PDA

Bekijk de volledige versie : The Terminator (Ultimate Edition) in September



TheGodfather
13-07-2005, 12:09
MGM Home Entertainment have announced the UK Region 2 DVD release of The Terminator (Ultimate Edition) for 26th September 2005 priced at £19.99. Directed by the previously unknown James Cameron (Titanic, Aliens) and starring an Austrian body-builder Arnold Schwarzenegger, this ground-breaking movie blew critics and audiences away with its post-apocalyptic vision of a futuristic battle brought back to modern day LA.

Digitally Remastered with a new transfer and Dolby 5.1 and DTS sound mean that this DVD delivers the ultimate in sound and vision. Plus a host of eagerly awaited extra features on a bonus disc and smart collectable new packaging make this a must-have purchase for any film fan.

Features include:

* Collectable Packaging
* New Digital Transfer and Dolby 5.1 / DTS sound
* Documentary: Closer To The Real Thing – interview with James Cameron and modern day inventors and cyborg experts
* Documentary: Unstoppable Force, The Legacy of The Terminator – how today’s film makers were influenced
* Deleted Scenes with Audio Commentary by James Cameron
* Documentary: Other Voices
* Documentary: A Retrospective
* 2 x TV Ads
* 3 x Trailers
* Still Image Gallery
* Scripts – including: Original Treatment, 1983 Fourth Draft and Final Shooting Script
* Easter Eggs

http://i22.photobucket.com/albums/b303/TimoRitzen/protectedimage.jpg

bron: dvdtimes (www.dvdtimes.co.uk)


Looking & sounding good :lol: 8). Die ga ik zeker aanschaffen aangezien ik de Japanse UE niet heb.

Frank
13-07-2005, 12:11
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=36310 :wink:

TheGodfather
13-07-2005, 12:13
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=36310 :wink:
dan zullen we deze thread alleen over de Terminator UE laten gaan. Die andere thread gaat ook over andere releases ;)

Frank
13-07-2005, 12:18
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=36310 :wink:
dan zullen we deze thread alleen over de Terminator UE laten gaan. Die andere thread gaat ook over andere releases ;)

Oké, als het dan ook echt alleen maar over The Terminator gaat. :wink: :lol:

TheGodfather
13-07-2005, 12:22
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=36310 :wink:
dan zullen we deze thread alleen over de Terminator UE laten gaan. Die andere thread gaat ook over andere releases ;)

Oké, als het dan ook echt alleen maar over The Terminator gaat. :wink: :lol:
uiteraard, daarom staat er ook Terminator in de topic titel ;) :P

BasH
13-07-2005, 12:54
- *Klopklopklop*
- Wie is daar?
- MGM Home Entertainment
- Wat komt u doen?
- U nog maar eens geld uit de zak kloppen met weer een 'vernieuwde' uitgave van een dvd waar er al een paar van waren en waar niemand beter van wordt.
- Laat maar...

Martin Z.
13-07-2005, 12:54
mooie cover 8)

Pietse
13-07-2005, 12:58
Die ga ik zeker aanschaffen aangezien ik de Japanse UE niet heb.

Ik ga deze ook zeker aanschaffen, but nothing beats the japanese UE

TheGodfather
13-07-2005, 12:59
- *Klopklopklop*
- Wie is daar?
- MGM Home Entertainment
- Wat komt u doen?
- U nog maar eens geld uit de zak kloppen met weer een 'vernieuwde' uitgave van een dvd waar er al een paar van waren en waar niemand beter van wordt.
- Laat maar...
je hoeft m niet te kopen he :roll:

Coen P.
13-07-2005, 13:00
"You had me at DTS 8) "

gr Coen

BasH
13-07-2005, 13:20
- *Klopklopklop*
- Wie is daar?
- MGM Home Entertainment
- Wat komt u doen?
- U nog maar eens geld uit de zak kloppen met weer een 'vernieuwde' uitgave van een dvd waar er al een paar van waren en waar niemand beter van wordt.
- Laat maar...
je hoeft m niet te kopen he :roll:

Het was geen persoonlijke aanval, beste godvader, maar verdrietig word ik er wel van; al die nieuwe edities waar dan iets aan toegevoegd is om ons arme consumenten weer een poot uit te draaien. Wat komt hierna? The Eclectic Edition? The Uber-Edition? The Infinitive Edition? The Definitive Edition? Of beginnen we dan weer van voren af met de kale versie: 'nu soberder dan ooit; The Cheap-ass Edition!'

Jullie veel plezier gewenst in ieder geval, geef mijn portie maar aan Fikkie.

