de schaduw van het vliegtuig over de zoolander advertentie vliegt wel heftig trouwens.

Filmfan1988
19-05-2006, 11:44
Ik vond de trailer echt heel erg indrukwekkend. Het is per slot van rekening niet zomaar een verzonnen verhaal, maar echt gebeurd.
Prachtige muziek ook in de trailer. Ik ben erg benieuwd hoe de film gaat worden, maar ik kijk er nu al naar uit!

Trouwens vond ik Nicolas Cage ook geloofwaardig overkomen (in de weinige shots waarin ik hem heb gezien/horen praten).
Ik had eerst ook wat twijfels over of hij geschikt zou zijn voor deze rol, maar die zijn nu wel weggenomen...

Sneaker
19-05-2006, 16:08
Wow wat een indrukwekkende trailer, zit hier met kippenvel en een brok in mijn keel. Prachtige muziek erbij. Heel mooi. Ben benieuwd naar deze film, maar heb alle vertrouwen in Cage en Stone.

intexor
20-05-2006, 13:08
muziek is zeer mooi ja, hoop dat hetzelfde voor de film geldt want uit de trailer kan ik niet veel opmaken.

spielberg_rules
23-05-2006, 13:52
Stone toont spectaculaire beelden in Cannes
ma 22/05/06 - VRT Nieuws

De Amerikaanse regisseur Oliver Stone heeft op het filmfestival van Cannes de eerste twintig minuten van zijn nieuwe film, "World Trade Center", getoond. Ondertussen zou Stone plannen maken voor een film over de staatsgreep tegen de Venezolaanse president Hugo Chavéz.
"'World Trade Center" komt in augustus uit in de Verenigde Staten en in september in Europa. Het zal dan precies vijf jaar geleden zijn dat bij de aanslagen op de Twin Towers in New York 2.749 mensen omkwamen.

Oliver Stone zei in Cannes dat de geschiedenis dikwijls ontstaat door de collectieve herinnering van mensen. Zijn film wil daartoe bijdragen omdat hij steunt op de ervaringen van mensen die er echt bij waren.

In "World Trade Center" zien we twee politiemannen die hun gewone werkdag beginnen. En dan is er de knal van een ontploffing, de verwarring, de chaos...

Het slotbeeld van de eerste twintig minuten toont twee knipperende ogen in een omgeving die volledig verduisterd is door de stofwolk van de ingestorte eerste toren.

De rol van de twee politiemannen wordt gespeeld door Nicolas Cage en Michael Pena.
Stone toonde de clip uit "World Trade Center" in Cannes vóór de projectie van zijn gerestaureerde Viëtnamfilm "Platoon"(1986) (foto). De twee films hebben veel gemeen, zo vertelde Stone: "In beide gevallen gaat het om gewone mensen die betrokken geraken in geweldige historische gebeurtenissen".
Oliver Stone plant film over Hugo Chávez
Ondertussen heeft de Venezolaanse president Hugo Chávez bekendgemaakt dat Oliver Stone plannen heeft voor een film over de mislukte staatsgreep in Venezuela.
In april 2002 pleegden militairen een coup tegen Chávez. De president moest aftreden, maar keerde na enkele dagen terug in de hoofdstad Caracas.

Volgens Chávez steunde de Amerikaanse regering van president Bush de staatsgreep.

Oliver Stone heeft al tal van politieke films gedraaid. Zo behandelde hij in "El Salvador" (1996) de Amerikaanse betrokkenheid bij de burgeroorlog in dat land

--------------------------------------------------------------------------------------

De tagline van de poster bezorgde me nachtmerries, de trailer was bij vlagen indrukwekkend, maar ook typisch Amerikaans en Oliver Stone niet waardig. Ik blijf dus sceptisch over het project, maar gisteren werden de eerste twintig minuten van de film vertoond in Cannes, en de eerste reacties waren erg positief, wat mijn hoop op een geslaagde film weer doet toenemen. Hier de mening van Jan Pieter Ekker en Ronald Ockhuysen op Cinema.nl:

--------------------------------------------------------------------------------------

Cinema.nl Weblog Cannes - Jan Pieter Ekker en Ronald Ockhuysen

Tot slot de vertoning van de Filmmuseum-productie La mystère de la Tour Eiffel laten lopen, maar gekozen voor een speciale avond met Oliver Stone. Er werd een nieuwe kopie vertoond van zijn twintig jaar oude klassieker Platoon. Voorafgaand werden de acteurs Charlie Sheen, Willem Defoe en Tom Berenger op het podium geëerd en voerde Stone een komisch nummer op met festivaldirecteur Thierry Frémaux. Stone vertelde in het Frans dat hij het een enorme eer vond om in Cannes te zijn. Frémaux deed de Engelse vertaling.

