PDA

Bekijk de volledige versie : Budget-divx-dvd-speler (onder de 100 euro)



Pindarots
11-08-2005, 16:56
Ik wil graag een dvd-speler voor op mijn slaapkamer aanschaffen, maar weet niet echt welke goed is enzo. Heeft iemand misschien ervaringen met deze goedkope dvd-spelers?

Ik was zelf uitgekomen op de Pioneer DV-380, misschien iemand daar ervaringen mee?

Ik wil graag een dvd-speler die iig DivX af kan spelen (met ondertitels). Verder spelen die dingen lijkt mij toch wel alle standaardformaten af (dvd's, cd's, cd-rw, dvd+r en dvd+rw).

Voor de verdere eisen wil ik iig dat hij niet te duur is, maximaal 100 euro zeg maar, en dat hij aardig geluid en beeld geeft, natuurlijk het liefst zo mooi mogelijk voor zo min mogelijk, maar dat spreekt voor zich :wink:. Overigens vind ik beeld belangrijker dan geluid aangezien ik op mijn slaapkamer (nog) geen dolby-surround set heb en het geluid allemaal van de speakers in de TV moeten komen :oops:. Alhoewel DTS natuurlijk altijd leuk is voor het geval ik later nog een surround-set aanschaf :roll:.

Verder vroeg ik me af of het handig is om er een digitale decoder in te hebben, zodat ik later de speakers direct aan kan sluiten op de dvd-speler en geen versterker ofzo hoef aan te schaffen, maarja, dat is eigenlijk niet zo heel erg belangrijk.

Overigens moet het ding wel regiovrij gemaakt kunnen worden of zijn, en het liefst niet een te oud model zodat het straks meteen wordt vervangen door een betere, dan begint mijn portemonnaie altijd te jeuken (6).



Nouja, klinkt als veel eisen, maar het belangrijkste is DivX en regio-vrij en dan onder de 100 euro. Iemand advies\ervaringen?

Minze Tolsma
11-08-2005, 22:20
http://www.jvc.nl/product.php?id=TH-S11E&catid=85

Die heb ik voor 190 euro gekocht, bij de mediamarkt is hij goedkoper. Bevalt mij prima... Model is uit 2005, ben er erg blij mee.

Pindarots
12-08-2005, 12:03
Ik zoek toch eigenlijk meer een normale dvd-speler ipv een hele set. Over het algemeen is de kwaliteit van de dvd-speler die er dan bij zit veel hoger en het geluid van de goedkopere setjes is meestal ook niet om over naar huis te schrijven, dus dan kan ik beter gewoon een goede dvd-speler kopen en eventueel later nog altijd een dolby surround-set erbij nemen, aangezien ik die toch niet echt prettig in mijn slaapkamer neer kan zetten. Ik denk dat ik zelf meer heb aan een goede (goedkope) dvd-speler, aangezien ik later bij eventuele upgrade ik daar ook veel meer aan heb.

Harry stadman
12-08-2005, 12:07
Pioneer 575.

Kan alles afspelen is voor het geld de meest complete speler. :wink:

Master S
12-08-2005, 19:50
Sony DVPNS52, kost 100 euro bij Sony Hifinesse, en speelt alles af, Divx, en zelfs double layer dvds (gekopierde bedoel ik hé). En heeft component video aansluiting, ben er zeer tevreden over. En deze speler heeft ook progressive scan :wink:

Demon
12-08-2005, 20:45
Ik heb laats de pioneer dv-2750 voor me ouders gekocht,bij de media markt.
Was iets van 75 euro en dan 25 er bij voor regiovrij maken!

misschien is dat wat?

kevz
13-08-2005, 19:03
yamaha dvds557, geen 100 euro, 150 eigelijk, maaaaaaar vreet wel alles en krijgt wel waar voor je geld :P

Pindarots
13-08-2005, 19:25
yamaha dvds557, geen 100 euro, 150 eigelijk, maaaaaaar vreet wel alles en krijgt wel waar voor je geld :P

Ziet er wel netjes uit, mooie beoordeling bij Kieskeurig bijv, maar ik zie alleen het voordeel van deze ten opzicht van de Pioneer DV-380 nog niet echt (scheelt toch 50 euro, wat vrij veel is op de 100 euro zeg maar). Aangezien de DV-380 ook een allesvreter schijnt te zijn en erg goed getest was bij Areadvd.de (http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_dv_380.shtml) zie ik nog geen reden om 50 euro extra te betalen voor een Yamaha. Ik heb ook absoluut geen ervaring met Yamaha en ik vraag me eigenlijk af of ze ook naast rubberbootjes en motoren ook dvd-spelers en dat soort dingen kunnen maken ;).

