PDA

Bekijk de volledige versie : Meer arthouse-films in Pathé-bioscoop



Diana
11-07-2005, 16:14
DEN HAAG - Bioscoopconcern Pathé gaat meer arthouse-titels draaien. Dat heeft de directeur maandag gezegd. De komende maanden wordt het aantal alternatieve titels in de grote bioscopen langzaam opgevoerd. Vanaf september moeten er standaard minimaal twee arthouse-films in elke Pathé-bioscoop te zien zijn. Het initiatief is opmerkelijk: tot nu toe richtte Pathé zich vooral op de grote Amerikaanse megaproducties.

www.rtvwest.nl

Sneaker
11-07-2005, 16:40
Vind het een geweldig initiatief. Het programma ziet er ook goed uit. Vraag is natuurlijk wel of het grote publiek ervoor warm te krijgen is.

Het programma:
PAC Zomerfilms Frankrijk
- Un Long Dimanche De Fiancailles
- La Pianiste
- 8 Femmes
- Sous le Sable
- Swimming Pool

PAC Zomerfilms Engeland
- Girl With Pearl Earring
- Trainspotting
- Remains of The Day
- Finding Neverland
- Gosford Park
- Peter's Friends

PAC Zomerfilms Duitsland
- The Edukators
- Nowhere in Africa
- Gegen Die Wand
- Schultze Gets The Blues
- Distant Lights
- Experiment
- Der Untergang

PAC Zomerfilms Italië
- La Finestra Di Fronte
- Pane E Tulipane
- La Stanza Del Figlio
- Malena
- La Meglui Gioventu-2
- Il Piu Bel Giorno Delle Mia Vita
- La Vita E Bella

PAC Zomerfilms Spanje
- La Mala Educacion
- Piedras
- Mar Adentro
- Lucia Y El Sexo
- Hable Con Ella
- Nine Queens
- Solas
- All About My Mother

PAC Zomerfilms Scandinavië
- Brothers
- Fucking Amal
- Festen
- Kops
- Breaking The Waves
- Dancer in the Dark
- The Idiots
- Dogville

PAC Zomerfilms NL/België
- Karakter
- De Tweeling
- Discovery of Heaven
- Pauline et Paulette
- Iedereen Beroemd
- Van God Los
- De Zaak Alzheimer
- Simon

PAC Zomerfilms Festival
- Is leeg. Meende gisteren echter een aantal films te zien staat waaronder Mulholland Drive. Maar ik zou me wel vergist hebben.

Coen Vermeer
11-07-2005, 17:46
wel een goed innitiatief alleen wel helaas de overbekende oudere films. Maar er zitten wel een paar titels bij die ik nog niet heb gezien.

VincentBroccoli
11-07-2005, 20:33
Dit nieuws is (gedeeltelijk) een tijdje oud, want die films draaien al een tijdje. Alleen was het voor mij niet helemaal duidelijk of ze het ook na de zomer gingen doorzetten qua films. Vooral de belabberde promotie van Pathe zelf is voor mij wat tegenvallend. Onder de noemer PAC-films worden deze films aangedragen, maar wat moet je met zo'n term? Ik vind het te onduidelijk, maar ik maal er niet echt om. Ik ben al naar een stuk of 10 PAC-films geweest en het hele initiatief is me prima bevallen. Het enige dat opvalt zijn de lege zalen en de soms wat achterhaalde beeldkwaliteit (vooral grain en lijnen).

@ Sneaker: Volgens mij is het 'PAC Zomerfilms Festival' een periode waar de beste film uit elke categorie (Spanje, Duitsland, Nederland, Scandinavie etc.) nog een keer vertoond worden.

Seth__Gekko
11-07-2005, 22:13
In Pathé de Kuip draaien er al een langere tijd Turkse en Marokkaanse films, op zich ook een leuk initiatief.

godofgamblers
12-07-2005, 08:41
Ik vind het juist niks. :evil:

Heel de Pathe is een groot stelletje zakkenvullers die belachelijke
prijzen hanteren voor zowel kaarten als versnaperingen.

Bij Cinerama is de sfeer 10x beter en bij Lantaren/Venster ook.
Daar betaal je de helft van de prijs voor een kaartje en fris.
En dan krijg je nog een glas ECHTE cola met een schijfje citroen :P

Beter dan die met water aangelengde muk van de pathe waar je 6 euro voor dokt :evil:

En dan motten ze ook opeens inspringen op het succes van de betere films. Gaan ze oude films draaien. Nee, daar heb je wat aan. :shock:

Ik ga lekker naar Cinerama en lantaren/Venster. Daar draait The machinist tenminste :twisted:

Simon

VincentBroccoli
12-07-2005, 10:06
Nog nooit gehoord van: http://www.pathe.nl/unlimited/index.asp?bios_id=4 ?

