PDA

Bekijk de volledige versie : The Descent



Cinemaniac
25-07-2005, 19:08
Een nieuwe Britse horrorfilm van Dog Soldiers-regisseur Neil Marshall. Krijgt lovende recensies, dus dat moet wel goed wezen :D

Trailer (http://www.thedescentthemovie.co.uk/trailer/index.html)

jeanreno
31-08-2005, 15:16
Na een inleiding die zijn climax vindt in een eerste "verrassing", gaat het verhaal een jaar later verder. Aanvankelijk lijkt het tempo een beetje trager te worden, maar vanaf het moment dat de dames "ondergronds" zijn worden de duimschroeven aangedraaid en nog een beetje, en nog iets meer.....
Met eenvoudige middelen schept regisseur Neil Marshall een ongelofelijk beklemmende sfeer waarmee de gruwel echter pas van start gaat. Veel meer wil ik niet verraden. Daarvoor is deze film te goed.
Spanning en horror is voor iedreen anders (kijk maar naar de reactie's op de diverse horrorfilms in dit forum), maar bij The Descent heb ik na de eerste 20 minuten tot aan het einde met gierende zenuwen zitten kijken. De film bevat niet één maar meerdere schrik momenten die je genadeloos bij de keel grijpen.
Kleine film, zeer effectief!

Paul H.
31-08-2005, 17:38
Dan mag de film hopelijk wel beter zijn als de trailer want dit vind ik meer een trailer voor zo'n goedkope B-film.

Marcel v/d H.
07-11-2005, 22:00
Ik heb hem gezien en vond hem erg goed. Ben me een paar keer helemaal rot geschrokken, maar kan iedereen deze film zeker aanraden!!

RogerWaters
09-11-2005, 08:35
de movie circuleert al op diverse sites, ik ga hem binnenkort ff kijken, lijkt me inderdaad de moeite waard!

jgro
11-11-2005, 22:41
Hij is zeker de moeite waard! De film heeft een langzame start, maar als hij op tempo is ontplooit zich als een prima horrorfilm. Ik heb werkelijk op het puntje van mn stoel zitten genieten van deze film, in mijn opinie een van de toppers van 2005 in dit genre.

[spoiler:927546d252]Toen ik voor het eerst die monsters zag, dacht ik eigenlijk meteen: He, evil versie van Gollum gekruist met een orc.[/spoiler:927546d252]

Daan de G.
12-11-2005, 09:20
Ja een hele goede film! Hij bouwt langzaam de spanning op en der zitten veel schrikmomenten in, veel beter dan die hollywood meuk van de laatste tijd!

Begotten
13-11-2005, 04:49
Ik vond het een fantastische film!! Ik had er veel verwacht en hij viel niks tegen!! Voor mij "DE" film van 2005!!!

Jeroen D
17-11-2005, 09:38
Weet iemand of de UK editie ook engelse subtitles heeft ?
Ik wil deze gaan bestellen maar ik vind engelse subs wel altijd makkelijk.

Theos
17-11-2005, 09:48
Weet iemand of de UK editie ook engelse subtitles heeft ?
Ik wil deze gaan bestellen maar ik vind engelse subs wel altijd makkelijk.

Engelse ondertiteling voor slechthorende zonder al te veel van die beschrijvende dingen.

thetramp
17-11-2005, 16:08
The Descent aka een onderhoudende spannende, beangstigende avonturenfilm die ineens plotsklaps verandert in een zwakke en goedkope B horror flick...

Begotten
17-11-2005, 18:02
The Descent aka een onderhoudende spannende, beangstigende avonturenfilm die ineens plotsklaps verandert in een zwakke en goedkope B horror flick...

Ben ik niet met je eens, maar ik waardeer je mening begrijp me niet verkeerd. Ik kan me niet voorstellen dat je een horror-fan bent, en daar is deze film zeker aan besteedt. Deze film is zeker niet zwak en ook geen goedkope B horror film. Dit is een A+ HORROR film.

filmfan01
22-11-2005, 16:17
het klinkt spannend. ik zag net dat hij 1 december uit komt in nederland.

oooeeehhh Spannend!!!!

ik ben benieuwd

Z-Man
22-11-2005, 17:07
Dit jaar was een zwak jaar voor horror maar The Descent steekt met kop en schouders boven al die troep uit, echt een geweldige horrorfilm! Ik heb me iig een paar keer rot geschrokken en dat gebeurt niet heel snel :lol: Ook verfrissend; een cast met praktisch alleen vrouwen 8)

graafschap fan
22-11-2005, 19:26
heb hem laats ook gezien en hij is egt super spannend AANRADER voor iedereen 8)

Martin Zuidervliet
24-11-2005, 12:16
het klinkt spannend. ik zag net dat hij 1 december uit komt in nederland.

oooeeehhh Spannend!!!!

ik ben benieuwd
Ehhh... Nee: Vanaf 12 januari 2006 in de bioscoop

http://www.moviemeter.nl/film/30717/info/0

filmfan01
01-12-2005, 11:30
Ehhh... Nee: Vanaf 12 januari 2006 in de bioscoop

Hij is inmiddels verplaatst naar 26 Januari.

ziehttp://www.a-film.nl/film.php?id=00001535

Dennis Kuijper
04-02-2006, 19:57
Ik heb deze film vanmiddag in de bios gezien,wat de film daar doet is mij een raadsel want hij is echt bar en bar slecht.Verhaal is te dom voor woorden,totaal niet eng.Ik heb de film uitgekeken maar moest me bedwingen om niet de zaal uit te lopen.Ik wil er niet teveel over schrijven want ik wil deze film zo snel mogelijk vergeten.3/10

Dennis Kuijper
04-02-2006, 20:56
Ik vond het een fantastische film!! Ik had er veel verwacht en hij viel niks tegen!! Voor mij "DE" film van 2005!!!
Sorry hoor maar dit ga je toch niet meenen :shock: ,ik snap al die lof niet voor deze film,gewoon een hele slechte b-film.

Jeroen D
06-02-2006, 05:48
Ik vond het een fantastische film!! Ik had er veel verwacht en hij viel niks tegen!! Voor mij "DE" film van 2005!!!
Sorry hoor maar dit ga je toch niet meenen :shock: ,ik snap al die lof niet voor deze film,gewoon een hele slechte b-film.

Hey, smaken verschillen :wink:

Coen P.
06-02-2006, 09:05
The descent. Even een korte opmerking.

Ik verwachtte niets, helemaal niets. Ik begon chagrijnig aan de film. Een stukje girlpower waarin iedereen zal overleven en vervolgens elkaar haren gingen borstelen.

Maar nee! Een zorgvuldig opgebouwde spanningsboog met creepy crawlers en innerlijke twists bij de hoofdpersonen! Chapeau! Een welverdiende 7 voor de film, en als ik hem thuis ga zien met fullbitrate dts track zal ik net zo hard weer schrikken! (denk ik)

gr, Coen

Beschuitfluiter
06-02-2006, 10:01
Ik vond het spannend!

[spoiler:e82208b266]Verschoot me een ongeluk toen t eerste monster op die camera verscheen![/spoiler:e82208b266]

Steve Muller
06-02-2006, 10:23
Van het weekend gehuurd in de videotheek.

Wel een OK movie 8)

Grave
06-02-2006, 16:11
Wat een bagger film, vond er echt geen ene hol aan.

[spoiler:19044a19f7]De film begon wel ok, met dat auto ongeluk/spiets gedoe, daarna ist dooie boel tot die wezens komen... daar zit teveel tijd tussen. Enige leuke was dat er nog 2 dames waren die tenminste zich nog verzetten. Maar had er mee van verwacht, zeker geen film die ik ooit nog es ga zien[/spoiler:19044a19f7]

Ik zal niemand deze film aanraden om z'n $ aan uit te geven.

Khonnor
06-02-2006, 16:13
Ik heb um afgelopen zaterdag gezien en ook ik vond het een slechte B-film. Alle mensen kunnen geen sympathie bij me opwekken, op Beth na [spoiler:1e0fb81379]die helaas vrij snel een doorgesneden strot krijgt[/spoiler:1e0fb81379].

Het monster deed me erg denken [spoiler:1e0fb81379]aan The Creep[/spoiler:1e0fb81379].

En het meest lachwekkende was toch wel dat Juno en Sarah opeens [spoiler:1e0fb81379]Creep Slayers[/spoiler:1e0fb81379] zijn. Om je te bescheuren.

Nee. Af en toe gelachen om het matige acteerwerk en het matige verhaal.

Maar zeker niet waard om geld aan uit te geven. :roll:

Steve Muller
06-02-2006, 16:17
Voor een huurfilmpje van €4,- toch wel aardig vind ik.......

Dennis Kuijper
06-02-2006, 17:17
Ik heb um afgelopen zaterdag gezien en ook ik vond het een slechte B-film. Alle mensen kunnen geen sympathie bij me opwekken, op Beth na [spoiler:79853d6952]die helaas vrij snel een doorgesneden strot krijgt[/spoiler:79853d6952].

Het monster deed me erg denken [spoiler:79853d6952]aan The Creep[/spoiler:79853d6952].

[spoiler:79853d6952]Het deed mij aan een slecht gemaakte gollum uit Lord of the rings denken.[/spoiler:79853d6952]
Het verhaal is toch ook te zot voor woorden[spoiler:79853d6952]wie gaat er nu een grot in die helemaal niet bekend is :? op zich zou het een goede film op kunnen leveren want toen die ene griet vast kwam te zitten had ik wel een akelig gevoel vandaar die 3 van mij,moet er niet aan denken.
[/spoiler:79853d6952]
Voor de rest is deze film echt far overrated of je heb geen verstand van horror.
Iemand die trouwens de film The cave gezien heeft,is dit ook z,on misbaksel als dit of toch wat beter?

Dennis Kuijper
06-02-2006, 17:22
Voor een huurfilmpje van €4,- toch wel aardig vind ik.......
Zelfs dan zonde van het geld,gelukkig had ik een Pathe unlimited pas
dan kan je de gok nog is wagen als je echt benieuwd was naar deze film zoals ik.

sxesven
06-02-2006, 22:09
Grappig om te zien dat de mening zo uiteen lopen en men gauw in extremen vervalt. Ik vond The Descent zelf geweldig en heb 'm nadat ik 'm op DVD had gezien alsnog in de bios bekeken. Wat mij betreft duidelijk één van de betere horror films uit het Engelse taalgebied van de laatste jaren. Net zoals Coen had ik totaal niets verwacht en stond 'ie me van tevoren eigenlijk een beetje tegen - wat op slag veranderde toen ik de film echt keek. Effectieve schrikmomenten, goed thema, geweldig lichtgebruik - als film op zich niet bijster geweldig, maar als horror film uiterst effectief.

