PDA

Bekijk de volledige versie : Make Mine Music en Saludos Amigos



Richard B.
14-07-2005, 00:00
Vraag: waar blijven de NL-uitgaven van deze twee Disney's? Nou ik er over nadenk zijn er sinds eind 2003, op de milestones na, geen oude Disney Classics meer uitgebracht: enkel re-releases en nieuwe Disney Classics.

Waarom duurt dat zo lang? Willen ze bij BVB nog een paar titels achter houden om daar nog flink aan te verdienen ofzo? Ik mis deze titels gewoon: als ik deze heb dan weet ik dat ik enkel nog de eerstkomende 3 milestones moet kopen om mijn collectie compleet te maken. :(

Bambi
14-07-2005, 08:30
Vraag: waar blijven de NL-uitgaven van deze twee Disney's? Nou ik er over nadenk zijn er sinds eind 2003, op de milestones na, geen oude Disney Classics meer uitgebracht: enkel re-releases en nieuwe Disney Classics.
Je bent niet de enige die zich dat afvraagt. Naast de nog uit te komen milestones mis ik ook alleen nog "Make Mine Music" en "The Song of the South" (die reken ik ook tot de classics) op DVD. "Saludos Amigos" heb ik uit de UK laten komen.
De R1 versie van "Make Mine Music" vind ik niet interessant (teveel verknipt vanwege de "politieke correctheid" :() en voor "The Song of the South" hoop ik het beste, aangezien deze film hoogstwaarschijnlijk in 2006 op DVD verschijnt in een deluxe 2-disc versie. De film wordt waarschijnlijk wel zodanig verpakt en voorzien van commentaar dat er geen misverstanden zullen ontstaan over de tijd waarin deze film zich afspeelt en de portrettering door Disney. Desalniettemin wel goed nieuws!

Frank
14-07-2005, 08:34
Waarom het zo lang moet duren voordat ze uitgebracht worden weet ik niet, maar ik heb het idee dat Disney veel liever hun reeds uirgebrachte DVD's opnieuw willen uitbrengen (al dan niet met nieuwe extra's), dan de consument de mogelijkheid te bieden om hun collectie compleet te maken.

(Disney)Tom Houben
14-07-2005, 10:26
er zal niet genoeg aan te verdienen zijn helaas!!!

Ik heb ze dan maar uit de usa gehaald, hoef ik alleen nog Assepoester en dan heb ik alle Disney's op DVD!!! :)

Richard B.
14-07-2005, 10:49
Waarom het zo lang moet duren voordat ze uitgebracht worden weet ik niet, maar ik heb het idee dat Disney veel liever hun reeds uirgebrachte DVD's opnieuw willen uitbrengen (al dan niet met nieuwe extra's), dan de consument de mogelijkheid te bieden om hun collectie compleet te maken.
Dat idee heb ik ook. Een beetje vreemd hoor: tot de introductie kunnen ze toch genoeg verdienen met de milestones, re-issues en uitgaven van nieuwe films op dvd? Deze twee 'minor' Disney's maken dan ook niet uit: het grote publiek zal vermoedelijk nauwelijks gehoord hebben van deze films.

Richard B.
14-03-2006, 15:13
Kent iemand een actueel emailadres van Disney Nederland? Ik wil wel eens gaan informeren wanneer (en of) we deze films op dvd kunnen verwachten.

Frank
14-03-2006, 15:15
info@disneyservice.nl

Maar zij zullen ongetwijfeld aankomen met het bericht dat het niet bekend is wanneer ze op DVD verschijnen.

Richard B.
16-03-2006, 13:07
Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd. Ik ben benieuwd naar het antwoord. :roll:

Richard B.
16-03-2006, 15:08
Ik heb al antwoord:



Beste Richard

Bedankt voor je mail

Helaas hebben wij hierover nog geen informatie. Het is momenteel niet duidelijk wanneer deze op DVD gaan uitkomen.

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het ons weten, wij helpen jou graag verder.

Met vriendelijke groeten
*** ***** (naam verwijderd)
Service Disney


Je had het al voorspeld Frank. Tja, daar schieten we dus niet zoveel mee op. :roll:

(Disney)Tom Houben
16-03-2006, 15:08
De mensen die je mailtje beantwoorden zullen denk ik niet eens weten wat Saludos Amigos en Make Mine Music zijn... :roll:

Frank
16-03-2006, 16:04
Ik heb al antwoord:



Beste Richard

Bedankt voor je mail

Helaas hebben wij hierover nog geen informatie. Het is momenteel niet duidelijk wanneer deze op DVD gaan uitkomen.

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het ons weten, wij helpen jou graag verder.

