PDA

Bekijk de volledige versie : Nils Holgersson



e1ias
09-07-2005, 12:02
Hoe kan het toch dat deze serie niet op DVD uitkomt in Nederland??? En dan bedoel ik niet die waardeloze drie DVD-tjes die onlangs uitgekomen zijn. Op deze drie staan de afleveringen totaal niet op volgorde.

In Frankrijk is er een prachtige verzamelbox uitgekomen van deze (onwijs toffe) tekenfilmserie uit de jaren 80.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om deze (Nederlands ingesproken) serie eens op een normale manier uit te brengen op DVD..... :(

Werner
09-07-2005, 19:17
IDP Video in Frankrijk doet grote moeite om hun tekenfilm-patrimonium te bewaren. I know...

Bogart-Fan
09-07-2005, 21:13
Het is ook uitgebracht in Duitsland. Allemaal veel completer dan in Nederland, maar of het net als in Frankrijk is weet ik niet. In diezelfde serie vind je ook Wickie, Maja De Bij, Karlsson, uuuh ... en nog een aantal van de series uit die jaren .... oh wacht ... Heidi ! ... meer kan ik me niet herinneren.
De series zijn allen uitgebracht door dezelfde uitgever.

Werner
09-07-2005, 23:23
Maja De Bij in het Duits zou ik nog aanvaardbaar binnen. De oorspronkelijke auteur was Duitstalig (Waldemar Bonsek), en ik denk dat in dat geval de vertaling aardig gelukt is - voor zover ik ooit al snippertjes Die Biene Maja heb mee kunnen plukken. Ik blijf erover denken maar zou een volledige (meer dan 100 afleveringen!) van Maja in het Nederlands niet afslaan. Idem voor Nils Holgersson (52 afleveringen).

Bij Inspecteur Gadget ben ik dan weer blij dat het de Frans gesproken versies zijn. Die zijn véél sappiger dan de geforceerde Engelse woordspelingen en de slechte stemcasting in de Engelse versie. En het Frans is in dit geval echt niet van die aard dat je er niet meer zou door kunnen volgen...