PDA

Bekijk de volledige versie : internet aansluiting



jokey
21-02-2002, 19:24
Ik zie hier in dit forum dat heel veel mensen hier meerdere keren per dag aanwezig zijn. Ik neem aan dat de meeste van hen een breedband aansluiting hebben. Nou zit ik de laatste maanden ook iedere dag op het internet en dat terwijl ik nog een analoge verbinding heb. Ik wil eigenlijk ook een breedband aansluiting maar er is bij ons in het dorp alleen mogelijkheid tot ADSL en dus (nog) niet tot kabelinternet. Nou is mijn vraag eigenlijk: wat hebben jullie voor aansluiting, wat is jullie ervaring hiermee en wat raden jullie mij aan???

Bij voorbaat dank voor jullie reacties...:)

R. Schaap
21-02-2002, 19:27
ik heb een kabelaansluiting van @home. In drente. Het bevalt prima, erg snel in vergelijking met isdn enzo, en bijna nooit meer dat hun server wegvalt, dus daar ben ik tevreden over.

www.home.nl kijk er maar eens

Marco
21-02-2002, 20:13
wat hebben jullie voor aansluiting
Kabel van Chello. Goedkoper dan Nixstream en nog steeds 'sneller' dan Nixstream (althans bij mij nog wel). Vergeet niet dat KPN ADSL flink heeft in geknepen (al gaat die upload snelheid in mei wel omhoog). De enige goeie ADSL provider is Cistron Broadband (http://www.cistron.nl/node.php?id=34) die bieden zelf 2048 kbps en 7800 kbps (kijk dat zijn ECHTE ADSL waardes).

Je kan ook wachten op VDSL (http://www.howstuffworks.com/vdsl.htm). De techniek heeft KPN al in huis. Maar ADSL wordt eerst nog commercieel uitgebuit (is wel nog voor het noodlijdende bedrijf). En zolang KPN weinig inversteert in VDSL kan het wel een tijdje duren. Oops kijk veels te ver vooruit.

Camille
21-02-2002, 20:32
ISDN:D :D :D

Maar ADSL is ook geweldig, ik zou het meteen doen, maar helaas kan bij ons in het dorp kabel noch ADSL:mad: :mad:

Martin de Goeij
21-02-2002, 20:52
Kabel van Chello

Peedeepee
21-02-2002, 22:27
adsl, mxstream...perfect

Nathan Strik
21-02-2002, 22:29
Kabel... Chello... supersnel!!!

Alex van den Berg
21-02-2002, 22:35
Ik heb hier een glasvezel met 64 kleur-golflengten voor een 64 gbps verbinding.....
Maar als ik wakker ben dan moet ik het met een kabeltje van chello doen... :D

Alexander de Mol
21-02-2002, 22:47
Zucht...kabel van Wanadoo/Casema. Ik maak nog gebruik van een Demos modem. Als ze hier eindelijk zo ver zijn dat de Broadband variant beschikbaar komt schenk ik mijn modem aan het plaatselijk museum.... :(

Edwin V
22-02-2002, 06:46
Ik heb een ISDN verbinding. Ik internet te weinig voor ADSL, bovendien kosten de telefoontikken me niets (mijn werk betaalt de rekening). Ik vind het wel goed zo, hou ik nog meer geld over voor DVD's.

Anonymous
22-02-2002, 07:19
Ik had Cable Wanadoo Basic maar heb nu een ADSL aansluiting
van Planet/KPN, vrij prijzig maar werkt als een trein terwijl ze
er nog wel sneller zijn, maargoed, kan niet alles hebben ;)

Cenobite
22-02-2002, 08:43
Ik heb hier 2 Megabit Glasvezel onder mijn kont ... op de zaak... :D :D

Thuis heb ik @Home :D , lekker snel maar Mail & News blijven een zorgenkindje... :mad:

Dadaveke
22-02-2002, 09:10
Ik heb @Home , als er verbinding is doet ie het perfect en razendsnel:D

bmateijsen
22-02-2002, 09:29
Gewoon adsl.... heb ontzettend veel problemen gehad (en nog steeds) met de vrienden van Chello. Ben nog abo geweest in de Radar-tijd!

ADSL is gelukkig veel stabieler...

Groet Bjorn

Michael.W
22-02-2002, 11:31
Kabel van Chello, op zich ben ik dik tevreden, totdat UPC met zijn onderhoudsbeurtjes aankomen. Dan is het internet plat voor een hele tijd!:mad: Maar goed totaal oordeel is prima!:)

PM
22-02-2002, 11:50
MMmm. ik surf nu nog analoog maar kan ook ADSL krijgen (geen kabel). Ben me nog aan t orienteren of t mxstream of een van de concurenten wordt en wat daarbij mijn provider zal worden... weet iemand een goede site met vergelijkingen ofzo? Heeft iemand tips waar ik op moet letten...?

Patrick van Nassau
22-02-2002, 12:34
Nu nog analoog, 56k. Kabel of adsl niet mogelijk in het dorp waar ik woon.
Maar.... ik ben aan het verhuizen (naar de grote stad) en nog ongeveer drie weken voordat ik mijn adsl heb, via Xs4all.
Ik tel de minuten af:D:

System 3rror
22-02-2002, 14:07
Tsja... ik kan ook alleen maar zeggen ADSL van XS4ALL!!

