PDA

Bekijk de volledige versie : Probleempje met Denon 2910



Guest_05
31-07-2005, 10:01
Gisteravond heb ik m;n zojuist gekochte dvd van de Eagles (Farewell tour, live from Melbourne) geprobeerd af te spelen. DVD 1 was geen enkel probleem. Maar DVD 2 weigert hij te laden. Hij blijft scannen. Ik heb gekeken of ik zichtbare krassen, vet of andere rommel op die dvd zag. Maar hij lijkt puntgaaf. Heeft iemand een suggestie waaraan dit zou kunnen liggen??? Btw, op mijn laptop speelt hij wel gewoon af.... :(

Peter Porrio
01-08-2005, 08:51
Ik zou gewoon teruggaan naar de winkel en disc 2 omruilen. Ik heb dit ook wel eens gehad bij een DVD.

Pieter Kleine
01-08-2005, 21:40
In nl.media.dvd was een zelfde melding, maar dan in verband met een Denon 3910. Ook was sprake van een Daytek speler.

Peter Porrio
02-08-2005, 12:43
Ik heb DVD gisteren ook even gehaald en op mijn Denon 2200 doen ze het allebei uitstekend. Wellicht toch even omruilen.

Guest_05
11-08-2005, 21:33
Ik heb hem omgeruild, maar hetzelfde probleem met disc 2 weer. Was een nieuwe in plastic verpakte dvd. :-(

Pieter Kleine
22-10-2005, 16:34
Op mijn Denon dvd 3910 deed disk 2 het ook niet, de speler bleef scannen kwam vervolgens met de melding dat er 00.00.00 (?) in te lezen was. Op andere speler van Pioneer geen probleem. Maar ik had nog een tweede exemplaar (kado voor zwager) en daarvan deed disk 2 het wel.

Raimond Kieftenbeld
22-10-2005, 18:33
ik heb dat soms ook,dan pakt ie een dvd niet in de eerste keer :? .Toch wel een wat buggie apparaat,vind ik.

Ik heb dus ook een 2910

Pieter Kleine
22-10-2005, 18:42
Ik heb overigens de 3910. Dit is bij mij bijna nog nooit voorgekomen. Mogelijk is de oorzaak een slechte dvd authoring bij sommige batches van de dvd.

wiscel
21-11-2005, 18:39
Ik heb dit probleem ook met de Star Wars Revenge Of The Sith dvd.
Gisteren deze dvd gekocht, bij het opstarten een hoop blokjes in beeld, tijdens de film bevriest het beeld, of dvd start helemaal niet op, etc.
De dvd meegenomen naar de winkel, daar hetzelfde probleem (gelukkig). Ik kreeg netjes een nieuwe dvd mee, deze eerst nog even getest in de winkel waar de dvd werkte. Eenmaal thuisgekomen deed de dvd het helemaal niet. Op de dvd zitten geen (zichtbare) krasjes, vingerafdrukken etc. Je hoort de dvd wel een 'slippend' geluid maken.

De dvd speler (Denon dvd-2910) gecheckt met andere films, die doen het als een zonnetje, zelfs dvd's met lichte krasjes. Ook dvd+r en -r leest die zonder problemen.

Iemand enig idee, wat het probleem zou kunnen zijn?

Ik herinner me uit de begindagen v/h dvd tijdperk dat er bepaalde dvd's waren die niet met een bepaald merk overweg konden, maar dat lijkt me toch iets uit het verleden zou je zeggen.

Pieter Kleine
21-11-2005, 20:11
Ik heb elders reeds gemeld dat ik het probleem met de star wars dvd ook heb. En er zijn inmiddels meerdere mensen die met de dvd problemen hebben.

Alexander D
21-11-2005, 21:50
Ik heb elders reeds gemeld dat ik het probleem met de star wars dvd ook heb. En er zijn inmiddels meerdere mensen die met de dvd problemen hebben.

