PDA

Bekijk de volledige versie : Macrovision copy protection



Robert
07-08-2001, 21:05
Greetings everyone,

Ik sta op het punt om een nieuwe DVD-speler te kopen. Het liefst eentje waarop alle mogelijkheden zitten met uiteraard goede beeld- en geluidskwaliteit. Nu zit ik persoonlijk te twijfelen tussen de DIVIDO en de REVOY 2200.

Op de DIVIDO site is aangekondigd dat ze bij levering van nieuwe spelers de MACROVISION niet meer kan uitzetten.
Als ik deze nieuwe DIVIDO speler aanschaf, is er iemand die weet of dit toch weer te omzeilen is??????????????


Robert

Cade
07-08-2001, 22:54
Koop liever een Lenco DVD-02, dit is een perfecte kloon van de REVOY 2200, dus met dezelfde beeld en geluidskwaliteit en...................MACROVISION VRIJ!!! Ik heb al verschillende dvd's overgetaped naar video.

De Lenco kost ook een fractie van de prijs van een Revoy. Je mist dan wel de spelletjes en de karaoke functie, maar zeg eens eerlijk..............dit gebruik je 1 keer en daarna nooit meer. Voor de rest is ie identiek (beide spelers hebben ook exact dezelfde afstandsbediening). De oude versie van de Lenco (met Zoran chipset) had zelfs exact dezelfde menu's als die van de Revoy. De versie van de lenco die nu in de winkels ligt heeft een ESS chipset en een andere firmware. Voordeel is dat de menu's er nu nog gelikter uitzien. Deze versie heet de Lenco DVD-02a maar dit is alleen te lezen op de achterkant van de speler. In de winkels heet ie gewoon nog steeds de Lenco DVD-02.

Neem een kijkje op http://www.lenco02.cjb.net/ voor meer informatie over de gelijkenissen tussen de Revoy en de Lenco.

Ik heb zelf een Divido gehad maar heb 'm meteen weer teruggestuurd..............rotding! Die wil je echt niet hebben en ook veels te duur! Lees mijn posting bij DVD Spelers (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?threadid=366) voor meer informatie.

De Lenco is bij de Kijkshop te koop voor zo'n 500 gulden. Das ook weer wat anders dan de 700 piek voor de Divido of de 900 piek voor de Revoy en dan heb ik de verzendkosten van deze laatste twee hier nog niet eens bij gerekend!

Ga maar eens een kijkje nemen bij de Kijkshop, naast z'n goede prestaties ziet de Lenco er ook nog eens goed uit! :)

Succes met je keuze!

Dennis Veldhuizen
08-08-2001, 18:56
de Cyberhome en Samsung zijn ook ok.. goedkoop wel en met de AB macrovision vrij and all te maken

Euphoria
09-08-2001, 13:39
Lees dit (http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=2402) maar eens...

Cade
09-08-2001, 23:28
de Cyberhome en Samsung zijn ook ok.. goedkoop wel en met de AB macrovision vrij and all te maken
De nieuwste Cyberhome (de AD-L528) heeft hele slechte mp3 ondersteuning en nog een aantal kinderziektes. Bij mijn keuze in een DVD speler stond deze speler heel hoog genoteerd in mijn lijstje (ook omdat ie gewoon bij Megapool te koop is), maar na een test van dit apparaat gelezen te hebben was mijn interesse een stuk minder geworden. Hij kwam er niet zo goed vanaf, de oudere modellen blijken beter te zijn in kwaliteit maar missen daarentegen weer een aantal opties (zoals RGB weergave) die weer wel op het nieuwe model zitten. Pfffffffffffff......... :(

De Samsung (de DVD-511 geloof ik) is inderdaad heel goed van kwaliteit en inderdaad regiovrij te maken met de afstandsbediening. Bij het Macrovisionvrij maken van deze speler zet ik een aantal vraagtekens...........tis toch een "bekender" merk en die zijn dus allemaal beveiligd, ook niet vanaf te halen dus. Maar ik ken het mis hebben natuurlijk. :)

De Samsung DVD-511 ondersteunt echter geen mp3 en volgens mij bedoelt Robert met "alle mogelijkheden" dus ook mp3 ondersteuning en dat soort dingen.

De Lenco is al regiovrij en macrovisionvrij als je 'm uit de doos haalt. Hier dus geen gedoe met codes of toetsencombinaties. Als je echter zelf van regio wil veranderen voldoet een code van 4 cijfers. Gelukkig maar!! Bij de Divido moet je zo'n beetje alles bij elkaar een heel telefoonnummer intypen. Dat gaat na drie keer toch wel op je zenuwen werken. :)