PDA

Bekijk de volledige versie : the exorcism of emily rose



Jeroen D
31-07-2005, 12:22
http://www.sonypictures.com/movies/theexorcismofemilyrose/index.html

Dit lijkt me een te gekke film...........trailer is fantastisch !

spielberg_rules
31-07-2005, 12:33
Je zou kunnen denken dat dit de zoveelste horrorfilm is, maar de aanwezigheid van Tom Wilkinson geeft me hoop. Wilkinson vind ik een fantastisch acteur (dat mooie, expressieve gezicht, ogen, rimpels,..!) en bovendien een interessante acteur die alles wil proberen als er maar een goed scenario beschikbaar is. Zonder twijfel één van de meest onderschatte acteurs (jammer genoeg). Verder vond ik de trailer ook niet verkeerd, dus laten we hopen dat dit eindelijk nog eens een goede horrorfilm wordt.

Renny Collard
31-07-2005, 21:12
Lijkt me wel wat, zou mooi zijn als deze het niveau van the Exorcist kan benaderen (en dan bedoel ik niet al die zwakke sequels).

Paul_Knoop
31-07-2005, 23:30
gisteren de trailer gezien en lijkt me een leuke film, ik meen ook zoiets gezien te hebben op discovery, dat programma met Anthony Stewart Head ( Giles uit Buffy The Vampire Slayer® ) dat ging ook over Emily Rose...

pavago
01-08-2005, 10:58
gisteren heb ik ook de trailer gezien, en vondt het helemaal top, nu maar hopen dat de rest van de film ook goed is.

Tom Wilkinson is dat niet die ook speelde in de madness of king george en the patriot?

Z-Man
02-08-2005, 13:32
De trailer is de eerste in een lange tijd die ik toch wel echt creepy vond. Als de hele film net zo word wacht ons een topper.

jasmin1
08-10-2005, 18:09
vorige week in new york gezien.... middelmattige film met een paar ijzersterke scenes erin.... wat toch de meeste enge aan de film is based on true story.... zal je maar gebeuren

rkrijger
09-10-2005, 16:02
Trailer is top. Maar, beter als The Exorcist kan toch niet?

jasmin1
09-10-2005, 16:02
Trailer is top. Maar, beter als The Exorcist kan toch niet?


nee dat zeker niet... maar het is wel beter dan de vervolgen er op

Ronald Veldhuizen
09-10-2005, 16:10
Het horroraspect is in deze film naar de achtergrond geschoven, heb ik gelezen.
Het gaat uiteindelijk om de rechtszaak waarin Wilkinson terecht staat voor het onverantwoord handelen t.o.v. waardoor ze sterft. Dus morale problematiek rondom Jomanda praktijken (Sylvia Millecam iemand?) schijnen centraal te staan.

Heb ik gelezen... :wink:

rkrijger
09-10-2005, 19:56
Trailer is top. Maar, beter als The Exorcist kan toch niet?


nee dat zeker niet... maar het is wel beter dan de vervolgen er op

Maar dat is ook niet *zo* moeilijk...

luyckfasseel stefan
01-11-2005, 15:13
prachtige film, de beste in zijn genre die tot heden is gemaakt, naar mijn mening beter dan de beginning,
sterke karakterrollen, de suspens wordt echt opgedreven tot op het einde,
een film zonder echte dipjes!!! :D

rkrijger
01-11-2005, 15:17
prachtige film, de beste in zijn genre die tot heden is gemaakt, naar mijn mening beter dan de beginning,
sterke karakterrollen, de suspens wordt echt opgedreven tot op het einde,
een film zonder echte dipjes!!! :D

Waar heb je hem gezien?

luyckfasseel stefan
01-11-2005, 15:42
ava 8) nt premiere halloween night kinepolis ,vorige nacht 8)

rkrijger
01-11-2005, 19:02
ava 8) nt premiere halloween night kinepolis ,vorige nacht 8)

LUCKY BASTARD!

tijinkm
02-11-2005, 19:45
lijkt me wel vette film ga ik zeker heen :) wanneer komt die in bios?

jasmin1
03-11-2005, 20:59
lijkt me wel vette film ga ik zeker heen :) wanneer komt die in bios?


