PDA

Bekijk de volledige versie : Meedenken met compleet nieuwe HC-set



rwring123
26-07-2005, 23:30
Ik wil een nieuwe HC-set kopen met een goede prijs/kwaliteitsverhouding, bedoeld voor audio en film, denk daarbij aan het volgende:

1. receiver > Pioneer VSX2014 (600 euro/abetterprice.nl) = THX
Ziet er mooier uit dan een Denon AVR2805 en Pioneer zou in een kleinere ruimte (9x5m) ook minder zwaar klinken.
Klinkt THX certificering ook (veel) beter ??
2. surroundset ??
Ik denk dat icm een THX receiver ook een THX set het beste klinkt ?
Magnat FC100 THX (700 euro/Hirsch ille), zijn wel klein. Heb eigenlijk liever wat grote (zilverkleurige) front speakers, denk dat de magnat speakers wel wat licht zijn ??
Wat is een mooi uitgevoerde en goed klinkende Al/zilverkleurige (THX) set ?
heb al het nodige gelezen over Heco/wharfedale/castle ??
Kennen jullie nog andere zaken waar echt scherpe aanbiedingen gedaan worden (net over de grens is ook geen probleem).
3. Wil middels een Panasonic PTAE700 beamer obv HDMI aansturen.
Een goede DVD speler, helemaal moeilijk.
Beamer komt tegen de wand, middels HDMI kabel naar DVD speler, vervolgens dient deze verbonden te worden met receiver. Echter wil
ik deze grote jongen in mijn dressoir plaatsen (15m afstand).
Nou zie ik dat sommige spelers/receivers beschikken over een fire-wire of link kabel waar ook SACD overheen gestuurd wordt. Ideaal middels 1 kabel. Voor een perfecte beeldkwaliteit dient de speler ook te beschikken over een upscale mogelijkheid.
dan valt de Pioneer (dure) speler al af, Denon 2910 of Panasonic s97 blijven over. Echter hebben deze beiden geen firewire uitgang.
Is de Denon 3910 dan de enige optie. Vindt deze voor (alleen) een DVD speler eigenlijk wel te duur.
tevens lees ik dat deze player zo goed is dat je "slechte" DVD's zichtbaar minder goed worden weergegeven. Hoe zit dat met eigen copie DVD's ??
Straks hebben DVD recorders ook al die mogelijkeden en eenzelfde kwaliteit in blue ray en dan zit ik met mijn dure DVD3910....

Misschien staan jullie voor hetzelfde dilemma ?
Hoop wat goede bruikbare tips te mogen ontvangen

BVD Ronald

Edgar Smit
27-07-2005, 08:42
Je geeft zelf eigenlijk al het antwoord in je post.
Het probleem met dit soort uitgaven is dat als je nu iets koopt, er over een aantal maanden wel weer iets beters is.

Hoe lang ga je daar op wachten, want ik denk dat "het juiste moment" gewoon nooit komt, de ontwikkelingen stoppen namelijk niet (voorlopig).
Dat is een beslissing die jij alleen zelf kan nemen, wil je wahten tot de recorders met alle door jou gewenste opties goedkoper worden om dan meteen een recorder te kopen, of ga je nu voor de Denon? dat kan niemand behalve jij beslissen. Of ga je wachten op de DVD oorlog tussen HD-DVD en Blu-Ray en de winnaar daarvan, zodat je strax meteen een speler die dat kan weergeven aanschaft?

Man who has choice, has troubles......

veel suk6 met je keuze, mijn advies: koop nu de Denon.

Mr_Parker
27-07-2005, 09:17
Welkom op het DVD.nl forum!

In de trend van je eigen vraag.

THX klinkt het best met THX apparatuur in een naar THX standaard gebouwde kamer...

Of wel hecht niet te veel waarde aan het THX certificaat. Er is al redelijk veel discussie over hier op het forum, zoek maar even op
THX. Ik wil me daar niet te veel in bemoeien.

Daarnaast heeft Edgar helemaal gelijk met zijn antwoord, in het kort, wachten kan lang duren.

Daarnaast ben je een beetje tegenstrijdig in je vragen.
Je geeft zelf de voorkeur aan de pioneer omdat die ook in een wat kleinere ruimte geschikt zou zijn, maar je wil juist net wel grote speakers.. (tuurlijk zit er wel verschil tussen groot en groot, maar de vraag lijkt wat raar).

Let bij "net over de grens" aankopen er wel op dat bijv. Denon nederland (look and listen is de distributeur als ik me niet vergis) geen gerantie geeft, je zult dus ook dan net over de grens moeten gaan, vermoedelijk ook buiten de garantie periode!

Het kan natuurlijk om verschillende ruimtes gaan maar:


...kleinere ruimte (9x5m)..

en


...(15m afstand).

spreekt elkaar een beetje tegen?

Misschien dat een ietwat gestructeerdere opzet van je plan het allemaal wat duidelijker maakt.

bijv:

De ruimte waar het komt is...

De zaken die ik graag wil zijn: 5.1 / plasma etc

De merken / types die ik in gedachte had...

etc.

Succes, en nogmaals welkom.

Johan van den D.
27-07-2005, 09:39
Hoe zit dat met eigen copie DVD's ??Mag dat wel........... :roll:


Maargoed, probeer eerst eens goed te bedenken wat jezelf wilt omdat er nu helemaal nog geen lijn in je gedachten/wensen zit.
Verders wil ik alleen maar zeggen om niet teveel waarde aan het THX verhaal te hechten en er zeker niet je keuze naar te maken.
THX is goed, zonder THX is even goed en dus kun je gelijk het hele THX verhaal weer vergeten.
Verders wil ik je adviseren om één ding tegelijk te doen.
Nu ben je volgens mij bezig met de versterking, de speler en het beeld.
Stap voor stap.

rene0987
27-07-2005, 11:40
Ik zou gewoon wat winkels en websites afstruinen
En kijken wat je tegenkomt wat jou mooi lijkt.
Er zijn nu heel veel aanbiedingen dus ik weet wel zeker dat je wat moois tegenkomt
En ik zou niet zo zeer op merk letten of stickertjes die op de apparatuur staan.
Gewoon kopen wat jij mooi vind klinken en wat de aansluitingen heeft die jij nodig hebt.