Raymond187
08-02-2006, 08:00
tijd geleden gekeken en ik vond de film zeker wel de moeite waard.
Acteer werk hoeft niet altiojd super te zijn voordat je een film leuk viond om te kijken

maikel_1981
13-02-2006, 20:52
Je kunt hier lang en breed over lullen, maar dit is volgens mij gewoon een bijzonder sterke en effectieve horrorfilm. De film heeft een prettig tempo, enkele oprecht goede schrikeffecten en biedt een mooie combinatie van suspense en oprechte smerigheid en vervalt feitelijk nergens in clichés. Daarnaast wordt de film voortgestuwd door een uitstekende soundtrack die bij vlagen lijkt op een soort van jonge Gorecki op speed. Het is geen wereldvernieuwende film wellicht, maar stukken beter dan het gros van de mainstream horror van het moment. Ik ben in ieder geval blij dat dit genretoppertje een kans op herhaling in de bioscoop gekregen heeft.

RogerWaters
13-02-2006, 21:08
Je kunt hier lang en breed over lullen, maar dit is volgens mij gewoon een bijzonder sterke en effectieve horrorfilm. De film heeft een prettig tempo, enkele oprecht goede schrikeffecten en biedt een mooie combinatie van suspense en oprechte smerigheid en vervalt feitelijk nergens in clichés. Daarnaast wordt de film voortgestuwd door een uitstekende soundtrack die bij vlagen lijkt op een soort van jonge Gorecki op speed. Het is geen wereldvernieuwende film wellicht, maar stukken beter dan het gros van de mainstream horror van het moment. Ik ben in ieder geval blij dat dit genretoppertje een kans op herhaling in de bioscoop gekregen heeft.

matig matig matig , een 5.....
geen goeie film!

sxesven
13-02-2006, 21:12
Je kunt hier lang en breed over lullen, maar dit is volgens mij gewoon een bijzonder sterke en effectieve horrorfilm. De film heeft een prettig tempo, enkele oprecht goede schrikeffecten en biedt een mooie combinatie van suspense en oprechte smerigheid en vervalt feitelijk nergens in clichés. Daarnaast wordt de film voortgestuwd door een uitstekende soundtrack die bij vlagen lijkt op een soort van jonge Gorecki op speed. Het is geen wereldvernieuwende film wellicht, maar stukken beter dan het gros van de mainstream horror van het moment. Ik ben in ieder geval blij dat dit genretoppertje een kans op herhaling in de bioscoop gekregen heeft.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Bedankt, Maikel. :wink:

maikel_1981
13-02-2006, 21:12
Je kunt hier lang en breed over lullen, maar dit is volgens mij gewoon een bijzonder sterke en effectieve horrorfilm. De film heeft een prettig tempo, enkele oprecht goede schrikeffecten en biedt een mooie combinatie van suspense en oprechte smerigheid en vervalt feitelijk nergens in clichés. Daarnaast wordt de film voortgestuwd door een uitstekende soundtrack die bij vlagen lijkt op een soort van jonge Gorecki op speed. Het is geen wereldvernieuwende film wellicht, maar stukken beter dan het gros van de mainstream horror van het moment. Ik ben in ieder geval blij dat dit genretoppertje een kans op herhaling in de bioscoop gekregen heeft.

matig matig matig , een 5.....
geen goeie film!
Dank voor deze heldere uiteenzetting.

Coen P.
14-02-2006, 07:38
Je kunt hier lang en breed over lullen, maar dit is volgens mij gewoon een bijzonder sterke en effectieve horrorfilm. De film heeft een prettig tempo, enkele oprecht goede schrikeffecten en biedt een mooie combinatie van suspense en oprechte smerigheid en vervalt feitelijk nergens in clichés. Daarnaast wordt de film voortgestuwd door een uitstekende soundtrack die bij vlagen lijkt op een soort van jonge Gorecki op speed. Het is geen wereldvernieuwende film wellicht, maar stukken beter dan het gros van de mainstream horror van het moment. Ik ben in ieder geval blij dat dit genretoppertje een kans op herhaling in de bioscoop gekregen heeft.

amen Maikel!

Prima verwoording van hetgeen ik ook vind!

De dvdversie heeft volgens mij een fullbitrate dts track, dus dat wordt ook 'thuis op de bank' schrikken van die f*ckin' creepy crawlers!

Dennis Kuijper
14-02-2006, 15:52
1.Je kunt hier lang en breed over lullen, maar dit is volgens mij gewoon een bijzonder sterke en effectieve horrorfilm.
2. Ik ben in ieder geval blij dat dit genretoppertje een kans op herhaling in de bioscoop gekregen heeft.
1.Ik denk er het tegengesteld over.
2.Genretoppertje,ik weet niet hoeveel horror jij kijkt/gezien hebt maar dit is echt verre van genretoppertje en heeft helemaal niks in de bios te zoeken.

sxesven
14-02-2006, 16:42
2.Genretoppertje,ik weet niet hoeveel horror jij kijkt/gezien hebt maar dit is echt verre van genretoppertje en heeft helemaal niks in de bios te zoeken.
In zo ongeveer de hele horrorscene wordt deze film als een verademing gezien en als een nieuwe horrorklassieker. Als horrorfan kan ik ook zeggen dat ik 'm absoluut geweldig vind. Zonder twijfel een genretopper.

Dennis Kuijper
14-02-2006, 16:56
2.Genretoppertje,ik weet niet hoeveel horror jij kijkt/gezien hebt maar dit is echt verre van genretoppertje en heeft helemaal niks in de bios te zoeken.
In zo ongeveer de hele horrorscene wordt deze film als een verademing gezien en als een nieuwe horrorklassieker. Als horrorfan kan ik ook zeggen dat ik 'm absoluut geweldig vind. Zonder twijfel een genretopper.
Ik heb het gelezen,ongeloofelijk :shock:

sxesven
14-02-2006, 17:07
2.Genretoppertje,ik weet niet hoeveel horror jij kijkt/gezien hebt maar dit is echt verre van genretoppertje en heeft helemaal niks in de bios te zoeken.
In zo ongeveer de hele horrorscene wordt deze film als een verademing gezien en als een nieuwe horrorklassieker. Als horrorfan kan ik ook zeggen dat ik 'm absoluut geweldig vind. Zonder twijfel een genretopper.
Ik heb het gelezen,ongeloofelijk :shock:
Haha, laten we het dan maar op een kwestie van smaak houden. :lol:

Remi van Nes
14-02-2006, 17:08
2.Genretoppertje,ik weet niet hoeveel horror jij kijkt/gezien hebt maar dit is echt verre van genretoppertje en heeft helemaal niks in de bios te zoeken.
In zo ongeveer de hele horrorscene wordt deze film als een verademing gezien en als een nieuwe horrorklassieker. Als horrorfan kan ik ook zeggen dat ik 'm absoluut geweldig vind. Zonder twijfel een genretopper.
Ik heb het gelezen,ongeloofelijk :shock:

Doe niet zo sneu en houd gewoon je mond als je te lui bent om fatsoenlijk je mening te beargumenteren...

Dennis Kuijper
14-02-2006, 17:12
2.Genretoppertje,ik weet niet hoeveel horror jij kijkt/gezien hebt maar dit is echt verre van genretoppertje en heeft helemaal niks in de bios te zoeken.
In zo ongeveer de hele horrorscene wordt deze film als een verademing gezien en als een nieuwe horrorklassieker. Als horrorfan kan ik ook zeggen dat ik 'm absoluut geweldig vind. Zonder twijfel een genretopper.
Ik heb het gelezen,ongeloofelijk :shock:

Doe niet zo sneu en houd gewoon je mond als je te lui bent om fatsoenlijk je mening te beargumenteren...

:roll: en jij te lui om een tread helemaal door te lezen voor je kritiek geeft.

Dennis Kuijper
14-02-2006, 17:13
2.Genretoppertje,ik weet niet hoeveel horror jij kijkt/gezien hebt maar dit is echt verre van genretoppertje en heeft helemaal niks in de bios te zoeken.
In zo ongeveer de hele horrorscene wordt deze film als een verademing gezien en als een nieuwe horrorklassieker. Als horrorfan kan ik ook zeggen dat ik 'm absoluut geweldig vind. Zonder twijfel een genretopper.
Ik heb het gelezen,ongeloofelijk :shock:
Haha, laten we het dan maar op een kwestie van smaak houden. :lol:
Precies, no hard feelings :wink:

Remi van Nes
14-02-2006, 17:15
2.Genretoppertje,ik weet niet hoeveel horror jij kijkt/gezien hebt maar dit is echt verre van genretoppertje en heeft helemaal niks in de bios te zoeken.
In zo ongeveer de hele horrorscene wordt deze film als een verademing gezien en als een nieuwe horrorklassieker. Als horrorfan kan ik ook zeggen dat ik 'm absoluut geweldig vind. Zonder twijfel een genretopper.
Ik heb het gelezen,ongeloofelijk :shock:

Doe niet zo sneu en houd gewoon je mond als je te lui bent om fatsoenlijk je mening te beargumenteren...

:roll: ff paar postjes terug lezen makker

Oh ja dom van mij, zag je "het verhaal is te dom voor woorden en de film is helemaal niet eng" argument over het hoofd... Erg overtuigend! :twisted:

Dennis Kuijper
14-02-2006, 17:17
2.Genretoppertje,ik weet niet hoeveel horror jij kijkt/gezien hebt maar dit is echt verre van genretoppertje en heeft helemaal niks in de bios te zoeken.
In zo ongeveer de hele horrorscene wordt deze film als een verademing gezien en als een nieuwe horrorklassieker. Als horrorfan kan ik ook zeggen dat ik 'm absoluut geweldig vind. Zonder twijfel een genretopper.
Ik heb het gelezen,ongeloofelijk :shock:

Doe niet zo sneu en houd gewoon je mond als je te lui bent om fatsoenlijk je mening te beargumenteren...

