PDA

Bekijk de volledige versie : Problemen regiovrij DVD-film



Enric Batista
07-08-2001, 20:38
Hi there:cool:
Ik wil het volgende even kenbaar maken...Onlangs heb ik een dvd-film aangeschaft "The complete cosmos-Reis door de ruimte. De titel is All regions-Playable worldwide. Ik stop de schijf in mijn ps2 en hij blijkt alleen maar zwart-wit te draaien. Zeer onaangenaam en ik begin na te denken. Ik pak mijn ps2 en neem 'm mee naar een vriend, sluit alles aan op zijn nieuwe breedbeeld TV en wonder boven wonder...de dvd speelt keurig af in kleur. Ik heb een fijne Phillips televisie maar het is wel al 9 jaar oud. Heeft het te maken met RGB-Playback of zo? het moet iets zijn wat mijn oudere televisie niet kan vertalen. Wie helpt mij?:confused: Alle Dvd's die ik heb aangeschaft (ongeveer een dertigtal) hebben nooit problemen opgeleverd!

Nathan Strik
08-08-2001, 19:40
Nee, het heeft niks te maken met RGB. De film die je beschrijft is wel regiovrij, maar waarschijnlijk opgenomen in het 60Hz NTSC formaat. Op sommige oudere/goedkopere TV´s geeft dit problemen, omdat standaard Europese TV´s op 50 Hz werken. Nieuwe TV´s van de betere merken (Sony, JVC, Philips, etc...) ondersteunen NTSC meestal wel, vandaar. Wel eerst even controleren in de winkel voor je een nieuwe TV aanschaft!!! :D

Enric Batista
09-08-2001, 12:34
Beste Nathan....dat is dus eigenlijk wat ik bedoelde...ntsc. En het klopt inderdaad...mijn TV is nog eentje van 50mhz. Ik ga dus op kort termijn een nieuwe TV kopen....als ik dat doe kan ik het best gelijk een 100Mhz-Breedbeeld televiesie aanschaffen die net zoals mijn huidige tv lekker lang mee gaat, want ik heb deze al meer dan 9 jaar en hij geeft nog steeds waanzinnige kleuren weer, hoewel hij technisch zoals nu blijkt dus gedateerd is.....maar geen probleem, hij zal het uitstekend doen in de slaapkamer!

Bedankt voor je uitleg!

Nathan Strik
09-08-2001, 13:07
TV´s werken trouwens in Hz en NIET in MegaHz!!!! LOL
Enne... succes met het uitzoeken van een nieuwe TV!!!

Enric Batista
09-08-2001, 20:55
Ja, niet rgb maar ntsc en niet Mhz maar Hz...ik weet het! Komt omdat ik te snel schrijf en een warhoofd ben....gelukkig kun je wel volgen wat ik bedoel!

IwarV
22-08-2001, 09:32
Sorry dat ik er zomaar effe tussen spring....maaruh....

Ik ben nogal nieuw in dit forum, en ik ben heb door menig thread gelezen, maar nergens zie ik jullie Nederlanders je zorgen maken over de nieuwe trend in de VS die onder de naam "Region Coding Enhanced" gaat.
Hebben jullie daar nog nooit van gehoord? Of juist wel en het kan je geen kopzorg uitmaken? Of zijn jullie technisch gezien meer geavanceerd dan ons Engelanders?

Eric van Ballegoie
22-08-2001, 10:00
Hebben jullie daar nog nooit van gehoord? Of juist wel en het kan je geen kopzorg uitmaken? Of zijn jullie technisch gezien meer geavanceerd dan ons Engelanders?

RCE discs spelen gewoon af op DVD spelers waarbij de de regio handmatig kunt instellen. Alleen (sommige, niet allemaal) spelers die automatich swithen willen deze RCE DVD's niet afspelen.

IwarV
22-08-2001, 10:30
Cheers mate! Dat was mijn vermoeden.
Misschien moet ik maar eens een DVD speler kopen wanneer ik weer terug in 'die heimat' ben, want je kunt hier haast geen spelers vinden die handmatig geswitched moeten worden.

Nathan Strik
22-08-2001, 13:52
Als je een Playstation 2 hebt staan kun je voor ongeveer 18 pond een setje kopen dat region X heet. Hiermee kun je handmatig de regio instellen en dus ALLE discs van de hele wereld spelen.



Misschien moet ik maar eens een DVD speler kopen wanneer ik weer terug in 'die heimat' ben, want je kunt hier haast geen spelers vinden die handmatig geswitched moeten worden.