Voor Platoon werd de eerste akte vertoond van Stone's nieuwste film: World Trade Center. 'Een work in progress', dekte Stone zich van tevoren in, want 'het Cannes-publiek is het moeilijkste publiek'. 'Het is hdtv en nog geen film', aldus Stone. 'Het geluid is nog niet goed en sommige special effects lijken wel Japanse science fiction'.

Hoe dan ook. De eerste twintig minuten van World Trade Center, met Nicolas Cage als een politieagent die reddingswerk probeert te verrichten op de plaats van de ramp, maakten diepe, diepe indruk.

Filmfan1988
23-05-2006, 22:38
heeft iemand een idee of de muziek uit de trailer ergens te koop/of te downloaden is?

spielberg_rules
24-05-2006, 16:19
Stone toont spectaculaire beelden in Cannes
ma 22/05/06 - VRT Nieuws

De Amerikaanse regisseur Oliver Stone heeft op het filmfestival van Cannes de eerste twintig minuten van zijn nieuwe film, "World Trade Center", getoond. Ondertussen zou Stone plannen maken voor een film over de staatsgreep tegen de Venezolaanse president Hugo Chavéz.
"'World Trade Center" komt in augustus uit in de Verenigde Staten en in september in Europa. Het zal dan precies vijf jaar geleden zijn dat bij de aanslagen op de Twin Towers in New York 2.749 mensen omkwamen.

Oliver Stone zei in Cannes dat de geschiedenis dikwijls ontstaat door de collectieve herinnering van mensen. Zijn film wil daartoe bijdragen omdat hij steunt op de ervaringen van mensen die er echt bij waren.

In "World Trade Center" zien we twee politiemannen die hun gewone werkdag beginnen. En dan is er de knal van een ontploffing, de verwarring, de chaos...

Het slotbeeld van de eerste twintig minuten toont twee knipperende ogen in een omgeving die volledig verduisterd is door de stofwolk van de ingestorte eerste toren.

De rol van de twee politiemannen wordt gespeeld door Nicolas Cage en Michael Pena.
Stone toonde de clip uit "World Trade Center" in Cannes vóór de projectie van zijn gerestaureerde Viëtnamfilm "Platoon"(1986) (foto). De twee films hebben veel gemeen, zo vertelde Stone: "In beide gevallen gaat het om gewone mensen die betrokken geraken in geweldige historische gebeurtenissen".
Oliver Stone plant film over Hugo Chávez
Ondertussen heeft de Venezolaanse president Hugo Chávez bekendgemaakt dat Oliver Stone plannen heeft voor een film over de mislukte staatsgreep in Venezuela.
In april 2002 pleegden militairen een coup tegen Chávez. De president moest aftreden, maar keerde na enkele dagen terug in de hoofdstad Caracas.

Volgens Chávez steunde de Amerikaanse regering van president Bush de staatsgreep.

Oliver Stone heeft al tal van politieke films gedraaid. Zo behandelde hij in "El Salvador" (1996) de Amerikaanse betrokkenheid bij de burgeroorlog in dat land

--------------------------------------------------------------------------------------

De tagline van de poster bezorgde me nachtmerries, de trailer was bij vlagen indrukwekkend, maar ook typisch Amerikaans en Oliver Stone niet waardig. Ik blijf dus sceptisch over het project, maar gisteren werden de eerste twintig minuten van de film vertoond in Cannes, en de eerste reacties waren erg positief, wat mijn hoop op een geslaagde film weer doet toenemen. Hier de mening van Jan Pieter Ekker en Ronald Ockhuysen op Cinema.nl:

--------------------------------------------------------------------------------------

Cinema.nl Weblog Cannes - Jan Pieter Ekker en Ronald Ockhuysen

Tot slot de vertoning van de Filmmuseum-productie La mystère de la Tour Eiffel laten lopen, maar gekozen voor een speciale avond met Oliver Stone. Er werd een nieuwe kopie vertoond van zijn twintig jaar oude klassieker Platoon. Voorafgaand werden de acteurs Charlie Sheen, Willem Defoe en Tom Berenger op het podium geëerd en voerde Stone een komisch nummer op met festivaldirecteur Thierry Frémaux. Stone vertelde in het Frans dat hij het een enorme eer vond om in Cannes te zijn. Frémaux deed de Engelse vertaling.

Voor Platoon werd de eerste akte vertoond van Stone's nieuwste film: World Trade Center. 'Een work in progress', dekte Stone zich van tevoren in, want 'het Cannes-publiek is het moeilijkste publiek'. 'Het is hdtv en nog geen film', aldus Stone. 'Het geluid is nog niet goed en sommige special effects lijken wel Japanse science fiction'.

Hoe dan ook. De eerste twintig minuten van World Trade Center, met Nicolas Cage als een politieagent die reddingswerk probeert te verrichten op de plaats van de ramp, maakten diepe, diepe indruk.

De doorgaans betrouwbaar Steven De Foer is ook erg enthousiast over de eerste twintig minuten. Mijn verwachtingen beginnen dan toch te stijgen. Voor de geinteresseerden:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/mediatheek/audio-060524film/index.shtml#

Dude19
19-09-2006, 18:28
Tijd voor een upje denk ik?

