PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer DVR530H-s



slick_858
21-07-2005, 18:29
Hoi mensen...

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben sinds de aanschaf van een eigen woning lid geworden van 386 forums zo'n beetje. Deze kon er dus ook wel bij. Hoe dan ook: Ik heb onlangs alvast een receiver besteld, nl. de Pioneer VSX-1014s omdat deze een van de weinige, zo niet de enige, receiver in deze prijsklasse is die THX-gecertificeerd is. En.... omdat het een 7.1 versterker is natuurlijk. Nu moet ik nog een DVDrecorder, met HDD wel te verstaan, en een setje Boxen. Mijn oog was gevallen op de DVR-530 omdat ik eigelijk overal positieve reacties lees. Maar ik wilde effe checken of er iemand op dit forum ook al ervaring mee heeft.
Alvast bedankt voor de reacties

P@trick_DVD
26-07-2005, 16:15
Op dit forum staan nog niet zoveel ervaringen met deze recorder. Ik heb zelf na lang afwegen deze recorder aangeschaft en ga 'm waarschijnlijk morgen afhalen. In de toekomst ben ik van plan hier een Pioneer receiver bij te kopen (b.v. VSX-1015S).

Deze recorder heeft een control in aansluiting, zodat je de recorder vanuit de Pioneer receiver kunt aansturen (lijkt me ook een voordeel in jouw geval). Voor mij was de voornaamste reden om deze recorder aan te schaffen (ipv een Sony of Panasonic) de Guide Plus+ functionaliteit in combinatie met G-link. Ik heb nl. een Samsung digitale kabel decoder die ik vanuit de recorder wil kunnen aansturen. Verder zijn de opnamekwaliteit instellingen op de Pioneer heel uitgebreid.

In onderstaande thread kun je meer lezen over de verschillende recorders:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=32787

Als ik een tijdje met m'n nieuwe Pioneer DVR530-H recorder heb 'gespeeld' zal ik mijn ervaringen op deze site zetten.

slick_858
26-07-2005, 17:42
ok, Bedankt alvast voor je reply, ik kijk uit naar je bevindingen.
Guide+ is voor mij ook een vereiste...
Heb trouwens de receiver binnen.... ik kijk er erg naar uit om hem in actie te zien\horen. Wel een beest van een apparaat zeg!
Nu ben ik aan het orienteren om een set surround speakers te vinden die mooi aansluiten bij de receiver. (Qua vermogen en impedantie)
Twijfel over de Pioneer s-v70III, leuke set, wel duur, maar dan heb ik alles van één merk, is ergens ook wel fijn. Maar geen must.
Groetjes

P@trick_DVD
05-08-2005, 17:57
Zoals beloofd... een review van deze DVD/HD-recorder.

Apparaat

Het apparaat voelt degelijk aan en is zeer compact. Met name de hoogte en de diepte zijn zeer beperkt. Door de berperkte diepte heb je aan de achterkant ruimte genoeg voor alle aansluitingen. Met name de stugge scart kabels hebben hierdoor ruimte genoeg. Het is wel vreemd dat aan de bovenkant van het apparaat (bovenplaat) schroeven zitten. Aangezien deze 'wegvallen' in de bovenplaat hen je hier echter geen last van en als je een ander apparaat bovenop zet, dan zie er niets meer van.

Geluidsniveau

In een volledige stille kamer is een licht geluid van de harddisk/ventilator hoorbaar, maar dan moet je hier wel echt op letten. Mijn 1,5 jaar oude JVC videorecorder is luidruchtiger als ie een band afspeelt. Bij afspelen hoor ik 'm niet en ik zit binnen 3 meter van de speler af en de speler staat gewoon in een open rek.

Afstandsbediening

De afstandbediening voelt prettig aan. Alle knoppen zitten op een logische plek en spreken voor zich. Erg handig vind ik de knoppen onderop speciaal voor het besturen van de TV. Na het instellen van de code voor mijn TV (Philips) werkte de afstandbediening feilloos mbt de basisfuncties voor de TV.

GUI

De GUI is erg overzichtelijk en scherp weergegeven. Het wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf, mede ook dankzij de duidelijke hulpfunctie. Het hoofdmenu bevat alle functies van de recorder. Sommige functies zijn echter ook direct te benaderen, zoald de Disc Navigator, Guide Plus+ en timer programma's. In het menu worden de functies die niet beschikbaar zijn netjes 'greyed out'. De Disc Navigator is erg handig. Vanuit de disc navigator kun je opnamen op de HD afspelen en bewerken. Bij de titels worden bewegende index beelden getoond. In de disc navigator kun je op verschillende manieren sorteren en kun je ook alleen programma's van een bepaald genre tonen.

Afspelen

Tot nu toe speelt ie alles feilloos af (DVD+R(W), DVR-RW, JPEG-CD, MP3-CD). Alleen DVD-R en DVD-RAM heb ik nog niet kunnen proberen. Vanaf HD heb je de mogelijkheid om op 1,5x snelheid af te spelen met behoud van geluid (op de juiste toonhoogte). Sneller weergeven is ook mogelijk maar dan wel zonder geluid. Handig is de commercial skip. Hiermee kun je snel 30s, 1min, 2min, 3min, 5min skippen. De mogelijkheden van MP3 afspelen zijn beperkt (alleen van CD-R(W)). Random play is helaas hier niet mogelijk. Het afpelen van DVD's is vergelijkbaar met een normale DVD-speler en de kwaliteit is prima (geen verschil met mijn vorige DVD-speler van Philips).

Opnamekwaliteit

Ik heb tot nu toe alleen nog maar in XP en SP modus opgenomen. De opnames zijn prima. Ik kan geen verschil ontdekken met het origineel (digitale kabel TV).

Edit mogelijkheden

Editten op de HD is een fluitje van een cent. Je kunt naast het rechtsreeks bewerken van de opname ook kiezen om een playlist samen te stellen. In de playlist kun je titels bewerken, splitsen, samenvoegen, etc. Je kunt er voor kiezen dit frame nauwkeurig te doen (beeld bevriest dan wel even en kopie naar DVD op hoge snelheid is niet meer mogelijk) of 'video-modus compatible' bewerken (hoge snelheid kopie wel mogelijk). Aangezien ik nog geen DVD-R(W) schijfjes in m'n bezet heb, heb ik nog niets op DVD kunnen wegschrijven (voeg ik later nog wel toe aan deze review).

Guide Plus+ en G-link

Dit was een van de voornaamste redenen om te apparaat te verkiezen boven de Sony's en ik moet zeggen.... het werkt perfect! Via G-link kan de recorder mijn Samsung Digitale decoder aansturen, waardoor het programmeren van de Samsung onnodig wordt. Na een nachtje downloaden stonden bijna alle zenders die in het digitale pakket zetten netjes in de EPG. Deze EPG is van veel betere kwaliteit als die van de Samsung. In de Guide Plus+ EPG staan nl. de gegevens van 7 dagen (Samsung decoder heeft er als je geluk hebt maar 2) en erg handig is dat de programma's zijn voorzien van een genre. Dit wordt gekenmerkt door een verschillende kleur in de EPG en maakt ook het zoeken naar programma's over alle zenders heen erg simpel. Je kunt bijvoorbeeld naar alle sport zoeken of nog gedetailleerde naar alleen votbal binnen het genre sport. Er wordt dan netjes een lijst getoond van programma's die hieraan voldoen gesorteerd op tijd (meest recente bovenaan). In ander handige functie is 'My Guide'. Hierin kun je een profiel samenstellen van favoriete zenders, genres en sub-genres en keyword. Op basis van dit profiel worden dan alle programma's getoond die hieraan voldoen. Het programmeren via Guide Plus+ is ook erg simpel. Met 1 druk op de knop kun je een programma programmeren. Hierna is dit simpel aan te passen (b.v. start- en eindtijd verruimen, opnamekwaliteit aanpassen, opslag (HD of DVD) bepalen). Een handige optie hierbij is herhaalde opname. DIt kun je gebruiken als je op elke dag hetzelfde programma opneemt. Je kunt er dan voor kiezen om de vorige opname wel of niet automatisch te overschrijven.

JukeBox

Dit is een leuk extraatje, maar ook niet meer dan dat. Je moet eerst de audio CD realtime kopieëren naar de harddisk door 'm af te spelen. Hierna kun je het album een title geven en het genre toekennen. Je kunt in totaal meer dan 900 uur kwijt op de HD. Ook hier is random afspelen van de nummers helaas niet mogelijk. Je kunt wel de volgorde zelf programmeren.

PhotoViewer

Na het laden van een JPEG CD worden links in het scherm de folders getoond en zie je aan de rechterkant thumbnails van de foto's. Door een foto te selecteren (enter) wordt vanf die plek een diashow gestart. De eerste foto verschijnt geleidelijk op het scherm (enkele secondes) en hierna volgt na ong. 10 sec de volgende foto. Je kun de diashow stilzetten en inzoomen op de foto. Helaas wordt dan geen gebruik gemaakt van de resolutie van de foto, dus de foto wordt tijdens inzoomen onscherper (blokjesvorming). Verder is het mogelijk foto's te kantelen.

Conclusie

Tot nu toe ben ik erg tevreden over m'n aankoop. Het apparaat voldoet aan al mijn verwachtingen. Dus wat mij betreft een AANRADER. :D :D :D

ruud3822
06-08-2005, 22:34
Hallo Patrick,

Bedankt voor de prima review van deze DVD-Recorder. Ikzelf zit ook te twijfelen tussen deze Pioneer, de Panasonic DMR-EH50 (evt. EH60) en de Sony 710.

Kun je vertellen of de Pioneer een Nederlandstalig menu heeft? Volgens mij heeft de Panasonic dit wel, maar de Sony niet.

Weet je toevallig ook of het nodig is om een DVD-RAM te finaliseren oid voordat je hem kunt afspelen op een andere DVD-RAM compatible DVD-speler? Ik wil nl. snel een kopie kunnen maken van een HD opname naar een her te gebruiken schijfje, maar heb het idee dat dit met DVD-RW door dit finaliseren nogal veel tijd in beslag neemt, ondanks het zgn high-speed dubbing. Als finaliseren niet nodig is, dan zou dit een pluspunt zijn voor de Pioneer/Panasonic tov de Sony.

Wat betreft je verhaal over G-Link en digitale TV, dit is mij niet helemaal duidelijk. Zou ik bijvoorbeeld met een Panasonic geen (tijd)opnames kunnen maken van digitale TV? Ik heb nog geen didgitale TV, maar ben wel van plan om dit via Casema aan te schaffen, en die leveren o.a. een Samsung decoder.

Ruud

P@trick_DVD
07-08-2005, 10:01
Bedankt voor de prima review van deze DVD-Recorder. Ikzelf zit ook te twijfelen tussen deze Pioneer, de Panasonic DMR-EH50 (evt. EH60) en de Sony 710.
Dit waren ook mijn kandidaten.:)

Kun je vertellen of de Pioneer een Nederlandstalig menu heeft? Volgens mij heeft de Panasonic dit wel, maar de Sony niet.
De menu's zijn Nederlandstalig.

Weet je toevallig ook of het nodig is om een DVD-RAM te finaliseren oid voordat je hem kunt afspelen op een andere DVD-RAM compatible DVD-speler? Ik wil nl. snel een kopie kunnen maken van een HD opname naar een her te gebruiken schijfje, maar heb het idee dat dit met DVD-RW door dit finaliseren nogal veel tijd in beslag neemt, ondanks het zgn high-speed dubbing. Als finaliseren niet nodig is, dan zou dit een pluspunt zijn voor de Pioneer/Panasonic tov de Sony.
Even voor de duidelijkheid... de Pioneer kan DVD-RAM alleen maar lezen. Alleen Panasonic kan DVD-RAM schrijven. Het finaliseren van DVD-RAM is volgens mij niet nodig, maar zeker weten doe ik dat niet. Van DVD+RW (alleen op de Sony) weet ik wel dat finaliseren niet nodig is. Ik weet nog niet hoeveel tijd het finaliseren van een DVD-RW op de Pioneer kost (verwacht de schijfjes volgende week binnen te krijgen). Misschien vind je je antwoord hier wel:
http://www.btinternet.com/~james_lancaster/index.HTML

Wat betreft je verhaal over G-Link en digitale TV, dit is mij niet helemaal duidelijk. Zou ik bijvoorbeeld met een Panasonic geen (tijd)opnames kunnen maken van digitale TV? Ik heb nog geen didgitale TV, maar ben wel van plan om dit via Casema aan te schaffen, en die leveren o.a. een Samsung decoder.
Het opnemen vanaf een externe decoder is altijd mogelijk. Alleen het aansturen van de decoder vanuit de recorder is niet altijd mogelijk. Als dit niet lukt, dan zul je én de recorder én de decoder moeten programmeren. Een andere optie is dat de decoder een signaal afgeeft aan de recorder zodat deze begint met opnemen. Dit vind ik echter minder handig, omdat dan de recorder ook gewoon begint met opnemen als je de decoder inschakelt.

Van de drie recorders uit jouw lijstje heeft alleen de Pioneer de G-link optie. Tijdens het instellen van Guide Plus+ geef je gewoon het merk van je decoder op. Hierna wordt getest of de decoder kan worden aangestuurd (zendt kanaal 101 via de G-link kabel naar de decoder). Ik heb gelezen (volgens mij op www.kieskeurig.nl) dat er in het begin nog wat problemen waren met de Panasonic decoder (Panasonic wilde de gegevens mbt de infrarood signalen niet afgeven) maar dat inmiddels ook de Panasonic decoders kunnen worden aangestuurd.

ruud3822
09-08-2005, 21:56
Als je met DVD+R(W) niet hoeft te finaliseren om hem op een andere DVD-player af te spelen, dan betekent dit dat de Sony weer een pluspunt voor mij heeft, en dat de Pioneer eigenlijk voor mij afvalt aangezien je terecht opmerkte dat hij alleen DVD-RAM leest en niet schrijft. Volgens mij bespaar je echt enkele minuten als je niet hoeft te finaliseren.

Wat betreft opstartsnelheid, wat is hiermee je ervaring? Hoeveel seconden duurt het ongeveer voordat je een opname kunt maken van een programma vanuit standby-stand? De Panasonic claimt slechts 1 seconde, maar de overige spelers zeggen hier niets over.

Jammer is wel dat Guide+ ontbreekt op de Sony, maar je zegt dat die binnenkort komt op de opvolger van de 710. Ikzelf kan hier niets over vinden op het web. Waar heb je die info vandaan?

P@trick_DVD
10-08-2005, 11:27
Als je met DVD+R(W) niet hoeft te finaliseren om hem op een andere DVD-player af te spelen, dan betekent dit dat de Sony weer een pluspunt voor mij heeft, en dat de Pioneer eigenlijk voor mij afvalt aangezien je terecht opmerkte dat hij alleen DVD-RAM leest en niet schrijft. Volgens mij bespaar je echt enkele minuten als je niet hoeft te finaliseren.
Ik wacht nog steeds op m'n DVD-R(W)'s dus ik heb het nog niet kunnen uitproberen. Zo gauw ik iets meer weet zal ik het hier 'posten'.

Wat betreft opstartsnelheid, wat is hiermee je ervaring? Hoeveel seconden duurt het ongeveer voordat je een opname kunt maken van een programma vanuit standby-stand? De Panasonic claimt slechts 1 seconde, maar de overige spelers zeggen hier niets over.
Inderdaad een erg sterk punt van de Panasonic. Ik heb er bij de Pioneer eigenlijk nog niet zozeer op gelet, maar een paar seconden duurt het zeker. Als je bijv. via de timer opneemt, dan zie je dat de recorder ong. 2 minuten vantevoren aanspringt (display toont 'Timer Rdy'). Hiermee wordt voorkomen dat je de eerste seconden van een timeropname mist.

