PDA

Bekijk de volledige versie : Powerbuy Die Nadel (GESLOTEN)



Pagina's : [1] 2 3

Harry stadman
31-07-2005, 16:45
POWERBUY Die Nadel.

http://www.dienadel.de/lshop,shopstart,,d,,,,,,.htm te bestellen.


Deze powerbuy wordt overigens gecombineerd met de furutech powerbuy. Zo proberen we een compleet pakket te kunnen aanbieden van de furutech stekkers en een kabel naar eigen keuze!

Ook zijn hier voorstellen en ideeën van harte welkom. :wink:

Eventuele kortingen e.d. worden in de loop van volgende week duidelijk.
We willen eerst even weten of deze powerbuy levensvatbaar is.

Wel zal door een powerbuy in iedergeval de verzendkosten een stuk minder worden, die standaard voor iedere verzending 15 euro bedragen.

Overigens zal deze powerbuy lopen tot September/November; dan is iedereen weer wat hersteld van de andere powerbuys en zal een en ander financieel ook weer wat gemakkelijker te voldoen zijn. :wink:

edit:

Geplaatst: 02-08-2005 12:08 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb inmiddels Die nadel even opgebeld omtrent de powerbuy(zo krijg je ze tenminste zeker weten te spreken ).

Ze hebben mij doorgeschakeld naar de baas van Die nadel en die heeft mij volgende mede kunnen delen;

1) afhankelijk van de artikelen en de grote van de order kan er een korting tussen de 5-15% eventueel gegeven worden.

2) helaas worden er GEEN hi-fi meubels naar Nederland verstuurd!

3) Powerkabel:
IK heb de gelegenheid maar even aangegrepen om een en ander te vragen over de kwaliteit van de kabels.

een goede kabel voor weinig geld is de Lapp kabel.

Wil je iets beter, is de Supra Cables LoRad Netzkabel - Meterware voor 14, 50 een uitstekende keus. Hij verzekerde mij dat deze kabel gewoon iets better is als de Lapp.

Wil je echter nog beter, is de Audioplan powercord van respectievelijk 32 en 84 euro per meter de uitgesproken kabel. Voordeel van deze kabel, volgens Die nadel, is dat met name het hoog door de verzilvering nog beter gedetailleerd is. Lees: meer details in het hoog.

4) Furutech stekkers;
Verschil verguld ten opzichte van rhodium is dat er slechts een dun laagje goud gebruikt wordt en het rhodium wat dikker is, waardoor het slijtvaster is en dat het iets beter geleidt, zoals we zelf ook al achter waren gekomen.

5) Vanaf 250 euro zijn de verzendkosten in ieder geval gratis(staat duidelijk op de site).

Johan van den D.
31-07-2005, 16:58
Mooi Harry, zal eens een mooi lijstje maken. :wink:

Harry stadman
31-07-2005, 17:01
Mooi Harry, zal eens een mooi lijstje maken. :wink:

Mooi Johan. Ik ben zelf ook al druk aan het kijken wat ik allemaal nog zou kunnen gebruiken. :wink:

Ultramorada
31-07-2005, 17:11
Verzendkosten kan sowieso minder. Een collega van mij woont in Duitsland en die wordt vaker misbruikt voor dit soort internetaankopen. Boven de 50 euro wordt er gratis verzonden binnen Duitsland. Dan zou je het alleen nog op moeten halen in Wageningen. Of er komen verzendkosten binnen Nederland bij.

Harry stadman
31-07-2005, 17:16
Verzendkosten kan sowieso minder. Een collega van mij woont in Duitsland en die wordt vaker misbruikt voor dit soort internetaankopen. Boven de 50 euro wordt er gratis verzonden binnen Duitsland. Dan zou je het alleen nog op moeten halen in Wageningen. Of er komen verzendkosten binnen Nederland bij.

Ik weet niet of het handig is om er allerlei derden bij te gaan halen. Zoals gezegd is dit in eerste instantie een animo check en in de 2de plaats om te kijken wat voor materialen er zoal besteld zullen worden. :wink:

Bij een groot bedrag denk ik wel zeker dat de verzendkosten dan in ieder geval ook gratis zullen zijn. :wink:

Ultramorada
31-07-2005, 17:17
Verzendkosten kan sowieso minder. Een collega van mij woont in Duitsland en die wordt vaker misbruikt voor dit soort internetaankopen. Boven de 50 euro wordt er gratis verzonden binnen Duitsland. Dan zou je het alleen nog op moeten halen in Wageningen. Of er komen verzendkosten binnen Nederland bij.

Ik weet niet of het handig is om er allerlei derden bij te gaan halen. Zoals gezegd is dit in eerste instantie een animo check en in de 2de plaats om te kijken wat voor materialen er zoal besteld zullen worden. :wink:
Het was maar een idee.

Harry stadman
31-07-2005, 17:19
Verzendkosten kan sowieso minder. Een collega van mij woont in Duitsland en die wordt vaker misbruikt voor dit soort internetaankopen. Boven de 50 euro wordt er gratis verzonden binnen Duitsland. Dan zou je het alleen nog op moeten halen in Wageningen. Of er komen verzendkosten binnen Nederland bij.

Ik weet niet of het handig is om er allerlei derden bij te gaan halen. Zoals gezegd is dit in eerste instantie een animo check en in de 2de plaats om te kijken wat voor materialen er zoal besteld zullen worden. :wink:
Het was maar een idee.

Ideeën zijn altijd welkom en zullen geëvalueerd worden.

Ik denk overigens dat de verzendkosten geen probleem zullen zijn. Dus die constructie hebben we in ieder geval al niet nodig. :wink:

Reinier Gunther
31-07-2005, 17:23
Ik doe mee. :wink:

jokey
31-07-2005, 18:08
Ik zal ook eens gaan snuffelen op de site.

Johan van den D.
31-07-2005, 19:09
Mogen we ook al een lijstje plaatsen ?

-1 set ViaBlue TRI Absorber Silber.
-1x Furutech FI-E11 CU Schukostecker.
-14x Furutech FP-200-B Gold Hohl-Bananenstecker 4mm Schraubbar
-10x WBT Aderendhülse 0.75qmm .
-10x WBT Aderendhülse 1.00qmm .
-10x WBT Aderendhülse 1.50qmm.
-20x WBT Aderendhülse 2.50qmm.
-20x WBT Aderendhülse 4,00qmm.
-1x WBT 0403 Crimpzange.

Tot zover en natuurlijk onder voorbehoud van alles.http://smile.smilies.nl/699.gif

Reinier Gunther
31-07-2005, 19:40
2x ViaBlue HS Spikes - 4er Set - Schwarzchrom

Alexander D
31-07-2005, 20:41
Ach, vooruit dan. Dan doe ik ook maar mee. 8)

Sowieso wil ik wel het een en ander. Definitieve bestelling ga ik pas plaatsen na aanschaf van m'n speakers.

In ieder geval een paar stukken powerkabel, wat bijpassende stekkers, een verloopkabel om m'n dvd apart van stroom te voorzien en wat dempers.

De stekkers gaan niet de furutech worden maar eenvoudigere modellen.

Harry stadman
31-07-2005, 22:08
Ach, vooruit dan. Dan doe ik ook maar mee. 8)

Sowieso wil ik wel het een en ander. Definitieve bestelling ga ik pas plaatsen na aanschaf van m'n speakers.

In ieder geval een paar stukken powerkabel, wat bijpassende stekkers, een verloopkabel om m'n dvd apart van stroom te voorzien en wat dempers.

De stekkers gaan niet de furutech worden maar eenvoudigere modellen.

Iedereen is vrij om te bestellen wat hij/zij wil. :wink:

Alexander D
01-08-2005, 09:00
Ach, vooruit dan. Dan doe ik ook maar mee. 8)

Sowieso wil ik wel het een en ander. Definitieve bestelling ga ik pas plaatsen na aanschaf van m'n speakers.

In ieder geval een paar stukken powerkabel, wat bijpassende stekkers, een verloopkabel om m'n dvd apart van stroom te voorzien en wat dempers.

De stekkers gaan niet de furutech worden maar eenvoudigere modellen.

Iedereen is vrij om te bestellen wat hij/zij wil. :wink:

Niet zo serieus Harry :lol:. Er staan daar meer begeerlijke upgrades op de site dan mijn financiële situatie grappig vind en je wist toch al dat ik mee zou doen :wink: leuke (http://www.dienadel.de/lshop,showdetail,1122883033-26847,d,1122883044-26872,1061913655,mr-wall-750-e,,Tshowrub--1061913655,0.htm) plankjes hebben ze daar ook.....

Johan van den D.
01-08-2005, 09:03
Er staan daar meer begeerlijke upgrades op de site dan mijn financiële situatie grappig vindDat probleem heb ik nu ook inderdaad.

Alexander D
01-08-2005, 09:06
Er staan daar meer begeerlijke upgrades op de site dan mijn financiële situatie grappig vindDat probleem heb ik nu ook inderdaad.

En eigenlijk moeten we maar gelukkig zijn dat we in die situatie zitten. Stel je voor dat geld geen enkel probleem zou zijn. Dan koop je het beste en duurste en mooiste dat je kunt vinden en dan? Upgraden wordt dan wachten tot er nieuwere modellen uitkomen. Das ook niks

Johan van den D.
01-08-2005, 09:10
Upgraden wordt dan wachten tot er nieuwere modellen uitkomen. Das ook niksZou er toch geen moeite mee hebben hoor, lijkt me heerlijk zo,n situatie.

Edgar Smit
01-08-2005, 10:36
Ik heb hier eventueel wel oren naar:
http://www.dienadel.de/hifi/cosmoshop/pix/a/v/1093603766-8130.jpg
Echter er staat vermeld dat deze meubels alleen in Duitsland leverbaar zijn en dat zij rechtsreeks vanaf de fabriek komen. Indien je meer besteld bij de site (powerbuy dus) wordt het als aparte zending alsnog vanaf de fabriek opgestuurd.

Dieser Artikel wird Ihnen direkt vom Hersteller VCM geliefert.
Sollten Sie diesen Artikel mit anderen Produkten zusammmen
bestellen, werden Sie separate Sendungen erhalten.
Die Versandkosten erhöhen sich dadurch natürlich nicht.

Dieser Artikel ist nur innerhalb Deutschland lieferbar.

Weet iemand of dat eventueel dus kan in een powerbuy?

EDIT Omdat ik misschien toch de oude sansui versterker ook weer terug wil in de woonkamer en ook wil aansluiten op mijn huidige fronts, weet iemand of daar een soort schakelbox voor bestaat, dus om 2 versterkers op 1 speakerset aan te sluiten? En is die eventueel ook op de site te krijgen?

Alexander D
01-08-2005, 10:46
Upgraden wordt dan wachten tot er nieuwere modellen uitkomen. Das ook niksZou er toch geen moeite mee hebben hoor, lijkt me heerlijk zo,n situatie.

Denk je niet dat de lol er dan heel snel vanaf is?

Alexander D
01-08-2005, 10:48
Ik heb hier eventueel wel oren naar:
http://www.dienadel.de/hifi/cosmoshop/pix/a/v/1093603766-8130.jpg
Echter er staat vermeld dat deze meubels alleen in Duitsland leverbaar zijn en dat zij rechtsreeks vanaf de fabriek komen. Indien je meer besteld bij de site (powerbuy dus) wordt het als aparte zending alsnog vanaf de fabriek opgestuurd.

Dieser Artikel wird Ihnen direkt vom Hersteller VCM geliefert.
Sollten Sie diesen Artikel mit anderen Produkten zusammmen
bestellen, werden Sie separate Sendungen erhalten.
Die Versandkosten erhöhen sich dadurch natürlich nicht.

Dieser Artikel ist nur innerhalb Deutschland lieferbar.



Weet iemand of dat eventueel dus kan in een powerbuy?

EDIT Omdat ik misschien toch de oude sansui versterker ook weer terug wil in de woonkamer en ook wil aansluiten op mijn huidige fronts, weet iemand of daar een soort schakelbox voor bestaat, dus om 2 versterkers op 1 speakerset aan te sluiten? En is die eventueel ook op de site te krijgen?

Bedoel je zoiets (http://www.dienadel.de/lshop,showrub,1122889604-4846,d,1122889610-4874,1061913766.1064464318,,,,0.htm) Edgar?

Johan van den D.
01-08-2005, 10:50
Upgraden wordt dan wachten tot er nieuwere modellen uitkomen. Das ook niksZou er toch geen moeite mee hebben hoor, lijkt me heerlijk zo,n situatie.

Denk je niet dat de lol er dan heel snel vanaf is?Voor mij niet, ik geniet meer van een set die al klaar danwel naar wensen is dan een set die nog geupgrade moet worden omdat je bepaalde dingen wilt verbeteren.
Het upgraden zie ik als een last terijl ik pas echt geniet van een set die klaar is.........

Harry stadman
01-08-2005, 11:02
Ach, vooruit dan. Dan doe ik ook maar mee. 8)

Sowieso wil ik wel het een en ander. Definitieve bestelling ga ik pas plaatsen na aanschaf van m'n speakers.

In ieder geval een paar stukken powerkabel, wat bijpassende stekkers, een verloopkabel om m'n dvd apart van stroom te voorzien en wat dempers.

De stekkers gaan niet de furutech worden maar eenvoudigere modellen.

Iedereen is vrij om te bestellen wat hij/zij wil. :wink:

Niet zo serieus Harry :lol:. Er staan daar meer begeerlijke upgrades op de site dan mijn financiële situatie grappig vind en je wist toch al dat ik mee zou doen :wink: leuke (http://www.dienadel.de/lshop,showdetail,1122883033-26847,d,1122883044-26872,1061913655,mr-wall-750-e,,Tshowrub--1061913655,0.htm) plankjes hebben ze daar ook.....

Wat betreft financiën moet je wel serieus blijven. :wink:

Voor de rest :lol:

Er zijn ook erg dure dingen te koop daar waarvan ik zeg dat ze weinig tot geen nut zullen hebben. :?

Dus, mischien ook wel handig om hier in deze thread the kijken of je wel de goede materialen kiest en of er niet een beter alternatief voor is. :wink:

Harry stadman
01-08-2005, 11:07
Upgraden wordt dan wachten tot er nieuwere modellen uitkomen. Das ook niksZou er toch geen moeite mee hebben hoor, lijkt me heerlijk zo,n situatie.

Denk je niet dat de lol er dan heel snel vanaf is?Voor mij niet, ik geniet meer van een set die al klaar danwel naar wensen is dan een set die nog geupgrade moet worden omdat je bepaalde dingen wilt verbeteren.
Het upgraden zie ik als een last terijl ik pas echt geniet van een set die klaar is.........

Het bij elkaar zoeken van de beste componenten voor jouw set geeft toch ook al wat plezier? :wink:

Edgar Smit
01-08-2005, 11:08
Bedoel je zoiets (http://www.dienadel.de/lshop,showrub,1122889604-4846,d,1122889610-4874,1061913766.1064464318,,,,0.htm) Edgar?Exact, die Demion zijn precies wat ik bedoel! Heeft iemand daar ervaring mee toevallig, met zo een Demion of een soortgelijk apparaat?

Harry stadman
01-08-2005, 11:09
Er staan daar meer begeerlijke upgrades op de site dan mijn financiële situatie grappig vindDat probleem heb ik nu ook inderdaad.

En eigenlijk moeten we maar gelukkig zijn dat we in die situatie zitten. Stel je voor dat geld geen enkel probleem zou zijn. Dan koop je het beste en duurste en mooiste dat je kunt vinden en dan? Upgraden wordt dan wachten tot er nieuwere modellen uitkomen. Das ook niks

Dat is nog steeds geen garantie dat je dan de best klinkende set thuis hebt staan. ook bij erg dure componenten is goed matchen een must. :wink:

Harry stadman
01-08-2005, 11:12
Bedoel je zoiets (http://www.dienadel.de/lshop,showrub,1122889604-4846,d,1122889610-4874,1061913766.1064464318,,,,0.htm) Edgar?Exact, die Demion zijn precies wat ik bedoel! Heeft iemand daar ervaring mee toevallig, met zo een Demion of een soortgelijk apparaat?

Ik heb wel ervaring met schakelkastjes voor andere doeleinden. Als ze het goed gedaan hebben, zul je niet zoveel kunnen merken van het feit dat er een schakelaar tussen zit. Die duurdere versie is beter en mooier afgewerkt. Zal dus iets minder invloed hebben op het signaal dan de goedkopere versie.

Ik moet nog contact opnemen met Die Nadel maar ik ben bang dat er expliciet op de site staat dat de meubels niet buiten Duitsland worden geleverd, een powerbuy daar ook niet zo gek veel aan kan veranderen.

Johan van den D.
01-08-2005, 11:15
Het bij elkaar zoeken van de beste componenten voor jouw set geeft toch ook al wat plezier? :wink:Helaas ervaar ik dat als een last en nadeel van het geheel.
Naast de hoge kosten dus één van de nadelen van onze hobby. :?

Wat ik wel leuk vind is om te kijken wat er zoal op de markt verkrijgbaar is maar dan niet als doel voor een eigen upgrade.

Het upgrade is iets wat helaas noodzakelijk is omdat een set naar wensen niet in één keer gefinancieerd kan worden.
Had ik het geld er wel voor dan kwam er in één keer een complete set naar wensen waar niets meer te upgraden valt.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet blij bent wanneer ik weer iets nieuws heb maar het liefst alles dus in één keer. :?

Harry stadman
01-08-2005, 11:18
Het bij elkaar zoeken van de beste componenten voor jouw set geeft toch ook al wat plezier? :wink:Helaas ervaar ik dat als een last en nadeel van het geheel.
Naast de hoge kosten dus één van de nadelen van onze hobby. :?

Wat ik wel leuk vind is om te kijken wat er zoal op de markt verkrijgbaar is maar dan niet als doel voor een eigen upgrade.

Het upgrade is iets wat helaas noodzakelijk is omdat een set naar wensen niet in één keer gefinancieerd kan worden.
Had ik het geld er wel voor dan kwam er in één keer een complete set naar wensen waar niets meer te upgraden valt.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet blij bent wanneer ik weer iets nieuws heb maar het liefst alles dus in één keer. :?

Dat is nu net HET probleem, Johan.

Er valt ALTIJD wel iets te upgraden. De techniek staat ook niet stil.
Er komt altijd weer betere apparatuur op de markt, interlinks worden doorontwikkeld etc. Blu ray staat ook al weer een stuk dichter voor onze deur. :wink:

Edgar Smit
01-08-2005, 11:18
Bedoel je zoiets (http://www.dienadel.de/lshop,showrub,1122889604-4846,d,1122889610-4874,1061913766.1064464318,,,,0.htm) Edgar?Exact, die Demion zijn precies wat ik bedoel! Heeft iemand daar ervaring mee toevallig, met zo een Demion of een soortgelijk apparaat?

Ik heb wel ervaring met schakelkastjes voor andere doeleinden. Als ze het goed gedaan hebben, zul je niet zoveel kunnen merken van het feit dat er een schakelaar tussen zit. Die duurdere versie is beter en mooier afgewerkt. Zal dus iets minder invloed hebben op het signaal dan de goedkopere versie. beide schakelaars zijn overigens niet leverbaar, dus dat schiet al niet op :wink: .


Ik moet nog contact opnemen met Die Nadel maar ik ben bang dat er expliciet op de site staat dat de meubels niet buiten Duitsland worden geleverd, een powerbuy daar ook niet zo gek veel aan kan veranderen. Da's wel jammer eigenlijk :cry: .