:roll: ff paar postjes terug lezen makker

Oh ja dom van mij, zag je "het verhaal is te dom voor woorden en de film is helemaal niet eng" argument over het hoofd... Erg overtuigend! :twisted:
Weer half werk :twisted:
Maar goed,ontopic maar weer dan.

jgro
14-02-2006, 17:32
Ik vond deze film juist erg goed door het langzaam opbouwen van de spanning en niet zo'n standaard horror waar de eerste 20 minuten dienen als intro en "rechtvaardiging" van de slachtpartij en zo de rest van de 90 minuten vol te maken met zoveel mogelijk gore.

Voor de zekerheid in een spoilertje.
[spoiler:e644ec1f36]Ik vond de verschillende kleuren licht voor elke groepje erg goed gedaan, zelfs in de hectische momenten weet je precies bij welke groep je bent.[/spoiler:e644ec1f36]

RogerWaters
14-02-2006, 18:05
slecht script
slecht acteerwerk ( hallo zusje van karin mulder ! )
slechte belichting
slecht verhaal
stomme niet enge monsters
irritante vrouwen

kortom een waardeloze film! een 3 geef ik em nu!

Jeroen D
14-02-2006, 18:23
http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=6390

Als ik deze recensie zo lees valt het allemaal nog wel mee :wink:

sxesven
14-02-2006, 18:27
Ik snap al de eenzijdige en simplistische kritiek niet zo - net alsof er geen enkele lol aan de hele film te beleven was. Al vind je het dan al geen meesterwerk (zelf weten natuurlijk), om nou letterlijk elk element van de hele film te gaan afkraken (zonder motivatie) vind ik persoonlijk niet erg verhelderend.

Verder vraag ik me af wat mensen die dit dan zo'n slechte film vinden dan wél wat van de betere horror films van de laatste vijf jaar vinden.

En Vampire Hunter D, ik weet niet of je hem al gezien hebt, maar zo niet - het valt inderdaad nog wel mee. The Descent is namelijk een uiterest effectieve horror.

RogerWaters
14-02-2006, 18:45
Ik snap al de eenzijdige en simplistische kritiek niet zo - net alsof er geen enkele lol aan de hele film te beleven was. Al vind je het dan al geen meesterwerk (zelf weten natuurlijk), om nou letterlijk elk element van de hele film te gaan afkraken (zonder motivatie) vind ik persoonlijk niet erg verhelderend.

Verder vraag ik me af wat mensen die dit dan zo'n slechte film vinden dan wél wat van de betere horror films van de laatste vijf jaar vinden.

En Vampire Hunter D, ik weet niet of je hem al gezien hebt, maar zo niet - het valt inderdaad nog wel mee. The Descent is namelijk een uiterest effectieve horror.

The Ring. Sublieme film.

sxesven
14-02-2006, 18:54
The Ring. Sublieme film.
Da's er dan alvast één. :wink: Overigens vind ik The Ring - en ik neem aan dat we het over de remake hebben - duidelijk een zwakkere film dan The Descent, maar da's weer een andere discussie.

Nog andere titels?

RogerWaters
14-02-2006, 19:12
The Ring. Sublieme film.
Da's er dan alvast één. :wink: Overigens vind ik The Ring - en ik neem aan dat we het over de remake hebben - duidelijk een zwakkere film dan The Descent, maar da's weer een andere discussie.

Nog andere titels?

The Grudge was redelijk, Ammityville matig, Texas Chainsaw ok

Dennis Kuijper
14-02-2006, 19:38
The Ring. Sublieme film.
Da's er dan alvast één. :wink: Overigens vind ik The Ring - en ik neem aan dat we het over de remake hebben - duidelijk een zwakkere film dan The Descent, maar da's weer een andere discussie.

Nog andere titels?

Frailty
The Others
Jian Gui (the eye)
Saw
Dawn of the Dead 2004
Ginger Snaps
Tale of two sisters
Shaun of the Dead
Below
Brotherhood of the Wolf
The Gift
Ju-on: The Grudge (japanse versie)
Dog Soldiers (van dezelfde director als The Descent)

Sicco
14-02-2006, 19:54
waarom heeft iedereen het over die fantastisch goede schrikmomenten? ik vond ze juist ontzettend voorspelbaar en totaal niet effectief...

de actrices vond ik ook niet overtuigend. ik leefde niet met ze mee en vond ze bijzonder irritant. misschien was het contrast van het haren kamen in de hut en het ineens zo heldhaftig nep-gollums afslachten te groot voor mij....

het tempo vond ik ook echt veels te sloom...

nee, dit was zeker niet mijn film. de avond erna heb ik SAW 2 gezien en dat vond ik ineens een echte verademing....

maikel_1981
14-02-2006, 21:36
1.Je kunt hier lang en breed over lullen, maar dit is volgens mij gewoon een bijzonder sterke en effectieve horrorfilm.
2. Ik ben in ieder geval blij dat dit genretoppertje een kans op herhaling in de bioscoop gekregen heeft.
1.Ik denk er het tegengesteld over.
2.Genretoppertje,ik weet niet hoeveel horror jij kijkt/gezien hebt maar dit is echt verre van genretoppertje en heeft helemaal niks in de bios te zoeken.
Fijn voor je dat je er anders over denkt. Maar ik kan je garanderen dat ik meer dan voldoende hororrfilms in mijn leven gezien heb om te weten wat er zoal in horrorland te koop is. Vind het nogal een belediging aan mijn adres eigenlijk... Maar dit terzijde. En wat is er mis met een B-film? :?

RogerWaters
14-02-2006, 22:04
1.Je kunt hier lang en breed over lullen, maar dit is volgens mij gewoon een bijzonder sterke en effectieve horrorfilm.
2. Ik ben in ieder geval blij dat dit genretoppertje een kans op herhaling in de bioscoop gekregen heeft.
1.Ik denk er het tegengesteld over.
2.Genretoppertje,ik weet niet hoeveel horror jij kijkt/gezien hebt maar dit is echt verre van genretoppertje en heeft helemaal niks in de bios te zoeken.
Fijn voor je dat je er anders over denkt. Maar ik kan je garanderen dat ik meer dan voldoende hororrfilms in mijn leven gezien heb om te weten wat er zoal in horrorland te koop is. Vind het nogal een belediging aan mijn adres eigenlijk... Maar dit terzijde. En wat is er mis met een B-film? :?

dus omdat jij er voldoende heb gezien weet jij wat er te koop is?
omdat 50 miljoen mensen britney spears kopen weten zij wat goede muziek is? het gaat niet om de quantity maar quality....

Remi van Nes
14-02-2006, 22:31
dus omdat jij er voldoende heb gezien weet jij wat er te koop is?
omdat 50 miljoen mensen britney spears kopen weten zij wat goede muziek is? het gaat niet om de quantity maar quality....

Haha, geweldige redenering... you really made my day! :lol:

maikel_1981
14-02-2006, 22:32
1.Je kunt hier lang en breed over lullen, maar dit is volgens mij gewoon een bijzonder sterke en effectieve horrorfilm.
2. Ik ben in ieder geval blij dat dit genretoppertje een kans op herhaling in de bioscoop gekregen heeft.
1.Ik denk er het tegengesteld over.
2.Genretoppertje,ik weet niet hoeveel horror jij kijkt/gezien hebt maar dit is echt verre van genretoppertje en heeft helemaal niks in de bios te zoeken.
Fijn voor je dat je er anders over denkt. Maar ik kan je garanderen dat ik meer dan voldoende hororrfilms in mijn leven gezien heb om te weten wat er zoal in horrorland te koop is. Vind het nogal een belediging aan mijn adres eigenlijk... Maar dit terzijde. En wat is er mis met een B-film? :?

dus omdat jij er voldoende heb gezien weet jij wat er te koop is?
omdat 50 miljoen mensen britney spears kopen weten zij wat goede muziek is? het gaat niet om de quantity maar quality....
Oh help! *Zucht* Wat een briljante kritiek... Hilarisch ook!

Ik denk dat ik ook erg goed in staat ben om de kwaliteit van een film te beoordelen en dat te vertalen naar helder verwoordde kritiek. Voorbeelden te over op dit forum, dus ga maar lekker zoeken. Jij hebt blijkbaar geen enkel idee wie ik ben of wat wat voor soort discussies ik hier op het forum voer...

Ik denk dat mijn DVD collectie toch wel aantoont dat ik enigszins weet wat 'kwaliteit' is :roll:

RogerWaters
14-02-2006, 23:02
Ik denk dat mijn DVD collectie toch wel aantoont dat ik enigszins weet wat 'kwaliteit' is :roll:

even gekeken
ik mis Ed Wood , Memento , There's Something About Mary, Take the Money and Run zo op het eerste gezicht.

maikel_1981
14-02-2006, 23:11
Ik denk dat mijn DVD collectie toch wel aantoont dat ik enigszins weet wat 'kwaliteit' is :roll:

even gekeken
ik mis Ed Wood , Memento , There's Something About Mary, Take the Money and Run zo op het eerste gezicht.
Whahahahahaha, het wordt steeds leuker :D

Ed Wood staat er overigens toch echt wel bij hoor, evenals de complete Ed Wood box...

Daan de G.
14-02-2006, 23:20
There's something about mary... ok GOED punt :lol:

Ik blijf erbij, vond the descent echt een verademing. Als je alleen al kijkt wat er vorig jaar uitgekomen is qua horror flops dan is dit gewoon een heerlijk filmpje.

"Maarja de acteerprestaties en het verhaal waren natuurlijk STUKKEN beter in bijv. saw & sawII"

:lol:

Remi van Nes
14-02-2006, 23:23
Maar goed we dwalen af... Even van een afstandje bekeken, het valt mij op de diverse fora nogal op dat veel mensen met neersabelende kritiek op deze film nergens met echt sterke argumenten komen. De mensen die lovend zijn over de film (hier dus oa maikel, coen etc) beargumenteren daarentegen hun mening mijns inziens helder en overtuigend, echter krijgen qua tegenreacties inhoudelijk nul op request. Beetje jammer dat het zo moet...

maikel_1981
14-02-2006, 23:37
Maar goed we dwalen af... Even van een afstandje bekeken, het valt mij op de diverse fora nogal op dat veel mensen met neersabelende kritiek op deze film nergens met echt sterke argumenten komen. De mensen die lovend zijn over de film (hier dus oa maikel, coen etc) beargumenteren daarentegen hun mening mijns inziens helder en overtuigend, echter krijgen qua tegenreacties inhoudelijk nul op request. Beetje jammer dat het zo moet...
Dit is inderdaad nogal jammer, maar helaas nogal vaak het geval (bij andere films dan deze bedoel ik).

