PDA

Bekijk de volledige versie : DUITSE FILMS



Henk Heideveld
01-08-2005, 15:34
Iemand net als ik, misschien geinteresseeerd in Rainer Werner Fassbinder en Edgar Reiz of andere Duitse filmmakers?
't Is hier meestal Hollywood wat de klok slaat, alsof er niks anders zou bestaan :cry:

Richard B.
01-08-2005, 16:06
Wel geinteresseerd maar ik heb er nog geen dvd's van. :)

Ik zie niet zoveel Duitse films maar het staat wel op m'n lijstje. De enige dvds van Duitstalige films die ik in m'n collectie heb zijn The Tin Drum (ugh, fout natuurlijk om de Engelse titel te gebruiken: ik weet het :oops: ) van Volker Schlöndorff en Europa, Europa van Agnieszka Holland. Beiden zijn echt geweldige films. (y)

M'n bedoeling is trouwens om binnenkort 'iets' van Werner Herzog in m'n collectie te krijgen. Wat ik over hem lees spreekt me erg aan.

Eddy
01-08-2005, 16:54
Ik heb zelf een aantal Duitse films in de kast staan waaronder natuurlijk een aantal werken van Fassbinder. Persoonlijk vind ik hem één van de betere regisseurs en ik ben dan ook blij dat Criterion een aantal films van hem op prima wijze heeft uitgebracht. Ik heb geen idee hoe de boxen van A-film zijn, maar die leken mij ook redelijk gevuld met extra's. Wel erg jammer dat die boxen allebei al films bevatten die ik in de kast heb staan. Er zijn er een aantal bij die ik erg graag los zou willen kopen.

Verder ben ik ook gecharmeerd van Duitse regisseurs als Volker Schlöndorff en Wim Wenders. Een aantal moet ik nog ontdekken zoals Edgar Reiz en zijn Heimat-serie. Momenteel vind ik de boxen nog aan de prijzige kant, maar zal ik ze terzijnertijd absoluut aanschaffen. Hoe zit het trouwens met de kwaliteit tussen de verschillende serie's? Ik las ergens dat vooral het eerste seizoen de moeite waard is en dat die ook uitsteekt boven de andere twee delen.

En voor de volledigheid een lijstje van de Duitse films in mijn kast:

- Angst Essen Seele Auf (Fassbinder)
- Die Ehe Der Maria Braun (Fassbinder)
- Die Sehnsucht der Veronika Voss (Fassbinder)
- Lola (Fassbinder)
- Verlohrene Ehre Der Katharina Blum (Schlöndorff)
- Die Blechtrommel (Schlöndorff)
- Lola Rennt (Tykwer)
- Himmel über Berlin (Wenders)
- Der Untergang (Hirschbiegel)
- Das Boot (Petersen)
- Goodbye Lenin (Becker)
- Der Golem (Wegener)
- Metropolis (Lang)
- M (Lang)
- Der Blaue Engel (von Sternberg)
- Nosferatu (Murnau)
- Triumf Des Willens (Riefenstahl)
- Pandora's Box (Pabst)
- Das Cabinet Des Dr Caligari (Wiene)

Lex v/d Moolen
01-08-2005, 17:32
Ik heb zelf alleen in de collectie:

Der Untergang
Das Boot
Goodbye Lenin

De eerste twee geweldig indrukwekkende films, de laatste is gewoon een leuke film.

Caledonians
01-08-2005, 17:38
Ik heb zelf alleen in de collectie:

Der Untergang
Das Boot
Goodbye Lenin

Die heb ik ook in mijn collectie. Verder vorig jaar nog Gegen Die Wand gezien in de bios en dat was ook een prima film. Ben nog van plan om Die Blechtrommel eens aan te schaffen...

Dennis Kuijper
01-08-2005, 17:38
Das expiriment
Stalingrad

Eddy
01-08-2005, 17:42
Ik heb zelf alleen in de collectie:

Der Untergang
Das Boot
Goodbye Lenin

De eerste twee geweldig indrukwekkende films, de laatste is gewoon een leuke film.
Hoe kon ik deze drie films vergeten? Goodbye Lenin moet ik nog steeds zien trouwens.

Marco Dubbeldam
01-08-2005, 18:16
De volgende Duitse films heb ik:

-Das Boot
-Gegen die Wand
-Goodbye, Lenin!
-Heimat 1 (serie)
-Lola Rennt
-Der Untergang

Met ook nog een paar op de wishlist...