Harry stadman
01-08-2005, 11:22
Bedoel je zoiets (http://www.dienadel.de/lshop,showrub,1122889604-4846,d,1122889610-4874,1061913766.1064464318,,,,0.htm) Edgar?Exact, die Demion zijn precies wat ik bedoel! Heeft iemand daar ervaring mee toevallig, met zo een Demion of een soortgelijk apparaat?

Ik heb wel ervaring met schakelkastjes voor andere doeleinden. Als ze het goed gedaan hebben, zul je niet zoveel kunnen merken van het feit dat er een schakelaar tussen zit. Die duurdere versie is beter en mooier afgewerkt. Zal dus iets minder invloed hebben op het signaal dan de goedkopere versie. beide schakelaars zijn overigens niet leverbaar, dus dat schiet al niet op :wink: .


Het is meer tijdelijk niet leveraar. Je kunt je E-mail adres invoeren, zodat zij een bericht kunnen sturen wanneer ze wel weer beschikbaar zijn.

De powerbuy blijft zeker nog wel 2 maanden staan, dus er kan nog veel gebeuren in die tijd. :wink:

Ik moet nog contact opnemen met Die Nadel maar ik ben bang dat er expliciet op de site staat dat de meubels niet buiten Duitsland worden geleverd, een powerbuy daar ook niet zo gek veel aan kan veranderen. Da's wel jammer eigenlijk :cry: .

Het is meer tijdelijk niet leveraar. Je kunt je E-mail adres invoeren, zodat zij een bericht kunnen sturen wanneer ze wel weer beschikbaar zijn.

De powerbuy blijft zeker nog wel 2 maanden staan, dus er kan nog veel gebeuren in die tijd. :wink:


edit:

Die schakelboxen komen uit engeland, dus zij zijn ook afhankelijk van de export. :wink:

Link:

http://www.demion.co.uk/

Harry stadman
01-08-2005, 11:28
Het bij elkaar zoeken van de beste componenten voor jouw set geeft toch ook al wat plezier? :wink:Helaas ervaar ik dat als een last en nadeel van het geheel.
Naast de hoge kosten dus één van de nadelen van onze hobby. :?

Wat ik wel leuk vind is om te kijken wat er zoal op de markt verkrijgbaar is maar dan niet als doel voor een eigen upgrade.

Het upgrade is iets wat helaas noodzakelijk is omdat een set naar wensen niet in één keer gefinancieerd kan worden.
Had ik het geld er wel voor dan kwam er in één keer een complete set naar wensen waar niets meer te upgraden valt.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet blij bent wanneer ik weer iets nieuws heb maar het liefst alles dus in één keer. :?

Dat wil dan NOG niet zeggen dat je de beste combinatie hebt. Vele dealers hebben hun eigen merken. Het kan best een openbaring ijn om eens andere combinaties te proberen met andere apparatuur. Of met interlinks van een ander merk dan je dealer heeft. :wink:

Johan van den D.
01-08-2005, 11:32
Dat is nu net HET probleem, Johan.

Er valt ALTIJD wel iets te upgraden. De techniek staat ook niet stil.
Er komt altijd weer betere apparatuur op de markt, interlinks worden doorontwikkeld etc. Dat maakt voor mij niet uit.
Als ik tevreden bent met een set heb ik geen behoefde aan betere of door ontwikkelde upgrades.
Ik hoef immers niet het beste te hebben, ik wil gewoon een set die aan mijn wensen voldoen.

Blu ray staat ook al weer een stuk dichter voor onze deur. :wink:Dat moet zich eerst nog gaan bewijzen.
Wie zeg dat de extra ruimte gebruikt gaat worden voor betere beeld (HD) en geluids kwaliteit.
Daarnaast moet er eerst nog een oorlog uitgevochten worden tussen verschillende kampen.

Maar dat ik de dvd eventueel wilt upgraden naar BluRay zie ik ook als noodzakelijk en niet omdat ik het leuk vind.
Noodzakelijk omdat ik helaas niet helemaal tevreden bent met de huidige dvd kwaliteit. :?

Maar zoals ik al zei ben ik zeker wel blij als een kind wanneer ik weer iets nieuws heb. :wink:
Alleen ik ervaar het als noodzakelijk kwaad ipv een leuke kant van onze hobby.

Al met al geen probleem dus.

Harry stadman
01-08-2005, 11:42
Dat is nu net HET probleem, Johan.

Er valt ALTIJD wel iets te upgraden. De techniek staat ook niet stil.
Er komt altijd weer betere apparatuur op de markt, interlinks worden doorontwikkeld etc. Dat maakt voor mij niet uit.
Als ik tevreden bent met een set heb ik geen behoefde aan betere of door ontwikkelde upgrades.
Ik hoef immers niet het beste te hebben, ik wil gewoon een set die aan mijn wensen voldoen.

Blu ray staat ook al weer een stuk dichter voor onze deur. :wink:Dat moet zich eerst nog gaan bewijzen.
Wie zeg dat de extra ruimte gebruikt gaat worden voor betere beeld (HD) en geluids kwaliteit.
Daarnaast moet er eerst nog een oorlog uitgevochten worden tussen verschillende kampen.

Maar dat ik de dvd eventueel wilt upgraden naar BluRay zie ik ook als noodzakelijk en niet omdat ik het leuk vind.
Noodzakelijk omdat ik helaas niet helemaal tevreden bent met de huidige dvd kwaliteit. :?

Maar zoals ik al zei ben ik zeker wel blij als een kind wanneer ik weer iets nieuws heb. :wink:
Alleen ik ervaar het als noodzakelijk kwaad ipv een leuke kant van onze hobby.

Al met al geen probleem dus.

Natuurlijk ben ik ook heel erg blij als ik weer eens wat nieuws heb. :wink:

Ik probeer wel verschillende combinaties uit. Het is toch ook een uitdaging voor een audiofanaat om voor een zo laag mogelijke prijs de beste geluidsreproductie te realiseren. :wink:
Dat is ook een onderdeel van de hobby. :wink:

Johan van den D.
01-08-2005, 11:43
Dat wil dan NOG niet zeggen dat je de beste combinatie hebt. Vele dealers hebben hun eigen merken. Het kan best een openbaring ijn om eens andere combinaties te proberen met andere apparatuur. Of met interlinks van een ander merk dan je dealer heeft. :wink:Dit begrijp ik uiteraard.
Je moet wel zelf kennis van zaken hebben van de spullen die op de markt zijn zoals ik al zei.
Echter gaat het hier nu om twee keuzes.
1 Je heb een set die steeds ge-upgrade moet worden (hier bevinden wij (ik) ons dus in en upgraden doe je omdat je wellicht niet 100% tevreden bent met je huidige set.
2 Je heb geld genoeg en koopt direct alles in één keer zodat je in één keer klaar bent maar uiteraard wel naar je eigen wensen en kennis.

Mijn budget is niet en nooit toereikend geweest om alles in één keer te bekostigen en vandaar dat ik upgraden als noodzaak ziet, als last.
Het betekend immers dat ik nog niet voor de volle 100% van mijn set geniet omdat het nog niet "af" is.
Dat is een beetje wat ik bedoel.

Maar..................we raken off-topic. :!:

Alexander D
01-08-2005, 11:47
Dat wil dan NOG niet zeggen dat je de beste combinatie hebt. Vele dealers hebben hun eigen merken. Het kan best een openbaring ijn om eens andere combinaties te proberen met andere apparatuur. Of met interlinks van een ander merk dan je dealer heeft. :wink:Dit begrijp ik uiteraard.
Je moet wel zelf kennis van zaken hebben van de spullen die op de markt zijn zoals ik al zei.
Echter gaat het hier nu om twee keuzes.
1 Je heb een set die steeds ge-upgrade moet worden (hier bevinden wij (ik) ons dus in en upgraden doe je omdat je wellicht niet 100% tevreden bent met je huidige set.
2 Je heb geld genoeg en koopt direct alles in één keer zodat je in één keer klaar bent maar uiteraard wel naar je eigen wensen en kennis.

Mijn budget is niet en nooit toereikend geweest om alles in één keer te bekostigen en vandaar dat ik upgraden als noodzaak ziet, als last.
Het betekend immers dat ik nog niet voor de volle 100% van mijn set geniet omdat het nog niet "af" is.
Dat is een beetje wat ik bedoel.

Maar..................we raken off-topic. :!:

Okay dan, volgens mij hebben we toch al wel zo'n vier of vijf mensen met interesse. Das een mooi begin.

Alexander D
01-08-2005, 11:47
Dat wil dan NOG niet zeggen dat je de beste combinatie hebt. Vele dealers hebben hun eigen merken. Het kan best een openbaring ijn om eens andere combinaties te proberen met andere apparatuur. Of met interlinks van een ander merk dan je dealer heeft. :wink:Dit begrijp ik uiteraard.
Je moet wel zelf kennis van zaken hebben van de spullen die op de markt zijn zoals ik al zei.
Echter gaat het hier nu om twee keuzes.
1 Je heb een set die steeds ge-upgrade moet worden (hier bevinden wij (ik) ons dus in en upgraden doe je omdat je wellicht niet 100% tevreden bent met je huidige set.
2 Je heb geld genoeg en koopt direct alles in één keer zodat je in één keer klaar bent maar uiteraard wel naar je eigen wensen en kennis.

Mijn budget is niet en nooit toereikend geweest om alles in één keer te bekostigen en vandaar dat ik upgraden als noodzaak ziet, als last.
Het betekend immers dat ik nog niet voor de volle 100% van mijn set geniet omdat het nog niet "af" is.
Dat is een beetje wat ik bedoel.

Maar..................we raken off-topic. :!:

Okay dan, volgens mij hebben we toch al wel zo'n vier of vijf mensen met interesse. Das een mooi begin.

Harry stadman
01-08-2005, 11:47
Johan, nog even wat anders......
Ik zie dat je van die krimppluggen hebt besteld voor de kern van je (power)kabel.

Kun je die kern niet gewoon vertinnen? Ik heb daar zelf ook wat mee gexperimenteerd en kon geen verschillen horen tussen een gesoldeerde interlink(zilver tin) of via een ingeslagen kern. Ik zie namelijk dat zij ook tin hebben met zelfs 10% aan zilveraandeel.

Ik heb gezien dat die krimppluggen ook om de kernen zaten van het Rittal stekkerblok. Je kunt ze dus eventueel ook gewoon vertinnen met tin dan 10% zilver bevat.

Johan van den D.
01-08-2005, 11:53
Johan, nog even wat anders......
Ik zie dat je van die krimppluggen hebt besteld voor de kern van je (power)kabel.

Kun je die kern niet gewoon vertinnen? Ik heb daar zelf ook wat mee gexperimenteerd en kon geen verschillen horen tussen een gesoldeerde interlink of via een ingeslagen kern. Ik zie namelijk dat zij ook tin hebben met zelfs 10% aan zilveraandeel.Dat is inderdaad een optie maar ik geef de voorkeur aan de krimppluggen.
Dit omdat ik dat gewoon wat netter vind (gaat me in dit geval niet om een eventuele kwaliteits verbetering) en zal het voor alle kabels gaan gebruiken, dus zowel power als speakerkabels.
Daarnaast wil ik die dingen gewoon op voorraad hebben liggen, dat verklaar de aantallen en vooral de verschillende maten.

Harry stadman
01-08-2005, 11:56
Johan, nog even wat anders......
Ik zie dat je van die krimppluggen hebt besteld voor de kern van je (power)kabel.

Kun je die kern niet gewoon vertinnen? Ik heb daar zelf ook wat mee gexperimenteerd en kon geen verschillen horen tussen een gesoldeerde interlink of via een ingeslagen kern. Ik zie namelijk dat zij ook tin hebben met zelfs 10% aan zilveraandeel.Dat is inderdaad een optie maar ik geef de voorkeur aan de krimppluggen.
Dit omdat ik dat gewoon wat netter vind (gaat me in dit geval niet om een eventuele kwaliteits verbetering) en zal het voor alle kabels gaan gebruiken, dus zowel power als speakerkabels.
Daarnaast wil ik die dingen gewoon op voorraad hebben liggen, dat verklaar de aantallen en vooral de verschillende maten.

Achja, echt veel duurder is het ook niet dan een goed stukje zilvertin. En zo'n tang is ook niet veel duurder dan een goede soldeerbout. :wink:

Wat wel zo is met die krimppluggen is dat de kern in dezelfde vorm blijft. Vaak wordt een vertinde kern bij het vastschroeven helemaal plat gedrukt.

Die krimppluggen zijn alleen handig voor verbindingen die je kunt vastschroeven. Er zijn ook verbindingen die je alleen kunt solderen, namelijk. Ik heb gezien dat je schroefbare bananaplugs wilt hebben; mischien nog niet zo'n gek idee om het dan met die krimppluggen te doen.

Mischien moet ik dat ook maar eens proberen. :wink:

Johan van den D.
01-08-2005, 11:59
Achja, echt veel duurder is het ook niet dan een goed stukje zilvertin. En zo'n tang is ook niet veel duurder dan een goede soldeerbout. :wink:Precies en ik vind het gewoon heel netjes als het zo is afgewerkt.


Ik heb gezien dat die krimppluggen ook om de kernen zaten van het Rittal stekkerblokOp die standaard draad zit het inderdaad ook ja.

Harry stadman
02-08-2005, 13:08
Ik heb inmiddels Die nadel even opgebeld omtrent de powerbuy(zo krijg je ze tenminste zeker weten te spreken :wink: ).

Ze hebben mij doorgeschakeld naar de baas van Die nadel en die heeft mij volgende mede kunnen delen;

1) afhankelijk van de artikelen en de grote van de order kan er een korting tussen de 5-15% eventueel gegeven worden.

2) helaas worden er GEEN hi-fi meubels naar Nederland verstuurd!

3) Powerkabel:
IK heb de gelegenheid maar even aangegrepen om een en ander te vragen over de kwaliteit van de kabels.

een goede kabel voor weinig geld is de Lapp kabel.

Wil je iets beter, is de Supra Cables LoRad Netzkabel - Meterware voor 14, 50 een uitstekende keus. Hij verzekerde mij dat deze kabel gewoon iets better is als de Lapp.

Wil je echter nog beter, is de Audioplan powercord van respectievelijk 32 en 84 euro per meter de uitgesproken kabel. Voordeel van deze kabel, volgens Die nadel, is dat met name het hoog door de verzilvering nog beter gedetailleerd is. Lees: meer details in het hoog.

4) Furutech stekkers;
Verschil verguld ten opzichte van rhodium is dat er slechts een dun laagje goud gebruikt wordt en het rhodium wat dikker is, waardoor het slijtvaster is en dat het iets beter geleidt, zoals we zelf ook al achter waren gekomen.

5) Vanaf 250 euro zijn de verzendkosten in ieder geval gratis(staat duidelijk op de site).

Dit is het voorlopig. Nu dus afwachten hoeveel mensen er mee willen doen. :wink:

Alexander D
02-08-2005, 13:15
Ik heb inmiddels Die nadel even opgebeld omtrent de powerbuy(zo krijg je ze tenminste zeker weten te spreken :wink: ).

Ze hebben mij doorgeschakeld naar de baas van Die nadel en die heeft mij volgende mede kunnen delen;

1) afhankelijk van de artikelen en de grote van de order kan er een korting van 5-15% eventueel gegeven worden.

2) helaas worden er GEEN hi-fi meubels naar nederland verstuurd!

3) Powerkabel:
IK heb de gelegenheid maar even aangegrepen om een en ander te vragen over de kwaliteit van de kabels.

een goede kabel voor weinig geld is de Lapp kabel.

Wil je iets beter, is de Supra Cables LoRad Netzkabel - Meterware voor 14, 50 een uitstekende keus. Hij verzekerde mij dat deze kabel gewoon iets better is als de Lapp.

Wil je echter nog beter, is de Audioplan powercord van respectievelijk 32 en 84 euro per meter de uitgesproken kabel. Voordeel van deze kabel, volgens Die nadel, is dat met name het hoog door de verzilvering nog beter gedetailleerd is. Lees: meer details in het hoog.

4) Furutech stekkers;
Verschil verguld ten opzichte van rhodium is dat er slechts een dun laagje goud gebruikt wordt en het rhodium wat dikker is, waardoor het slijtvaster is en dat het iets beter geleidt, zoals we zelf ook al achter waren gekomen.

5) Vanaf 250 euro zijn de verzendkosten in ieder geval gratis(staat duidelijk op de site).

Dit is het voorlopig. Nu dus afwachten hoeveel mensen er mee willen doen. :wink:

Dat klinkt goed Harry. Alle korting is immers meegenomen. :wink: En wat betreft die verzendkosten; als we met een beetje animo zitten moeten we makkelijk de 250 euro kunnen halen dacht ik zo.

Fijn te horen dat ze positief zijn over die Lapp kabel. Daar wilde ik toch voor gaan met wat goedkopere stekkers dan de Furutech. Moet effe het budget in de gaten houden en ik heb nog het eea nodig :? Die suprakabel met de groneberg stekker blijft nog wel in m'n achterhoofd.

Harry stadman
02-08-2005, 13:19
Ik heb inmiddels Die nadel even opgebeld omtrent de powerbuy(zo krijg je ze tenminste zeker weten te spreken :wink: ).

Ze hebben mij doorgeschakeld naar de baas van Die nadel en die heeft mij volgende mede kunnen delen;

1) afhankelijk van de artikelen en de grote van de order kan er een korting van 5-15% eventueel gegeven worden.

2) helaas worden er GEEN hi-fi meubels naar nederland verstuurd!

3) Powerkabel:
IK heb de gelegenheid maar even aangegrepen om een en ander te vragen over de kwaliteit van de kabels.

een goede kabel voor weinig geld is de Lapp kabel.

Wil je iets beter, is de Supra Cables LoRad Netzkabel - Meterware voor 14, 50 een uitstekende keus. Hij verzekerde mij dat deze kabel gewoon iets better is als de Lapp.

Wil je echter nog beter, is de Audioplan powercord van respectievelijk 32 en 84 euro per meter de uitgesproken kabel. Voordeel van deze kabel, volgens Die nadel, is dat met name het hoog door de verzilvering nog beter gedetailleerd is. Lees: meer details in het hoog.

4) Furutech stekkers;
Verschil verguld ten opzichte van rhodium is dat er slechts een dun laagje goud gebruikt wordt en het rhodium wat dikker is, waardoor het slijtvaster is en dat het iets beter geleidt, zoals we zelf ook al achter waren gekomen.

5) Vanaf 250 euro zijn de verzendkosten in ieder geval gratis(staat duidelijk op de site).

Dit is het voorlopig. Nu dus afwachten hoeveel mensen er mee willen doen. :wink:

Dat klinkt goed Harry. Alle korting is immers meegenomen. :wink: En wat betreft die verzendkosten; als we met een beetje animo zitten moeten we makkelijk de 250 euro kunnen halen dacht ik zo.

Fijn te horen dat ze positief zijn over die Lapp kabel. Daar wilde ik toch voor gaan met wat goedkopere stekkers dan de Furutech. Moet effe het budget in de gaten houden en ik heb nog het eea nodig :?

De baas heeft mij verzekerd dat die Lapp kabel voor het minste geld gewoon een goede kabel is. Het kan echter, voor de liefhebber, nog wat beter. :wink:

Zoals gezegd, Lapp is voor de prijs een prima kabel.