Frank
19-09-2006, 19:03
Niet als je niets zinnigs te melden hebt.

Dude19
19-09-2006, 19:06
Zeikerd, dit is om dubbel topics te voorkomen. Altijd dat gezeik, blah.

Quido
20-09-2006, 09:40
Wow wat een indrukwekkende trailer, zit hier met kippenvel en een brok in mijn keel. Prachtige muziek erbij. Heel mooi. Ben benieuwd naar deze film, maar heb alle vertrouwen in Cage en Stone. Ik vond die trailer juist verschrikkelijk! Over-sentimenteel gezever ... De Amerikaanse held die de Amerikaanse droom aan diggelen ziet vallen. *Brrr*
Die plaksnor van Cage was dan wel weer heerlijk om te zien :lol:

Ik heb niet echt de behoefte om een film te zien waar je drie-kwart van de tijd een man onder het puin ziet liggen, afgewisseld met dramatische beelden van zijn vrouw. "I love you" en "The world saw evil that day" ... Mijn god. Titanic revisited.

DWE
20-09-2006, 10:43
Film krijgt tot op heden absoluut geen positieve recencies. Zegt niet alles maar toch. Inhoudelijk wordt WTC zelfs als Stone's zwakste prent tot nog toe toegedicht hoewel een 7.0 op IMDB toch nog beter doet verhopen. Ben benieuwd...

Menno Hagendoorn
22-09-2006, 11:03
Ga 'm Vanavond bekijken, heb er (niet lullig bedoeld) best zin in.
lijkt me een zeer interessante film.
Zal mijn mening naderhand hier wel neerpennen

Dennis Kuijper
22-09-2006, 14:13
lijkt me een zeer interessante film.

Dit lijkt mij juist niet,Stone had beter een film ala JFK kunnen maken,want nu is het meer een tranen trekker drama geworden denk ik,wat natuurlijk ook mooi kan zijn maar van Stone verwacht je wat anders.

Menno Hagendoorn
22-09-2006, 14:16
lijkt me een zeer interessante film.

Dit lijkt mij juist niet,Stone had beter een film ala JFK kunnen maken,want nu is het meer een tranen trekker drama geworden denk ik,wat natuurlijk ook mooi kan zijn maar van Stone verwacht je wat anders.
Was ook interessant geweest, maar eigenlijk (and correct me if i´m wrong) blijkt pas de laatste maanden dat zo`n soort "samenzweringstheorie" mogelijk zou kunnen zijn.
Dus wellicht heeft hij daar toen nooit aan gedacht, en had hij het nu misschien anders willen doen....
Maar ik ga de film benaderen alsof ik niet weet dat hij van Oliver Stone is, dan kan ik er wat objectiever tegenaan kijken.

Dennis Kuijper
22-09-2006, 14:20
lijkt me een zeer interessante film.

Dit lijkt mij juist niet,Stone had beter een film ala JFK kunnen maken,want nu is het meer een tranen trekker drama geworden denk ik,wat natuurlijk ook mooi kan zijn maar van Stone verwacht je wat anders.
Was ook interessant geweest, maar eigenlijk (and correct me if i´m wrong) blijkt pas de laatste maanden dat zo`n soort "samenzweringstheorie" mogelijk zou kunnen zijn.
Dus wellicht heeft hij daar toen nooit aan gedacht, en had hij het nu misschien anders willen doen....
Die Theorieen bestaan al veel langer,alleen de media besteed er nu meer aandacht aan.

Menno Hagendoorn
22-09-2006, 14:24
lijkt me een zeer interessante film.

Dit lijkt mij juist niet,Stone had beter een film ala JFK kunnen maken,want nu is het meer een tranen trekker drama geworden denk ik,wat natuurlijk ook mooi kan zijn maar van Stone verwacht je wat anders.
Was ook interessant geweest, maar eigenlijk (and correct me if i´m wrong) blijkt pas de laatste maanden dat zo`n soort "samenzweringstheorie" mogelijk zou kunnen zijn.
Dus wellicht heeft hij daar toen nooit aan gedacht, en had hij het nu misschien anders willen doen....
Die Theorieen bestaan al veel langer,alleen de media besteed er nu meer aandacht aan.Ok.... dat wist ik dan weer niet, maar wellicht dat hij nu eens niet de "boodschapper van het slechte nieuws" wilde of durfde zijn.
Ik ben nu bezig in een boek over de feiten van elf September, en wat er niet deugt aan de officiele verklaring van de regering Bush.
(off topic: super interessant boek, kan het iedereen aanraden!)
en daar staan heftige beschuldigingen in!
Ik denk als hij dat als eerste de ether in geslingerd had, hij met pek en veren Amerika was uitgejaagd, zeker met zijn reputatie....
Of wellicht kwamen zijn patriotistiche gevoelens bovendrijven.....
Toegegeven: het is niet het soort film die je van oliver Stone zou verwachten (schat ik in, want nogmaals: ik kan vanavond pas echt oordelen)

Dennis Kuijper
22-09-2006, 14:29
lijkt me een zeer interessante film.