Tis wel iedere keer de Denon die je hoort met dit probleem. :? Toch wel een minpunt.

Peter Porrio
22-11-2005, 07:22
Tis wel iedere keer de Denon die je hoort met dit probleem. :? Toch wel een minpunt.

Tja, da's inderdaad wel lastig. Het probleem van de topic starter is inmiddels opgelost. Ik heb hem mijn exemplaar van disc 2 gegeven en die deed het perfect, net als de rest van zijn DVD verzameling.

Gelukkig deed zijn disc 2 het verder prima in mijn Denon :)

Dus de ene disc doet het wel en de andere niet. Blijft wel een vreemd probleem :?

Alexander D
22-11-2005, 08:16
Tis wel iedere keer de Denon die je hoort met dit probleem. :? Toch wel een minpunt.

Tja, da's inderdaad wel lastig. Het probleem van de topic starter is inmiddels opgelost. Ik heb hem mijn exemplaar van disc 2 gegeven en die deed het perfect, net als de rest van zijn DVD verzameling.

Gelukkig deed zijn disc 2 het verder prima in mijn Denon :)

Dus de ene disc doet het wel en de andere niet. Blijft wel een vreemd probleem :?

Ik ben er over aan het denken om een nieuwe receiver te kopen, maar aangezien ik dan een 2910 of 3910 zou willen, valt Denon al af. Je leest die problemen hier maar ook op diverse andere sites. Bijna altijd deze twee modellen.

Peter Porrio
22-11-2005, 09:36
Ik ben er over aan het denken om een nieuwe receiver te kopen, maar aangezien ik dan een 2910 of 3910 zou willen, valt Denon al af. Je leest die problemen hier maar ook op diverse andere sites. Bijna altijd deze twee modellen.

Dan toch maar een Pioneer DV-868A? :wink:

Alexander D
22-11-2005, 11:07
Ik ben er over aan het denken om een nieuwe receiver te kopen, maar aangezien ik dan een 2910 of 3910 zou willen, valt Denon al af. Je leest die problemen hier maar ook op diverse andere sites. Bijna altijd deze twee modellen.

Dan toch maar een Pioneer DV-868A? :wink:

Nee, dan zou ik zeker voor een DV-989AVi-S. De 868 is toch al weer een tijdje op de markt.

wiscel
22-11-2005, 14:42
Zojuist telefonisch contact gehad met de helpdesk Denon, het probleem is bij hun bekend. Het ligt aan de kopieerbeveiliging. Ze hebben het voorgelegd aan de filmmaatschappij/distributeur van de Star Wars dvd. Bij Denon kun je je laten plaatsen op een mailinglijst, als de oplossing zich aandient krijg je een email hierover.

rjateun
25-11-2005, 21:52
Reactie van de importeur in Nederland Lookenlisten.nl

Sinds donderdag hoor ik van diverse kanten - en merken - klachten over
Star Wars Episode 3.
Met een testexemplaar blijkt, dat het middengat niet goed is afgewerkt
waardoor het schijfje niet goed geladen wordt en gaat slingeren met alle
gevolgen van dien.
De braampjes in het middengat of heel voorzichtig verwijderen of de DVD
terugbrengen bij de
leverancier.

Zie ook onderstaande reactie van een andere Denon gebruiker:
quote -"Dat ik inmiddels ook geconstateerd, mijn eerst exemplaar had
zelfs een
kleine breuk midden en de 2e daar ben ik nooit achter gekomen. De doos
waarin de eerste DVD zich bevindt is volgens ook niet helemaal goed. Ik
weet niet precies hoe ik het moet zeggen maar de nipjes waarin de 2e DVD
zich bevindt is beter, denk zelf dat de houder van DVD beschadigingen
veroorzaakt. Ik heb vandaag bij Rodisc in Rotterdam mijn 3e exemplaar
gekregen en jawel
eindelijk een werkende versie. Mijn 3910 maakte geen lawaai en het
inladen
ging behoorlijk nu"- unquote.

