PDA

Bekijk de volledige versie : Steven Spielbergs 'Amistad'



Movie Maniac
27-07-2005, 15:33
Het viel me op dat er nog geen topic was van de film: Amistad.

Het gaat over een slavenschip La Amistad waar de slaven in opstand komen, de bemanning uitmoorden en vervolgens proberen terug naar Afrika te zeilen. Helaas worden ze in het ootje genomen en belanden ze in Amerika. Daar moeten ze voor de rechtbank verschijnen om uit te maken tot wie ze behoren (slaven zijn net als goederen) en of de slaven verantwoordelijk zijn voor de slachtpartij op La Amistad.

Ik vind het een goede film van Steven Spielberg. Ik weet niet waarom, maar ik vond het goed om naar te kijken. Kan eigenlijk niet iets slechts verzinnen aan de film. Viel me in iedergeval niet op. Ik vond alle rollen goed, die van Anthony Hopkins voorop. Volgens mij is er veel in de film echt gebeurt (ook die rechtzaken enzo).

[spoiler:98b2c855b3]

Begin is best smerig maar goed te begrijpen aangezien je halverwege de film ziet wat de slavenhandelaren met de afrikaanse slaven deden.

[/spoiler:98b2c855b3]

Vond de film wel een 8 waard (en geen 7 zoals op IMDB), ook al voelt hij niet bijzonder, vond ik het toch een goed te bekijken film die ook niet vergeten mag worden (net als Saving Private Ryan).

Wat is jullie mening?

pavago
27-07-2005, 17:25
prachtige film die zwaar wordt onderschat! tis zeer de moeite waard om deze aan te schaffen, en is ook best goedkoop te krijgen, ik had alleen graag een wat uitgebreide dvd versie hiervan gezien :!:

Mathieu Ghekiere
27-07-2005, 19:34
Ik vond het een zeer deftige film, maar het midden met de rechtszaak zakte soms wat weg, vond ik.
Zeer goeie film, maar verbleekt soms een beetje tussen de andere grote historische drama's van Spielberg (Saving Private Ryan, Schindler's List), maar dat betekent op zich nog niks.
Inderdaad onderschat en vooral wat vergeten filmpje.

Bas V.
19-02-2006, 17:49
Zojuist gezien. Taai rechtbankdrama, met mooi in beeld gebracht historisch verhaal. Indrukwekkend, met voor mij zeker een climax bij de aftiteling.