Jammer is wel dat Guide+ ontbreekt op de Sony, maar je zegt dat die binnenkort komt op de opvolger van de 710. Ikzelf kan hier niets over vinden op het web. Waar heb je die info vandaan?De info komt van verschillende Duitse forums. Hierop wordt vermeld dat in het blad Video (08/2005) het volgende te lezen is:
"Als Nachfolger der Modelle RDR-HX 710 und RDR-HX 910 bringt Sony im Oktober den HX 717 und im November den HX 919 mit Guide Plus+. Der zur IFA angekündigte 1010 (HDMI, 400 GB) kommt ohne EPG."

P@trick_DVD
16-08-2005, 22:15
Ik heb inmiddels wat kunnen experimenteren met het kopieëren van HD naar DVD. De eerste kopie was op een Sony DVD-R 8x. Bij het samenstellen van de 'copy list' heb ik voor frames nauwkeurig editten gekozen. Het voordeel is dat je op frames nauwkeurig kunt editten (what's in a name), maar de kopie naar DVD kan dan alleen maar in realtime (dus ook opnieuw compressie). Bij het kopieëren moet je verder aangeven of je een video-modus of VR-modus disc wilt aanmaken. Ik heb voor de eerste gekozen, omdat deze compatible is met andere standalone DVD-spelers. Verder kun je aangeven of je de disc meteen wilt finaliseren na de kopie. Als je hiervoor kiest, dan kun je uit een 8-tal voorgebakken disc layouts kiezen. Het maken van de kopie ging feilloos en de disc speelt tot nu toe af in alle andere DVD-spelers (standalone en PC) die ik bezit.

De tweede kopie was op een Verbatim DVD-RW 6x. Het enige verschil met de eerste kopie was dat deze keer de opnamemodus was aangepast voor de kopie, omdat deze anders niet op de schijf paste. Je kunt de recorder zelf de meest optimale modus laten bepalen. Ook dit keer ging het maken van de kopie feilloos en hij is overal afspeelbaar.

De derde kopie was opnieuw op een Sony DVD-R 8x. Dit keer heb ik echter gekozen voor video-modus compatible editten. Nu kun je niet meer frame nauwkeurig knippen. Maar, omdat reclames die je eruit wilt knippen vaak precies op een punt vallen waarop je wel kunt knippen (wordt veroorzaakt door de beeldovergang), is dit eigenlijk helemaal geen probleem. Het grote voordeel is dat je op high speed kunt kopieëren. De complete disc was in 8 minuten beschreven en finaliseren duurde nog eens 2 minuten. Dus.. in 10 minuten heb je een hele disc gevuld. Dit gaat waarschijnlijk nog iets sneller met DVD-R 16x discs.

Een zo optimaal mogelijke kopie krijg je door van tevoren bij de opname op HD de juiste opnamekwaliteit te kiezen (MN..). Je stelt deze in aan de hand van de duur van de opname zonder reclame. Soms is dit een gok, maar bij speelfilms staat meestal ook wel de echte speelduur zonder reclame vermeld. Na de opname kun je dan de reclame en start en eind ervanaf knippen (video-modus compatible) en op high speed kopieëren naar DVD. De kopie is dan lekker snel gemaakt en je hebt geen kwaliteitsverlies door een extra compressie-slag.

ruud3822
17-08-2005, 21:45
Een goed verslag van je kopieer-ervaringen.

Duurde het finaliseren van de DVD-RW net zo lang als van de DVD-R? Denk je dat het finaliseren na het maken van een kopie op DVD-RW van slechts een uur ipv een komplete DVD korter duurt, of duurt het finaliseren even lang, ongeacht heet aantal uren dat je kopieert?

Ago
18-08-2005, 11:03
ok, Bedankt alvast voor je reply, ik kijk uit naar je bevindingen.
Guide+ is voor mij ook een vereiste...
Heb trouwens de receiver binnen.... ik kijk er erg naar uit om hem in actie te zien\horen. Wel een beest van een apparaat zeg!
Nu ben ik aan het orienteren om een set surround speakers te vinden die mooi aansluiten bij de receiver. (Qua vermogen en impedantie)
Twijfel over de Pioneer s-v70III, leuke set, wel duur, maar dan heb ik alles van één merk, is ergens ook wel fijn. Maar geen must.
Groetjes

alles van 1 merk moet niet heilig zijn, Pioneer's specialiteit ligt zeker niet in de speakerbranche, daar zijn anderen beter in en dat hoeft zeker niet duurder te zijn.
verder klinkt 7.1 op papier leuk, maar of het er mooier op wordt is maar de vraag... THX is ook maar een "oorkonde", als merken zich niet willen laten certificeren, wil dat niet zeggen dat ze iets te verbergen hebben.
In die prijsklasse heeft Pioneer niet als enige een thx-receiver, kenwood en jvc namelijk ook.
Maar de 1014 is goed spul hoor.

P@trick_DVD
18-08-2005, 21:11
Duurde het finaliseren van de DVD-RW net zo lang als van de DVD-R? Denk je dat het finaliseren na het maken van een kopie op DVD-RW van slechts een uur ipv een komplete DVD korter duurt, of duurt het finaliseren even lang, ongeacht heet aantal uren dat je kopieert?
Ik heb even een test gedaan. Als disc heb ik de DVD-RW 6x van Verbatim gebruikt en een film van 1 uur en 40 minuten opgenomen in SP modus ( 2 uur) op high speed gekopieerd zonder meteen te finaliseren. Als eerste, en dit had ik eerder vergeten te vermelden, moet een DVD-RW altijd geinitialiseerd worden in video-modus of vr-modus (bij een DVD-R is dat niet nodig als je video-modus gebruikt). Voor deze test heb ik de disc in video-modus geinitialiseerd (gebeurt automatisch ahv de gekozen setting). Dit duurde ong. 30 seconden. De high speed copy duurde daarna 8 minuten. Zonder te finaliseren werkt deze disc alleen in de recorder (m'n PC en standalone DVD konden er niets mee beginnen). Het finaliseren kun je starten vanuit het menu en na keuze van de menu layout voor de disc begon het finalisatie proces. De recorder gaf aan dat dit 2 minuten ging duren. Ik heb het even gemeten, maar het duurde uiteindelijk maar 1 minuut.

Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, hangt de duur van het finalisatie proces af van het aantal titels wat je op de DVD hebt gezet. Omdat dit er vaak maar 1 is (films vullen meestal wel een hele DVD), duurt het finalisatie proces dus maar relatief kort.

PuraVida
29-08-2005, 14:55
Zoals beloofd... een review van deze DVD/HD-recorder.
JukeBox
Dit is een leuk extraatje, maar ook niet meer dan dat. Je moet eerst de audio CD realtime kopieëren naar de harddisk door 'm af te spelen. Hierna kun je het album een title geven en het genre toekennen. Je kunt in totaal meer dan 900 uur kwijt op de HD. Ook hier is random afspelen van de nummers helaas niet mogelijk. Je kunt wel de volgorde zelf programmeren.


Hoi Patrick,
Deze HDD-recorder was me juist opgevallen door de jukebox functie. Nu, als ik je ervaring lees, is dat een zware tegenvaller. Alle CDs worden dus in real time opgeslagen op HD of wordt er nog een compressietechniek toegepast (mp3)?
Voorts kan een mp3-CD gelezen worden, maar niet gekopieerd worden naar de HD, juist? Bijgevolg ga ik ervan uit dat er geen DVD gekopieerd kan worden naar de HD.

Nog twee vraagjes ivm TV-opname:
1. kunnen twee verschillende TV-programma´s op hetzelfde ogenblik opgenomen worden?
2. stel dat je een film opneemt om 21u en je komt thuis rond 21u30. Is het dan mogelijk om al te kijken naar het begin van de film, terwijl de rest van de film verder opgenomen wordt?

Alvast bedankt.
Groeten,
PV

bart_ophetnet
29-08-2005, 15:30
Hi there,

Ik heb met de jukebox en gelijktijdige opname van 2 programma's nog geen ervaring. Wel met "chase play": het met vertraging bekijken van een nog lopende opname. Toevallig eergisteren toegepast: opname via Guide+ ingesteld en met kwartier vertraging het programma bekijken. Simpel te doen: gewoon Play indrukken. Dan start de weergave en de opname loopt gewoon door. Weergave stoppen met Stop, Opname stoppen met Stop Rec (of Rec Stop).

Ben nu een weekje of zo in het bezit van de 530, bevalt prima tot nu toe. We hebben 'm nog niet echt uitgetest, maar langzamerhand wat dingen geprobeerd (eenvoudige opname met en zonder Guide+, weergave diverse media, incl. CD met JPG, chase play).

Bart

P@trick_DVD
30-08-2005, 18:18
Deze HDD-recorder was me juist opgevallen door de jukebox functie. Nu, als ik je ervaring lees, is dat een zware tegenvaller. Alle CDs worden dus in real time opgeslagen op HD of wordt er nog een compressietechniek toegepast (mp3)?
Voor mij was dit geen zware tegenvaller, ik wist nl. al dat de mogelijkheden hiervan beperkt waren. En ja, het is inderdaad realtime. Feit is wel dat geen enkele andere recorder iets vergelijkbaars heeft, dus het is altijd beter. De nummers worden wel gecomprimeerd opgeslagen, nl. in het dolby digital formaat.

Voorts kan een mp3-CD gelezen worden, maar niet gekopieerd worden naar de HD, juist?
Dat is juist.

Bijgevolg ga ik ervan uit dat er geen DVD gekopieerd kan worden naar de HD.
Dit kan weer wel, mits de DVD niet beveiligd is tegen kopieëren. En natuurlijk alleen maar video-dvd's, dus geen DVD met mp3's of JPG-tjes.

1. kunnen twee verschillende TV-programma´s op hetzelfde ogenblik opgenomen worden?
Nee. Er is maar één opname tegelijkertijd mogelijk. Opnemen en afspelen tegelijkertijd gaat wel.

2. stel dat je een film opneemt om 21u en je komt thuis rond 21u30. Is het dan mogelijk om al te kijken naar het begin van de film, terwijl de rest van de film verder opgenomen wordt?
Ja dit kan. Je drukt gewoon op play om het programma dat op dat moment wordt opgenomen te gaan kijken. Je kunt dan gewoon alle normale toesten gebruiken (b.v. sneller vooruit spoelen, commercial skip, etc.). Je kunt dus als het ware de opname 'inhalen'. De opname stopt pas als je de 'stop rec' knop op de afstandsbediening indrukt. Ook kun je de opname verlengen tijdens de opname (als je b.v. merkt dat het programma uitloopt en je de opname te kort hebt geprogrammeerd).

Ruud Vorstermans
02-09-2005, 09:24
Allemaal bedankt voor de zéér nuttige gebruiksinformatie.

Die zegt mij méér dan hetgeen ik links en rechts uit bladen oppik.

Flurk
30-10-2005, 21:26
Heb sinds gisteren een pioneer dvr 630 in huis (is buiten de HD hetzelfde dan de DVR 530)
De DVR630 via een scartkabel op AV1 naar de TV
De satelietdecoder via scartkabel op AV2
Ik kan nu schakelen tussen de verschillende toestellen via de toets "input select" ....tot hier alles OK

Maar wanneer er een opname loopt op de DVR kan ik de satdecoder niet op mijn tv scherm krijgen!

Voor de rest niets dan lof over dit toestel....zeker de guide plus!!! :D

Grtz

P@trick_DVD
01-11-2005, 17:53
Heb sinds gisteren een pioneer dvr 630 in huis (is buiten de HD hetzelfde dan de DVR 530)
De DVR630 via een scartkabel op AV1 naar de TV
De satelietdecoder via scartkabel op AV2
Ik kan nu schakelen tussen de verschillende toestellen via de toets "input select" ....tot hier alles OK

Maar wanneer er een opname loopt op de DVR kan ik de satdecoder niet op mijn tv scherm krijgen!

Voor de rest niets dan lof over dit toestel....zeker de guide plus!!! :D

Grtz
Gebruik het DVD/TV knopje maar eens. Zit rechtsonder op de afstandsbediening van je Pioneer. Hiermee kun je switchen tussen het DVD beeld van je recorder of het TV beeld. Ik begrijp uit jouw woorden dat je opname die loopt opneemt van een andere bron als je satdecoder (b.v. analoge kabel)? Zo nee, dan is je satdecoder beeld toch het beeld wat je op dat moment opneemt?

Flurk
01-11-2005, 20:45
@ patrick

Wanneer een opname van analoge kabel loopt en ik schakel met het DVD/TV knopje, dan kijk ik in de stand DVD naar het programma dat opgenomen wordt.
En in de stand TV staat het kanaal van de tvtuner op het scherm.
Maar de satdecoder die aan AV2 (L1) hangt krijg ik niet te zien.

Waarschijnlijk zal het een scartswitch (tussen DVD en SAT naar TV) worden zeker?

P@trick_DVD
01-11-2005, 21:49
@ patrick

Wanneer een opname van analoge kabel loopt en ik schakel met het DVD/TV knopje, dan kijk ik in de stand DVD naar het programma dat opgenomen wordt.
En in de stand TV staat het kanaal van de tvtuner op het scherm.
Maar de satdecoder die aan AV2 (L1) hangt krijg ik niet te zien.

Waarschijnlijk zal het een scartswitch (tussen DVD en SAT naar TV) worden zeker?
Inderdaad, in jouw geval is een switch nodig. Toch vreemd dat de recorder het decoderbeeld niet doorlust tijdens een opname via de interne tuner. Ik zelf ken het probleem niet. Ik neem meestal toch al vanaf de decoder (via de AV2/L1 ingang) op (digitale kabel). Verder heeft mijn decoder een tweede scartuitgang, welke ik ook nog eens op de EXT3 van mijn TV heb aangesloten. Deze uitgang is echter geen RGB, dus biedt een iets lagere kwaliteit.

Flurk
02-11-2005, 18:09
Ik ga eens zoeken naar een automatische scartswitch om zo de SAT met DVD naar de TV te schakelen!

toch bedankt voor de info

Grtz Flurk

Dva
06-11-2005, 18:42
Beste Pioneer bezitters,

Ikzelf overweeg ook de aankoop van de Pioneer 630. Hoe is de kwaliteit van de analoge tuner? Ik lees hier en daar dat deze van Sony beter zou zijn (sony 710), maar is dit echt wel zo? Is de beeldkwaliteit van de analoge tuner aanvaardbaar?

P@trick_DVD
07-11-2005, 18:27
Beste Pioneer bezitters,

Ikzelf overweeg ook de aankoop van de Pioneer 630. Hoe is de kwaliteit van de analoge tuner? Ik lees hier en daar dat deze van Sony beter zou zijn (sony 710), maar is dit echt wel zo? Is de beeldkwaliteit van de analoge tuner aanvaardbaar?
Moeilijke vraag.... het is maar net wat jij aanvaardbaar vindt. Het tuner beeld van de Pioneer zou iets meer ruis vertonen, maar 'aanvaardbaar' zal het toch wel zijn lijkt mij, aangezien de meesten nog gewoon TV kijken via de analoge kabel. Als je huidige signaal (zonder ruisonderdrukking van je TV) nu al goed is, dan zou het zeker aanvaardbaar moeten zijn.