Tja, iedereen moet echt zelf weten wat hij/zij wil aanschaffen. :wink:

Niets is verplicht, het MAG. :wink:

Johan van den D.
02-08-2005, 21:26
1) afhankelijk van de artikelen en de grote van de order kan er een korting tussen de 5-15% eventueel gegeven worden.Redelijk denk ik deze korting.

een goede kabel voor weinig geld is de Lapp kabel.Wist ik al......... :roll:

Wil je iets beter, is de Supra Cables LoRad Netzkabel - Meterware voor 14, 50 een uitstekende keus. Hij verzekerde mij dat deze kabel gewoon iets better is als de Lapp.Deze kabel (Supra) is mij vorige week ook als tip gegeven ipv de Lapp.
Zal dus zeker waarheid in zitten.

5) Vanaf 250 euro zijn de verzendkosten in ieder geval gratis(staat duidelijk op de site).
Daar zitten we zo aan natuurlijk.

Johan van den D.
02-08-2005, 21:29
En wat betreft die verzendkosten; als we met een beetje animo zitten moeten we makkelijk de 250 euro kunnen halen dacht ik zo.
Dat haal ik alleen al zo,n beetje. :wink:

Maargoed, de powerbuy is dus mogelijk, laat maar komen als de tijd er rijp voor is.

Harry stadman
02-08-2005, 22:22
En wat betreft die verzendkosten; als we met een beetje animo zitten moeten we makkelijk de 250 euro kunnen halen dacht ik zo.
Dat haal ik alleen al zo,n beetje. :wink:

Maargoed, de powerbuy is dus mogelijk, laat maar komen als de tijd er rijp voor is.

Ik heb gezegd tegen Meneer Die nadel dat ik over een of 2 maanden weer contact zou opnemen en dat ik dan wist wat er allemaal besteld zou wprden en hoe groot het bedrag zal zijn. :wink:

Alexander D
03-08-2005, 19:02
En wat betreft die verzendkosten; als we met een beetje animo zitten moeten we makkelijk de 250 euro kunnen halen dacht ik zo.
Dat haal ik alleen al zo,n beetje. :wink:

Maargoed, de powerbuy is dus mogelijk, laat maar komen als de tijd er rijp voor is.

Ik heb gezegd tegen Meneer Die nadel dat ik over een of 2 maanden weer contact zou opnemen en dat ik dan wist wat er allemaal besteld zou wprden en hoe groot het bedrag zal zijn. :wink:

Waarschijnlijk ga ik zaterdag naar Duitsland. Mocht er iemand al iets nodig hebben en daar niet op willen wachten.....

Neem dan effe contact met me op :wink:

Ago
03-08-2005, 19:56
En wat betreft die verzendkosten; als we met een beetje animo zitten moeten we makkelijk de 250 euro kunnen halen dacht ik zo.
Dat haal ik alleen al zo,n beetje. :wink:

Maargoed, de powerbuy is dus mogelijk, laat maar komen als de tijd er rijp voor is.

Ik heb gezegd tegen Meneer Die nadel dat ik over een of 2 maanden weer contact zou opnemen en dat ik dan wist wat er allemaal besteld zou wprden en hoe groot het bedrag zal zijn. :wink:

Heet ie echt niet meneer Die Nadeel? :wink:

Harry stadman
03-08-2005, 21:26
En wat betreft die verzendkosten; als we met een beetje animo zitten moeten we makkelijk de 250 euro kunnen halen dacht ik zo.
Dat haal ik alleen al zo,n beetje. :wink:

Maargoed, de powerbuy is dus mogelijk, laat maar komen als de tijd er rijp voor is.

Ik heb gezegd tegen Meneer Die nadel dat ik over een of 2 maanden weer contact zou opnemen en dat ik dan wist wat er allemaal besteld zou wprden en hoe groot het bedrag zal zijn. :wink:

Waarschijnlijk ga ik zaterdag naar Duitsland. Mocht er iemand al iets nodig hebben en daar niet op willen wachten.....


Neem dan effe contact met me op :wink:



En 15% korting mis lopen...... :? :shock: :wink:

Harry stadman
03-08-2005, 21:35
En wat betreft die verzendkosten; als we met een beetje animo zitten moeten we makkelijk de 250 euro kunnen halen dacht ik zo.
Dat haal ik alleen al zo,n beetje. :wink:

Maargoed, de powerbuy is dus mogelijk, laat maar komen als de tijd er rijp voor is.

Ik heb gezegd tegen Meneer Die nadel dat ik over een of 2 maanden weer contact zou opnemen en dat ik dan wist wat er allemaal besteld zou wprden en hoe groot het bedrag zal zijn. :wink:

Waarschijnlijk ga ik zaterdag naar Duitsland. Mocht er iemand al iets nodig hebben en daar niet op willen wachten.....

Neem dan effe contact met me op :wink:


knip:

Ik weet niet of het verstandig is dat iedereen maar op eigen houtje gaat handelen. Johan en ik zijn er mee bezig om op dvd.nl + HT-forum dit op te zetten. Het is niet verstandig om tussendoor allerlei acties te ondernemen.

Alexander D
03-08-2005, 21:54
En wat betreft die verzendkosten; als we met een beetje animo zitten moeten we makkelijk de 250 euro kunnen halen dacht ik zo.
Dat haal ik alleen al zo,n beetje. :wink:

Maargoed, de powerbuy is dus mogelijk, laat maar komen als de tijd er rijp voor is.

Ik heb gezegd tegen Meneer Die nadel dat ik over een of 2 maanden weer contact zou opnemen en dat ik dan wist wat er allemaal besteld zou wprden en hoe groot het bedrag zal zijn. :wink:

Waarschijnlijk ga ik zaterdag naar Duitsland. Mocht er iemand al iets nodig hebben en daar niet op willen wachten.....

Neem dan effe contact met me op :wink:


knip:

Ik weet niet of het verstandig is dat iedereen maar op eigen houtje gaat handelen. Johan en ik zijn er mee bezig om op dvd.nl + HT-forum dit op te zetten. Het is niet verstandig om tussendoor allerlei acties te ondernemen.

Zie pm Harry.

Misschien was het ook wat duidelijker geweest als je had gemeld dat jij/jullie dit aan het opzetten waren.

Maar als ik daar zaterdag toch op 25 km afstand moet zijn en ik daar iets ga kopen wat ik nodig heb valt dat niet echt onder de noemer 'allerlei acties'.

Johan van den D.
03-08-2005, 21:57
Maar als ik daar zaterdag toch op 25 km afstand moet zijn en ik daar iets ga kopen wat ik nodig heb valt dat niet echt onder de noemer 'allerlei acties'.Da,s waar.
Ik denk dat Harry dacht dat je dingen voor de powerbuy wilde regelen maar hier kan Harry beter zelf op antwoorden.

Alexander D
03-08-2005, 22:04
Maar als ik daar zaterdag toch op 25 km afstand moet zijn en ik daar iets ga kopen wat ik nodig heb valt dat niet echt onder de noemer 'allerlei acties'.Da,s waar.
Ik denk dat Harry dacht dat je dingen voor de powerbuy wilde regelen maar hier kan Harry beter zelf op antwoorden.

Nee hoor. Dat zou ik zonder overleg hier sowieso niet doen. Ik ben gewoon bij een kennis vlak in de buurt. Ga daar dan meteen lappkabel en een stekker halen voor aan m'n Rittal blok als ik daar toch ben, das alles. :wink: (oh ja, en natuurlijk even goed rondkijken 8) )

Mocht er iemand met spoed ook iets nodig hebben en niet willen wachten; dan zou geld overmaken zodat ik het meebreng nog niet lukken. That's all.

Ago
03-08-2005, 22:04
miscommunicatie, kiss and make up, guys! :twisted:

Alexander, ik heb nog niks nodig, ik wacht wel op de powerbuy, maar bedankt voor het aanbod :wink:

Alexander D
03-08-2005, 22:08
miscommunicatie, kiss and make up, guys!

Die miscommunicatie krijgen we ook wel de wereld uit met wat posts/pm's en dat geniet mijn voorkeur :wink:

Harry stadman
03-08-2005, 23:34
En wat betreft die verzendkosten; als we met een beetje animo zitten moeten we makkelijk de 250 euro kunnen halen dacht ik zo.
Dat haal ik alleen al zo,n beetje. :wink:

Maargoed, de powerbuy is dus mogelijk, laat maar komen als de tijd er rijp voor is.

Ik heb gezegd tegen Meneer Die nadel dat ik over een of 2 maanden weer contact zou opnemen en dat ik dan wist wat er allemaal besteld zou wprden en hoe groot het bedrag zal zijn. :wink:

Waarschijnlijk ga ik zaterdag naar Duitsland. Mocht er iemand al iets nodig hebben en daar niet op willen wachten.....

Neem dan effe contact met me op :wink:


knip:

Ik weet niet of het verstandig is dat iedereen maar op eigen houtje gaat handelen. Johan en ik zijn er mee bezig om op dvd.nl + HT-forum dit op te zetten. Het is niet verstandig om tussendoor allerlei acties te ondernemen.

Zie pm Harry.

Misschien was het ook wat duidelijker geweest als je had gemeld dat jij/jullie dit aan het opzetten waren.

Maar als ik daar zaterdag toch op 25 km afstand moet zijn en ik daar iets ga kopen wat ik nodig heb valt dat niet echt onder de noemer 'allerlei acties'.

PM aan mij:


Harry,

Waarschijnlijk ga ik zaterdag naar Duitsland.

Kun je me vertellen wie je bij Die nadel hebt gesproken. Mocht hij aanwezig zijn kan ik altijd nog effe eea met hem doornemen.
Mvg,

Alexander


Je PM was een stuk duidelijker! Daar staat namelijk duidelijk in dat je wel even een en ander zou regelen met de juiste persoon. Ik kan dat niet anders opvatten dan dat jij denkt dat wij niet weten hoe en wat wij moeten doen. :wink:

Verder even goede vrienden. Maar als ik door iemand zogenaamd op het matje geroepen moet worden, dan wel voor de volledige waarheid. Vandaar dat ik je PM hier maar bekend maak, dan is een en ander meteen duidelijk. Mijn reactie was dus ook duidelijk op het bovenstaande gericht.

Mochten Johan en ik er behoefte aan hebben dat iemand ons helpt, zijn we echt de beroertsten niet om dat even netjes te vragen hoor. :wink:

Wat denk je wat voor een indruk die baas wel niet krijgt als jan en alleman maar even met hem dingen door gaat nemen! :wink: Nog even een tip: als ik een kortingspercentage heb doorgekregen lijkt mij dat toch echt wel redelijk definitief en vergevorderd omtrent het opstarten van een powerbuy.

Ik quote mijn post nog maar eens:
Geplaatst: 02-08-2005 12:08 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb inmiddels Die nadel even opgebeld omtrent de powerbuy(zo krijg je ze tenminste zeker weten te spreken ).

Ze hebben mij doorgeschakeld naar de baas van Die nadel en die heeft mij volgende mede kunnen delen;

1) afhankelijk van de artikelen en de grote van de order kan er een korting tussen de 5-15% eventueel gegeven worden.

2) helaas worden er GEEN hi-fi meubels naar Nederland verstuurd!

3) Powerkabel:
IK heb de gelegenheid maar even aangegrepen om een en ander te vragen over de kwaliteit van de kabels.

een goede kabel voor weinig geld is de Lapp kabel.

Wil je iets beter, is de Supra Cables LoRad Netzkabel - Meterware voor 14, 50 een uitstekende keus. Hij verzekerde mij dat deze kabel gewoon iets better is als de Lapp.

Wil je echter nog beter, is de Audioplan powercord van respectievelijk 32 en 84 euro per meter de uitgesproken kabel. Voordeel van deze kabel, volgens Die nadel, is dat met name het hoog door de verzilvering nog beter gedetailleerd is. Lees: meer details in het hoog.

4) Furutech stekkers;
Verschil verguld ten opzichte van rhodium is dat er slechts een dun laagje goud gebruikt wordt en het rhodium wat dikker is, waardoor het slijtvaster is en dat het iets beter geleidt, zoals we zelf ook al achter waren gekomen.

5) Vanaf 250 euro zijn de verzendkosten in ieder geval gratis(staat duidelijk op de site).

Dit is het voorlopig. Nu dus afwachten hoeveel mensen er mee willen doen.

Ik laat het hier verder bij.

Zoals gezegd, even goede vrienden. Ik wijd het maar even aan je enthausiasme. :wink: Mochten we hulp nodig hebben, laten we dat echt wel even netjes weten. Verder zijn tips en ideeën nog steeds van harte welkom. :wink:

Overigens, wat je zaterdag verder gaat doen, ben je uiteraard helemaal vrij in.

Johan van den D.
04-08-2005, 08:01
Laten we wel uitkijken dat we hier niet in een negatieve spiraal terecht gaan komen.
We hebben uiteindelijk allemaal goede bedoelingen ga ik vanuit en daar moeten we ook maar vanuit gaan. :idea:

Dus laten we niet van de mug een olifantje gaan makenhttp://smile.smilies.nl/945.gif omdat het volgens mij nu allemaal op een misverstand berust.

Reinier Gunther
04-08-2005, 09:05
idd,

Harry, je antwoord wel een beetje negatief hoor.
A. Duijmelinck bedoelt het allemaal vast goed en ik vind dat je hem erg afkraakt. Maar gelukkig toch nog even goede vrienden ;)

Ago
04-08-2005, 09:08
ok genoeg gezegd hierover, laten we weer vooruit kijken :D :D :D

Reinier Gunther
04-08-2005, 09:11
idd !!! :D :D

Harry stadman
04-08-2005, 09:40
idd,

Harry, je antwoord wel een beetje negatief hoor.
A. Duijmelinck bedoelt het allemaal vast goed en ik vind dat je hem erg afkraakt. Maar gelukkig toch nog even goede vrienden ;)

Ik heb voor het "fatsoen" die andere PM hier maar niet publiekelijk gemaakt. Daarin wordt ik nogal negatief benaderd. Zoals eerder gezegd, zijn PM aan mij suggereert iets anders.

Voor mij is de zaak echter gesloten en Johan en ik zullen ons best doen om een zo goed mogelijke powerbuy op te zetten en zo netjes mogelijk af te handelen.

Nog even voor alle duidelijkheid; ik ben door Johan benaderd om op het HT forum ook een Die nadel powerbuy op te starten. Dit vanwege, volgens Johan, grote belangstelling voor o.a. de furutech stekkers.
Dit vergroot tevens de kans om een grote order te kunnen plaatsen en de volle 15% korting te kunnen bemachtigen. :wink:

Ideeën en tips zijn nog steeds welkom.
:wink:

Johan van den D.
04-08-2005, 09:43
Ik denk dat die 15% wel een voorwaarde is om de powerbuy door te laten gaan.

Harry stadman
04-08-2005, 09:47
Ik denk dat die 15% wel een voorwaarde is om de powerbuy door te laten gaan.

Dat is weer afhankelijk van de grootte van de bestelling helaas, Johan.
Maargoed, we zullen zien wat het HT forum ons te bieden heeft. Als je info klopt, zullen daar ook mensen met belangstelling deze powerbuy tegemoet zien. :wink:


edit:
Ik zal eens kijken of daar mensen al gereageerd hebben. :wink:

Reinier Gunther
04-08-2005, 09:48
.....KNIP.....
OK.


Die 15% idd een voorwaarde. Anders is het niet erg lucratief.

Harry stadman
04-08-2005, 09:50
.....KNIP.....
OK.


Die 15% idd een voorwaarde. Anders is het niet erg lucratief.

Altijd nog beter dan het volle pond betalen, natuurlijk. En je hoeft dan niet de verzendkosten te betalen. :wink:

Johan van den D.
04-08-2005, 09:55
Laten we eerst maar eens kijken wat er allemaal besteld gaat worden.

Harry stadman
04-08-2005, 09:57
Laten we eerst maar eens kijken wat er allemaal besteld gaat worden.

Zo is dat, Johan. :wink:

Alexander D
04-08-2005, 10:00
idd,

Harry, je antwoord wel een beetje negatief hoor.
A. Duijmelinck bedoelt het allemaal vast goed en ik vind dat je hem erg afkraakt. Maar gelukkig toch nog even goede vrienden ;)

Ik heb voor het "fatsoen" die andere PM hier maar niet publiekelijk gemaakt. Daarin wordt ik nogal negatief benaderd. Zoals eerder gezegd, zijn PM aan mij suggereert iets anders.

Voor mij is de zaak echter gesloten en Johan en ik zullen ons best doen om een zo goed mogelijke powerbuy op te zetten en zo netjes mogelijk af te handelen.

Nog even voor alle duidelijkheid; ik ben door Johan benaderd om op het HT forum ook een Die nadel powerbuy op te starten. Dit vanwege, volgens Johan, grote belangstelling voor o.a. de furutech stekkers.
Dit vergroot tevens de kans om een grote order te kunnen plaatsen en de volle 15% korting te kunnen bemachtigen. :wink:

Ideeën en tips zijn nog steeds welkom.
:wink:

Harry, nu moet je echt effe normaal gaan doen. Ik vind het al belachelijk dat je een PM hier gaat posten maar dit is buiten alle proporties.
Nogmaals:

1. uit het feit dat jij informatie hebt ingewonnen was voor MIJ niet duidelijk dat jij (en Johans betrokkenheid kon ik daaruit al helemaal niet opmaken) de powerbuy al echt aan het opzetten was. Ik dacht puur dat je de mogelijkheden had geinventariseerd en het wilde laten rusten tot over een maand of twee.
2. Dat ik naar die winkel ga valt niet niet onder 'allerlei acties ondernemen' en 'op eigen houtje handelen'.
3. De reden dat ik je vroeg wie je gesproken had was enkel voor het doel daar te melden dat ik via deze aanstaande powerbuy daar terecht was gekomen. Als ondernemer zou dat voor mij een positieve stimulans zijn als ik al een winkelverkoop had en een reminder als ik weer voor die powerbuy benaderd zou worden.

En ter afsluiting Harry: Ik benader jou zoals ik het gevoel heb dat je mij benaderd en dat vind ik verre van positief en behoorlijk arrogant. Daar heb ik je inderdaad op gewezen en het feit dat je dat zo oppakt lijkt me meer dan genoeg zeggen.

Hierbij wil ik ook de strijdbijl begraven. Ik vertrouw erop dat je nu inziet dat, ondanks mijn misschien aanvankelijk onduidelijke woordkeuze, ik niet zo veel rare dingen van plan was en helemaal niks van je wil overnemen. Sterker nog, ik vind het prettig dat jullie het regelen.

Reinier Gunther
04-08-2005, 10:02
Case closed :!:

Harry stadman
04-08-2005, 10:06
idd,

Harry, je antwoord wel een beetje negatief hoor.
A. Duijmelinck bedoelt het allemaal vast goed en ik vind dat je hem erg afkraakt. Maar gelukkig toch nog even goede vrienden ;)

Ik heb voor het "fatsoen" die andere PM hier maar niet publiekelijk gemaakt. Daarin wordt ik nogal negatief benaderd. Zoals eerder gezegd, zijn PM aan mij suggereert iets anders.

Voor mij is de zaak echter gesloten en Johan en ik zullen ons best doen om een zo goed mogelijke powerbuy op te zetten en zo netjes mogelijk af te handelen.


