PDA

Bekijk de volledige versie : Film ervaring herleven



Cyrus the Virus
29-08-2005, 16:53
Welke film zou jij echt graag weer opnieuw willen beleven. Dus welke film die je nu al eens gezien hebt zou je willen nog nooit gezien te hebben om de ervaring weer te hebben?

Cupido
29-08-2005, 17:00
Lord Of The Rings uiteraard :). Toen deel 1 net uit was, was alles nog lekker fris en nieuw, maar na het derde deel vond ik het echt heel erg jammer dat de journey er op zat en er even niets meer was om naar uit te kijken. Waarschijnlijk zal ik nooit meer zo erg uitkijken naar een film als naar de twee vervolgen van Lotr. Ik wou dus dat ik de Lotr-reeks nooit gezien had om die ervaring weer te beleven.

sxesven
29-08-2005, 17:05
Lost In Translation. Dat gevoel van de eerste keer komt helaas nooit meer terug. Ach, ben allang blij dat ik die eerste keer beleefd heb (en de tweede keer, en de derde, en...). ;)

Reinbo
29-08-2005, 17:09
Apocalypse Now zou ik graag ontdekken...

Lex v/d Moolen
29-08-2005, 17:13
Lord Of The Rings uiteraard :). Toen deel 1 net uit was, was alles nog lekker fris en nieuw, maar na het derde deel vond ik het echt heel erg jammer dat de journey er op zat en er even niets meer was om naar uit te kijken. Waarschijnlijk zal ik nooit meer zo erg uitkijken naar een film als naar de twee vervolgen van Lotr. Ik wou dus dat ik de Lotr-reeks nooit gezien had om die ervaring weer te beleven.Daar sluit ik me bij aan, die tijd was erg leuk. Er was hier een LotR thread die zo groot was, dat er een tweede werd aangemaakt. Elke dag werd er druk gediscuseerd over de reeds vertoonde film(s) en gespeculeerd over de nog uit te komen delen. :)

Verder ook de klassieke Star Wars Trilogy, beginnend dus met A New Hope. Die heb ik in de bioscoop gemist, was nog net even te jong. Die ervaring om die film van een hier onbekende regisseur die als een bom inslaat zou ik wel eens willen beleven.

Geldt ook voor 2001-A Space Odyssey, maar daar zou ik waarschijnlijk helemaal niks aan vinden, na een paar keer kijken en analyseren vind ik 'm werelds.

Cyrus the Virus
29-08-2005, 17:15
Voor mij ook films als Saw en Phone Booth. Tijdens die 2 zat ik echt voor de buis gekluisterd te denken hoe het verder zal gaan. Zulke films zijn echt geweldig. (als iemand nog meer van zulke weet, pm me maar een lijstje. Cellular ken ik al)

jan_tran
29-08-2005, 17:19
Usual Suspects natuurlijk, denk dat het ook voor de meeste mensen hier geld.

Filmfan1988
29-08-2005, 17:45
Lotr
Schindler's List
American Beauty
Fight club
The Godfather

Dumb en Dumber :lol:

Fafa
29-08-2005, 17:55
Moulin Rouge was in de bioscoop onverwacht betoverend en swingend. Ik heb echt zitten genieten en mee zitten bewegen in mijn stoel.

Donnie Darko was heel gaaf in de bioscoop, meteen was duidelijk at dit een pareltje was. Voor een groot publiek gebeurde dit pas na ongeveer anderhalf jaar toen het liedje Mad World in de top 40 kwam.

The Butterfly Effect vond ik in de bioscoop echt creepy. Ook een beetje onverwacht vond ik dit echt een goede film, waarin ik helemaal op ging.

Isis
29-08-2005, 17:59
Ik had dat gevoel heel sterk toen ik in de bioscoop "The 6th sense" zag met een vriendin...zij huilen, ik een grote prop in m'n keel...en ik was diep onder de indruk van de verhaallijn en de acteurs! (y)
Ook bij de 1e LotR was ik écht diep onder de indruk...dat zou ik wel van meer films zó willen zijn...