Maar we hebben altijd 'There's something about Mary' nog :lol:

RogerWaters
14-02-2006, 23:41
Maar we hebben altijd 'There's something about Mary' nog :lol:

en vergeet Eurotrip niet, een van de beste teenager movies ever.

maikel_1981
14-02-2006, 23:48
Maar we hebben altijd 'There's something about Mary' nog :lol:

en vergeet Eurotrip niet, een van de beste teenager movies ever.
Ach, hoe kan ik die vergeten? :oops:

Dennis Kuijper
15-02-2006, 00:06
Maar goed we dwalen af... Even van een afstandje bekeken, het valt mij op de diverse fora nogal op dat veel mensen met neersabelende kritiek op deze film nergens met echt sterke argumenten komen. De mensen die lovend zijn over de film (hier dus oa maikel, coen etc) beargumenteren daarentegen hun mening mijns inziens helder en overtuigend, echter krijgen qua tegenreacties inhoudelijk nul op request. Beetje jammer dat het zo moet...
Geen sterke argumenten?
PAS OP BEVAT SPOILERS!!!
De film is erg voorspelbaar en totaal niet eng of iets op een scene na zoals ik al eerder had geschreven of je moet echt snel iets beangstigend vinden.Het verhaal neemt naarmate de film vorderde steeds idiootere vormen aan.Neem alleen al die griet die op het einde de monsters(die overigens verdacht veel op gollums lijken uit Lord of the rings en totaal niet eng zijn)te lijf gaat als een soort John Rambo.Wat is er trouwens zo vernieuwend aan deze film,misschien dat het nu over een grot met monsters gaat en de vrouwen zich gedragen alsof ze b.v. een mariniers opleiding gehad hebben i.p.v. wat normaal meestal het geval is dat het over een huis met monsters/killer enz gaat en de vrouwen meestal doodsbang zijn en bruut afgeslacht worden zonder weinig weerstand te bieden,want voor de rest zie ik niet veel verschil met het grote gros van deze films.Om over het acteerwerk nog maar te zwijgen want die vond ik van het kaliber Saw 2.Als aan deze film de naam Uwe Boll had gekleefd had ik het direct geloofd.Mischien dat dit dan iets duidelijker is.

Ps.Dit is een persoonlijke mening,als iemand anders wel plezier aan deze film beleefd prima mijn zegen heb je.

maikel_1981
15-02-2006, 00:15
Maar goed we dwalen af... Even van een afstandje bekeken, het valt mij op de diverse fora nogal op dat veel mensen met neersabelende kritiek op deze film nergens met echt sterke argumenten komen. De mensen die lovend zijn over de film (hier dus oa maikel, coen etc) beargumenteren daarentegen hun mening mijns inziens helder en overtuigend, echter krijgen qua tegenreacties inhoudelijk nul op request. Beetje jammer dat het zo moet...
Geen sterke argumenten?
PAS OP BEVAT SPOILERS!!!
De film is erg voorspelbaar en totaal niet eng of iets op een scene na zoals ik al eerder had geschreven of je moet echt snel iets beangstigend vinden.Het verhaal neemt naarmate de film vorderde steeds idiootere vormen aan.Neem alleen al die griet die op het einde de monsters(die overigens verdacht veel op gollums lijken uit Lord of the rings en totaal niet eng zijn)te lijf gaat als een soort John Rambo.Wat is er trouwens zo vernieuwend aan deze film,misschien dat het nu over een grot met monsters gaat en de vrouwen zich gedragen alsof ze b.v. een mariniers opleiding gehad hebben i.p.v. wat normaal meestal het geval is dat het over een huis met monsters/killer enz gaat en de vrouwen meestal doodsbang zijn en bruut afgeslacht worden zonder weinig weerstand te bieden,want voor de rest zie ik niet veel verschil met het grote gros van deze films.Om over het acteerwerk nog maar te zwijgen want die vond ik van het kaliber Saw 2.Als aan deze film de naam Uwe Boll had gekleefd had ik het direct geloofd.Mischien dat dit dan iets duidelijker is.
Er is niets vernieuwends aan wellicht, dat heeft ook niemand beweerd. Het is gewoon een fris filmpje dat zichzelf niet al te serieus neemt en toch serieus spannend is bij vlagen. Het acteerwerk is in zoveel horrorfilms van laag niveau, dus ik zie niet goed in wat dat nu direct voor een argument is. Het is eerder een genreconventie. Verder gaat die griet die dingen exact te lijf als een John Rambo. En wat dan nog? Is het geloofwaardig? Nee. Dat zijn vrij weinig horrorfilms. Is het lekker over the top? Ja!

Uwe Boll hangt altijd een gruwelijke videoclip-achtige stijl aan zijn films, iets waar je deze film toch echt niet van kunt betichten. Als je geen verschil ziet met een film als House of the Dead, dan heb je echt stront in je ogen...

Dennis Kuijper
15-02-2006, 00:21
Maar goed we dwalen af... Even van een afstandje bekeken, het valt mij op de diverse fora nogal op dat veel mensen met neersabelende kritiek op deze film nergens met echt sterke argumenten komen. De mensen die lovend zijn over de film (hier dus oa maikel, coen etc) beargumenteren daarentegen hun mening mijns inziens helder en overtuigend, echter krijgen qua tegenreacties inhoudelijk nul op request. Beetje jammer dat het zo moet...
Geen sterke argumenten?
PAS OP BEVAT SPOILERS!!!
De film is erg voorspelbaar en totaal niet eng of iets op een scene na zoals ik al eerder had geschreven of je moet echt snel iets beangstigend vinden.Het verhaal neemt naarmate de film vorderde steeds idiootere vormen aan.Neem alleen al die griet die op het einde de monsters(die overigens verdacht veel op gollums lijken uit Lord of the rings en totaal niet eng zijn)te lijf gaat als een soort John Rambo.Wat is er trouwens zo vernieuwend aan deze film,misschien dat het nu over een grot met monsters gaat en de vrouwen zich gedragen alsof ze b.v. een mariniers opleiding gehad hebben i.p.v. wat normaal meestal het geval is dat het over een huis met monsters/killer enz gaat en de vrouwen meestal doodsbang zijn en bruut afgeslacht worden zonder weinig weerstand te bieden,want voor de rest zie ik niet veel verschil met het grote gros van deze films.Om over het acteerwerk nog maar te zwijgen want die vond ik van het kaliber Saw 2.Als aan deze film de naam Uwe Boll had gekleefd had ik het direct geloofd.Mischien dat dit dan iets duidelijker is.
Er is niets vernieuwends aan wellicht, dat heeft ook niemand beweerd. Het is gewoon een fris filmpje dat zichzelf niet al te serieus neemt en toch serieus spannend is bij vlagen. Het acteerwerk is in zoveel horrorfilms van laag niveau, dus ik zie niet goed in wat dat nu direct voor een argument is. Het is eerder een genreconventie. Verder gaat die griet die dingen exact te lijf als een John Rambo. En wat dan nog? Is het geloofwaardig? Nee. Dat zijn vrij weinig horrorfilms. Is het lekker over the top? Ja!

Uwe Boll hangt altijd een gruwelijke videoclip-achtige stijl aan zijn films, iets waar je deze film toch echt niet van kunt betichten. Als je geen verschil ziet met een film als House of the Dead, dan heb je echt stront in je ogen...

Voor mij was het dan allemaal teveel over the top en de naam Uwe Bolle plakte ik eraan omdat hij ook crap maakt.Maar goed deze discussie kan eindeloos doorgaan,zoals ik al zei,als iemand wel plezier aan deze film beleefd mij zegen heb je,ik maak in iedergeval geen woorden meer vuil aan dit product.

Remi van Nes
15-02-2006, 00:35
dubbel

Remi van Nes
15-02-2006, 00:35
Er is niets vernieuwends aan wellicht, dat heeft ook niemand beweerd. Het is gewoon een fris filmpje dat zichzelf niet al te serieus neemt en toch serieus spannend is bij vlagen. Het acteerwerk is in zoveel horrorfilms van laag niveau, dus ik zie niet goed in wat dat nu direct voor een argument is. Het is eerder een genreconventie. Verder gaat die griet die dingen exact te lijf als een John Rambo. En wat dan nog? Is het geloofwaardig? Nee. Dat zijn vrij weinig horrorfilms. Is het lekker over the top? Ja!

Uwe Boll hangt altijd een gruwelijke videoclip-achtige stijl aan zijn films, iets waar je deze film toch echt niet van kunt betichten. Als je geen verschil ziet met een film als House of the Dead, dan heb je echt stront in je ogen...

Helemaal juist allemaal. Trouwens, aangezien jij (Dennis) naar eigen zeggen blijkbaar nogal op de hoogte bent van de hedendaagse horror film dan zou jij als geen ander moeten inzien dat deze film optimaal gebruik maakt van de door maikel aangehaalde gebruikelijke horrorconventies. De grootste conventie van het horrorgenre is natuurlijk dat er dingen gebeuren en keuzes gemaakt worden (he ik hoor een raar geluid, laat ik eens in mijn eentje die donkere kamer binnenwandelen...) die realistisch gezien ongeloofwaardig zijn. Daar kun je dus een film binnen dat genre niet zo snel op afrekenen, tenzij je het gehele genre wilt verwerpen natuurlijk...

Dennis Kuijper
15-02-2006, 00:48
Er is niets vernieuwends aan wellicht, dat heeft ook niemand beweerd. Het is gewoon een fris filmpje dat zichzelf niet al te serieus neemt en toch serieus spannend is bij vlagen. Het acteerwerk is in zoveel horrorfilms van laag niveau, dus ik zie niet goed in wat dat nu direct voor een argument is. Het is eerder een genreconventie. Verder gaat die griet die dingen exact te lijf als een John Rambo. En wat dan nog? Is het geloofwaardig? Nee. Dat zijn vrij weinig horrorfilms. Is het lekker over the top? Ja!