Nog even voor alle duidelijkheid; ik ben door Johan benaderd om op het HT forum ook een Die nadel powerbuy op te starten. Dit vanwege, volgens Johan, grote belangstelling voor o.a. de furutech stekkers.
Dit vergroot tevens de kans om een grote order te kunnen plaatsen en de volle 15% korting te kunnen bemachtigen. :wink:

Ideeën en tips zijn nog steeds welkom.
:wink:

Harry, nu moet je echt effe normaal gaan doen. Ik vind het al belachelijk dat je een PM hier gaat posten maar dit is buiten alle proporties.
Nogmaals:

1. uit het feit dat jij informatie hebt ingewonnen was voor MIJ niet duidelijk dat jij (en Johans betrokkenheid kon ik daaruit al helemaal niet opmaken) de powerbuy al echt aan het opzetten was. Ik dacht puur dat je de mogelijkheden had geinventariseerd en het wilde laten rusten tot over een maand of twee.
2. Dat ik naar die winkel ga valt niet niet onder 'allerlei acties ondernemen' en 'op eigen houtje handelen'.
3. De reden dat ik je vroeg wie je gesproken had was enkel voor het doel daar te melden dat ik via deze aanstaande powerbuy daar terecht was gekomen. Als ondernemer zou dat voor mij een positieve stimulans zijn als ik al een winkelverkoop had en een reminder als ik weer voor die powerbuy benaderd zou worden.

En ter afsluiting Harry: Ik benader jou zoals ik het gevoel heb dat je mij benaderd en dat vind ik verre van positief en behoorlijk arrogant. Daar heb ik je inderdaad op gewezen en het feit dat je dat zo oppakt lijkt me meer dan genoeg zeggen.

Hierbij wil ik ook de strijdbijl begraven. Ik vertrouw erop dat je nu inziet dat, ondanks mijn misschien aanvankelijk onduidelijke woordkeuze, ik niet zo veel rare dingen van plan was en helemaal niks van je wil overnemen. Sterker nog, ik vind het prettig dat jullie het regelen.

Nummer 2 en 3) valt niet uit je PM op te maken, toch, of zit ik nu ook arrogant te doen, soms. :? :shock:

Ik zeg nog een ding, van te voren even netjes vragen en duidelijkheid scheppen in je PM's. Je PM laat duidelijk nogal veel speculaties open. Daar heb ik op gereageerd.

Had je meteen gezegd wat je van plan was, was deze situatie in eerste instantie niet ontstaan! :wink:

Case closed, inderdaad :idea: :wink:

Alexander D
04-08-2005, 10:12
Nummer 2) valt niet uit je PM op te maken, toch, of zit ik nu ook arogant te doen, soms. :? :shock:

Nee hoor, helemaal niet.




Had je meteen gezegd wat je van plan was, was deze situatie in eerste instantie niet ontstaan! :wink:

Zoals ik al eerder schreef: mijn woordkeuze was niet de meest duidelijke :wink:

Zand erover :bier:

Johan van den D.
04-08-2005, 10:20
En nu gaan er lijstjes met bestellingen komen.http://smile.smilies.nl/1482.gif


Ik heb er immers al één geplaatst. :wink:

Harry stadman
04-08-2005, 10:26
En nu gaan er lijstjes met bestellingen komen.http://smile.smilies.nl/1482.gif


Ik heb er immers al één geplaatst. :wink: (y)
:wink:

Harry stadman
04-08-2005, 10:30
Update:

Ik heb op verzoek van Johan nogmaals contact opgenomen om een bepaald bedrag afgesproken te krijgen om die 15% korting te kunnen bemachtigen. Helaas kan hij schijnbaar niet zeggen wanneer we op 15% zitten. Op doorvragen heeft hij geantwoord:

Als we veel furutech stekkers en kabels bijv. bestellen kunnen we inderdaad richting de 15% korting gaan denken. :wink:

Ik denk dat een en ander met winstmarges heeft te maken op artikelen!

Dus, ik kan hier op dit moment verder ook niets aan veranderen(mea culpa).

Johan van den D.
04-08-2005, 10:32
Laten we dan eerst maar eens kijken waar we interesse in hebben.
Met die order kunnen we een korting bedingen en dan besluiten wat we er verder mee doen.

Ago
04-08-2005, 10:33
jongens, Dienadel is niet heilig, er zijn meer leveranciers, laten we kijken waar we de hoogste korting kunnen krijgen, 15% is mager..

Harry, je gaat me nu toch niet lynchen hè? :shock: :twisted:

Harry stadman
04-08-2005, 10:39
jongens, Dienadel is niet heilig, er zijn meer leveranciers, laten we kijken waar we de hoogste korting kunnen krijgen, 15% is mager..

Harry, je gaat me nu toch niet lynchen hè? :shock: :twisted:

Nee, hoor. hetgeen je schrijft is duidelijk en laat niets aan de verbeelding over. :twisted: Verder heb je natuurlijk een heel goed punt; het kan geen kwaad om alternatieven bij de hand te hebben.

Als iemand nog leveranciers weet van stekkers of specifieke kabels, waar belangstelling voor is, staan Johan en ik, daar uiteraard voor open. :wink:

Zoals eerder gezegd, alle input en ideeën zijn van harte welkom.

Voor de furutech stekkers in ieder geval had Johan een adresje voor 25% korting(minimaal 10 deelnemers). Mischien handig om dan alleen te kijken naar een leverancier voor kabels en aanverwante zaken? :?:

Reinier Gunther
04-08-2005, 10:40
15% is mager..


Dat vind ik ook.

Harry stadman
04-08-2005, 10:42
15% is mager..


Dat vind ik ook.

Zie bovenstaande post. :wink:

Ik zal eens flink op het web gaan zoeken naar alternatieve leveranciers voor deze spullen. :wink:

Tja, je bent helaas afhankelijk van de welwillendheid van die personen. :wink:

Alexander D
04-08-2005, 11:34
Op de site van http://viablue.de/de/ staat bij handler een verwijzing naar alle adressen van dealers. Daar zullen dus ook de nodige concurrenten/collega's van Die Nadel bij staan. :wink:

Ago
04-08-2005, 11:38
laten we ons vooral niet beperken tot Duitsland :twisted:

Alexander D
04-08-2005, 11:40
laten we ons vooral niet beperken tot Duitsland :twisted:

Daar staan alle verkoopadressen van Viablue, dus ook van andere landen. Misschien staan daar wat (web)shops tussen :wink:

Harry stadman
04-08-2005, 11:54
laten we ons vooral niet beperken tot Duitsland :twisted:

Engeland is meestal zelfs iets duurder. :twisted: :wink:

Maar hebben in het algemeen ook erg mooi en goed materiaal! :wink:

Edit:
heb een web-search gedaan en kan helaas geen zaken vinden die zo gespecialiseerd zijn als Die nadel met betrekking tot audio-materialen. :?

Ago
04-08-2005, 11:57
laten we ons vooral niet beperken tot Duitsland :twisted:

Engeland is meestal zelfs iets duurder. :twisted: :wink:

Maar hebben in het algemeen ook erg mooi en goed materiaal! :wink:

Edit:
heb een web-search gedaan en kan helaas geen zaken vinden die zo gespeciliseerd zijn als Die nadel met betrekking tot audio-materialen.

ok, maar als we met 2 fora gaan inkopen halen we die 250kg makkelijk, dus dan is het misschien slim om de Furutechs met 25% bij Johan's adresje te halen en bv. Lapp-kabels uit Lapland, ik spui maar wat op los :)

Harry stadman
04-08-2005, 11:59
laten we ons vooral niet beperken tot Duitsland :twisted:

Engeland is meestal zelfs iets duurder. :twisted: :wink:

Maar hebben in het algemeen ook erg mooi en goed materiaal! :wink:

Edit:
heb een web-search gedaan en kan helaas geen zaken vinden die zo gespeciliseerd zijn als Die nadel met betrekking tot audio-materialen.

ok, maar als we met 2 fora gaan inkopen halen we die 250kg makkelijk, dus dan is het misschien slim om de Furutechs met 25% bij Johan's adresje te halen en bv. Lapp-kabels uit Lapland, ik spui maar wat op los :)

Lapp klinkt anders aardig Duits.... :twisted: :wink:

Veel materialen komen uit duitsland namelijk. Met name de kabels en accessoires.

Ago
04-08-2005, 12:05
lap"p"dance klinkt engels :twisted:

Ago
04-08-2005, 12:10
ik wil geen oude koeien uit de sloot halen, máár:

als Alexander toch langs Die Nadel wil rijden, dan kunnen we daar toch ons voordeel mee doen?

Hoe? Nou:

1. die kerel denkt: wow, er komt iemand namens dvd.nl hier poolshoogte nemen, die jongens moet ik serieus nemen;
2. Alexander kan met eigen ogen zien hoe professioneel ze zijn, oftewel met hun kun je echt zaken doen of niet.

Harry stadman
04-08-2005, 12:12
Dit is er eventueel ook nog eentje maar heeft niet zoveel als Die nadel.

http://www.hifi-zubehoer.info/

http://www.hifi-tuning.com/index_de.html

Harry stadman
04-08-2005, 12:16
ik wil geen oude koeien uit de sloot halen, máár:

als Alexander toch langs Die Nadel wil rijden, dan kunnen we daar toch ons voordeel mee doen?

Hoe? Nou:

1. die kerel denkt: wow, er komt iemand namens dvd.nl hier poolshoogte nemen, die jongens moet ik serieus nemen;
2. Alexander kan met eigen ogen zien hoe professioneel ze zijn, oftewel met hun kun je echt zaken doen of niet.

Ehh hummm, op het HT forum zijn al vaker powerbuys geweest voor Die nadel. :wink: Een en ander lijkt mij wel bekend. :wink:
(Johan en ik gaan ook niet over 1 nacht ijs :wink: )
Mocht het de eerste keer niet zijn bevallen, hadden ze het zeker niet vaker gedaan! :wink:

Er is niets op tegen om daar langs te gaan. :wink:

Johan van den D.
04-08-2005, 13:06
jongens, Dienadel is niet heilig, er zijn meer leveranciers, laten we kijken waar we de hoogste korting kunnen krijgen, 15% is mager..
Dat is een goede zaak om verder te kijken maar noem er eens één die hetzelfde kan leveren.
Dienadel heeft wel een compleet pakket natuurlijk.

Johan van den D.
04-08-2005, 13:07
15% is mager..


Dat vind ik ook.Voor de zaak Dienadel is dit veel, normaal doen ze het niet.

Johan van den D.
04-08-2005, 13:11
2. Alexander kan met eigen ogen zien hoe professioneel ze zijn, oftewel met hun kun je echt zaken doen of niet.Heb je gelijk in maar er zijn daar al meerdere powerbuys geweest.
Ze hebben dus ervaring met de nederlanders.
Ook ik vind hun voorstel niet echt riant maar we hebben momenteel niets beters. :?
Het geval van de andere powerbuys daar komt door het feit dat ze veel kunnen leveren.


Harry, wellicht kun je er een paar benaderen en kijken wat hun voorstel is.
Je weet het immers nooit.

Ago
04-08-2005, 13:12
nou die 25% voor de furutechs klinkt goed :D

Johan van den D.
04-08-2005, 13:14
nou die 25% voor de furutechs klinkt goed :DJawel maar dat is op de NL prijzen en die liggen hoger dan de duitste.
Met 15% korting bij Dienadel zouden we dus net iets goedkoper uitzijn dan hier met de 25%.
Er is dus meer dan alleen het aantal %% korting waar we rekening mee moeten houden.

Ago
04-08-2005, 13:21
das waar, we moeten naar de prijzen onder de streep kijken :)

Harry stadman
04-08-2005, 13:23
nou die 25% voor de furutechs klinkt goed :DJawel maar dat is op de NL prijzen en die liggen hoger dan de duitste.
Met 15% korting bij Dienadel zouden we dus net iets goedkoper uitzijn dan hier met de 25%.
Er is dus meer dan alleen het aantal %% korting waar we rekening mee moeten houden.

Johan, degene die eventueel nog in aanmerking zou kunnen komen is:
http://www.hifi-zubehoer.info/

Laat maar even weten wat je ervan vindt. Dan kan ik Wel eens even contact met ze opnemen. :wink:

Ago
04-08-2005, 13:26
we spelen die duitsers tegen elkaar uit :twisted:

Johan van den D.
04-08-2005, 13:29
Harry, probeer maar en kijk wat er uit komt.

Harry stadman
04-08-2005, 13:45
Harry, probeer maar en kijk wat er uit komt.

Ik zie net dat deze geen meter ware verkoopt. Dus helaas geen powerkabel per meter! :?
Alleen complete powerkabels.

edit;
heb even op die andere site gesnuffeld en ben bang dat we toch bij Die nadel beter af zijn. (sommige producten zijn daar al goedkoper(furutech stekkers) en ze leveren geen losse kabel per meter voor powerkabels.

Alexander D
04-08-2005, 14:21
Harry, probeer maar en kijk wat er uit komt.

Ik zie net dat deze geen meter ware verkoopt. Dus helaas geen powerkabel per meter! :?
Alleen complete powerkabels.

Die verkopen ze wel, maar ze hebben geringe keuze: 3 stuks. Vanaf 17, 30 of 60 euro.

Zo te zien is de keuze daar gewoon op elk gebied wat minder. Maar ja, zolang ze de juiste producten wel hebben en een goede korting maakt dat niet zo veel uit.

Harry stadman
04-08-2005, 14:24
Harry, probeer maar en kijk wat er uit komt.

Ik zie net dat deze geen meter ware verkoopt. Dus helaas geen powerkabel per meter! :?
Alleen complete powerkabels.

Die verkopen ze wel, maar ze hebben geringe keuze: 3 stuks. Vanaf 17, 30 of 60 euro.

Zo te zien is de keuze daar gewoon op elk gebied wat minder. Maar ja, zolang ze de juiste producten wel hebben en een goede korting maakt dat niet zo veel uit.

Geef mij de links eens van de kabel, a.u.b? :wink:

(ik kan hem namelijk niet vinden :oops: )

Edit: inmiddels gevonden, had er finaal overheen gekeken :shock: :oops:

Inderdaad weinig keuze wat dat betreft en veel dingen zijn daar al wat duurder! :wink:

Alexander D
04-08-2005, 14:31
Gewoon op de startpagina op 'stromversorgung' klikken (het plaatje van het stekkerblok. Dan krijg je links in het menu alle opties die daaronder vallen.

Of klik hier (http://www.hifi-zubehoer.info/artikeldetail.php?id=3084&varid=3084&katalogid=3082&FirstArtikel=1&sessionnr=CA1eiuejYPqNOSW0vWOD&sessionid=251919)

Harry stadman
04-08-2005, 14:33
Gewoon op de startpagina op 'stromversorgung' klikken (het plaatje van het stekkerblok. Dan krijg je links in het menu alle opties die daaronder vallen.

Of klik hier (http://www.hifi-zubehoer.info/artikeldetail.php?id=3084&varid=3084&katalogid=3082&FirstArtikel=1&sessionnr=CA1eiuejYPqNOSW0vWOD&sessionid=251919)

Dank u. :wink:

Heb het inmiddels ook gevonden. Weinig keuze, inderdaad. Daarbij komt nog dat het niet verzilverd is, terwijl zilver toch de beste audiofiele eigenschappen bezit. :wink: Ik heb liever een verzilverde ader dan een vergulde afscherming. :wink:

Ik denk dat die kabel van 14,50 euro bij Die nadel een erg goede kandidaad is. Beter dan de lapp en niet extreem duurder. Voor degene die verzilverde aders wil hebben zijn er ook meerde keuzes. :wink:

Alexander D
04-08-2005, 14:42
Die nadel heeft voor veel producten behoorlijk scherpe prijzen. Als daar minder korting vanaf gaat en we komen onder de streep gewoon laag uit, hebben de doelstelling bereikt.

Wat ik persoonlijk een groot voordeel vind is dat ze in alle productgroepen keuze hebben in alle prijsklasses. Misschien dat je daardoor veel meer mensen kunt interesseren voor de powerbuy. :wink:

Harry stadman
04-08-2005, 14:46
Die nadel heeft voor veel producten behoorlijk scherpe prijzen. Als daar minder korting vanaf gaat en we komen onder de streep gewoon laag uit, hebben de doelstelling bereikt.

Wat ik persoonlijk een groot voordeel vind is dat ze in alle productgroepen keuze hebben in alle prijsklasses. Misschien dat je daardoor veel meer mensen kunt interesseren voor de powerbuy. :wink:

Precies. :wink:
Dat denk ik namelijk ook. Met name voor het HT forum, waar doorgaans toch meer ervaren audio-mensen zitten, is keus of een hogere klasse mischien meer van belang. :wink:

Voor elk wat wils. :wink:

Harry stadman
04-08-2005, 15:32
Aangezien de vakanties net zijn begonnen(bouwvak zal het nu niet zo'n storm lopen). Vandaar de einddatum t/m eind september. :wink:

Johan van den D.
04-08-2005, 20:23
Harry, audiomeubels doen niet mee in de powerbuy, geld dit ook voor speaker stands ?

Ago
04-08-2005, 20:48
Gewoon op de startpagina op 'stromversorgung' klikken (het plaatje van het stekkerblok. Dan krijg je links in het menu alle opties die daaronder vallen.

Of klik hier (http://www.hifi-zubehoer.info/artikeldetail.php?id=3084&varid=3084&katalogid=3082&FirstArtikel=1&sessionnr=CA1eiuejYPqNOSW0vWOD&sessionid=251919)

Dank u. :wink:

Heb het inmiddels ook gevonden. Weinig keuze, inderdaad. Daarbij komt nog dat het niet verzilverd is, terwijl zilver toch de beste audiofiele eigenschappen bezit. :wink: Ik heb liever een verzilverde ader dan een vergulde afscherming. :wink:

Ik denk dat die kabel van 14,50 euro bij Die nadel een erg goede kandidaad is. Beter dan de lapp en niet extreem duurder. Voor degene die verzilverde aders wil hebben zijn er ook meerde keuzes. :wink:

we want rhodium! :twisted: 8) :D

Alexander D
04-08-2005, 21:19
we want rhodium! :twisted: 8) :D

En waarvoor willen wij dat precies? Toch niet voor een powerkabel?

Johan van den D.
04-08-2005, 21:26
Eigenschappen Rhodium


RHODIUM


Atoomnummer: 45 Straal atoom: 134,5 pm
Element symbool: Rh Smeltpunt: 1964 °C
Atoomgewicht: 102,9055 Kookpunt: 3695 °C
Electr. configuratie: [Kr]5s14d8 Oxidatie fasen: 3


BRONNEN
Rhodium komt met andere platina metalen oorspronkelijk voor in rivierzand in het Oeralgebergte en in Noord en Zuid Amerika. Het wordt mét andere platina metalen ook gevonden in een koper-nikkel sulfide vindplaats in de omgeving van Sudbury, Ontario (Canada). Hoewelde voorkomende hoeveelheden zeer gering zijn, maken de grote hoeveelheden van gewonnen nikkel de winning van rhodium toch economisch haalbaar. De jaarlijkse wereldproduktie van rhodium is slechts 7 à 8 ton.


EIGENSCHAPPEN
Het metaal is zilverachtig wit. Rhodium heeft een hoger smeltpunt en een lagere dichtheid dan platina. Het is hoogglanzend, hard en duurzaam.


