PDA

Bekijk de volledige versie : goedkope dvd speler?



Dennis Veldhuizen
08-08-2001, 13:28
goede goedkope DVD speler???
ik zoek een goede goedkope dvd speler...
ik hoor van vele mensen een cyberhome???

Tijntje
09-08-2001, 18:34
Ik heb een CyberHome 512
Ben er redelijk tevreden mee tot nu toe, alleen ik heb iets raars met dat ding wat me nu eigenlijk pas opvalt.

DVD's met beeldformaat 1:2:35 speelt ie perfect af
Maar DVD's met formaat 1:1:85 (met zwarte balken) speelt ie ook wel af maar dan kloppen de verhoudingen niet meer.
Dan krijg ik het effect dat je ook krijgt als je een niet breedbeeld uitzending/dvd afspeelt als zijnde wel breedbeeld. Dus uitgerekt beeld. Als ik dan m'n tv instel op 4:3 dan zijn de verhoudingen weer normaal, maar daar heb ik geen breedbeeld voor natuurlijk! :) Om dit alles een beetje te compenseren zet ik m'n tv dan maar op zoom zodat de verhoudingen normaal zijn en ik dan maar een stukkie beeld mis.

Ik heb trouwens een Samsung ws-28w6vng tv.

Tips iemand????

Dunky
09-08-2001, 21:00
Als het goed is heb je op je breedbeeld een zoom knop zitten en deze moet je schuiven naar full (als je je dvd-speler in gesteld hebt op 16/9 scherm) De balken horen bij 2.35:1 boven en onder te zitten ook bij fullscreen, maar bij 1.85:1 hoort dit niet, deze balken zijn alleen te zien op een normale tv. Kijk anders in de handleiding van je tv en van je dvd-speler

bmateijsen
17-08-2001, 18:45
Ga eens kijken voor een pioneer 535 (regiovrij) of een sony 255? (geloof ik) dit zijn budget dvd-spelers maar vooral van de pioneer kan je versteld staan van het beeld en geluid.

Heb je al een a/v receiver/versteker... want eigenlijk is dvd alleen volledig als je een totaal beeld hebt, van zowel geluid als beeld.

Ga anders eens kijken voor de set van pioneer home-theater, deze heeft een redelijk geluid een goed beeld. Wil je iets meer uitgeven dan is een NAD of denon AVF-100 een goede keuze,
realiseer wel alle waren naar zijn geld...

Tip: koop geen Bose (daar krijg je spijt van!)

Herbie
23-08-2001, 13:32
Beste Tijntje,

Heb je al eens geprobeerd het beeldformaat op AUTO te zetten in het setup menu?
Succes!