Dit lijkt mij juist niet,Stone had beter een film ala JFK kunnen maken,want nu is het meer een tranen trekker drama geworden denk ik,wat natuurlijk ook mooi kan zijn maar van Stone verwacht je wat anders.
Was ook interessant geweest, maar eigenlijk (and correct me if i´m wrong) blijkt pas de laatste maanden dat zo`n soort "samenzweringstheorie" mogelijk zou kunnen zijn.
Dus wellicht heeft hij daar toen nooit aan gedacht, en had hij het nu misschien anders willen doen....
Die Theorieen bestaan al veel langer,alleen de media besteed er nu meer aandacht aan.Ok.... dat wist ik dan weer niet, maar wellicht dat hij nu eens niet de "boodschapper van het slechte nieuws" wilde of durfde zijn.
Ik ben nu bezig in een boek over de feiten van elf September, en wat er niet deugt aan de officiele verklaring van de regering Bush.
(off topic: super interessant boek, kan het iedereen aanraden!)
en daar staan heftige beschuldigingen in!
Ik denk als hij dat als eerste de ether in geslingerd had, hij met pek en veren Amerika was uitgejaagd, zeker met zijn reputatie....
Of wellicht kwamen zijn patriotistiche gevoelens bovendrijven.....
Toegegeven: het is niet het soort film die je van oliver Stone zou verwachten (schat ik in, want nogmaals: ik kan vanavond pas echt oordelen)
Als Stone het niet doet wie blijft er dan nog over,als je naar zijn andere films kijkt was hij juist de geschikte man.

Menno Hagendoorn
22-09-2006, 14:31
lijkt me een zeer interessante film.

Dit lijkt mij juist niet,Stone had beter een film ala JFK kunnen maken,want nu is het meer een tranen trekker drama geworden denk ik,wat natuurlijk ook mooi kan zijn maar van Stone verwacht je wat anders.
Was ook interessant geweest, maar eigenlijk (and correct me if i´m wrong) blijkt pas de laatste maanden dat zo`n soort "samenzweringstheorie" mogelijk zou kunnen zijn.
Dus wellicht heeft hij daar toen nooit aan gedacht, en had hij het nu misschien anders willen doen....
Die Theorieen bestaan al veel langer,alleen de media besteed er nu meer aandacht aan.Ok.... dat wist ik dan weer niet, maar wellicht dat hij nu eens niet de "boodschapper van het slechte nieuws" wilde of durfde zijn.
Ik ben nu bezig in een boek over de feiten van elf September, en wat er niet deugt aan de officiele verklaring van de regering Bush.
(off topic: super interessant boek, kan het iedereen aanraden!)
en daar staan heftige beschuldigingen in!
Ik denk als hij dat als eerste de ether in geslingerd had, hij met pek en veren Amerika was uitgejaagd, zeker met zijn reputatie....
Of wellicht kwamen zijn patriotistiche gevoelens bovendrijven.....
Toegegeven: het is niet het soort film die je van oliver Stone zou verwachten (schat ik in, want nogmaals: ik kan vanavond pas echt oordelen)
Als Stone het niet doet wie blijft er dan nog over,als je naar zijn andere films kijkt was hij juist de geschikte man.
Michael Moore???

Dennis Kuijper
22-09-2006, 14:34
lijkt me een zeer interessante film.

Dit lijkt mij juist niet,Stone had beter een film ala JFK kunnen maken,want nu is het meer een tranen trekker drama geworden denk ik,wat natuurlijk ook mooi kan zijn maar van Stone verwacht je wat anders.
Was ook interessant geweest, maar eigenlijk (and correct me if i´m wrong) blijkt pas de laatste maanden dat zo`n soort "samenzweringstheorie" mogelijk zou kunnen zijn.
Dus wellicht heeft hij daar toen nooit aan gedacht, en had hij het nu misschien anders willen doen....
Die Theorieen bestaan al veel langer,alleen de media besteed er nu meer aandacht aan.Ok.... dat wist ik dan weer niet, maar wellicht dat hij nu eens niet de "boodschapper van het slechte nieuws" wilde of durfde zijn.
Ik ben nu bezig in een boek over de feiten van elf September, en wat er niet deugt aan de officiele verklaring van de regering Bush.
(off topic: super interessant boek, kan het iedereen aanraden!)
en daar staan heftige beschuldigingen in!
Ik denk als hij dat als eerste de ether in geslingerd had, hij met pek en veren Amerika was uitgejaagd, zeker met zijn reputatie....
Of wellicht kwamen zijn patriotistiche gevoelens bovendrijven.....
Toegegeven: het is niet het soort film die je van oliver Stone zou verwachten (schat ik in, want nogmaals: ik kan vanavond pas echt oordelen)
Als Stone het niet doet wie blijft er dan nog over,als je naar zijn andere films kijkt was hij juist de geschikte man.
Michael Moore???
Ik heb Stone wat hoger zitten dan Michael Moore,en Moore is al bezig met
Fahrenheit 9/11½

Menno Hagendoorn
22-09-2006, 14:39
lijkt me een zeer interessante film.

