PDA

Bekijk de volledige versie : Kiss DP-1000 schokkend beeld.



soep?
04-08-2005, 16:33
Hallo, ik ben hier nieuw op het forum.
Eindelijk een druk forum, waar ik hoop mijn antwoord te krijgen.
Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Ik heb mijn Kiss dp1000 nu al een half jaar, en in het begin werkte hij prima!
Ik heb alleen sinds kort een erg vervelend probleem wat het kijkplezier naar beneden haalt. In elke film die ik kijk (en bij vooral hele drukke momenten in de film zoals vuur etc ) krijg ik schokkende beelden. Dit is erg vervelend. Het gebeurd bijna in elke film wel tegenwoordig. Het gaat vooral om de Divx en Xvid films die geen foute frames bevatten en op de computer gewoon keurig netjes afspelen.

Wat kan ik hiermee het beste doen? Is de lens vuil ofzo?
Ik kan een nieuwe vragen(heb namelijk garantie) of ik kan em naar de plaatselijke apparatuur reparatie plek nemen.

Bedankt alvast!!

Harry stadman
04-08-2005, 17:08
Meestal zijn die zogenaamde no-name spelers(sorry) niet echt goed van kwaliteit. De meeste stoppen er na een jaar of 2 jaar al mee. Er zijn zelfs al mensen die al 2 x om het jaar zo'n speler hebben moeten kopen.
Lees maar eens hier op het forum dat sommige drives er wel erg snel mee ophouden.

Ik neem aan dat deze speler ook niet erg veel geld heeft gekost?(de kiss 1100 kost 149 euro)
In dat soort prijsklasses ga ik veel liever voor bijv. pioneer, die ook in deze prijsklasse uitstekende drives maakt! :wink:

Edit:
van harte welkom op het forum. :wink:

Edit 2:
Laat overigens niet teveel op dit forum merken dat je veel gebrande films afspeelt. :wink:

soep?
04-08-2005, 17:44
Ik heb genoeg spelers hier liggen, in hele dure surround sets van honderden euro's van sony. Maar yamada en kiss zijn enige spelers die echt alles aankennen. Daarom ga ik voor een zoals jij ze noemt "noname" dvd speler.
Aangezien Kiss volgens mij juist een opkomend merk is, is het nog niet logish dat die dingen kapot gaan na half jaar. Misschien ligt het dan aan de lens ofzo :roll: ( en uiteraard begrijp ik ook dat sony of pioneer de echte kwaliteit levert)

Harry stadman
04-08-2005, 17:50
Ik heb genoeg spelers hier liggen, in hele dure surround sets van honderden euro's van sony. Maar yamada en kiss zijn enige spelers die echt alles aankennen. Daarom ga ik voor een zoals jij ze noemt "noname" dvd speler.
Aangezien Kiss volgens mij juist een opkomend merk is, is het nog niet logish dat die dingen kapot gaan na half jaar. Misschien ligt het dan aan de lens ofzo :roll: ( en uiteraard begrijp ik ook dat sony of pioneer de echte kwaliteit levert)

Gewoon slechte kwaliteit drives. Kun je niets aan doen...als de laser af is, is ie af.... :wink:

soep?
04-08-2005, 18:24
Ik heb genoeg spelers hier liggen, in hele dure surround sets van honderden euro's van sony. Maar yamada en kiss zijn enige spelers die echt alles aankennen. Daarom ga ik voor een zoals jij ze noemt "noname" dvd speler.
Aangezien Kiss volgens mij juist een opkomend merk is, is het nog niet logish dat die dingen kapot gaan na half jaar. Misschien ligt het dan aan de lens ofzo :roll: ( en uiteraard begrijp ik ook dat sony of pioneer de echte kwaliteit levert)

Gewoon slechte kwaliteit drives. Kun je niets aan doen...als de laser af is, is ie af.... :wink:

Zo snel laat ik me niet kennen. :wink:

Harry stadman
04-08-2005, 21:42
Ik heb genoeg spelers hier liggen, in hele dure surround sets van honderden euro's van sony. Maar yamada en kiss zijn enige spelers die echt alles aankennen. Daarom ga ik voor een zoals jij ze noemt "noname" dvd speler.
Aangezien Kiss volgens mij juist een opkomend merk is, is het nog niet logish dat die dingen kapot gaan na half jaar. Misschien ligt het dan aan de lens ofzo :roll: ( en uiteraard begrijp ik ook dat sony of pioneer de echte kwaliteit levert)

Gewoon slechte kwaliteit drives. Kun je niets aan doen...als de laser af is, is ie af.... :wink:

Zo snel laat ik me niet kennen. :wink:

Tuurlijk niet, je haalt gewoon weer een nieuwe, maar ditmaal een pioneer. :wink: :lol:

Maar heb je geen garantie op die dingen? Vanaf januari 2005 is het voor fabrikanten verplichtgesteld in europa om minimaal 2 jaar garantie te geven!

Mr_Parker
05-08-2005, 07:33
Ik zou inderdaad ook terug vallen op garantie, is denk de beste optie op dit moment.

Let er wel op dat je speler alle warmte kwijt kan tijdens gebruiik.

Dus niet in een kast proppen handleiding er boven op dvdtjes aan de ene kant en cdtjes aan de andere kant, en tijdens spelen ook nog de deurtjes dicht.
Dan gaat een speler zeer snel kapot.

Over de kwaliteit van merken als kiss, lenco (in mijn ogen nog een treetje lager maar ok) etc..
Meestal bestaan deze speler letterlijk uit een dvd-rom speler die ook in de computers gebruikt worden, vaak is alleen het bovenkape eraf. Mocht het dus buiten garantie gebeuren kun je zelf de speler open maken en kijken of het mogelijk is om te testen met een losse dvd-rom speler. Aansluitingen zijn meestal on aangepast ide kabel en molex 12v.

Joost van Hoek
05-08-2005, 10:23
Ik heb genoeg spelers hier liggen, in hele dure surround sets van honderden euro's van sony. Maar yamada en kiss zijn enige spelers die echt alles aankennen. Daarom ga ik voor een zoals jij ze noemt "noname" dvd speler.
Aangezien Kiss volgens mij juist een opkomend merk is, is het nog niet logish dat die dingen kapot gaan na half jaar. Misschien ligt het dan aan de lens ofzo :roll: ( en uiteraard begrijp ik ook dat sony of pioneer de echte kwaliteit levert)

Ik heb pas een Philips surround set gekocht en die kan ook alles aan ;-)

johnyt
05-08-2005, 21:58
Hoi soep,

slecht nieuws...
Ik heb ook de kiss dp 1000 en er is zeker en vast geen defect.
Het is gewoon deze dvd speler gaat al lang mee.
Hij is al, als ik mij niet vergis 4 jaar op de markt en was dus een van de eerste betaalbare - toen nog - divx speler op de markt en de ingebouwde chip kan maar een bitrate verwerken van 1100 kbits/sec en hedentendage is het met de nieuwe xvid codec films mogelijk te comprimeren met een bitrate van 1500 kbits/sec.Gevolg trage beelden merk je niet echt, echter in de actiemomenten krijg je da schokkigerige beeld, want de kiss kan deze niet verwerken.
Daarom dat ik nu zoveel mogelijk op dvds overschakel.
Wel moet je weten, ik heb die kiss aangeschaft enkel en alleen voor divx videomateriaal af te spelen(eigen films enzo :p) dus het is op zicht een verbetering qua geluid, groter scherm en dat schokken neem ik erbij want op je pc heb je dit evengoed.

Dus hoe doe je nu de test, gooi een dvd in dat ding en zoek een actiescene, ik garandeer je dat er geen sprake meer is van schokkend beelden...

Het ligt wss niet aan een defect, sorry

johnyt
05-08-2005, 22:00
Ik heb genoeg spelers hier liggen, in hele dure surround sets van honderden euro's van sony. Maar yamada en kiss zijn enige spelers die echt alles aankennen. Daarom ga ik voor een zoals jij ze noemt "noname" dvd speler.
Aangezien Kiss volgens mij juist een opkomend merk is, is het nog niet logish dat die dingen kapot gaan na half jaar. Misschien ligt het dan aan de lens ofzo :roll: ( en uiteraard begrijp ik ook dat sony of pioneer de echte kwaliteit levert)

Ik heb pas een Philips surround set gekocht en die kan ook alles aan ;-)

Toch verkies ik kiss voor de xvid liefhebbers want zij is het, voor zover ik weet, enige merk die probleemloos ondertitels afspeelt (hiermee bedoel ik een avi films met aparte ondertitels).Tevens is kiss er als de kippen bij voor het uitbrengen van nieuwe codecs enz.

Harry stadman
05-08-2005, 23:34
Ik heb genoeg spelers hier liggen, in hele dure surround sets van honderden euro's van sony. Maar yamada en kiss zijn enige spelers die echt alles aankennen. Daarom ga ik voor een zoals jij ze noemt "noname" dvd speler.
Aangezien Kiss volgens mij juist een opkomend merk is, is het nog niet logish dat die dingen kapot gaan na half jaar. Misschien ligt het dan aan de lens ofzo :roll: ( en uiteraard begrijp ik ook dat sony of pioneer de echte kwaliteit levert)

Ik heb pas een Philips surround set gekocht en die kan ook alles aan ;-)

Toch verkies ik kiss voor de xvid liefhebbers want zij is het, voor zover ik weet, enige merk die probleemloos ondertitels afspeelt (hiermee bedoel ik een avi films met aparte ondertitels).Tevens is kiss er als de kippen bij voor het uitbrengen van nieuwe codecs enz.

Ik verkies toch een normale goede dvdspeler met originele films. :wink:

G. Zandman
06-08-2005, 09:36
Ik verkies toch een normale goede dvdspeler met originele films. :wink:

Jij ook al :wink: en helemaal als projecteerd op >2mtr je wilt naar geen copie meer kijken.

Gerrit

Giel Debiel
07-08-2005, 09:34
Jij ook al :wink: en helemaal als projecteerd op >2mtr je wilt naar geen copie meer kijken.

Gerrit

Maar ook niet minder?? :D