Dane
29-08-2005, 18:01
Jurassic Park; was mijn eerste echte film in de bios. Gisteren de DTS dvd weer een keer opgezet, en ondanks dat ik nog steed kippenvel heb bij o.a. de Theme als ze met de helikopter bij het eiland aankomen en als je de brachiosaurus (toch) voor het eerst ziet, zou ik de film wel eens weer willen herbeleven zoals de eerste keer.

Ron kars
29-08-2005, 19:22
LotR-RotK voorpremiere met marathon drvoor :p , kon er de eerste keer helaas niet optimaal van genieten, aangezien mijn beste vriendin in het ziekenhuis lag, maar alsnog was het een fantastische ervaring! ben afgelopen december nog een keer naar een marathon geweest, maar het is toch anders.

Paul H.
29-08-2005, 19:34
De eerste keer dat ik The Fellowship of the Ring zag in de bioscoop heb ik met open mond naar de beelden zitten kijken en dat is ook de enigste film waarvoor ik 2x naar de bioscoop ben gegaan.

Back to the Future zou ik als jongetje nog wel een keer willen zien omdat dat toen de FILM voor mijn was. Kan die film dan ook dromen.

Renny Collard
29-08-2005, 20:17
Once Upon A Time in the west; hierdoor werd ik filmfreak.
The Godfather II; had GF I nog niet gezien, eerste kennismaking met de Niro. 8)

Beatrice M.
29-08-2005, 20:38
The Excorcist toen ik 12 was.

En wat bioscoop betreft:
Saving Private Ryan!!.......... ik was een week van de kaart.

Bravestarr
29-08-2005, 20:45
Jurassic Park. Met open mond zitten kijken. Ik was toen 13

Marco Dubbeldam
29-08-2005, 20:53
Het is een cliché maar de eerste die bij mij opkwam was toch ook The Fellowship Of The Ring. Echt een geweldige ervaring vond ik dat toen in de bios! 8)

Frank Gevers
29-08-2005, 20:57
Phonebooth.. Ik vond (en vind) 'm geweldig.. Niet te lang, maar wel de hele tijd spannend (en ook wel grappig :D)

Roberto van Rooijen
29-08-2005, 21:41
The Runaway Train met John Voight, Eric Roberts en Rebecca DeMornay.
De film was destijds geen succes in de Nederlandse Bioscopen aangezien het hartje Zomer was en de temperaturen ver boven de 30 reikte.
Toch heeft mij dat niet weerhouden om de bioscoop te gaan bezoeken.....en gelukkig maar, de film heeft voor mij nog steeds een ongekende aantrekkingskracht.

Deze film zou ik graag opnieuw (blanco) willen beleven.

Jordy van Buel
29-08-2005, 21:47
Jurassic Park. Met open mond zitten kijken. Ik was toen 13

Ik was toen 6, mijn eerste bioscoopfilm, ik snapte niks van wat er gezegd werd maar ik was toen als klein jochie al mega fan van die film 8)

Renny Collard
29-08-2005, 22:13
The Excorcist toen ik 12 was.

Heeft op mij destijds ook veel indruk gemaakt.

rientio
29-08-2005, 22:57
Braveheart, ik vond hem toen geweldig en ik vind hem nu nog steeds geweldig. Maar dat gevoel wat je de eerste keer hebt bij de veldslagen en vooral de toespraken van wallace waren geweldig.

netfox
29-08-2005, 23:02
Raiders of the Lost Ark... die eerste keer gaf zo'n kick...

jorra
29-08-2005, 23:12
Iron Monkey
Ik vind dit een van de gaafste kung fu flicks ooit. :lol:

Melvinrijk
29-08-2005, 23:40
Spider-man 2 en The Matrix

Spider-man 2 was ik echt dolblij dat ik eindelijk de film mocht zien in de bioscoop. Ik had echt zolang gewacht op de film.

