PDA

Bekijk de volledige versie : Portable DVD speler Medion/Nextbase stopt na ca. 50 min.



chippie_777
11-07-2005, 14:15
Ik heb een Medion portable DVD speler MD 80170 voor in de auto. Dit is exact hetzelde als de Nextbase SDV17A. Kijk http://www.next-base.com/SDV17A.htm
HEt probleem is dat wanneer ik een DVD afspeel dit goed gaat tot circa 50 minuten dan bevriest het beeld en is er geen land meer mee te bezeilen. Maar nu komt het, als ik de speler plat op tafel leg dan heb ik dat probleem niet, ook als ik de speler neer zet mbv het pootje achter op de speler heb ik het probleem niet. Zodra ik echter de speler iets voorover kantel dan voortoont hij deze kuren. Helaas zit de speler zo in de auto en zou het toch niet moeten uitmaken hoe de stand van de speler is. Kan het zijn dat het aan het type DVD ligt.

chippie_777
11-07-2005, 15:32
Ik heb inmiddels van de winkel een andere speler gekregen, maar deze vertoont exact hetzelfde probleem. Ook het probleem bij Medion gemeld, die zullen mij terugbellen is beloofd en gaan onderzoeken of ze het probleem kunnen nabootsten bij hun in de "werkplaats". Zelf heb ik al besloten dat ik dit ding niet meer wil, alles ingepakt en ga hem terugbrengen naar de winkel en mijn geld terug vragen. En op zoek naar een soortgelijk apparaat voor in de auto.

Nathan Strik
11-07-2005, 15:50
Tsja... wat kan ik zeggen... Medion staat nu niet echt bekend als een wereldmerk.

Mijn vermoeden is dat deze speler kuren gaat vertonen na een laagwisseling (da's meestal zo rond de 50 minuten), waarna de lens waarschijnlijk moeite heeft om de onderste laag goed te kunnen lezen.

chippie_777
11-07-2005, 16:27
Over de kwaliteit van medion is een hoop te zeggen (ik heb een pc van dit merk die al jaren probleemloos werkt), feit blijft dat deze speler beter bekend is onder het merk Nextbase. (is dan 100 euro duurder) Maar goed ik heb 3 jaar garantie maar hier heb ik gewoon geen zin in. Dat ding moet doen waar het voor gemaakt is, dvd's in de auto afspelen en dat zijn andere omstandigheden dan thuis. Helaas voldoet het ding dus niet voor mij. Morgen (porberen) mijn geld terug te krijgen.

pavko
11-07-2005, 22:43
Over de kwaliteit van medion is een hoop te zeggen (ik heb een pc van dit merk die al jaren probleemloos werkt).

Tja, het is net als met de Brie en de pistachenootjes van de Aldi (ook leverancier van diverse Medionnetjes), de ene keer zijn ze echt fantastisch en de andere keer smaakt de brie gronderig en de nootjes ranzig. Je moet het treffen......maar goedkoop is het vaak wél!

chippie_777
12-07-2005, 15:40
Ik heb de speler teruggebracht naar de winkel en mijn geld terug gehad. Maar eerlijk is eerlijk, medion heeft binnen 24 uur teruggebeld dat ze het probleem hebben geprobeerd te simuleren maar dat dat niet gelukt was. Ikkon van hun ook een andere speler krijgen maar zoals al eerder verteld hier, had ik al een andere speler gekregen van de winkel, met helaas hetzelfde probleem.
Nu op zoek naar een goed werkend systeem voor in de auto. Nog tips?

chippie_777
17-07-2005, 18:10
Ik heb toch ook maar een nextbase versie geprobeerd. Deze is nagenoeg gelijk alleen heeft hij geen laadje maar een z.g.n. slotin invoer voor de DVD's. Maar helaas zelfde probleem, maaar..............
Ik heb ontdekt dat het probleem zich alleen maar voordoet bij de DVD's met stickers/plakkers erop, zodra ik een eigen DVD-R erin afspeel zonder sticker of plakker gaat alles goed, die medion/nextbase is dus heel gevoelig voor de dikte van de DVD neem ik aan. DAt het pas fout gaat na verloop van tijd heeft denk ik te maken met de warmte i.c.m. de sticker.