Dit lijkt mij juist niet,Stone had beter een film ala JFK kunnen maken,want nu is het meer een tranen trekker drama geworden denk ik,wat natuurlijk ook mooi kan zijn maar van Stone verwacht je wat anders.
Was ook interessant geweest, maar eigenlijk (and correct me if i´m wrong) blijkt pas de laatste maanden dat zo`n soort "samenzweringstheorie" mogelijk zou kunnen zijn.
Dus wellicht heeft hij daar toen nooit aan gedacht, en had hij het nu misschien anders willen doen....
Die Theorieen bestaan al veel langer,alleen de media besteed er nu meer aandacht aan.Ok.... dat wist ik dan weer niet, maar wellicht dat hij nu eens niet de "boodschapper van het slechte nieuws" wilde of durfde zijn.
Ik ben nu bezig in een boek over de feiten van elf September, en wat er niet deugt aan de officiele verklaring van de regering Bush.
(off topic: super interessant boek, kan het iedereen aanraden!)
en daar staan heftige beschuldigingen in!
Ik denk als hij dat als eerste de ether in geslingerd had, hij met pek en veren Amerika was uitgejaagd, zeker met zijn reputatie....
Of wellicht kwamen zijn patriotistiche gevoelens bovendrijven.....
Toegegeven: het is niet het soort film die je van oliver Stone zou verwachten (schat ik in, want nogmaals: ik kan vanavond pas echt oordelen)
Als Stone het niet doet wie blijft er dan nog over,als je naar zijn andere films kijkt was hij juist de geschikte man.
Michael Moore???
Ik heb Stone wat hoger zitten dan Michael Moore,en Moore is al bezig met
Fahrenheit 9/11½
Wist ik ook niet (zo hoor je nog eens wat :lol: ), en ook daar kijk ik dan met veel interesse naar uit...
Het is natuurlijk ook zo dat zo`n film dan bijna in eigen beheer gemaakt zou moeten worden (of door een hele moedige independer).
Want er is geen grote studio die daar zijn vingers aan wil branden (wellicht dat hij zelfs onder druk van de studio, ook nog wat scherpe kantjes heeft weggelaten, hoewel hij me daar dan ook weer niet het type voor lijkt)
Het lijkt me interessant om straks op dvd het audiocommentaar te beluisteren (als dat er uiteraard komt)

Menno Hagendoorn
22-09-2006, 22:09
Ga 'm Vanavond bekijken, heb er (niet lullig bedoeld) best zin in.
lijkt me een zeer interessante film.
Zal mijn mening naderhand hier wel neerpennen
Nou daar gaat ie dan:
WTC is een goede film, maar niet Hét document van elf september wat het wellicht had kunnen worden.
Meer nog dan een film over de gebeurtenissen van die dag, is dit het verhaal van 2 politieagenten Mc Laughlin (Cage) en Jimeno (Michael Pena)die toren 1 in gaan om mensen te evacueren.
Nog voor ze goed en wel aan de slag kunnen gaan, stort het gebouw in en komen ze vast te zitten onder de puinhopen.
Vanaf dat moment is het een strijd om te overleven, en wacht het thuisfront van beide mannen wanhopig op een teken van leven.

De eerste 40 minuten van deze film zijn werkelijk adembenemend. iedereen weet nog als de dag van gisteren hoe erg 11 september was, maar om het dan weer zo voor je op het grote doek te zien is werkelijk ijzingwekkend.
Alhoewel met respect gefilmd (zo zie je de vliegtuigen niet daadwerkelijk in de torens vliegen) krijg je denk ik een levensecht beeld van hoe het die dag moet zijn geweest, en dat is werkelijk schokkend.

Ook de benarde situatie van de hoofdpersonen zorgt voor kippevel, (mensen met claustrofobie raad ik deze film dan ook af)
Diep respect voor beide hoofdrolspelers die in deze benarde, onflatteuze situatie hun werk moesten doen.
Ook hier krijg je het gevoel hoe het moet zijn om daar te liggen, gewond en wachtend totdat iemand je misschien vind.

De acteerprestaties zijn over het algemeen degelijk, maar de 2 hoofdrolspelers leveren echt een knap stukje werk af.
ik voorspel dat deze beide heren (misschien ook een beetje door het onderwerp van de film) hoge ogen zullen gaan gooien bij de komende oscaruitreiking.
ook de art direction (Overigens van Nederlander Jan Roelfs) is geweldig, het lijkt wel of Stone de hele film echt op "ground zero" heeft opgenomen.