Harry stadman
01-08-2005, 18:50
Ik heb das boot, die blechtrommel en de duitse se versie van leon der profi. :wink:

Hotse
01-08-2005, 18:54
Ik heb zelf alleen in de collectie:

Der Untergang
Das Boot
Goodbye Lenin

De eerste twee geweldig indrukwekkende films, de laatste is gewoon een leuke film.

Dat zijn ook de 3 die ik gezien heb. Ik vond het alle 3 hele goede films. Van Das Experiment heb ik een keertje een half uur gekeken. Ik vond het best een goede film, ik moest helaas weg.

Symphony X
01-08-2005, 18:56
Heb ik:

Das Boot (video)
Goodbye Lenin!
Der Untergang
Lola Rennt


Wiil ik nog:

Das Experiment

Maar volgens mij heet het in nederland gewoon Experiment.

hitch_fan
01-08-2005, 18:58
Ik heb er aardig wat:

Edgar Wallace/Krimi
Der Frosch mit der Maske
Der rote Kreis
Die Bande des Schreckens
Der grüne Bogenschütze
Die toten Augen von London
Das Geheimnis der gelben Narzissen
Der Fälscher von London
Die seltsame Gräfin
Das Rätsel der roten Orchidee
Die Tür mit den sieben Schlössern
Das Gasthaus an der Themse
Der Zinker
Der schwarze Abt
Das indische Tuch
Zimmer 13
Die Gruft mit dem Rätselschloß
Der Hexer
Das Verrätertor
Neues vom Hexer
Der unheimliche Mönch
Der Bucklige von Soho
Das Geheimnis der weißen Nonne
Die blaue Hand
Der Mönch mit der Peitsche
Der Hund von Blackwood Castle
Im Banne des Unheimlichen
Der Gorilla von Soho
Der Mann mit dem Glasauge
Das Gesicht im Dunkeln
Die Tote aus der Themse
Das Geheimnis der grünen Stecknadel
Das Rätsel des silbernen Halbmonds
Der Teufel kam aus Akasava
Wartezimmer zum Jenseits
Es geschah am hellichten Tag
Sie tötete in Ekstase
Vampyros Lesbos

Karl May films
Der Schatz im Silbersee
Winnetou I
Winnetou II
Winnetou III
Unter Geiern
Der Ölprinz
Old Surehand
Winnetou und das Halbblut Apanatschi
Winnetou und sein Freund Old Firehand

Oorlog
Die Brücke
Nachts, wenn der Teufel kam
Das Boot
Stalingrad
Der Untergang

't wat serieuzere werk
Der Golem
Der letzte Mann
Metropolis
Dr. Mabuse der Spieler 1 & 2
Das Testament des Dr. Mabuse
M
Aguirre, der Zorn Gottes
Fitzcarraldo
Angst essen Seele auf
Die Ehe der Maria Braun
Lola
Die Sehnsucht der Veronika Voss
Christiane F
Der Junge Törless
Der Fangschuß
Die verlohrene Ehre der Katharina Blum
Die Blechtrommel
Heimat 1

deweb
01-08-2005, 19:03
Eigenlijk maar 1: Lola Rennt.

Op mijn "must see" list staan:
-Der untergang
-gegen die wandt
-Goodbeye Lenin!

Maar ik kijk zo af en toe wel iets Duits. Als het me maar intresseert kijk ik het. Hollywood, engels, frans, duits, spaans zelfs een afghaanse film staat nog op mijn lijstje.

Asphyxion
01-08-2005, 19:21
Ik houd niet echt van Duitse films. Ik vind de taal gewoon echt lelijk klinken... :P

Films die ik dan wel gezien heb, zijn oa:
Funny Games (eigenlijk Oostenrijks, maar soit)
Lola Rennt
Das Experiment
Der Untergang
Das Boot
Goodye Lenin

Dat zijn eigenlijk ook echt de 'standaard' Duitse films die bij een groot (of groter) publiek bekend zijn.

Eddy
01-08-2005, 19:34
En ik zag dat ik er weer een paar was vergeten...