Maja, iedereen heeft het hier over dat hij kabel moet nemen van Chello, alleen daar is de mogelijkheid niet voor!
Het ligt er ook per plaats aan welke providers je kan nemen van ADSL... Geef je postcode eens zou ik zeggen!

forzavado
22-02-2002, 15:00
Ik zit altijd via het netwerk van m'n school (TUE), vandaar dat m'n postjes ook altijd overdag zijn.

En nu niet zeggen dat ik niets voor school doe de hele dag.....:D

Jaded
22-02-2002, 18:35
Telenet (=kabel) in België.

Ruben J.
22-02-2002, 23:32
Kabel: A2000 [tegenwoordig UPC/Chello]

Heeft betere tijden gekend [in de tijd dat A2000 nog over de kabel heerste].

Edwin vd Zwaard
23-02-2002, 09:39
Kabel: Quicknet..

Is altijd al goed geweest, nooit problemen... En gaat nu nog weer veel beter, nu Haarlem en Zuid-Holland afgestoten zijn naar Chello.. Minder mensjes op de Quicknet verbinding, meer kb/s voor @win..:D:D

jokey
23-02-2002, 11:39
Hmmm, de meningen zijn verdeeld maar ik zie toch aardig vaak ADSL staan in de posts. Nu weet ik niet over welke ADSL men het hier in het algemeen heeft maar ik zou gaan voor de goedkope variant (ca.€50 per maand) en in principe zou ik willen blijven bij Planet Internet omdat ik daar al ruim 3 jaar bij zit. (en dan heb ik dus klantenkorting!!;) ) Nu zie ik Planet nergens terug bij jullie, heeft dit een reden (zijn ze bv.trager dan anderen of ....?)??

Zoals ik het hier lees lijkt het me dus onnodig dat ik blijf wachten op beschikbaarheid van kabel of surfen via het stopcontact.

Ik denk dat ik dus maar eens een offerte ga vragen bij een telecomzaak wat het me precies gaat kosten qua aansluitbenodigdheden (bekabeling, modem, etc.).

Anonymous
23-02-2002, 11:43
Mijn post niet gezien dus want ik heb Planet ;)

jokey
23-02-2002, 11:47
De enige goeie ADSL provider is Cistron Broadband (http://www.cistron.nl/node.php?id=34) die bieden zelf 2048 kbps en 7800 kbps (kijk dat zijn ECHTE ADSL waardes).

Je kan ook wachten op VDSL (http://www.howstuffworks.com/vdsl.htm). De techniek heeft KPN al in huis. Maar ADSL wordt eerst nog commercieel uitgebuit (is wel nog voor het noodlijdende bedrijf). En zolang KPN weinig inversteert in VDSL kan het wel een tijdje duren. Oops kijk veels te ver vooruit. Cistron ken ik niet en is volgens mij niet beschikbaar bij ons; die waarden die je noemt horen neem ik aan bij het dure abo (€80 tot €90 per maand) ???

VDSL is dus eigenlijk de opvolger van ADSL en misschien kan je dan met dezelfde modem en bekabeling etc. tezijnertijd gewoon overstappen, toch...??? Maar dit duurt nog jaaaaren voordat het enigszins betaalbaar wordt...

jokey
23-02-2002, 11:51
Mijn post niet gezien dus want ik heb Planet ;) Sorry, ff over het hoofd gezien ;)

De aansluiting die jij hebt zou ik ook nemen. Jouw ervaringen zijn dus goed??? Heb je de goedkope of de dure variant?? Welke snelheden haal je ongeveer en heb je ooit problemen met de server??? Ik vraag dit omdat ik nu nog wel eens problemen heb met inbellen en met de verbinding tijdens het surfen, de verbinding wordt dan zomaar verbroken en volgens mij ligt dit aan Planet.

Anonymous
23-02-2002, 11:58
Heb het nu een half jaar en heb 2x algehele nederlandse storing
meegemaakt dat bij elkaar niet langer heeft geduurd dan 2 uur.

Nooit géén verbreking van de verbinding, af en toe duurt inbellen
iets langer dan normaal maar nooit langer dan een minuut.

Het enige nadeel is dat de factuur iets te laat komt en dat je dan
al binnen 4 dagen moet zorgen dat je hem betaald heb.

Voor de rest, goed geregeld ! En heb wel de goekdope variant
maar zit toch aan een redelijk snelle verbinding.

jokey
23-02-2002, 12:04
Bedankt voor je antwoord!!

Nog ff over het inbellen: je hoeft bij adsl toch niet in te bellen, je bent toch altijd online?? :confused:

En gebruik jij een USB modem of een Ethernetmodem, daarover twijfel ik nl. ook nog? Weet je toevallig welke snelheden je haalt??

M Balje
23-02-2002, 12:32
Ik ben per 19 Februari 2002
overgestapt van Adsl (Kpn-Planet) naar Chello (Upc)
Om de volgende redenen:

1. Planet werd duurder.
2. Snelheid van Chello is beter en sneller.
3. kan nu internet delen voor de zelfde prijs bij adsl zou je € 50 meer moeten betalen.
4. Service Planet ging achter uit..

Anonymous
23-02-2002, 13:23
Welke snelheden ? Tja.. snel ik let daar niet zo 1 2 3 op...