Dan wat kritiek:
De film balanceert de hele tijd op de scheidslijn van smakeloos patriotisme en vals sentiment maar blijft net aan de goede kant van die streep, tot de laatste 30 minuten waar die grens helaas dik wordt overschreden.
Een helpende marinier teksten in de mond leggen als: [spoiler:92efc56e45] "we're not leaving you! we are marines, you are our mission!"of "it's gonna take a lot of good men to avenge this"[/spoiler:92efc56e45] kunnen in een bruckheimer film al niet meer, maar zijn hier helemaal ongepast.
Bovendien loopt de verhaallijn van die betreffende marinier over van een brok ongezouten patriotisme en religieus fanatisme,dit had wat mij betreft wel uit de film kunnen worden gelaten

Bovendien vond ik het einde iets te 'feel Good"..:[spoiler:92efc56e45] Natuurlijk: beide hoofdpersonen hebben het in het echt ook gered maar een aantal van hun collega's zie je in de film sterven.
Stone kiest er echter voor om hun families niet te volgen, waardoor het grote verdriet van die dag maar deels gesymboliseerd wordt.[/spoiler:92efc56e45]
Zowiezo houdt Oliver Stone het allemaal erg netjes en beschaafd (zeker voor zijn doen) geen Amerikaan zal aanstoot nemen aan deze film.
Verder is de film iets te lang, maar wordt het einde naar mijn idee ineens toch afgeraffeld.

Samenvattend is WTC een mooi "verhaal" van 2 mensen die die dag probeerden te helpen en zelf in grote problemen kwamen.
Eén van de ongetwijfeld vele verhalen van die dag, en meer wordt het helaas ook niet.
Deze film is niet het definitieve document van 11 September geworden, maar wel een mooie aanvulling op de bestaande films en documentaires.

7/10

VincentBroccoli
23-09-2006, 14:28
WTC is een van de slechtste films die ik dit jaar gezien heb. Voor mij is het wel enigsinds moeilijk om toe te geven, aangezien 9/11 een erge en aangrijpende gebeurtenis is geweest. Dat neemt niet weg dat iedere andere film niet had weggekomen met deze zoetsappige vertelling (ligt het nu nog te vers in het geheugen?), enige vorm van "waarheidsgetrouwheid" gaat dan ook zeker niet op. Zo is het al tenenkrommend om het eerste deel van de film te zien. Dus het gedeelte VOOR de aanslag. Dan is alles nog zo geweldig dat je er eng van wordt. Politiemensen hebben de beste tijd met elkaar, lekker een praatje maken in de metro en tussen de verschillende etnische groeperingen is er al helemaal geen vuiltje aan de lucht. Maar natuurlijk... (in Inside Man worden zulke thema's al veel beter benadrukt, terwijl dit in essentie een Heistfilm was).

Het saamhorigheidsgevoel wordt in ieder geval flink benadrukt. Dit is puur en alleen om aan te geven: Waar heeft Amerika dat aan verdient? Dit verdient niemand, maar waarom moet alles zo zwartwit worden gebracht? Moet het contrast voor/na zo aangesterkt worden? Overigens zijn de gevolgen van de aanslag met respect in beeld gebracht. Dat lijkt me meer dan logisch. De omgevingen zijn zeer vakkundig nagemaakt. Aan de andere kun je je afvragen: Dit hebben we (helaas) al zo vaak gezien, wat was het nut om dit na te bootsen?

En ja, dan heb je natuurlijk het verhaal van McLaughlin en Jimeno. Het acteerwerk was overigens redelijk, maar aan de andere kant kregen ze vrij weinig te doen. Ze spelen twee helden die besluiten de toren binnen te gaan om mensen te redden, maar ze komen uiteindelijk terecht onder een laag puin. Dan volgen vele scenes met de meest nutteloze gesprekken en saaie dialogen die je in een film komt stoppen. Ook de flashbacks werken mee om nog eventjes een flinke laag vals sentiment over de film heen te gooien. Veel witte maagdelijke omgevingen, veel leuke momenten die de twee samen met hun familie hebben gehad. Harde woorden vallen er zo goed als niet. Alleen een zoon die wat kritiek durft te leveren.

Daarnaast moet elke heldenactie nog worden gefilmd in een slowmotion waarvan ik dacht dat je dit alleen nog in slechte komedies zou tegen komen, niet dus. Is het werkelijk nodig om deze heldendaden -natuurlijk handelt niemand in eigen belang- nog zo aan te dikken? Voor mij is het al duidelijk genoeg, zeker omdat veel nog aangesterkt wordt met irritante orkestmuziek.

