PDA

Bekijk de volledige versie : SACD



Reint
02-08-2005, 17:01
Het kwam vandaag in me op om eens een SACD aan te schaffen. Daar ik een SACD speler bezit ( Denon DVD-1400 ), en ik nog nooit een sacd had beluisterd, werd het eens tijd dit uit te proberen.

eenmaal thuis gekomen, en mezelf lekker op de bank gepositioneerd.... geen geluid! ( speler laat wel SACD zien op de display, maar receiver doet verder niks )

Nu de vraag :

Klopt het dat je een SACD of Audio Dvd niet via een coaxiaal digitaal snoertje kan beluisteren ? Dus in andere woorden, moet ik hiervoor 6 analoge snoeren aanschaffen? Kan het uit de geweldige Denon handleidingen niet wijs worden ( wat een verrassing :roll: )

Alvast bedankt voor advies/antwoord!

pretorian22
02-08-2005, 17:03
het kopt inderdaad dat je dat niet via je coaxsnoer kan krijgen. je moet inderdaad 3x tulp of of wat dan ook aanschaffen om dit aan te sluiten.

heb ik zelf ook met me pioneer SACD speler op mijn yamaha. met 3 tulpkabels. en dan via multichannel op me receiver afspelen. perfect geluidje hoor :)

Reint
02-08-2005, 17:07
Hartelijk dank voor de snelle reply !

Zal ik morgenochtend maar eens de lokale snoeren boer bezoeken.

Ultramorada
20-10-2005, 00:09
Ik heb ook een vraagje over SACD. Gezien de pakkende titel van dit topic, plak ik mijn vraag hier maar onder.

Ik zit er over te denken om een dvd speler aan te schaffen die naast alle gangbare formaten, ook SACD en DVDA afspeelt.

Deze 2 heb ik nu in mijn gedachten om naar te kijken:

Marantz DV6500 (bij www.raf.nl gezien voor 299)
Pioneer DV585 (volgens mij rond de 175 euro)

Graag zou ik wat tips lezen over waar ik op moet letten met het uitzoeken van een nieuwe dvd speler.

En natuurlijk wat advies voor modellen die de moeite waard zijn om naar te kijken. Iemand bijv. enig idee wat het kwaliteitsverschil tussen bovenstaande Marantz en Pioneer is?

Alexander D
20-10-2005, 10:33
Ik heb ook een vraagje over SACD. Gezien de pakkende titel van dit topic, plak ik mijn vraag hier maar onder.

Ik zit er over te denken om een dvd speler aan te schaffen die naast alle gangbare formaten, ook SACD en DVDA afspeelt.

Deze 2 heb ik nu in mijn gedachten om naar te kijken:

Marantz DV6500 (bij www.raf.nl gezien voor 299)
Pioneer DV585 (volgens mij rond de 175 euro)

Graag zou ik wat tips lezen over waar ik op moet letten met het uitzoeken van een nieuwe dvd speler.

En natuurlijk wat advies voor modellen die de moeite waard zijn om naar te kijken. Iemand bijv. enig idee wat het kwaliteitsverschil tussen bovenstaande Marantz en Pioneer is?

Misschien dat de Marantz wat muzikaler is maar het beste advies blijft gewoon om zelf te gaan luisteren. Het liefst thuis luisteren maar dat kan meestal niet.

Het is moeilijk om algemene tips te geven. Voor mij is bouwkwaliteit, prijs, garantie maar vooral klank erg belangrijk. Ik zit minder op 100.000 opties te wachten. Blijft natuurlijk allemaalerg persoonlijk. :wink:

Ultramorada
23-10-2005, 01:08
Misschien dat de Marantz wat muzikaler is maar het beste advies blijft gewoon om zelf te gaan luisteren. Het liefst thuis luisteren maar dat kan meestal niet.

Het is moeilijk om algemene tips te geven. Voor mij is bouwkwaliteit, prijs, garantie maar vooral klank erg belangrijk. Ik zit minder op 100.000 opties te wachten. Blijft natuurlijk allemaalerg persoonlijk. :wink:
Ja tuurlijk ga ik luisteren, maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten, behalve het geluid dan natuurlijk.

Anyway, ik heb gisteren besloten dat ik eerst een dvd recorder ga kopen. Dus de SACD zal nog even moeten wachten. Reden: met een dvd recorder hoop ik niet meer rechtstreeks tv te hoeven kijken, en dat lijkt me wel fijn. Bovendien zat ik me te bedenken dat gelijkwaardige luidsprekers geen overbodige luxe zijn bij SACD en DVDA, en dat heb ik niet.

Dus ik kan nu heeeeel rustig gaan rondkijken naar een speler.