USB modem dat wel...
en inbellen moet je bij elke provider...

Marco
23-02-2002, 14:49
Cistron ken ik niet en is volgens mij niet beschikbaar bij ons; die waarden die je noemt horen neem ik aan bij het dure abo (€80 tot €90 per maand) ???
Ja.

De Cistron 2048 kbps downstream abo kost € 89,-
De XS4ALL/Planet (beide van KPN) 1024 kps downstream (oftewel de geknepen abo lijn) kost in totaal € 83,85 (waarvan KPN € 33,95 voor zijn/haar rekening neemt van jou).
HCC net 1024 kpbs is iets goedkoper €79,32
http://www.hccnet.nl/info/service/adsl/abonnement.html

Er zijn nog meer varianten m.b.t. ADSL. XS4ALL (http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/pilotbbned.html) gaat in zee met BBNed (http://www.bbned.nl).
Je kan ook Demon (DSL) Internet nemen, hun samenwerking is met BaByXL (overgenomen door Tiscali) en Versatel.
http://www.demon.nl/producten/accounts/dslindex.html
http://www.babyxl.nl

Marco
23-02-2002, 14:59
VDSL is dus eigenlijk de opvolger van ADSL en misschien kan je dan met dezelfde modem en bekabeling etc. tezijnertijd gewoon overstappen, toch...??? Maar dit duurt nog jaaaaren voordat het enigszins betaalbaar wordt...
De modems moet je natuurlijk op den duur vervangen.
Bij deze link http://www.adsl.com/aboutdsl/vdsl_tutorial.html las ik dat je waardes (theoretisch) kan halen 55 Mbps kan halen. Das wat anders dan die 1Mbps van Nixstream. :rolleyes:

Speaking of hoge snelheden. Het is nog niet gedaan met de kabel. Ik heb een DOCSIS kabelmodem (bij Chello). En als ik dit nieuwsberichtje (http://www.automatiseringsgids.nl/news/default.asp?nwsId=15650) lees komt DOCSIS 2.0 eraan. Snelheden met 30Mbit/s is dan mogelijk voor zowel up- als downstreamverkeer. :)


Via deze modems zijn transmissiesnelheden mogelijk van 30 megabit per seconde in twee richtingen, drie keer zo snel als de huidige generatie kabelmodems. De hogere snelheid komt vooral beeldtoepassingen zoals videotelefonie ten goede.

Voor de Chello gangers onder ons. Wat/Welke kabelmodem gebruik je. Voor een DOCSIS overzicht kan je naar deze link gaan: http://www.cable-modems.org/gallery

System 3rror
23-02-2002, 15:05
Als je Planet kan nemen, zou ik dat dus niet doen :p
Neem dan XS4ALL, die komen beter uit de bandbreedte test van Speedtest.nl.
Ik heb het zelf ook, nooit problemen mee gehad, en het downloaden gaat super... Ik haal met gemak 104 kb, ik heb dan wel de snelle variant, maar ook de langzamere scoort goed bij de speedtesten!
En dan als je moet kiezen tussen de bepaalde modems, zou ik toch echt voor een ethernet modem gaan. De USB modems zijn gewoon brakke dingen en ze zijn stukken trager dan de ethernet modems.

jokey
23-02-2002, 19:58
Hmmm, ik zal er toch nog eens goed over nadenken want er zijn dus mogelijkheden genoeg.

iig Bedankt voor jullie reacties!!!:D :D

jokey
11-01-2003, 18:49
Zoooo, ff deze topic nog eens omhoog halen... :)

Inmiddels (sinds een maandje of 3/4) heb ik een ADSL abootje; bij Planet (MxStream) en dan de "goedkope" variant: met 768kbps downstream en 256kbps upstream. Valt me niet tegen, moet ik zeggen, al blijft het een hoop geld.

hallee
11-01-2003, 18:59
telenet (kabel in belgie)...het gaat echt rete snel en ik heb het nu dik een jaar en nog geen enkele keer problemen gehad met erop komen.....het enige probleem is de download/upload limiet :@;@:@:@...daar wordt ik echt vrij simpel van!

Frits Verhulst
11-01-2003, 19:25
ADSL van Eweka. regelmatig gezeik, maar áls het werkt, werkt het goed èn snél!

Mark de Jong
11-01-2003, 19:30
ADSL Premium van PublishNet. Lekker snel en bevalt me tot nu toe stukken beter dan Chello :D
Wel een limiet van 50GB per maand, maar ik probeer me in te houden :D :D

Martin de Goeij
11-01-2003, 22:43
enne..straks op het werk sdsl (nu adsl)http://www.kurts-smilies.de/bauchtanz.gif

J.A
12-01-2003, 21:17
Ik nu sinds 5 maanden Mxstream ADSL via Planet Internet
en dat bevalt goed. Voorheen had ik een dubbele ISDN lijn (128k)
dit was al 'sneller' dan een 'gewoon' 56K modem


Groeten,


Arjan

Roberto G
07-05-2003, 04:28
Ik heb KPN ADSL met als service provider XS4ALL, in 1,5 jaar nog nooit klachten of een storing gehad , toppie

Mobie
07-05-2003, 07:58
SKynet ADSL ( BE ) 3 Mbps
wel een limiet van 10Gb per maand, zuigt wel hard.
maar zeer tevreden over de verbinding op zich

Kasper P.
07-05-2003, 08:45
ADSL basic bevalt me vrij goed :lol:

Caledonians
07-05-2003, 09:15
Ik had eerst kabel via Kabelfoon maar daar ben ik gelukkig vanaf!!! Heb nou ADSL Basic en dat bevalt top!

mradem
07-05-2003, 12:28
Heb ook kabel gehad van kabelfoon. Werd op den duur erg slecht online gamen. Heb nu ADSL via kabelfoon en werkt perfekt. Tot nu toe nooit problemen gehad en altijd stabiel en zelfde ping.