Bij The Matrix ook ontzettend lang gewacht, de release van de film werd steeds uitgesteld, maar op 15 mei mocht ik hem eindelijk zien, en was zeer benieuwd hoe het verhaal verder ging.

Evil Hobbit
30-08-2005, 07:31
Lord of the Rings en Jurassic Park.

ofnoavail
30-08-2005, 09:01
Zoals al eerder aangegeven:
The Usual Suspect: Wat was ik overdonderd zeg!

Ik voelde me genaaid... zag het niet aankomen!

B.O.B.B.Y.
30-08-2005, 09:29
Memento is zo'n film. Geniaal verhaal. Ook bij Terminator 2 had ik dit overdonderde gevoel. Dit was 1 van de eerste blockbusters die ik in de bioscoop gezien heb. The Thing deed mij versteld staan door de gruwelijke special effects. En zo zijn er vast nog meer films...

Caledonians
30-08-2005, 09:43
Braveheart, ik vond hem toen geweldig en ik vind hem nu nog steeds geweldig. Maar dat gevoel wat je de eerste keer hebt bij de veldslagen en vooral de toespraken van wallace waren geweldig.

Voor mij is het uiteraard ook Braveheart! Inderdaad die veldslagen en toespraken maar ook het einde...

Esteban
30-08-2005, 09:44
The Truman Show. Goh, wat had ik die prachtfilm toch graag in de bioscoop ontdekt in plaats van op een already versleten videoband. :(

Cyrus the Virus
30-08-2005, 10:01
The Truman Show. Goh, wat had ik die prachtfilm toch graag in de bioscoop ontdekt in plaats van op een already versleten videoband. :(
Goodmorning, and if I don't see you again; good afternoon, good evening and gooooooodnight. :)

Philippe
30-08-2005, 10:12
Actietoppers zoals The Rock, Speed, Terminator 2, Heat en Gladiator omwille van het cinematografisch dynamiet dat van het scherm spat.

En daarnaast films uit alle genres die me om verschillende redenen geraakt hebben en van mij een groot filmliefhebber gemaakt hebben: The Godfather, LOTR, Modern Times, Psycho, Scarface, Star Wars, Le Corniaud, Citizen Kane, The Great Escape, Lolita enz...

PoS
30-08-2005, 10:20
The 6th sense, Se7en, The Usual Suspects. Het einde van deze films was totaal anders dan verwacht.

1der
30-08-2005, 10:27
The Lord of the Rings
Love Actually
The Boondock Saints

miT
30-08-2005, 10:47
Dit geldt voor elke goede film denk ik.

Ik zou From Dusk till Dawn wel eens willen zien zonder te weten wat er halverwege de film gebeurt...

Joost v.d. Ham
30-08-2005, 13:03
Seven :shock:

Mathieu Ghekiere
30-08-2005, 14:05
Indiana Jones and the Last Crusade... in't 3de kleuter toen ik die voor het eerst zag, op televisie (ik weet het, enorm jong, maar ik keek al heel vroeg naar films) maar het was net die scene met de tank, supersupersuperspannend. Wat zou ik er voor geven om dat nog es voor de eerste keer te mogen zien...
Jurassic Park was ook enorm wow als je die zag als kind.
En uiteraard... ET... die bekeek ik zowat elke dag toen ik klein was... toen hij opnieuw in de cinemas kwam, enkele jaar geleden, ging ik opnieuw, gewoon omdat ik nu eindelijk de kans had om de film eens op groot scherm te zien!

rientio
30-08-2005, 14:46
Braveheart, ik vond hem toen geweldig en ik vind hem nu nog steeds geweldig. Maar dat gevoel wat je de eerste keer hebt bij de veldslagen en vooral de toespraken van wallace waren geweldig.

Voor mij is het uiteraard ook Braveheart! Inderdaad die veldslagen en toespraken maar ook het einde...