Uwe Boll hangt altijd een gruwelijke videoclip-achtige stijl aan zijn films, iets waar je deze film toch echt niet van kunt betichten. Als je geen verschil ziet met een film als House of the Dead, dan heb je echt stront in je ogen...
Zoals ik al zei: Voor mij was het dan allemaal teveel over the top

Helemaal juist allemaal. Trouwens, aangezien jij (Dennis) naar eigen zeggen blijkbaar nogal op de hoogte bent van de hedendaagse horror film dan zou jij als geen ander moeten inzien dat deze film optimaal gebruik maakt van de door maikel aangehaalde gebruikelijke horrorconventies. De grootste conventie van het horrorgenre is natuurlijk dat er dingen gebeuren en keuzes gemaakt worden (he ik hoor een raar geluid, laat ik eens in mijn eentje die donkere kamer binnenwandelen...) die realistisch gezien ongeloofwaardig zijn. Daar kun je dus een film binnen dat genre niet zo snel op afrekenen, tenzij je het gehele genre wilt verwerpen natuurlijk...

Zoals ik al zei: Voor mij was het dan allemaal teveel over the top

Remi van Nes
15-02-2006, 01:03
Zoals ik al zei: Voor mij was het dan allemaal teveel over the top

Prima prima, is je goed recht Dennis! Even goeie vrinden, ik probeer enkel te "voorkomen" dat andere mensen deze uitstekende film laten schieten als gevolg van de vele, in mijn ogen onterechte en met name ongefundeerde kritieken. Uiterst nobel nietwaar? :wink: :P

Dennis Kuijper
15-02-2006, 01:15
Zoals ik al zei: Voor mij was het dan allemaal teveel over the top

Prima prima, is je goed recht Dennis! Even goeie vrinden, ik probeer enkel te voorkomen dat andere mensen deze uitstekende film laten schieten als gevolg van de vele, in mijn ogen onterechte en met name ongefundeerde kritieken. Uiterst nobel nietwaar? :wink: :P
Je hebt de film dus zelf ook gezien neem ik aan want ik lees dat je dit een uitstekende film vind maar geeft zelf geen argumenten aan maar bekritiseerd wel anderen en vraagt om argumenten :? Ik geef alleen m,n mening van wat ik van een film vind en hoe ik hem zie,ik zeg tegen niemand dat hij mijn mening moet aannemen of iets toch? :P

Remi van Nes
15-02-2006, 01:39
Je hebt de film dus zelf ook gezien neem ik aan want ik lees dat je dit een uitstekende film vind maar geeft zelf geen argumenten aan maar bekritiseerd wel anderen en vraagt om argumenten :? Ik geef alleen m,n mening van wat ik van een film vind en hoe ik hem zie,ik zeg tegen niemand dat hij mijn mening moet aannemen of iets toch? :P

Uiteraard heb ik de film gezien, zoals vrij duidelijk blijkt uit mijn eerdere uitlatingen. Heb in dit topic inderdaad zelf nog niet concreet aangegeven waarom ik het een uitstekende film vind, om de simpele reden dat anderen dit al uitstekend gedaan hebben mijns inziens. Ik geloof overigens dat ik een aantal weken terug in het "Welke film heb je gezien" topic reeds kort mijn motivatie gegeven heb, mocht je er op staan dan wil ik als ik morgen wat minder vermoeid ben best nog eens een uitgebreidere poging wagen...

Wat je mening betreft, nogmaals prima dat je die verkondigt (waar zouden we anders zijn op een forum als dit...) ik had alleen kritiek op het feit dat je met vrij ongefundeerde opmerkingen de film de grond in boort, terwijl anderen toch echt met behoorlijk sterke argumenten hebben aangedragen. Dat observeer ik, dat vind ik jammer en dat meld ik dan ook even. Een forum is toch tenslotte om zaken te bediscussieren, niet om ze af te doen met vrij nietszeggende oneliners als "zonde van het geld,gelukkig had ik een Pathe unlimited pas." Toch? :D

maikel_1981
15-02-2006, 09:24
Om nog maar even te zwijgen van de briljante oneliner:

'als je deze film goed vindt heb je geen verstand van horrorfilms.'

Zeker voor een TFT student uiterst waardeloos, niet?

Michael Hamers
15-02-2006, 09:41
Ik heb em gisteren gehuurd bij de videotheek. Een import, dat moge duidelijk zijn. Een prima horror inderdaad en voor mensen met claustrofobie zoals mijn vriendin is het extra eng.

Over de dvd:

deze retail versie uit de UK had geen full bitrate DTS track, dus dat is wel jammer, maar ik heb de track met de DD en DTS track beluisterd, maar echt veel verschil merk ik niet. Een iets beter laag is het resultaat, maar niet om over naar huis te schrijven. Het beeld had iets beter gekund. Het menu is erg leuk gedaan. Je kunt pas een optie kiezen zodra de zaklamp in het menu ook daadwerkelijk op die optie schijnt. Erg grappig gedaan...

Al met al een leuke shocker!

RogerWaters
15-02-2006, 10:16
'als je deze film goed vindt heb je geen verstand van horrorfilms.'


beter kon ik hetzelf niet verwoorden :D

DL
15-02-2006, 15:15
Ik heb gisteren ook deze film gezien, nadat ik velen had horen zeggen dat het een goede film was. Het begin was goed maar dat was het dan ook[spoiler:96a3a95b32] als ze voor het raam staat en het lichtje in de verte gaat uit en die stalen pijpen komen door het raam[/spoiler:96a3a95b32] Helaas kon deze film mij niet echt bekoren. Ik kon na een uur mijn ogen haast niet meer openhouden (boredom). Ik vond het dan ook teleurstellend. Het enige wat redelijk goed was vond ik het einde, maar dat kan ook gedaan zijn met de reden om er een melkkoe van te maken voor een vervolg. Het probleem met dit soort films is en blijft dat je het allemaal al een keertje gezien hebt. Ik vond deze film dan ook niet zoveel verschillen van The Cave. Dat was ook een boutfilm trouwens maar dat even ter zijde.

Remi van Nes
15-02-2006, 22:03
Ik vond het dan ook teleurstellend. Het enige wat redelijk goed was vond ik het einde, maar dat kan ook gedaan zijn met de reden om er een melkkoe van te maken voor een vervolg.

Melkkoe???? Ik vind het haast onbegrijpelijk dat zoveel mensen het einde van de film blijkbaar totaal verkeerd interpreteren... :shock:

[spoiler:5cd8bc587f]
Mijns inziens is het einde namelijk verrassend, echter vrij duidelijk. De hoofdpersoon sterft in de grot. Het uit de grot klimmen is slechts inbeelding. Op het moment dat ze in de auto stapt en we Juno naast haar zien zitten beseffen we dit echter pas als kijker. Er was namelijk helemaal geen uitweg uit de grot, ze sterven beide in de grot en op die manier kan de hoofdpersoon bij haar dochtertje zijn. Niks vervolg, niks melkkoe dus, gewoon een prima einde.
[/spoiler:5cd8bc587f]

Dennis Kuijper
15-02-2006, 22:10
Ik vond het dan ook teleurstellend. Het enige wat redelijk goed was vond ik het einde, maar dat kan ook gedaan zijn met de reden om er een melkkoe van te maken voor een vervolg.

Melkkoe???? Ik vind het haast onbegrijpelijk dat zoveel mensen het einde van de film blijkbaar totaal verkeerd interpreteren... :shock:

[spoiler:c0d0288940]
Mijns inziens is het einde namelijk verrassend, echter vrij duidelijk. De hoofdpersoon sterft in de grot. Het uit de grot klimmen is slechts inbeelding. Op het moment dat ze in de auto stapt en we Juno naast haar zien zitten beseffen we dit echter pas als kijker. Er was namelijk helemaal geen uitweg uit de grot, ze sterven beide in de grot en op die manier kan de hoofdpersoon bij haar dochtertje zijn. Niks vervolg, niks melkkoe dus, gewoon een prima einde.
[/spoiler:c0d0288940]
Verrasend :roll: sorry hoor maar dit trucje is al zo vaak in films gebruikt op diverse manieren dat ik het eigenlijk al voelde aankomen.

Olivier vd D.
16-02-2006, 00:43
Ik heb gisteren ook deze film gezien, nadat ik velen had horen zeggen dat het een goede film was. Het begin was goed maar dat was het dan ook[spoiler:e1eeded663] als ze voor het raam staat en het lichtje in de verte gaat uit en die stalen pijpen komen door het raam[/spoiler:e1eeded663] Helaas kon deze film mij niet echt bekoren. Ik kon na een uur mijn ogen haast niet meer openhouden (boredom). Ik vond het dan ook teleurstellend. Het enige wat redelijk goed was vond ik het einde, maar dat kan ook gedaan zijn met de reden om er een melkkoe van te maken voor een vervolg. Het probleem met dit soort films is en blijft dat je het allemaal al een keertje gezien hebt. Ik vond deze film dan ook niet zoveel verschillen van The Cave. Dat was ook een boutfilm trouwens maar dat even ter zijde.
Grappig (of eigenlijk niet grappig) is dat je behalve de spoiler nergens inhoudelijk wordt. Je zal best goede redenen hebben, maar bij het lezen van jouw post blijf ik met een handvol vragen zitten. Wat was er goed aan het begin? Waarom kon de film je niet bekoren? Wat was na een uur zo slaapverwekkend en waarom? Waarom was het een teleurstelling? Wat vond je aan het einde dan zo goed? Wat was er zo bout aan The Cave? Kortom, staaf je uitspraken een beetje fatsoenlijk zou ik zeggen. Het is nota bene al meerdere keren in deze thread aangehaald door anderen.

sxesven
16-02-2006, 14:00
Melkkoe???? Ik vind het haast onbegrijpelijk dat zoveel mensen het einde van de film blijkbaar totaal verkeerd interpreteren... :shock:

[spoiler:2abf86e9bb]
Mijns inziens is het einde namelijk verrassend, echter vrij duidelijk. De hoofdpersoon sterft in de grot. Het uit de grot klimmen is slechts inbeelding. Op het moment dat ze in de auto stapt en we Juno naast haar zien zitten beseffen we dit echter pas als kijker. Er was namelijk helemaal geen uitweg uit de grot, ze sterven beide in de grot en op die manier kan de hoofdpersoon bij haar dochtertje zijn. Niks vervolg, niks melkkoe dus, gewoon een prima einde.
[/spoiler:2abf86e9bb]
Verrasend :roll: sorry hoor maar dit trucje is al zo vaak in films gebruikt op diverse manieren dat ik het eigenlijk al voelde aankomen.
:?