Vind kabel opzich prima als ik niet zou gamen maar hellaas doe ik dat wel lol.

Remco87
07-05-2003, 12:53
pff.. ik heb gewoon die troep van wanadoo :cry:

Tom van den Hout
08-05-2003, 22:48
Ik heb ADSL / XS4all / fast

1536 downstream
256 upstream

Goed genoeg.
Betaal trouwens rond de 90€ per maand :)

blijft goedkoper dan met isdn online gamen :P

Raymond187
09-05-2003, 15:39
Nu werkt ik op een 8mb lijn :D E3 cirquit :P

EN thuis ADSL 768 down en 512 upload geloof ik :D
kost me leker niks kan alles declaleren hehehe free i-net :P

Edwin V
09-05-2003, 17:37
Ik heb sinds vandaag een Zonnet ADSL-lite aansluiting :)

AirWave
09-05-2003, 17:43
Sinds geruime tijd Multikabel voorheen quicknet daarvoor sonera :?

Maar "nooit" problemen (nooit te hard roepen).

Greetz

Thomas

Steven Maas
09-05-2003, 18:00
@home Breedband (kabel dus)

Volgens @home:

2 Mbit/s Download
128 Kbit/s Upload

Volgens Speedtest.nl

Download snelheid: 486.4Kbyte/s (3.8Mbit/s)
Upload snelheid: 16.0Kbyte/s (128.0Kbit/s)

Maxster4th
09-05-2003, 18:50
Planet Standaard ("lite")
>>256 down
>64 up

en 1 gig limiet :evil:

Maar moet nog ff mijn "medehuisgenoten" het voordeel van breedband internet laten zien (lees: downloaden van goedkopere muziek)

Dan komt de Planet Comfort vanzelf!

Wurzel
12-05-2003, 22:27
Just a plain and simple ADSL-Basic connection :D

(zullen we maar zeggen)

PS - Yes I'm still alive (en schoppend)

Laurens-Jan
12-05-2003, 23:34
Ik ben hier via een @home kabel breedband abo online.
48 euro p/m en dan heb je een download van max. 360 kb/sec.
We delen het met 3 personen dus dat is lekker goedkoop. :D

Upload is helaas maar 16 kb/sec, maar de download maakt veel goed. :lol:

Richard B.
27-06-2003, 16:10
Hopelijk binnenkort eindelijk kabel via @home. Daarna noooooooit meer dat trage/dure inbellen via TMF-Web wat ik nu doe. Btw: voor een gratis dialupper is TMF-Web zo slecht nog niet, maar snel is anders natuurlijk.

pavko
27-06-2003, 20:03
Erg tevreden (al bijna 2 jaar) met de diensten van XS4ALL

-prima verbinding (basic adsl)
-prima mail- en newsservers
-prima service
-prima helpdesk (al heb ik die privé eigenlijk zelden nodig, maar voor de zaak komt ie nog wel eens van pas) met medewerkers die ook écht kunnen helpen (en niet alles van een papiertje oplezen)

Peefie
28-06-2003, 17:08
Zoooo, ff deze topic nog eens omhoog halen... :)

Inmiddels (sinds een maandje of 3/4) heb ik een ADSL abootje; bij Planet (MxStream) en dan de "goedkope" variant: met 768kbps downstream en 256kbps upstream. Valt me niet tegen, moet ik zeggen, al blijft het een hoop geld.

Ik heb precies hetzelfde abo (Comfort) van Planet sinds afgelopen december. De instapkosten zijn idd een hoop geld maar die vergeet je snel als je eerst nog moest inbellen en flinke KPN nota's had... :wink:.

Veel surf- en downloadplezier!

Alexander V
28-06-2003, 18:15
Ik heb hier een fast ADSL abo van xs4all (via MXstream dus)

1536kbps down, 256 kbps up. Bevalt goed, bijna nog geen downtime gehad in de bijna 2 jaar dat ik het heb. Kost wel een kleine 90 euro in de maand geloof ik.

Vraagje voor Jokey en Peefie, hoe komen jullie aan een 768/256 abo terwijl Planet zelf niet eens weet dat ze het aanbieden?

R. Schaap
28-06-2003, 18:19
In het Noorden van het land is kabelinternet van @home nog steeds erg snel. Ik ben er dus wel tevreden mee.....hoewel ADSL me sneller lijkt. Maarja, ik heb geen vaste telefoonlijn op mijn studentenkamer.