Inderdaad dat einde ja dat was echt geweldig, helemaal vergeten :shock:

Cupido
30-08-2005, 16:39
Braveheart, ik vond hem toen geweldig en ik vind hem nu nog steeds geweldig. Maar dat gevoel wat je de eerste keer hebt bij de veldslagen en vooral de toespraken van wallace waren geweldig.

Voor mij is het uiteraard ook Braveheart! Inderdaad die veldslagen en toespraken maar ook het einde...

Inderdaad dat einde ja dat was echt geweldig, helemaal vergeten :shock:

Braveheart ben ik ook helemaal vergeten te vermelden, want ook dat was een geweldige ervaring. En hij blijft na tientallen kijkbeurten nog steeds sterk. :)

Sakke
30-08-2005, 17:06
Home Alone

Paul_Knoop
30-08-2005, 22:19
Home Alone
The Shawshank Redemption
A Beautiful Mind
Jaws
Star Wars
Lord Of The Rings
Amelie
The Matrix 1
Alle Friends afleveringen :oops:
Pulp Fiction
Big Fish
Fight Club
Jurassic Park
Taken
The Forgotten
The Terminator 2
The Truman Show
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
Donnie Darko
Duel
Fire In The Sky
La Vita E Bella
Cast Away
True Romance

sxesven
30-08-2005, 22:35
Eternal Sunshine inderdaad ook, da's een mooie tweede voor mij.

Coen P.
31-08-2005, 09:09
mhm, mijn kennismaking met het realtime principe van 24 in seizoen 1 zou ik nog wel eens willen herleven. Zelden een zo hoog "doorkijkgehalte" ervaren als toen!

gr, Coen

MGdutch
31-08-2005, 09:25
Lost in Translation

Headhunter
04-09-2005, 14:05
Jurassic Park - als kind vond ik dat in de bioscoop echt geweldig! Heb denk ik zelden zo naar een biosbezoek uitgekeken als toen (was nogal dinosaurusfreak op die leeftijd :P).

LOTR: Fellowship of the Ring - destijds in de voorpremière gezien. Een mooie start van een heel mooie trilogie.

The Usual Suspects - lijkt me duidelijk...

Mulholland Drive - was totaal geïntrigeerd door die film. Ik dacht hem halverwege (samen met de persoon met wie ik hem keek) te begrijpen en toen... :shock: Heb er daarna nog een flinke tijd over zitten nadenken en discussiëren. Geweldige film.

MiguelTegen
04-09-2005, 14:08
Before Sunrise

HiddeV
04-09-2005, 14:55
mhm, mijn kennismaking met het realtime principe van 24 in seizoen 1 zou ik nog wel eens willen herleven. Zelden een zo hoog "doorkijkgehalte" ervaren als toen!

gr, Coen

een goede ja, ik kende de serie helemaal niet en ik maakte de fout door m te gaan kijken in een schoolweek. Beetje vervelend als je zo graag door wilt gaan kijken. De andere seizoenen heb ik dan ook in een vakantie gekeken 8)

maikel_1981
05-09-2005, 13:52
Er zijn zeer veel van dat soort films uiteraard maar de complete Dog Star Man van Stan Brakhage zou ik nog wel eens willen overdoen.

Ik zal nooit vergeten dat ik samen met Remi van Nes de hele avond onder het genot van de nodige Hoegaarden naar de meest fantastische muziek geluisterd heb en toen nog even Dog Star Man opgezet heb, net toen Remi eigenlijk naar huis wilde gaan (het was toen al een uur of 2 's nachts). Hij zou nog even een minuut of tien meekijken, maar uiteindelijk hebben we beide ademloos de volledige 1,5 uur aan de buis gekluisterd gezeten. Als je dan bedenkt dat de film pure avant-garde is waar geen touw aan vast te knopen is en bovendien zonder enige vorm van geluid is... Dat was een mooie nacht :D

Coen P.
05-09-2005, 14:01
Eentje die mij nog te binnen schiet is the truman show.