GEBRUIK
Rhodium wordt primair gebruikt in legeringen om platina en palladium te harden.Dergelijke legeringen worden gebruikt in industriële ovens, thermokoppels, trekstenen voor produktie van glasfiber, electrodes voor bougies in de luchtvaart en voor speciale laboratorium-toepassingen. Het is geschikt als electrische geleider door zijn lage electrische weerstand en het is zeer corrosiebestendig. Rhodium plating, verkregen door electroplating of door opdampen, is buitengewoon hard en wordt gebruikt voor optische instrumenten. Rhodium wordt ook gebruikt in juwelen, voor decoratieve doeleinden en als katalysator.


DE WERKOMGEVING
Blootstelling aan rhodium als metaaldamp en puur stof als Rh, mag de 1 mg/m3 niet teboven gaan (bij een 8-uurs gemiddelde en een 40-urige werkweek).


KOSTEN
Rhodium kost circa € 22.000 per kg.


BRON: Los Alamos National Laboratories, Chemistry Division, USA


MEER GEGEVENS:
Rhodium is an element with atomic number 45 and the chemical sign Rh. The name comes from the Greek "Rhodon" which means rose.


Rhodium, which is a platinum metal, is the rarest metal on earth (apart from the radioactive metals) and is only a few (less than 10) tons a year are produced. The metal is silvery white and has a higher melting point and lower density than platinum. Rhodium has low electrical resistance, low and stable contact resistance and high resistance against corrosion.


Rhodium is mainly used in alloys with platinum and palladium. Rhodium can only be plated on nickel, silver, gold or platinum. Plated rhodium is extremely hard wearing. Rhodium is sometimes used in spark plugs for aircraft engines, the tip of fountain pens, telephone relays and in the reflectors of headlamps, mirrors and optical instruments. Rhodium is also used in jewellery, as decorations and as a catalyst.


Because of its low and stable contact resistance and its high resistance against corrosion and wear (for example contact surfaces grinding against each other) it is eminently suitable as material in different kinds of connectors. A surface plated with gold, which is a very soft metal, is worn off much faster than a surface plated with a hard metal like Rhodium.


Summing up:
Gold is beautiful, but if you want the best (in sound as well) use Rhodium.


ps. let vooral even op de prijs per kilo............... 8)

Alexander D
04-08-2005, 21:29
Waarschijnlijk wil Ago het nog steeds maar is zijn enthousiasme het zelf in grote hoeveelheden aan te schaffen wat getemperd....

Johan van den D.
04-08-2005, 21:32
Nogmaals mijn lijstje, blijf ik echt de enige.............. :(

-1 set ViaBlue TRI Absorber Silber.
-1x Furutech FI-E11 CU Schukostecker.
-14x Furutech FP-200-B Gold Hohl-Bananenstecker 4mm Schraubbar
-10x WBT Aderendhülse 0.75qmm .
-10x WBT Aderendhülse 1.00qmm .
-10x WBT Aderendhülse 1.50qmm.
-20x WBT Aderendhülse 2.50qmm.
-20x WBT Aderendhülse 4,00qmm.
-1x WBT 0403 Crimpzange.

Ago
04-08-2005, 21:36
Waarschijnlijk wil Ago het nog steeds maar is zijn enthousiasme het zelf in grote hoeveelheden aan te schaffen wat getemperd....

nee joh, ik maakte een geintje, of de kabel van rhodium, zilver of goud is vind ik niet boeiend, als de prijs/kwaliteit verhouding maar goed is, al is de kabel van hout 8)

Alexander D
04-08-2005, 21:42
Mijn bestelling plaats ik na aanschaf van m'n nieuwe speakers.

Dan heb ik een beter beeld van wat ik precies nodig heb. :wink:

Alexander D
04-08-2005, 21:44
Waarschijnlijk wil Ago het nog steeds maar is zijn enthousiasme het zelf in grote hoeveelheden aan te schaffen wat getemperd....

nee joh, ik maakte een geintje, of de kabel van rhodium, zilver of goud is vind ik niet boeiend, als de prijs/kwaliteit verhouding maar goed is, al is de kabel van hout 8)

Dat was al duidelijk :wink:

Harry stadman
04-08-2005, 21:59
Harry, audiomeubels doen niet mee in de powerbuy, geld dit ook voor speaker stands ?

Johan, ik zal morgen even een belletje geven en weer naar je terug koppelen. :wink:

Geen wonder dat die rhodium plated stekkers 20 euro per stuk duurder zijn. Vooral dit is voor ons van belang:

Rhodium has low electrical resistance, low and stable contact resistance and high resistance against corrosion. :P


Johan, ik heb even gekeken naar die Rittal stekkerdozen: zijn die ook rhodium plated? het lijkt geen tin of zink. Er zit een zilverkleurig laagje op de aardes van de stekkerdoos.

Johan van den D.
04-08-2005, 22:01
Johan, ik heb even gekeken naar die Rittal stekkerdozen: zijn die ook rhodium plated? het lijkt geen tin of zink. Er zit een zilverkleurig laagje op de aardes van de stekkerdoos.Lijkt me sterk voor die prijs.

Ago
04-08-2005, 22:02
Onder voorbehoud, wil de prijzen checken op het moment dat we bestellen!

2x ViaBlue HS Spikes - 4er Set - Schwarzchrom; 2x €17,50 = €35,00


ViaBlue HT Reduzierstift €1,99
>>> zijn dat die dingen die Edgar op Panja's kabels heeft gezet? ik hoef geen airlocks maar deze stiften lijken me wel handig.

Verder heb ik nog een stroomkabel nodig voor mijn beamer die op het plafond komt, ik denk een meter of 8 lang. Wat adviseren jullie qua spullen? Furutech, Lapp heb ik al horen vallen.

Harry stadman
04-08-2005, 22:05
Johan, ik heb even gekeken naar die Rittal stekkerdozen: zijn die ook rhodium plated? het lijkt geen tin of zink. Er zit een zilverkleurig laagje op de aardes van de stekkerdoos.Lijkt me sterk voor die prijs.

Mij eerlijk gezegd ook maar ik vond het er anders uitzien dan anders. :wink:

Anderen kunnen ook niet voor die prijs zo'n mooie aluminium kast erom heen leveren. Een beetje stekkerdoos van de bekende merken begint al gauw vanaf zo'n 200 euro en dan snel naar boven. :wink:

Harry stadman
04-08-2005, 22:13
Onder voorbehoud, wil de prijzen checken op het moment dat we bestellen!

2x ViaBlue HS Spikes - 4er Set - Schwarzchrom; 2x €17,50 = €35,00
1,5m Profigold Oxy Pure Series High-Definition Scartkabel; €29,99

ViaBlue HT Reduzierstift €1,99
>>> zijn dat die dingen die Edgar op Panja's kabels heeft gezet? ik hoef geen airlocks maar deze stiften lijken me wel handig.

Verder heb ik nog een stroomkabel nodig voor mijn beamer die op het plafond komt, ik denk een meter of 8 lang. Wat adviseren jullie qua spullen? Furutech, Lapp heb ik al horen vallen.

Voor de beamer zou ik die lapp kabel nemen. De ogen zijn mindergevoelig dan onze oren, wat dat betreft. Voor je bronnen of versterker zou ik de Supra Cables LoRad Netzkabel - Meterware 14,50 nemen. Deze is hoorbaar beter dan de lapp en niet echt zoveel duurder. :wink:

Harry stadman
04-08-2005, 22:16
Johan,
op de site van Die nadel staat het er expliciet bij de meubels.
Bij de speakerstands staat het er niet bij, dus ik denk dat het dan zeker wel mogelijk moet zijn. :wink:

Reinier Gunther
04-08-2005, 23:54
2x ViaBlue HS Spikes - 4er Set - Schwarzchrom

Ik heb nog steeds dit op mijn lijstje staan, misschien komen daar nog wat bananas bij....

Harry stadman
05-08-2005, 00:16
2x ViaBlue HS Spikes - 4er Set - Schwarzchrom

Ik heb nog steeds dit op mijn lijstje staan, misschien komen daar nog wat bananas bij....

Ik zal morgen even netjes een lijstje maken. :wink:

you know, sometimes everybody goes banana's. :wink:

Johan van den D.
05-08-2005, 08:43
zijn dat die dingen die Edgar op Panja's kabels heeft gezet? ik hoef geen airlocks maar deze stiften lijken me wel handig.Volgens mij zijn dat die dingen die ik besteld heb.
Aderhulzen.
Link (http://www.dienadel.de/lshop,showrub,1123227592-31500,d,1123227594-31505,1061913784.1062247870,,,,0.htm)


Verder heb ik nog een stroomkabel nodig voor mijn beamer die op het plafond komt, ik denk een meter of 8 lang. Wat adviseren jullie qua spullen? Furutech, Lapp heb ik al horen vallen.Hier ben je al een eind mee.
Furutech stekkers, Lapp kabel en eventueel voor de afwerking de volgende producten.
Dit (http://www.dienadel.de/lshop,showrub,1123227592-31500,d,1123227594-31505,1061913784.1064403281,,,,0.htm) en dit (http://www.dienadel.de/lshop,showrub,1123227592-31500,d,1123227760-31864,1061913784.1064400095,,,10,0.htm)

Johan van den D.
05-08-2005, 08:45
Johan,
op de site van Die nadel staat het er expliciet bij de meubels.
Bij de speakerstands staat het er niet bij, dus ik denk dat het dan zeker wel mogelijk moet zijn. :wink:We moeten het alleen wel zeker weten omdat er naar gevraagd is.

Edgar Smit
05-08-2005, 09:00
ViaBlue HT Reduzierstift €1,99
>>> zijn dat die dingen die Edgar op Panja's kabels heeft gezet? ik hoef geen airlocks maar deze stiften lijken me wel handig.
Zijn de luxere versies ervan, de stiften die ik voor Panja heb gemonteerd waren knijpversies, dit zijn wel hele mooie luxe draaiversies ervan, die heb ik hier in nederland echt nog nergens gezien!
Hm, misschien bestel ik die zelf ook wel, als het er meer dan 20 worden zijn ze nog maar 1,79 het stuk. Ik heb er maar 6 nodig.
Heeft iemand misschien een lnkje naar de banaantjes op dienadel, mijn duits is niet zo best :? .

Alexander D
05-08-2005, 09:12
ViaBlue HT Reduzierstift €1,99
>>> zijn dat die dingen die Edgar op Panja's kabels heeft gezet? ik hoef geen airlocks maar deze stiften lijken me wel handig.
Zijn de luxere versies ervan, de stiften die ik voor Panja heb gemonteerd waren knijpversies, dit zijn wel hele mooie luxe draaiversies ervan, die heb ik hier in nederland echt nog nergens gezien!
Hm, misschien bestel ik die zelf ook wel, als het er meer dan 20 worden zijn ze nog maar 1,79 het stuk. Ik heb er maar 6 nodig.
Heeft iemand misschien een lnkje naar de banaantjes op dienadel, mijn duits is niet zo best :? .

deze (http://www.dienadel.de/lshop,showrub,1123229245-2433,d,1123229395-2786,1061913714.1064407928,,,0,0.htm)

Edgar Smit
05-08-2005, 09:23
Dank u!

Mits de powerbuy doorgaat, voor mij het volgende graag:

ViaBlue TS lamel banaantjes = 8 x
ViaBlue HT Reduzierstift = 6 x

Ik ben snel tevreden :wink:

Harry stadman
05-08-2005, 12:01
Johan,
op de site van Die nadel staat het er expliciet bij de meubels.
Bij de speakerstands staat het er niet bij, dus ik denk dat het dan zeker wel mogelijk moet zijn. :wink:We moeten het alleen wel zeker weten omdat er naar gevraagd is.

Ik weet het nu zeker! Ik heb de shop wederom even opgebeld en hij heeft mij verzekerd dat het absoluut GEEN probleem is om de speaker stand(lautsprecher halter) naar Nederland te verzenden. :wink:

Ik heb ook nog even doorgevraagd naar de verzilverde kabels van Audioplan: er zijn 2 soorten verzilverde kabels van audioplan:
namelijk van 32 euro per meter en een van 84 euro per meter.

Ik heb gevraagd wat het verschil is van deze kabels, daar ze beide verzilverd zijn: de verschillen zitten hem in het betere koper wat gebruikt wordt, zwaardere verzilvering en de afscherming, die de versie van 32 euro niet heeft. Voor degene die hier eventueel belangstelling voor heeft hoop ik dat het nu duidelijk is.


Tevens hebben ze mij verteld dat ze eigenlijk nog meer kabels aanbieden dan in de internet shop staan! Die hebben ze op voorraad en in de zaak.(je kunt tenslotte niet alles wat je aanbiedt op internet zeten).

Voor de liefhebber mischien een goed idee om daar eens rond te gaan neuzen.

Verder hebben ze nogmaals duidelijk verzekerd dat de kabels voor hun prijsklasses uitstekende kabels zijn! :wink: Dus, in elke prijsklasse hebben ze een kabel die die klasse sterk vertegenwoordigd; waar voor je geld. :wink:

Ago
05-08-2005, 12:04
oeps, nu moet Alexander een brochure halen en alles overkloppen :twisted: :twisted: :twisted:

just joking...

Harry stadman
05-08-2005, 12:09
oeps, nu moet Alexander een brochure halen en alles overkloppen :twisted: :twisted: :twisted:

just joking...

Ik weet eens of ze wel een brochure hebben...... :roll: :wink:

Johan van den D.
05-08-2005, 12:09
oeps, nu moet Alexander een brochure halen en alles overkloppen :twisted: :twisted: :twisted:

just joking...Die kans is groot........... 8)

Alexander D
05-08-2005, 12:10
Het is dan toch wel zeer interessant om de powerbuy daar gewoon te doen. Ik vond het internetassortiment al uitgebreid.

Harry stadman
05-08-2005, 12:16
Het is dan toch wel zeer interessant om de powerbuy daar gewoon te doen. Ik vond het internetassortiment al uitgebreid.

Hij gaat ook wel door, wees maar niet bevreesd. Onder voorbehoud heb ik ook al een aardig lijstje in mijn hoofd, dus die 250 euro voor gratis verzendkosten halen we zo wie zo met gemak! Vooral voor de mensen die grote materialen bestellen(speaker stands e.d) is dit natuurlijk een enorm voordeel! :wink:

Alexander D
05-08-2005, 12:56
Het is dan toch wel zeer interessant om de powerbuy daar gewoon te doen. Ik vond het internetassortiment al uitgebreid.

Hij gaat ook wel door, wees maar niet bevreesd. Onder voorbehoud heb ik ook al een aardig lijstje in mijn hoofd, dus die 250 euro voor gratis verzendkosten halen we zo wie zo met gemak! Vooral voor de mensen die grote materialen bestellen(speaker stands e.d) is dit natuurlijk een enorm voordeel! :wink:

Ik doelde meer op het door laten gaan bij Die Nadel ivm het ruime assortiment omdat je gisteren ook nog gekeken had naar andere (web)shops.

Harry stadman
05-08-2005, 12:59
Het is dan toch wel zeer interessant om de powerbuy daar gewoon te doen. Ik vond het internetassortiment al uitgebreid.

Hij gaat ook wel door, wees maar niet bevreesd. Onder voorbehoud heb ik ook al een aardig lijstje in mijn hoofd, dus die 250 euro voor gratis verzendkosten halen we zo wie zo met gemak! Vooral voor de mensen die grote materialen bestellen(speaker stands e.d) is dit natuurlijk een enorm voordeel! :wink:

Ik doelde meer op het door laten gaan bij Die Nadel ivm het ruime assortiment omdat je gisteren ook nog gekeken had naar andere (web)shops.

Neen, heb al in deze thread aangegeven dat Die nadel met veel producten al goedkoper was en dat die andere zaak niet het assortiment had wat die nadel heeft. Derhalve blijven we gewoon bij Die nadel. :wink:

(Er was overigens maar 1 zaak die zo'n beetje een vergelijkbaar assortiment had).

Harry stadman
05-08-2005, 13:03
Onder voorbehoud, wil de prijzen checken op het moment dat we bestellen!

2x ViaBlue HS Spikes - 4er Set - Schwarzchrom; 2x €17,50 = €35,00
1,5m Profigold Oxy Pure Series High-Definition Scartkabel; €29,99

ViaBlue HT Reduzierstift €1,99
>>> zijn dat die dingen die Edgar op Panja's kabels heeft gezet? ik hoef geen airlocks maar deze stiften lijken me wel handig.

Verder heb ik nog een stroomkabel nodig voor mijn beamer die op het plafond komt, ik denk een meter of 8 lang. Wat adviseren jullie qua spullen? Furutech, Lapp heb ik al horen vallen.

Ago, een vraagje;
waarom wil je een profigold scartkabel als je zelf in de gelegenheid was om een qed voor een mooie prijs aan te schaffen? :shock: :? :wink:

Ik kan je verzekeren dat die profigold een stuk minder is.(heb ik zelf al eens uitgeprobeerd).

Ago
05-08-2005, 13:13
Onder voorbehoud, wil de prijzen checken op het moment dat we bestellen!

2x ViaBlue HS Spikes - 4er Set - Schwarzchrom; 2x €17,50 = €35,00
1,5m Profigold Oxy Pure Series High-Definition Scartkabel; €29,99

ViaBlue HT Reduzierstift €1,99
>>> zijn dat die dingen die Edgar op Panja's kabels heeft gezet? ik hoef geen airlocks maar deze stiften lijken me wel handig.

Verder heb ik nog een stroomkabel nodig voor mijn beamer die op het plafond komt, ik denk een meter of 8 lang. Wat adviseren jullie qua spullen? Furutech, Lapp heb ik al horen vallen.

Ago, een vraagje;
waarom wil je een profigold scartkabel als je zelf in de gelegenheid was om een qed voor een mooie prijs aan te schaffen? :shock: :? :wink:

Ik kan je verzekeren dat die profigold een stuk minder is.(heb ik zelf al eens uitgeprobeerd).

omdat ik jullie op jullie blauwe ogen geloofde en veel geld in QED heb gepompt zonder ooit een noot door een QED kabel te hebben gehoord..
nee, ik heb voor mijn slaapkamer ook een goede scart-kabel nodig en ik vond dit wel een zacht prijsje.. bovendien kan ik straks beneden een vergelijkend onderzoekje doen naar het verschil tussen de scarts, ben heel benieuwd :D

EDIT: heb je 'm al uitgeprobeerd? :shock:

Harry stadman
05-08-2005, 13:21
Onder voorbehoud, wil de prijzen checken op het moment dat we bestellen!

2x ViaBlue HS Spikes - 4er Set - Schwarzchrom; 2x €17,50 = €35,00
1,5m Profigold Oxy Pure Series High-Definition Scartkabel; €29,99

ViaBlue HT Reduzierstift €1,99
>>> zijn dat die dingen die Edgar op Panja's kabels heeft gezet? ik hoef geen airlocks maar deze stiften lijken me wel handig.

Verder heb ik nog een stroomkabel nodig voor mijn beamer die op het plafond komt, ik denk een meter of 8 lang. Wat adviseren jullie qua spullen? Furutech, Lapp heb ik al horen vallen.