- Der Golem (Wegener)
- Metropolis (Lang)
- M (Lang)
- Der Blaue Engel (von Sternberg)
- Nosferatu (Murnau)
- Triumf Des Willens (Riefenstahl)
- Pandora's Box (Pabst)

Ik heb kennelijk meer Duitse films dan ik dacht.

Richard B.
01-08-2005, 19:56
- Der Golem (Wegener)
- Metropolis (Lang)
- M (Lang)
- Der Blaue Engel (von Sternberg)
- Nosferatu (Murnau)
Die heb ik dus ook! :)

Plus nog Die Nibelungen van Fritz Lang.

Kaplan
01-08-2005, 20:34
Duitse films

Hoewel het overgrote gedeelte van mijn collectie bestaat uit films uit Hollywood heb ik daarnaast toch ook nog wel wat films buiten deze filmfabriek. Naast Engelse films ook een aantal Duitse films. De Franse film is wat minder vertegenwoordigd, maar dat komt vooral omdat ik bij Franse films ondertitels wil omdat ik het anders moeilijk kan volgen. Bij Duitse films heb ik daar nooit problemen mee gehad.

Om te beginnen een aantal films uit het Duitse stille tijdperk

Das Cabinet des Dr. Caligari,1919
Nosferatu, 1922
Metropolis, 1926
Die Büchse der Pandorra, 1928 (Louise Brooks verliet Hollywood op het hoogtepunt van haar carrière om deze rol te gaan spelen in Duitsland)
Der Blaue Engel, 1930
M, 1931
Das Testament des Dr. Mabuse, 1933 Deze film markeert meteen het einde van de glorietijd van het Duitse Ufa en Decla en het begin van het Nazi Goebbels tijdperk, en de uittocht van veel Europees talent naar Hollywood.

Münchhausen, 1943 de enige film uit het Nazi/Goebbels tijdperk die ik heb

Vervolgens zit er een enorm gat in mijn collectie wat Duitse films betreft, werd er niks interessants meer gemaakt?, De film studios van Babelsberg lagen nu in het communistische oosten. en in het westen? Ik denk dat het de tijd was van Heinz Rühmann (Een mooie dvd box van te koop momenteel), Hans Moser, Peter Alexander en Heinz Erhardt, Duitse Heimat-films die het internationale publiek minder aanspraken.
Vervolgens kwam het “Neue Deutsche Kino” met een aantal nieuwe regisseurs: Wim Wenders, Rainer Werner Fassbinder, Werner Herzog, Volker Schlöndorff en Margarethe von Trotta. Uit die tijd heb ik

Die Blechtrommel, 1979
Nosferatu, 1979
Das Boot, 1981
Mephisto, 1981 (Hongaars/Duitse film)
Die Weisse Rose, 1982
Fitzgeraldo, 1982 (Amerikaanse produktie)
Der Zauberberg, 1982 (naar het wel haast onmogelijk te verfilmen boek van Thomas Mann)

Tenslotte een paar films van de laatste jaren
Lola Rennt, 1998
Der Untergang, 2004

Verder heb ik nog de Heimat trilogie, Een van de beste drama-serie die er bestaan in mijn ogen.

In de afgelopen vakantie heb ik in Duitsland een paar dvd’s gekocht, Ik kon het niet laten en ben een groot Media Markt-achtige winkel genaamd Saturn ingelopen.. Ze hadden eigenlijk maar een beperkt aantal Duitse titels liggen. Films als Winnetou en Der Schatz im
Silbersee trof ik er tot mijn verbazing niet aan, wel veel van Rühmann, Moser en Erhardt. Daarnaast de nieuwe tv-serie over Albert Speer. (Alles natuurlijk ook te krijgen via Amazon.de) Ik vond een aantal titels die de moeite waarde waren. Die Weisse Rose, van Michael Verhoeven en Morocco(Duitse titel:Marokko), van Josef von Sternberg. Deze laatste, de eerste Hollywood film van Marlene Dietrich is een film in een hele mooie serie van 50 films die door de Süddeutsche Zeitung is uitgegeven in Duitsland. Zie link.
amazon.de (http://www.amazon.de/exec/obidos/tg/browse/-/13903301/028-6848543-1366902)

De A-film boxen van Fassbinder met name de BRD=trilogie lijkt me trouwens ook wel wat. Of toch maar de Criterions? De docu over het filmen van Fitzcaraldo, Burden of dreams van Criterion ziet er ook goed uit.