TheGodfather
13-07-2005, 13:22
Het was geen persoonlijke aanval, beste godvader,
weet ik ook wel ;)
en ik snap je standpunt ook wel hoor. Maar voor lui zoals ik die de Terminator nog niet hebben vind ik dit wel een kans om een goede editie te kopen.
Trouwens, dat is wel een goed idee voor een naam: de Uber editie :lol:. Misschien voor de versie van Der Untergang :twisted:

Cor H.
13-07-2005, 15:15
Ik zou deze alleen maar kopen als ze ook de toendertijd groundbreaking effects flink oppoetsen. Zoals Lucas deed met zijn SW.

Pietse
13-07-2005, 16:22
Nee T1 is juist top door zijn jaren 80 look.

Ook de opgepoetste SW trilogie heeft veel minder sfeer dan de originele.

Werner
13-07-2005, 16:54
Er moeten toch ook héél goeie argumenten op tafel komen om mijn oude versie te vervangen. Maar laat ze alsjeblieft van de SFX afblijven, T1 is juist boeiend om zien hoe ze met weinig middelen toch nog zo'n eindresultaat hebben bereikt.

Tim k
13-07-2005, 22:54
Er moeten toch ook héél goeie argumenten op tafel komen om mijn oude versie te vervangen. Maar laat ze alsjeblieft van de SFX afblijven, T1 is juist boeiend om zien hoe ze met weinig middelen toch nog zo'n eindresultaat hebben bereikt.

Mee eens. Bij deze film vind ik het zelfs bijdragen aan de sfeer ( zoals the terminator in die vrachtwagen aan komt rijden, erg angstaanjagend ).

Philippe
14-07-2005, 10:49
Deze ga ik zeker kopen, de dts-track kan me dus zeker over de streep halen. Verder ben ik het er wel mee eens dat er niet gesleuteld moet worden aan de SFX. Dit is echt een fantastische 80's klassieker die baadt in een bijzonder dreigend en duister sfeertje.

Henk van der Weerdt
15-07-2005, 08:22
Jammer dat hiermee het begrip Ultimate Edition wel mee onderhoud wordt gehaald.

DTS is altijd wel een aardige feature, echter dan moet de kwaliteit van de Track wel de moeite waard zijn.

Jordy van Buel
15-07-2005, 10:42
Nee, ik houd het wel bij mijn R2JP UE 8)

shifty
15-07-2005, 15:54
Nee, ik houd het wel bij mijn R2JP UE 8)

Hier ook :twisted:

shifty
15-07-2005, 15:54
Oeps dubbel :oops:

Philippe
15-07-2005, 17:13
Volgens dvd-home wordt hij hier gereleased op 15/09/2005.

Paul H.
15-07-2005, 20:16
Volgens dvd-home wordt hij hier gereleased op 15/09/2005.

Komen wel erg veel dvd's uit op die datum???

Hou het zelf ook wel bij mijn SE-versie laat ze eerst maar eens enkele anders films een nette release laten verzorgen. En trouwens als er blue-ray en andere nieuwe high-tech spulletjes komen komt er weer een UBER_KICK_ASS_LIK_JE_VINGERS_ER_BIJ_AF-versie. ;-)

p.s Maar wel een goede actie voor de mensen die hem nog niet de collectie hebben(als de prijs niet te hoog is).

Frank
15-07-2005, 20:21
Volgens dvd-home wordt hij hier gereleased op 15/09/2005.

Komen wel erg veel dvd's uit op die datum???

DVD-Home gebruikt de 15e van een maand ook regelmatig om aan te geven dat de DVD in een bepaalde maand verschijnt, maar ze nog geen exacte datum weten.

Mr. Durden
05-11-2005, 20:57
Weet iemand of deze versie al in ned. uit is, en ja waar is ie! :P

Cor H.
05-11-2005, 21:04
Deze is al uit. ik heb hem bij Music Store (Rotterdam) zien liggen. Uit het plastic en zwaar beschadigd, maar hij lag er.

Mr. Durden
05-11-2005, 21:43
Snap er echt niks van. Waarom is deze en raging bull U.E. zo moeilijk te krijgen in nl

Frank
05-11-2005, 21:48
De MediaMarkt in Eindhoven heeft 'm voor 18,99 (ook Raging Bull). En op de site van VanLeest kun je 'm ook bestellen voor 22,99.

