PDA

Bekijk de volledige versie : 'Als je begrijpt wat ik bedoel' 8 november op dvd



Eric van Ballegoie
29-07-2005, 12:28
'Als je begrijpt wat ik bedoel' 8 november op dvd



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1873)

sylvesters
29-07-2005, 12:30
dat werd tijd ik heb hem allang op video maar op dvd nog niet
wel erg vreemd als zo'n man doodgaat dan men dan weleens de leuke films op dvd ploft de 1 zijn dodd is de ander zijn brood
stukje jeugdsentiment :D

deweb
29-07-2005, 12:49
Dit nieuws was al enige tijd terug bekend gemaakt, met de aankondiging van het verschijnen van de Rob Houwer collectie. Een datum stond echter nog niet vast, die dus bij deze bekend is.

Ik zal voor de winkel liggen die dag, en hopelijk velen met mij!

Benieuwd naar het artwork....

Nathan Strik
29-07-2005, 14:12
De één zijn dood...

Ben wel benieuwd hoe deze DVD er uit gaat zien. Het is altijd even afwachten met DVD's van Nederlandse producties.

Quido
29-07-2005, 14:23
Dit was allang aangekondigd (oorspronkelijke releasedatum was echter 22-11-2005), dus "De een zijn dood, de ander zijn brood" gaat in dit geval niet op.

Frank
29-07-2005, 15:48
Ben wel benieuwd hoe deze DVD er uit gaat zien.

Ik denk hetzelfde als alle andere DVD's uit de Rob Houwer Film Collectie die de afgelopen tijd zijn uitgebracht en nog staan te verschijnen: hooguit een trailertje als extra, keepcase met slipcase, inlay met wat achtergrondinformatie, misschien een Dolby Digital 5.1 Unwrapped-track.

SuperDre
29-07-2005, 19:56
huh? maar die vent is toch al jaren dood.. dat dacht ik in iedergeval..

Frank
29-07-2005, 20:04
huh? maar die vent is toch al jaren dood.. dat dacht ik in iedergeval..

Verkeerd gedacht. Hij is woensdag overleden.

deweb
29-07-2005, 20:09
Ik zag van de week op rtl4 nieuws een fragement, en de kwaliteit zag er echt heel erg goed uit. Ik moest er zelfs bijna van huilen (ook van jeugdsentiment).

Maar waarschijnlijk is deze datum verandert, vanwege het hoge aantal mails dat men wel zal hebben gekregen (aangezien nu eindelijk een keer bekend is waar de rechten liggen van de film).

De studio zal er in ieder geval niet aan meewerken, die hebben geen intresse meer voor de film (althans, zo leerde ik vaag uit email-contact met ze toen ik zocht naar informatie over een dvd-release waarover al bijna een jaar geruchten gingen).

We zullen in elk geval wel zien. De film is voor mij het belangrijkste! Een ware klassieker!

Quido
29-07-2005, 21:13
De beeldkwaliteit van de Rob Houwer producties waren/zijn altijd dik in orde. Vrijwel geen spetters, beschadigingen en/of vuil. De releases tot nu toe voldoen allemaal qua beeld en geluidkwaliteit. En wat ik gister op tv zag van deze film, was die print ook nog dik in orde. Wat de extra's betreft zit er waarschijnlijk hoogstens een trailer in, naast het 2 pagina tellende infoboekje.

DVD Watcher
30-07-2005, 10:43
Wordt voor mij een aanschaf, want heb het altijd al een hele mooie Tekenfilm gevonden. Hoop dat er op de DVD wat mooie Extra's zullen staan, maar gezien de eerdere releases uit de Rob Houwer filmcollectie ben ik er bang voor. Maar toppie dat ie uitkomt.

deweb
30-07-2005, 11:34
Gisteren zag ik op tv een paar zwart wit tekenfilmpjes. Compleet geanimeerde, stomme filmpjes. Schitterend om te zien. Hopelijk doen ze die er ook bij, want ze waren ontzettend leuk (en grappig, grappig...zo ontzettend grappig!).

Grt. Deweb

Rogier Bruggeman
30-07-2005, 17:52
Adviesprijs wordt € 9,99 heb ik vandaag vernomen, zal dus wel geen SE ofzo worden...

robvanknegsel
30-07-2005, 18:12
In een van de nieuwsberichten over het overlijden van Toonder las ik ook dat hij zelf helemaal niet zo happy was met deze film.
Hij scheen zich er negatief over te hebben uitgelaten.
Daar snapte ik nou helemaal niks van.