mark t
01-08-2005, 20:57
De film studios van Babelsberg lagen nu in het communistische oosten. en in het westen? Ik denk dat het de tijd was van Heinz Rühmann (Een mooie dvd box van te koop momenteel), Hans Moser, Peter Alexander en Heinz Erhardt, Duitse Heimat-films die het internationale publiek minder aanspraken.Ze zijn schaars, maar tijdens deze Heimat-periode vol foute films werd af en toe toch nog een meesterwerkje gemaakt. Zo heb ik sindskort de dvd-uitvoering van Es geschah am hellichten Tag (http://www.imdb.com/title/tt0051588/), met de eerder genoemde Heinz Rühmann en Gert 'Goldfinger' Fröbe. Het verhaal van Friedrich Dürrenmatt dat ten grondslag lag aan deze film is daarna nog een stuk of vier keer verfilmd (o.a. The Pledge (http://www.imdb.com/title/tt0237572/) en In the cold light of Day (http://www.imdb.com/title/tt0110125/).

Met andere woorden: Bekijk hem eens als je de kans krijgt. Ik heb bovendien jaren geleden een paar van zijn boeken gelezen, waarvan er meerdere verfilmd zijn. Toch maar eens kijken of er daar meer van op dvd te vinden zijn.

Kaplan
01-08-2005, 21:15
De film studios van Babelsberg lagen nu in het communistische oosten. en in het westen? Ik denk dat het de tijd was van Heinz Rühmann (Een mooie dvd box van te koop momenteel), Hans Moser, Peter Alexander en Heinz Erhardt, Duitse Heimat-films die het internationale publiek minder aanspraken.Ze zijn schaars, maar tijdens deze Heimat-periode vol foute films werd af en toe toch nog een meesterwerkje gemaakt. Zo heb ik sindskort de dvd-uitvoering van Es geschah am hellichten Tag (http://www.imdb.com/title/tt0051588/), met de eerder genoemde Heinz Rühmann en Gert 'Goldfinger' Fröbe. Het verhaal van Friedrich Dürrenmatt dat ten grondslag lag aan deze film is daarna nog een stuk of vier keer verfilmd (o.a. The Pledge (http://www.imdb.com/title/tt0237572/) en In the cold light of Day (http://www.imdb.com/title/tt0110125/).

Met andere woorden: Bekijk hem eens als je de kans krijgt. Ik heb bovendien jaren geleden een paar van zijn boeken gelezen, waarvan er meerdere verfilmd zijn. Toch maar eens kijken of er daar meer van op dvd te vinden zijn.

Hitchfan heeft me ook al eens in een thread op deze film geattendeerd, toch maar eens gaan kijken. Ik heb meerdere boeken van Dürrenmatt gelezen. Ook al een paar verfilmingen gezien, waaronder Grieche sucht Griechin en Der Besuch der alten Dame. Geen idee of het op dvd is verschenen. Is der Richter und sein Henker eigenlijk verfilmd? Ja zie ik nu zelf nr. 42 in de serie van de zuid duitse krant die ik hierboven heb gelinkt. :D

Ron kars
01-08-2005, 21:21
Ik ben eerlijk gezegd nooit verder gekomen als Das Boot en Der Untergang, maar ik zal eens naar een aantal titels die hierboven genoemd werden gaan kijken.

Mejel
01-08-2005, 21:34
Ik heb een heel stel duitse films op dvd en op video. Niet zo heel veel oude films, maar wel veel nieuwere, de meeste niet echt bekend hier in Nederland.
Ik heb jaren in Zwitserland gewoond en een beetje een tik meegekregen.


Mijn lijstje:
Das Wunder von Bern
Der Untergang
Der Schuh des Manitu: Extra Large
Schlafes Bruder: Special Edition
Rosenstrasse
Nirgendwo in Afrika: Special Edition
Männerpension
Derrick - Die Pflicht ruft!
Lola rennt
Knockin' On Heaven's Door
Im Juli
Good Bye Lenin!
Gegen Die Wand
R.W. Fassbinder Collectie Volume 1
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
Das Boot: Director's Cut
The Blue Angel: Special Two Disc Set
Die Blechtrommel
Berlin, Berlin - Staffel 1 + 2
Absolute Giganten
Stadtgespräche
Schultze Gets The Blues
Sonnenallee

En op video:
Das Experiment
Winterschläfer
Der Krieger und die Kaiserin
Jenseits der Stille
die Schweizermacher

en straks ook der Tunnel, komt zo op tv, de video staat al aan!

