PDA

Bekijk de volledige versie : Fikse prijsdalingen LCD TV's op komst



Eric van Ballegoie
09-08-2005, 13:45
Fikse prijsdalingen LCD TV's op komst



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1901)

Ray v B
09-08-2005, 13:54
Volgens mij zijn de genoemde prijzen in dit artikel niet de prijzen van LCD-TV's, maar van de schermen zelf, dus zonder de bijbehorende electronica en behuizing. Dit neemt natuurlijk niet weg dat door dalende prijzen van de schermen de prijzen van de tv's natuurlijk ook zullen dalen.

Hakker
09-08-2005, 16:11
Ik weet het wel zeker dat het alleen om de panels gaat :) Het enige wat men vergeet te vermelden is dat vooral op de kleinere maten en vooral die je voor de pc gebruikt daar een een productietekort is.

SuperDre
09-08-2005, 18:54
Dit begint qua prijs wel leuk te worden, maar qua kwaliteit is het helaas nog steeds zware bagger..

Johan van den D.
09-08-2005, 18:56
Dit begint qua prijs wel leuk te worden, maar qua kwaliteit is het helaas nog steeds zware bagger..Lijkt me sterk overdreven wat je hier beweerd of je moet de betere modellen nog nooit gezien hebben.

SuperDre
09-08-2005, 20:06
Dit begint qua prijs wel leuk te worden, maar qua kwaliteit is het helaas nog steeds zware bagger..Lijkt me sterk overdreven wat je hier beweerd of je moet de betere modellen nog nooit gezien hebben.

Nou als ik rond kijk bij de meeste winkels (BCC, V&D, enkele speciaalzaken) dan vind ik toch dat de kwaliteit van de meeste schermen niet echt denderend is, toch soms nog problemen met snelle wisseling in beelden en bij sommige lijkt het net alsof er nog eens extra noisereduction aan staat waardoor het beeld er heel mpeg achtig uit ziet.. Maar het gaat wel de goede kant op..

Johan van den D.
09-08-2005, 20:22
Dit begint qua prijs wel leuk te worden, maar qua kwaliteit is het helaas nog steeds zware bagger..Lijkt me sterk overdreven wat je hier beweerd of je moet de betere modellen nog nooit gezien hebben.

Nou als ik rond kijk bij de meeste winkels (BCC, V&D, enkele speciaalzaken) dan vind ik toch dat de kwaliteit van de meeste schermen niet echt denderend is, toch soms nog problemen met snelle wisseling in beelden en bij sommige lijkt het net alsof er nog eens extra noisereduction aan staat waardoor het beeld er heel mpeg achtig uit ziet.. Maar het gaat wel de goede kant op..Ik begrijp inderdaad wel wat je bedoel maar het lijkt alsof ik hier een post leest van 4 a 5 jaar geleden.
Met ander woorden, die negatieve effecten zijn bij de betere schermen niet meer van toepassing.
Kijk eens naar schermen van D.Boss en NAD. :wink:

Johan van den D.
09-08-2005, 23:46
Kijk eens naar schermen van D.Boss en NAD. :wink:

Ik wist niet dat NAD ook al LCD schermen leverde, maar inderdaad...
http://www.andbenelux.com/nl/nad/viewproduct.asp?ID=396

http://users.pandora.be/eforum/emoticons4u/happy/1291.gifWel vrij kostbaar maar de kwaliteit is er dan ook naar.

Peter Porrio
10-08-2005, 07:02
Ik heb de LCD schermen van Loewe ook mogen aanschouwen en die vielen me niet tegen qua beeldkwaliteit. Alleen het prijskaartje van 4000 euro weerhoudt me.

SuperDre
10-08-2005, 08:24
Ik begrijp inderdaad wel wat je bedoel maar het lijkt alsof ik hier een post leest van 4 a 5 jaar geleden.
Met ander woorden, die negatieve effecten zijn bij de betere schermen niet meer van toepassing.
Kijk eens naar schermen van D.Boss en NAD. :wink:

Tja, maar die schermen zijn dus zoals hierboven al een paar keer aangehaald wel heel erg duur, en die schermen zijn trouwens op maar een hele enkele plek verkrijgbaar.. Maar ik heb het over de nu gangbare schermen die je overal kunt kopen, en die negatieve effecten zijn nu nog steeds heel erg zichtbaar.. maar zoals ik al zei het gaat wel de goeie kant op.. Plasmaschermen zijn nu ook enorm in prijs aan het dalen, zag laatst zelfs nog enkele redelijke 40" voor zo'n 1500 euro..

Johan van den D.
10-08-2005, 12:12
Ik begrijp inderdaad wel wat je bedoel maar het lijkt alsof ik hier een post leest van 4 a 5 jaar geleden.
Met ander woorden, die negatieve effecten zijn bij de betere schermen niet meer van toepassing.
Kijk eens naar schermen van D.Boss en NAD. :wink:

Tja, maar die schermen zijn dus zoals hierboven al een paar keer aangehaald wel heel erg duur, en die schermen zijn trouwens op maar een hele enkele plek verkrijgbaar.. Maar ik heb het over de nu gangbare schermen die je overal kunt kopen, en die negatieve effecten zijn nu nog steeds heel erg zichtbaar.. maar zoals ik al zei het gaat wel de goeie kant op.. Plasmaschermen zijn nu ook enorm in prijs aan het dalen, zag laatst zelfs nog enkele redelijke 40" voor zo'n 1500 euro..Tja, wil je relatief weinig betalen dan moet je de minpunten op de koop toe nemen ja.
Maar je kan niet zeggen dat LCD schermen niet goed kunnen presteren en dat is waar het om gaat.
In dat geval had je de volgende quote beter kunnen onderbouwen met wat zinvols.

Dit begint qua prijs wel leuk te worden, maar qua kwaliteit is het helaas nog steeds zware bagger..

:wink:

J.den Boef
12-08-2005, 17:47
Dit begint qua prijs wel leuk te worden, maar qua kwaliteit is het helaas nog steeds zware bagger..

Heef hier niemand ooit gehoord van een DVI of HDMI aansluiting? Dvd's afspelen op een lcd scherm via je scart geeft niet de beeldkwaliteit die je van een hd tv verwacht, hang je er via een dvi of hdmi-kabel een HDMI-speler aan dan heb een beeldkwaliteit die vele malen beter is (ook veel beter dan component) dan met een gewone dvd-speler. Het echte wachten is natuurlijk nog op HD-dvd's.

Johan van den D.
12-08-2005, 18:18
Dit begint qua prijs wel leuk te worden, maar qua kwaliteit is het helaas nog steeds zware bagger..

Heef hier niemand ooit gehoord van een DVI of HDMI aansluiting? Dvd's afspelen op een lcd scherm via je scart geeft niet de beeldkwaliteit die je van een hd tv verwacht, hang je er via een dvi of hdmi-kabel een HDMI-speler aan dan heb een beeldkwaliteit die vele malen beter is (ook veel beter dan component) dan met een gewone dvd-speler. Het echte wachten is natuurlijk nog op HD-dvd's. :shock: DVI........HDMI......Hmm........ :mrgreen:

Tuurlijk kennen we dat maar niet alle schermen/spelers hebben die mogelijkheid.

SuperDre
12-08-2005, 19:09
Dit begint qua prijs wel leuk te worden, maar qua kwaliteit is het helaas nog steeds zware bagger..

Heef hier niemand ooit gehoord van een DVI of HDMI aansluiting? Dvd's afspelen op een lcd scherm via je scart geeft niet de beeldkwaliteit die je van een hd tv verwacht, hang je er via een dvi of hdmi-kabel een HDMI-speler aan dan heb een beeldkwaliteit die vele malen beter is (ook veel beter dan component) dan met een gewone dvd-speler. Het echte wachten is natuurlijk nog op HD-dvd's.

Tja, niet alleen wachten op HD-dvd's maar ik zit dan ook nog wel met zo'n 1600 gewone dvd's die ik al heb.. en dan is ook nog maar de vraag of een film dan ook wel in HD-dvd op zo'n schijfje staat, nu zie je ook genoeg films niet in dvd-kwaliteit op dvd staan (ofwel gewoon 4:3 letterbox etc)..

PCMSCHOUTEN
17-08-2005, 16:05
HDMI OF DVI blijkt niet altijd beter te zijn qua aansluitingen dan een normale dvd speler zonder deze aansluiting (zie mijn vraag bij dvd speler forum)

LCD is i.m.h.o. nog niet zo goed als Plasma daarom recent toch een plasma gekocht.

Bang&Olufsen maakt wel een mooie lcd maar kost dan ook 8000 euro.
(32")

Nu heb ik voor 3500 een 42 inch plasma thuis.


Elke generatie wordt beter maar het zal nog even duren eer ze beter zijn dan plasma.

Dit zal ook een van de reden zijn om lcd goedkoper te maken.

tmjcbs
30-08-2005, 08:21
Ik heb een tijdje geleden bij een zaak hier in de buurt (Correct, Rotterdam) een demonstratie gezien van een HD-scherm waarop, geloof ik, een blue-ray speler aangesloten was en dat was simpelweg superieur in scherpte.
Nou weet ik eerlijk gezegd niet of de matige kwaliteit van de huidige schermen komt door de lage resolutie van de schermen zelf of door de gekozen resolutie van de DVD's (720x576) of het TV-signaal, ik zie regelmatig LCD schermen met een resolutie van 1280x800 en vraag me af hoe een film in die resolutie er op zo'n scherm uit zou zien.
Ik kan het niet anders zien dan dat men nog zo veel mogelijk 'gewone' schermen probeert te slijten voordat in de komende jaren het HD gebeuren hier ook wordt geintroduceerd (ik lees her en der dat dat vanaf volgend jaar is). Ik zou in ieder geval -als ik nu een scherm zou kopen- er op letten dat ie HD-ready (geloof ik dat 't heet) is.