Ik denk dat Remi de spijker op zijn kop slaat hier.

DL
16-02-2006, 16:01
Ik heb gisteren ook deze film gezien, nadat ik velen had horen zeggen dat het een goede film was. Het begin was goed maar dat was het dan ook[spoiler:4e7a056dd6] als ze voor het raam staat en het lichtje in de verte gaat uit en die stalen pijpen komen door het raam[/spoiler:4e7a056dd6] Helaas kon deze film mij niet echt bekoren. Ik kon na een uur mijn ogen haast niet meer openhouden (boredom). Ik vond het dan ook teleurstellend. Het enige wat redelijk goed was vond ik het einde, maar dat kan ook gedaan zijn met de reden om er een melkkoe van te maken voor een vervolg. Het probleem met dit soort films is en blijft dat je het allemaal al een keertje gezien hebt. Ik vond deze film dan ook niet zoveel verschillen van The Cave. Dat was ook een boutfilm trouwens maar dat even ter zijde.
Grappig (of eigenlijk niet grappig) is dat je behalve de spoiler nergens inhoudelijk wordt. Je zal best goede redenen hebben, maar bij het lezen van jouw post blijf ik met een handvol vragen zitten. Wat was er goed aan het begin? Waarom kon de film je niet bekoren? Wat was na een uur zo slaapverwekkend en waarom? Waarom was het een teleurstelling? Wat vond je aan het einde dan zo goed? Wat was er zo bout aan The Cave? Kortom, staaf je uitspraken een beetje fatsoenlijk zou ik zeggen. Het is nota bene al meerdere keren in deze thread aangehaald door anderen.

Speciaal voor u een toelichting: Houdt u allen wel in de gaten dat hier om een eigen mening gaat. Als jullie iets anders denken/vinden dan is dat uw goed recht.

Laat ik eerst verkondigen dat ik geen flauw idee had wat deze film precies inhield. Ik wist dus totaal niet wat mij te wachten stond. Ik had zelfs niet van deze film gehoord. Ik kreeg alleen mee van vrienden dat dit de film was die je moest zien. Ik kreeg alleen mee dat het een horror/thriller achtige film was. Wat was er goed aan het begin?

De sfeer. Nu is sfeer iets persoonlijk, maar het begin vond ik goed uitgewerkt. [spoiler:4e7a056dd6] Het feit dat haar man Juno uit het water haalt, waardoor je gelijk in de gaten hebt dat er iets speelt tussen die twee. Om vervolgens het ongeluk in beeld te krijgen, nadat zij vraagt aan haar man in de auto of er iets is. Er werden goede cameraposities ingenomen tijdens dat stukje.[/spoiler:4e7a056dd6] Het feit dat deze twee dingen elkaar snel opvolgden gaf mij het gevoel dat dit wel eens een hele goede film zou kunnen zijn. Het begin tot aan de spoiler waar ik het eerder over had was immers goed uitgewerkt. Ik had het gevoel mede dankzij het sterke begin dat dit wel eens de horror/thriller film van het jaar zou kunnen zijn.

Vervolgens gaan de dames dan onderling op pad, waardoor de vaart uit de film is. [spoiler:4e7a056dd6] Het hele gebeuren in de grot en het instorten van de kruipgang kon mij niet bekoren. Ik was op zoek naar de zwarte kat, aangezien dit precies hetzelfde was als in The Cave. [/spoiler:4e7a056dd6] Let op de volgende spoiler bevat spoilers uit The Cave [spoiler:4e7a056dd6]Er ging in The Cave onderwater iets af waardoor zij ook niet meer terug konden en opzoek moesten naar een andere uitgang. Een grote Deja Vu met als uitzondering dat de acteerprestaties in The Cave slechter waren als in deze film. En The Cave had over the top onrealistische monsters voor mijn doen. Deze dingen maakten The Cave een bout film in mijn ogen.[/spoiler:4e7a056dd6]

Vervolgens was voor mij de lol er vanaf. Ik wist vanaf dit ogenblik met wat voor soort film ik te maken had. Dat neemt niet weg dat ze één cruciaal ding beter hadden kunnen doen.[spoiler:4e7a056dd6] De opkomst en opbouw naar deze vleermuis monsters toe vond ik te abrupt. Ze hadden in mijn ogen eerder moeten beginnen met het heel kort vertonen van deze monsters, bijvoorbeeld als de dames net in de grot zijn. Niet alleen had dit mij scherper gehouden. Het had de sfeer vast kunnen houden en misschien het tempo in de film ook wel.[/spoiler:4e7a056dd6] Het feit dat dit niet gebeurde zorgde ervoor dat ik bijna in sliep viel, maar de vermoeidheid speelde ook mee 8)

Het schijnt dat je het einde ook op een andere manier kan opnemen, zoals het hierboven beschreven is. Het is dan jammer dat ik het niet zo ervaren heb, maar aan de andere kant zou het me niets verbazen als hier een vervolg opkomt. Vanuit mijn perspectief vond ik het einde redelijk goed gedaan, omdat je het niet verwacht en niet ziet aankomen. Maar aan de andere kant dacht ik gelijk dat het einde gedaan was met een vervolg in het achterhoofd bij de makers.

Al met al vond ik deze film toch wat teleurstellend, maar dit komt mede door mijn directe als indirecte omgeving. Wij weten allemaal wat hype kan doen. Hype maakte The Matrix Reloaded kapot bij een hoop mensen en dat is precies wat er gebeurt is bij mij met deze film. Dit is eigenlijk mijn eigen schuld, maar als er zoveel mensen zeggen van deze film is steengoed, dan kan een hoog verwachtingspatroon bij mij niet uitblijven. En het feit blijft meespelen dat ik het heel erg veel op The Cave vond lijken.

Olivier vd D.
16-02-2006, 17:08
Al met al vond ik deze film toch wat teleurstellend, maar dit komt mede door mijn directe als indirecte omgeving. Wij weten allemaal wat hype kan doen. Hype maakte The Matrix Reloaded kapot bij een hoop mensen en dat is precies wat er gebeurt is bij mij met deze film. Dit is eigenlijk mijn eigen schuld, maar als er zoveel mensen zeggen van deze film is steengoed, dan kan een hoog verwachtingspatroon bij mij niet uitblijven. En het feit blijft meespelen dat ik het heel erg veel op The Cave vond lijken.
Dank voor de uiteenzetting en een pluim voor jou voor het feit dat je je realiseert dat jouw ervaring van The Descent meer met jezelf en je omstandigheden te maken had dan met de film zelf. Als meer mensen hun mening afdoende zouden staven zouden ze hun forumgenoten daarmee een grote dienst bewijzen.

RogerWaters
16-02-2006, 18:30
Al met al vond ik deze film toch wat teleurstellend, maar dit komt mede door mijn directe als indirecte omgeving. Wij weten allemaal wat hype kan doen. Hype maakte The Matrix Reloaded kapot bij een hoop mensen en dat is precies wat er gebeurt is bij mij met deze film. Dit is eigenlijk mijn eigen schuld, maar als er zoveel mensen zeggen van deze film is steengoed, dan kan een hoog verwachtingspatroon bij mij niet uitblijven. En het feit blijft meespelen dat ik het heel erg veel op The Cave vond lijken.
Dank voor de uiteenzetting en een pluim voor jou voor het feit dat je je realiseert dat jouw ervaring van The Descent meer met jezelf en je omstandigheden te maken had dan met de film zelf. Als meer mensen hun mening afdoende zouden staven zouden ze hun forumgenoten daarmee een grote dienst bewijzen.

waarom kan een film gewoon niet crap zijn? dat was deze film. Gewoon CRAP!

maikel_1981
16-02-2006, 18:33
Al met al vond ik deze film toch wat teleurstellend, maar dit komt mede door mijn directe als indirecte omgeving. Wij weten allemaal wat hype kan doen. Hype maakte The Matrix Reloaded kapot bij een hoop mensen en dat is precies wat er gebeurt is bij mij met deze film. Dit is eigenlijk mijn eigen schuld, maar als er zoveel mensen zeggen van deze film is steengoed, dan kan een hoog verwachtingspatroon bij mij niet uitblijven. En het feit blijft meespelen dat ik het heel erg veel op The Cave vond lijken.
Dank voor de uiteenzetting en een pluim voor jou voor het feit dat je je realiseert dat jouw ervaring van The Descent meer met jezelf en je omstandigheden te maken had dan met de film zelf. Als meer mensen hun mening afdoende zouden staven zouden ze hun forumgenoten daarmee een grote dienst bewijzen.

waarom kan een film gewoon niet crap zijn? dat was deze film. Gewoon CRAP!
Klopt. En jij bent gewoon een nul.

:roll:

RogerWaters
16-02-2006, 18:41
Al met al vond ik deze film toch wat teleurstellend, maar dit komt mede door mijn directe als indirecte omgeving. Wij weten allemaal wat hype kan doen. Hype maakte The Matrix Reloaded kapot bij een hoop mensen en dat is precies wat er gebeurt is bij mij met deze film. Dit is eigenlijk mijn eigen schuld, maar als er zoveel mensen zeggen van deze film is steengoed, dan kan een hoog verwachtingspatroon bij mij niet uitblijven. En het feit blijft meespelen dat ik het heel erg veel op The Cave vond lijken.
Dank voor de uiteenzetting en een pluim voor jou voor het feit dat je je realiseert dat jouw ervaring van The Descent meer met jezelf en je omstandigheden te maken had dan met de film zelf. Als meer mensen hun mening afdoende zouden staven zouden ze hun forumgenoten daarmee een grote dienst bewijzen.

waarom kan een film gewoon niet crap zijn? dat was deze film. Gewoon CRAP!
Klopt. En jij bent gewoon een nul.