Eric B.
06-11-2005, 00:03
ik wacht intussen al 2 weken op mijn Terminator UE :x :cry:

Roy Langeveld
23-01-2006, 16:46
Ik had de SE al, maar heb 'm vrijdag toch maar gekocht, hij lag afgeprijsd bij de FRS. En ik moet zeggen, die State-of-the-Art-Picture-and-Sound belofte wordt goed waargemaakt. Ik ben geen kenner, maar zover ik kon zien was de print nog schoner dan die van de SE. In het begin zijn er nog steeds wel wat spetters te zien, maar de rest van de film oogt alsof-ie gisteren gemaakt is. Het DTS-spoor is een droom, met gigantisch veel richting en een vol geluid. Zo zie ik mijn klassiekers graag.

En opgepoetste special effects zijn naar mijn idee niet echt nodig. Bij Star Wars kon dat nog wel zonder dat het teveel vloekte met de rest, maar deze film is echt zo'n jaren 80-film dat het er mooi bijpast. Vooral de stop-motion effecten aan het einde geven de Terminator juist zo'n dreigend voorkomen. Enigste special effect dat ik minder vind is het nagemaakte hoofd van Arnold waneer hij zijn oog eruit snijdt. Daar hadden ze dan eventueel wel wat aan mogen doen.

Daniël V.
23-01-2006, 16:56
Ik had de SE al, maar heb 'm vrijdag toch maar gekocht, hij lag afgeprijsd bij de FRS. En ik moet zeggen, die State-of-the-Art-Picture-and-Sound belofte wordt goed waargemaakt. Ik ben geen kenner, maar zover ik kon zien was de print nog schoner dan die van de SE. In het begin zijn er nog steeds wel wat spetters te zien, maar de rest van de film oogt alsof-ie gisteren gemaakt is. Het DTS-spoor is een droom, met gigantisch veel richting en een vol geluid. Zo zie ik mijn klassiekers graag.

En opgepoetste special effects zijn naar mijn idee niet echt nodig. Bij Star Wars kon dat nog wel zonder dat het teveel vloekte met de rest, maar deze film is echt zo'n jaren 80-film dat het er mooi bijpast. Vooral de stop-motion effecten aan het einde geven de Terminator juist zo'n dreigend voorkomen. Enigste special effect dat ik minder vind is het nagemaakte hoofd van Arnold waneer hij zijn oog eruit snijdt. Daar hadden ze dan eventueel wel wat aan mogen doen.
De transfer van deze UE is inderdaad hartstikke goed. Veel helderder beeld, en die DTS inderdaad... :) Ik twijfelde ook lang of ik de SE zou vervangen, maar achteraf heb ik er zeker geen spijt van.

Voordat ik trouwens in de extra's (van de SE, jaren geleden alweer) zag dat het een pop was, was mij dat nog niet opgevallen. :wink:
Voor mijn gevoel kan deze film nog op zijn minst 20 jaar mee, en hetzelfde dreigende effect bij het publiek oproepen. Onder andere met die stop-motion Terminator op het eind, maar ook met de future-war scenes. 8)

Roy Langeveld
24-01-2006, 18:08
Voordat ik trouwens in de extra's (van de SE, jaren geleden alweer) zag dat het een pop was, was mij dat nog niet opgevallen. :wink:
Voor mijn gevoel kan deze film nog op zijn minst 20 jaar mee, en hetzelfde dreigende effect bij het publiek oproepen. Onder andere met die stop-motion Terminator op het eind, maar ook met de future-war scenes. 8)
Ik moet zeggen dat dit ook komt doordat wij als filmliefhebbers (o.m. door de komst van dvd) steeds meer achter-de-schermen-materiaal zien, en dus ook steeds meer weten van de gebruikte special-effects technieken. Het was toen ik The Terminator na een paar jaar weer keek, dat ik ineens heel duidelijk zag dat de Terminator met het blootliggende oog een pop was. Arnolds gezicht zag er ineens anders uit. Dit komt ongetwijfeld omdat het budget voor de film bescheiden was, dus het is te vergeven.
Hetzelfde overkwam me ook bij T2: Judgment Day: in de scene waarin Arnold in de lobby onder vuur genomen wordt door een SWAT team zie je in een aantal shots dat het een pop is. Eentje die heel goed lijkt, maar toch. Terwijl me dat daarvoor nooit opgevallen was. Zal ook wel met de leeftijd zijn gekomen. :lol:

Koploper
25-01-2006, 13:33
Nee, ik houd het wel bij mijn R2JP UE 8)

Hier ook :twisted:

Misschien leuk om er een foto van te posten..........

Kweet namelijk niet hoe hij eruit ziet :wink:

Daniël V.
25-01-2006, 22:33
Voordat ik trouwens in de extra's (van de SE, jaren geleden alweer) zag dat het een pop was, was mij dat nog niet opgevallen. :wink:
Voor mijn gevoel kan deze film nog op zijn minst 20 jaar mee, en hetzelfde dreigende effect bij het publiek oproepen. Onder andere met die stop-motion Terminator op het eind, maar ook met de future-war scenes. 8)
Ik moet zeggen dat dit ook komt doordat wij als filmliefhebbers (o.m. door de komst van dvd) steeds meer achter-de-schermen-materiaal zien, en dus ook steeds meer weten van de gebruikte special-effects technieken. Het was toen ik The Terminator na een paar jaar weer keek, dat ik ineens heel duidelijk zag dat de Terminator met het blootliggende oog een pop was. Arnolds gezicht zag er ineens anders uit. Dit komt ongetwijfeld omdat het budget voor de film bescheiden was, dus het is te vergeven.
Hetzelfde overkwam me ook bij T2: Judgment Day: in de scene waarin Arnold in de lobby onder vuur genomen wordt door een SWAT team zie je in een aantal shots dat het een pop is. Eentje die heel goed lijkt, maar toch. Terwijl me dat daarvoor nooit opgevallen was.
Het is een beetje een tegenstrijdigheid. Aan de ene kant vind ik het prachtig om een making-of-van-begin-tot-eind te zien, maar aan de andere kant bestaat dan het gevaar dat een deel van de magie van de film weg valt, de eerstvolgende keer dat je hem ziet.
Met T2 hetzelfde verhaal, toen ik eenmaal wist dat het een pop was die daar door een heel SWAT-team onder vuur werd genomen, zag ik de "intercuts" van pop naar echt heel duidelijk. Als ik een film nog helemaal niet gezien heb, dan mijd ik al het mogelijke making-of materiaal al helemaal.
Uiteindelijk valt het met de verloren gegane glorie wel mee. Het gaat om details, en het feit dat de film ondanks dat nog steeds zo'n sterk effect op mij heeft is te danken aan het meeslepende verhaal en de onsterfelijke personages.

Roy Langeveld
26-01-2006, 09:46
Het is een beetje een tegenstrijdigheid. Aan de ene kant vind ik het prachtig om een making-of-van-begin-tot-eind te zien, maar aan de andere kant bestaat dan het gevaar dat een deel van de magie van de film weg valt, de eerstvolgende keer dat je hem ziet.
....
Uiteindelijk valt het met de verloren gegane glorie wel mee. Het gaat om details, en het feit dat de film ondanks dat nog steeds zo'n sterk effect op mij heeft is te danken aan het meeslepende verhaal en de onsterfelijke personages.
Zo voel ik het ook. Ik vind behind-the-scenes featurettes machtig interessant, maar eigenlijk heeft het ook een hoop te raden weggenomen, en daarmee ook een deel van het effect. Net als bij een googeltruck: als je weet hoe het werkt is de magie een beetje weg. Dat is ook de reden dat er op de dvd's van Harry Potter zo weinig special effects features staan; J.K. Rowling wilde dat niet om de magie zo veel mogelijk te behouden.
Maar ook met al die wetenschap blijven de eerste twee Terminator-films gewoon ijzersterke sci-fi films, die ik keer op keer kan bekijken. Vele effecten, zoals het morphen van de T-1000, zijn talloze malen gekopiëerd, maar nooit geëvenaard, de actie is nog altijd superb, en er is geen betere acteur die de Terminator kan spelen dan Arnold Schwarzenegger. Op de inhoud valt wat mij betreft ook niks af te dingen, en de achterliggende thematiek (onze technische vooruitgang kan onze ondergang worden) is actueler dan ooit.

Daniël V.
26-01-2006, 18:16
Dat is ook de reden dat er op de dvd's van Harry Potter zo weinig special effects features staan; J.K. Rowling wilde dat niet om de magie zo veel mogelijk te behouden.
Een dergelijk principe probeert James Cameron ook zoveel mogelijk vast te houden. "Een film moet voor zichzelf spreken", waar wel een mooie kern van waarheid in zit. Maarrr, de films van de heer Cameron behoren ook tot de grootste cash cows van Hollywood, en dan is het ook wel weer logisch dat de studio als een nijlpaard bovenop de DVD-hype springt (en de heer Cameron zal zelf ook niet vies zijn van de flappen :wink: als puntje bij paaltje komt.)