En dit is super goed advies
Verders wil ik je adviseren om één ding tegelijk te doen.
Want dan kun je de hele set het beste op me kaar afstemmen en heb je minder snel een teleurstelling dat het misschien niet goed bij elkaar past.
Succes verder met je zoektocht. (y) :bier:

rwring123
27-07-2005, 12:08
Ik dacht dat ik redelijk duidelijk was, maar even samengevat:

- Beamer Panasonic PTAE700 middels HDMI aansturen
- DVD speler keuze vrij
Wensen: SACD/HDMI uit en een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
DVD locatie in de buurt van beamer.
- Receiver komt op ongeveer 15-20m kabellengte afstand van DVD-speler en wil dus ook SACD signaal overdragen middels zo min mogelijk kabels.
Optimale keuze: AVR3805 icm DVD3910 heb je alles en een Denon digitale link. (kan denk ik wel 20m overbruggen).
Alleen vind ik deze optie te prijzig.
Iemand suggesties voor andere combi/merk??
Ik begrijp dat THX dus niet zaligmakend is, zal me via forum nog wat bijlezen.
Iemand nog suggesties waar ik moet zijn voor scherpe aanbiedingen?
Wat betreft garantie weet ik... maar het scheelt soms gewoon teveel.
Heb een tijd geleden ook een Onkyo TXDS696 gekocht.
In Eindhoven 1000 euro en bij Hirsch ille 500 euro. Is de keuze voor mij snel gemaakt.
Ik houd me tevens aanbevolen voor goede surround speaker sets

BVD Ronald

Edgar Smit
27-07-2005, 12:43
Kijk eens op diverse websites van bijv correct, hobo, noem maar op.
aanbiedingen te over in de uitverkoop momenteel.

Johan van den D.
27-07-2005, 12:43
Ik dacht dat ik redelijk duidelijk wasWij ook dacht ik.


- Beamer Panasonic PTAE700 middels HDMI aansturen
- DVD speler keuze vrijDan heb je de vrije keuze en moet je nemen die binnen je budget valt.


- Receiver komt op ongeveer 15-20m kabellengte afstand van DVD-speler en wil dus ook SACD signaal overdragen middels zo min mogelijk kabels.Je zal toch de nodige kabels moeten leggen wil je SACD gaan gebruiken en dat gaat je geld kosten over zo,n lengte.
Waarom overigens zo,n verre afstand overbruggen?

Optimale keuze: AVR3805 icm DVD3910 heb je alles en een Denon digitale link. (kan denk ik wel 20m overbruggen).
Alleen vind ik deze optie te prijzig.Je eisen zijn behoorlijk dus zal je daar ook naar moeten betalen.
Juist hierdoor moet je even denken wat je nu echt wilt en waar te beginnen.

Ik begrijp dat THX dus niet zaligmakend is, zal me via forum nog wat bijlezen.Er is inderdaad al het nodige over geschreven maar laat dat THX voor wat het is.


Wat betreft garantie weet ik... maar het scheelt soms gewoon teveel.
Heb een tijd geleden ook een Onkyo TXDS696 gekocht.
In Eindhoven 1000 euro en bij Hirsch ille 500 euro. Is de keuze voor mij snel gemaakt.Gelijk heb je.


Ik houd me tevens aanbevolen voor goede surround speaker sets
Neen je rears hetzelfde als je fronts.

Peter Porrio
27-07-2005, 13:11
Ik zou de reciever ook in de buurt van je beamer zetten. Of je nu 1 of 2 audiocomponenten op elkaar neerzet, maakt qua ruimte niet zo heel veel uit.

En wat nog belangrijker is: je spaart een vermogen aan kabels uit wanneer je de reciever en DVD/SACD speler dichter bij elkaar zet. Die digitale connectie bij de Denon 3805 en 3910 is leuk, maar dan moet je wel de 3e revisie hebben geloof ik, dus dan moet je zeker weten dat je die in handen krijgt, anders werkt het hele Denonlink-verhaal niet.

Maar die optie lijkt me niet echt zinvol als ik naar je recieverkeuze kijk. Die Pioneer zit op 600 euro en die Denon 3805 is wel even een stukje duurder, eigenlijk niet vergelijkbaar.

Als je voor een andere combinatie gaat dan de bovengenoemde van Denon en je zet de receiever en DVD speler ver uit elkaar, kost het je 3 stereo interlinks van ik weet niet hoeveel meter voor je SACD en nog een digitale coax van tig meter. In mijn ogen een minder handige optie, ook gezien signaalverlies, ruis e.d.

Samenvattend: zet je DVD/SACD speler in de buurt (binnen een straal van 0,5 - 1m) van je reciever. Dat komt je geluid alleen maar ten goede.

Als je voor die Pioneer reciever wilt gaan, zou ik kijken naar en DVD/SACD speler van Pioneer die hebben ook HDMI en klinken prima. Bovendien matcht het leuk met elkaar qua looks.

Alternatief is een Denon 2805 reciever i.c.m. met een Denon 2910 DVD/SACD speler. Ik kan je voor Denon de volgende duitse zaak van harte aanbevelen: http://www.audiovision-shop.de

Succes