Vertrouwende U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,


Met vriendelijke groet,

Christian van Ewijk

Consumentenvoorlichter
Look en Listen info/demo centrum.
Poppenbouwing 33
4191 NZ
Geldermalsen
Telefoon +31 0345-588082
Fax +31 0345-588085
website www.lookenlisten.nl
e-mail info@lookenlisten.nl

Pieter Kleine
26-11-2005, 22:43
En hoe moeten wij die braampjes verwijderen?

Ricardo72
27-11-2005, 12:19
Ook ik heb dus problemen met de DVD3910 en Star wars III: Komen vreselijke geluiden uit de Denon en hij weigert hem af te spelen. Oude DVD800 heeft absoluut geen problemen!
Komt het nu door de 'braampjes' of door de kopieerbeveiliging?? Beide oorzaken zijn door Denon aangegeven, maar welke is nu de werkelijke?

wiscel
28-11-2005, 13:05
Ik heb met CloneDVD en Anydvd een kopie voor mezelf gemaakt, toen deed die het wel zonder enige problemen.

rjateun
09-12-2005, 22:27
Ook ik heb dus problemen met de DVD3910 en Star wars III: Komen vreselijke geluiden uit de Denon en hij weigert hem af te spelen. Oude DVD800 heeft absoluut geen problemen!
Komt het nu door de 'braampjes' of door de kopieerbeveiliging?? Beide oorzaken zijn door Denon aangegeven, maar welke is nu de werkelijke?

Ik heb met een zeer fijn schuurpapiertje de braamjes weggehaald en nu pakt mijn Denon 3910 'm wel. Dus het ligt m.i. niet aan de kopieerbeveiliging maar aan de braampjes.

Dus geen DVD meer in de 'toegevoegde houder' van de keep case stoppen

Gr.,
Richard

Ricardo72
21-12-2005, 21:33
Hoe kan het dat zo'n super apparaat moeite heeft met wat 'braampjes'? Je zou toch zeggen dat er voldoende plek overblijft om de DVD vast te pakken....

Raimond Kieftenbeld
22-12-2005, 12:45
Zo denk ik er ook over,waarom moet zo'n duur apparaat,zo gevoelig zijn voor krasjes.Terwijl een no name merk ze zo afspeelt.

Nee,de Denon 2910,is voor mij de laatste dure dvd speler die ik haal(ik heb ehm dus ook).
)

V-Max145
03-01-2006, 20:39
Heb hetzelfde probleem op de Denon 2910. :(
De eerste keer dat ik de DVD probeerde af te spelen, ging alles goed tot na de begingeneriek. Hierna blokkeerde het beeld en viel in blokjes uit elkaar. :(

Heb hierna getracht de disc af te spelen op m'n Sony HX-1000 en hierbij waren er geen problemen vast te stellen. :?

Daarna toch maar weer eens geprobeerd op de Denon en deze keer wou hij hem zelfs niet meer laden. Het lijkt inderdaad dat het schijfje wat ligt te slingeren in de lade (aan het geluid te horen) ?

Dit zou toch zeker niet mogen voor een toestel uit deze prijsklasse :evil:

Ga de Star-Wars DVD toch maar eens gaan inruilen voor een ander exemplaar (als dit al lukt want ik heb geen aankoopbewijsje - cadeautje !)

Hoekie
03-01-2006, 21:24
Hoi,

Ik heb ook een 2910 inmiddels mijn 2e.
Bij de eerste had ik een dvd van robbie williams die bij elke chapter ff stil stond en 2 seconden oversloeg.

Nu mijn 2e 2910 doet dit niet.
Alleen heb ik heel veel last van lipsync.
Ding speelt dvd's niet af die mijn andere speler van 39 euro gewoon afspeelt.
Voor mij nooit meer een denon dvd speler!

Groet,
Hoekie