Ago, een vraagje;
waarom wil je een profigold scartkabel als je zelf in de gelegenheid was om een qed voor een mooie prijs aan te schaffen? :shock: :? :wink:

Ik kan je verzekeren dat die profigold een stuk minder is.(heb ik zelf al eens uitgeprobeerd).

omdat ik jullie op jullie blauwe ogen geloofde en veel geld in QED heb gepompt zonder ooit een noot door een QED kabel te hebben gehoord..
nee, ik heb voor mijn slaapkamer ook een goede scart-kabel nodig en ik vond dit wel een zacht prijsje.. bovendien kan ik straks beneden een vergelijkend onderzoekje doen naar het verschil tussen de scarts, ben heel benieuwd :D

EDIT: heb je 'm al uitgeprobeerd? :shock:

Ik heb namelijk al een Qed av21. :wink:

Ik kan dus met zekerheid al zeggen dat de Qed av21-41 een stuk beter beeld en geluid zal geven. Had hiervoor ook al(een duurdere) profigold scartkabel en die kan echt niet op tegen de Qed in alle opzichten; beeld en geluid.

Bij de profigold klonk het geluid vrij schel en hard en er was nog veel ruis in het beeld aanwezig, wat erg vlak overkomt. Toen ik de Qed op mijn dvdspeler aansloot was het geluid gedetailleerder en compleet in balans met een mooi zacht geluid. Het beeld werd scherper, minder ruis en veel meer diepte in het beeld, waarbij ook nog eens de kleuren veel natuurlijker overkomen. :wink:

Kortom: ook je slaapkamer had een Qed verdient. :wink:

Ago
05-08-2005, 13:33
Kortom: ook je slaapkamer had een Qed verdiend. :wink:

:cry:

Edgar Smit
05-08-2005, 14:21
Kortom: ook je slaapkamer had een Qed verdiend. :wink:

:cry:Je kan niet alles hebben :wink: .

Harry stadman
05-08-2005, 16:39
Kortom: ook je slaapkamer had een Qed verdiend. :wink:

:cry:Je kan niet alles hebben :wink: .

Natuurlijk wel. :wink: Zeker als je mede organisator bent van de Qed powerbuy.

Ago
05-08-2005, 17:59
Kortom: ook je slaapkamer had een Qed verdiend. :wink:

:cry:Je kan niet alles hebben :wink: .

Natuurlijk wel. :wink: Zeker als je mede organisator bent van de Qed powerbuy.

1 HT-ruimte is zat :twisted:

Reinier Gunther
05-08-2005, 20:16
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=20772.250

(pag. 11)

Ik zie hier die WBT's midlines. Ik las dat je je er eerst niet zo over te spreken was, hoe is dat op dit moment??

Verder vind ik de pluggen ansich wel mooi, maar de verhouding met de kabel vind ik een beetje zoek. De aansluiting tussen plug en kabel ziet er niet mooi uit qua dikte vd kabel.

Ach, het gaat uiteindelijk natuurlijk om het geluid;) maar uiterlijk speelt ook mee bij mij.

Denk dat ik toch voor die Airlocks ga...

Ago
05-08-2005, 20:19
http://www.wbtusa.com/wbt0644-300.gif

Ik zie hier die WBT's midlines. Ik las dat je je er eerst niet zo over te spreken was, hoe is dat op dit moment??

Verder vind ik de pluggen ansich wel mooi, maar de verhouding met de kabel vind ik een beetje zoek. De aansluiting tussen plug en kabel ziet er niet mooi uit qua dikte vd kabel.

Ach, het gaat uiteindelijk natuurlijk om het geluid;) maar uiterlijk speelt ook mee bij mij.

Denk dat ik toch voor die Airlocks ga...

en de stiften dan?

Harry, ik zie geen beamer plafondbeugels bij Die Nadel :cry:

Reinier Gunther
05-08-2005, 20:21
en de stiften dan?


Ja, daar las ik idd wat over, maar kan er geen plaatjes van vinden.

Weet ook niet precies wat het is. (hetzelfde als een banaan?)

Ago
05-08-2005, 20:23
en de stiften dan?


Ja, daar las ik idd wat over, maar kan er geen plaatjes van vinden.

Weet ook niet precies wat het is. (hetzelfde als een banaan?)

zoiets, maar dan simpeler. Lees dit draadje maar http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=36638

Reinier Gunther
05-08-2005, 20:32
Thanx, maar niks voor mij zie ik al....

Harry stadman
05-08-2005, 20:36
Kortom: ook je slaapkamer had een Qed verdiend. :wink:

:cry:Je kan niet alles hebben :wink: .

Natuurlijk wel. :wink: Zeker als je mede organisator bent van de Qed powerbuy.

1 HT-ruimte is zat :twisted:

1 QED maakt nog geen HT-ruimte. :twisted: :wink: :lol:

Johan van den D.
05-08-2005, 20:36
Ik zie hier die WBT's midlines. Ik las dat je je er eerst niet zo over te spreken was, hoe is dat op dit moment??De degelijkheid van de WBT,s verwacht ik beter als je naar de (hoge) prijs van ervan kijkt.
Het zijn opzich prima dingen maar naar mijn idee niet hun prijs waard.
Dan zijn er genoeg andere en wellicht betere producten op de markt.
Ze zien er overigens wel heel mooi uit maar €7 a €8,- per stuk zal voldoende betaald zijn voor de geleverde kwaliteit.

Verder vind ik de pluggen ansich wel mooi, maar de verhouding met de kabel vind ik een beetje zoek. De aansluiting tussen plug en kabel ziet er niet mooi uit qua dikte vd kabel.Dat is niet anders en in het echte leven heeft het best wel wat.

Ach, het gaat uiteindelijk natuurlijk om het geluid;) maar uiterlijk speelt ook mee bij mij.Bij mij ook.

Zelf ga ik nu voor Furutech of ViaBlue banana,s maar nogmaals, het zijn opzich prima dingen die WBT,s maar niet voor die prijs.
Bij de andere merken koop je dezelfde kwaliteit voor de helft van de prijs.

De QED Airlocks zijn overigens ook mooi en goed maar hebben als nadeel (in mijn ogen) dat ze maar éénmalig te gebruiken zijn.

Harry stadman
05-08-2005, 20:37
http://www.wbtusa.com/wbt0644-300.gif

Ik zie hier die WBT's midlines. Ik las dat je je er eerst niet zo over te spreken was, hoe is dat op dit moment??

Verder vind ik de pluggen ansich wel mooi, maar de verhouding met de kabel vind ik een beetje zoek. De aansluiting tussen plug en kabel ziet er niet mooi uit qua dikte vd kabel.

Ach, het gaat uiteindelijk natuurlijk om het geluid;) maar uiterlijk speelt ook mee bij mij.

Denk dat ik toch voor die Airlocks ga...

en de stiften dan?

Harry, ik zie geen beamer plafondbeugels bij Die Nadel :cry:

Kan even voor je navragen.

Ago
05-08-2005, 20:43
Kortom: ook je slaapkamer had een Qed verdiend. :wink:

:cry:Je kan niet alles hebben :wink: .

Natuurlijk wel. :wink: Zeker als je mede organisator bent van de Qed powerbuy.

1 HT-ruimte is zat :twisted:

1 QED maakt nog geen HT-ruimte. :twisted: :wink: :lol:

1 QED? :shock:

Reinier Gunther
05-08-2005, 20:44
De QED Airlocks zijn overigens ook mooi en goed maar hebben als nadeel (in mijn ogen) dat ze maar éénmalig te gebruiken zijn.

Aha !! dat wist ik niet!

Dus als die vast zit, dan zit tie ook voorgoed vast.
Jammer dat valt me tegen. Als ik 1 kabel wil inkorten, knip ik een stuk met airlock eraf, en koop een nieuwe airlock en laat die er weer aan zetten. pfffff hopen dat die opstelling lang blijft zo.

Voorlopig dus ff niet verhuizen ;)

Johan van den D.
05-08-2005, 21:06
Aha !! dat wist ik niet!

Dus als die vast zit, dan zit tie ook voorgoed vast.Ja.

Harry stadman
06-08-2005, 10:30
http://www.wbtusa.com/wbt0644-300.gif

Ik zie hier die WBT's midlines. Ik las dat je je er eerst niet zo over te spreken was, hoe is dat op dit moment??

Verder vind ik de pluggen ansich wel mooi, maar de verhouding met de kabel vind ik een beetje zoek. De aansluiting tussen plug en kabel ziet er niet mooi uit qua dikte vd kabel.

Ach, het gaat uiteindelijk natuurlijk om het geluid;) maar uiterlijk speelt ook mee bij mij.

Denk dat ik toch voor die Airlocks ga...

en de stiften dan?

Harry, ik zie geen beamer plafondbeugels bij Die Nadel :cry:

voor een powerbuy voor een beamerbeugel lees dit:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32131.0

Harry stadman
06-08-2005, 10:34
Aha !! dat wist ik niet!

Dus als die vast zit, dan zit tie ook voorgoed vast.Ja.

Ik zou ook liever voor een removable plug gaan. Als je hem hebt gemonteerd, kun je nadien altijd nog wat haarlak in de openingen spuiten zodat alles luchtdicht afgesloten wordt. Oxideert het verder ook niet meer.
:wink:

Harry stadman
06-08-2005, 10:36
Kortom: ook je slaapkamer had een Qed verdiend. :wink:

:cry:Je kan niet alles hebben :wink: .

Natuurlijk wel. :wink: Zeker als je mede organisator bent van de Qed powerbuy.

1 HT-ruimte is zat :twisted:

1 QED maakt nog geen HT-ruimte. :twisted: :wink: :lol:

1 QED? :shock:

1QED scartkabel dan he. :wink:

Ago
06-08-2005, 10:40
Harry, ik zie geen beamer plafondbeugels bij Die Nadel :cry:

voor een powerbuy voor een beamerbeugel lees dit:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32131.0

Dank je, maar ik heb maximaal 100 euro over voor een beugel.
Getekend, beugelbekkie

Harry stadman
06-08-2005, 10:49
Harry, ik zie geen beamer plafondbeugels bij Die Nadel :cry:

voor een powerbuy voor een beamerbeugel lees dit:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32131.0

Dank je, maar ik heb maximaal 100 euro over voor een beugel.
Getekend, beugelbekkie

Alle, dan moet ge nog even verder zoeken he. :wink:
Ze hebben trouwens ook andere types in die powerbuy. :roll: :wink:

edit: meer beugels:
http://www.adformedia.nl/accessoires/plafondbeugels/plafondbeugels.html

http://www.thuisbioscoop.nl/thuisbioscoop_accessiores.html

hermes:
http://www.h-e.nl/index.php
kijk naar vogels beamer beugel: Vogels EPC4010 139,95


Projector beugel, universeel verstelbaar, kleur zilver

Rob van Hout
06-08-2005, 20:22
Heb het inmiddels ook gevonden. Weinig keuze, inderdaad. Daarbij komt nog dat het niet verzilverd is, terwijl zilver toch de beste audiofiele eigenschappen bezit. :wink: Ik heb liever een verzilverde ader dan een vergulde afscherming. :wink:

Voor wat betreft stroomkabels ben ik toch wel heel sceptisch... wat heb je aan een metertje ofzo dure kabel met rhodium stekkers als de aanvoer vanaf de meterkast tot aan het wandcontact gewoon standaard Gamma bedrading is (en idem voor de wandcontactdoos zelf)? Een ketting is tenslotte niet sterker dan de zwakste schakel.

Of gebruik je het vanaf een netfilter-verdeeldoos? (zoals bijv. die van Monster)?

Harry stadman
06-08-2005, 20:34
Heb het inmiddels ook gevonden. Weinig keuze, inderdaad. Daarbij komt nog dat het niet verzilverd is, terwijl zilver toch de beste audiofiele eigenschappen bezit. :wink: Ik heb liever een verzilverde ader dan een vergulde afscherming. :wink:

Voor wat betreft stroomkabels ben ik toch wel heel sceptisch... wat heb je aan een metertje ofzo dure kabel met rhodium stekkers als de aanvoer vanaf de meterkast tot aan het wandcontact gewoon standaard Gamma bedrading is (en idem voor de wandcontactdoos zelf)? Een ketting is tenslotte niet sterker dan de zwakste schakel.

Of gebruik je het vanaf een netfilter-verdeeldoos? (zoals bijv. die van Monster)?

Of een powerplant en dan wordt het verhaal al weer heel anders he. :wink:

Er zijn ook mensen, mijn lokale audiozaak boodt mij dit ook aan, die hun meterkast opnieuw laten bedraden en er een zogenaamde audio-zekering in laten zetten. dat is een aardlekschakelaar gemaakt van audiofiele materialen. :wink:

Reinier Gunther
06-08-2005, 20:38
voor een powerbuy voor een beamerbeugel lees dit:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32131.0

die powerbuy gaat niet door vanwege te weinig animo.

Harry stadman
06-08-2005, 20:44
voor een powerbuy voor een beamerbeugel lees dit:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32131.0

die powerbuy gaat niet door vanwege te weinig animo.

Zie mijn post een paar posts hierboven....
links voor beamer beugels om en rond de 100 euro. :wink:

Rob van Hout
06-08-2005, 23:20
Er zijn ook mensen, mijn lokale audiozaak boodt mij dit ook aan, die hun meterkast opnieuw laten bedraden en er een zogenaamde audio-zekering in laten zetten. dat is een aardlekschakelaar gemaakt van audiofiele materialen. :wink:

OMG .... Nee, dat gaat me echt _veel_ te ver ;).

Harry stadman
06-08-2005, 23:39
Er zijn ook mensen, mijn lokale audiozaak boodt mij dit ook aan, die hun meterkast opnieuw laten bedraden en er een zogenaamde audio-zekering in laten zetten. dat is een aardlekschakelaar gemaakt van audiofiele materialen. :wink:

OMG .... Nee, dat gaat me echt _veel_ te ver ;).

HHHmm, dan is deze powerbuy zeker ook niets voor je. :wink:

Edgar Smit
06-08-2005, 23:43
Er zijn ook mensen, mijn lokale audiozaak boodt mij dit ook aan, die hun meterkast opnieuw laten bedraden en er een zogenaamde audio-zekering in laten zetten. dat is een aardlekschakelaar gemaakt van audiofiele materialen. :wink:

OMG .... Nee, dat gaat me echt _veel_ te ver ;).

HHHmm, dan is deze powerbuy zeker ook niets voor je. :wink:Juist niet, want de gekozen winkel biedt voor bijna elk budget wat wils, dat is juist zo goed geregeld :wink: (y)

Harry stadman
06-08-2005, 23:46
Er zijn ook mensen, mijn lokale audiozaak boodt mij dit ook aan, die hun meterkast opnieuw laten bedraden en er een zogenaamde audio-zekering in laten zetten. dat is een aardlekschakelaar gemaakt van audiofiele materialen. :wink:

OMG .... Nee, dat gaat me echt _veel_ te ver ;).

HHHmm, dan is deze powerbuy zeker ook niets voor je. :wink:Juist niet, want de gekozen winkel biedt voor bijna elk budget wat wils, dat is juist zo goed geregeld :wink: (y)

Dat klopt helemaal Edgar maar hij gelooft niet in dat soort upgrades. :wink:

Rob van Hout
06-08-2005, 23:50
HHHmm, dan is deze powerbuy zeker ook niets voor je. :wink:

Njah... had m'n oog laten vallen op de TS-2 banaanstekkers van Viablue, maar dat komt op een ruime 100 euro (ex korting ;)) voor 20 stuks. En dan zou eigenlijk de kabel nog voorzien moeten worden van krimpschoentjes om beschadiging door het vastschroeven te voorkomen, maar daarvoor heb je ook nog eens een tang nodig a 33 euro.

Dus hou het even op vage interesse ;).

Harry stadman
06-08-2005, 23:53
HHHmm, dan is deze powerbuy zeker ook niets voor je. :wink:

Njah... had m'n oog laten vallen op de TS-2 banaanstekkers van Viablue, maar dat komt op een ruime 100 euro (ex korting ;)) voor 20 stuks. En dan zou eigenlijk de kabel nog voorzien moeten worden van krimpschoentjes om beschadiging door het vastschroeven te voorkomen, maar daarvoor heb je ook nog eens een tang nodig a 33 euro.

Dus hou het even op vage interesse ;).

Altijd goed. :wink:

Ago
07-08-2005, 08:57
Alle, dan moet ge nog even verder zoeken he. :wink:
Ze hebben trouwens ook andere types in die powerbuy. :roll: :wink:

edit: meer beugels:
http://www.adformedia.nl/accessoires/plafondbeugels/plafondbeugels.html

http://www.thuisbioscoop.nl/thuisbioscoop_accessiores.html

hermes:
http://www.h-e.nl/index.php
kijk naar vogels beamer beugel: Vogels EPC4010 139,95

Projector beugel, universeel verstelbaar, kleur zilver
Google is your friend!
http://www.4launch.nl/4launch.php?links=shop/shoplinks.php&center=shop/producteninfo.php?productid=009323

Johan van den D.
07-08-2005, 09:20
HHHmm, dan is deze powerbuy zeker ook niets voor je. :wink:

Njah... had m'n oog laten vallen op de TS-2 banaanstekkers van Viablue, maar dat komt op een ruime 100 euro (ex korting ;)) voor 20 stuks. En dan zou eigenlijk de kabel nog voorzien moeten worden van krimpschoentjes om beschadiging door het vastschroeven te voorkomen, maar daarvoor heb je ook nog eens een tang nodig a 33 euro.

Dus hou het even op vage interesse ;).Maar dan heb je wel wat en je bent helemaal klaar.

Reinier Gunther
07-08-2005, 12:05
krimpschoentjes om beschadiging door het vastschroeven te voorkomen, maar daarvoor heb je ook nog eens een tang nodig a 33 euro.

Dus hou het even op vage interesse ;).

krimpschoentjes??

dat begrip ken ik nog niet, kan iemand dat visualiseren voor me?

Ago
07-08-2005, 12:08
krimpschoentjes om beschadiging door het vastschroeven te voorkomen, maar daarvoor heb je ook nog eens een tang nodig a 33 euro.

Dus hou het even op vage interesse ;).

krimpschoentjes??

dat begrip ken ik nog niet, kan iemand dat visualiseren voor me?

haha ja hoor, zie www.smurf.nl

Reinier Gunther
07-08-2005, 12:31
de site werkt niet, maar gezien de url is dat ook niet zo belangrijk.
is er iemand die WEL serieus is ?? :wink: :wink:

Rob van Hout
07-08-2005, 12:33
krimpschoentjes??
dat begrip ken ik nog niet, kan iemand dat visualiseren voor me?

Deze dingen:
http://viablue.de/images/product/ofc_crimp_sleeves.jpg

Maar wellicht dat er een beter woord voor is ;).

Reinier Gunther
07-08-2005, 12:37
Dank u!

Deze gaat dus eerst om de kabel?
En op welk gedeelte knijp je dan met de tang?
dat koperen gedeelte, zodat het koper goed om de kabel zit, en dat komen de schroefjes tegen het koper aan ipv tegen de kabel?

werkt het zo?

EDIT: laat maar, heb de info al van de Viablue site gehaald.

Johan van den D.
07-08-2005, 14:17
Normaal zien ze er zo uit.
http://www.dienadel.de/hifi/cosmoshop/pix/a/n/1066048373-17387.jpg

Aderhulzen worden ze ook wel genoemd.

Olivier vd D.
08-08-2005, 15:17
Ik zie dat bij Die nadel ook banaastekkers te bestellen zijn. Ik heb binnenkort voor al mijn speakers QED SA kabels die ik wil voorzien van banaanstekkers. Ik heb alleen geen idee welke ik het beste kan nemen. Ik moet ze natuurlijk wel zelf kunnen monteren. Wie kan mij van advies voorzien?