Voor 17,50 euro per maand kan je bij elke Pathe Bioscoop onbeperkt naar de film. Daarnaast moet ik bekennen dat ik wateraagemaakte cola, hoe vreemd het ook is, lekkerder vind. Maar die frisdrankprijzen zijn daar inderdaad redelijk duur, maar het gaat uiteindelijk om de filmervaring. Bij Pathe de Kuip zit je echt als een koning en het beeld is altijd goed.

Dus ik vind het top (y) !

Herjan
12-07-2005, 11:28
Nog nooit gehoord van: http://www.pathe.nl/unlimited/index.asp?bios_id=4 ?

Voor 17,50 euro per maand kan je bij elke Pathe Bioscoop onbeperkt naar de film. Daarnaast moet ik bekennen dat ik wateraagemaakte cola, hoe vreemd het ook is, lekkerder vind. Maar die frisdrankprijzen zijn daar inderdaad redelijk duur, maar het gaat uiteindelijk om de filmervaring. Bij Pathe de Kuip zit je echt als een koning en het beeld is altijd goed.

Dus ik vind het top (y) !
"Schrijf je in bij de speciale Pathé Unlimited Balie in Pathé Groningen."

Beetje lastig als je in de buurt van Rotterdam woont... :?

Seth__Gekko
12-07-2005, 12:02
Sja niet in R'dam nee....Boehoe

godofgamblers
12-07-2005, 12:12
Vincent Brocoli schreef:
Bij Pathe de Kuip zit je echt als een koning

:shock: :shock: :shock:

Volgens mij hebben ze daar een unicum door als eerste bioscoop zelf een
bewakingdienst/beveiliging in te moeten huren om het tuig te weren wat daar binnen en rondom hangt.

En dat politieburo ernaast helpt ook geen reet.

Maar, die 2 keer dat ik er was (prima stoelen,beeld en geluid.)


Simon

Seth__Gekko
12-07-2005, 12:19
Hmmm misschien moet je eens naar een avond voorstelling gaan, heb je er gaan last van hoor bij Pathe de Kuip.....misschien ben jij wel 's middags tijdense een schoolvakantie geweest ofzo.

Herjan
12-07-2005, 12:30
Inderdaad! Ik ga altijd naar de late avondvoorstelling en zit altijd erg prettig!

Seth__Gekko
12-07-2005, 12:31
Inderdaad! Ik ga altijd naar de late avondvoorstelling en zit altijd erg prettig!En weinig kinderen ook.

Al ga ik meestal naar de 16+ films :P

godofgamblers
12-07-2005, 13:03
Ikzelf heb nooit problemen, maar er loopt wel wat meer beveiliging daar
dan in andere bioscopen.

Dat is toch ergens op gebaseerd neem ik aan.

Ik neem ook altijd de voorstelling van 21.45/21.30.

Simon

VincentBroccoli
12-07-2005, 14:56
Nog nooit gehoord van: http://www.pathe.nl/unlimited/index.asp?bios_id=4 ?

Voor 17,50 euro per maand kan je bij elke Pathe Bioscoop onbeperkt naar de film. Daarnaast moet ik bekennen dat ik wateraagemaakte cola, hoe vreemd het ook is, lekkerder vind. Maar die frisdrankprijzen zijn daar inderdaad redelijk duur, maar het gaat uiteindelijk om de filmervaring. Bij Pathe de Kuip zit je echt als een koning en het beeld is altijd goed.

Dus ik vind het top (y) !
"Schrijf je in bij de speciale Pathé Unlimited Balie in Pathé Groningen."

Beetje lastig als je in de buurt van Rotterdam woont... :?

Ja. lekker geregeld is dat :?. Is anders wel een aantrekkelijk iets.

Ik woon ook in de buurt van Rotterdam, maar aangezien ik student ben, kon ik gewoon met een vriend van me naar Groningen 'treinen'. En ik moet zeggen dat het de reis meer dan waard was! Het is 17,50, dat komt neer op 2 films per maand, dat haal je er zo uit.

En ik heb echt nog nooit problemen gehad bij Pathe de Kuip. Als mensen hun cola per ongeluk bij de kassa omgooien, krijg je gewoon nieuwe. De politie is er in de avond altijd, ook al is het om parkeerbonnen a 45 euro uit te schrijven voor mensen die in de berm parkeren :lol: . Ik heb dus zelden problemen daar.

Seth__Gekko
12-07-2005, 15:34
Hmm 3 uur in de trein om goedkoper een film te zien....nah mij niet gezien, ik ben een fervent koper van de voordeel kaart, 6 euro per voorstelling kosten ze dan.