Patrick van Nassau
28-06-2003, 18:46
Sinds vandaag Breedband van @Home.
Anderhalf jaar Basic Adsl van Xs4all gehad. Nooit problemen gehad, perfect gewoon.
Maar bij @Home betaal ik ruim drie euro minder en is de snelheid gemiddeld 4x zo snel, hier in Roosendaal tenminste.
En de mensen die ik ken met @Home in deze omgeving zijn stuk voor stuk uitermate tevreden.

Peefie
28-06-2003, 21:44
Vraagje voor Jokey en Peefie, hoe komen jullie aan een 768/256 abo terwijl Planet zelf niet eens weet dat ze het aanbieden?

Je hebt helemaal gelijk: moet 768/128 zijn (maakt mij dat uploaden uit 8) ).

jokey
28-06-2003, 22:52
Vraagje voor Jokey en Peefie, hoe komen jullie aan een 768/256 abo terwijl Planet zelf niet eens weet dat ze het aanbieden?

Je hebt helemaal gelijk: moet 768/128 zijn (maakt mij dat uploaden uit 8) ).Oooops, sorry.......ik was echt in de veronderstelling dat ik 256kbps upload heb. Maar idd, de upload snelheid boeit mij ook niet zo, die enkele keer dat ik iets groots naar iemand moet versturen.....

Richard B.
09-01-2004, 17:37
Zijn er nog mensen die gaan overstappen van kabel naar ADSL? Toen ik afgelopen zomer @Home basis kreeg was het veruit het meest voordelige maar nu kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze hun voorwaarden zo kunnen verbeteren dat ik NIET ga overstappen. Voor hetzelfde geld zou ik nu verdikkie 3 keer zo snel kunnen Internetten!

Phydomir
09-01-2004, 17:50
Zijn er nog mensen die gaan overstappen van kabel naar ADSL? Toen ik afgelopen zomer @Home basis kreeg was het veruit het meest voordelige maar nu kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze hun voorwaarden zo kunnen verbeteren dat ik NIET ga overstappen. Voor hetzelfde geld zou ik nu verdikkie 3 keer zo snel kunnen Internetten!

Ik ben laatst over gestapt van Chello naar Demon (8mbit/1mbit)...

Lekker snel, voor "slechts" 15 euro meer

jokey
09-01-2004, 18:17
Mijn Planet abootje heeft inmiddels een upload van 320 kbps en de download wordt deze maand (wederom) verhoogd naar 2048 kbps.

Heb eigenlijk liever een Demon abootje(8mbit/1mbit) maar zit nog tot oktober vast aan Planet.
En van de andere kant: ik weet nu wat ik heb en dat is misschien niet de snelste/goedkoopste verbinding maar iig wel stabiel!

Roberto G
11-01-2004, 23:59
Zijn er nog mensen die gaan overstappen van kabel naar ADSL? Toen ik afgelopen zomer @Home basis kreeg was het veruit het meest voordelige maar nu kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze hun voorwaarden zo kunnen verbeteren dat ik NIET ga overstappen. Voor hetzelfde geld zou ik nu verdikkie 3 keer zo snel kunnen Internetten!

Ik ben laatst over gestapt van Chello naar Demon (8mbit/1mbit)...

Lekker snel, voor "slechts" 15 euro meer

15 euro :shock: , student zeker >?>

Morpheus19
12-01-2004, 09:02
Ik heb de standaard Chello verbinding en hij bevalt perfect!
Gelukkig geen datalimiet (100 gb per maand haal ik makkelijk)

Als je de snelste en voordeligste interverbinding wilt hebben moet je Demon nemen...65 Euro per maand en 1Mbit :D

mradem
12-01-2004, 10:55
Heb ook kabel gehad van kabelfoon. Werd op den duur erg slecht online gamen. Heb nu ADSL via kabelfoon en werkt perfekt. Tot nu toe nooit problemen gehad en altijd stabiel en zelfde ping.

Vind kabel opzich prima als ik niet zou gamen maar hellaas doe ik dat wel lol.

Loopt af per 31-01. Dan komt er SpeedXs 8192down 1024upload.

Christiaan Sauer
12-01-2004, 11:03
Via zeelandnet.nl heb ik een 512kb/s abba met een datalimiet van 3750 mb per maand :).
Ene maand geen enkel probleem met die limiet (aleen beetje surfen) andere maanden (zoals waarschijnlijk nu) aan de krappe kant.
PS: 30 euro de maand :).

Tom van den Hout
12-01-2004, 11:24
Via zeelandnet.nl heb ik een 512kb/s abba met een datalimiet van 3750 mb per maand :).
Ene maand geen enkel probleem met die limiet (aleen beetje surfen) andere maanden (zoals waarschijnlijk nu) aan de krappe kant.
PS: 30 euro de maand :).

oei wel een hele lage limiet ;| veel meer dan surfen kan je dan idd niet ;(

Ik zat te twijfelen om over te stappen van ADSL KPN naar BBNED (hmmm d of t ;s) dan zou ik sneller kunnen inetten voor hetzelfde bedrag per maand. Nadeel is natuurlijk de aansluitkosten ;( en een tijd zonder inet (wat best moeilijk is voor mij :))
Enne KPN gaat binnenkort weer verhogen waardoor mijn 2048/640 verhoogd word naar 4096/640 wat ook wel weer genoeg is.