Johan van den D.
08-08-2005, 16:10
Ik zie dat bij Die nadel ook banaastekkers te bestellen zijn. Ik heb binnenkort voor al mijn speakers QED SA kabels die ik wil voorzien van banaanstekkers. Ik heb alleen geen idee welke ik het beste kan nemen. Ik moet ze natuurlijk wel zelf kunnen monteren. Wie kan mij van advies voorzien?Ga voor de bananen van Furutech of ViaBlue. :wink:

Ago
08-08-2005, 16:12
wat kosten die per stuk? dat zijn toch geen airlocks, want die kunnen we niet zelf plaatsen dan

Johan van den D.
08-08-2005, 16:16
wat kosten die per stuk? dat zijn toch geen airlocks, want die kunnen we niet zelf plaatsen danNee zijn geen airlocks maar zitten zo rond de 5 a 6 euro als ik het goed heb.
Goedkoper dan airlocks, minimaal zelfde kwaliteit en altijd weer opnieuw te gebruiken.
Airlocks is overigens een merknaam van QED.

Ago
08-08-2005, 16:24
...minimaal zelfde kwaliteit...
:?
waarom zou iemand dan nog airlocks op een professionele manier laten plaatsen?

Olivier vd D.
08-08-2005, 16:32
Ik zit te denken aan de volgende banaanstekkers.

ViaBlue TS Lamellen Bananenstecker 4mm Schraubbar

http://www.dienadel.de/hifi/cosmoshop/pix/a/n/1105193510-9931.jpg
Die TS Bananenstecker arbeiten mit dem klassischen
Lamellensystem.
Auf einer Kreislinie werden neun in 40°-Abschnitte unterteilte
Kupferplättchen aufgespannt. Der Durchmesser des
Lamellenkranzes beträgt in voll aufgespanntem Zustand 5 mm,
in voll belastetem Zustand 4 mm.
Die Kontaktfläche zu Lautsprecherbuchsen addiert sich aus
neun Druckpunkten des Lamellenkranzes.

Die ViaBlue TS-Serie wurde von uns entwickelt um für jede Art von Anschlussmöglichkeit und Buchsentyp einen ideal passenden Steckverbinder anzubieten.
Alle TS-Steckverbindungen schützen vor Kurzschlüssen durch eine transparente Isolationshülse.
Die Öffnung zur Kabelaufnahme der TS-Stecker ist 5 mm breit,
somit können Kabel mit bis zu 8 qmm montiert werden.

Technische Merkmale:
# 24 Karat echtvergoldet High-End Lautsprecher-Steckverbindungen
# Kontaktierung durch traditionelle 9-fach Lamellentechnik
# transparente Isolationshülse zum Schutz gegen Kurzschlüsse
Kabelaufnahme bis 8 mm2
# 2 grosse Fixierungsschrauben zum starken Halt der Lautsprecherkabel in den Steckern
# sehr komfortable und leichte Montage

EUR 5,35 per stuk
Vanaf 10 stuks EUR 5,20 per stuk

ViaBlue TS-2 Tube Bananenstecker 4mm Schraubbar

http://www.dienadel.de/hifi/cosmoshop/pix/a/n/1105194331-11102.jpg
Die TS2 Bananenstecker stellen den Kontakt zu
Lautsprecherbuchsen mit einem Röhrenspleißsystem her.
Durch einen einseitig geöffneten Zylinder wird ein seitlicher
Druck erzeugt, der über ein großflächiges Spannplättchen einen
optimalen Kontakt und sehr großen Halt des
Bananensteckers in Lautsprecherbuchsen aufbaut.

Die ViaBlue TS-Serie wurde von uns entwickelt um für jede Art von Anschlussmöglichkeit und Buchsentyp einen ideal passenden Steckverbinder anzubieten.
Alle TS-Steckverbindungen schützen vor Kurzschlüssen durch eine transparente Isolationshülse.
Die Öffnung zur Kabelaufnahme der TS-Stecker ist 5 mm breit,
somit können Kabel mit bis zu 8 qmm montiert werden.

Technische Merkmale:
# 24 Karat echtvergoldet High-End Lautsprecher-Steckverbindungen
# sehr starker Kontakt durch Röhrenspleiß-System
# transparente Isolationshülse zum Schutz gegen Kurzschlüsse
# Kabelaufnahme bis 8 mm2
# 2 grosse Fixierungsschrauben zum starken Halt der Lautsprecherkabel in den Steckern
# sehr komfortable und leichte Montage

EUR 5,35 per stuk
Vanaf 10 stuks EUR 5,20 per stuk

Beide schijnen ze makkelijk te monteren zijn. Je hebt alleen een striptang (om het isolatiemateriaal eraf te halen) en een schroevedraaier nodig als ik de site mag geloven. Na montage de haarspray-truuk van Harry toepassen en klaar is Kees. Toch? Maar goed, heeft een van bovenstaande modellen de voorkeur? Zoja, waarom?

Johan van den D.
08-08-2005, 16:38
Beide schijnen ze makkelijk te monteren zijn. Je hebt alleen een striptang (om het isolatiemateriaal eraf te halen) en een schroevedraaier nodig als ik de site mag geloven. Na montage de haarspray-truuk van Harry toepassen en klaar is Kees. Toch? Maar goed, heeft een van bovenstaande modellen de voorkeur? Zoja, waarom?Zo gemakkelijk is het inderdaad.
Kabels stukje strippen en in de banaan stoppen, twee boutjes (kan inbus of torx zijn) vastdraaien, banaan in de speaker en eventueel versterker en klaar ben je.
En spuit er aub geen haarlak op, laat Harry maar l...........
Opzich werkt het wel maar je gaat toch een vieze plakkerige haarlak op je mooie kabels en bananen spuiten. :?


Overigens heeft het tweede plaatje de voorkeur.

Olivier vd D.
08-08-2005, 16:39
Oja, ik heb er 20 of 40 spade-/banaanpluggen nodig. Hangt er vanaf of ik de HF en LF gelijk doorlus met QED SA of niet. Ik neig ernaar het wel te doen. Maar goed, als de powerbuy levensvatbaar is doe ik dus mee.

Olivier vd D.
08-08-2005, 16:43
Beide schijnen ze makkelijk te monteren zijn. Je hebt alleen een striptang (om het isolatiemateriaal eraf te halen) en een schroevedraaier nodig als ik de site mag geloven. Na montage de haarspray-truuk van Harry toepassen en klaar is Kees. Toch? Maar goed, heeft een van bovenstaande modellen de voorkeur? Zoja, waarom?Zo gemakkelijk is het inderdaad.
Kabels stukje strippen en in de banaan stoppen, twee boutjes (kan inbus of torx zijn) vastdraaien, banaan in de speaker en eventueel versterker en klaar ben je.
En spuit er aub geen haarlak op, laat Harry maar l...........
Opzich werkt het wel maar je gaat toch een vieze plakkerige haarlak op je mooie kabels en bananen spuiten. :?


Overigens heeft het tweede plaatje de voorkeur.
Voor het doorlussen van de HF en LF ingangen op mijn speakers wil ik deze jongens gaan gebruiken. Ook gemakkelijk te monteren.

ViaBlue TS Kabelschuh
http://www.dienadel.de/hifi/cosmoshop/pix/a/n/1105192589-8778.jpg
Die TS Kabelschuhe sind für die feste Installation bzw.
Verschraubung von Lautsprecherkabeln an
Lautsprecherbuchsen entwickelt worden.
Mit einer 2 mm starken Gabel werden die Kabelschuhe fest
an Polklemmen angeschraubt.
Somit wird ein dauerhaft fester Kontakt gewährleistet.
Wir bieten zwei Versionen der TS Kabelschuhe an:
Eine 6 mm und eine 8 mm Version.
Die Distanz der beiden Gabeln innen ist somit einmal 6 mm
und einmal 8 mm, je nach Version.

Die ViaBlue TS-Serie wurde von uns entwickelt um für jede Art
von Anschlussmöglichkeit und Buchsentyp einen ideal
passenden Steckverbinder anzubieten.
Alle TS-Steckverbindungen schützen vor Kurzschlüssen durch
eine transparente Isolationshülse.
Die Öffnung zur Kabelaufnahme der TS-Stecker ist 5 mm breit,
somit können Kabel mit bis zu 8 qmm montiert werden.

Technische Merkmale:
# 24 Karat echtvergoldet High-End Lautsprecher-Steckverbindungen
# wahlweise mit 6 oder 8 mm Gabelöffnung
# 25° gewinkelte Gabel
# transparente Isolationshülse zum Schutz gegen Kurzschlüsse
# Kabelaufnahme bis 8 mm2
# 2 grosse Fixierungsschrauben zum starken Halt der Lautsprecherkabel in den Steckern
# sehr komfortable und leichte Montage

De prijs is gelijk aan die van bovengenoemde banaanstekkers, nl. EUR 5,20 per stuk bij afname van minimaal 10 stuks. EN laat ik er nou precies 10 nodig hebben.

Johan van den D.
08-08-2005, 16:44
Oja, ik heb er 20 of 40 nodig. Hangt er vanaf of ik de HF en LF gelijk doorlus met QED SA of niet. Ik neig ernaar het wel te doen. Maar goed, als de powerbuy levensvatbaar is doe ik dus mee.Hij is in principe al levensvatbaar en zou dus door kunnen gaan zoals het er nu voorstaat.
Echter zitten we waarschijnlijk nog wel aan de minimale korting momenteel.

Voor het doorlussen zal ik persoonlijk losse stukjes kaben nemen en die voorzien van spades.
Alleen bananen op de "hoofd" kabel vanaf je versterker.

EDIT: ik zie dat je dat zelf ook al in gedachten had. :wink:

Johan van den D.
08-08-2005, 16:50
EN laat ik er nou precies 10 nodig hebben.Geen 20 ?

Rob van Hout
08-08-2005, 16:55
En spuit er aub geen haarlak op, laat Harry maar l...........
Opzich werkt het wel maar je gaat toch een vieze plakkerige haarlak op je mooie kabels en bananen spuiten. :?

Als ik het goed begrijp uit de beschrijving, is de binnenkant van die viablue banaanstekkers conisch, en zou je door de kabel stevig aan te drukken en dan vast te zetten ook een luchtdichte verbinding moeten krijgen. Alleen neem ik dan aan dat je met tenminste een van de twee schroeven dus de isolatie vastzet (anders ben je met het minste geringste aan krimp de isolerende werking alweer kwijt ;)).

Op de site wordt er helaas niet echt gedetailleerd op ingegaan verder. Iemand die wellicht al ervaring heeft met viablue ?

Harry stadman
08-08-2005, 17:10
En spuit er aub geen haarlak op, laat Harry maar l...........
Opzich werkt het wel maar je gaat toch een vieze plakkerige haarlak op je mooie kabels en bananen spuiten. :?

Als ik het goed begrijp uit de beschrijving, is de binnenkant van die viablue banaanstekkers conisch, en zou je door de kabel stevig aan te drukken en dan vast te zetten ook een luchtdichte verbinding moeten krijgen. Alleen neem ik dan aan dat je met tenminste een van de twee schroeven dus de isolatie vastzet (anders ben je met het minste geringste aan krimp de isolerende werking alweer kwijt ;)).

Op de site wordt er helaas niet echt gedetailleerd op ingegaan verder. Iemand die wellicht al ervaring heeft met viablue ?

Ik weet niet wat voor haarlak Johan gebruikt(of zijn vrouw natuurlijk :roll: ) Maar goede haarlak droogt droog op zonder te plakken en sluit het luchtdicht af. Er zijn echt mensen die het zo doen. Ik heb het zelf nog niet toegepast, overigens.

Rob van Hout
08-08-2005, 17:15
Ik weet niet wat voor haarlak Johan gebruikt(of zijn vrouw natuurlijk :roll: ) Maar goede haarlak droogt droog op zonder te plakken en sluit het luchtdicht af. Er zijn echt mensen die het zo doen. Ik heb het zelf nog niet toegepast, overigens.

He, ik wilde al bijna vragen welke haarlak jij gebruikt ;). (Maar je wilt natuurlijk geen reclame maken :twisted:).

Ago
08-08-2005, 17:17
Ik weet niet wat voor haarlak Johan gebruikt(of zijn vrouw natuurlijk :roll: ) Maar goede haarlak droogt droog op zonder te plakken en sluit het luchtdicht af. Er zijn echt mensen die het zo doen. Ik heb het zelf nog niet toegepast, overigens.

He, ik wilde al bijna vragen welke haarlak jij gebruikt ;). (Maar je wilt natuurlijk geen reclame maken :twisted:).

oei gevoelig onderwerp, Harry is kaal :roll:

Harry stadman
08-08-2005, 17:20
Ik weet niet wat voor haarlak Johan gebruikt(of zijn vrouw natuurlijk :roll: ) Maar goede haarlak droogt droog op zonder te plakken en sluit het luchtdicht af. Er zijn echt mensen die het zo doen. Ik heb het zelf nog niet toegepast, overigens.

He, ik wilde al bijna vragen welke haarlak jij gebruikt ;). (Maar je wilt natuurlijk geen reclame maken :twisted:).

oei gevoelig onderwerp, Harry is kaal :roll:

:lol:
Mijn haar is tegenwoordig wel lekker kort maar ben zeker niet kaal! :wink: :lol:

Harry stadman
08-08-2005, 17:21
Ik weet niet wat voor haarlak Johan gebruikt(of zijn vrouw natuurlijk :roll: ) Maar goede haarlak droogt droog op zonder te plakken en sluit het luchtdicht af. Er zijn echt mensen die het zo doen. Ik heb het zelf nog niet toegepast, overigens.

He, ik wilde al bijna vragen welke haarlak jij gebruikt ;). (Maar je wilt natuurlijk geen reclame maken :twisted:).

Alleen als het ook geld oplevert :twisted: :twisted: :lol: :lol: 8) 8)

Ago
08-08-2005, 17:25
en normaal ben je zo gul :lol:

Harry stadman
08-08-2005, 17:30
en normaal ben je zo gul :lol:

Ik moet toch ergens van leven! :roll: :wink: :twisted: :lol: 8)

Johan van den D.
08-08-2005, 17:51
Alleen neem ik dan aan dat je met tenminste een van de twee schroeven dus de isolatie vastzet Klopt helemaal.

Johan van den D.
08-08-2005, 17:53
Ik weet niet wat voor haarlak Johan gebruikt(of zijn vrouw natuurlijk :roll: ) Maar goede haarlak droogt droog op zonder te plakken en sluit het luchtdicht af. Er zijn echt mensen die het zo doen. Ik heb het zelf nog niet toegepast, overigens.Ik weet wel wat je bedoel Harry maar ikzelf ben er geen voorstander van om haarlak op spullen te spuiten.
Dan maar geen luchtdichte afdichting. :o

Olivier vd D.
08-08-2005, 18:04
EN laat ik er nou precies 10 nodig hebben.Geen 20 ?
Ik dacht aan een spade voor de aansluiting waar al een banaan op zit en een banaan voor de aansluiting waarnaar doorgelust wordt. Maar ik denk dat je wel gelijk hebt, want met twee spades heb ik minder doorluskabel nodig denk ik. Veel directere verbinding ipv zo'n boogje met een banaan. Maar goed, qua prijs maakt het allemaal niets uit. Voor mij dus 20 bananen en 20 spades.

Trouwens, wat zijn de grensbedragen voor respectievelijk de kortingen van 5%, 10% en 15%?

Harry stadman
08-08-2005, 18:21
Ik weet niet wat voor haarlak Johan gebruikt(of zijn vrouw natuurlijk :roll: ) Maar goede haarlak droogt droog op zonder te plakken en sluit het luchtdicht af. Er zijn echt mensen die het zo doen. Ik heb het zelf nog niet toegepast, overigens.Ik weet wel wat je bedoel Harry maar ikzelf ben er geen voorstander van om haarlak op spullen te spuiten.
Dan maar geen luchtdichte afdichting. :o :wink:

Is iedereen vrij in. :wink:

Harry stadman
08-08-2005, 18:24
EN laat ik er nou precies 10 nodig hebben.Geen 20 ?
Ik dacht aan een spade voor de aansluiting waar al een banaan op zit en een banaan voor de aansluiting waarnaar doorgelust wordt. Maar ik denk dat je wel gelijk hebt, want met twee spades heb ik minder doorluskabel nodig denk ik. Veel directere verbinding ipv zo'n boogje met een banaan. Maar goed, qua prijs maakt het allemaal niets uit. Voor mij dus 20 bananen en 20 spades.

Trouwens, wat zijn de grensbedragen voor respectievelijk de kortingen van 5%, 10% en 15%?

Die kon de baas van Die nadel helaas niet geven! Ik heb daar zelf ook al,op door gevraagd! Eeen en ander is afhankelijk van de artikelen(marge waarschijnlijk) en de grootte van de betselling!

Meer kan ik er helaas op dit moment ook niet aan doen.

Voordat ik ga bestellen fax is even de bestellijst en laat jullie weten wat op dat moment dan het koringspercentage is. Dus, ik bestel pas alles, als ook echt iedereen een goed gevoel erover heeft en tevreden ermee is. :wink:

Olivier vd D.
08-08-2005, 19:43
Die kon de baas van Die nadel helaas niet geven! Ik heb daar zelf ook al,op door gevraagd! Eeen en ander is afhankelijk van de artikelen(marge waarschijnlijk) en de grootte van de betselling!

Meer kan ik er helaas op dit moment ook niet aan doen.

Voordat ik ga bestellen fax is even de bestellijst en laat jullie weten wat op dat moment dan het koringspercentage is. Dus, ik bestel pas alles, als ook echt iedereen een goed gevoel erover heeft en tevreden ermee is. :wink:
Maar dan spelen we de baas van Die nadel wel in de kaart. Hij kan dan elk willekeurig percentage noemen. Is het echt niet mogelijk dat ze grensbedragen hanteren voor de verschillende kortingspercentages? Net als bij de QED powerbuy dus.

Johan van den D.
08-08-2005, 19:50
Maar dan spelen we de baas van Die nadel wel in de kaart. Hij kan dan elk willekeurig percentage noemen. Is het echt niet mogelijk dat ze grensbedragen hanteren voor de verschillende kortingspercentages? Net als bij de QED powerbuy dus.Neen, Harry heeft dit al diverse malen aangehaald bij Dienadel. :?

Olivier vd D.
08-08-2005, 20:23
Maar dan spelen we de baas van Die nadel wel in de kaart. Hij kan dan elk willekeurig percentage noemen. Is het echt niet mogelijk dat ze grensbedragen hanteren voor de verschillende kortingspercentages? Net als bij de QED powerbuy dus.Neen, Harry heeft dit al diverse malen aangehaald bij Dienadel. :?
Dan rest ons enkel nog onderhandelen over het kortingspercentage om ervoor te zorgen dat hij niet te laag gaat zitten. Wat is een ruwe schatting van de hoogte van het bedrag dat we hoogstwaarschijnlijk met zijn allen gaan besteden?

Johan van den D.
08-08-2005, 20:32
Wat is een ruwe schatting van de hoogte van het bedrag dat we hoogstwaarschijnlijk met zijn allen gaan besteden?Als ik een schatting moet geven hou ik het op €1500,- waar we op uit gaan komen.