Op de inhoud valt wat mij betreft ook niks af te dingen, en de achterliggende thematiek (onze technische vooruitgang kan onze ondergang worden) is actueler dan ooit.
Daarom juist. :D De techniek zal de komende decennia niet stil staan. Daarom zie ik de kans er wel inzitten dat deze films alleen nog maar beter en actueler worden. Wat toen nog als totale sci-fi gezien werd, zou in de nabije, en zeker in de verre toekomst wel eens omschreven kunnen worden als een waarschijnlijkheid.

MatrixTom
16-08-2007, 23:24
Ik heb inmiddels ook mijn hand op deze uitgave van 'The Terminator' kunnen leggen. Ervoor had ik de vanilla-uitgave van de Special Edition uit 2001 in bezit. Er zou voor de Ultimate Edition gebruik gemaakt zijn van dezelfde HD-transfer uit voorgaand genoemd jaartal, toch werd het (vanaf het MGM-logo al te zien) gestabiliseerd.

Wat me sinds het intreden van het medium DVD altijd wat terughoudend tegenover deze filmtitel maakte - namelijk de enorme hoeveelheden dirt als er ook maar iemand op de set "SFX!" riep - is in de Ultimate Edition duidelijk opgepoetst en aldus (gedeeltelijk) verholpen. Bij het bevriezen van het beeld tijdens die scènes is wel nog licht zichtbaar waar enkele ervan gezeten 'kunnen' hebben, het lijkt dan namelijk op licht verkleurde vlekjes op het oorspronkelijke beeld. Dit wil dus zeggen dat dat wat 'achter het vlekje' zat op een iets te lichte manier 'ingekleurd' werd.

Ook werd in elk shot ruisonderdrukkingssoftware gebruikt, wat het beeld dus zachter maakt, wat dan zowel positieve als negatieve gevolgen heeft. In de eerste plaats wordt er nu voor gezorgd dat verschillen in het aantal SFX-shots, zoals bijvoorbeeld verschil in grain bij background projections en de voorgrond, weggewerkt worden. Dit zorgt voor een aangenamere kijkervaring. Maar omdat grain wegwerken eigenlijk ook gelijk staat met details verliezen (of de restauratiefirma moet DTS Digital Images - voorheen Lowry Digital Images - heten), wordt er ook voor gezorgd dat fijne visuele informatie verloren gaat, zoals wanneer Reeves de Sarah Connors in het telefoonboek opzoekt. Daar is te zien hoe de fijne vingerafdruk aan de rand van zijn 'zoekende vinger' mee met het oppoetsen verdwenen is.

Zoals reeds aangestipt gaat het hier ook om een nieuwe hercodering van dezelfde master die bij de SE uit 2001 werd gebruikt. Door een ander forumlid werd me de aanschaf van de Ultimate Edition afgeraden doordat er op de laatste veel schijfruimte verloren gaat omdat er ook een Franstalige DD5.1- en DTS-track opgenomen werd. Dat hoeft niet noodzakelijk negatief te zijn, zo is namelijk te zien dat de bitrate veel hoger is. De bitrate van de SE bedraagt namelijk 7,68 Mb/s tegenover de 8,16 Mb/s van de Ultimate Edition. Bovendien is er ook nog eens sprake van een tijdverschil van een 4 jaar tussen deze twee coderingen. In minstens één geval liep tijdens deze nieuwe codering echter iets mis. Wanneer Arnie namelijk in beeld verschijnt worden de openingen in de afrastering achter hem, tijdens de camerazwaai, vakkundig gedurende een seconde dichtgesmeerd. Zonde.

Tot een HD-uitgave verschijnt, blijft dit een erg mooie uitgave van deze film qua beeld, DTS-geluid en extra's. Wel hoop ik dat tegen dan wel een nieuwe mastering werd gemaakt en deze door DTS Digital Images (of een even kundige fima) onder handen werd genomen. Dan heb ik het over de vele dirt (die echter wel al bij de UE voor 90% weggehaald werden) bij SFX-scènes, en mogen ze door de toegenomen scherpte de 'blootgelegde' SFX-wiring (zie North By North West), en andere fouten zoals het matchen van voor- en achtergrond (zie Indiana Jones) corrigeren. Dat ze dan ook maar niet vergeten een nieuw negatief aan te maken, want dat is en blijft een euvel bij 'correctie' van films voor het grote publiek. De film wordt namelijk op een lagere (minder kostelijke) resolutie onder handen genomen, voldoende voor de thuismarkt, onvoldoende voor een filmnegatief. Zo blijft het 'origineel' namelijk aan de tand des tijds onderhevig.

jannes
17-08-2007, 08:19
Is deze uitgave nog ergens verkrijgbaar?