Kaplan
01-08-2005, 21:44
en straks ook der Tunnel, komt zo op tv, de video staat al aan!
Goeie tip, RTL 5 om 24.00 uur.

Ludo Keeris
01-08-2005, 22:23
en straks ook der Tunnel, komt zo op tv, de video staat al aan!
Goeie tip, RTL 5 om 24.00 uur.

Is ook reeds (voor weinig) op DVD verkrijgbaar. Zie 'm regelmatig bij de Blokker staan.

Duitsland heeft al een lange reputatie als filmland. Denk maar aan regisseurs als Fritz Lang, Ernst Lubitsch of G.W. Pabst ( en ook Leni Riefenstahl). Zij hebben met name in de geluidsloze periode van de film prachtige films gemaakt. Waarschijnlijk maakten zij in die periode betere films dan de Amerikanen.

Later gingen die regisseurs naar Amerika en was het minder met de Duitse films (oorlog). Pas in de jaren 70 kwam er weer een eigen gezicht, met name door Fassbinder, Schlöndorff en Wenders. Persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van de Duitse 'stille' periode, maar er zitten zeker meesterwerkjes tussen de latere films.

Heel veel Duitse titels heb ik niet.

-Blaue Engel
-M
-Metropolis
-Kabinett des Dr. Caligari
-Nosferatu - eine Symphonie des Grauens
-Das Boot
-Die Blechtrommel
-Rosenstrasse
-Goodbye Lenin
-Der Tunnel
-Das Jesus Video (aka Hunt for the hidden relic)
-Christian F (Wir Kinder Von Bahnhof Zoo)

op mijn wishlistje staat nog Der Untergang (in de bios gezien)

hitch_fan
01-08-2005, 22:51
Vervolgens zit er een enorm gat in mijn collectie wat Duitse films betreft, werd er niks interessants meer gemaakt?

Het is misschien meer jeugdsentiment maar het meerendeel van de Edgar Wallace films en alle Karl May verfilmingen uit de jaren 60 vind ik erg leuk. Vooral de door Alfred Vohrer (de Duitse Hitchcock) geregisseerde Wallace films zijn gewoon goed te noemen. De Wallace films zijn thrillers met een vleugje horror en komedie. Culthelden als Eddi Arent en Klaus Kinski spelen in een groot aantal films bijrollen. De Wallace films zijn trouwens van grote invloed geweest op de Italiaanse giallo. Voor wat gialli zijn zie hier: http://www.uppers.org/showArticle.asp?article=395


Films als Winnetou en Der Schatz im Silbersee trof ik er tot mijn verbazing niet aan

In Duitsland zijn toch een aantal maanden geleden door Universum drie boxsets uitgebracht met alle 9 Winnetou films die door Rialto in de jaren 60 zijn geproduceerd (voor titels zie mijn eerdere post). Voor de liefhebber zijn deze boxsets een grote aanrader. Beeld en geluid zijn prachtig gerestaureerd en elke boxset heeft een aantal leuke extras. Universum zal tzt ook nog de door CCC geproduceerde Karl May films gaan uitbrengen (Old Shatterhand; Der Schut; Der Schatz der Azteken; Die Pyramide des Sonnengottes; Durchs wilde Kurdistan; Im Reiche des silbernen Löwen; en Winnetou und Shatterhand im Tal der Toten).

En, Es geschah am hellichten Tag moet je gewoon aanschaffen :wink:. Zeer goede film.

Voor de liefhebbers van Duitse films nog een leuke link: http://www.deutscher-tonfilm.de/

steven van dijk
01-08-2005, 23:17
IK heb op duits gebied,

Christiana F
Das Boot
Der Untergang
Die Blechtrommel
Triumph des Willens
en een dvd box van Werner Herzog met al zijn films die Werner gedraaid heeft met Klaus Kinski Aguirre/Nosferatu/Woycek/Fitzcarraldo/Cobra Verde en My Best Feind documentaire over zijn moeizame samenwerking met Klaus Kinski deze box is een aanrader.

steven van dijk
01-08-2005, 23:21
Iemand net als ik, misschien geinteresseeerd in Rainer Werner Fassbinder en Edgar Reiz of andere Duitse filmmakers?
't Is hier meestal Hollywood wat de klok slaat, alsof er niks anders zou bestaan :cry:

Ja, dat ben ik met je eens, vind dat er op dvd.nl ook weinig wordt gesproken over de Nederlandse Film, en als er wat geschreven wordt, is dat vaak negatief.