Hoe cool zou het zijn als je weer blanco in deze film zou kunnen stappen...

gr, Coen

Peter van 't Wout
05-09-2005, 14:21
Braveheart
Indiana Jones
Lord of the Rings
The Matrix
Rocky
Star Wars
The Terminator

verry
05-09-2005, 16:56
independence day. sjeezus, wat vondt ik dat een geweldige film destijds,(nog steeds wel trouwens) je werdt eerst al helemaal gek gemaakt met de teasers, wat tegenwoordig heel veel gebeurt en dan komt de film en dan valt ie ontzettend tegen, maar ID4 was 1 van de weinige films bij welke ik dit niet had, hij ging mijn verwachtingen te boven.

en uiteraard LotR :wink:

frank_black
05-09-2005, 17:38
Back to the future trilogy: heb ze zo vaak gezien,maar blijven mooi.
backdraft.

Jeroen vS
05-09-2005, 18:23
Return Of The Jedi: ik was destijds (1983) helemaal Star Wars gek, maar te jong voor de eerste twee films. RotJ was de eerste Star Wars film, die ik in de bioscoop zag. Ik liep helemaal met mijn hoofd in de wolken, wat vond ik het ontzettend gaaf dat ik naar die film ging.

The Fellowship of the Ring: ik was al een fan van de boeken en ik wilde die film echt graag zien. Ik had in de weken voor de film al steeds meer nieuwe stukjes van de film gezien in trailers en ik werd alleen maar ongeduldiger. Bij sommige films krijg ik een bepaalde spanning over me, als het moment nadert om naar de bioscoop te gaan, dan weet ik gewoon dat ik iets bijzonders ga zien. Dat was net als bij RotJ ook bij deze film het geval. Deel 2 en 3 vielen in dat opzicht wat tegen. Het nieuwe, onbekende was er vanaf.

Maarten van Krimpen
05-09-2005, 19:02
Halloween ! :shock: Die beginscene is sowieso al meesterlijk, maar die korte scene aan het begin waar dat licht uitgaat kan me elke keer weer een hartverlamming bezorgen. En die muziek natuurlijk he...
Wat ook wel cool zal zijn om Kikujiro en Fanny och Alexander weer voor de eerste keer te zien.

Marco Dubbeldam
05-09-2005, 19:20
mhm, mijn kennismaking met het realtime principe van 24 in seizoen 1 zou ik nog wel eens willen herleven. Zelden een zo hoog "doorkijkgehalte" ervaren als toen!

gr, Coen

Dat is ook een goede ja! Zelden zoiets verslavends gezien...

Remi van Nes
05-09-2005, 19:49
Er zijn zeer veel van dat soort films uiteraard maar de complete Dog Star Man van Stan Brakhage zou ik nog wel eens willen overdoen.

Ik zal nooit vergeten dat ik samen met Remi van Nes de hele avond onder het genot van de nodige Hoegaarden naar de meest fantastische muziek geluisterd heb en toen nog even Dog Star Man opgezet heb, net toen Remi eigenlijk naar huis wilde gaan (het was toen al een uur of 2 's nachts). Hij zou nog even een minuut of tien meekijken, maar uiteindelijk hebben we beide ademloos de volledige 1,5 uur aan de buis gekluisterd gezeten. Als je dan bedenkt dat de film pure avant-garde is waar geen touw aan vast te knopen is en bovendien zonder enige vorm van geluid is... Dat was een mooie nacht :D

Potverdrie dat was inderdaad mooi toen zeg! Heb de film later nog herbekeken maar het magische van die eerste keer was er helaas toch een beetje af toen. Zeldzaam mooie ervaring! Kan me trouwens alleen niet zo goed meer herinneren wat voor muziek we toen gedraaid hebben... Iets van Main ofzo? :?