Verder is er nog een religieuze uitwijding aanwezig. [spoiler:342e1df0f4]Zo komt iemand in een kerk ineens tot inkeer[/spoiler:342e1df0f4] en een van de hoofdfiguren ziet[spoiler:342e1df0f4]Jezus met een fles water die hij vervolgens weigert[/spoiler:342e1df0f4]. Ja, religie is weer erg belangrijk om mensen een gevoel van houvast te geven. Ook hier geldt weer: Inderdaad, dat kan het geval zijn. Maar belicht dan ook de andere kant: Want heel mensen zullen ook hun geloof in God verliezen na zo'n gebeurtenis. Ik zie een religieus thema liever in de handen van Paul Verhoeven, die houdt er tenminste geen tunnelvisie op na. Alhoewel, Verhoeven merkte op dat hij eigelijk geen fatsoenlijke film meer kon maken in Amerika. Wellicht is Stone hier ook het slachtoffer van geworden.

Kortom, de film is te lang (veel gerek met allerlei thema's) en is een sterk staaltje van 'propaganda' waar het pattriotisme en valse sentiment van afdruipt. Na Crash was het al een beetje duidelijk dat de weg die Hollywood is ingeslagen er een is van makkelijke en kritiekloze films. Ik heb een review gelezen waar iemand zei dat hij WTC makkelijk kon zien als een "Ron Howard"-film als je kijkt naar het gemak waarmee menselijk emoties de kijker worden opgedrongen. Helaas moet ik hem (of haar) bijna gelijk geven....

Filmfan1988
23-09-2006, 18:33
Hoe heet dat liedje dat aan het begin van de film op de radio wordt gedraaid? Iets van: "the sun is coming up over New York City"...

Lorre
24-09-2006, 18:52
BEVAT SPOILERS!!!


Vandaag ook gaan zien. Matige film omdat er veel stukken uitgelaten konden worden. De eerste 30-40 min zijn erg goed, maar daarna gaat het bergafwaarts en word hij dan terug beter naar het einde toe. De film kon zeker terug gebracht worden van 129 min naar 90 min. Teveel aandacht ging naar de 2 personen die onder het puin belanden, terwijl er nog veel meer mensen geleden hebben. Gemiste kans moet ik zeggen. Terwijl we meer zagen over het werk die de brandweermannen verrichten in de torens en de paniek errond, kregen we het emotioneel verhaaltje over maar 2 mannen die dan nog niet eens wat hebben gedaan op de dag zelf. Het acteerwerk is ook hier en daar slecht te noemen. De grote gebeurtenissen van de dag laten ze achterwege en gooien het meteen na 30 min op flashbacks en emotioneel gedoe. Je ziet zelf Jezus op een gegeven moment. :o
Nujja, jammer dat Stone de bal terug wat mis geslaan heeft met deze. Er zat meer in als hij nu gewoon de gebeurtenis beter had in beeld gebracht en niet enkel op de 2 politieagenten had gespeeld die onder het puin lagen begraven. De beste van het rijtje over de gebeurtenissen op 11 september is en blijft United 93.
Gelukkig wist ik wat te verwachten van deze door de reacties van anderen en legde ik de verwachtingen niet hoog. Toen viel de film goed mee.

6/10

Ricardo Mulder
25-09-2006, 14:36
Ben gister ook geweest. Vond het een meer dan redelijke film. Ik vind e recenties van sommige voor mij ook een beetje onsamenhangend om eerlijk te zijn. De film vertelt een waargebeurd verhaal van twee havenpoliteagenten doe onder het puin terecht komen.

Ik weet niet wat voor boeiende verhalen die hadden moeten vertellen terwijl zij onder het puin liggen :wink:
Ik vond het juist realistisch om eerlijk te zijn. Je gaat als je zwaar gewond onder het puin geen zware dialogen aan met je collega lijkt mij misschien dat iemand dat anders ziet :roll:

Helaas is het niet de film die het had moeten zijn daar ben ik het zeker mee eens maar afgezien daarvan zeker geen slechte film.

VincentBroccoli
25-09-2006, 17:41
Ben gister ook geweest. Vond het een meer dan redelijke film. Ik vind e recenties van sommige voor mij ook een beetje onsamenhangend om eerlijk te zijn.

Gelukkig loopt jouw stuk over van de steekhoudende argumenten.


De film vertelt een waargebeurd verhaal van twee havenpoliteagenten doe onder het puin terecht komen. Ik weet niet wat voor boeiende verhalen die hadden moeten vertellen terwijl zij onder het puin liggen :wink:

Als je onder het puin ligt verwacht ik NIET dat je gaat praten over je favoriete film. Dan verwacht ik dat je gaat praten over de diepere zin van het leven en niet dat je dat in flauwe dialogen onder woorden probeert te brengen ("pijn is goed" en andere lachwekkende ongein).


Ik vond het juist realistisch om eerlijk te zijn. Je gaat als je zwaar gewond onder het puin geen zware dialogen aan met je collega lijkt mij misschien dat iemand dat anders ziet :roll:

Die laatste zin snap ik niet.