:roll:

en jij een l..

maikel_1981
16-02-2006, 18:47
Al met al vond ik deze film toch wat teleurstellend, maar dit komt mede door mijn directe als indirecte omgeving. Wij weten allemaal wat hype kan doen. Hype maakte The Matrix Reloaded kapot bij een hoop mensen en dat is precies wat er gebeurt is bij mij met deze film. Dit is eigenlijk mijn eigen schuld, maar als er zoveel mensen zeggen van deze film is steengoed, dan kan een hoog verwachtingspatroon bij mij niet uitblijven. En het feit blijft meespelen dat ik het heel erg veel op The Cave vond lijken.
Dank voor de uiteenzetting en een pluim voor jou voor het feit dat je je realiseert dat jouw ervaring van The Descent meer met jezelf en je omstandigheden te maken had dan met de film zelf. Als meer mensen hun mening afdoende zouden staven zouden ze hun forumgenoten daarmee een grote dienst bewijzen.

waarom kan een film gewoon niet crap zijn? dat was deze film. Gewoon CRAP!
Klopt. En jij bent gewoon een nul.

:roll:

en jij een l..
Volgens mij begrijp je echt niet wat ik wilde zeggen met mijn opmerking. Maar ach, dat ligt ook in de lijn van de rest van jouw posts...

RogerWaters
16-02-2006, 18:49
Al met al vond ik deze film toch wat teleurstellend, maar dit komt mede door mijn directe als indirecte omgeving. Wij weten allemaal wat hype kan doen. Hype maakte The Matrix Reloaded kapot bij een hoop mensen en dat is precies wat er gebeurt is bij mij met deze film. Dit is eigenlijk mijn eigen schuld, maar als er zoveel mensen zeggen van deze film is steengoed, dan kan een hoog verwachtingspatroon bij mij niet uitblijven. En het feit blijft meespelen dat ik het heel erg veel op The Cave vond lijken.
Dank voor de uiteenzetting en een pluim voor jou voor het feit dat je je realiseert dat jouw ervaring van The Descent meer met jezelf en je omstandigheden te maken had dan met de film zelf. Als meer mensen hun mening afdoende zouden staven zouden ze hun forumgenoten daarmee een grote dienst bewijzen.

waarom kan een film gewoon niet crap zijn? dat was deze film. Gewoon CRAP!
Klopt. En jij bent gewoon een nul.

:roll:

en jij een l..
Volgens mij begrijp je echt niet wat ik wilde zeggen met mijn opmerking. Maar ach, dat ligt ook in de lijn van de rest van jouw posts...

wat wou je zeggen? dat je van me houdt? het was een onebschofte reactie van je. Zeg het morgen tegen je baas op je werk. Kijk wat zijn reactie zal zijn...

maikel_1981
16-02-2006, 18:52
wat wou je zeggen? dat je van me houdt? het was een onebschofte reactie van je. Zeg het morgen tegen je baas op je werk. Kijk wat zijn reactie zal zijn...
Tuurlijk jongen. Ik maak geen woorden meer vuil aan jou.

Olivier vd D.
16-02-2006, 19:23
waarom kan een film gewoon niet crap zijn? dat was deze film. Gewoon CRAP!
Je begeeft je hier op een forum en daar vindt nu eenmaal discussie plaats, en wel tussen mensen die met een beetje mazzel ook nog filmliefhebber zijn. Als je alleen geinteresseerd bent in eenrichtingsverkeer of niet bereid bent wat verder te denken dan je eigen neus lang is dan verwijs ik je bij deze naar de TMF site.

Sicco
16-02-2006, 23:31
OMFG, let it rest mensen...

als je het een goede film vond wees dan blij! heb je ten minste een goede avond gehad. als iemand hem *** vond, maar die geeft er geen onderbouwde motivatie bij en je merkt dat dit ook niet zal gaan gebeuren laat hem dan en negeer het gewoon, anders krijg je alleen maar gezeik met elkaar wat meer vuiligheid op het forum veroorzaakt dan die paar mensen met hun lose kreten....

just my 2 cents....

Olivier vd D.
17-02-2006, 09:13
Ik ervaar geen gezeik, sterker nog, ik beleef er erg veel lol. Bovendien daag ik mensen graag uit om wat verder te kijken dan hun neus lang is. Oppervlakkigheid zal altijd wel mainstream blijven, maar elke winst is mooi meegenomen.

Remi van Nes
17-02-2006, 18:33
Ik ervaar geen gezeik, sterker nog, ik beleef er erg veel lol. Bovendien daag ik mensen graag uit om wat verder te kijken dan hun neus lang is. Oppervlakkigheid zal altijd wel mainstream blijven, maar elke winst is mooi meegenomen.

*Steunt*

RogerWaters
17-02-2006, 19:14
Oppervlakkig

Dat is precies het woord wat ik zocht voor deze film !

Niels
17-02-2006, 21:51
Ik heb voor het gemak maar de vorige reacties overgeslagen, dus ik weet niet wat de algemene opinie over deze film is, maar hij viel mij persoonlijk nogal tegen. Op zich was het geen slechte film. Er waren genoeg schrikmomenten en de claustrofobische sfeer als de dames in het begin de grot ingaan is zeker voelbaar, maar afgezien daarvan vond ik de film nogal oppervlakkig (ok, die reactie had ik dan wel weer meegekregen :)). Voor mij was The Decent net als Saw 2 zo'n net niet film. Leuk om een keer te kijken, maar hij heeft niet de rewatchable quality van genre klassiekers als The Thing, Alien, The Shining & Dawn of the Dead.

Joris van Laarhoven
19-02-2006, 20:05
Oppervlakkig

Dat is precies het woord wat ik zocht voor deze film !

RogerWaters is just another brick in the wall; andere mensen hier hebben daadwerkelijk positieve, onderscheidende eigenschappen die hen scheiden van Talpa-kijkers als RogerWaters die denken dat het feit dat iemand zijn eigen mening mag hebben ook daadwerkelijk alle argumenten die een ander iemand geeft overschaduwt. Ik wordt daar onuitspreekbaar moe van. Zoals Moondust al zeer patent opmerkte: ga lekker naar TMF.nl.

Nog gauw even een flauwe ;):Then something happened which unleashed the power of our frustration/RogerWaters learned to talk

Menno Hagendoorn
17-03-2006, 06:30
Heb me uitstekend vermaakt met deze film.
goede spanningsopbouw, en zeker in de eerste 3 kwartier een erg claustrofobisch sfeertje (waar je inderdaad wel een beetje gevoelig voor moet zijn, anders werkt het niet..).
En daar na gaat de film goed los met een paar hele goede schrikmomenten en een paar goede vondsten: [spoiler:681258320e] ik vond de scene met de infra rood camrea een superspannende vondst, als dat monster ineens in de lens opduikt...brrrr[/spoiler:681258320e]
zoals ik in dit topic al las, zijn de meningen weer heerlijk verdeeld over deze film.
Maar naar mijn bescheiden mening is de film een absolute topper binnen het genre, en het bewijs dat je met een goed verhaal en een goede regie een betere horror maakt dan met alleen gorigheid (sorry Eli Roth...)

Jeroen D
04-04-2006, 17:57
Ik heb deze film vanmiddag in de bios gezien,wat de film daar doet is mij een raadsel want hij is echt bar en bar slecht.Verhaal is te dom voor woorden,totaal niet eng.Ik heb de film uitgekeken maar moest me bedwingen om niet de zaal uit te lopen.Ik wil er niet teveel over schrijven want ik wil deze film zo snel mogelijk vergeten.3/10

Sorry dat ik deze quote er weer bij haal Dennis maar dat doe ik om het contrast met mijn mening weer te geven.
Ik vond deze film ronduit GEWELDIG !!! Heb 'em net gezien en ben nog helemaal in shock :shock:
Wat een horror film zeg ! De film boeide me uitermate van begin tot eind.
De monsters zijn echt zeer realistisch, gewoon echt eng. Het acteerwerk vond ik prima en het hele (simpele) concept van de film is briljant.
De schrikeffecten zijn heel goed gedaan en er zitten echt gore dingen in.
Ieder z'n mening (en ik respecteer jouw mening Dennis), maar ik heb het idee dat je naar een andere film hebt gekeken :wink:
Echt een absolute topper en ik hoop dat ik dit jaar nog een betere film zie.

Coen P.
04-04-2006, 21:17
coole film!

Mijn broertjes zitten hem nu te kijken, en heb er zelf enige tijd geleden dit over gezegd;

Ik was een avondje alleen thuis, dus een perfecte aangelegenheid voor the descent om te dalen naar mijn dvdspeler. Ik had de film al eens gezien, maar dat was op een brakke (stereo)installatie en een tv die matig omspringt met het zwartcontrast. Hoog tijd om de film eens op mijn setje te gaan bekijken en aangezien allebei mijn buren gaan verhuizen, vond ik het niet nodig enige vorm van fatsoen qua geluid te hanteren.

Om meteen maar met de deur in huis te vallen om het even clichematig te brengen, the descent is een uitstekende film. Uiteraard hebben we een en ander al vaker en misschien ook wel beter gezien, maar regisseur Neil Marshall weet precies hoe hij het filmspelletje moet spelen.

We maken in den beginne kennis met de droevige geschiedenis rond Sarah en haar man en kind. Bij een tragisch ongeval verliest zij zowel haar man als haar dochter.

Flashforward via de beproefde 'one year later' techniek en dolletjes. Een groep meiden trekken erop uit. Lekker samen een weekend weg waarbij de boel de boel gelaten kan worden en waarbij de drank rijkelijk vloeit. Om het weekend toch enige sportieve glans te geven, staat een afdaling in een makkelijk grottenstelsel op de agenda. Juno, de meest ervaren klimster van de dames heeft een op het oog simpele route uitgedokterd, maar al snel wordt duidelijk dat de moeilijkheidsgraad hoger is dan men in eerste instantie dacht. Juno heeft eenieder namelijk naar een nog niet ontgonnen stelsel gebracht om gezamenlijk de tocht tot een goed einde te brengen omzodoende het stelsel een officiele naam te mogen geven. Dit stelsel is echter verre van simpel en via heerlijk claustrofobische shots worden wij als kijker in de problematiek meegezogen.