Eerste keer Mulholland Drive was voor mij ook wel een openbaring trouwens, liet mij behoorlijk verbouwereerd achter... :D
Voor Tarkovsky's Stalker geldt min of meer hetzelfde al vind ik die nu nog steeds iedere keer mooier worden! :wink:

SgtStapler
05-09-2005, 20:47
Neverending Story
Dragonslayer
Ghostbusters

Nu vrij oubollig, maar wat was die eerste keer mooi zeg...

maikel_1981
05-09-2005, 22:11
Potverdrie dat was inderdaad mooi toen zeg! Heb de film later nog herbekeken maar het magische van die eerste keer was er helaas toch een beetje af toen. Zeldzaam mooie ervaring! Kan me trouwens alleen niet zo goed meer herinneren wat voor muziek we toen gedraaid hebben... Iets van Main ofzo? :?


Main en Eric Dolphy (Out to Lunch) sowieso, maar waarschijnlijk ook Autechre, John Zorn, Frank Zappa, Dirty Three, Brian Eno, Miles Davis, Can, Talk Talk, Van der Graaf Generator en de hele gebruikelijke zooi :P



Eerste keer Mulholland Drive was voor mij ook wel een openbaring trouwens, liet mij behoorlijk verbouwereerd achter... :D
Dat was toen ook bij mij geloof ik op een of andere warme zomermiddag. Ik zal mijn eerste keer Mulholland Drive iid ook nooit vergeten: toen ik de bioscoop uit kwam snapte ik er werkelijk geen snars van (en gelukkig nog steeds niet :D ) maar het was wel een van de mooiste bioscoopervaringen die ik ooit meegemaakt had. Hetzelfde geldt uiteraard voor de drie keer dat ik Moulin Rouge in de bios gezien heb; de eerste keer heb ik constant zitten janken van pure extase...

Remi van Nes
05-09-2005, 23:53
[quote="Remi van Nes"]


[quote=Remi van Nes]
Hetzelfde geldt uiteraard voor de drie keer dat ik Moulin Rouge in de bios gezien heb; de eerste keer heb ik constant zitten janken van pure extase...

Wat ben je ook een zeikerd, kom je weer aanzetten met die ***musical... :P

Coen P.
06-09-2005, 07:37
Eerste keer Mulholland Drive was voor mij ook wel een openbaring trouwens, liet mij behoorlijk verbouwereerd achter... :D


Klopt, mij ook. Ik keek de film de eerste keer 's avonds en heb letterlijk de hele nacht lopen peinzen. Heb toen echt 2 of 3 uur geslapen. De volgende ochtend vroeg mijn bed uit en om 8 uur stond ik al op de universiteit om achter een pctje te kruipen om op internet uitleg te zoeken over de film!

gr, Coen

Henk van der Weerdt
06-09-2005, 07:39
Butterfly Effect. maar aan de andere kant liever ook niet. :oops:

maikel_1981
06-09-2005, 09:28
Ik zou bijna mijn eerste kennismaking met Vertov's Chelovek s kinoapparatom (AKA Man with the Movie Camera, 1929) vergeten... Werkelijk een uur lang ademloos zitten kijken naar al het moois wat over het scherm flitste. Meteen toen de film afgelopen was moest ik echter naar de kroeg om een paar pinten te nuttigen. Nog steeds totaal verbouwereerd en beduusd door de film liep ik langs een grasveld, alwaar ik enkele minuten liefdevol heb staan kijken naar een lief wit konijntje wat over het gras huppelde. Totdat ik nog een keer goed keek naar het konijntje en tot de ontdekking kwam dat het enkel een witte plastic tas was die door de wind werd voortgeblazen... :oops:

Ik had toen niets gebruikt... eerlijk!

Anonymous
06-09-2005, 09:45
Jurassic Park. Met open mond zitten kijken. Ik was toen 13

Ik was 9, en volgens mij zag ik hem op donderdagmiddag 8 of 9 november 1993 om half 3 s middags :oops: Ik kwam met open mond de bioscoop uit.