Mark de Jong
12-01-2004, 13:42
Wij zitten dan ook op BBNed van PublishNet, maar die moeten de eerste snelheidsverhoging nog steeds uitvoeren. Gebeurt pas in het eerste kwartaal van 2004. Duurt erg lang moet ik zeggen...

Maar goed, dan is mijn snelheid: 2048/1024... Uploadsnelheid wordt dan verdubbeld (is nu 512). Hopelijk ook binnenkort de downloadsnelheid maar dat betwijfel ik :(

mradem
12-01-2004, 15:20
Mijn lijn loopt ook via BBned. En geen Datalimiet. Zou ik ook een beetje absurd vinden bij een 8mbit lijn.

Richard B.
09-02-2004, 16:07
Berichtje op FOK:


Chello verhoogt snelheid internet

Na ADSL van KPN heeft ook kabelaanbieder Chello de snelheden van haar internetabonnementen verhoogd. UPC, eigenaar van Chello, komt tegemoet aan klachten van klanten die verhoudingsgewijs meer moeten betalen voor kabel dan ADSL-klanten.

Het abonnement Entry krijgt alleen een hogere uploadsnelheid naar 128 kbps. Chello Light heeft nu een snelheid van 1024/256 (was 768/96), Classic wordt 2560/384 (was 1500/128) en Plus wordt verhoogd tot 4608/512 (was 3000/384). Entry en Light hebben wel allebei een datalimiet van 500 en 1000 megabyte.

"De prijzen blijven ongewijzigd", zo belooft Ronald van der Aart van UPC. Nieuwe klanten kunnen al direct over de hogere snelheden beschikken. Oude klanten moeten nog een paar maanden wachten. Ze worden per brief geïnformeerd.

Hmm.. ik hoop dat 'mijn' @Home nou toch ook maar eens gaat komen met een leukere snelheidsverhoging. Ik baal er een beetje van: alle ADSL-providers en nu ook de kabelboeren gaan met de snelheid omhoog en bij @Home blijven we op hetzelfde slakkegangetje doortuffen. :(

mradem
12-02-2004, 18:54
Heb de speedxs 8mbit lijn. Doet het perfekt.

René Groen
12-02-2004, 23:15
Ik zit nog steeds op Chello (Classic)
Hoewel alles al goed ligt van mijn 8mbit lijn van Demon werkt hij nog steeds niet en dat is al 3 weken zo. Foutje bij BBned ofzo, enige wat ik kan doen is afwachten.

Demon werkt trouwens dmv FUP (Fair Use Policy) Dit is dus geen aangewezen downloadlimiet (als in een x aantal gig) maar tot in redelijkheid.

MrCarrey
16-02-2004, 15:00
Ik heb ADSL lite van zonnet. Met op dit moment 1024 down en 320 up.
Heb het al sinds eind april 2003 en het bevalt me nog steeds prima.

Herjan
16-02-2004, 15:28
...maar tot in redelijkheid.
En voordat je die bereikt hebt, moet je flink wat downloaden, neem dat van me aan!

(ik heb zelf de 1024/512 van Demon)

Mark de Jong
25-01-2005, 14:34
Over een paar maanden beginnen ze hier met glasvezel aanleggen. Dus dat wordt retesnel 8)
Als ze het al krijgen aangesloten natuurlijk, maar daar gaan we wel vanuit.

Axel de Mol
25-01-2005, 19:12
Wij zitten met @home hier. Lekkere verbinding, maar klote dat de @home nieuwsservers niet werken.

jokey
25-01-2005, 22:35
Wij zitten met @home hier. Lekkere verbinding, maar klote dat de @home nieuwsservers niet werken.
Hoezo niet?
Ik krijg best veel compleet en anders maak ik het wel compleet met een payserver.

Ik heb @Home pas sinds een paar maanden maar het bevalt me tot nu toe best goed.

Sneaker
26-01-2005, 00:09
Ik heb zelf ADSL Plus van Zonnet (is overigens Versatel geworden). Bevalt me uitstekend.

Ro1671
26-01-2005, 01:17
Demon ADSL 8MBiT

Prima service, snelle internet,... what else you want?

McReal
26-01-2005, 04:30
woon in eindhoven en heb chello classic .
Ik speel veel, online games maar bij alle servers waar ik speel blijf ik in het spel soms 1 a 2 sec stil staan dan gaat het ongeveer 10 min weer gaat en dan weer stil , ik zou niet weten waar da aan ligt ??

en een collega van me heeft ook chello classic en is terug gezet op telefoon snelheid omdat hij teveel aan het downloaden was hij kreeg een brief bij 50 gb en nu zit ie op 65 en is ie teruggezet voor de rest van januari.. en dan zeggen ze bij chello onbeperkt downloaden ...

Mark de Jong
26-01-2005, 09:53
Wegwezen bij Chello. Gaat de verkeerde kant op, geloof mij maar. Ik spreek uit ervaring.

McReal
26-01-2005, 15:20
Wegwezen bij Chello. Gaat de verkeerde kant op, geloof mij maar. Ik spreek uit ervaring.

Wat is een goed alternatief voor een hardcore online gamer als mij : lol..
en met een redelijke prijs ???

Mark de Jong
26-01-2005, 15:29
Ikzelf gebruik momenteel PublishNET. Maar die is toch vrij prijzig als je het tegenwoordig bekijkt. Maar nog nooit problemen mee gehad in ieder geval, dus dat is altijd mooi meegenomen. Voor de rest zou ik zo even niet weten. Wellicht kan je iets op http://www.adslmetacrawler.com/ vinden.