Ik zelf heb de interne tuner nog niet gebruikt, omdat ik alles via een digitale decoder (kabel) opneem. De interne tuner wordt alleen gebruikt om de EPG gegevens voor Guide Plus+ binnen te halen. Mijn eigen analoge kabelsignaal vind ik niet helemaal optimaal (je went snel aan het ruisloze beeld van digitale TV), dus aan mijn ervaringen zou je niet zoveel hebben denk ik.

Dva
07-11-2005, 18:31
Beste Pioneer bezitters,

Ikzelf overweeg ook de aankoop van de Pioneer 630. Hoe is de kwaliteit van de analoge tuner? Ik lees hier en daar dat deze van Sony beter zou zijn (sony 710), maar is dit echt wel zo? Is de beeldkwaliteit van de analoge tuner aanvaardbaar?
Moeilijke vraag.... het is maar net wat jij aanvaardbaar vindt. Het tuner beeld van de Pioneer zou iets meer ruis vertonen, maar 'aanvaardbaar' zal het toch wel zijn lijkt mij, aangezien de meesten nog gewoon TV kijken via de analoge kabel. Als je huidige signaal (zonder ruisonderdrukking van je TV) nu al goed is, dan zou het zeker aanvaardbaar moeten zijn.

Ik zelf heb de interne tuner nog niet gebruikt, omdat ik alles via een digitale decoder (kabel) opneem. De interne tuner wordt alleen gebruikt om de EPG gegevens voor Guide Plus+ binnen te halen. Mijn eigen analoge kabelsignaal vind ik niet helemaal optimaal (je went snel aan het ruisloze beeld van digitale TV), dus aan mijn ervaringen zou je niet zoveel hebben denk ik.

Wel ja, ik heb ook digitale televisie, maar het is leuk iets via de analoge tuner op te nemen terwijl je via de digitale decoder kijkt. Thx!

club25
08-11-2005, 07:02
Op http://www.mediatotaal.nl staat een test van de genoemde Pioneer, Panasonic en nog meer HD-recorders. Ga naar "testen", "Categorieen", "Video", "Harddisk Recorder" en dan naar "DVD Harddisk-Recorder test".

Dva
08-11-2005, 20:49
Op http://www.mediatotaal.nl staat een test van de genoemde Pioneer, Panasonic en nog meer HD-recorders. Ga naar "testen", "Categorieen", "Video", "Harddisk Recorder" en dan naar "DVD Harddisk-Recorder test".

Heel erg bedankt, net wat ik zocht!!

club25
09-11-2005, 16:41
Op http://www.mediatotaal.nl staat een test van de genoemde Pioneer, Panasonic en nog meer HD-recorders. Ga naar "testen", "Categorieen", "Video", "Harddisk Recorder" en dan naar "DVD Harddisk-Recorder test".

Heel erg bedankt, net wat ik zocht!!

Graag gedaan uit deze test komt de jvc als betere uit en daarna liggen ze allemaal dicht bij elkaar zijnde pioneer , panasonic en sony.

Wat die tuner betreft van de pioneer hebben ze hier toch geen klagen over en de pioneer schenkt ook aandacht aan het geluid

P@trick_DVD
09-11-2005, 17:51
Op http://www.mediatotaal.nl staat een test van de genoemde Pioneer, Panasonic en nog meer HD-recorders. Ga naar "testen", "Categorieen", "Video", "Harddisk Recorder" en dan naar "DVD Harddisk-Recorder test".

Heel erg bedankt, net wat ik zocht!!

Graag gedaan uit deze test komt de jvc als betere uit en daarna liggen ze allemaal dicht bij elkaar zijnde pioneer , panasonic en sony.

Wat die tuner betreft van de pioneer hebben ze hier toch geen klagen over en de pioneer schenkt ook aandacht aan het geluid
Waar het artikel aan voorbij gaat zijn de problemen met de vorige generatie DVD recorders van JVC (bezitters zullen vast wel eens van het 'loading' probleem gehoord hebben). Ik ben benieuwd of deze nieuwe generatie wat betrouwbaarder is.

Verder begrijp ik de tekst "Net als bij de JVC zitten er wat haken en ogen aan kopiëren op hoge snelheid." niet bij de Pioneer review. Hoezo haken en ogen? Het is toch normaal dat op hoge snelheid kopieëren niet mogelijk is als je de opnamekwaliteit (bitrate) aanpast bij het kopieëren van HD naar DVD of als je op frames nauwkeurig in de opname hebt geknipt? Noem mij maar eens een recorder op die dit wel op hoge snelheid kan.

Wat betreft het geluid... dit is inderdaad een leuk extraatje, maar ook niet meer dan dat. Helaas wordt geen MP3 ondersteund in de Jukebox functie, is shuffle/random play niet mogelijk en kan alleen realtime naar de HD worden gekopieëerd. Een gemiste kans van Pioneer!

club25
09-11-2005, 18:21
P@trick_DVD schreef :

Wat betreft het geluid... dit is inderdaad een leuk extraatje, maar ook niet meer dan dat. Helaas wordt geen MP3 ondersteund in de Jukebox functie, is shuffle/random play niet mogelijk en kan alleen realtime naar de HD worden gekopieëerd. Een gemiste kans van Pioneer!

Misschien domme vraag maar zou dit niet in de toekomst door update van firmware opgelost kunnen worden dat van die mp3's

bart_ophetnet
09-11-2005, 20:32
Gentlepeople,

het is de luie manier en het is niet de bedoeling om het forum te vervuilen (ik heb nog niet gezocht naar ervaringen), maar ik wil het toch even op deze manier doen. Dan staat het weer even goed bij elkaar.

Ik heb gisteren een telefoontje van KPN gekregen met de vraag of ik over wil stappen op digitale TV. Nu heb ik een maandje of 2 een Pioneer 530 in huis, overigens naar alle tevredenheid. Even terzijde: nog niet alles uitgeprobeerd, maar op dvd zetten van oude videobanden, high speed kopieren, foto's kijken, EPG en first time installatie geen enkel probleem. Idem voor eenvoudige bewerkingen van beeldmateriaal. Alleen intikken van een aangepaste titel kost wat tijd. En als iemand nog een tip heeft voor het overzetten van beveiligde vhs banden naar dvd (zonder dvd brander in mijn pc, mijn pc loopt beetje achter...), ik hou me aanbevolen.

Nu mijn vraag:
- gaat de combinatie van digitale TV van KPN (met twintuner) en de Pioneer 530 goed samen?

En nu we toch bezig zijn: ik heb niets vergeleken, ik was nog niet van plan om van Casema af te stappen. Zijn er nog redenen om niet over te stappen op digitale TV van KPN?

Met vriendelijke groet,
Bart

Alexander D
09-11-2005, 21:40
Gentlepeople,

het is de luie manier en het is niet de bedoeling om het forum te vervuilen (ik heb nog niet gezocht naar ervaringen), maar ik wil het toch even op deze manier doen. Dan staat het weer even goed bij elkaar.

Ik heb gisteren een telefoontje van KPN gekregen met de vraag of ik over wil stappen op digitale TV. Nu heb ik een maandje of 2 een Pioneer 530 in huis, overigens naar alle tevredenheid. Even terzijde: nog niet alles uitgeprobeerd, maar op dvd zetten van oude videobanden, high speed kopieren, foto's kijken, EPG en first time installatie geen enkel probleem. Idem voor eenvoudige bewerkingen van beeldmateriaal. Alleen intikken van een aangepaste titel kost wat tijd. En als iemand nog een tip heeft voor het overzetten van beveiligde vhs banden naar dvd (zonder dvd brander in mijn pc, mijn pc loopt beetje achter...), ik hou me aanbevolen.

Nu mijn vraag:
- gaat de combinatie van digitale TV van KPN (met twintuner) en de Pioneer 530 goed samen?

En nu we toch bezig zijn: ik heb niets vergeleken, ik was nog niet van plan om van Casema af te stappen. Zijn er nog redenen om niet over te stappen op digitale TV van KPN?

Met vriendelijke groet,
Bart

De beste reden is de kwaliteit, die is niet helemaal wat je mag verwachten van 'digitaal'...

Dus als je voor de beeldkwaliteit overgaat: niet doen.

P@trick_DVD
10-11-2005, 21:29
Gentlepeople,

het is de luie manier en het is niet de bedoeling om het forum te vervuilen (ik heb nog niet gezocht naar ervaringen), maar ik wil het toch even op deze manier doen. Dan staat het weer even goed bij elkaar.

Ik heb gisteren een telefoontje van KPN gekregen met de vraag of ik over wil stappen op digitale TV. Nu heb ik een maandje of 2 een Pioneer 530 in huis, overigens naar alle tevredenheid. Even terzijde: nog niet alles uitgeprobeerd, maar op dvd zetten van oude videobanden, high speed kopieren, foto's kijken, EPG en first time installatie geen enkel probleem. Idem voor eenvoudige bewerkingen van beeldmateriaal. Alleen intikken van een aangepaste titel kost wat tijd. En als iemand nog een tip heeft voor het overzetten van beveiligde vhs banden naar dvd (zonder dvd brander in mijn pc, mijn pc loopt beetje achter...), ik hou me aanbevolen.

Nu mijn vraag:
- gaat de combinatie van digitale TV van KPN (met twintuner) en de Pioneer 530 goed samen?

En nu we toch bezig zijn: ik heb niets vergeleken, ik was nog niet van plan om van Casema af te stappen. Zijn er nog redenen om niet over te stappen op digitale TV van KPN?

Met vriendelijke groet,
Bart

De beste reden is de kwaliteit, die is niet helemaal wat je mag verwachten van 'digitaal'...

Dus als je voor de beeldkwaliteit overgaat: niet doen.
Voor zover ik weet is digitale TV van KPN (digitenne) via de ether. Een nadeel van deze vorm is de storingsgevoeligheid en de beperkte bitrate. Hierdoor onstaat er nog wel eens blokvorming. Verder is het aantal zenders beperkt t.o.v. andere digitale aanbieders (kabel of schotel). Met een schotel heb je over het algemeen de beste kwaliteit en de meeste kanalen. Kabel zit hier een beetje tussenin. Ik heb zelf digitale TV via de kabel en vindt de beeldkwaliteit beter als dat van mijn analoge signaal. En... voor 7,95 EUR extra in de maand heb ik wel 95+ kanalen.

Heb je dit artikel wel eens gelezen?:
http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=42

P@trick_DVD
10-11-2005, 21:36
Misschien domme vraag maar zou dit niet in de toekomst door update van firmware opgelost kunnen worden dat van die mp3's.
Ik verwacht niet dat Pioneer functionaliteit zal toevoegen aan hun recorders door firmware updates. Deze zijn meestal alleen bedoeld om bugs op te lossen in de firmware. Maar.... alleen Pioneer zelf weet het echte antwoord.

Joostp
12-11-2005, 15:12
Weet iemand iets over het regiovrij maken van deze recorder?

club25
12-11-2005, 18:23
Weet iemand iets over het regiovrij maken van deze recorder?

ik heb wel ergens gelezen dat iemand hem regiovrij had laten maken en dat hij daarna zijn guideplus niet meer vond in zijn menu.

Je kan nog altijd de dvd's herwerken met dvd region free en dan is het probleem ook opgelost.

Joostp
12-11-2005, 21:53
Hmm een aardige gok dan..
Hoe werkt dat precies met die dvd's bewerken?

club25
14-11-2005, 11:12
wat klopt er allemaal van die bad things die op deze site te vinden zijn door mensen die dit al ervaren hebben

http://www.bootstrike.com/Articles/DVR-530H-S/

Gaat wel over het aziatisch model van de 530 die maar 80 gb heeft

P@trick_DVD
14-11-2005, 18:35
wat klopt er allemaal van die bad things die op deze site te vinden zijn door mensen die dit al ervaren hebben

http://www.bootstrike.com/Articles/DVR-530H-S/

Gaat wel over het aziatisch model van de 530 die maar 80 gb heeft
Ik hem sterke twijfels bij het verhaal van deze auteur. Iemand die beweert dat DVD-recorders normaal gesproken CD-R's en CD-RW's kunnen beschrijven, heeft zich volgens mij niet erg verdiept in de materie. Voor DVD-branders in een PC is dit waar, maar een standalone DVD-recorder die CD-R's en CD-RW's beschrijft moet volgens mij nog worden uitgevonden.

Wat betreft de "Nokia Style" Title keypad entry, ook hier klopt niets van. Waarom zou dit op een Nokia GSM moeten lijken? Omdat hij er toevallig eentje heeft? Verder zijn er wel degelijk 'sneltoetsen' voor hoofd/kleine letters switch en voor space. Gewoon even de handleiding GOED doorlezen. Het is echt maar 1 druk op 1 knop!

Ook zijn opmerking over de Jukebox functie klopt niet. Er wordt niet opgenomen in WAV formaat. Er wordt opgenomen een dolby digital formaat, dus er wordt wel degelijk gecomprimeerd (196kbs volgens mij).

De overige opmerkingen kan ik niets over zeggen. Ik heb ze of nog nooit meegemaakt (vastlopers) of geen behoefte gehad om ze uit te voeren (NCTS problemen).

club25
15-11-2005, 07:15
ok ik heb hem toch gekocht en eerste indruk is positief maar boekje nog doornemen maar ik stel er nog niet veel van in want hij hangt voorlopig aan onze oude tv via rood, wit en gele stekker want de nieuwe is binnen voor herstelling en daar sluit ik hem aan via component

Dva
15-11-2005, 19:30
ok ik heb hem toch gekocht en eerste indruk is positief maar boekje nog doornemen maar ik stel er nog niet veel van in want hij hangt voorlopig aan onze oude tv via rood, wit en gele stekker want de nieuwe is binnen voor herstelling en daar sluit ik hem aan via component Hou ons op de hoogte!

dvd-hx
18-11-2005, 12:44
De tweede kopie was op een Verbatim DVD-RW 6x. Het enige verschil met de eerste kopie was dat deze keer de opnamemodus was aangepast voor de kopie, omdat deze anders niet op de schijf paste. Je kunt de recorder zelf de meest optimale modus laten bepalen. Ook dit keer ging het maken van de kopie feilloos en hij is overal afspeelbaar.
Verbatim DVD's zijn een stuk goedkoper dan Sony, TDK etc, maarre ik heb er nog nooit van gehoord. Nu zegt dat niks natuurlijk, maar is dit een goed (B ?)merk ???

P@trick_DVD
18-11-2005, 19:55
De tweede kopie was op een Verbatim DVD-RW 6x. Het enige verschil met de eerste kopie was dat deze keer de opnamemodus was aangepast voor de kopie, omdat deze anders niet op de schijf paste. Je kunt de recorder zelf de meest optimale modus laten bepalen. Ook dit keer ging het maken van de kopie feilloos en hij is overal afspeelbaar.
Verbatim DVD's zijn een stuk goedkoper dan Sony, TDK etc, maarre ik heb er nog nooit van gehoord. Nu zegt dat niks natuurlijk, maar is dit een goed (B ?)merk ???
Verbatim een B-merk :shock: :shock: :shock:.Dit merk is wat mij betreft HET A-merk. Het wordt dan ook vaak gebruik om de kwaliteit van DVD-recorders (in PC's) te meten. Verbatim zijn nou juist vaak duurder als alle andere merken. Waar haal jij vandaan dat ze goedkoper zijn dan Sony en TDK? Dan zijn daar de Sony's en TDK's juist erg duur op de Verbatim's erg goedkoop. Ik zelf koop de DVD's altijd bij Opus. Scheelt nl. wat EURO's in de 'thuiskopieheffing!. :wink:

kluif
25-11-2005, 08:55
hallo,

als ik m'n dvd-recorder doorlus naar tv...om tijdens opname ander kanaal te kijken krijg ik veel atmosferische storing... kan heel licht het tv. kanaal door de dvd disc heen zien. hoe krijg ik dit beter??

P@trick_DVD
25-11-2005, 20:09
hallo,

als ik m'n dvd-recorder doorlus naar tv...om tijdens opname ander kanaal te kijken krijg ik veel atmosferische storing... kan heel licht het tv. kanaal door de dvd disc heen zien. hoe krijg ik dit beter??
Ik neem aan dat je het hebt over het analoge (coax) signaal.
Dan heb je enkele opties:
1. Betere coax kabels en stekkers gebruiken
2. Een splitter plaatsen en niet meer doorlussen
De eerste zal niet altijd helpen. Voor de tweede geldt dat wel een goede kwaliteit splitter gebruikt dient te worden.

kluif
27-11-2005, 20:07
ok bedankt voor de tip..

j_man
29-11-2005, 08:57
in de nieuwste Consumentengids staat een test van dvd-hdd recorders. De beoordeling van de beeldkwaliteit van de Pioneer viel me niet mee. Ik krijg via fora als deze toch een wat andere indruk.

Enfin, ik ben toen ook maar eens wat gaan studeren op de best beoordeelde recorder in die test, de Panasonic DMR60EH. Wat me opviel in de handleiding van die machine is dat 16:9 uitzendingen die je op dvd-r opneemt in 4:3 op de schijf komen, en dan zie je een tekeningetje met van die uitgerekte poppetjes. dvd-ram zou wel 16:9 kunnen opnemen. Hoe zit dit bij de Pioneer 530? Krijg je daar 16:9 uitzendingen wel netjes als 16:9 op een dvd? (ik kijk op een 4:3 TV en wil dan zwarte balken onder en boven het beeld). Ik vind een opgerekt beeld onacceptabel, ik zie me al kijken naar het WK2006 straks (uitgezonden in 16:9) :(

Ruud Vorstermans
29-11-2005, 11:38
Ik moet de eerste DVD er nog mee opnemen, maar vandaag of morgen krijg je mijn antwoord, maar er zijn hier op het Forum meerdere gebruikers en misschien hebben die al wel gebruikers ervaringen.

Kevin Baeckelandt
29-11-2005, 11:46
Heb ook al een tijdje deze DVD recorder, een topmachine wat mij betreft.
Het is mij wel nog steeds niet gelukt om deze regiovrij te maken, iemand een idee? link?

Ruud Vorstermans
29-11-2005, 17:17
Heb ook al een tijdje deze DVD recorder, een topmachine wat mij betreft.
Het is mij wel nog steeds niet gelukt om deze regiovrij te maken, iemand een idee? link?

Ik kocht de mijne (tot mijn verrassing :lol: ) regiovrij, maar had daarvoor deze link gevonden http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?select=Pioneer+DV-530

Of hij ook werkt voor de DVR530H weet ik niet

Kevin Baeckelandt
29-11-2005, 20:30
Heb ook al een tijdje deze DVD recorder, een topmachine wat mij betreft.
Het is mij wel nog steeds niet gelukt om deze regiovrij te maken, iemand een idee? link?

Ik kocht de mijne (tot mijn verrassing :lol: ) regiovrij, maar had daarvoor deze link gevonden http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?select=Pioneer+DV-530

Of hij ook werkt voor de DVR530H weet ik niet
Bedankt voor de link, maar deze werkt niet voor DVR 530H.
De hack is trouwens van 2001 :wink:

P@trick_DVD
03-12-2005, 17:20
in de nieuwste Consumentengids staat een test van dvd-hdd recorders. De beoordeling van de beeldkwaliteit van de Pioneer viel me niet mee. Ik krijg via fora als deze toch een wat andere indruk.

Enfin, ik ben toen ook maar eens wat gaan studeren op de best beoordeelde recorder in die test, de Panasonic DMR60EH. Wat me opviel in de handleiding van die machine is dat 16:9 uitzendingen die je op dvd-r opneemt in 4:3 op de schijf komen, en dan zie je een tekeningetje met van die uitgerekte poppetjes. dvd-ram zou wel 16:9 kunnen opnemen. Hoe zit dit bij de Pioneer 530? Krijg je daar 16:9 uitzendingen wel netjes als 16:9 op een dvd? (ik kijk op een 4:3 TV en wil dan zwarte balken onder en boven het beeld). Ik vind een opgerekt beeld onacceptabel, ik zie me al kijken naar het WK2006 straks (uitgezonden in 16:9) :(
De kwaliteit van de testen in de consumentengids vind ik vaak beroerd. Maar ja, ze kunnen ook niet overal verstand van hebben. :lol: :lol:

Wat betreft de 16:9 uitzendingen. Ik heb laatst de film 06/05 opgenomen en deze werd op Ned. 2 in breedbeeld uitgezonden. Ik had aan de voor- en achterkant wat speling ingesteld bij de timeropname en zag tot mijn verbazing dat de recorder de opname automatisch opsplitst bij het overschakelen van 4:3 naar 16:9. Ik heb de film hierna in 16:9 op een DVD-R gebrand en afgespeeld. Tijdens het afspelen springt mijn breedbeeld TV automatisch naar de breedbeeldstand. Op en 4:3 TV heb ik het nog niet uitgeprobeerd.

Dva
17-12-2005, 19:30
in de nieuwste Consumentengids staat een test van dvd-hdd recorders. De beoordeling van de beeldkwaliteit van de Pioneer viel me niet mee. Ik krijg via fora als deze toch een wat andere indruk.

Enfin, ik ben toen ook maar eens wat gaan studeren op de best beoordeelde recorder in die test, de Panasonic DMR60EH. Wat me opviel in de handleiding van die machine is dat 16:9 uitzendingen die je op dvd-r opneemt in 4:3 op de schijf komen, en dan zie je een tekeningetje met van die uitgerekte poppetjes. dvd-ram zou wel 16:9 kunnen opnemen. Hoe zit dit bij de Pioneer 530? Krijg je daar 16:9 uitzendingen wel netjes als 16:9 op een dvd? (ik kijk op een 4:3 TV en wil dan zwarte balken onder en boven het beeld). Ik vind een opgerekt beeld onacceptabel, ik zie me al kijken naar het WK2006 straks (uitgezonden in 16:9) :(
De kwaliteit van de testen in de consumentengids vind ik vaak beroerd. Maar ja, ze kunnen ook niet overal verstand van hebben. :lol: :lol:

Wat betreft de 16:9 uitzendingen. Ik heb laatst de film 06/05 opgenomen en deze werd op Ned. 2 in breedbeeld uitgezonden. Ik had aan de voor- en achterkant wat speling ingesteld bij de timeropname en zag tot mijn verbazing dat de recorder de opname automatisch opsplitst bij het overschakelen van 4:3 naar 16:9. Ik heb de film hierna in 16:9 op een DVD-R gebrand en afgespeeld. Tijdens het afspelen springt mijn breedbeeld TV automatisch naar de breedbeeldstand. Op en 4:3 TV heb ik het nog niet uitgeprobeerd.

Ik heb zelfs de indruk dat al die consumententesten mekaar copieren. Zo staat in Test Aankoop (B) dat de Pioneer 530 geen optische geluid-uitgang heeft. En wonder boven wonder, dat komt ook terug in andere besprekingen terwijl het fout is. Wat staat hierover in de Consumentengids?

jimmytheflyer
19-12-2005, 13:01
hallo, even navraag doen ik twijfel tussen de sony710 en de pioneer530, ik ga het toestel vooral gebruiken voor overzetten van video naar dvd(eerst hd) het is dus van belang dat ik vanaf de hd bepaalde passages kan kiezen (monteren). heeft er iemand ervaring met deze 2 toestellen en welke is het best geschikt . Indien ze op dit gebied vrijwel gelijk zijn, zou ik gaan voor de sony (kan alle soorten schijfjes aan en duallayer -r is moeilijker te vinden).

P@trick_DVD
19-12-2005, 22:49
hallo, even navraag doen ik twijfel tussen de sony710 en de pioneer530, ik ga het toestel vooral gebruiken voor overzetten van video naar dvd(eerst hd) het is dus van belang dat ik vanaf de hd bepaalde passages kan kiezen (monteren). heeft er iemand ervaring met deze 2 toestellen en welke is het best geschikt . Indien ze op dit gebied vrijwel gelijk zijn, zou ik gaan voor de sony (kan alle soorten schijfjes aan en duallayer -r is moeilijker te vinden).
Ik neem aan dat videobanden geen koopvideos (dus beveiligd met macrovision) zijn? Deze kun je nl. met beide recorders niet kopieëren.

Wat betreft de edit mogelijkheden. Ik kan alleen maar putten uit mijn eigen ervaringen met de Pioneer en ben hier zeer tevereden over. Je kunt op frames nauwkeurig editten, titels splitsen, samenvoegen, hoofstukmarkeringen toevoegen, enz. De bediening is zeer eenvoudig. Op een PC heb je natuurlijk veel meer mogelijkheden.

De Sony is zeker een goede keuze. Ik heb zelf ook lang getwijfeld tussen deze twee, maar heb uiteindelijk voor de Pioneer gekozen. De voordelen van de Sony (+ en - compatible met opname) wogen voor mij niet op tegen de voordelen van de Pioneer (m.n. Guide Plus+ i.c.m. G-link en meer mogelijkheden de opnamekwaliteit te regelen).

Kevin Baeckelandt
20-12-2005, 10:58
Het is mij wel nog steeds niet gelukt om deze regiovrij te maken, iemand een idee? link?
Niemand?

jimmytheflyer
20-12-2005, 20:26
bedankt voor het antwoord, nog een vraagje ivm schyfje DL-R, is dit type schyf gemakkeliljk te vinden (voor de pioneer 530) / Het valt mij op dat de hier beschreven toestellen (sony710/pioneer530/panasonic 50) reeds een aantal maanden oud zijn en stel ik mij de vraag zijn er geen nieuwere "betere" modellen? (want in deze sector verouderen de modellen snel)
Thanks

Dva
20-12-2005, 21:57
voor de verschillende modellen en prijzen

http://www.jaydisc-lx2.de/german/index5.html?double_layer___ram.htm

of

http://www.kelkoo.nl/ctl/do/search?siteSearchQuery=verbatim+dvd-r&catId=100164013&fromform=true&x=28&y=12

Annette60
29-12-2005, 20:11
Hallo forumpeople,

Ik het al eens iemand gelukt om de pioneer 530 in combinatie met
digitale tv van KPN (Samsung decoder) goed aan te sluiten, zodat alles
werkt. Ons lukt het niet.

Groetjes

Ruud Vorstermans
29-12-2005, 22:56
Hallo forumpeople,

Ik het al eens iemand gelukt om de pioneer 530 in combinatie met
digitale tv van KPN (Samsung decoder) goed aan te sluiten, zodat alles
werkt. Ons lukt het niet.

Groetjes

Dat zal niet verschillen van de manier waarop je digitale tv via de kabel i.c.m. de Pioneer aansluit.

Ik heb je een PM gestuurd.

ghozd
31-12-2005, 15:45
Ik heb een manier om de pioneer DVR530H-s regiovrij te maken.

geinteresseerden kunnen contact met mij opnemen

ghozdonline@gmail.com

Ghozd

Yapio
04-01-2006, 17:45
Allen,

Zelf ben ik van plan om de Pioneer VSX-1015 receiver te kopen. Veel artikelen en reacties gelezen overf dit apparaat en ben nu al onder de indruk van deze machtige receiver! Maar nu moet er nog een passende Dvd speler bij.

Wie kan mij hierin adviseren? Zelf heb ik geen idee waar ik op moet letten. Er is zoveel keus aan verschillende dvd spelers. Ook zijn ze tegenwoordig een stuk goedkoper. Ik zou het zonde vinden als ik een goede versterker heb, en dat de dvd speler in gebreken komt. Het hoeft geen wonder apparaat te zijn, als hij maar goede kwaliteit geluid levert en niet vastloopt. Maakt het tegenwoordig nog iets uit wat betreft de geluidskwaliteit, even afgezien van de levensduur en de 20 duidend verschillende mogelijkheden die erop zitten?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het maken van mijn keus.

Groetjes

BrainOverfloW
05-01-2006, 23:20
@Ghozd: Zou je je oplossing niet hier neer kunnen zetten?

Dva
10-01-2006, 19:49
Sorry voor de dubbele posting, maar er zijn 2 onderwerpen over de Pioneer 530...


Ik heb mijn Pioneer als volgt aangesloten:

coax naar canal digitaaldecoder, dan naar pioneer en dan naar tv (doorgelust)

scart van canal digitaaldecoder naar AV2/L1 van de pioneer en van de AV1 via scart naar de tv. Alles (canal digitaldecoder, pioneer) op rgb.

Alle verbindingen zijn gebleven zoals voorheen voor mijn videorecorder, alleen had die geen rgb maar SVHS.

Nu heb ik volgend probleem: ik zie op mijn tv een fantoombeeld (precies zowat afgetekend) van VRT1. Ik kan dit vooral herkennen aan de ondertekst die ik kan lezen (bvb als het beeld monotoon zwart is). Op een "druk" beeld zie je dit natuurlijk niet zo duidelijk. Die ondertekst staat wel wat hoger en "schuift" van rechts naar links over het beeld.

Sommigen suggereren me dat dit te wijten is aan de kwaliteit van de scartkabel die TV1 oppikt (deze zender is te ontvangen via antenne) . Maar met mijn video ertussen zie ik dit echter niet, met dezelfde scartaansluitingen.

Hier op de site zitten vele specialisten, wie geeft me goede raad? Ik ben bereid een dure scartkabel e kopen, maar als dit niets uithaalt ben ik wel tientallen eurootjes kwijt voor noppes.


btw, noch de dvd recorder, noch de tv staan op dat moment op TV1. Ik zie het ook als de pioneer uit staat (stand by) en ik bvb naar het monotoon blauwe installatiescherm kijk van de canal digitaaldecoder. Kijk ik via de directe scart naar de decoder, dan zie ik het niet.

P@trick_DVD
11-01-2006, 20:22
Sorry voor de dubbele posting, maar er zijn 2 onderwerpen over de Pioneer 530...


Ik heb mijn Pioneer als volgt aangesloten:

coax naar canal digitaaldecoder, dan naar pioneer en dan naar tv (doorgelust)

scart van canal digitaaldecoder naar AV2/L1 van de pioneer en van de AV1 via scart naar de tv. Alles (canal digitaldecoder, pioneer) op rgb.

Alle verbindingen zijn gebleven zoals voorheen voor mijn videorecorder, alleen had die geen rgb maar SVHS.

Nu heb ik volgend probleem: ik zie op mijn tv een fantoombeeld (precies zowat afgetekend) van VRT1. Ik kan dit vooral herkennen aan de ondertekst die ik kan lezen (bvb als het beeld monotoon zwart is). Op een "druk" beeld zie je dit natuurlijk niet zo duidelijk. Die ondertekst staat wel wat hoger en "schuift" van rechts naar links over het beeld.

Sommigen suggereren me dat dit te wijten is aan de kwaliteit van de scartkabel die TV1 oppikt (deze zender is te ontvangen via antenne) . Maar met mijn video ertussen zie ik dit echter niet, met dezelfde scartaansluitingen.

Hier op de site zitten vele specialisten, wie geeft me goede raad? Ik ben bereid een dure scartkabel e kopen, maar als dit niets uithaalt ben ik wel tientallen eurootjes kwijt voor noppes.


btw, noch de dvd recorder, noch de tv staan op dat moment op TV1. Ik zie het ook als de pioneer uit staat (stand by) en ik bvb naar het monotoon blauwe installatiescherm kijk van de canal digitaaldecoder. Kijk ik via de directe scart naar de decoder, dan zie ik het niet.
Vraagje: Waarom gaat er nog een coax van je canal digital decoder naar je recorder en van je recorder naar de TV? Bij een digitale kabeldecoder gebeurt dit omdat er ook nog het analoge kabelsignaal wordt doorgegeven, maar wat is de functie bij een digitale satellietdecoder?
Heb je b.v. ook nog last van dit 'fenomeen'als je de laatste twee coaxverbindingen achterwege laat?
Alles wijst in de richting van de kwaliteit van je scartkabels (overspraak). ken je niemand waarvan je een (betere) kabel kunt lenen om eens te proberen of een betere kabel helpt?

Dva
12-01-2006, 01:22
canal digitaal is geen sattelietdecoder, canal digitaal in vlaanderen is via de kabel. Als ik de coax verbreek is de echo weg, maar is ook mijn signaal zwakker, bvb het instelmenu wordt korrelig. Hoe kan dit nu, dit gaat via scart en toch heeft de coax een invloed.... :cry: Met de settings op video of SVHS zie ik het minder, maar dit is eerder door het kwaliteitsverschil van het signaal vrees ik.

P@trick_DVD
13-01-2006, 19:00
canal digitaal is geen sattelietdecoder, canal digitaal in vlaanderen is via de kabel.
Weer wat geleerd als Hollander. :wink:


Als ik de coax verbreek is de echo weg, maar is ook mijn signaal zwakker, bvb het instelmenu wordt korrelig. Hoe kan dit nu, dit gaat via scart en toch heeft de coax een invloed.... :cry: Met de settings op video of SVHS zie ik het minder, maar dit is eerder door het kwaliteitsverschil van het signaal vrees ik.
Erg vreemd. Over welk signaal en instelmenu heb je het hier, die van de recorder of die van de decoder.

Dva
13-01-2006, 21:31
canal digitaal is geen sattelietdecoder, canal digitaal in vlaanderen is via de kabel.
Weer wat geleerd als Hollander. :wink:


Als ik de coax verbreek is de echo weg, maar is ook mijn signaal zwakker, bvb het instelmenu wordt korrelig. Hoe kan dit nu, dit gaat via scart en toch heeft de coax een invloed.... :cry: Met de settings op video of SVHS zie ik het minder, maar dit is eerder door het kwaliteitsverschil van het signaal vrees ik.
Erg vreemd. Over welk signaal en instelmenu heb je het hier, die van de recorder of die van de decoder.

Het probleem is opgelost. De oorzaak zat in de instellingen van mijn matchline tv. Blijkbaar stuurde die het TV-tunersignaal via de scart naar de dvd recorder, die het "terugkaatste", waardoor de storing verscheen. Ik heb nu de bron van de "line out" van de Philips TV op een vrije scart ingesteld ipv op de tv tuner, en het spooksignaal is weg.

Een ander vraagje: als ik opneem met guide+ in combinatie met PDC, dan verdwijnt het opgenomen programma niet uit de lijst (althans toch niet onmiddellijk na opname, misschien na enkele dagen??) en blijft het "timer" icoontje staan. Is dit normaal?

Avalon
13-01-2006, 21:51
Aan P@trick_DVD (of iemand anders met ervaring met G-Link)

Hoe is de zap snelheid met een G-link optie ?

Ik heb zelf nu een mediacenter-pc met een extra ir-ledje erbij, maar daar zit een vertraging van 2 tot 3 seconden op per actie.

Hoe is dat bij deze pioneer ?

Grt,
Rene

Ruud Vorstermans
14-01-2006, 06:10
Hoe is de zap snelheid met een G-link optie ?


Zappen is van kanaal naar kamaal switchen.
G-link zorgt er voor dat je dvd-recorder een signaal geeft naar je satelliet-of kabeldecoder en zo het kanaal verandert.

Maar het zappen doe je dan of analoog en dan wordt de snelheid bepaald door de Piobeer of je zapt digitaal (op de decoder) en dan wordt de snelheid bepaald door de decoder.

De aanwezigheid van de G-link optie heeft dus niets (rechtstreeks althans) met de zapsnelheid te maken.

Mogelijk bedoel je iets anders :?:

Avalon
14-01-2006, 07:30
Nee, dit bedoelde ik, de tijd nodig om van kanaal te hoppen.

Als ik kijk naar mijn Mediacenter pc kijk, toets ik eerst het kanaalnummer in (bv 151) op de remote van de mediacenter pc, waarna mediacenter pas 1 sec nadat hij de code 151 heeft ontvangen deze gaat doorzetten naar de externe tuner. Dit is dus een flinke tijdsvertraging.

In totaal ben je dus zon 3 tot 5 seconden kwijt eerdat het volgende kanaal verschijnt.

Hoe doet deze pioneer dit ? (als hij bv bij iedere toetsdruk deze simultaan naar de externe ontvanger stuurt zou dit geweldig zijn)

Ruud Vorstermans
14-01-2006, 09:31
Hoe doet deze pioneer dit ? (als hij bv bij iedere toetsdruk deze simultaan naar de externe ontvanger stuurt zou dit geweldig zijn)

Dat bedoelde ik dus: als je zapt op de pioneer, doe je dat analoog!
Op de decoder zappen (digitaal dus) werkt voor zover ik weet niet, want je beeld komt binnen via bijv. scart.

Van kanaal wisselen via G-link werkt alleen bij vooraf ingestelde timeropnamen

Avalon
14-01-2006, 15:42
Hey das vreemd, als ik een kanaal selecteer op mediacenter dan wordt de ontvanger meergeschakeld door de g-link.

Dit zal toch op de pioneer ook wel zo werken.

Grt,
Rene

P@trick_DVD
17-01-2006, 19:01
De zapsnelheid wordt met name bepaald door de snelheid van het apparaat dat van kanaal moet veranderen (bij G-link dus altijd de decoder). Bij mijn Samsung duurt dit afhankelijk van het gekozen signaal 1-3 seconden. De vertraging die door G-link wordt veroorzaakt is minimaal.

Tip: Het via G-link switchen van het kanaal op een decoder werkt trouwens ook gewoon vanuit de Guide Plus+ EPG. Als je in de Guide Plus+ EPG op een een kanaal gaat staan en je drukt op enter, dan wordt het kanaal veranderd via G-link en de Guide Plus+ EPG verlaten. Dit is vergelijkbaar met als je de EPG van je decoder zou gebruiken. Het is dit niet zo dat dit alleen maar werkt met timer opnames.

P@trick_DVD
17-01-2006, 19:09
Een ander vraagje: als ik opneem met guide+ in combinatie met PDC, dan verdwijnt het opgenomen programma niet uit de lijst (althans toch niet onmiddellijk na opname, misschien na enkele dagen??) en blijft het "timer" icoontje staan. Is dit normaal?
Van welke bron neem je op (de interne tuner of de canal digital decoder). PDC werkt nl. niet bij opnames van een externe ingang (canal digital decoder). Zie opmerkingen onderaan op blz. 45 van de handleiding.

starbuck
17-01-2006, 19:21
na een dramatische ervaring met de dvd-HD recorder van Philips ( 720 ) waar ik niet meer over wil praten, heb ik nu deze pioneer.

En ik kan niet anders zeggen dan dat dit apparaat voor mij absoluut top is.

De voordelen zijn hier allemaal al genoemd dus dat ga ik niet nog een keer doen, maar ook ik kan deze recorder aan iedereen aanraden.

Dva
17-01-2006, 21:16
Een ander vraagje: als ik opneem met guide+ in combinatie met PDC, dan verdwijnt het opgenomen programma niet uit de lijst (althans toch niet onmiddellijk na opname, misschien na enkele dagen??) en blijft het "timer" icoontje staan. Is dit normaal?
Van welke bron neem je op (de interne tuner of de canal digital decoder). PDC werkt nl. niet bij opnames van een externe ingang (canal digital decoder). Zie opmerkingen onderaan op blz. 45 van de handleiding. De interne tuner, en ondetussen is gebleken dat enkele uren later het programma wel uit de lijst verdwijnt. Waarom niet onmiddellijk na de opname is me een raadsel.

Ruud Vorstermans
17-01-2006, 21:46
Als je in de Guide Plus+ EPG op een een kanaal gaat staan en je drukt op enter, dan wordt het kanaal veranderd via G-link en de Guide Plus+ EPG verlaten. Dit is vergelijkbaar met als je de EPG van je decoder zou gebruiken. Het is dit niet zo dat dit alleen maar werkt met timer opnames.

OK, maar je bent met me eens dat dit wel een héél erg omslachtige methode is om te zappen :?

Lennie
18-01-2006, 10:18
Morgon,

ik zat te twijfelen om een een nieuw topic te starten, maar aangezien mijn vraag ook over de DVR530H-s gaat, plaats ik mijn vraag -met permissie- in dit topic. Ik heb van het weekeinde de DVR530H-s gekocht bij Hobo Hifi (topzaak). Aangesloten via de gangbare weg op mijn Sony Plasma scherm. Daarbij een perfecte scart kabel aangeschaft, hirschmann rf kabels aangesloten. Alles -lijkt- helemaal super, maar toch gaat er iets fout. Het signaal wat de Pioneer uitkomt is totaal van kleur verschoten. Het lijkt harder (of digitaler). Het is niet zo mooi als het normale (trouwens analoge) beeld van mijn plasma. Vreemd, wat dit signaal loopt wel via de Pioneer!! RGB instellingen kloppen ook. Heb de Pioneer met dezelfde kabels (scart,rf) geprobeerd op mijn televisie op de slaapkamer en daar doet ie het gewoon perfect. Ik heb inmiddels van Hobo hun demo gekregen om het verschil te zien, en wonderbaarlijk genoeg doet dit demo model precies hetzelfde als mijn eigen Pioneer. Het beeld blijft gewoon te hard binnen komen.

Nou vind ik het analoge UPC/kabel signaal op mijn plasma niet super, maar het is zeker acceptabel beeld. Wat nu!! Ik overweeg UPC digitale tv via de kabel. Zou dit het signaal kunnen verbeteren? Ik heb de antenne
kabel gecontroleerd op aardlekken, etc. ook dit schijnt het niet te zijn.

Mijn vraag:

-Heeft iemand soortgelijke problemen met het kabelsignaal gehad?
-Is digitale tv via de kabel een + of - voor de Pioneer DVR?

Alvast onwijs bedankt voor het meedenken!

Met handen in haar,

Lennie

Avalon
18-01-2006, 10:34
Allemaal goede berichten dus, ik ga
er 1 halen denk ik.

Weet er iemand of er ergens een lijst van zenders is die door GUIDE PLUS wordt meegezonden ?

Ik hoor dat de extra discovery kanalen erbij zitten. (science, civilasation,travel e.d.)

Grt,
Rene

Dva
18-01-2006, 17:07
Morgon,

ik zat te twijfelen om een een nieuw topic te starten, maar aangezien mijn vraag ook over de DVR530H-s gaat, plaats ik mijn vraag -met permissie- in dit topic. Ik heb van het weekeinde de DVR530H-s gekocht bij Hobo Hifi (topzaak). Aangesloten via de gangbare weg op mijn Sony Plasma scherm. Daarbij een perfecte scart kabel aangeschaft, hirschmann rf kabels aangesloten. Alles -lijkt- helemaal super, maar toch gaat er iets fout. Het signaal wat de Pioneer uitkomt is totaal van kleur verschoten. Het lijkt harder (of digitaler). Het is niet zo mooi als het normale (trouwens analoge) beeld van mijn plasma. Vreemd, wat dit signaal loopt wel via de Pioneer!! RGB instellingen kloppen ook. Heb de Pioneer met dezelfde kabels (scart,rf) geprobeerd op mijn televisie op de slaapkamer en daar doet ie het gewoon perfect. Ik heb inmiddels van Hobo hun demo gekregen om het verschil te zien, en wonderbaarlijk genoeg doet dit demo model precies hetzelfde als mijn eigen Pioneer. Het beeld blijft gewoon te hard binnen komen.

Nou vind ik het analoge UPC/kabel signaal op mijn plasma niet super, maar het is zeker acceptabel beeld. Wat nu!! Ik overweeg UPC digitale tv via de kabel. Zou dit het signaal kunnen verbeteren? Ik heb de antenne
kabel gecontroleerd op aardlekken, etc. ook dit schijnt het niet te zijn.

Mijn vraag:

-Heeft iemand soortgelijke problemen met het kabelsignaal gehad?
-Is digitale tv via de kabel een + of - voor de Pioneer DVR?

Alvast onwijs bedankt voor het meedenken!

Met handen in haar,

Lennie Heb je de video-instellingen al aangepast in het hoofdmenu onder "video"? Hier kan je kiezen tussen TV (klassiek), Plasma, Professioneel en dan een aantal manueel in te stellen modes waarbij je mi ook dergelijke verfijningen kan invoeren. Op mijn CRT tv zie ik geen verschil, maar een plasma is andere koek. Trial and error zou ik zeggen!

j_man
19-01-2006, 07:16
Weet er iemand of er ergens een lijst van zenders is die door GUIDE PLUS wordt meegezonden ?


Kijk hier eens:

http://www.europe.guideplus.com/En/help/clu_nl.html

Even wat anders: wat ik persoonlijk erg mooi vind aan de Pioneer is dat je handmatig 32 kwaliteitsniveaus kan instellen. Wat dan weer onhandig is, is dat je via de initial setup 1 custom level moet kiezen en die krijg je dan als extra optie in de keuzelijst als je een timeropname programmeert. Erg onhandig als je meerdere opnamen wilt maken met verschillende kwaliteitsniveau's; moet je iedere keer weer via de initial setup het gewenste custom niveau instellen. Of heb ik iets over het hoofd gezien en kan het toch handiger?

Lennie
19-01-2006, 09:27
Beste DVA,

Misschien een domme vraag, maar bedoel je de video-instelling van de Pioneer of de Sony (plasma)?

Dva
19-01-2006, 17:43
Beste DVA,

Misschien een domme vraag, maar bedoel je de video-instelling van de Pioneer of de Sony (plasma)? De pioneer. In je hoofdmenu heb je A/instellingen. Bij weergave van een opname kan je kiezen uit TV (CRT), Plasma, Professional,... Bij gewoon kijken is het menu beperkter. Je kan zeker kiezen uit een aantal manual set up mogelijkheden met contrast, ruisonderdrukking,... door op "instellingen" te klikken. Dit gaat enkel bij de eigen keuzes, niet bij plasma of TV. In deze laatste gevallen zijn de instellingen vastgelegd door de fabrikant.

Mic
19-01-2006, 19:08
Hallo,
Ik heb sinds enkele dagen een Pioneer 630 .. Dat is dus dezelfde als de 530 maar enkel met grotere Harddisk.
Nu is mijn vraag.
Bij het programmeren of bij het programmeren in Guide plus moet je per programma de kwaliteit instellen.
Ik zet deze meestal op Xp of SP.
Als ik dit niet instel neemt hij in een andere mode op en is de beeldkwaliteit slecht.
Dit moet je voor elk programma dat je opneemt doen.
Nu is m'n vraag, kan je nergens in een menu ofzo, ingeven dat alles wat hij opneemt bv SP is? Zodat je dit niet telkens moet aangeven als je iets opneemt van een zender?
Het zal wel aan mij liggen natuurlijk ... Maar ik vind 't echt niet.
Alvast bedankt voor 't antwoord.

Ruud Vorstermans
19-01-2006, 19:57
Hallo,
Ik heb sinds enkele dagen een Pioneer 630 .. Dat is dus dezelfde als de 530 maar enkel met grotere Harddisk.
Nu is mijn vraag.
Bij het programmeren of bij het programmeren in Guide plus moet je per programma de kwaliteit instellen.
Ik zet deze meestal op Xp of SP.
Als ik dit niet instel neemt hij in een andere mode op en is de beeldkwaliteit slecht.
Dit moet je voor elk programma dat je opneemt doen.
Nu is m'n vraag, kan je nergens in een menu ofzo, ingeven dat alles wat hij opneemt bv SP is? Zodat je dit niet telkens moet aangeven als je iets opneemt van een zender?
Het zal wel aan mij liggen natuurlijk ... Maar ik vind 't echt niet.
Alvast bedankt voor 't antwoord.

Je kunt dit standaard instellen in het Hoofdmenu bij instellingen

P@trick_DVD
19-01-2006, 20:56
Als je in de Guide Plus+ EPG op een een kanaal gaat staan en je drukt op enter, dan wordt het kanaal veranderd via G-link en de Guide Plus+ EPG verlaten. Dit is vergelijkbaar met als je de EPG van je decoder zou gebruiken. Het is dit niet zo dat dit alleen maar werkt met timer opnames.

OK, maar je bent met me eens dat dit wel een héél erg omslachtige methode is om te zappen :?
Dit was eigenlijk alleen maar om aan te geven dat je G-link ook nog voor iets anders als timer opnames kunt gebruiken. Voor zappen is het inderdaad geen vervanging, maar waarom nog zappen nu je Guide Plus+ hebt. Je maakt een profiel aan in Guide Plus+ en standaard worden alleen nog de voor jou interessante programma's getoond in 1 lijst. Programma selecteren, op enter drukken en kijken maar. Zappen met meer dan 100 zenders is toch niet te doen... dat duurt een kwartier voordat je rond bent. :wink:

P@trick_DVD
19-01-2006, 21:04
Weet er iemand of er ergens een lijst van zenders is die door GUIDE PLUS wordt meegezonden ?


Kijk hier eens:

http://www.europe.guideplus.com/En/help/clu_nl.html

Even wat anders: wat ik persoonlijk erg mooi vind aan de Pioneer is dat je handmatig 32 kwaliteitsniveaus kan instellen. Wat dan weer onhandig is, is dat je via de initial setup 1 custom level moet kiezen en die krijg je dan als extra optie in de keuzelijst als je een timeropname programmeert. Erg onhandig als je meerdere opnamen wilt maken met verschillende kwaliteitsniveau's; moet je iedere keer weer via de initial setup het gewenste custom niveau instellen. Of heb ik iets over het hoofd gezien en kan het toch handiger?
Er is een handigere, maar nog steeds niet optimale optie. Je kunt nl. gewoon de 'rec mode' knop op je afstandsbediening gebruiken en dan de gewenste MN setting kiezen. Als je dit voor de timeropname instelling doet, dan krijgt deze standaard deze setting. Als je het na de timeropname setting doet, dan kun je door herhaaldelijk de rode knop in te drukken de opnamekwaliteit aanpassen (net zolang drukken tot de MN instelling verschijnt).

Wat ik persoonlijk liever had gezien was dat je bij het programmeren van de timeropname gewoon de MN setting zou kunnen aangeven.

P@trick_DVD
19-01-2006, 21:11
Hallo,
Ik heb sinds enkele dagen een Pioneer 630 .. Dat is dus dezelfde als de 530 maar enkel met grotere Harddisk.
Nu is mijn vraag.
Bij het programmeren of bij het programmeren in Guide plus moet je per programma de kwaliteit instellen.
Ik zet deze meestal op Xp of SP.
Als ik dit niet instel neemt hij in een andere mode op en is de beeldkwaliteit slecht.
Dit moet je voor elk programma dat je opneemt doen.
Nu is m'n vraag, kan je nergens in een menu ofzo, ingeven dat alles wat hij opneemt bv SP is? Zodat je dit niet telkens moet aangeven als je iets opneemt van een zender?
Het zal wel aan mij liggen natuurlijk ... Maar ik vind 't echt niet.
Alvast bedankt voor 't antwoord.

Je kunt dit standaard instellen in het Hoofdmenu bij instellingen
Je hebt 'Manual Recording' aan staan met een hele lage opnamekwaliteit. Je kunt of de instelling veranderen naar 'Manual Recording Off' (zie blz. 105 handleiding) of de standaard opnamekwaliteit aanpassen door op de 'Rec Mode' knop van je afstandsbediening te drukken en hierna de opnamekwaliteit naar minimaal MN21 (120 minuten) te zetten (zie blz. 117 handleiding voor MN settings).

Mic
20-01-2006, 00:46
[quote="Ruud Vorstermans
Je kunt dit standaard instellen in het Hoofdmenu bij instellingen
Je hebt 'Manual Recording' aan staan met een hele lage opnamekwaliteit. Je kunt of de instelling veranderen naar 'Manual Recording Off' (zie blz. 105 handleiding) of de standaard opnamekwaliteit aanpassen door op de 'Rec Mode' knop van je afstandsbediening te drukken en hierna de opnamekwaliteit naar minimaal MN21 (120 minuten) te zetten (zie blz. 117 handleiding voor MN settings).[/quote]

wow, bedankt voor 't snelle antwoord.
Ik heb op de knop 'Rec Mode' gedrukt en deze op XP gezet... en idd... hij neemt nu alles in XP op. Het is echt simpel als je 't weet.

Wat is eigenlijk het beste? SP of XP? ... jaja, Xp is beter dat weet ik ook wel... maar is er veel kwaliteitsverschil tussen XP en SP?
Wat gebruiken jullie? Om toch een prachtig beeld te hebben (op Pio Plasma) en genoeg ruimte op de harde schijf te houden

Bedankt mannen.

Avalon
20-01-2006, 15:00
Wil ik net zon ding kopen, is ie nergens op voorraad :-(

Van PIONEER krijg ik deze mail terug......

Geachte heer of mevrouw,

Reagerend op uw e-mail willen wij u het volgende meedelen.

De recorder is bij Pioneer benelux volledig uitverkocht. Nieuwe bestellingen kunnen wij helaas niet meer aannemen. Wij hebben op dit moment alleen de DVR-433H-K/S en de DVR-630H-S nog beschikbaar.

Met vriendelijke groet,

PIONEER BENELUX B.V.

Ruud Vorstermans
20-01-2006, 15:06
Wil ik net zon ding kopen, is ie nergens op voorraad :-(

Van PIONEER krijg ik deze mail terug......

Geachte heer of mevrouw,

Reagerend op uw e-mail willen wij u het volgende meedelen.

De recorder is bij Pioneer benelux volledig uitverkocht. Nieuwe bestellingen kunnen wij helaas niet meer aannemen. Wij hebben op dit moment alleen de DVR-433H-K/S en de DVR-630H-S nog beschikbaar.

Met vriendelijke groet,

PIONEER BENELUX B.V.

Waarschijnlijk bedoelen ze dat alles wat ZIJ (Pioneer) hadden, uitgeleverd is.
Gisteren bijv. nog wel beschikbaar op de Steenweg in Utrecht

Ruud Vorstermans
20-01-2006, 16:02
Waarschijnlijk bedoelen ze dat alles wat ZIJ (Pioneer) hadden, uitgeleverd is.
Gisteren bijv. nog wel beschikbaar op de Steenweg in Utrecht

Sterker nog, ik heb er zojuist (weer :wink: ) één gekocht (y)

Dva
20-01-2006, 19:14
Wil ik net zon ding kopen, is ie nergens op voorraad :-(

Van PIONEER krijg ik deze mail terug......

Geachte heer of mevrouw,

Reagerend op uw e-mail willen wij u het volgende meedelen.

De recorder is bij Pioneer benelux volledig uitverkocht. Nieuwe bestellingen kunnen wij helaas niet meer aannemen. Wij hebben op dit moment alleen de DVR-433H-K/S en de DVR-630H-S nog beschikbaar.

Met vriendelijke groet,

PIONEER BENELUX B.V.

In de Vandenborre-ketens (www.vandenborre.be) en de Fnac kan je dit toestel in België nog steeds kopen hoor! Bij Selexion is ie hier en daar ook uitverkocht.

Avalon
20-01-2006, 19:31
Dit kreeg in van pick2pay.nl terug

De opvolgers worden pas in maart/april verwacht, de DVR-530 wordt wel steeds moeilijker leverbaar. We hebben nog een bestelling open staan voor 50 stuks. We hebben afgelopen week van die 50 stuks er afgelopen week 9 binnen gekregen, einde van de maand worden er weer een aantal afgeleverd, de vraag zal dan ook weer zijn hoeveel er uitgeleverd worden. Momenteel hebben we nog ongeveer 25 klanten die een toestel in reservering hebben staan.

Dva
20-01-2006, 20:11
Standaard staat deze DVD recorder in VR mode, maar Video mode is ook mogelijk en creëert dan hoofdstukken om de tien minuten (instelbaar). Dit lijkt me meer practisch, waarom opteert Pioneer dan standaard voor VR mode? Wat zijn de voordelen van VR mode?

Nog een bijkomend vraagje: als het toestel begint op te nemen en we kijken naar een andere zender, dan springt de TV steeds over naar de dvd recorder. Hoe kan ik dit uitschakelen (scartaansluiting)?

P@trick_DVD
20-01-2006, 22:04
Standaard staat deze DVD recorder in VR mode, maar Video mode is ook mogelijk en creëert dan hoofdstukken om de tien minuten (instelbaar). Dit lijkt me meer practisch, waarom opteert Pioneer dan standaard voor VR mode? Wat zijn de voordelen van VR mode?
Voor opnames op DVD-RW staat de recorder standaard op VR Mode. Op blz. 82 van de handleiding zie je de verschillen. Voor opnames op de harddisk staat de Pioneer standaard op Video Mode. Dit maakt nl. high speed copies naar Video Mode DVD's mogelijk.


Nog een bijkomend vraagje: als het toestel begint op te nemen en we kijken naar een andere zender, dan springt de TV steeds over naar de dvd recorder. Hoe kan ik dit uitschakelen (scartaansluiting)?
Helpt het misschien om de dvd recorder in 'TV Mode' te zetten? Als dit niet werkt, dan zul je de scartkabel moeten aanpassen (kabeltje dat het signaal doorgeeft naar de TV om naar de AV over te switchen waar je dvd recorder aan hangt).

P@trick_DVD
20-01-2006, 22:11
Wat is eigenlijk het beste? SP of XP? ... jaja, Xp is beter dat weet ik ook wel... maar is er veel kwaliteitsverschil tussen XP en SP?
Wat gebruiken jullie? Om toch een prachtig beeld te hebben (op Pio Plasma) en genoeg ruimte op de harde schijf te houden
Dit ligt sterk aan wat je opneemt. Bij snel bewegende beelden zal XP altijd beter zijn dan SP. Waarom test je het gewoon niet zelf uit? Ik zelf neem meestal op in SP formaat, behalve als ik iets wil archiveren op een DVD. In dat geval gebruik ik altijd een handmatig ingestelde MN setting, zodat de opname precies op 1 DVD past (b.v. speelfilms zijn vaak ong. 1,5 uur lang en dan gebruik ik MN26).

Avalon
28-01-2006, 10:32
Ik heb alles nu aangesloten en geprogrameerd (dvr 530h), aangesloten via een extrme samsung decoder van essent.

Maar bij die EPG lijst staat geen BBC 3 en BBC 4 (die hebben ook geen EPG)

Hoe krijg is die kanalen nu handmatig toegevoegd tussen de lijst. (uiteraard zonder epg lijst, maar dat ik er wel handmatig van kan opnemen.

Grt,

Dva
28-01-2006, 10:54
Ik heb alles nu aangesloten en geprogrameerd (dvr 530h), aangesloten via een extrme samsung decoder van essent.

Maar bij die EPG lijst staat geen BBC 3 en BBC 4 (die hebben ook geen EPG)

Hoe krijg is die kanalen nu handmatig toegevoegd tussen de lijst. (uiteraard zonder epg lijst, maar dat ik er wel handmatig van kan opnemen.

Grt, Niet, maar dat hoeft ook niet. Je kan manueel programmeren, en dan geef je, na begin en eindtijdstip, aan dat je opneemt via een lijningang (juiste kiezen) en vervolgens tijp je het kanaalnummer in van BBC3 of BBC4 op je decoder. Glink zal je decoder ten gepaste tijde (= net voor de opname) omschakelen en opnemen via de lijningang.

Dva
28-01-2006, 11:02
Wanneer ik een palplus opname opneem, dan geeft de recorder dit vanaf de HD netjes weer, de TV herkent het signaal en vertaalt dit naar 16:9 (de pioneer is immers geen palplus recorder). Als ik echter een copij maak naar DVD-RW (video-mode, gefinaliseerd) en deze afspeel, dan ziet de TV niet meer dat dit een 16:9 signaal is en moet ik de TV manueel naar 16:9 zetten. Iemand een oplossing?

P@trick_DVD
28-01-2006, 15:22
Wanneer ik een palplus opname opneem, dan geeft de recorder dit vanaf de HD netjes weer, de TV herkent het signaal en vertaalt dit naar 16:9 (de pioneer is immers geen palplus recorder). Als ik echter een copij maak naar DVD-RW (video-mode, gefinaliseerd) en deze afspeel, dan ziet de TV niet meer dat dit een 16:9 signaal is en moet ik de TV manueel naar 16:9 zetten. Iemand een oplossing?
Als ik iets opneem dat in breedbeeld wordt uitgezonden en de opname start bijv. 5 minuten voor het programma en eindigt 5 minuten na het programma, dan detecteerd de Pioneer dit automatisch op het moment dat ik de kopie naar DVD maak (opname wordt gesplitst in 3 titels). Door nu titel 1 en 3 te verwijderen blijft er een 'pure' breedbeelduitzending over. Als ik deze dan op DVD brandt en hierna afspeel springt mijn TV automatisch in de breedbeeld stand. Is het misschien zo dat in jouw geval wat je naar de DVD brandt een mix is van breedbeeld en niet-breedbeeld?

Dva
28-01-2006, 19:27
Wanneer ik een palplus opname opneem, dan geeft de recorder dit vanaf de HD netjes weer, de TV herkent het signaal en vertaalt dit naar 16:9 (de pioneer is immers geen palplus recorder). Als ik echter een copij maak naar DVD-RW (video-mode, gefinaliseerd) en deze afspeel, dan ziet de TV niet meer dat dit een 16:9 signaal is en moet ik de TV manueel naar 16:9 zetten. Iemand een oplossing?
Als ik iets opneem dat in breedbeeld wordt uitgezonden en de opname start bijv. 5 minuten voor het programma en eindigt 5 minuten na het programma, dan detecteerd de Pioneer dit automatisch op het moment dat ik de kopie naar DVD maak (opname wordt gesplitst in 3 titels). Door nu titel 1 en 3 te verwijderen blijft er een 'pure' breedbeelduitzending over. Als ik deze dan op DVD brandt en hierna afspeel springt mijn TV automatisch in de breedbeeld stand. Is het misschien zo dat in jouw geval wat je naar de DVD brandt een mix is van breedbeeld en niet-breedbeeld? Het zou kunnen zijn dat de start van het programma met de omroepster idd 4:3 format was. Hoe doe je dat: er voor zorgen dat je pioneer bij het maken van de copij er 3 titels van maakt? Ik neem op HD op in video mode, jij ook? Je selecteert toch gewoon het bestand en via volgende (video mode) wordt dat toch ook één bestand op de DVD? Je maakt me nieuwsgierig, ik moet iets over het hoofd hebben gezien :roll:

P@trick_DVD
29-01-2006, 11:02
Wanneer ik een palplus opname opneem, dan geeft de recorder dit vanaf de HD netjes weer, de TV herkent het signaal en vertaalt dit naar 16:9 (de pioneer is immers geen palplus recorder). Als ik echter een copij maak naar DVD-RW (video-mode, gefinaliseerd) en deze afspeel, dan ziet de TV niet meer dat dit een 16:9 signaal is en moet ik de TV manueel naar 16:9 zetten. Iemand een oplossing?
Als ik iets opneem dat in breedbeeld wordt uitgezonden en de opname start bijv. 5 minuten voor het programma en eindigt 5 minuten na het programma, dan detecteerd de Pioneer dit automatisch op het moment dat ik de kopie naar DVD maak (opname wordt gesplitst in 3 titels). Door nu titel 1 en 3 te verwijderen blijft er een 'pure' breedbeelduitzending over. Als ik deze dan op DVD brandt en hierna afspeel springt mijn TV automatisch in de breedbeeld stand. Is het misschien zo dat in jouw geval wat je naar de DVD brandt een mix is van breedbeeld en niet-breedbeeld? Het zou kunnen zijn dat de start van het programma met de omroepster idd 4:3 format was. Hoe doe je dat: er voor zorgen dat je pioneer bij het maken van de copij er 3 titels van maakt? Ik neem op HD op in video mode, jij ook? Je selecteert toch gewoon het bestand en via volgende (video mode) wordt dat toch ook één bestand op de DVD? Je maakt me nieuwsgierig, ik moet iets over het hoofd hebben gezien :roll:
Ik neem ook op in Video Mode. Op blz. 73 en verder staat beschreven hoe je de kopie maakt naar DVD.
In het kort:
1. Copy Disc
2. HDD > DVD
3. Create new copy list
4. Video Mode
5. Selecteer de titel die je naar de DVD wilt kopieëren
Op dit moment detecteert de recorder dat de opname een mix is van normaal en breedbeeld en splits de opname automatisch op.
6. Kies Next
Je zit nu meerdere titels in de lijst staan
7. Verwijder de titels die je niet nodig hebt
Hierna kun je de kopie starten (kunt titel en index beeld ook nog eerst aanpassen).

Ik heb dit tot nu toe wel nog altijd gedaan met de 'hoge snelheid kopie' optie. Of de 'breedbeeldswitch' ook behouden blijft bij een realtime kopie (vanwege op frames nauwkeurig knippen of wijziging opnamekwaliteit) weet ik niet (nog nooit geprobeerd).

sancus
31-01-2006, 07:06
Waar hebben jullie de dvd recorder gekocht? Ik ben bij een aantal winkels geweest en daar zeggen ze dat hij zeer moeilijk leverbaar is. Op internet claimen ze(redcoon en pixmania) hem wel binnen 4 dagen te versturen, maar daar heb ik dan niet zo'n vertrouwen in. Bobshop verkocht hem eind vorige week nog wel, maar nu is hij van de site gehaald.

Komt er misschien een opvolger hiervoor? De 630 is wel volop te krijgen, maar die is wel weer een stuk duurder en 250 gb is best wel veel. Alhoewel dat binnen een jaar altijd weer betrekkelijk is :)

j_man
31-01-2006, 07:11
Waar hebben jullie de dvd recorder gekocht?

coolsound.nl. Er staat dat hij direct uit voorraad leverbaar is. Dat stond er ook toen ik hem daar haalde, en als je met iDeal betaalde, had je hem in 24 uur thuis.

Dva
31-01-2006, 21:44
Waar hebben jullie de dvd recorder gekocht? Ik ben bij een aantal winkels geweest en daar zeggen ze dat hij zeer moeilijk leverbaar is. Op internet claimen ze(redcoon en pixmania) hem wel binnen 4 dagen te versturen, maar daar heb ik dan niet zo'n vertrouwen in. Bobshop verkocht hem eind vorige week nog wel, maar nu is hij van de site gehaald.

Komt er misschien een opvolger hiervoor? De 630 is wel volop te krijgen, maar die is wel weer een stuk duurder en 250 gb is best wel veel. Alhoewel dat binnen een jaar altijd weer betrekkelijk is :)

www.vandenborre.be

Avalon
01-02-2006, 08:25
Deze speler wordt niet meer gemaakt, en is niet meer te leveren door PIONEER nederland.

De opvolger komt pas zo rond mei.

sancus
02-02-2006, 07:46
coolsound.nl. Er staat dat hij direct uit voorraad leverbaar is. Dat stond er ook toen ik hem daar haalde, en als je met iDeal betaalde, had je hem in 24 uur thuis.

goede tip, dinsdag besteld woensdag lag hij bij de buren. Die hebben hem gelukkig afgegeven. :)

DVDHulpNodig
02-02-2006, 14:27
Kan iemand me hier mee helpen:
Ik heb digitenne via KPN met een samsung twintunner. Ik heb nu ook deze fantastische dvd recorder maar het werkt nog net niet allemaal hoe het zou moeten werken: Als ik via de samsung de timer instel en dan zelf iets anders kijk zie je op het dvd kanaal wat ik aan het 'opnemen' ben en op de ext de samsung zender (bv stel ned 2 om optnemen en ik kan dan zelf naar NET5 zie je op DVD kanaal ned2 en op ext NET5). Dus dat is goed dacht ik tot dat ik zelf iets ging kijken en op opnemen drukte. Hij neemt toch op wat ik bij EXT aan het kijken ben en niet iets wat op DVD kanaal komt... Hoe kan ik hier iets aan doen?

*EDIT*
Bij de videorecorder moest ik het kaneel altijd op E2 zetten om de REC kaneel van de samsung optenemen maar bij deze dvd recorder kan je geen opneem kaneel instellen? Te minsten P2, P3 en AV1/L2 zijn allemaal wat ik opdat moment met de tunner aan het kijken ben en niet wat hij aan het opnemen is.

DVDHulpNodig
03-02-2006, 11:50
niemand?

Robert Middel
03-02-2006, 12:07
Je hebt het probleem waarschijnlijk niet als je de Pioneer geprogrammeerd hebt, maar alleen als je direct een opname wilt maken.
Als dat zo is dan neem je waarschijnlikj met de opiet TV DIRECT REC op.
Dan neemt de recorder op wat je ziet. Gewoon dus channel kiezen op je twintuner, vervolgens de record op de AV2/L1 zetten en dgewoon REC.

Dan moet het allemal goed gaan.

Veel succes.

Misschien moet je de doorlus-functie ook uitschakelen ???

Robert Middel
03-02-2006, 12:10
Sorry voor de typfouten. Heb het niet nagelezen, maar nog even iets.

Als je er niet uitkomt....Noteer dan hier even hoe je alles hebt aangesloten, dan is het voor iedereen misschien duidelijker.


Misschien ook ff je twintuner type neerzetten kan ik ff op internet lezen hoe deze er uit ziet en welke aansluitingne die allemaal heeft.

DVDHulpNodig
03-02-2006, 13:05
De Twintunner is van Samsung meer weet ik niet.
Dat op AV2/L1 zetten hielp niets want ik kon alleen maar zien wat ik via de samsung aan het kijken was, op welk kanaal ik hem ook zette (p1,p2 av2/l1 etc) ik bleef maar zien wat de samsung naar de tv stuurde en wat ik aan het recorden was verscheen wel op het dvd kanaal maar de recorder neemt zeg maar van het ext (tv) kanaal op.... Verder heb ik nu waar alles los gehaald dus hoe ie aangesloten kan ik niet zeggen

Robert Middel
03-02-2006, 13:23
De doorlusfunctie uitschakelen? Heeft dat al geholpen?

DVDHulpNodig
03-02-2006, 14:06
Moet dat vanavond ff proberen had namelijk alles los gehaald toen ik kpn ging bellen maar die zei ook dat het aan de instellingen moest liggen dus was niet zo slim van me. Ik laat het vanavond weten ing al bedankt

Dva
03-02-2006, 19:41
Ik krijg oude TV-opnames, opgenomen via mijn pc (tv kaart) en omgezet naar DVD niet gecopieerd van DVD naar de HD op de pioneer 530. Zelfs niet na rippen met DVDshrink en herbranden met Nero Burning. Heeft iemand een truuk om deze TV bestanden (mpg) naar DVD om te zetten zodat de Pioneer dit wel kan zetten naar HD?

Robert Middel
04-02-2006, 11:08
Volgens mij moet je er dan voorzorgen dat het geen MPEG bestand meer is. Maw ik denk dat je het moet comverteren naar DVD-formaat.

Denk dat je in die hoek moet zorgen.

Dva
04-02-2006, 11:42
Volgens mij moet je er dan voorzorgen dat het geen MPEG bestand meer is. Maw ik denk dat je het moet comverteren naar DVD-formaat.

Denk dat je in die hoek moet zorgen. Heb ik gedaan, maar dat lukte dus niet.

Robert Middel
04-02-2006, 13:45
Misschienn het volgende ......

De Pioneer kan alleen maar dvd die niet gefinalized zijn copieren van dvd naar HD. Dus ik denk dat je de dvd moet copieren op een DVD-RW en dan niet finalizen.

Ik heb het net geprobeerd en het werkt niet als je de DVD hebt gefinalized maar wel als je 'm niet hebt gefinalized.

Veel succes ermee.

Dva
04-02-2006, 18:49
Misschienn het volgende ......

De Pioneer kan alleen maar dvd die niet gefinalized zijn copieren van dvd naar HD. Dus ik denk dat je de dvd moet copieren op een DVD-RW en dan niet finalizen.

Ik heb het net geprobeerd en het werkt niet als je de DVD hebt gefinalized maar wel als je 'm niet hebt gefinalized.

Veel succes ermee.

Prima idee maar met lukt niet. Als de dvd opgenomen is op de PC laat de pioneer niet toe, ook al is het een dvd-rw, om de de-finalisatie op de pioneer uit te voeren. Het menu is gewoon lichtgrijs => niet beschikbaar.

Robert Middel
05-02-2006, 01:18
Dat is precies het probleem. Je dvd is gefinalized en daardoor niet te copieren naar harddisc. Als je nou met je Pioneer een copy maakt van je huidge dvd en dan naar een dvd r-w en deze dan niet finalized en daarna copieert naar je harde schijf dan gaat het wel goed. Zeker weten want dat heb ik getest.

Ik zou t proberen.....groetjes Robert

Dva
05-02-2006, 11:28
Dat is precies het probleem. Je dvd is gefinalized en daardoor niet te copieren naar harddisc. Als je nou met je Pioneer een copy maakt van je huidge dvd en dan naar een dvd r-w en deze dan niet finalized en daarna copieert naar je harde schijf dan gaat het wel goed. Zeker weten want dat heb ik getest.

Ik zou t proberen.....groetjes Robert Bedankt Robert, dit werkt wel,... maar niet met de dvd's die origineel op mijn PC zijn gebrand. De backup lukt, maar het blijft onmogelijk om de gebackupte DVDs die ik dan gebrand heb met de pioneer zelf te de-finaliseren. Terwijl dit wel lukt met een backup waarvan de originele opname met de pioneer was gemaakt. Blijkbaar ziet de pioneer toch een verschil in de backup wanneer het origineel van de pc komt...

DVDHulpNodig
05-02-2006, 11:43
De doorlusfunctie uitschakelen? Heeft dat al geholpen?


Mmm inmiddels nu ik alles opnieuw heb aangesloten doet ie het goed gewoon op AV2/L1 opnemen en voila. Ben er trouwens achter gekomen dat ik de UPC kabel die ik 6 maanden geleden heb vervangen heb door KPN nog steeds kan ontvangen terwijl ik al 6 maanden niets meer betaald heb dus KPN en kabel via UPC :D

BrainOverfloW
05-02-2006, 15:29
Ik heb ondertussen een manier gevonden om deze speler regio vrij te maken.
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=Pioneer+DVR530H&hits=50

Ik heb deze speler zelf niet dus ik heb geen idee of hij werkt maar het is het proberen waard neem ik aan.

Dva
05-02-2006, 18:46
Ik heb ondertussen een manier gevonden om deze speler regio vrij te maken.
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=Pioneer+DVR530H&hits=50

Ik heb deze speler zelf niet dus ik heb geen idee of hij werkt maar het is het proberen waard neem ik aan. Wel opletten! Er zijn voor deze Pioneer manieren op deze regiovrij te maken, maar die de Guide+ naar de knoppen helpen. Ik weet niet hoe het zit met deze tip, maar kom niet jammeren als Guide+ het niet meer doet!

Dva
05-02-2006, 18:48
Dat is precies het probleem. Je dvd is gefinalized en daardoor niet te copieren naar harddisc. Als je nou met je Pioneer een copy maakt van je huidge dvd en dan naar een dvd r-w en deze dan niet finalized en daarna copieert naar je harde schijf dan gaat het wel goed. Zeker weten want dat heb ik getest.

Ik zou t proberen.....groetjes Robert Bedankt Robert, dit werkt wel,... maar niet met de dvd's die origineel op mijn PC zijn gebrand. De backup lukt, maar het blijft onmogelijk om de gebackupte DVDs die ik dan gebrand heb met de pioneer zelf te de-finaliseren. Terwijl dit wel lukt met een backup waarvan de originele opname met de pioneer was gemaakt. Blijkbaar ziet de pioneer toch een verschil in de backup wanneer het origineel van de pc komt...

Mijn probleem is opgelost. Op onze 2e PC staat brandersoftware (powerproducer) van recentere datum, en daarmee kan ik DVD-VR branden. Na branden met deze software kan ik wel pc bestanden naar de pioneer versassen.

Dva
10-02-2006, 23:39
Ondanks het feit dat de software ingesteld is op auto chapter om de 10 minuten, wordt de opname in video mode op de HD niet opgedeeld in chapters. Wat doe ik fout?

Kevin Baeckelandt
14-02-2006, 20:00
Ik heb ondertussen een manier gevonden om deze speler regio vrij te maken.
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=Pioneer+DVR530H&hits=50

Ik heb deze speler zelf niet dus ik heb geen idee of hij werkt maar het is het proberen waard neem ik aan.
Iemand die deze file ergens staan heeft?
Via BitTorrent duurt het eeuwen :evil:

Dva
14-02-2006, 20:39
Ik heb ondertussen een manier gevonden om deze speler regio vrij te maken.
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=Pioneer+DVR530H&hits=50

Ik heb deze speler zelf niet dus ik heb geen idee of hij werkt maar het is het proberen waard neem ik aan.
Iemand die deze file ergens staan heeft?
Via BitTorrent duurt het eeuwen :evil: Kevin, pas er mee op, want de kans is groot dat uw Guide+ naar de knoppen is (onherstelbaar).

Kevin Baeckelandt
14-02-2006, 20:50
Ik heb ondertussen een manier gevonden om deze speler regio vrij te maken.
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=Pioneer+DVR530H&hits=50

Ik heb deze speler zelf niet dus ik heb geen idee of hij werkt maar het is het proberen waard neem ik aan.
Iemand die deze file ergens staan heeft?
Via BitTorrent duurt het eeuwen :evil: Kevin, pas er mee op, want de kans is groot dat uw Guide+ naar de knoppen is (onherstelbaar).
Dat is nu net de functie die ik helemaal niet gebruik, heb namelijk een Digitale TV decoder waarbij Guide+ helemaal niet werkt :wink:
Ik heb mij laten ompraten door de winkelier dat deze speler regio vrij te maken was, kan momenteel de helft van mijn DVD collectie niet bekijken :evil:

P@trick_DVD
14-02-2006, 22:38
Ondanks het feit dat de software ingesteld is op auto chapter om de 10 minuten, wordt de opname in video mode op de HD niet opgedeeld in chapters. Wat doe ik fout?
Niets, de auto chapter optie werkt alleen voor opnames op DVD. Op de HD zul je zelf de hoofdstukken moeten aanmaken. Trouwens, als je een kopie maakt van HD naar DVD en je doet dat niet op hoge snelheid, dan gaan de hoofdstukmarkeringen van het origineel op HD verloren en worden de hoofstukken automatisch aangemaakt via de auto chapter instelling. Zie opmerkingen onderaan blz. 79 van de handleiding.

EricJan
15-02-2006, 10:31
Ik heb een vraag over het instellen van de EPG op deze recorder. Ik ben pas gelukkig eigenaar geworden, maar het valt mij op dat de EPG incompleet is, zeker als je kijkt naar het aanbod van digitale zenders (ik heb Multikabel met een Samsung tuner).

Ik mis bijvoorbeeld de kanalen Film1.2 en Film1.3 om maar een voorbeeld te noemen, terwijl deze door de Samsung perfect zichtbaar zijn.

Is hier een truuk voor? Heb ik het verkeerde Hostchannel (TMF van de analoge kabel op dit moment), en zo ja, hoe verander ik dat het beste?

Idealiter zou je de kanalen zo programmeren dat je per pre-set de bron definieert, maar volgens mij kan dat niet (of is dit al gelukt bij iemand?).

P@trick_DVD
15-02-2006, 12:01
Ik heb een vraag over het instellen van de EPG op deze recorder. Ik ben pas gelukkig eigenaar geworden, maar het valt mij op dat de EPG incompleet is, zeker als je kijkt naar het aanbod van digitale zenders (ik heb Multikabel met een Samsung tuner).

Ik mis bijvoorbeeld de kanalen Film1.2 en Film1.3 om maar een voorbeeld te noemen, terwijl deze door de Samsung perfect zichtbaar zijn.

Is hier een truuk voor? Heb ik het verkeerde Hostchannel (TMF van de analoge kabel op dit moment), en zo ja, hoe verander ik dat het beste?

Idealiter zou je de kanalen zo programmeren dat je per pre-set de bron definieert, maar volgens mij kan dat niet (of is dit al gelukt bij iemand?).
Je bent gebonden aan de kanalen die in Guide Plus+ worden doorgegeven. Op de volgende pagina vind je een lijst van deze zenders:
http://www.europe.guideplus.com/En/help/clu_nl.html

EricJan
15-02-2006, 12:06
<knip>
Ik mis bijvoorbeeld de kanalen Film1.2 en Film1.3 om maar een voorbeeld te noemen, terwijl deze door de Samsung perfect zichtbaar zijn.
<knip>

Je bent gebonden aan de kanalen die in Guide Plus+ worden doorgegeven. Op de volgende pagina vind je een lijst van deze zenders:
http://www.europe.guideplus.com/En/help/clu_nl.html

Die pagina had ik inderdaad al eens gevonden, maar wat ik niet snap is dat de Samsung tuner voor meer kanalen EPG weergeeft, terwijl de Pioneer dat kennelijk niet kan. Enig idee? Het lijkt erop dat er dus meer is dan de lijst die op die pagina wordt gegeven.

P@trick_DVD
15-02-2006, 20:27
<knip>
Ik mis bijvoorbeeld de kanalen Film1.2 en Film1.3 om maar een voorbeeld te noemen, terwijl deze door de Samsung perfect zichtbaar zijn.
<knip>

Je bent gebonden aan de kanalen die in Guide Plus+ worden doorgegeven. Op de volgende pagina vind je een lijst van deze zenders:
http://www.europe.guideplus.com/En/help/clu_nl.html

Die pagina had ik inderdaad al eens gevonden, maar wat ik niet snap is dat de Samsung tuner voor meer kanalen EPG weergeeft, terwijl de Pioneer dat kennelijk niet kan. Enig idee? Het lijkt erop dat er dus meer is dan de lijst die op die pagina wordt gegeven.
De EPG informatie in de Samsung is niet afkomstig van Guide Plus+. De EPG informatie in je Samsung decoder wordt nl. aangeleverd door je provider van digitale TV. Ik zelf heb ook de Samsung decoder (icm TV Home) en deze bevat inderdaad veel meer zenders, maar van de meeste zenders is maar 1-2 dagen info beschikbaar. Voor Guide Plus+ is dit 7 dagen voor de meest populaire zenders. Verder bevat de Guide Plus+ EPG veel meer gegevens en heeft meer mogelijkheden (zoeken op categorieën en sub-categorieën, het samenstellen van een persoonlij profiel, etc.).

Dva
16-02-2006, 16:11
Ik heb ondertussen een manier gevonden om deze speler regio vrij te maken.
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=Pioneer+DVR530H&hits=50

Ik heb deze speler zelf niet dus ik heb geen idee of hij werkt maar het is het proberen waard neem ik aan.
Iemand die deze file ergens staan heeft?
Via BitTorrent duurt het eeuwen :evil: Kevin, pas er mee op, want de kans is groot dat uw Guide+ naar de knoppen is (onherstelbaar).
Dat is nu net de functie die ik helemaal niet gebruik, heb namelijk een Digitale TV decoder waarbij Guide+ helemaal niet werkt :wink:
Ik heb mij laten ompraten door de winkelier dat deze speler regio vrij te maken was, kan momenteel de helft van mijn DVD collectie niet bekijken :evil: Als je Telenet digitale TV hebt, dan werkt het systeem wel voor prime one en prime action. Voor de andere zenders niet (tenzij je ze analoog opneemt).

Kevin Baeckelandt
16-02-2006, 16:42
Ik heb ondertussen een manier gevonden om deze speler regio vrij te maken.
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=Pioneer+DVR530H&hits=50

Ik heb deze speler zelf niet dus ik heb geen idee of hij werkt maar het is het proberen waard neem ik aan.
Iemand die deze file ergens staan heeft?
Via BitTorrent duurt het eeuwen :evil: Kevin, pas er mee op, want de kans is groot dat uw Guide+ naar de knoppen is (onherstelbaar).
Dat is nu net de functie die ik helemaal niet gebruik, heb namelijk een Digitale TV decoder waarbij Guide+ helemaal niet werkt :wink:
Ik heb mij laten ompraten door de winkelier dat deze speler regio vrij te maken was, kan momenteel de helft van mijn DVD collectie niet bekijken :evil: Als je Telenet digitale TV hebt, dan werkt het systeem wel voor prime one en prime action. Voor de andere zenders niet (tenzij je ze analoog opneemt).
Ik heb Telenet, maar lukt mij niet die Guide+
Enig idee hoe ik dit moet doen?

Kevin Baeckelandt
16-02-2006, 20:26
Ik heb ondertussen een manier gevonden om deze speler regio vrij te maken.
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=Pioneer+DVR530H&hits=50

Ik heb deze speler zelf niet dus ik heb geen idee of hij werkt maar het is het proberen waard neem ik aan.
Iemand die deze file ergens staan heeft?
Via BitTorrent duurt het eeuwen :evil:
File vandaag gedownloaded en uitgetest op mijn Pioneer 530 :D
Alles werkt perfect geen HDD failure en Guide+ werkt perfect.
Mijn DVD speler is nu multiregion, EINDELIJK :D :D :D :D :D :D

Dva
16-02-2006, 20:39
Ik heb ondertussen een manier gevonden om deze speler regio vrij te maken.
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=Pioneer+DVR530H&hits=50

Ik heb deze speler zelf niet dus ik heb geen idee of hij werkt maar het is het proberen waard neem ik aan.
Iemand die deze file ergens staan heeft?
Via BitTorrent duurt het eeuwen :evil:
File vandaag gedownloaded en uitgetest op mijn Pioneer 530 :D
Alles werkt perfect geen HDD failure en Guide+ werkt perfect.
Mijn DVD speler is nu multiregion, EINDELIJK :D :D :D :D :D :D Kevin en werkt je guide+ nog? zoja zal ik je de truuk zeggen voor de prime zenders.

Kevin Baeckelandt
16-02-2006, 20:47
Ik heb ondertussen een manier gevonden om deze speler regio vrij te maken.
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=Pioneer+DVR530H&hits=50

Ik heb deze speler zelf niet dus ik heb geen idee of hij werkt maar het is het proberen waard neem ik aan.
Iemand die deze file ergens staan heeft?
Via BitTorrent duurt het eeuwen :evil:
File vandaag gedownloaded en uitgetest op mijn Pioneer 530 :D
Alles werkt perfect geen HDD failure en Guide+ werkt perfect.
Mijn DVD speler is nu multiregion, EINDELIJK :D :D :D :D :D :D Kevin en werkt je guide+ nog? zoja zal ik je de truuk zeggen voor de prime zenders.
Ja Guide+ werkt :wink:
Ik denk dat ik ergens bij externe decoder iets moet instellen :?:

Dva
16-02-2006, 20:59
ik zal maar een nieuw antwoord beginnen, we sleuren al te veel mee.
Eerrst moet je de externe decoder op Telenet zetten, het infrarood (G-link) kabeltje ansluiten en voor het oog van je Digibox-ontvanger hangen (het venstertje waar je met de remote op richt). Als de decoder en de Pioneer op elkaar ingesteld zijn laat je 's nachts de EPG zijn job doen. Dan komen de prime en primo kanalen mee op uw Guide+menu zitten. Heb je dit al gedaan? dan kan je ineens verder gaan. Wat je moet doen is het guide+ menu openen en dan naar de kanaalinstellingen gaan. Heb je bvb bij VTM het analoge kanaalnummer van VTM staan, verander dit dan in L1/AV en het preselectiekanaalnummer van VTM op je digibox. Zo ga je verder. Let wel op: je neemt dan op via de digibox, een andere zender gelijktijdig digitaal kijken kan dan natuurlijk niet want je digibox heeft maar één digitale kanaalkiezer. Zo ga je het rijtje af, incluis de betaalkanalen (er zitter er maar 2 op guide+ :( ). En de rest gaat vanzelf. Let wel op één ding: ga je één of canvas digitaal opnemen, hou er dan rekening mee dat de PDC niet werkt (program delivery control), die werkt alleen analoog (commerciele truuk van Telenet op hun digicorder+EPG te kunnen verlappen).

BrainOverfloW
17-02-2006, 10:16
Deze speler heeft een Optische uitgang en een Scart uitgang. Nou heeft mijn tv alleen twee scart ingangen dus kan ik de optische uitgang niet gebruiken. Scheeld dit veel in de kwaliteit van het beeld en geluid?

EDIT: En levert dit nog problemen op met het opnemen en kijken van verschillende zenders?

Ruud Vorstermans
17-02-2006, 11:41
Deze speler heeft een Optische uitgang en een Scart uitgang. Nou heeft mijn tv alleen twee scart ingangen dus kan ik de optische uitgang niet gebruiken. Scheeld dit veel in de kwaliteit van het beeld en geluid?

EDIT: En levert dit nog problemen op met het opnemen en kijken van verschillende zenders?

De door jou genoemde optische uitgang heeft betrekking op het geluid, dus qua beeld maakt het niet uit.

Maar laat jij het geluid dan niet via je versterker lopen?

Je mist bij het gebruik van de analoge uitgang het DD, 5.1 of DTS geluid.

Het gaat om een uitgang, dus bij opnemen mis je niks

BrainOverfloW
17-02-2006, 11:48
Aangezien ons huis nogal gehorig is, en ik niet zo gek veel geld heb is een surround set voorlopig nog geen optie :(.
Maar bedankt voor de duidelijkheid.

dionysos1973
17-02-2006, 20:04
Ik heb recentelijk de 630 bij Mediamarkt gehaald nadat de 530 die ik bij Coolsound had besteld binnen het uur kapot was.
Ik ben heel erg tevreden over dit apparaat, alleen heb ik 1 probleempje waarvan ik me afvraag of dit bekend klinkt.
Bij sommige NTSC DVDs komen sommige regels van de ondertiteling zo snel voorbij dat je ze niet meer kunt lezen. Dit is me bij mijn vorige Pioneer DVD speler nooit opgevallen. Dezelfde DVD doet het op mijn PC prima. Het is dus geen beeldstoring, maar het lijkt alsof het apparaat de ondertiteling soms te kort laat zien. Ik twijfel of ik met het apparaat terug moet naar de winkel. Verder doet ie het voortreffelijk.

BrainOverfloW
17-02-2006, 22:01
Vervalt de garantie eigenlijk als je de speler regio vrij maakt? Gezien het feit dat er mensen zijn waarbij de Guide+ het ineens niet meer doet.

Dva
17-02-2006, 23:18
Vervalt de garantie eigenlijk als je de speler regio vrij maakt? Gezien het feit dat er mensen zijn waarbij de Guide+ het ineens niet meer doet. Ik zou het in alle geval niet vertellen wanneer ik 'm terug zou binnen brengen voor herstelling :wink: Ik begin in alle geval niet aan dergelijke upgrades tenzij gecertifieerd door Pioneer. Als je toch je usa dvd's wil bekijken op je pioneer en je hebt een pc, dan kan je ze toch "converteren" naar onze regiocode, niet?

Kevin Baeckelandt
18-02-2006, 09:07
Vervalt de garantie eigenlijk als je de speler regio vrij maakt? Gezien het feit dat er mensen zijn waarbij de Guide+ het ineens niet meer doet.
Ik kan je verzekeren dat de Guide+ het wel nog doet :wink:
Ik zou het ook in alle geval niet vertellen :wink:

DVDHulpNodig
26-02-2006, 12:14
Mmm heb iets vreemd heb digitene tv via KPN en ik kon altijd iets op opnemen via AV1/L2 dat deed hij perfect nadat ik hem goed had aan geslosten. Nu heb ik hem gisteren nacht aangelaten om iets op te nemen en ben toen naar bed gegaan. Hij heeft dat programma wel goed opgenomen maar nu iets wil op nemen via AV1/L2 heb ik alleen maar zwart beeld ook kan ik via AV1/L2 geen tv meer kijken (om te testen of hij wel beeld krijgt). Heb alle kabels na gelopen en alles opnieuw op de zelfde vroeger werkende manier er weer goed in gedaan maar hij krijgt via AV1/L2 nog steeds geen beeld. Kan het er iets mee te maken hebben dat ze recorder en tunner allebei snachts aan stonden? En weet iemand wat ik moet doen?

Ultramorada
19-03-2006, 18:32
Kan je met deze dvd recorder (of dvd recorders in het algemeen) ook in PCM formaat opnemen van de radio?

pimmelmees
08-04-2006, 13:18
hallo ik heb zelf een vraag. Sinds korte tijd doet mijn guideplus systeem het heel slecht. Krijg nog maar informatie voor 2 a 3 dagen geeft geen titels meer weer asl ik ze selecteer alleen nog maar tijden heb al van alles geprobeerd. Op tmf gezet(hostchannel). Bij pioneer konden ze me ook niet helpen. Bij essent ook niet. Weet iemand wat je hier aan kan doen