De nauwe doorgangen en instortende tunnels blijken echter de minste van de zorgen van de dames als zij grofweg halverwege de film [spoiler:0fa6d5760d]worden geconfronteerd met wezens die als 'crawlers' worden aangeduid. Denk Gollum en vermenigvuldig dit een aantal malen. Een aantal malen qua engheid en uitstraling, maar ook een aantal malen qua hoeveelheid. De dames moeten letterlijk vechten en rennen voor hun leven en zoals het een goede horror betaamt, vallen de meisjes 1 voor 1 totdat enkel nog de hoofdrolspelers over zijn.

Na de zorgvuldige spannigsopbouw en de goed getimede introductie van de wezens weet Marshall ons te trakteren op een wellicht overbodige, maar wel interessante verhaallijn. Een van de dames heeft een andere iets zeer pijnlijks geflikt in het verleden en dat was niet slim. De toch al zo dunne scheidslijn tussen leven en dood wordt hierdoor nog iets dunner...[/spoiler:0fa6d5760d]

Ik heb op het forum veel kritiek op de film gelezen, maar deze is onterecht. Punt. Ja, de film buit enkele cliches uit, maar regisseur Marshall bouwt de spanning goed op en weet in de relatief korte tijd (90 minuten) zowaar een stuk characterbuilding te schetsen. Voor een horrorfilm is dit een absolute plus.

Over het einde wordt ook veel gesproken, maar in mijn ogen is dit ook duidelijk.[spoiler:0fa6d5760d]We zijn Sarah die alles niet meer op een rijtje heeft en a la apocapypse now de bloedpoel is ontstegen een afgrond invallen. Vervolgens zien we haar verlichting. De andere uitgang, ze rent weg, snel naar de auto, ze stapt in en rijdt weg om na enige tijd de auto aan de kant te zetten en in huilen uit te barsten....maar dit is slechts een inbeelding, een droom, wishfull thinking...Sarah wordt wakker en de camera zoomt uit...gezien de afstand ondergronds is er ook voor haar geen hoop. Ze is de laatst overgeblevene, maar ze zal op zeker sterven. Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk dat mensen het einde als een minpunt ervaren en denken dat het een brug is naar the descent II of iets dergelijks[/spoiler:0fa6d5760d]

Er kan niets anders geconcludeerd worden dat the descent in zijn genre meer dan geslaagd te noemen is. Chapeau voor Neil Marshall en zijn actrices. De film had gemakkelijk kunnen vervallen in een cheesy girlpower film, maar dat is absoluut niet het geval. 8/10

Rollerman
04-04-2006, 21:56
ik vond er niet veel aan maar om 1 X te kijken istie wel leuk...

jeanreno
19-04-2006, 11:55
Iemand enig idee wanneer deze film in Nederland op DVD verschijnt?

Philippe
19-04-2006, 12:18
Iemand enig idee wanneer deze film in Nederland op DVD verschijnt?

31/08 volgens dvd-home.nl

Spannende film trouwens die het in de eerste plaats van zijn claustrofobische sfeer moet hebben.

Martijn Beunk
04-08-2006, 09:32
Ik heb hem gisteravond gezien en ben best wel te spreken over deze film. Lekker vermaak met hier en daar een schrikeffect en ook prima spel voor een relatief onbekende cast 8)

Paul_Knoop
04-08-2006, 14:06
Overigens nog een opmerking over DL ( ook al is dat enigzins laat ) maar de vleermuismonsters zijn meerdere keren in de grot te zien voordat je een echt goed shot van ze krijgt te zien..kwestie van aandachtig de film kijken ( en 3 x naar de pathe gaan om je vriendinnen bang te maken hehe :D )

Jeroen D
04-08-2006, 15:29
Ik heb hem gisteravond gezien en ben best wel te spreken over deze film. Lekker vermaak met hier en daar een schrikeffect en ook prima spel voor een relatief onbekende cast 8)

Echt wel........die 6 meiden kwamen over alsof ze in het echt ook vriendinnen zijn...... :wink:

PCMSCHOUTEN
04-08-2006, 16:09
Voor een avondje spanning vond ik deze film best leuk.

Om met alle macht voor of tegen deze film te zijn (zie vorige berichten kakfonie) vind ik eigenlijk onvolwassen.

Oorlogen onstaan hierom (het perse willen doordrukken van je mening)

Bij deze geef ik maar geen mening om de wereld wat meer rust te geven
(kan dat eigenlijk wel bij zo,n film)

MiiCk0s
04-08-2006, 17:49
Echt een hele spannende film!

Martijn Beunk
04-08-2006, 17:51
Ik heb hem gisteravond gezien en ben best wel te spreken over deze film. Lekker vermaak met hier en daar een schrikeffect en ook prima spel voor een relatief onbekende cast 8)

Echt wel........die 6 meiden kwamen over alsof ze in het echt ook vriendinnen zijn...... :wink:


:lol: :lol: Das waar :wink:

Leetah
05-08-2006, 21:54
Duidelijk zo'n film you love it or hate it....ik vond het niet echt geweldige..zaten wel een paar afknappers tussen...(wat er gebeurd tussen Sarah en Juno bijvoorbeeld) maar kga hem toch op dvd aanschaffen

Olivier vd D.
06-08-2006, 22:10
Wat vond je daar zo'n afknapper aan dan?

Leetah
07-08-2006, 16:26
Zonder zeker te weten of iets wel klopt,je enigste maat ombrengen....(sorry voor mensen die de film nog niet hebben gezien)

Cinemaniac
07-08-2006, 16:35
Zonder zeker te weten of iets wel klopt,je enigste maat ombrengen....(sorry voor mensen die de film nog niet hebben gezien)

Had dan spoilers gebruikt :?

Dan the Man
07-08-2006, 17:16
Ik vond het dan ook teleurstellend. Het enige wat redelijk goed was vond ik het einde, maar dat kan ook gedaan zijn met de reden om er een melkkoe van te maken voor een vervolg.

Melkkoe???? Ik vind het haast onbegrijpelijk dat zoveel mensen het einde van de film blijkbaar totaal verkeerd interpreteren... :shock:

[spoiler:6a31d0f668]
Mijns inziens is het einde namelijk verrassend, echter vrij duidelijk. De hoofdpersoon sterft in de grot. Het uit de grot klimmen is slechts inbeelding. Op het moment dat ze in de auto stapt en we Juno naast haar zien zitten beseffen we dit echter pas als kijker. Er was namelijk helemaal geen uitweg uit de grot, ze sterven beide in de grot en op die manier kan de hoofdpersoon bij haar dochtertje zijn. Niks vervolg, niks melkkoe dus, gewoon een prima einde.
[/spoiler:6a31d0f668]

Heb gelezen dat The Descent sinds vrijdag 4 Augustus ook in de VS in premiere is gegaan, echter met een ingekort einde: [spoiler:6a31d0f668]Na de 'ontsnapping' uit de grot en de bijna aanrijding met de truck, ziet de hoofdpersoon plots Juno naast zich zitten en schrikt zich een ongeluk waarna de aftiteling verschijnt... Vind het deprimerende originele einde, met het 'licht' van de verjaardagstaart en de onafwendbare dood, een stuk beter...[/spoiler:6a31d0f668]

Leetah
08-08-2006, 17:33
Sorry voor het niet gebruiken van spoilers...zit bijna nooit achter de pc...heb geen flauw idee hoe dat werkt

Guitarjon
18-08-2006, 23:00
Ik vind het grappig hoe de meningen verschillen over deze film.
Ik had hem gezien in de sneak in utrecht, ik wist dus helemaal niet wat me te wachten stond.
Alles in het eerste deel van de film was dus een verassing.
Ik had ook tot een gegeven punt nog niet het idee dat het een horror was.
Mijn vriendin ook, anyway, op een gegeven moment ging ik zo ver mee in de film dat ik het toch flink benauwd kreeg...hehee
Ik schrok gewoon bij elk schrikpunt, er liepen mensen uit de zaal met verschrokken gezichten en ik hoorde heel veel mensen gillen etc.
Anyway, ik vond het best een scary film, en dus erg goed geslaagd in het genre.
Dus ik aan iedereen vertellen hoe vet hij wel niet was, en dat iedereen er heen moest.
Maar tot mijn grote verbazing vonden de meeste mensen hem dom...
Grappig hoe die meningen verschillen, ik ben dan ook benieuwd hoe die mensen de film hadden gevonden als ze in mijn situatie hadden gezeten!
Ik vond hem iig erg cool, en echt scary en heb hem de week daar na gehaald in de Ro-Disc!! een AANRADER

druppelstop
19-08-2006, 05:14
Ik vond deze film geweldig en echt spannend. waarschijnlijk vooral doordat alles in nauwe ruimtes afspeelt...en dat háát ik haha.(nauwe ruimtes he)

DanielC
06-09-2006, 22:15
Geweldige film! Spanning wordt in het eerste gedeelte van de film lekker opgebouwd door de smalle nauwe grotten... en daarna barst de film lekker los. Neil has done it again!

8/10

robbieronald
07-09-2006, 10:34
Verrassend goede en spannende film. De acteerprestaties zijn te pruimen en de monsters zien er creepy uit (zeker voor een film met een niet al te groot budget).
Alleen een nadeel: die irritante zeikstem van mevrouw Mulder... Elke keer als zij haar klep open deed zat ik te bidden dat de enge wezens haar snel te grazen zouden nemen, [spoiler:ee54c77a57]en gelukkig gebeurt dat ook...[/spoiler:ee54c77a57]

Sjeisbroochem
10-09-2006, 11:54
Eergisteren gezien, prima film!

Lekker in het donker in mijn thuisbioscoop gekeken. De benauwde sfeer wordt goed weergegeven en er zaten behoorlijk wat uitstekende schrikmomenten in.

Het einde was heerlijk luguber. Ik heb er dus wel van genoten. :lol:

Dennis Kuijper
18-09-2006, 13:58
http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=3199 :P

Frank
18-09-2006, 14:36
Geen origineel beeldformaat = geen aankoop!

Dennis Kuijper
18-09-2006, 14:41
Geen origineel beeldformaat = geen aankoop!
Ik koop hem zowiezo niet,maar hopelijk gaat A-Film niet Dutch filmworks achterna.

Hugo R
16-11-2007, 20:50
Goede film dit. Geen geweldig verhaal, maar de sfeer maakt veel goed. Heb me ieder geval prima vermaakt met deze film.