Met vriendelijke groeten
*** ***** (naam verwijderd)
Service Disney


Je had het al voorspeld Frank. Tja, daar schieten we dus niet zoveel mee op. :roll:
Ik ken Disney onderhand wel.

Frank
16-03-2006, 16:05
De mensen die je mailtje beantwoorden zullen denk ik niet eens weten wat Saludos Amigos en Make Mine Music zijn... :roll:
Dat vermoeden heb ik ook.

Richard B.
15-07-2007, 16:19
Ik heb maar weer eens een mailtje gestuurd over dit onderwerp. Het zal wel weinig opleveren, maar wie weet. En als het antwoord deze keer weer negatief is dan ga ik importeren.

Hugo R
15-07-2007, 16:53
Heb hier ook al een tijdje de R1 versies van. Verwacht niet echt dat Disney deze binnenkort nog gaat uitbrengen.

Richard B.
15-07-2007, 17:40
Heb hier ook al een tijdje de R1 versies van. Verwacht niet echt dat Disney deze binnenkort nog gaat uitbrengen.

Saludos Amigos is in ieder geval ook als UK R2 uit dus voor die film hebben ze bij Buena Vista Benelux geen excuus. :nono:

Hugo R
15-07-2007, 17:45
Saludos Amigos is in ieder geval ook als UK R2 uit dus voor die film hebben ze bij Buena Vista Benelux geen excuus. :nono:
Ik hoop dat ze me zullen verbazen en ze toch gaan uitbrengen hoor ;)

joopjes
16-07-2007, 21:50
Disney's Saludos heb ik uit Frankrijk ( regio 2 dus ). Deze dvd heeft ook Nederlandse ondertiteling en ook een Nederlands gesproken versie.....

Richard B.
16-07-2007, 22:16
Disney's Saludos heb ik uit Frankrijk ( regio 2 dus ). Deze dvd heeft ook Nederlandse ondertiteling en ook een Nederlands gesproken versie.....
Je hebt gelijk (http://www.amazon.fr/Saludos-Amigos-Walt-Disney/dp/B000223WBK/ref=sr_1_1/402-5040548-8808146?ie=UTF8&s=dvd&qid=1184620458&sr=1-1) en ik wist dit niet. Dit maakt het imo nog veel vreemder dat deze film in Nederland nog steeds niet op dvd is uitgebracht. :-?

joopjes
16-07-2007, 23:35
Ook in Engeland bijvoorbeeld zijn er Disney dvd's uitgebracht die Nederlandse ondertiteling hebben. Maar deze dvd's zijn niet in Nederland uitgebracht.... Het gaat dan wel om oude speelfilms ( erge leuke ook vaak, vind ik :) )...... Disney's Saludos nog besteld in Frankrijk, Richard?

Richard B.
17-07-2007, 13:00
Ik heb een interessant antwoord gekregen op het mailtje dat ik afgelopen week verstuurd heb:



Beste Mijnheer Boon,

Bedankt voor uw e-mail

Helaas heeft BVHE Benelux geen rechten om deze uit te brengen op DVD. Er bestaan dus in de nabije toekomst nog geen plannen om deze twee op DVD uit te brengen hier in Nederland.

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het me weten, ik help jou graag verder.

Met vriendelijke groeten

*** ****** (naam verwijderd)

Disney Service


Ik vermoed dat er met "rechten" bedoeld wordt de rechten die BVB kan doen gelden op het uitbrengen van films van Disney USA. Kennelijk hebben de Amerikanen beperkingen aangebracht in de overeenkomst die daarover bestaat. Geen idee waarom. Maar goed: ik ga niet langer wachten en ga dus importeren.

Bambi
23-07-2007, 11:46
Ik heb enige tijd geleden Make Mine Music uit denemarken laten komen (www.axelmusic.dk). Regio 2 en ongecensureerd. Helaas niet NL ondertiteld.

Richard B.
23-11-2007, 15:03
Ik heb enige tijd geleden Make Mine Music uit denemarken laten komen (www.axelmusic.dk). Regio 2 en ongecensureerd. Helaas niet NL ondertiteld.

Nog bedankt voor die tip, want daar heb ik inmiddels ook een bestelling geplaatst.

Van Saludos Amigos heb ik inmiddels de UK-versie geimporteerd, dus nu sta ik eindelijk op het punt het lijstje met Disney Classics compleet te krijgen. :)

Bambi
26-11-2007, 07:14
Nog bedankt voor die tip, want daar heb ik inmiddels ook een bestelling geplaatst.

Van Saludos Amigos heb ik inmiddels de UK-versie geimporteerd, dus nu sta ik eindelijk op het punt het lijstje met Disney Classics compleet te krijgen. :)
Graag gedaan.... Zo heb ik mijn lijstje van Disney Classics compleet gekregen. De enige die nu nog mist (hoewel er over wordt getwist of dat wel of geen Classic is), is Song Of The South...... Kwam die nu ooit maar eens op DVD *sigh*

martijn0432
26-11-2007, 11:05
Dat is geen classic. Er zijn in Nederland wel een aantal films uitgegeven onder deze naam, zoals Pete's Dragon en Mary Poppins, maar officieel zijn dit geen classics.

Richard B.
26-11-2007, 12:43
Dat is geen classic. Er zijn in Nederland wel een aantal films uitgegeven onder deze naam, zoals Pete's Dragon en Mary Poppins, maar officieel zijn dit geen classics.

Dat dacht ik ook eigenlijk. Ik heb hem in ieder geval nog nooit in een lijstje met de andere classics zien staan. Maar het is natuurlijk wel een film die er dicht bij zit, en die volgens mij ook gemaakt is door dezelfde mensen die ook aan de classics werkten.

Bambi
26-11-2007, 12:51
Dat dacht ik ook eigenlijk. Ik heb hem in ieder geval nog nooit in een lijstje met de andere classics zien staan. Maar het is natuurlijk wel een film die er dicht bij zit, en die volgens mij ook gemaakt is door dezelfde mensen die ook aan de classics werkten.
Daarom zei ik ook al dat de kwalificering "Classic" discutabel is voor "Song of the South". Zoals aangegeven zijn inderdaad vier animatie-live-action-combinatie films gemaakt: "Song of the South", "So dear to my heart", "Mary Poppins" en "Pete's Dragon". In ieder geval "Mary Poppins" en "Pete's Dragon" zijn uitgegeven onder het "Classics"-label en voor zover mij bekend "Song of the South" ook.
Maar inderdaad als je de definitie handhaaft die onder andere gevolgd wordt op http://www.ultimatedisney.com/, dan is een "Classic" een film die is gemaakt door Walt Disney Feature Animation en dan vallen die vier buiten de boot. Desalniettemin is er bij die films wel gewerkt met animatoren van Feature Animation.....
Op dit moment heb ik die vier films bij mij nog wel onder de classics in de kast staan (zie ook mijn homepage), maar ik was er al over aan het nadenken deze films te verhuizen naar de overige films, waarbij ook Dinosaur en de PotC-films....

Richard B.
29-11-2007, 23:53
Ik heb enige tijd geleden Make Mine Music uit denemarken laten komen (www.axelmusic.dk). Regio 2 en ongecensureerd. Helaas niet NL ondertiteld.

Ik heb hem inmiddels binnen, maar hij was een beetje vreemd verpakt. Het schijfje zat namelijk in zo'n cd-envelop in het doosje zelf. Geen probleem verder (de schijf was onbeschadigd) maar ik vond het een beetje vreemd. Rare jongens die Denen. :)

Nou dat was het dan. De collectie is hiermee compleet. Dwz: zo compleet als ie kan zijn.

Bambi
30-11-2007, 06:37
Ik heb hem inmiddels binnen, maar hij was een beetje vreemd verpakt. Het schijfje zat namelijk in zo'n cd-envelop in het doosje zelf.
Dat was bij mij ook het geval. Verder inderdaad geen beschadiging aan het schijfje.


Nou dat was het dan. De collectie is hiermee compleet. Dwz: zo compleet als ie kan zijn.
Tja... wat valt er nu nog te verzamelen he, nu alle classics compleet zijn (voor zover mogelijk)??? Gefeliciteerd met deze completering iig. 8-)





Gelukkig hebben we de Treasures nog en komen er nog meer classics uit in de toekomst :p (en natuurlijk ook nog non-Disney's ;) )

harenem
30-11-2007, 14:38
Tja... wat valt er nu nog te verzamelen he,

Ach Bambi, er zijn toch nog wel collecties die je niet compleet hebt....Enne... "to-do-lijstjes" zijn er ook om een keer wat mee te gaan doen ;-)Take it easy!

Bambi
30-11-2007, 19:00
Ach Bambi, er zijn toch nog wel collecties die je niet compleet hebt....Enne... "to-do-lijstjes" zijn er ook om een keer wat mee te gaan doen ;-)Take it easy!
Zoals ik al aan het eind van mijn bericht zei, met de ;)-smilie ;)8)

Jimmy Simons
08-09-2009, 14:20
Ik zou ook graag de deense dvd van "Make Mine Music" bestellen. Maar de site axelmusic.dk is offline. Waar op het net kan ik deze film kopen?

Hennie
08-09-2009, 15:19
http://www.axelmusic.com/

Frank
08-09-2009, 16:36
Op www.axelmusic.com kun je geen Deense dvd's bestellen, alleen Amerikaanse en af en toe ook Engelse en Australische dvd's.