Het was een van de meest betoverende films uit mijn jeugd.
Die werdt dan 's middags uitgezonden op zo'n (voor een kind) saaie feestdag (Pasen of Hemelvaart of Pinksteren ofzo). Dan was je dag toch nog helemaal goed en kon je die dag vervolgens nergens anders meer aan denken.

deweb
01-08-2005, 18:56
Ik hoorde van de week ook dat de film veel te kinderlijk zou zijn t.o.v. de "volwassen" strip. Oke, je zag het verhaal allicht niet helemaal aankomen vanuit de strip maar het was wel goed. De film is juist zo'n film die voor jong en oud heel erg leuk is en nogsteeds actueele/bestaande opmerkingen bevat zoals "en wie is er weer de dupe van...de kleine middenstander".

Ik denk dat veel mensen onverwacht blij zullen zijn als ze deze film zien in de winkels zullen liggen...waarschijnlijk verkoopt de film dan ook nog wel eens heel goed.

Grt. Deweb

Joyrider
01-08-2005, 21:29
Jammer dat het waarschijnlijk geen S.E. wordt. Had mij leuk geleken. Misschien is er nog hoop......

Richard B.
01-08-2005, 22:56
Jammer dat het waarschijnlijk geen S.E. wordt. Had mij leuk geleken. Misschien is er nog hoop......
Ik ben al heel blij met een goeie transfer. Dat lijkt bij veel Nederlandse films die op dvd gezet worden al een groot probleem te zijn. :?

Sneaker
11-08-2005, 13:18
Jammer dat het geen SE wordt. Maar geweldig nieuws dat het eindelijk op dvd komt.

Quido
15-09-2005, 20:09
Artwork is in het klein al te zien op www.nl.bol.com.

Richard B.
15-09-2005, 20:20
Artwork is in het klein al te zien op www.nl.bol.com.

Zo dus:

http://www.nl.bol.com/intershoproot/VIDEOCOVER/FC/8/7/1/4/0/8714025507780.gif

Jammer dat ze die lelijke huisstijl van de Rob Houwer film collectie er weer in verwerkt hebben. De prijs ziet er echt weer een stuk gezonder uit (9,99 bij Bol). Alhoewel: ik hoop dat dat geen voorbode is van de kwaliteit? :?

Quido
15-09-2005, 21:20
Kwaliteit zal wel goed zijn (beeld en geluid), maar verwacht geen extra's. Hoogstens een trailer + een 2 pagina's tellend infoboekje. Vind de hoezen trouwens niet lelijk.

Nathan Strik
16-09-2005, 08:40
Artwork is in het klein al te zien op www.nl.bol.com.

Zo dus:

http://www.nl.bol.com/intershoproot/VIDEOCOVER/FC/8/7/1/4/0/8714025507780.gif

Jammer dat ze die lelijke huisstijl van de Rob Houwer film collectie er weer in verwerkt hebben. De prijs ziet er echt weer een stuk gezonder uit (9,99 bij Bol). Alhoewel: ik hoop dat dat geen voorbode is van de kwaliteit? :?
Ugh, wat een vreselijk cover-design.

Ik moffel hem wel weg in de DVD-kast. ;)

Kevin Rijm
24-10-2005, 16:47
Komt deze ook naar Belgie?

Vond dit ook altijd een mooie film toen ik klein was. Had em op video maar toen vrat de speler de band op :(

En sindsdien nooit meer gevonden...

Richard B.
26-10-2005, 19:25
Ugh, wat een vreselijk cover-design.

Ik moffel hem wel weg in de DVD-kast. ;)
Misschien dat iemand van de cover-redesign-thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=7952) er iets mooiers van kan maken? :roll:

Ik vind hem ook niet mooi btw: heel jammer dat ze weer die Houwer-stijl hebben gebruikt. Het lijkt me trouwens dat er van deze film en van Bommel in het algemeen genoeg artwork moet bestaan om veel mooiere covers mee samen te stellen. :?

Frank
26-10-2005, 19:57
Ik vind hem ook niet mooi btw: heel jammer dat ze weer die Houwer-stijl hebben gebruikt. Het lijkt me trouwens dat er van deze film en van Bommel in het algemeen genoeg artwork moet bestaan om veel mooiere covers mee samen te stellen. :?
Uiteraard is er genoeg artwork beschikbaar van Bommel, maar de rest van de Rob Houwer Film Collectie heeft ook dezelfde lay-out, dus Bommel ook. Brengen ze eens een serie films uit met soortgelijk artwork (dus ze passen bij elkaar), is het weer niet goed. :twisted:

Jordy van Buel
26-10-2005, 22:15
Een absolute aanschaf ..