Olivier vd D.
08-08-2005, 20:57
Wat is een ruwe schatting van de hoogte van het bedrag dat we hoogstwaarschijnlijk met zijn allen gaan besteden?Als ik een schatting moet geven hou ik het op €1500,- waar we op uit gaan komen.
Meer moet toch kunnen zou je zeggen. Misschien realiseert niet iedereen zich wat je allemaal bij Die nadel kan kopen. Met andere woorden, misschien moeten we wat meer reclame maken op dit forum. Een idee is om tijdelijk deze reclame in onze sigs te zetten. Iemand een kant-en-klaar script?

Ago
08-08-2005, 23:06
Voordat ik ga bestellen fax is even de bestellijst en laat jullie weten wat op dat moment dan het koringspercentage is. Dus, ik bestel pas alles, als ook echt iedereen een goed gevoel erover heeft en tevreden ermee is. :wink:

Risky, als er dan 5 man afhaken stort de hele powerbuy als een kaartenhuis in elkaar. Mensen willen weten waar ze aan toe zijn.
Hoe zat dat met die andere powerbuys bij Die Nadel?

Harry stadman
08-08-2005, 23:12
Voordat ik ga bestellen fax is even de bestellijst en laat jullie weten wat op dat moment dan het koringspercentage is. Dus, ik bestel pas alles, als ook echt iedereen een goed gevoel erover heeft en tevreden ermee is. :wink:

Risky, als er dan 5 man afhaken stort de hele powerbuy als een kaartenhuis in elkaar. Mensen willen weten waar ze aan toe zijn.
Hoe zat dat met die andere powerbuys bij Die Nadel?

Sorry best i can do. Ik heb echt geprobeerd om bedragen uit die man te krijgen maar ik krijg steeds hetzelfde verhaal(afhankelijk van de bestelde goederen en totaalbedrag). :?

Kan er dus niets aan doen.... :x 5% heb je zowiezo...kan alleen nog maar beter worden, toch?

Bij de andere powerbuys hadden ze geen korting; alleen gratis verzending dacht ik. :wink:

Valt wel mee, als het financieel allemaal lukt wil ik zeker een en ander hebben van Die nadel.
:wink:

Olivier vd D.
09-08-2005, 06:50
Hierbij een mogelijke tekst voor in de sig van iedereen die al van plan mee te doen is met de Die nadel powerbuy.


Heb jij nog goeie powerkabels, banaanstekkers, luidsprekerstandaards, spikes of ander audio/HT-toebehoren nodig en wil je niet teveel betalen? Doe dan mee met de Die nadel powerbuy (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=36935)!

Op deze manier kunnen we op dit forum wat reclame voor de powerbuy maken om zo meer deelnemers te trekken en als gevolg daarvan een hoger kortingspercentage te krijgen.

Ago
09-08-2005, 07:55
de hogere korting moeten we maar eens zien

Olivier vd D.
09-08-2005, 12:37
de hogere korting moeten we maar eens zien
Niks ondernemen doet de korting zeker niet hoger worden. :lol:

Harry stadman
09-08-2005, 12:39
de hogere korting moeten we maar eens zien
Niks ondernemen doet de korting zeker niet hoger worden. :lol:

Verbeter dat in niks bestellen en ik ben het helemaal met je eens. :wink: :lol:

Edgar Smit
09-08-2005, 14:21
{KNIP}
Overigens heeft het tweede plaatje de voorkeur.Johan, waarom heeft de niet-lamel banaan jouw voorkeur?

EDIT, ik zie nog nergens een totaallijst van de bestellingen/wensen staan, wie gaat die opnemen en bijhouden?

Johan van den D.
09-08-2005, 15:43
Hoe zat dat met die andere powerbuys bij Die Nadel?Die andere hadden simpelweg geen korting, vanaf het begin al niet.
Wij hebben dus inmiddels al meer bereikt dan de overige Dienadel powerbuys als je het zo bekijkt.

Johan van den D.
09-08-2005, 15:52
{KNIP}
Overigens heeft het tweede plaatje de voorkeur.Johan, waarom heeft de niet-lamel banaan jouw voorkeur?Geen idee, zit tussen mijn oren.
Ik heb er dus geen reden voor maar het valt me wel op dat flink wat merken die ze gebruiken hetzelfde soort gebruiken en nooit de lamelbanaan.

EDIT, ik zie nog nergens een totaallijst van de bestellingen/wensen staan, wie gaat die opnemen en bijhouden?De Dienadel zal grotendeels op Harry aankomen

Ago
09-08-2005, 15:57
{KNIP}
Overigens heeft het tweede plaatje de voorkeur.Johan, waarom heeft de niet-lamel banaan jouw voorkeur?Geen idee, zit tussen mijn oren.
Ik heb er dus geen reden voor maar het valt me wel op dat flink wat merken die ze gebruiken hetzelfde soort gebruiken en nooit de lamelbanaan.

EDIT, ik zie nog nergens een totaallijst van de bestellingen/wensen staan, wie gaat die opnemen en bijhouden?De Dienadel zal grotendeels op Harry aankomen

Harry doet ook al de communicatie en de financiën..
Als jullie daar prijs op stellen wil ik best een wensenlijst bijhouden.

Ago
09-08-2005, 16:00
Hoe zat dat met die andere powerbuys bij Die Nadel?Die andere hadden simpelweg geen korting, vanaf het begin al niet.
Wij hebben dus inmiddels al meer bereikt dan de overige Dienadel powerbuys als je het zo bekijkt.

dan mogen we onze handen dichtknijpen met 15% korting en geen transportkosten, zeker als de prijzen fors lager liggen dan elders.

Harry stadman
09-08-2005, 16:00
{KNIP}
Overigens heeft het tweede plaatje de voorkeur.Johan, waarom heeft de niet-lamel banaan jouw voorkeur?Geen idee, zit tussen mijn oren.
Ik heb er dus geen reden voor maar het valt me wel op dat flink wat merken die ze gebruiken hetzelfde soort gebruiken en nooit de lamelbanaan.

EDIT, ik zie nog nergens een totaallijst van de bestellingen/wensen staan, wie gaat die opnemen en bijhouden?De Dienadel zal grotendeels op Harry aankomen

Wordt aan gewerkt, zowel op dvd.nl alsook ht-forum. Echter ben ik met nog wat dingen bezig(ook voor dvd.nl). Ik zal proberen om vandaag een lijstje online te zetten. :wink:

Johan van den D.
09-08-2005, 16:08
Harry doet ook al de communicatie en de financiën..Klopt maar ik heb er de volgende redenen voor.
Ten eerste ben ikzelf momenteel nog bezig met een powerbuy en daarnaast krijg ik het vanaf volgende week flink wat drukker ivm werk brw.
Ik kan hierdoor mijn inzet dus niet garanderen, het kan meevallen maar ook tegen zitten. :(


Als jullie daar prijs op stellen wil ik best een wensenlijst bijhouden.Volgens mij is Harry daar al mee bezig.
Overigens zal ikzelf het geen probleem vinden als jij het overneemt samen met Harry, weet niet wat Harry ervan vindt ?

Wellicht dat ik dan in die tussentijd weer een volgende powerbuy kan voorbereiden want ik heb nog wel een ideetje.

Harry stadman
09-08-2005, 16:14
Harry doet ook al de communicatie en de financiën..Klopt maar ik heb er de volgende redenen voor.
Ten eerste ben ikzelf momenteel nog bezig met een powerbuy en daarnaast krijg ik het vanaf volgende week flink wat drukker ivm werk brw.
Ik kan hierdoor mijn inzet dus niet garanderen, het kan meevallen maar ook tegen zitten. :(


Als jullie daar prijs op stellen wil ik best een wensenlijst bijhouden.Volgens mij is Harry daar al mee bezig.
Overigens zal ikzelf het geen probleem vinden als jij het overneemt samen met Harry, weet niet wat Harry ervan vindt ?


Wellicht dat ik dan in die tussentijd weer een volgende powerbuy kan voorbereiden want ik heb nog wel een ideetje.

Nee hoor, heb ik persoonlijk natuurlijk geen problemen mee. Het mooie is als je met zijn 2en werkt dat je mekaar mooi kunt aanvullen of soms even iets kan overnemen. :wink:

Johan, je hebt altijd goede ideeën, alleen gaan ze mij altijd (veel) geld kosten. :wink: :lol:


Dus bij deze:

Ago en harry coördineren deze powerbuy. :wink:

Johan van den D.
09-08-2005, 16:23
Johan, je hebt altijd goede ideeën, alleen gaan ze mij altijd (veel) geld kosten.Deze niet Harry omdat het slechts om een kleinigheidje gaat.
Maar eerst de huidige goed afronden en dan kijken of het wel mogelijk is met het artikel wat ik in gedachten heb.

Ago
09-08-2005, 16:33
was niet als kritiek bedoeld, Johan, ik wilde gewoon mijn hulp aanbieden!

jij hebt puik werk geleverd (y)

Ago
09-08-2005, 16:38
Ago en harry coördineren deze powerbuy. :wink:

ik vind dit wel erg kort door de bocht :lol:
ik wil jullie tweeën ondersteunen!
niet zozeer met de communicatie naar die nadel toe (ik kan nog geen krimpkous van een tulpstekker onderscheiden), maar met bv. het bijhouden van een lijst of zo.

Harry stadman
09-08-2005, 16:43
Ago en harry coördineren deze powerbuy. :wink:

ik vind dit wel erg kort door de bocht :lol:
ik wil jullie tweeën ondersteunen!
niet zozeer met de communicatie naar die nadel toe (ik kan nog geen krimpkous van een tulpstekker onderscheiden), maar met bv. het bijhouden van een lijst of zo.

Dat bedoelde ik ook, je neemt gewoon over wat Johan anders zou doen. :wink: Communicatie e.d. had ik al op mij genomen; kortom er verandert verder niets. :wink:

Ago
09-08-2005, 16:56
Moderator,

ik wil als TWEEDE post in dit draadje een animolijst (forumlid+eventuele producten) bijhouden.

Waarom als 2e post? Dan is het steeds makkelijk te vinden voor geïnteresseerden! Harry's 1e post is een goede inleiding voor deze powerbuy.

Vraag: kunnen jullie dat regelen? Thanks. Die Ago

Edgar Smit
10-08-2005, 13:44
Ago,

nobel streven, ik denk alleen dat dat zelfs voor de Moderator wat moeilijk gaat worden om een post ergen stussen te stoppen, zonder allerlei kunstgrepen met de datum in codes van de site te gaan modderen.

Welicht een beter idee om een neiuw draadje te starten met de naam : bestellijst Die Nadel (NIETS POSTEN AUB)
en daar de eerste post van Harry inplakken en de bestellijst. Lijkt me een eenvoudiger en snellere oplossing :wink: .

Johan van den D.
10-08-2005, 13:47
Dat lijkt me een fijn idee Edgar. :wink:

Ago
10-08-2005, 13:48
Ago,

nobel streven, ik denk alleen dat dat zelfs voor de Moderator wat moeilijk gaat worden om een post ergen stussen te stoppen, zonder allerlei kunstgrepen met de datum in codes van de site te gaan modderen.

Welicht een beter idee om een neiuw draadje te starten met de naam : bestellijst Die Nadel (NIETS POSTEN AUB)
en daar de eerste post van Harry inplakken en de bestellijst. Lijkt me een eenvoudiger en snellere oplossing :wink: .

bedankt voor de tip, edgar :idea:

Edgar Smit
10-08-2005, 14:12
Ago, your welcome, overigens is je lijstje nog leeg, dus bij deze een kleine bloemlezing van de powerbuy:

Nogmaals mijn lijstje, blijf ik echt de enige..............

-1 set ViaBlue TRI Absorber Silber.
-1x Furutech FI-E11 CU Schukostecker.
-14x Furutech FP-200-B Gold Hohl-Bananenstecker 4mm Schraubbar
-10x WBT Aderendhülse 0.75qmm .
-10x WBT Aderendhülse 1.00qmm .
-10x WBT Aderendhülse 1.50qmm.
-20x WBT Aderendhülse 2.50qmm.
-20x WBT Aderendhülse 4,00qmm.
-1x WBT 0403 Crimpzange.



Mits de powerbuy doorgaat, voor mij het volgende graag:

ViaBlue TS lamel banaantjes = 8 x
ViaBlue HT Reduzierstift = 6 x

Ik ben snel tevreden


Ik dacht aan een spade voor de aansluiting waar al een banaan op zit en een banaan voor de aansluiting waarnaar doorgelust wordt. Maar ik denk dat je wel gelijk hebt, want met twee spades heb ik minder doorluskabel nodig denk ik. Veel directere verbinding ipv zo'n boogje met een banaan. Maar goed, qua prijs maakt het allemaal niets uit. Voor mij dus 20 bananen en 20 spades.


EDIT : LIJT IS GEVULD NU!

Harry stadman
12-08-2005, 15:29
TIP:

voor de mensen die zelf stekkers e.d. gaan monteren;

De LIDL heeft op dit moment een föhn in de aanbieding voor 9,99 euro en is 1800 watt! Ideaal apparaat om krimpkous e.d. om je kabels te krimpen. :wink: (y)

Ik heb ook net eentje opgehaald en werkt perfect. :wink:

Link:
http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20050811.p.Fohn

Edgar Smit
12-08-2005, 16:15
TIP:

voor de mensen die zelf stekkers e.d. gaan monteren;

De LIDL heeft op dit moment een föhn in de aanbieding voor 9,99 euro en is 1800 watt! Ideaal apparaat om krimpkous e.d. om je kabels te krimpen. :wink: (y)

Ik heb ook net eentje opgehaald en werkt perfect. :wink:

Link:
http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20050811.p.Fohn
Animo check Lidl Fohn? :wink:
Maar dat is idd een goede tip voor je krimpkousjes. Wel haast bij geboden want bij de meeste Lidl's zijn dat soort dingen in een dag uitverkocht.

Ago
12-08-2005, 16:19
TIP:

voor de mensen die zelf stekkers e.d. gaan monteren;

De LIDL heeft op dit moment een föhn in de aanbieding voor 9,99 euro en is 1800 watt! Ideaal apparaat om krimpkous e.d. om je kabels te krimpen. :wink: (y)

Ik heb ook net eentje opgehaald en werkt perfect. :wink:

Link:
http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20050811.p.Fohn

jij was toch kaal, Harry? :twisted:

Harry stadman
12-08-2005, 16:34
TIP:

voor de mensen die zelf stekkers e.d. gaan monteren;

De LIDL heeft op dit moment een föhn in de aanbieding voor 9,99 euro en is 1800 watt! Ideaal apparaat om krimpkous e.d. om je kabels te krimpen. :wink: (y)

Ik heb ook net eentje opgehaald en werkt perfect. :wink:

Link:
http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20050811.p.Fohn
Animo check Lidl Fohn? :wink:
Maar dat is idd een goede tip voor je krimpkousjes. Wel haast bij geboden want bij de meeste Lidl's zijn dat soort dingen in een dag uitverkocht.

Mochten ze bij jullie uitverkocht zijn kan ik zo wat halen. Er lagen er nog genoeg. :wink:

Olivier vd D.
12-08-2005, 19:03
Verkoopt Die nadel ook krimpkousjes?

Alexander D
12-08-2005, 19:05
Verkoopt Die nadel ook krimpkousjes?

ja (http://www.dienadel.de/lshop,showrub,1123869857-15182,d,1123869863-15189,1061913784.1064400095,,,,0.htm)

Edgar Smit
14-08-2005, 00:26
Ik ga mijn bestelling wat wijzigen, heb besloten de huidige bananen achterin de M31 gedeeltelijk te vervangen door spades. Dus mijn bestelling wordt nu:

ViaBlue TS Lamel banana = 8x
ViaBlue TS Kabelschuh = 8x
ViaBlue TS Kabelpins reduzierstif = 6x

Olivier vd D.
14-08-2005, 08:45
Voor mij in dat geval een meter zwarte krimpkous erbij in de goede maat, geen idee welke maat dat is.

Ago
14-08-2005, 08:46
Voor mij in dat geval een meter zwarte krimpkous erbij in de goede maat, geen idee welke maat dat is.

kenners? :wink:

Alexander D
14-08-2005, 08:50
Voor mij in dat geval een meter zwarte krimpkous erbij in de goede maat, geen idee welke maat dat is.

kenners? :wink:

Ik voel me niet aangesproken als 'kenner' maar volgens mij is het dan wel handig te weten waar die krimpkous omheen moet..... :wink:

R Klemkerk
14-08-2005, 17:38
tot wanneer loopt de animocheck?

Alexander D
14-08-2005, 18:55
tot wanneer loopt de animocheck?

Harry en Johan zijn de powerbuy aan het opzetten en voor zover ik weet is het de bedoeling een powerbuy te starten en die eind september af te ronden.

Correct me if I'm wrong.... :wink:

Johan van den D.
14-08-2005, 19:13
Correct me if I'm wrong.... :wink:Bij deze dan.........het zijn inmiddels Harry en Ago geworden. :wink:

Ago
14-08-2005, 19:15
met Johan als de stille motor :mrgreen:

Harry stadman
14-08-2005, 19:21
tot wanneer loopt de animocheck?

Harry en Johan zijn de powerbuy aan het opzetten en voor zover ik weet is het de bedoeling een powerbuy te starten en die eind september af te ronden.

Correct me if I'm wrong.... :wink:

Helemaal correct. :wink:

31/09 is de einddatum voor inschrijving. Daarna wordt eventueel de bestelling geplaatst en de betaling afgerond. Zo kun je mooi nog even herstellen van de andere powerbuys en de vakantie, die ongetwijfeld ook het nodige zullen hebben gekost. :wink:

Johan is vanwege omstandigheden naar de achtergrond getreden maar is zeker nog actief. :wink:
Ik doe de betalingen/bestelling en de communicatie en Ago doet de bestellijst.

Johan van den D.
14-08-2005, 19:21
met Johan als de stille motor :mrgreen:Yep, ergens op de verre achtergrond.

Ago
14-08-2005, 19:24
31/09 is de einddatum voor inschrijving.

31/09 :?: :!: :shock: :x :? :roll:

Harry stadman
14-08-2005, 19:28
Voor mij in dat geval een meter zwarte krimpkous erbij in de goede maat, geen idee welke maat dat is.

Moondust,

waar heb je je krimpkabel voor nodig?
Dan kan ik je wel vertellen welke maat je het beste kunt nemen. :wink:

Alexander D
14-08-2005, 19:29
31/09 is de einddatum voor inschrijving.

31/09 :?: :!: :shock: :x :? :roll:

Laten we het houden op eind september :wink:

Harry stadman
14-08-2005, 19:29
31/09 is de einddatum voor inschrijving.

31/09 :?: :!: :shock: :x :? :roll:

Dat is toch eind september?, toch?

Dit vanwege een verzoek van iemand die mee wil doen en eind september klaar is met een verbouwing en dan mee kan doen. We moeten immers oedereen de gelegenheid bieden om mee te kunnen doen. :wink:

Alexander D
14-08-2005, 19:31
31/09 is de einddatum voor inschrijving.

31/09 :?: :!: :shock: :x :? :roll:

Dat is toch eind september?, toch?

Dit vanwege een verzoek van iemand die mee wil doen en eind september klaar is met een verbouwing en dan mee kan doen. We moeten immers oedereen de gelegenheid bieden om mee te kunnen doen. :wink:

Volgens mij gaat het er meer om dat september maar 30 dagen heeft.

Doet er verder niet toe. Periode is duidelijk. :wink: