PDA

Bekijk de volledige versie : Fictieve series, films, games binnen series, films, games



Swordfighter
22-07-2005, 23:27
Het leek me aardig een onderwerp te hebben over fictieve series, films en games binnen daadwerkelijke series, films en games.

Misschien klinkt dit enigszins onduidelijk dus leg ik het hier even uit.
Het gaat dus om series, films, games die niet werkelijk bestaan maar alleen verzonnen zijn voor het wereldje van de betreffende serie, film, game.

Om maar gelijk wat voorbeelden te geven:

Psychodad serie binnen de echt bestaande Married with Children serie

Itchy & Scratchy tekenfilmserie binnen de echt bestaande The Simpsons tekenfilmserie



Zo heb je ook in films met unieke verzonnen kunstwerkjes als:

Walter the Einstein Frog serie binnen de film Drive(met Mark Dacoscas)


En in bijvoorbeeld de games van Max Payne heb je verschillende tv series die dus niet echt bestaan:

Dick Justice(parodie op Max Payne spel zelf)
Lords and Ladies(soap drama)
Pink Flamingo(parodie op Twin Peaks)


Ik hoop dat jullie ook wat leuke gevallen weten :)

Wat zou het toch leuk zijn als er ten minste van sommige van die fictieve series, films, games...ook daadwerkelijk echte series, films, games zouden worden gemaakt ;)


Voor de geïnteresseerden, hier de lyrics van het thema van Psychodad in Married with Children :twisted:

http://www.thbernard.com/nomaam/bundy/psychodad.html

Richard B.
23-07-2005, 00:07
De threads worden steeds marginaler. :roll:

- In Twin Peaks had je de soap Invitation to Love.
- In The Simpsons zitten natuurlijk tig verschillende fictieve films en tv-series. Itchy & Scratchy is de meest bekende (en de meest voorkomende) maar er zijn er meer. O.a. een Mexicaanse soap.
- Galaxy Quest is natuurlijk gebaseerd op een niet bestaande tv-serie
- In Southpark zitten natuurlijk ook bergen fictieve series en films. O.a. Terrance & Phillip.

jan_tran
23-07-2005, 00:23
De threads worden steeds marginaler. :roll:

Eindelijk iemand anders die het ook op valt :!:

Remco Sondagh
23-07-2005, 01:03
Futurama : All my circuits :lol: Altijd leuk.

Timothy
25-07-2005, 12:24
De threads worden steeds marginaler. :roll:

Ik vind deze thread wel leuk eigenlijk. Je hóeft natuurlijk niet te kijken.

Along Came Polly: Crocodile Tears (een soort Breakfast Club)

Reqiuem For A Dream: Tappy Tibbons Show

Swordfighter
25-07-2005, 23:17
Ben blij dat er gelukkig nog een paar dit onderwerp kunnen waarderen :)

Misschien echt voor de "buffs" die dit soort details ook leuk vinden ;)

Vaak zijn het ook inderdaad parodies/eerbetonen aan al bestaande werken, maar dat maakt het juist ook zo leuk :D

Ik ben gewoon benieuwd welke jullie je zijn opgevallen en ook leuk vinden :)


The Simpons heeft er ook heel veel van, maar degene die ik me het levendigst kan herinneren op dit moment naast Itchy & Scratchy die ik eerder noemde is:

Knightboat, the crime-solving boat (uiteraard parodie op Knight Rider) :P


Ik heb er nog een paar:

"Cunning Visions" Infomercials van het personage Jim Cunningham in het briljante Donnie Darko ;)

Ook die fictieve reclames in Robocop van Paul Verhoeven vind ik hilarisch :D

"I'll buy that for a dollar" :P

In Robocop 2 heb je ook een geweldige:

Magnavolt! car security :D

Richard B.
26-07-2005, 00:07
De threads worden steeds marginaler. :roll:

Ik vind deze thread wel leuk eigenlijk. Je hóeft natuurlijk niet te kijken.
Het was meer een constatering dan een klacht hoor. :wink:

In Family Guy zitten ook BERGEN fake shows. Ik kan alleen ff niet op een naam komen.. :oops:

Chris Hoogeveen
26-07-2005, 09:37
Charmed
S2. Epi Chick Flick: alles draait om de film: Kill It before It Dies

Herjan
26-07-2005, 09:56
Verhuist naar filmdiscussies. Gaat niet over DVD's namelijk.