Helaas is het niet de film die het had moeten zijn daar ben ik het zeker mee eens maar afgezien daarvan zeker geen slechte film.

Goed, mag jij mij nu uitleggen waarom deze film volgens jouw wel een voldoende krijgt.

Gordon
25-09-2006, 19:47
Hoe heet dat liedje dat aan het begin van de film op de radio wordt gedraaid? Iets van: "the sun is coming up over New York City"...


Daar ben ik eigenlijk ook naar op zoek...
Iemand een idee? Vond het eigenlijk het beste nummer van de film, lekker country-achtig

Sneaker
25-09-2006, 19:55
Heb de film niet gezien, maar is deze het misschien:

http://www.cdbaby.com/cd/hollyramos

en dan nummer 10.

Gordon
25-09-2006, 20:06
Heb de film niet gezien, maar is deze het misschien:

http://www.cdbaby.com/cd/hollyramos

en dan nummer 10.


Jammer, maar deze is het niet. Was een mannenstem...
Toch bedankt voor de post !

mercapto
25-09-2006, 20:11
Brooks and Dunn (Horizonts/Steers & Stripes) - Only in America

link (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_MediaPlayer-Start?BOL_OWNER_ID=1000004003141302&Section=MUSIC&DiscNr=1&TrackNr=12&Track=IVp_AAAB4eYAAAD_D%2eId3bxF)

Joris Springer
25-09-2006, 20:27
Ik vond de film eerlijk gezegd saai, langdradig, teveel de Amerikaanse maatschappij aan het ophemelen. Te melodramatisch voor mij in ieder geval.
Waar ik verder flink van baalde was dat de film in de bioscopen in Widescreen beeldformaat draait terwijl de trailer in Cinemascope (volledige doek wordt dan gebruikt in de meeste bioscopen) werd gebracht, oftewel in Nederland vindt men het niet belangrijk om het volledige beeld te geven.
Dubbel niks dus deze film voor mij uiteindelijk :(.

Gordon
25-09-2006, 20:39
Brooks and Dunn (Horizonts/Steers & Stripes) - Only in America

link (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_MediaPlayer-Start?BOL_OWNER_ID=1000004003141302&Section=MUSIC&DiscNr=1&TrackNr=12&Track=IVp_AAAB4eYAAAD_D%2eId3bxF)

YES YES YES, we have a winner !!!!

Thanks mercapto !!

mercapto
25-09-2006, 20:43
Google me this, google me that, who's afraid of the big, black, uhhhh.....

In m'n eerste google poging direct beet, toen op naar bol.com :)

Ricardo Mulder
26-09-2006, 09:26
Als je onder het puin ligt verwacht ik NIET dat je gaat praten over je favoriete film. Dan verwacht ik dat je gaat praten over de diepere zin van het leven en niet dat je dat in flauwe dialogen onder woorden probeert te brengen ("pijn is goed" en andere lachwekkende ongein).

De film vertelt een verhaal gebaseerd op de verhalen van deze mensen dus zij hebben het niet over de diepere zin van het leven gehad. (lijkt me heel logisch om eerlijk te zijn) Je gaat net als in de film gedaan is waarschijnlijk je collega proberen op te beuren. Maar wie ben ik :roll:

Waarom de film van mij toch een voldoende krijgt. Het acteerwerk is goed, de setting van de film is prima alleen het verhaal ja daar had ik wat anders van verwacht wat achteraf niet waar bleek te zijn. Maar daarom wil ik de film niet gelijk slecht noemen.

Dennis Kuijper
12-10-2006, 21:48
Ik vermoede het eigenlijk al maar wat is dit een matige film geworden,zeker als je bedenkt dat Oliver Stone aan het roer stond,dan verwacht je toch een film die ''stof'' doet opwaaien en waar discussies door los barsten en niet een over sentimenteele tranen trekker. Het eerste half uur vond ik nog aardig maar daarna ging het holder de bolder achteruit. De film is veelste veel gefocust op de 2 agenten waardoor de omvang van het gebeuren na de ramp niet echt goed overkomt. Ik werd ook nergens emotioneel geraakt,iets wat ik wel had bij de film United 93 had. De film duurt ook veelste lang door langerekte en in mijn ogen overbodige scenes waardoor je aandacht ook erg verslapt. Het is dat de film over een belangrijke gebeurtenis gaat want anders was het niet meer dan een gemiddelde doordeweekse drama film op tv geweest. Een veelste brave film en een gemiste kans van Stone. 6.5/10

Albert Kostwinder
20-02-2007, 17:29
Teleurstellende trage langdraderige en oversentimentele film. Het leek wel een slechte soap of tv-film. Een echte one time see it and never again, pppleease! :x

abyssus
24-02-2007, 00:46
heb me niet echt gestoord aan het amerikaans patriotisme (ik was me er nl. van bewust voordat ik de film keek)

Maar (!)...

beetje jammer dat de andere 2998 slachtoffers geen aandacht krijgen in de film. that's all.