Harry stadman
13-08-2005, 21:50
yamaha dvds557, geen 100 euro, 150 eigelijk, maaaaaaar vreet wel alles en krijgt wel waar voor je geld :P

Ziet er wel netjes uit, mooie beoordeling bij Kieskeurig bijv, maar ik zie alleen het voordeel van deze ten opzicht van de Pioneer DV-380 nog niet echt (scheelt toch 50 euro, wat vrij veel is op de 100 euro zeg maar). Aangezien de DV-380 ook een allesvreter schijnt te zijn en erg goed getest was bij Areadvd.de (http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_dv_380.shtml) zie ik nog geen reden om 50 euro extra te betalen voor een Yamaha. Ik heb ook absoluut geen ervaring met Yamaha en ik vraag me eigenlijk af of ze ook naast rubberbootjes en motoren ook dvd-spelers en dat soort dingen kunnen maken ;).

Yamaha is toch wel een begrip aan het worden in de HT scene hoor.
Vooral de complete sets zijn toch wel erg in trek, de laatste tijd. :wink:

Jeroen D
14-08-2005, 12:52
Ik heb zelf de Pioneer DV-380.
Geweldige speler voor dat geld. Erg goed beeld en geluid.
Speelt echt alles af, ook MP3 van DVD recordables.
Voor 99 euro is deze speler echt een koopje (y)

Harry stadman
14-08-2005, 13:53
Ik heb zelf de Pioneer DV-380.
Geweldige speler voor dat geld. Erg goed beeld en geluid.
Speelt echt alles af, ook MP3 van DVD recordables.
Voor 99 euro is deze speler echt een koopje (y)

Ik heb al eerder gezegd dat Pioneer ook in de zogenaamde budget klasses uitstekende dvdspelers maakt. :wink:

Pindarots
14-08-2005, 15:16
Ik heb zelf de Pioneer DV-380.
Geweldige speler voor dat geld. Erg goed beeld en geluid.
Speelt echt alles af, ook MP3 van DVD recordables.
Voor 99 euro is deze speler echt een koopje (y)

Ik heb al eerder gezegd dat Pioneer ook in de zogenaamde budget klasses uitstekende dvdspelers maakt. :wink:
De DV-380 blijkt dus 1 van de betere keuzes te zijn lijkt me zo, dan ga ik deze morgen maar even bestellen. 8)

Jeroen D
14-08-2005, 15:44
Ik heb 'em hier besteld :

www.tqs.nl

Gewoon vooruit betaald. Binnen 4 dagen had ik deze binnen.
Perfecte service !

murky123
16-08-2005, 15:45
ik heb zelf een yamada gekocht voor 99 euro 1 jaar geleden
vreet alles maar dan ook echt alles
prima dingetje

het is dus yamada en niet yamaha

ik zelf heb de dvx-6600 van vorig jaar nu heb je de dvx 6700

DVX-6700

Der DVX-6700 ist ein allround DVD-Player, der nicht nur Standard, sondern auch das MPEG4 Format abspielen kann. Eine Besonderheit ist die Unterstützung von MPEG4 Untertitel und das OGG Format. Es ist trotz umfangreicher Funktionen super flach und hat eine elegante Front.

Harry stadman
18-08-2005, 12:12
Heb gisteren de Philips dvp 3010 aangeschaft voor €89,-. Tot nu toe ben ik supertevreden met deze speler. Hij speelt alles af en is eenvoudig regiovrij te maken met behulp van een code.

Dat klopt, philips kun je gemakkleijk zelf regiovrij maken. :wink:

Van Harte. :wink: