PDA

Bekijk de volledige versie : costa op de fiets



pavago
07-08-2005, 09:55
BNN gebruikt fietskoeriers als alibi

Gepubliceerd op zondag 07 augustus 2005

AMSTERDAM (ANP) - De onzichtbare wereld van fietskoeriers zichtbaar maken. Dat is volgens BNN de kern van de nieuwe dramaserie SPRINT!, die de omroep dezer dagen in Amsterdam opneemt.

De zestiendelige reeks is volgens BNN-directeur Maarten van Dijk ,,een kruising tussen Costa! en Finals'' en in eerste instantie bedoeld voor een kijkersdoelgroep van 12- tot 20-jarigen.

De serie draait om het wel en wee van een fietskoeriersbedrijf in Amsterdam. ,,Maar dat is eigenlijk een alibi om bij allerlei verschillende mensen binnen te kunnen komen en alle hoekjes van de stad te laten zien'', zegt acteur Thijs Maas (24). In SPRINT! kruipt hij in de huid van Beer; een ADHD-jongen die veel blowt en geen idee heeft wat de consequenties zijn van zijn gedrag. ,,Zo moet ik bijvoorbeeld in een aflevering een echtscheidingsbrief afleveren bij een echtpaar, waarna ik me ermee ga bemoeien om hun huwelijk te redden. Met alle gevolgen van dien.''

De zeven fietskoeriers worden gespeeld door acteurs die niet of nauwelijks bij het grote publiek bekend zijn. Maas, die zelf in een TeleFilm van BNN heeft gespeeld en ervaring heeft in het theater, vindt dat erg prettig. ,,Al sinds de eerste lezing van het script hangt er in de groep een leuke sfeer. Iedereen wil graag vlammen, het klikt goed.. Over de opnames ben ik tevreden, maar je moet altijd maar afwachten hoe het er na de montage uit komt te zien.''



doet me een beetje denken aan deze serie:

http://www.imdb.com/title/tt0111941/