Naast Jurassic Park zou ik Titanic, Pulp Fiction, De LOTR Trilogy en Scarface wel willen herbeleven.

Gaspare Andolini
06-09-2005, 09:51
lotr trilogie en natuurlijk the Neverending story,Gladiator

en om als klapper niet te vergeten Il Padrino part 1 en part 2

Roy Langeveld
06-09-2005, 22:39
Als het zou kunnen zou ik de Alien serie eens helemaal in de juiste volgorde willen bekijken, en dan het liefst zonder kennis van andere horrorfilms. De eerste Alien film vond ik destijds behoorlijk tegenvallen, vooral qua gore en horror, niet eens echt eng. Later ben ik hem veel meer gaan waarderen, maar doodsbang ben ik er nooit voor geweest, omdat ik de Alien zelf al ontelbare keren op plaatjes had gezien voordat ik de film zelf zag. Het vervolg Aliens vond ik wel gelijk top, het zou mooi zijn als ik die ook weer eens opnieuw 'voor het eerst' zou zien.

manasse van de velde
06-09-2005, 23:25
Requiem for a dream. Toen ik die voor het eerst had gezien, had het verhaal mij echt te pakken. Ik liep toen echt na te denken over die film. Dat had en heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

Drexl
07-09-2005, 18:35
Gremlins 2: The New Batch : was mijn eerste "non-animatie" film in de bioscoop, toch voor zover ik me kan herinneren. Ik was acht jaar en helemaal gek van groene monstertjes die mensen aanvallen. Ik kan niet ouder dan zes geweest zijn toen ik op de televisie Gremlins voor het eerst zag. Dat moment is de letterlijke start van mijn liefde voor film. De soundtrack van Gremlins 2 was de allereerste CD van mijn nu uitgebreide filmmuziekcollectie. Ik herinner me verder nog alles van die bioscoopervaring; hoe ik mijn ouders erop wees dat een oudere man in de zaal zat en hoe ik me afvroeg wat die daar kwam doen bij zo'n film :) . Ik ben vervolgens in een Gremlin-craze terechtgekomen waar veel psychiaters een vette kluif aan zouden hebben. Het zijn vreemde films om als beginpunten van een filmobsessie te hebben maar ze beteken nog steeds enorm veel voor me.

Jurassic Park: Ik was elf toen. 'Nuff said. Mijn jonge brein kon Spielbergs storytelling en visuele overrompeling amper aan. Subliem!

Braveheart: die moet ik toch ook vermelden. Deze film zag ik totaal onverwachts en deed me beseffen dat film meer is dan "monsterachtige wezens vallen mensen aan" (niet dat daar iets mis mee is :) ). Ik was dertien en die eindscène was als een adrenalineshot straight to the heart!

LOTR: The Fellowship of the Ring: De film die me terug vertrouwen schonk in de filmwereld. Het bewijs dat alles kan én mag! De grootste hype die ik ooit heb ervaren en dat drie jaar op rij! Een week voor Return of the King in de zalen kwam ben ik net niet gek geworden :twisted: !

Drexl

Kees v Kekem
07-09-2005, 20:14
The Matrix
LOTR
Jurassic Park.

Er zullen vast nog wel meer films zijn, maar dit zijn toch wel toppers die ik graag nog meer wil zien.

denizg
07-09-2005, 20:26
Serie LOST

Cocheese
07-09-2005, 20:49
Allebei de Kill Bill's kan geen genoeg van die films krijgen :D
Ook Saw is voor mij een blijvertje :wink:

Kees Hoekerd
08-09-2005, 07:51
Requiem for a dream. Toen ik die voor het eerst had gezien, had het verhaal mij echt te pakken. Ik liep toen echt na te denken over die film. Dat had en heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Helaas moet je dit soort films kijken zonder verwachtingen.Als je zijn reputatie al kent,had je er uiteindelijk meer van verwacht.