8 december dus nog effe geduld

kruspe
23-11-2005, 20:40
Trailer is top. Maar, beter als The Exorcist kan toch niet?


nee dat zeker niet... maar het is wel beter dan de vervolgen er op

je gaat me toch niet vertellen dat je The Exorcist III een slechte film vind?!?!

kruspe
23-11-2005, 20:42
iemand hem al in de bios gezien? en???

frank_black
23-11-2005, 21:09
Verwacht niet de Possesion zoals in The Exorcist. Het is een beetje teleurstellend.

ik d8 bij mezelf (en de reden dat ik deze ging kijken :twisted: ): kotsscenes en draaiende hoofden,maar kreeg dit niet te zien :cry:
Eng wordt de film ook niet echt, maar dat is slechts mijn mening.

ook vind ik de acteurs niet echt een chemistry met elkaar hebben(wat ik zeer belangrijk vind).
als de acteurs dit wel zouden hebben denk ik dat de film een stuk beter was.

wat ik ook jammer vind is dat de film niet een bepaald sfeertje oproep, ik denk dat dit ligt omdat het grotendeel in een rechtzaal afspeelt. de scenes in de rechtzaal kwamen ook niet bepaalt realisties over.

Berry vd Pluijm
23-11-2005, 21:24
Ik had een gruwelijke horrorfilm verwacht.. Krijg een rechtbank drama voorgeschoteld.. Viel me vies tegen.. Echt zo'n typisch voorbeeld van een misleidende trailer :(

David L.
24-11-2005, 09:26
Ik vond de mix tussen rechtbankdrama en "horror"scenes juist wel goed.
De barrière tussen de letter van de wet en geloofsovertuiging was juist een van de sterkste punten van het verhaal. Zonder die rechtszaak was het gewoon weer een saaie niet enge horror geworden....

Paul_Knoop
24-11-2005, 09:45
prachtige film en vooral de emoties van de mensen om de bezetene heen worden heel mooi weergegeven..geen walgelijke horrorfilm maar een intelligente thriller imo op momenten ga je zelf twijfelen wat er aan de hand is

Gi1337
25-11-2005, 10:23
Gister in de bios gezien, ik moet zeggen ik vond em indrukwekkend.

Je zou denken(en dat denken veel mensen), een saai rechtbankdrama. Dat is dus niet zo. Door de vele flashbacks krijg je een goed beeld van hoe emily bezeten raakt, en wat er daaran allemaal gebeurd, tot haar dood. Als je alleen dat zo laten zien, was het een veel mindere film geweest.

7 uit 10

kruspe
12-12-2005, 21:53
ligt het nu aan mij, of kun je de dvd (regio 1) helemaal niet bestellen bij cd-wow??

Koploper
13-12-2005, 17:28
Kheb ehm ook in de bios gezien en vond ehm ook zeker niet tegenvallen eindelijk weer een goede exocism film:D

Jeroen D
17-12-2005, 14:11
Net gezien.
Geweldige film wat mij betreft. Meer een thriller dan horror maar dat is juist een pluspunt bij deze film.
Zeker een aanrader.
Hoop dat deze gauw op regio 2 uitkomt.

Begotten
18-12-2005, 01:08
ligt het nu aan mij, of kun je de dvd (regio 1) helemaal niet bestellen bij cd-wow??

Die zijn vaak een beetje aan de late kant. Komt nog wel denk ik.

rkrijger
24-04-2006, 09:12
Gisteravond deze film gezien. Vond hem zeker niet tegenvallen en redelijk eng. Je wordt tegenwoordig helemaal doodgegooid met allerlei horrorfilms met rondvliegende ledematen... Dat is deze zeker niet. De enge scenes betreffen flashbacks in een raamvertelling.

Albert Kostwinder
24-04-2006, 09:21
Zeker niet verkeerd deze thriller. Vooral de flashback scene's zijn lekker spannend. Alleen wat weinig vond ik, want de effecten en impact zijn geweldig. Een dikke plus voor deze film... :wink:

rkrijger
24-04-2006, 15:14
Interessant artikel over deze film:

http://www.moviesonline.ca/movienews_1253.html