PDA

Bekijk de volledige versie : Foutje op Final Fantasy dvd



martin_senders
20-02-2002, 21:56
Ik heb net Final Fantasy op dvd zitten kijken en snap nu waarom hij een flop is geworden in de bioscoop!!
Het is een vrij ingewikkelde film maar schitterend om te zien en te horen.
Het beeld is perfect de soundtrack had wat beter kunnen zijn.
Er staat ook een fout op de hoes namelijk dat de film 183 minuten duurt.
Dat is best wel lang!!
Hij duurt 101 minuten.
wat mij ook opviel dat de laagwisseling in de 15e minuut al is.

Maar leuk om te hebben zeer zeker (even wachten op de Superbit versie).

groetjes:

Martin Senders

Marco
20-02-2002, 22:02
Er staat ook een fout op de hoes namelijk dat de film 183 minuten duurt. Dat is best wel lang!!
Hij duurt 101 minuten.
wat mij ook opviel dat de laagwisseling in de 15e minuut al is.Mogelijkheid. Misschien bedoelt Columbia de film en de extra's in totaal.

Alex van den Berg
20-02-2002, 22:06
Mogelijkheid. Misschien bedoelt Columbia de film en de extra's in totaal. Klopt... Op de hoes staat:

Disc 1: 183 minuten (ook een documentaire van 82 minuten)
Disc 2: 132 minuten

De trailers op Disc 1 worden duidelijk niet meegeteld in de speelduur... alleen de "echte" programma onderdelen.

Danny Woensdregt
20-02-2002, 22:11
Inderdaad een schitterende film!
Heb 'm verleden jaar in de bios gezien en werd aangenaam verrast door de mooie beelden en het verhaal (hoewel ik geen fan ben van de FF-games. Maar naar ik begrepen heb staat de film hier geheel los van).

Nathan Strik
20-02-2002, 22:38
Maar naar ik begrepen heb staat de film hier geheel los van). Nee hoor. Dat valt best mee... dat Gaia-verhaal komt rechtstreeks uit de spellenserie...
Maar voor de rest komen er geen personages uit de spellen in voor ofzo, maar dat is in de spellen ook zo... alle delen van de spellen hebben een nieuw verhaal en nieuwe hoofdpersonen.

Dave
21-02-2002, 07:27
Ik vind het een zeer strakke film met een heel goed verhaal erin echt prachtinge CGI technieken!!!
en top extra's!

Simon
21-02-2002, 12:40
mooi gemaakt en daar is dan ook alles mee gezegd. het verhaal is wel ok maar het einde is een beetje te veel van het goede. en de karaters zijn zo plat als een dubbeltje, je ziet toch wel erg goed het verschil met echte acteurs.

kortom : leuk, maar na een half uur heb je het wel gezien...

kiddyl
21-02-2002, 13:59
Nou ben ik redelijk nieuw op dit gebied, maar toch maar eens mijn 2e DVD gekocht :). Mooie film en de extra's hebben mij overgehaald om deze DVD te kopen.

Ik zit alleen wel met een klein probleempje en dat is dat de film mijn tv als 16:9 ziet terwijl het een 4:3 tv is. Alles wordt dus opgerekt en dit alles op een PS2. Ligt dit aan de film of aan de brakke tv? Ik heb alles geprobeerd om dit te verhelpen. :(

Verder volg ik het DVD gebeuren toch wel op de voet nu, ben de trotse bezitter van een PS2 met weinig extra geld, maar sommige DVD's zijn gewoon de moeite waard!

Nathan Strik
21-02-2002, 14:30
Ik zit alleen wel met een klein probleempje en dat is dat de film mijn tv als 16:9 ziet terwijl het een 4:3 tv is. Alles wordt dus opgerekt en dit alles op een PS2. Ligt dit aan de film of aan de brakke tv? Ik heb alles geprobeerd om dit te verhelpen. :( Dit komt omdat de PS-2 een heel onduidelijk instellingenmenu heeft met een apart gedeelte voor DVD, wat veel mensen erg verwarrend vinden.

Om je PS-2 in te stellen op 4:3 doe je een willekeurige DVD erin en als de DVD loopt druk je op [SELECT] en druk je [STOP] om het afspelen te onderbreken (de instelling kun je namelijk niet veranderen als de DVD speelt).
Ga dan naar het Instellingen menu (of Setup als je PS-2 Engelstalig is) en verander onder de beeldinstellingen bij TV-Type de instelling 16:9 in 4:3 Letterbox.

Nu worden alle anamorphe DVD´s in de juiste beeldverhouding weergegeven. Dit hoef je maar 1 keer in te stellen gelukkig.

Waarom Sony dit trouwens niet duidelijk in de handleiding vermeld is me een raadsel. En PS-2´s staan dus STANDAARD op 16:9 ingesteld... wat dus erg verwarrend is voor gebruikers met een 4:3 TV.

Maar goed, met bovengenoemde instellingen moet het lukken. En heb je nog vragen stuur me dan gerust even een PM.

kiddyl
21-02-2002, 14:56
He thnx, de stop-knop gaf de doorslag :). Ik heb dat menu al natuurlijk wel gevonden, maar dan kon ik idd alles veranderen behalve de scherminstallingen.

Bedankt! ::D