Demon
01-08-2005, 23:33
Heb er 3
good bye lennie
Der untergang
Die Blechtrommel

Henk Heideveld
02-08-2005, 08:18
Naast de vele hier genoemde films heb ik nog "Hunde wollt ihr ewig leben" die stamt uit de periode van Die Brucke 8)

Olivier Laemont
02-08-2005, 08:33
Als ik 'Stalingrad' ooit eens ergens met Ned. ondertitels vind, dan koop ik hem direct!

Verder heb ik 'Das Boot' en 'Der Untergang' in mijn collectie.

David L.
02-08-2005, 09:20
Ik zie dat een aantal mensen "Stalingrad" hebben. Wat voor een versie is dat waar kun je die halen?
Samen met "Das Boot" één van de beste oorlogsfilms vond ik zelf......

Dus als iemand me er aan kan helpen... :D

Coen Vermeer
02-08-2005, 09:36
ik heb een aantal Duitse films in mijn collectie namelijk:

- Das Boot
- Lola Rennt
- Die Blechtrommel
- Metropolis
- Himmel uber Berlin

wil er sowieso nog wel wat goede films aan toevoegen. De film die ik nu in me hoofd heb die ik snel wil zien is Wir können auch anders een soort gekke roadmovie.

Henk Heideveld
02-08-2005, 09:51
Naast de geweldige kroniek HEIMAT (de hele Duitse geschiedenis van 1900-2000 vanuit geheel Duits perspectief, Duitser kan het niet!) zoek ik ook nog "So weit die Fusse tragen".
En dan ben ik nog op zoek naar een serie die gaat over de skigeschiedenis. Het is toendertijd opgenomen op lokatie in Ladis, Fiss en Serfaus. Ik weet geen titel meer, en of dat het Duits is of Oostenrijks, maar het maakte toen op mij dezelfde diepe indruk als Heimat.

Joost van Hoek
02-08-2005, 10:45
een tijdje geleden 'Die Fette Jahren sind vorbei' (eng titel 'The educators') gezien, die doet erg veel denken aan 'Goodbye Lenin' en is zeker de moeite waard.

En kennen jullie 'Erkan und Stefan'? De turk en de vent met een beiers accent? Hilarische comedy uit duitsland, maar volgens mij nooit in nl verschenen.

Mejel
02-08-2005, 11:10
een tijdje geleden 'Die Fette Jahren sind vorbei' (eng titel 'The educators') gezien, die doet erg veel denken aan 'Goodbye Lenin' en is zeker de moeite waard.

Die wil ik nog hebben ja.
Veel minder bekend en erg leuk: Sonnenallee
Deze gaat over het leven van een paar jongeren in de DDR in de jaren 70. Ze wonen in de Sonnenallee, een straat die door de muur wordt verdeeld. Werkelijk hele goede film, maar je Duits moet wel goed genoeg zijn, geen ondertitels en soms dialect Berlijns.


En kennen jullie 'Erkan und Stefan'? De turk en de vent met een beiers accent? Hilarische comedy uit duitsland, maar volgens mij nooit in nl verschenen.

Deze ken ik niet, wat bedoel je met hilarisch?
De Duitsers zijn erg goed in het maken van hilarische komedies, die vreselijk populair zijn in Duitsland. De laatste 2 zijn die 7 Zwerge: Männer allein im Wald (met Otto) en ...... ik ben de naam even kwijt, iets als Traumschiff Enterprise.
Ik heb zelf der Schuh des Manitu. Vreselijk flauwe humor, maar leuk met een pilsje en verstand op nul.
Ook hier geldt: geen ondertitels.

Mijn tips:
Das Wunder von Bern, vooral voor voetbalfans, maar ook zonder voetbalkennis is dit een hele mooie film. Het gaat over een voetbalgek jongetje in de jaren 50, wiens vader na jaren krijgsgevangenschap in Rusland terugkomt. Daarnaast gaat het over de wereld kamioenschappen voetbal 1954.Ik heb hem ook bij de mediamarkt hier zien staan.