Fox Mulder
27-07-2005, 15:23
En in bijvoorbeeld de games van Max Payne heb je verschillende tv series die dus niet echt bestaan:

Lords and Ladies(soap drama)

leuk topic, max payne is inderdaad lachen...yes my lady, yes my lord!! :wink:

Mark Knoop
27-07-2005, 15:46
Woody's Roundup in Toy Story 2.

pavago
27-07-2005, 17:27
psycho dad rules!! :lol:

Tim k
27-07-2005, 21:07
Dirk Diggler en zijn maat John C. Reilly hebben ook een fantastische eigen serie in Boogie Nights, maar ik er ff niet opkomen.

Bestaat Wanker-County eigenlijk ( de plaats waar Peggy Bundy geboren is en waar haar moeder o.a. nog steeds woont ) of is dat een verzonnen County?? Zou zomaar kunnen bestaan in de USofA.

Spider-Steve
28-07-2005, 19:26
TJ Lazer in RoboCop...

Steve

frank33_98
28-07-2005, 21:08
qua niet bestaande games : dabo en tongo, allebei te beoefenen in quark's bar op deep space nine (star trek) 8)

Swordfighter
28-07-2005, 22:27
En in bijvoorbeeld de games van Max Payne heb je verschillende tv series die dus niet echt bestaan:

Lords and Ladies(soap drama)

leuk topic, max payne is inderdaad lachen...yes my lady, yes my lord!! :wink:


Haha, leuk hoe sommige van die criminelen er door afgeleid zijn en dat ze er daadwerkelijk over discussiëren in het spel he? ;) Zitten zij tv te kijken, vlieg jij in bullet-time de kamer in en knal je ze neer :twisted:

Die Pink Flamingo als Twin Peaks vond ik ook geweldig! Het leek echt of het door ging waar Twin Peaks gestopt was. Een rood gordijn, gestoord gelach, veel zelfdialoog en een vreemde schreeuw meen ik. Hadden ze het er nou over dat hij wakker werd in een psychiatrische inrichting? ;) Ik was er hoe dan ook echt stil van :) Geweldige hommage aan één van de beste series ooit! :D

Swordfighter
28-07-2005, 22:41
Dirk Diggler en zijn maat John C. Reilly hebben ook een fantastische eigen serie in Boogie Nights, maar ik er ff niet opkomen.

Bestaat Wanker-County eigenlijk ( de plaats waar Peggy Bundy geboren is en waar haar moeder o.a. nog steeds woont ) of is dat een verzonnen County?? Zou zomaar kunnen bestaan in de USofA.

Die serie die je bedoelt in Boogie Nights heet "Angels Live in My Town"

Wanker-County bestaat in het echt niet helaas ;) Zou wel grappig zijn "rukker-graafschap" :P Maar ja, The Simpsons Springfield bestaat wel echt als plaatsnaam, maar het is niet de Springfield die gebruikt wordt in de serie ;) Is gewoon fictief met dezelfde naam :)

Richard B.
28-07-2005, 22:44
Dirk Diggler en zijn maat John C. Reilly hebben ook een fantastische eigen serie in Boogie Nights, maar ik er ff niet opkomen.
De 'pseudo-programma's/films' in Boogie Nights zijn meesterlijk! Vooral de documentaire die Julianne Moore's karakter op een gegeven moment over Dirk maakt is echt geweldig. (y)

Swordfighter
28-07-2005, 23:09
qua niet bestaande games : dabo en tongo, allebei te beoefenen in quark's bar op deep space nine (star trek) 8)

Haha, eindelijk wat fictieve games :)

Er schiet mij nu ook eentje te binnen. Ik heb geen idee hoe het heet, maar in The Lawnmower Man(1992) heb je zo'n stukje waar de hoofdrolspeler en zijn jonge vriend tegen elkaar zitten te racen in een computerspel in virtual reality...daar heb ik ook over gefantaseerd zeg destijds :D
Wat een geweldige CGI voor die tijd hoor. Toen moest je het doen met sprites en platte 2d scrolling spellen :P Erg coole film gebaseerd op een verhaal Stephen King :twisted:

Timothy
29-07-2005, 08:10
Een heerlijke Bruce Campbell in "Sand Pirates of the Sahara" in The Majestic.