PDA

Bekijk de volledige versie : Aankoop van regioloze dvd-speler/recorder



Teh
21-07-2005, 12:46
Hallo

Ik zoek een dvd-speler/recorder die standaard regioloos is. Ik ken maar weinig op dit vlak en weet dus ook niet welk merk goed is en wat niet.

Wat raden jullie me aan? En welk type moet ik nemen (met of zonder hard disk)? Ook het geluid moet goed zijn.

Bedankt!

Teh
23-07-2005, 10:10
Niemand?

Harry stadman
23-07-2005, 10:13
Zoek hier maar eens:
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?select=Philips+DVP+642


Hier kun je op het typenummer van de dvdspeler/dvdrecorder zoeken of hij ook regiovrij is/te maken is. :wink:

Verder denk ik dat een recorder met harddisk meer mogelijkheden biedt. vooral met het editten(aanpassen) van beelden. :wink:

Gebruik anders eens de zoekfunctie :idea:


Succes. :wink:

Jan-Kees
23-07-2005, 18:07
We zouden gewoon geen regio-gebonden dvdspelers meer moeten kopen.
Stel je voor dat je een fotocamera koopt die het alleen in Nedeland zou doen.
zo`n ding zou niemand kopen.

Harry stadman
23-07-2005, 18:21
We zouden gewoon geen regio-gebonden dvdspelers meer moeten kopen.
Stel je voor dat je een fotocamera koopt die het alleen in Nedeland zou doen.
zo`n ding zou niemand kopen.

Hier werkt het even wat anders, de foto's die jij maakt zijn jouw eigendom. Een eventueel eerder op dvd uitgekomen film kopen op regio 1 bijv. en afdraaien op een regio 2 dvdspeler kan het voor de bioscopen toch zeker wel een negatief effect veroorzaken! Vandaar dus die regio's en eventueel ook nog rce beveiling op sommige discs. :wink:

Maar eigenlijk winnen ze toch door de verhoogde verkopen van die regio 1 versie natuurlijk, vandaar dat het waarschijnlijk ook zo gedogen. :wink:

Copieƫren van films is natuurlijk weer een heel ander verhaal! :wink:

Jan-Kees
23-07-2005, 20:00
Maar in een cdspeler kan ik toch ook cd`s afspelen uit een ander land/regio?
Een dvdspeler met z`on beperking zouden we met z`n allen gewoon niet meer moeten kopen.

Harry stadman
23-07-2005, 20:24
Maar in een cdspeler kan ik toch ook cd`s afspelen uit een ander land/regio?
Een dvdspeler met z`on beperking zouden we met z`n allen gewoon niet meer moeten kopen.

cd's zijn toch overal hetzelfde? :roll:
En cd's hebben nooit een regiocodering gehad!

Optredens zijn wel in alle landen van een artiest hoor. Een film op regio 1 komt vaak veel eerder uit dan andere regio's. Vandaar dat ze die import een beetje willen temperen. :wink:

Jan-Kees
23-07-2005, 21:01
Beste Harry
Ik begrijp die redenering wel maar het is natuurlijk een vreemde zaak om een consument een apparaat te verkopen dat niet alle dvd`s kan afspelen.
Zo goedkoop zijn die ook weer niet.
Als ik een oude film met een andere regio zou kopen die hier niet verkrijgbaar is dan kan ik die ook niet zien.
Juist door internet kan je als je dat wilt films bestellen in elk land van de wereld en dan heb je thuis een duur apparaat die dienst weigert.
Het is een vorm van betutteling.
Eigenlijk zou er in de winkel een grote sticker op dvdspelers moeten zitten met de tekst "regiobeperkt inside".
Alleen hele goedkope dvd spelers zijn soms regiovrij.