Nirgendwo in Afrika (oscarwinnaar!) over het leven van een Duits-joodse familie in Kenya tijdens de tweede wereldoorlog. Prachtige beelden, mooi verhaal.

Caledonians
02-08-2005, 12:09
Ik heb zelf alleen in de collectie:

Der Untergang
Das Boot
Goodbye Lenin

Die heb ik ook in mijn collectie. Verder vorig jaar nog Gegen Die Wand gezien in de bios en dat was ook een prima film. Ben nog van plan om Die Blechtrommel eens aan te schaffen...

Ik dacht al wel dat ik een dvd was vergeten die ik ook heb en ben er nu achter: Lola Rennt heb ik ook staan natuurlijk!

Kaplan
02-08-2005, 16:54
In Duitsland zijn toch een aantal maanden geleden door Universum drie boxsets uitgebracht met alle 9 Winnetou films

Die hoopte ik inderdaad aan te treffen.

hitch_fan
27-09-2005, 18:02
Een aantal zeer leuke releases met Duitse jaren 60 (cult)klassiekers die er aan zitten te komen:

14 November - Karl May Orient Box met Der Schut, Durchs Wilde Kurdistan en Im Reiche des Silbernen Loewen, allen met Lex Barker als Kara Ben Nemsi.
21 November - een box met alle 22 afleveringen van de tv-krimi Stahlnetz. Stahlnetz was echt geweldig. In elke aflevering werd een echt gebeurde misdaad op spannende wijze naverteld. Top.
21 November - een box met alle afleveringen van de in Parijs spelende tv-krimi Dem Taeter auf dem Spur.
5 December - de Bryan Edgar Wallace Collection deel 1 met Das Geheimnis der schwarzen Koffer, Der Würger von Schloss Blackmoor en Das 7. Opfer.
5 December - een Dr Mabuse box met Die 1000 Augen des Dr. Mabuse, Im Stahlnetz des Dr. Mabuse, Die unsichtbaren Krallen des Dr. Mabuse, Das Testament des Dr. Mabuse, Scotland Yard jagt Dr. Mabuse en Die Todesstrahlen des Dr. Mabuse.

chimera01
27-09-2005, 21:32
Dus 14 november & 5 december zijn interessante data.

hitch_fan
28-09-2005, 07:28
Karl May is leuk maar ik verheug me toch het meest op Stahlnetz. Het beste wat de Duitse tv heeft voortgebracht imo en deze boxset is dan ook een van de releases van het jaar voor mij. Hier een fansite: http://stahlnetz.st.funpic.de/index.php

Maarten van Krimpen
28-09-2005, 08:58
Ik heb er gelukkig ook een paar staan:

Die Bleierne Zeit
Metropolis
Der Schuhe des Manitu
7 Zwerge
Das Wunder von Bern
Mephisto (Hongaars/Duits)

Der Schuhe des Manitu en 7 Zwerge zijn twee Duitse komedies, waarvan de laatste niet in Nederland is uitgebracht, en ik kan ze allebei warm aanbevelen, het zijn twee hele grappige films.
[/b]

Caledonians
28-09-2005, 11:27
Sophie Scholl - Die letzten Tage (http://www.imdb.com/title/tt0426578/) lijkt mij weer een nieuwe topper van Duitse bodem! Iemand die hem al heeft gezien? Ga zelf denk ik binnenkort naar deze film in de bios. Ben benieuwd!

Henk Heideveld
28-09-2005, 11:32
De serie Heimat is het duurste wat ik thuis heb staan, maar vind ik tevens het meest Duitse product dat ik heb. Heimat is Duitser dan Duits, Duitser kan gewoon niet. :lol:
Verder heb ik ook nog de Rainer Werner Fassbinder boxen gekocht.
Er bestaat over dit onderwerp al een thread. :P

RRK
28-09-2005, 11:41
Laatste aankoop: Die Flambierte Frau

hitch_fan
28-09-2005, 16:47
Op 24 November wordt ook nog Die Schlangengrube und das Pendel (zie http://www.imdb.com/title/tt0062235/ ) als special edition uitgebracht. Een horrorfilm uit 1967 van Harald Reinl met Christopher Lee, Lex Barker en Karin Dor.