PDA

Bekijk de volledige versie : Curse of the Ring



mjlfadriaans
23-07-2005, 09:29
Ik zag gister de DVD liggen, en .... ja, ach, er stond een draak achterop en dan ben ik al snel geneigd hem aan te schaffen. Nog niet gedaan, maar heeft iemand hem al gezien? Is het een goeie film?

Trailer te vinden op: http://movies2.nytimes.com/gst/movies/trailer.html?v_id=299016

Dark Raven
23-07-2005, 09:38
Een leuke, redelijke miniserie/tvfilm van net iets minder dan 3 uur. De effecten zijn geen hoogstaande effecten zoals uit bv de Lord of the Ring films en de Harry Potter serie, maar ze voldoen vond ik wel voor de film. De titel moet je niet op letten eigenlijk, het is niet een LOTR ripoff achtige film, deze draait meer om de Viking achtige legendes en mythes. Al met al vond ik het wel een leuke film om te kijken :) En als je deze leuk vind kan ik je Earthsea ook aanraden.

mjlfadriaans
24-07-2005, 08:22
Ik heb me goed vermaakt. Was wel iets beter dan een TV film vond ik, erg goed te doen!!! Jammer alleen dat ze de 2 delen niet aan elkaar geplakt hadden ;).

Ludo Keeris
24-07-2005, 18:27
Ik heb 'm ook afgelopen vrijdag gezien en ik heb me best vermaakt. Het schijnt dat Tokien z'n verhalen gebaseerd heeft op de legende waarover deze film is gemaakt. Maar of dat werkelijk zo is weet ik niet :wink: Overigens is de film ook bekend onder de naam "Ring of the Nibelungs)


Maar als je van draken, tovenarij, mythen en sages houdt is dit een zeer geslaagde film(serie). En bovendien met een beeldschone Kristianna Løken 8)

Curse of the Ring (http://www.kristannaloken.net/media/kingdom.jpg)

GJB
24-07-2005, 18:36
Ik had deze al een tijdje geleden voorgenoteerd en is nu bijna twee weken geleden uitgeleverd dus heb hem al bekeken.

http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/771900_771999/000000p771972_front.jpg

http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/771900_771999/8712609963458_back.jpg

Ik moet zeggen dat ik er iets meer van had verwacht, maar al met al viel deze niet tegen. Moet ook zeggen dat Kristanna als Brunnhild er mocht zijn. Ook Max von Sydow als Eyvind speelt goed, maar daarentegen vind ik hem in al zijn rollen goed overkomen.

Richard B.
24-07-2005, 19:33
De beschrijving achter op de hoes klinkt wel als de Nibelungen ja. Alleen begrijp ik dan niet precies waar de titel 'Curse of the Ring' vandaan komt want in het verhaal komt helemaal geen ring voor.

EDIT: iets te snel gereageerd. In het oorspronkelijke Nibelungen-verhaal komt namelijk WEL een ring voor. :oops:

Ludo Keeris
24-07-2005, 22:24
Is de koopDVD trouwens beter van kwaliteit dan de huurDVD? Bij de huurversie staat de film namelijk maar op 1 disc en zo te zien staat bij de koop versie de film verdeeld over 2 discs.

Edwin V
25-07-2005, 06:59
Is de koopDVD trouwens beter van kwaliteit dan de huurDVD? Bij de huurversie staat de film namelijk maar op 1 disc en zo te zien staat bij de koop versie de film verdeeld over 2 discs.
De miniserie staat helemaal op disc 1. Disc 2 is een bonus disc (heb ik nog niet bekeken).

Ludo Keeris
25-07-2005, 14:01
Is de koopDVD trouwens beter van kwaliteit dan de huurDVD? Bij de huurversie staat de film namelijk maar op 1 disc en zo te zien staat bij de koop versie de film verdeeld over 2 discs.
De miniserie staat helemaal op disc 1. Disc 2 is een bonus disc (heb ik nog niet bekeken).

Ah, dan zal het dezelfde versie zijn. De huurversie heeft niet de extra disc en daar staat de miniserie ook op 1 disc.

Hayko de Boer
25-07-2005, 14:26
Zie op imdb.com dat er voor deze film/mini-serie uit 2004 (hier wordt als titel Ring of the Nibelungs gegeven) al eerder een tv-film met Kristanna Loken als Brunnhild uitgekomen is in 2002, genaamd "Die Nibelungen", het gaat over dezelfde karakters...

Is de nieuwste versie nu een vervolg of een snelle remake?

Iemand die die andere film ook gezien heeft? Lijkt er niet op dat deze op dvd is verschenen.

Ludo Keeris
25-07-2005, 16:01
Zie op imdb.com dat er voor deze film/mini-serie uit 2004 (hier wordt als titel Ring of the Nibelungs gegeven) al eerder een tv-film met Kristanna Loken als Brunnhild uitgekomen is in 2002, genaamd "Die Nibelungen", het gaat over dezelfde karakters...

Is de nieuwste versie nu een vervolg of een snelle remake?

Iemand die die andere film ook gezien heeft? Lijkt er niet op dat deze op dvd is verschenen.

De versie uit 2002 is een Duitse TV film, gebaseerd op een toneeluitvoering. Toevallig ook met Kristianna Løken als Brunhild. Het is hetzelfde verhaal, maar heeft verder niets met de 2004 versie te maken.

Hayko de Boer
25-07-2005, 16:52
Zie op imdb.com dat er voor deze film/mini-serie uit 2004 (hier wordt als titel Ring of the Nibelungs gegeven) al eerder een tv-film met Kristanna Loken als Brunnhild uitgekomen is in 2002, genaamd "Die Nibelungen", het gaat over dezelfde karakters...

Is de nieuwste versie nu een vervolg of een snelle remake?

Iemand die die andere film ook gezien heeft? Lijkt er niet op dat deze op dvd is verschenen.

De versie uit 2002 is een Duitse TV film, gebaseerd op een toneeluitvoering. Toevallig ook met Kristianna Løken als Brunhild. Het is hetzelfde verhaal, maar heeft verder niets met de 2004 versie te maken.

Typische casting dan wel weer...
Nou, weer eens een filmpje om aan te schaffen (2004-versie dan).

Ton de Korte
03-08-2005, 12:26
De Nibulingen Saga heb ik rond mijn 12de voor het eerst gelezen en de film volgt het verhaal redelijk trouw.
Het spel van de acteurs is prima en de effecten zijn voldoende. Zodoende is het een goede film die in een beetje fantasiecollectie niet mag ontbreken....... mits men de serie afmaakt. Gezien het verhaal vanaf het punt waar men begonnen is zouden er nog 1 of 2 films moeten volgen en 1 of 2 films er aan vooraf moeten gaan.
Wat ik teleurstellend vond, en mij dus voorlopig doet aarzelen om hem te kopen, is dat het eind van de film nogal abdrupt en op een vreemde plek in het verhaal is.
In de saga gaat Siegfried voor de koning om de hand van Brunhilde strijden. Het was dus een natuurlijker eind van het verhaal geweest als men op dit punt was gestopt. Nu eindigd de film in het luchtledige.
Advies:
wel huren maar (nog) niet kopen.

In januari 2006 komt de DVD via Sony uit onder de titel "Sword of Xanten" ( http://www.sonypictures.co.uk/homevideo/swordofxanten28akacurseofthering29/ )