Richard B.
12-03-2005, 16:48
Het schijnt dat @Home eindelijk weer eens een snelheidsverhoging in de pijplijn heeft zitten:


Snelheden @Home omhoog

Internetprovider @Home gaat komende zomer de snelheden van haar abonnementen ophogen. Dat heeft het bedrijf op de eigen website bekend gemaakt. De verhogingen zullen stapsgewijs worden doorgevoerd.

Verdere details zijn nog niet bekend gemaakt. Wel zegt @Home de prijzen niet te zullen veranderen.
Zie http://frontpage.fok.nl/nieuws/52076

Het schijnt dat o.a. het Basis-abonnement (wat ik zelf heb) dan verhoogd zal worden van 768/128 naar 1500/256. Dat zou wel erg lekker zijn. (y)

starbuck
26-07-2005, 16:02
iedereen nog steeds tevreden met zijn/haar internet aansluitingen??

Martin Stanneveld
26-07-2005, 16:47
Adsl van Planet Internet, zeer tevreden :)

Ultramorada
26-07-2005, 22:54
Heb al zo'n 8 jaar breedband internet via glasvezel. Eerst via een gezamelijke actie van de universiteit en de voorloper van UPC. Nu alweer een aantal jaren chello. En ja, tevreden. Een half jaar geleden ge-down-grade van chello classic naar chello light.
Ja, het is lastig om de helpdesk van UPC te bereiken. Maar dit heb je volgens mij bij elk groot bedrijf (niet dat ze dit als excuus mogen gebruiken trouwens). Maar ja, hoe vaak bel je zo'n helpdesk nou. Ik alleen als de server er uit ligt, en dat is niet echt vaak.
Chello light gaat voor mij snel genoeg. Er zit ook geen datalimiet op, en sinds februari ofzo ook geen Fair Use Policy meer.

Burkie
26-07-2005, 23:04
Heb eerst een tijdje chello gehad, maar daar was ik ook snel weer vanaf. Die mensen weten totaal niet waar ze mee bezig zijn daar en dan heb ik het niet alleen over de moeilijk, al dan niet onmogelijk, bereikbare helpdesk. Ook problemen met betalingen etc etc. In een woord *** dus.

Sinds een jaar nu bij ADSL van planet internet ( 3,2 mbps down, 768 kbs up) en bevalt me uitstekend. :D

Richard B.
27-07-2005, 00:04
Ik zit nog steeds op @Home Basis en ben daar nog steeds dik tevreden mee. Aan het eind van de maand zou de snelheid opgevoerd moeten zijn naar 1028/256 kbit en da's meer dan voldoende voor me.

starbuck
27-07-2005, 08:46
na 4 jaar chello heb ik nu adsl aangevraagt bij Planet ( comfort )

Op zich niet heel veel klachten gehad, maar het duurt eeuwen voordat een klacht is opgelost. en ik ben niet tevreden over de snelheid. ik doe vaak een speedtest en die valt vaak erg laag uit.
Chello zegt dat het "gewoon" aan de wijk ligt, dat zal wel , maar ik betaal toch €50,00 voor een bepaalde snelheid. tevens is het met adsl wat eenvoudiger om een netwerk aan te leggen, de helpdesk bij chello is echt om te huilen.

daarom ga ik nu eens een een jaartje adsl-en, snelheid is in theorie een fractie minder, maar in de praktijk kan het zomaar sneller en zeker stabieler zijn.

jokey
27-07-2005, 21:39
Momenteel sinds een maand of 8 @home, voorheen jaaaren ADSL van Planet.
@Home is niet slecht maar heb wel al een paar keer gehad dat ik een tijdje (aantal uren tot een hele dag) geen internet had...en dat is in al die jaaaren bij Planet slechts 1 keer (een uurtje) gebeurd.

Pascal Heister
02-08-2005, 18:47
Chello Classic hier, prima verbinding, lekker stabiel

René Groen
10-09-2005, 09:27
Om er geen nieuw thread voor te openen doe ik het even hier:

Op dit moment zit ik bij Demon (8192 / 1024)
Ik zit er echter over na te denken om over te stappen naar Versatel 20mbit. Het probleem is alleen dat ik nogal wat negatieve verhalen heb gehoord m.b.t. de aansluiting. Bij sommige werkte het voetbal niet, bij anderen werden snelheden behaalt die 20mbit onwaardig waren, etc.
Heeft iemand Versatel en kan iemand voor mij de volgende vragen beantwoorden:

- Wat zijn jullie (eigen) ervaringen met Versatel? (Zowel internet als live wedstrijden)
- Indien jullie zijn overgestapt van de ene naar de andere ADSL provider; ging dit goed?

Om even in te haken op deze laatste vraag; ik wil tussentijds (overstap van Demon naar Verstatel) niet zonder internet komen te zitten. Oplossing wordt op de site genoemd om als einddatum van Demon en begindatum van Versatel dezelfde dag te nemen (afhankelijk van opzegtermijn Demon) Iemand hier ervaring mee? (Voor welke provider dan ook)

Bvd!

peter smits
10-09-2005, 12:12
heb een probleem:
we hebben adsl van het net,prima aanbieding alleen hebben we het probleem dat als we de telefoon gebruiken (bellen/opnemen) de verbinding wegvalt en we een paar minuten moeten wachten voordat de modem weer geinitialiseerd is..... :(

weet iemand misschien wat we hier aan kunnen doen?
peter 8)

Alexander D
10-09-2005, 12:47
heb een probleem:
we hebben adsl van het net,prima aanbieding alleen hebben we het probleem dat als we de telefoon gebruiken (bellen/opnemen) de verbinding wegvalt en we een paar minuten moeten wachten voordat de modem weer geinitialiseerd is..... :(

weet iemand misschien wat we hier aan kunnen doen?
peter 8)

Dan zit je splitter niet goed.

Richard B.
02-10-2005, 19:18
Weer eens een berichtje op FOK!:



Dubbele snelheid voor @Home Basis-abonnement

Kabelprovider @Home gaat vanaf 1 december de snelheid van zijn abonnementen verhogen. Het 29,95 per maand kostende Basis-abonnement gaat er het meest op vooruit: van 1 naar 2 megabit download en van 250 naar 400 kbit upload. Basis wordt hierdoor precies even snel als het huidige Family-abonnement, waar iedere maand 37,95 voor neergeteld moet worden. In plaats van ook dit duurdere pakket sneller te maken heeft de provider er echter voor gekozen om het meteen helemaal te schrappen. De naar schatting 35.000 Family-abonnees krijgen zes maanden lang het duurdere Breedband-abonnement aangeboden voor dezelfde prijs. Daarna kunnen ze kiezen of ze 10 euro per maand meer willen gaan betalen om Breedband te houden, of om terug te schakelen naar hun oude snelheid en daarmee 8 euro per maand te besparen. Een overzicht van de wijzigingen:

Prijs Huidige snelheid Nieuwe snelheid
Budget 17,95 500 / 125 750 / 125
Basis 29,95 1000 / 250 2000 / 400
Family 37,95 2000 / 400 Verdwijnt
Breedband 47,95 5000 / 600 5000 / 750
Prijzen per maand, snelheden in kbit, downstream / upstream

Een woordvoerder van @Home heeft tegenover WebWereld verklaard dat er volgend jaar een grotere snelheidsverhoging van Breedband aan zit te komen. Dit zou hard nodig zijn om de concurrentie van ADSL(2+)-providers het hoofd te kunnen bieden. De gebruikersvereniging Troubles@Home noemt het verdwijnen van Family overigens een 'rare gang van zaken'. Het raadt mensen die recent zijn overgestapt aan om de administratiekosten terug te eisen.

Zie http://tweakers.net/nieuws/39202

Ik ben basis-gebruiker dus ik ben erg blij met dit nieuws. (y)

jokey
02-10-2005, 21:55
En ik ben als Family gebruiker ook best blij met dit nieuws.
In eerste instantie was ik niet blij omdat @home het Family abo laat verdwijnen maar nu komt toch alles weer goed. :P

Ik krijg het komende halfjaar het breedband abo gratis en mag na het halfjaar kiezen of ik breedbander blijf (voor 10 euro meer) of 8 euro minder ga betalen voor dezelfde snelheid als nu.


Wel vreemd dat er nog niets over gemeld wordt op de site van @home zelf. :?

Symphony X
03-10-2005, 09:43
Wanadoo Basic, doet het perfect, nooit storingen of iets dergelijks.

Maar me ouders zijn van plan om dit te nemen:

http://www.kadaka.nl/02.html


Wordt in november aangelegd.

Alexander D
03-10-2005, 10:01
KPN direct.

Op mijn adres is de keuze erg beperkt. Of Chello of KPN via verschillende aanbieders.

Zeer tevreden, nog geen enkele storing meegemaakt. :bier:

The Gr8oNe
13-10-2007, 23:06
Ik heb een modem vraagje voor iemand die er best wel verstand van heeft.


Ik heb internet van Orange, dus gebruik ik een Livebox als modem.
Deze loopt wel eens vast en of snelheid wordt minder en moet ik de modem opnieuw opstarten.

Alleen ik heb nu beneden staande Sitecom modem gekocht en is deze het moeite waard vergeleken met de Livebox of niet.

Zo niet dan breng ik deze terug en zal ik via Orange proberen om een nieuwe Livebox te ontvangen, als dit mogelijk natuurlijk.

Maar als deze Sitecom in het algemeen beter is dan hou ik deze gewoon ?.

http://www.sitecom.com/product.php?productname=ADSL+2%2B+Modem+Router+Ann ex+A&productcode=DC-224&productid=417&subgroupid=42#

Mark de Jong
13-10-2007, 23:44
Zou dan eerder voor enkele tientjes meer een Linksys router pakken.

Ludo Keeris
14-10-2007, 09:22
Gebruik je de Live box ook voor bellen via Orange? Want dan kun je niet zomaar elk ander modem nemen. Dan zou ik contact opnemen met Orange en om vervanging vragen.

The Gr8oNe
14-10-2007, 10:24
Gebruik je de Live box ook voor bellen via Orange? Want dan kun je niet zomaar elk ander modem nemen. Dan zou ik contact opnemen met Orange en om vervanging vragen.


Nee heb alleen een internet verbinding.