PDA

Bekijk de volledige versie : Meer zoals: Snatch, Lock Stock etc...



Ron kars
22-08-2005, 18:15
Weet er iemand nog meer films in de cockney-gangster-stijl van films als Lock, Stock & 2 Smoking Barrels, Snatch en Mean Machine?

SLASH
22-08-2005, 18:21
Layer Cake

Hij is lekker goedkoop nu bij play.

Ago
22-08-2005, 23:03
je hebt een film over 2 broers, Londense gangsters, waargebeurd, de Cray broertjes of zo, iemand?

Dennis Kuijper
23-08-2005, 00:32
je hebt een film over 2 broers, Londense gangsters, waargebeurd, de Cray broertjes of zo, iemand?

The Kraaijs,topfilm dit,hopelijk snel is een Nl release.

Check deze is:

Hardmen
Dobberman
Boondock saints
Sexy Beast
Love, Honour and Obey
Layer Cake
Circus
The Limey
The Long Good Friday
Gangster number 1
Crime Spree
Go
Scum
Shooters

En natuurlijk Revolver De nieuwe van Guy Ritchie die binnenkort uitkomt.

Frenkovic
23-08-2005, 01:34
ik ken ze natuurlijk niet allemaal, die films die hier genoemd worden... maar ik denk dat ik wel kan zeggen dat je de beste 2 helaas zelf al noemt. Boondock vond ik ook wel leuk, maar toch anders... het mooie bij lock stock en snatch is ook hoe de verhaallijnen door elkaar heenlopen. Dit is ook het geval bij oa Go, maar valt toch weer niet echt in 1 lijn te noemen met deze 2, valt meer een beetje in de lijn van requiem for a dream...

maarre, ik sta open voor aanbevelingen dus ik zal zeker gaan checken wat hier genoemd wordt aangezien het echt 2 toppers zijn!

Joost v.d. Ham
23-08-2005, 08:24
Layer Cake

Hij is lekker goedkoop nu bij play.

Bij lange na niet, Layer Cake is een serieuse gangsterfilm, een hele goede welteverstaan.

Er zijn niet echt gelijken voor de twee films die je noemt, ze zijn juist zo goed omdat ze anders zijn dan de rest. De combinatie van engelse gangster met krankzinnige humor is niet vaak bereikt.
In de UK-cinema zijn zat goede films, waarin in allen wel iets in terug te vinden als in deze twee:

Trainspotting
Gangster No.1
Boondock saints
Sexy Beast

BratMokstrof
23-08-2005, 08:37
Intermission ook wel beetje ...

deweb
23-08-2005, 08:55
Ik denk zo'n beetje alles waar Travolta momenteel in speelt, zoals "Get shorty" en "Lucky numbers".

Of is dat weer een ander genre?

Grt. Deweb

Seth__Gekko
23-08-2005, 10:04
Oef je noemt wel 2 van de betere op.

Trainspotting
Gangster No.1
Boondock saints
Sexy Beast
Trainspotting is nagenoeg helemaal niet thuis in het rijtje, die is meer te vergelijken met Fear & Loathing in Las Vegas.
Boondock Saints valt met de actie weer wel in het genre, maar niet met de humor. De rest zal beter in je rijtje thuis passen.

Jorn Rijckaert
23-08-2005, 14:50
The Mexican met Brad Pitt en Julia Roberts!

Jorn Rijckaert
23-08-2005, 14:53
The Mexican met Brad Pitt en Julia Roberts!